Dr. Öğr. Üyesi MEHMET KÜRŞAD DURU


Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Bilimsel Disiplinler, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Fizik Eğitimi


Yayınlardaki İsimler: google academic, mkduru@gmail.com, mkduru

Metrikler

Yayın

34

Yayın (WoS)

2

Yayın (Scopus)

1

Atıf (WoS)

6

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

1

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

28

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

37

Tez Danışmanlığı

9

Açık Erişim

8
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Mehmet Kürşad Duru, Marmara Üniversitesi Fizik Öğretmenliği’nden 1999 yılında mezun oldu. 1999-2002 yılları arasında MEB'de İngilizce öğretmenliği yaptı. 2002 yılında fen bilgisi eğitimi alanında yüksek lisansını tamamladı. 2007 yılında fen eğitiminde doktora ünvanını aldı. 2002 yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği ABD'nda öğretim görevlisi olarak göreve başladı. Halen aynı kurumda öğretim üyesi olarak görevine devam etmektedir. 2012 yıllından itibaren EPDAD bünyesinde Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon faaliyetlerinde yer almıştır. Halen yönetim ve komisyon üyelikleri devam etmektedir. Mehmet Kürşad Duru, fen eğitiminde, “öğretmen yetiştirme”, “kavramsal öğrenme” ve “öğrenme öğretme teknikleri” üzerine araştırma çalışmalarına devam etmektedir.

Eğitim Bilgileri

2002 - 2007

2002 - 2007

Doktora

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Türkiye

1999 - 2002

1999 - 2002

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Türkiye

1994 - 1999

1994 - 1999

Lisans

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2007

2007

Doktora

İlköğretim fen bilgisi dersinde beyin fırtınası ile öğretimin başarıya, kavram öğrenmeye ve bilişüstü becerilere etkisi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2002

2002

Yüksek Lisans

İlköğretim fen bilgisi dersinde kavram haritasıyla ve gruplara kavram haritası çizdirerek öğretimin öğrenci başarısına ve hatırlamaya etkisi

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Fizik Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2017 - 2019

2017 - 2019

Dr. Öğr. Üyesi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2015 - 2017

2015 - 2017

Yrd. Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2013 - 2015

2013 - 2015

Yrd. Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2011 - 2013

2011 - 2013

Yrd. Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2007 - 2011

2007 - 2011

Öğretim Görevlisi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2002 - 2007

2002 - 2007

Öğretim Görevlisi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Enstitü Müdür Yardımcısı

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2002 - Devam Ediyor

2002 - Devam Ediyor

Öğretim Elemanı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2014 - 2017

2014 - 2017

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2011 - 2014

2011 - 2014

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

1999 - 2002

1999 - 2002

MEB Öğretmen

Diğer, MEB, MEB Öğretmen

1999 - 2002

1999 - 2002

Öğretmen

MEB İstanbul Gülsuyu Ticaret Meslek Lisesi, Öğretmen

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Öğrenme ve Öğretme Süreçleri

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Öğrenme Öğretmede Teori Modelleri

Bilim Sanat Entegrasyonu

Lisans

Lisans

ASTRONOMİ

Mesleki İngilizce Sürdürülebilir Kalkınma

Fen Öğretimi Lab. Uygulamaları II

Sanat ve Estetik

Fizikte Özel Konular

Astronomi

Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları I

Fizik III

Genel Fizik Lab. 3

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (10)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (6)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2018

2018

1. FİZİK ÖĞRETMENLERİNİN NÜKLEER ENERJİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ

Duru M. K.

II. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi ITEAC 2018, Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018, cilt.1, sa.1, ss.60, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

2. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PUSULA VE HARİTA ÜZERİNDEN YÖN TAYİN ETME BECERİLERİ VE COĞRAFİ YÖN MANYETİK YÖN OLGULARINI AYIRMA DÜZEYLERİ

Duru M. K.

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, cilt.1, sa.1, ss.496, (Özet Bildiri)

2017

2017

3. AYIN KENDİ EKSENİ ETRAFINDA VE YÖRÜNGESEL HAREKETİ HAKKINDA ÖĞRENCİ ALGILARININ TESPİTİ

Duru M. K., Erdem E. N.

Uluslararası Katılımlı Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Mayıs 2017, ss.1, (Özet Bildiri)

2016

2016

4. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ASTRONOMİK BİR FENOMEN HAKKINDA AÇIKLAMALARI “NEDEN AY’IN SADECE BİR YÜZÜNÜ GÖRÜYORUZ”

Duru M. K., Erdem E. N.

12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, cilt.1, sa.1, ss.246, (Özet Bildiri)

2015

2015

5. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fizik Yasaları İle Uygulamalarını İlişkilendirebilme Durumları: İndüksiyon Bobini

Duru M. K.

2. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2015, cilt.1, sa.1, ss.230, (Özet Bildiri)

2015

2015

6. Ortaokullarda Fen Bilimleri Eğitimi

DURU M. K.

ORTAOKULLARDA SORUNLAR, Türkiye, 7 - 09 Ocak 2015, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

7. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Aynalar Konusunda Görüntü Özellikleri İle İlgili Gerçek ve Sanal Kavramlarını Anlama Düzeyleri

Duru M. K.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, cilt.1, sa.1, ss.848, (Özet Bildiri)

2014

2014

8. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Anket Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri

Duru M. K.

Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

9. Bilim Sözde Bilim Ayrımı Bağlamında Planlanmış Öğretim Sürecinin Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Bilgi Düzeylerine Etkisi

ERTAN Ç., TURGUT H., DURU M. K.

International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology (ICEMST), 16 - 18 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

10. Bilim Sözde Bilim Ayrımı Bağlamının Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsellik Algılarının Gelişimine Etkisi

ERTAN Ç., TURGUT H., DURU M. K.

Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

11. Optikte Yansıma Olayı Üzerine Bir Durum Çalışması

DURU M. K.

I. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

12. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Bazı Astronomi Kavramlarının Gelişiminin İncelenmesi

DURU M. K.

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

13. Animasyon ve Modellerle Okulöncesi Çocuklarında Dünya, Güneş ve Ay ile İlgili Kavramların Geliştirilmesi

Benzer E., Duru M. K., Şahin F.

Ulusal Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 01 Haziran 2011, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

14. Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerine Isı Sıcaklık Konusunda Bilişüstü Strateji Olarak Kavram Haritası Çizdirilmesinin Başarıya Etkisi

Duru M. K., Duru N.

VIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitim Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 21 Mayıs 2009, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

15. Prospective Science Teachers’ Perceptions about Physics Laboratory Environment

TURGUT H., DURU M. K.

XIII. IOSTE Symposium on the Use of Science and Technology Education for Peace and Sustainable Development, İzmir, Türkiye, 21 Eylül 2008, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

16. Öğretmen Adaylarının Fen Öğrenimi ve Öğretimine Dair İnanışları

TURGUT H., AKÇAY H., DURU M. K.

VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 Ağustos 2008, cilt.1, (Özet Bildiri)

2004

2004

17. Fen Eğitiminde Öğretmen Faktörünün Ortaöğretime Etkisi

Gürdal A., Turgut H., Duru M. K.

Ortaöğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 20 Aralık 2004, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2002

2002

18. İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde Kavram Haritasıyla ve Gruplara Kavram Haritası Çizdirilerek Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi

Duru M. K., Gürdal A.

V. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, cilt.1, sa.1, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2012 - Devam Ediyor

2012 - Devam Ediyor

EPDAD - Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği

Başkan Yardımcısı

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Ekim 2021

Ekim 2021

Asya Öğretim Dergisi (Asian Journal of Instruction/E-AJI)

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ağustos 2020

Ağustos 2020

Cypriot Journal of Educational Sciences

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Nisan 2020

Nisan 2020

Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Aralık 2019

Aralık 2019

Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ağustos 2019

Ağustos 2019

OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Kasım 2018

Kasım 2018

ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2017

Kasım 2017

e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi

Diğer Dergiler

Kasım 2017

Kasım 2017

ANEMON MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2017

Ocak 2017

KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Haziran 2013

Haziran 2013

MARMARA ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Haziran 2012

Haziran 2012

MARMARA ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi