Publications & Works

Articles Published in Journals That Entered SCI, SSCI and AHCI Indexes

Comparison of Two Instructional Strategies for Students with Autism to Read Sight Words

EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, vol.13, no.51, pp.85-106, 2013 (Journal Indexed in SSCI) Sustainable Development identifier identifier

Articles Published in Other Journals

Self-Efficacy Perceptions of Special Education Teachers Regarding Teaching Mathematics

HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, vol.35, no.2, pp.306-319, 2020 (Journal Indexed in ESCI) identifier identifier

Hybrid Literacy Instruction Method for Children with Intellectual Disabilities

ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION, vol.20, no.1, pp.177-208, 2019 (Journal Indexed in ESCI) Sustainable Development identifier

Çoklu Yetersizliği Olan Çocukların Annelerinin Çocuklarının Gelişimlerine İlişkin Görüşlerinin Betimlenmesi

Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.15, pp.335-356, 2014 (Other Refereed National Journals)

The Difficulties Encountered by The Mothers Having Children with mental disabilities or Autismin Participating to Community Life

INTERNATIONAL JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION, vol.28, pp.123-134, 2013 (Refereed Journals of Other Institutions) identifier

A description of a mother's play guidance for her child with autism in the process of playing by the rules

Journal of Research in Special Educational Needs, vol.12, no.2, pp.96-106, 2012 (Refereed Journals of Other Institutions) identifier

The Perspectives of Primary School Teachers ın the Evaluation and Remediation of the Compositions of Students with Learning Disabilities

American International Journal of Contemporary Research, vol.2, pp.68-75, 2012 (Refereed Journals of Other Institutions)

Strategies Used by a Mother to Develop the Vocabulary of Her Child with Autism during Play Activities

Journal of Modern Education Review, vol.1, pp.75-88, 2011 (Refereed Journals of Other Institutions)

Zihinsel Yetersziliği Olan Öğrencilere Okuma Yazma Öğretme Konusunda Özel Eğitim Öğretmenlerinin Görüşleri

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, vol.43, pp.1-26, 2010 (Other Refereed National Journals) Creative Commons License Sustainable Development

Öğrenme güçlüğü olan çocukların yazma sürecinde gösterdiği özellikler

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.29, pp.5-18, 2009 (Other Refereed National Journals)

Engelli çocukları konuşmaya cesaretlendirmek için hikaye okumak

Marmara ÜniversitesiAtatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, pp.1-17, 2006 (Other Refereed National Journals)

Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings

Özgül Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklarda Yazılı Anlatımı Destekleme

1. Uluslararası Katılımlı Özgül Öğrenme Güçlüğü Kongresi, İstanbul, Turkey, 22 - 24 November 2019, pp.1-2

Alternatif Okuma Yöntemi: Sözcük Temelli Okuma Öğretimi

5. Down Sendromu Konferansı, Turkey, 25 - 26 November 2017

The Views Of The Teachers on Pre Refferal Process for Students at Risk

International Association of Social Science Research (IASAR), ROMA, Italy, 19 - 22 May 2016

Çok Engelli Görmeyen Çocukların Söz Öncesi İletişim Davranışlarının Anne Görüşlerine Dayalı Olarak Belirlenmesi

3. Uluslarası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO), Eskişehir, Turkey, 31 March - 01 April 2016

Disleksi Erken Belirtiler

3. Uluslarası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO), Eskişehir, Turkey, 31 March - 01 April 2016

Gelişimsel geriliği Olan Çocuklarda Okur Yazarlık Gelişim

Prof. Dr. Hıfzı Özcan 6. Uluslararası Cerebral Palsy ve Gelişimsel Bozukluklar Kongresi, İstanbul, Turkey, 26 - 27 February 2016

Developing the preverbal communication skills scale for the multi impaired blind children

V. European Conference on Social and Behavioral Sciences, St. Petersburg, Russia, 11 - 15 September 2015

Describing The Strategies Applied By A Mother With An Autistic Child For Improving Her Child s Vocabulary

2. Uluslararası Özel Eğitim Konferansı, Muğla, Turkey, 18 - 21 June 2008, no.1159410, pp.5-10

Books & Book Chapters

Yazı Yazma (Disgrafi) Sorunlarına Yönelik Öneriler

in: Özgül Öğrenme Bozukluğu, Toros, F.; Torun, Ş., Editor, Akademisyen Kitapevi, Ankara, pp.1-20, 2021

Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler İçin Genel Eğitim Sınıflarında Uygulanacak Etkili Öğretimsel Stratejiler ve Öğretimsel Düzenlemeler

in: Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Ataman,Özmen, Editor, Maya Yayın Dağıtım, Ankara, pp.41-67, 2019

Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Öğretim Programlarının Hazırlanması

in: Öğretmenlik Programları İçin Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Baykoç, Necate, Editor, İzge Yayıncılık, Ankara, pp.42-65, 2018 Sustainable Development

Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar

in: Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi, Rakap,Kalkan, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.140-168, 2017

The Views of the Teachers on Pre-Referral Process for Students at Risk

in: Recent Developments in Education, Mariateresa Gammone / Mehmet Ali Icbay / Hasan Arslan, Editor, E-BWN, pp.407-416, 2017

Dikkat Eksikliği / Hiperaktivite Bozukluğu (DEHP) Olan Çocuklar

in: Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi, Rakap,Kalkan, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.207-242, 2017

Özel Eğitim Gereksinimli Bireylerde Empati Becerileri ve Geliştirme Yolları

in: Empatiyle Gelişmek Empatiyi Geliştirmek Çocuk ve Empati, Yücel Kabapınar, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.206-218, 2015

Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar

in: Özel Eğitim, Vuran S, Editor, Maya Akademi, Ankara, pp.323-362, 2013 Sustainable Development

Genel Eğitim Programları ve Özel Eğitim Uygulamaları

in: Özel Eğitim, Cavkaytar A, Editor, Vize Yayıncılık, Ankara, pp.343-368, 2013 Sustainable Development

Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Öğretim Programlarının Hazırlanması

in: Öğretmenlik Programları için Özel Eğitim, Baykoç, N., Editor, Gündüz Eğitim Yayıncılık, Ankara, pp.42-65, 2010 Sustainable Development