Biyografi
Mehmet Kürşad Duru, Marmara Üniversitesi Fizik Öğretmenliği’nden 1999 yılında mezun oldu. 1999-2002 yılları arasında MEB'de İngilizce öğretmenliği yaptı. 2002 yılında fen bilgisi eğitimi alanında yüksek lisansını tamamladı. 2007 yılında fen eğitiminde doktora ünvanını aldı. 2002 yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği ABD'nda öğretim görevlisi olarak göreve başladı. Halen aynı kurumda öğretim üyesi olarak görevine devam etmektedir. 2012 yıllından itibaren EPDAD bünyesinde Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon faaliyetlerinde yer almıştır. Halen yönetim ve komisyon üyelikleri devam etmektedir. Mehmet Kürşad Duru, fen eğitiminde, “öğretmen yetiştirme”, “kavramsal öğrenme” ve “öğrenme öğretme teknikleri” üzerine araştırma çalışmalarına devam etmektedir.
Eğitim Bilgileri
2002 - 2007
2002 - 2007Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Türkiye
1999 - 2002
1999 - 2002Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Türkiye
1994 - 1999
1994 - 1999Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
İlköğretim fen bilgisi dersinde beyin fırtınası ile öğretimin başarıya, kavram öğrenmeye ve bilişüstü becerilere etkisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2002
2002Yüksek Lisans
İlköğretim fen bilgisi dersinde kavram haritasıyla ve gruplara kavram haritası çizdirerek öğretimin öğrenci başarısına ve hatırlamaya etkisi
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Fizik Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2017 - 2019
2017 - 2019Dr. Öğr. Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2015 - 2017
2015 - 2017Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2013 - 2015
2013 - 2015Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2011 - 2013
2011 - 2013Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2007 - 2011
2007 - 2011Öğretim Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2002 - 2007
2002 - 2007Öğretim Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorEnstitü Müdür Yardımcısı
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2002 - Devam Ediyor
2002 - Devam EdiyorÖğretim Elemanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2014 - 2017
2014 - 2017Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2011 - 2014
2011 - 2014Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1999 - 2002
1999 - 2002MEB Öğretmen
Diğer, MEB, MEB Öğretmen
1999 - 2002
1999 - 2002Öğretmen
MEB İstanbul Gülsuyu Ticaret Meslek Lisesi, Öğretmen
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Stem uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin kavramsal anlama ve bilimsel yaratıcılıklarına etkisi
Duru M. K. (Danışman)
D.YILMAZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Fen bilimleri dersi madde ve ısı ünitesinde robotik kodlama uygulamalarının 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisinin incelenmesi
Duru M. K. (Danışman)
K.ŞİMŞEK(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin Ay’ın kendi ekseni ve yörüngesel hareketi hakkında başarı ve görüşlerine drama yönteminin etkisinin incelenmesi
Duru M. K. (Danışman)
E.Nihal(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
8. sınıf öğrencilerinin astronomi konusundaki başarı ve kavramsal anlama düzeyleri ile fen dersine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
DURU M. K. (Danışman)
T.GÜNDOĞDU(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
İlköğretġm fen ve teknoloji dersinde 3 boyutlu görsel materyal kullanımının başarıya, kavram öğrenmeye ve tutuma etkisi
DURU M. K. (Danışman)
N.Melek(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Fen ve teknoloji öğretiminde bellek destekleyici stratejilerin öğrencilerin başarılarına ve kavram öğrenmelerine etkisi
DURU M. K. (Danışman)
K.YILDIZ(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Bilim sözde-bilim ayrımı tartışmasının ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin bilimsellik algıları ve akademik bilgi düzeylerine etkisi
DURU M. K. (Danışman)
E.ÇETİNKAYA(Öğrenci)
Makaleler
2023
20231. Pre-Service Science Teachers Understanding of Infinity Concept: The Case of Image on Convex Lens
DURU M. K.
Bilgicagi Education Consulting and Publishing Industry Trade Limited Company , cilt.6, ss.208-237, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20232. Examination of Pre-Service Science Teachers' Model Based-Content Knowledge and Knowledge of Students’ Understanding on Chemical Bonds
Inaltekin T., Akcay H., Duru M. K.
IJRES : INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATION AND SCIENCE , cilt.9, sa.1, ss.17-54, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Farklılaştırılmış Öğretimin Kütle ve Ağırlık Kavram Yanılgılarının Giderilmesine ve Akademik Başarıya Etkisi
ÇALGICI G., DURU M. K.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.57, sa.57, ss.201-225, 2023 (Hakemli Dergi)
2021
20214. STEM UYGULAMALARININ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KAVRAMSAL ANLAMA VE BİLİMSEL YARATICILIKLARINA ETKİSİ
Yılmaz Baltabıyık D., Duru M. K.
Araştırma ve Deneyim Dergisi (ADEDER)
, cilt.6, sa.1, ss.22-33, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20205. Elimination by Gamification the 5th Grade Students’Misconceptions about the Matter and Phase Change
ÇALGICI G., YILDIRIM M., DURU M. K.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi , cilt.14, sa.2, ss.1278-1310, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
20186. Analysis of 2016 LYS and YGS Physics Questions According to Bloom Taxonomy and Outcomes in the Curriculum
AYVACI H. Ş., Yamak S., DURU M. K.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.47, sa.2, ss.798-832, 2018 (ESCI)
2015
20157. The Effect of the Context of Science, Pseudoscience Demarcation on the Science Perceptions of Secondary School Students: The Case of Iridology
Cetinkaya E., TURGUT H., DURU M. K.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.40, sa.181, ss.1-18, 2015 (SSCI)
2015
20158. Bilimsel Okuryazarlıkta İlk Adım Akademik Bilgi Düzeylerinin BilimSözde Bilim Ayrımı Bağlamında Geliştirilmesi
ÇETİNKAYA E., TURGUT H., DURU M. K., ERCAN S.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.446-476, 2015 (Hakemli Dergi)
2011
20119. Sorgulamaya dayalı laboratuar uygulamalarının öğretmen adaylarının laboratuar algısına, tutumuna ve bilimsel süreç becerilerine etkisi
DURU M. K., DEMİR KAÇAN S., ÖNEN F., BENZER E.
Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.33, ss.25-44, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201110. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Öğrenimi Ve Öğretimine Yönelik İnanışları
DURU M. K., TURGUT H., AKÇAY H.
Trakya Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.1, ss.127-144, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. FİZİK ÖĞRETMENLERİNİN NÜKLEER ENERJİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ
Duru M. K.
II. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi ITEAC 2018, Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018, cilt.1, sa.1, ss.60, (Özet Bildiri)
2018
20182. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PUSULA VE HARİTA ÜZERİNDEN YÖN TAYİN ETME BECERİLERİ VE COĞRAFİ YÖN MANYETİK YÖN OLGULARINI AYIRMA DÜZEYLERİ
Duru M. K.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, cilt.1, sa.1, ss.496, (Özet Bildiri)
2017
20173. AYIN KENDİ EKSENİ ETRAFINDA VE YÖRÜNGESEL HAREKETİ HAKKINDA ÖĞRENCİ ALGILARININ TESPİTİ
Duru M. K., Erdem E. N.
Uluslararası Katılımlı Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Mayıs 2017, ss.1, (Özet Bildiri)
2016
20164. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ASTRONOMİK BİR FENOMEN HAKKINDA AÇIKLAMALARI “NEDEN AY’IN SADECE BİR YÜZÜNÜ GÖRÜYORUZ”
Duru M. K., Erdem E. N.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, cilt.1, sa.1, ss.246, (Özet Bildiri)
2015
20155. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fizik Yasaları İle Uygulamalarını İlişkilendirebilme Durumları: İndüksiyon Bobini
Duru M. K.
2. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2015, cilt.1, sa.1, ss.230, (Özet Bildiri)
2015
20156. Ortaokullarda Fen Bilimleri Eğitimi
DURU M. K.
ORTAOKULLARDA SORUNLAR, Türkiye, 7 - 09 Ocak 2015, (Tam Metin Bildiri)
2014
20147. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Aynalar Konusunda Görüntü Özellikleri İle İlgili Gerçek ve Sanal Kavramlarını Anlama Düzeyleri
Duru M. K.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, cilt.1, sa.1, ss.848, (Özet Bildiri)
2014
20148. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Anket Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri
Duru M. K.
Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
20149. Bilim Sözde Bilim Ayrımı Bağlamında Planlanmış Öğretim Sürecinin Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Bilgi Düzeylerine Etkisi
ERTAN Ç., TURGUT H., DURU M. K.
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology (ICEMST), 16 - 18 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)
2013
201310. Bilim Sözde Bilim Ayrımı Bağlamının Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsellik Algılarının Gelişimine Etkisi
ERTAN Ç., TURGUT H., DURU M. K.
Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
201311. Optikte Yansıma Olayı Üzerine Bir Durum Çalışması
DURU M. K.
I. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2012
201212. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Bazı Astronomi Kavramlarının Gelişiminin İncelenmesi
DURU M. K.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2011
201113. Animasyon ve Modellerle Okulöncesi Çocuklarında Dünya, Güneş ve Ay ile İlgili Kavramların Geliştirilmesi
Benzer E., Duru M. K., Şahin F.
Ulusal Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 01 Haziran 2011, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2009
200914. Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerine Isı Sıcaklık Konusunda Bilişüstü Strateji Olarak Kavram Haritası Çizdirilmesinin Başarıya Etkisi
Duru M. K., Duru N.
VIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitim Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 21 Mayıs 2009, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2008
200815. Prospective Science Teachers’ Perceptions about Physics Laboratory Environment
TURGUT H., DURU M. K.
XIII. IOSTE Symposium on the Use of Science and Technology Education for Peace and Sustainable Development, İzmir, Türkiye, 21 Eylül 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
200816. Öğretmen Adaylarının Fen Öğrenimi ve Öğretimine Dair İnanışları
TURGUT H., AKÇAY H., DURU M. K.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 Ağustos 2008, cilt.1, (Özet Bildiri)
2004
200417. Fen Eğitiminde Öğretmen Faktörünün Ortaöğretime Etkisi
Gürdal A., Turgut H., Duru M. K.
Ortaöğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 20 Aralık 2004, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2002
200218. İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde Kavram Haritasıyla ve Gruplara Kavram Haritası Çizdirilerek Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi
Duru M. K., Gürdal A.
V. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, cilt.1, sa.1, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. THE EFFECT OF BRAINSTORMING ON SUCCESS AND CONCEPT LEARNING IN SCIENCE LESSON
Duru M. K., Gürdal A.
Educational Science Research, Theory, Abdülkadir Kabadayı, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.35-58, 2021
2016
20162. Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Akılcı İlaç Kullanımı
AKICI A., DURU M. K.
KAYHAN MATBAACILIK, Ankara, 2016
2014
20143. Okul Öncesi Dönem Çocuklara Yönelik Akılcı İlaç Kullanımı
AKICI A., DURU M. K.
KAYHAN MATBAACILIK, Ankara, 2014
2014
20144. Ortaöğretim FİZİK 9 Sınıf
DURU M. K., TURGUT H., DUMLUDAĞ F., OKAY C., YILDIRIM U., MERCAN F. Ç., et al.
MEB DEVLET KİTAPLARI, Ankara, 2014
2013
20135. Lise Öğrencilerine Yönelik Akılcı İlaç Kullanımı
AKICI A., DURU M. K.
KAYHAN MATBAACILIK, Ankara, 2013
2013
20136. İlkokul Öğrencilerine Yönelik Akılcı İlaç Kullanımı
AKICI A., DURU M. K.
KAYHAN MATBAACILIK, Ankara, 2013
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorEPDAD - Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
Başkan Yardımcısı
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ekim 2021
Ekim 2021Asya Öğretim Dergisi (Asian Journal of Instruction/E-AJI)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2020
Ağustos 2020Cypriot Journal of Educational Sciences
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2020
Nisan 2020Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2019
Aralık 2019Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2019
Ağustos 2019OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2018
Kasım 2018ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2017
Kasım 2017e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
Diğer Dergiler
Kasım 2017
Kasım 2017ANEMON MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2017
Ocak 2017KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2013
Haziran 2013MARMARA ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2012
Haziran 2012