Fen bilimleri dersi madde ve ısı ünitesinde robotik kodlama uygulamalarının 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisinin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: KÜRŞAT ŞİMŞEK

Danışman: Mehmet Kürşad Duru

Özet:

Bu araştırmanın amacı ortaokul kademesi 6. Sınıf Fen Bilimleri dersi “Madde ve Isı” ünitesinde yer alan ısı iletimi, ısı yalıtımı ve ısı yalıtım malzemeleri konularını içeren kazanımların, robotik kodlama uygulamarı ile hazırlanan ders içi etkinliklerin kullanılarak gerçekleştirilen ders anlatımının öğrencilerin akademik başarı ve bilimsel süreç becerileri üzerindeki etkisi incelenmiştir. İstanbul İli Kadıköy İlçesinde bir devlet okulunda 48 öğrenci üzerinde yapılan bu çalışmada nicel araştırma tekniğinin kullanıldığı yarı deneysel araştırma modeli ile yürütülmüştür. Her iki gruba da MEB kazanım testlerindeki sorulara kullanılarak hazırlanan Akadeik Başarı Testi ve Bilimsel Süreç Becerileri Testi öntest ve son test olarak uygulanmıştır. Nicel veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Uyuguluma sonucunda robotik kodlama etkinliklerinin gerçekleştiği deney grubunda kontrol grubuna göre, deney ve kontrol gruplarının öntest puanlarına göre düzeltilmiş son test puanları arasındaki fark anlamlı bulunmuştur. Bilimsel süreç becerileri puanlarındaki değişimlerin ise istatistiksel olarak anlımlı bir farklılık oluşturduğu sonucuna ulaşılamamıştır. -------------------- The study aims of this research is to teach the students the academic achievement and scientific process of the achievements including heat conduction, heat insulation and heat insulation materials in the 6th grade science class “Matter and Heat” unit. The effects on the skills were examined. In this study, which was conducted on 48 students in a public school in Kadıköy, İstanbul, it was conducted with a quasi-experimental research model using quantitative research technique. The Acadeic Achievement Test and Scientific Process Skills Test, which were prepared by using the questions in the MEB acquisition tests, were applied to both groups as pretest and posttest. Quantitative data were analyzed with SPSS program. In the experimental group where the robotic coding activities were realized as a result of the application, the difference between the post-test scores corrected according to the pre-test scores of the experimental and control groups was found to be significant. It has not been concluded that the changes in scientific process skills scores constitute a statistically significant difference.