Yayınlar & Eserler

Makaleler 30
Tümü (30)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (19)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 66

1. Drivers of Green Purchasing in Gen Z: The Role of Personality, Materialism, Social Norms, and Environmental Attitudes

ISBES 2024: International Sustainable Business and Economic Strategies Congress, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2024, ss.89-96, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2. Assessing Online and Face-to-Face Education in Higher Education: The Experience withEducation Systems Inventory

5th International Congress of Applied Statistics (UYIK-2024), İstanbul, Türkiye, 21 Mayıs 2024, ss.160-167, (Tam Metin Bildiri)

3. Fumbling in the Digitalization: Opportunities and Challenges

IRCEB 2022 - 6th International Research Conference on Economics and Business, Malang, Endonezya, 03 Kasım 2022, (Yayınlanmadı)

4. Turkish Adaptation of Work Values Questionnaire

41st EBES CONFERENCE, Berlin, Almanya, 12 Ekim 2022, (Tam Metin Bildiri)

5. The Blockchain Technologies: Do We Really Know What We Are Talking About?

imisc2021 - 8th International Management Information Systems Conference, İstanbul, Türkiye, 20 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

6. Can We Really Differentiate between Generations? A Data Mining Approach

9th INTERNATIONALCONFERENCE ON LEADESHIP,TECHNOLOGY, INNOVATION ANDBUSINESS MANAGEMENT, İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2019, ss.153-161, (Tam Metin Bildiri)

7. The Determinants of Entrepreneurial Intention of Employees in Turkey

ISMC 201915th International Strategic Management Conference, Poznan, Polonya, 27 - 29 Haziran 2019, ss.453-462, (Tam Metin Bildiri)

8. Creative team thinking on unknowns and uncertainties use of basic verbal problem solving tools

IRDITECH 2019 Uluslararası Ar-Ge, Inovasyon ve Teknoloji Yönetimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 03 Mayıs 2019, cilt.453, (Tam Metin Bildiri)

10. Kişilerarası Duygu Düzenleme Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması

6. Örgütsel Davranış Kongresi, Isparta, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2018, ss.368-378, (Tam Metin Bildiri)

11. Bidding Behavior in a Natural Experiment: TV Game Show “I Don’t Know, My Spouse Knows”

Emerging Markets Finance Accounting International Conference 2018 (EMFAIC 2018), Linz, Avusturya, 17 - 19 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

12. Incivility in Digital Era: A Study on Cyberbullying

ISMC 2018 - 14th International Strategic Management Conference, Prag, Çek Cumhuriyeti, 12 - 14 Temmuz 2018, cilt.1, ss.37-48, (Tam Metin Bildiri)

13. Establishing and Developing an Integrated Innovation Management System

IRDITech Management ’xx18 - Uluslararası Ar-Ge, İnovasyon ve TEknoloji Yönetimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 Mayıs 2018, cilt.1, ss.135-153, (Tam Metin Bildiri)

14. Akademisyenlerin Türkiye-AB İlişkileri Sürecine Bakışı: Türkiye’deki ÜniversitelerdeBir Alan Çalışması

Uluslararası İlişkiler Konseyi - Sekizinci Uluslararası İlişkiler Çalışmaları ve Eğitimi Kongresi, Antalya, Türkiye, 3 - 06 Mayıs 2018

17. Counterproductive Use of Technology: Cyberloafing

4th International Management Information Systems Conference “Industry 4.0” (IMISC2017), İstanbul, Türkiye, 17 - 20 Ekim 2017, ss.35, (Özet Bildiri)

18. To what extent trust in leader and ethical climate affect turnover intention? A study on private and public bank employees

13th International Strategic Management Conference (ISMC 2017), Podgorica, KARADAĞ, 6 - 08 Temmuz 2017, ss.299-308, (Tam Metin Bildiri)

19. Application of Goal Setting Theory

Global Business Research Congress (GBRC), İstanbul, Türkiye, 24 - 25 Mayıs 2017, (Tam Metin Bildiri)

20. An investigation of the potential antecedents and consequences of cyberloafing behaviors

European Association for Work Organizational Psychology 2017 (EAWOP 2017), Dublin, İrlanda, 17 - 20 Mayıs 2017

21. A Study on Entrepreneurial Intention In Comparison To Gender, Generations, and Society Values.

European Association for Work Organizational Psychology 2017 (EAWOP 2017), Dublin, İrlanda, 17 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

22. Yeni Kuşakların İş Yaşamı Tarzları Üzerine Ölçek Geliştirme Çalışması

4. Örgütsel Davranış Kongresi, Adana, Türkiye, 4 - 05 Kasım 2016, (Tam Metin Bildiri)

23. Exploring the Factors Affecting Purchase Intention in Music Industry

3rd International Management Information Systems Conference (IMISC2016), İzmir, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)

24. The Theory of Planned Behavior Augmented with Cognitive Cultural Intelligence and Work Related Perceptions in Predicting Intention to Work Abroad

The 3rd International Conference on Management and Humanities - ICMH 2016, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2016, ss.119-124, (Tam Metin Bildiri)

25. Are we really different Comparison of Generation X and Generation Y employees

17th European Congress of Work and Organizational Psychology (EAWOP 2015), Oslo, Norveç, 20 Mayıs - 23 Temmuz 2015, (Özet Bildiri)

26. The effect of ERP implementation CSFs on business performance: an empirical study on users' perception

4th International Conference on Leadership, Technology, Innovation and Business Management (ICLTIBM), İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Kasım 2014, cilt.210, ss.35-42, (Tam Metin Bildiri) identifier

27. Exploring the antecedents of entrepreneurial intention on Turkish university students

10th International Strategic Management Conference, Rome, İtalya, 19 - 21 Haziran 2014, cilt.150, ss.841-850, (Tam Metin Bildiri) identifier

28. Willingness to take risk and entrepreneurial intention of university students: An empirical study comparing private and state universities

10th International Strategic Management Conference, Rome, İtalya, 19 - 21 Haziran 2014, cilt.150, ss.834-840, (Tam Metin Bildiri) identifier

31. Ethical Climate, Organizational trust and organizational Commitment

12th International Academy of Management and Business (IAMB), Varşova, Polonya, 23 - 25 Nisan 2012, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

32. Bidding Behavior in a Natural Experiment TV Game Show I Don t Know My Spouse Knows

Borsa Istanbul Behavioral Finance Workshop, İstanbul, Türkiye, 27 - 28 Ocak 2014, ss.1, (Yayınlanmadı)

33. Job stress and job performance among employees in public sector in Istanbul: examining the moderating role of emotional intelligence

2nd Annual International Conference on Leadership, Technology and Innovation Management, İstanbul, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2012, cilt.75, ss.518-524, (Tam Metin Bildiri) identifier

34. Regression or SEM Measuring the Effect of Brand Trust and Satisfaction on Brand Loyalty of Mobile Phones

8th International Symposium of Statistics (IGS 2012), Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2012, ss.1, (Özet Bildiri)

35. Explicit Leader Behaviour Preferences Turkish Cross National Sample Comparisons

54th Annual meeting of Academy of International Business (AIB), Washington, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Haziran - 03 Temmuz 2012, ss.1, (Özet Bildiri)

36. Çalışanların Değişime Hazır Olmasında Örgüte Güven ve Duygusal Zekanın Rolü

19. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

37. Güvenilir İnsan Tanımı Değişiyor Mu

20. Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Türkiye, 1 - 04 Mayıs 2012, ss.14-20, (Özet Bildiri)

38. Comparison of Four Job Related Attitudes In Relation To Their Contribution on Organizational Commitment

International Conference on Business Management and Economics, İzmir, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2011, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

39. Öğrencilerin Üniversite Eğitiminden Beklentileri ve Tercih Ölçütlerine İlişkin Veri Madenciliği Uygulaması

Uluslararası Yükseköğretim Kongresi: Yeni Yönelişler ve Sorunlar, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2011, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

40. University Preference Criteria

New Developments in Theory and Applications of Statistics: An International Conference in Memory of Professor Moti Lal Tiku, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2011, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

41. Actual and Ideal Leadership Behavior Shift within the Last Five Years

7th International Strategic Management Conference, Paris, Fransa, 30 Haziran - 02 Temmuz 2011, cilt.24, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

42. Preferred Leadership Styles and Authoritarianism in Organizations

27th International Congress of Applied Psychology (ICAP 2010), Melbourne, Avustralya, 11 - 16 Temmuz 2010, ss.1, (Yayınlanmadı)

43. Preference of Leadership Styles A Cross cultural Study Between Turkey and Italy

27th International Congress of Applied Psychology (ICAP 2010), Melbourne, Avustralya, 11 - 16 Temmuz 2010, ss.1, (Yayınlanmadı)

44. Social Networking as a New Organizational Tool Determinants of Time Spent on the Facebook

27th International Congress of Applied Psychology (ICAP 2010), Melbourne, Avustralya, 11 - 16 Temmuz 2010, ss.1, (Yayınlanmadı)

45. SOCIAL NETWORKING AS A MARKETING TOOL

Annual Conference of the Academy-of-Marketing-Science (AMS), Oregon, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 29 Mayıs 2010, ss.257-261, (Tam Metin Bildiri) identifier

46. SERVICE QUALITY ON INTERNET BANKING

Annual Conference of the Academy-of-Marketing-Science (AMS), Oregon, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 29 Mayıs 2010, ss.303-307, (Tam Metin Bildiri) identifier

47. Personality Privacy and Trust Issues in Virtual Society

7th International Conference on Marketing, Athens, Yunanistan, 6 - 09 Temmuz 2009, ss.1, (Özet Bildiri)

48. Sosyal Ağ Kullanımını Etkileyen Unsurların İstatistiksel Modellemesi Facebook Üzerine Bir Uygulama

10. Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, Erzurum, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2009, ss.1, (Özet Bildiri)

49. Cyberbanking Are Customers Ready to be 100 % Electronic

Annual Conference of the Academy of Marketing Science, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 26 Mayıs 2007, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

50. The Impact of Leadership Style on Leader Efficacy

XIII European Congress of Work and Organizational Psychology, Stockholm, İsveç, 9 - 11 Mayıs 2007, ss.1, (Yayınlanmadı)

51. A Cross Cultural Study on Perceptions of Ideal Leader Behavior Three Country Comparisons from Europe Asia and Africa

XIII European Congress of Work and Organizational Psychology, Stockholm, İsveç, 9 - 10 Mayıs 2007, ss.1, (Yayınlanmadı)

52. Re examining the Multifactor Leadership Questionnaire Conceptual and Empirical Analysis

IAAP 26th International Congress of Applied Psychology, Athens, Yunanistan, 16 - 21 Temmuz 2006, ss.1, (Yayınlanmadı)

53. Stogdill s Leadership Behavior Description Questionnaire XII A Scale Validation in Turkish Setting

IAAP 26th International Congress of Applied Psychology, Athens, Yunanistan, 16 - 21 Temmuz 2006, ss.1, (Yayınlanmadı)

54. E route to Loyalty Assessing Internet Banking Service Quality

AMS/KAMS Cultural Perspectives in Marketing Conference, Seoul, Güney Kore, 12 - 15 Temmuz 2006, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

55. Clementine Programıyla Birliktelik Kuralı Çözümlemesi Sosyal Bilimlerde Bir Uygulama

IGS 2006 5. İstatistik Günleri Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Mayıs 2006, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

56. Spam Menace in a Developing Country Identification and Classification of Spam Traffic

Association for Global Business 7th International Conference, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 19 Kasım 2005, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

57. Privacy Does it Matter to Food Retail Customers in Istanbul

International Strategic Management Conference Strategic Management from National and Global Perspectives, Çanakkale, Türkiye, 23 - 25 Temmuz 2005, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

58. Investigation of Post Purchase Behavior A Model for Turkish Consumers

World Marketing Congress Academy of Marketing Science, Münster, Almanya, 6 - 09 Temmuz 2005, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

59. Turkish Consumers Service Quality Perceptions and Satisfaction in Retail Banking

Annual Conference of the Academy of Marketing Science, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 27 Mayıs 2005, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

60. Gender Difference in Leadership and Authoritarianism The Case of Turkey

XII European Congress of Work and Organizational Psychology “Convivence in Organizations and Society”, İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Mayıs 2005, ss.1, (Yayınlanmadı) Sürdürülebilir Kalkınma

61. Leadership and Authoritarianism The Case of Turkey

BPS Division of Occupational Psychology Annual Conference, Coventry, Birleşik Krallık, 12 - 14 Ocak 2005, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

62. Örgütlerde Liderlik ve Yetkecilik Geriye Dönüş mü var

XIII. Ulusal Psikoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 11 Eylül 2004, ss.1, (Özet Bildiri)

63. Tüketici Satın Alma Sonrası Davranışının Ölçülmesi Ölçek Geliştirme ve Ölçek Geçerliliği

4. İstatistik Günleri Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 21 - 22 Mayıs 2004, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

64. Aile İşletmelerinde Bilişim Teknolojilerinin Benimsenmesi ve Kullanılması

1. Aile İşletmeleri Kongresi İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Türkiye, 17 - 18 Nisan 2004, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

65. Diskriminant Analizi Yöntemiyle Tepkisel ve Öncül Değişim Stratejilerini Ayırt Etmeye Yönelik Bir Çalışma

VI. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 29 - 30 Mayıs 2003, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

66. Application of Datamining Tool for Classification of Organizational Change Expectation

YA/EM’02 Yöneylem Araştırması ve Endüstri Mühendisliği 23 Ulusal Kongresi, İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Temmuz 2002, ss.1, (Özet Bildiri)
Kitaplar 12

3. Esenlik Tanımı ve Ölçek Geliştirme Gereksinimi

21.Yüzyılda Pazarlama ve Yönetim Sezgileri, Emine Çoban, Zeynep Bilgin, Sahavet Gürdal, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.135-148, 2013

4. Esenlik Tanımı ve Ölçek Geliştirme Gereksinimi.

21 Yüzyılda Pazarlama ve Yönetim Sezgileri, Çobanoğlu E,Bilgin F Z,Gürdal S, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.135-148, 2013

5. Preference of Leadership Styles: A Cross-Cultural Study Between Turkey and Italy.

21 Yüzyılda Pazarlama ve Yönetim Sezgileri, Çobanoğlu E,Bilgin F Z,Gürdal S, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.107-122, 2013

6. Özel Markalı Ürünler Markalı Ürünlerin Yerini Tutabilir Mi? Süt ve Süt Ürünleri Üzerine Bir Araştırma.

Pazarlama İşletme Yönetimi ve Eğitiminde Seçilmiş Yazılar: Prof Dr Selime Sezgin'e Armağan, Uray N,Burnaz Ş,Karaosmanoğlu E,Baş B E,Ulubaşoğlu G,Aktan C,Demiray M., Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.257-272, 2011

7. Personality, Privacy and trust Issues in Virtual Society.

New Perspective of Contemporary Marketing, Centeno E,Veloutsou C, Editör, Athens Institute for Education and Research, Athens, ss.215-225, 2011

10. İnternet Bankacılığında E-Hizmet Kalitesi Boyutları: Ölçek Geliştirme ve Geçerliliği.

Pazarlamada Yeni Açılımlarla Üstünlük Sağlama Business Success via New Visions on Marketing, Bilgin F Z,Çobanoğlu E,Yalçın A M, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.137-147, 2006

12. Gender differences in Leadership and Authoritarianism in Organizations.

Convivence in Organizations and Society, Avallone F,Sinangil H K,Caetano A, Editör, Edizioni Angelo Guerini Associati SpA, Milan, ss.135-144, 2005
Metrikler

Yayın

108

Yayın (WoS)

9

Yayın (Scopus)

2

Atıf (WoS)

166

H-İndeks (WoS)

6

Atıf (Scopus)

16

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

266

H-İndeks (Scholar)

7

Atıf (TrDizin)

42

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

331

Proje

7

Tez Danışmanlığı

17

Açık Erişim

8
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları