Biyografi
Zeynep İrem Eren Erdoğmuş, 1976 yılında İstanbul'da doğmuştur. Üsküdar Amerikan Lisesi'nde orta ve lise eğitimini tamamladıktan sonra Boğaziçi Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü'nden onur derecesiyle mezun olmuştur. Lisans eğitimi sırasında aldığı pazarlama dersinin etkisiyle kariyerini pazarlama ve işletme alanına çevirmiş; 1999 yılında Marmara Üniversitesi İngilizce İşletme yüksek lisans programına başlamış ve aynı üniversitenin Üretim Yönetimi ve Pazarlama Anabilim Dalı'nda araştırma görevlisi olarak akademik kariyerine başlamıştır. 2006 yılında Boğaziçi Üniversitesi İşletme/ Pazarlama doktorasını bitirmiştir.
2017 yılından beri profesör olarak Marmara Üniversitesi İşletme Fakültesi'nde kariyerine devam eden İrem Eren Erdoğmuş, İngilizce pazarlama lisans ve lisansüstü dersleri vermektedir. Sosyal medya pazarlaması, marka yönetimi, hizmet pazarlaması, lüks ve spor pazarlaması alanlarında uluslararası ve ulusal yayınları vardır; danışmanlık vermektedir; Harvard Business Review Türkiye'de blog yazıları yazmaktadır.
Eğitim Bilgileri
2001 - 2006
2001 - 2006Doktora
Boğaziçi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr), Türkiye
1998 - 2000
1998 - 2000Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Yl) (İngilizce), Türkiye
1994 - 1998
1994 - 1998Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, Siyaset Bilimi Ve Uluslararası İlişkiler Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2006
2006Doktora
Strategic management of Turkish brands in international markets
Boğaziçi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
2000
2000Yüksek Lisans
Database marketing-A survey in ready to wear retaling in Turkey
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Pazarlama
Yönetimsel Görevler
2017 - 2019
2017 - 2019Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü (İngilizce)
2015 - 2017
2015 - 2017Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2014 - 2015
2014 - 2015Bölüm Başkan Yardımcısı
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü (İngilizce)
2009 - 2012
2009 - 2012Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü (İngilizce)
Akademi Dışı Deneyim
2006 - Devam Ediyor
2006 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Öğretim Görevlisi
1999 - 2006
1999 - 2006Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Araştırma Görevlisi
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
WHAT MOTIVATES CONSUMERS TO DO ONLINE LUXURY SHOPPING? TECHNOLOGY ACCEPTANCE MODEL APPROACH
Erdoğmuş Z. İ. (Danışman)
G.ESKİYENENTÜRK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
UNDERSTANDING CONSUMER MOTIVATIONS TO ENGAGE IN E-SPORTS
Erdoğmuş Z. İ. (Danışman)
G.ESEN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
The Democratization of Luxury: Profiling Fashion Consumers
Erdoğmuş Z. İ. (Danışman)
G.MERVE(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
THE IMPACT OF SOCIAL MEDIA AND ITS ROLE ON SMEs' B2B MARKETING
ERDOĞMUŞ Z. İ. (Danışman)
M.HASSAN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Earned or owned media: Which effects trust-loyalty relationship more?
ERDOĞMUŞ Z. İ. (Danışman)
E.KALAYCI(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Impact of brand love on focal online and offline consumer behavior outcomes
ERDOĞMUŞ Z. İ. (Danışman)
K.TEKBIYIK(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Understanding luxury consumption drivers
ERDOĞMUŞ Z. İ. (Danışman)
D.LEFKELİ(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Impact of university brand personality on human resources recruitment process
ERDOĞMUŞ Z. İ. (Danışman)
H.KÜTÜKCÜ(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Analyzing the factors that affect the luxury brand extension attitude: The context of complements, substitutes and transfers
ERDOĞMUŞ Z. İ. (Danışman)
E.ARDA(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Impact of employee well-being projects on brand management
ERDOĞMUŞ Z. İ. (Danışman)
G.MAMIKOĞLU(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
The effects of celebrity endorsers on green and eco-friendly products
ERDOĞMUŞ Z. İ. (Danışman)
H.SALARİ(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
The effects of sport sponsorship on attitudes of consumers and purchase intention
ERDOĞMUŞ Z. İ. (Danışman)
A.DEMİREL(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Voluntary simplicity in Turkey: A segmentation approach
ERDOĞMUŞ Z. İ. (Danışman)
E.KARAPINAR(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Motivations of mobile check-in application users: A consumer behaviour approach
ERDOĞMUŞ Z. İ. (Danışman)
Ş.BURÇİN(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Social media marketing: Exploring the user typology in Turkey
ERDOĞMUŞ Z. İ. (Danışman)
M.ÇİÇEK(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
The role of personality congruence, perceived quality and brand prestige on brand loyalty
Erdoğmuş Z. İ. (Danışman)
I.BÜDEYRİ(Öğrenci)
Makaleler
2024
20241. Consequences of influencer-created content on influencers’ authenticity in the beauty and personal care industry
Ünalmış E., DİRSEHAN T., ERDOĞMUŞ Z. İ.
Journal of Marketing Communications
, 2024 (Scopus)
2023
20232. Online Esports Engagement: Motivational Antecedents and Marketing Outcomes
ERDOĞMUŞ Z. İ., Esen G., KARAKAYA ARSLAN M.
Athens Journal of Sports , cilt.10, sa.3, ss.145-162, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20223. Engaging with Social Media Influencers on Youtube: A Cluster Analysis
ERDOĞMUŞ Z. İ., KARAKAYA ARSLAN M.
ISTANBUL BUSINESS RESEARCH
, cilt.51, sa.1, ss.359-373, 2022 (ESCI)
2021
20214. Why Do Generation Y Consumers Adopt Online Luxury Technologies: A Values Approach
ERDOĞMUŞ Z. İ., ESKİYENENTÜRK G., KARAKAYA M.
Australasian Marketing Journal
, cilt.29, ss.341-353, 2021 (ESCI)
2020
20205. The Impact of Brand Love on Constructive and Defensive eWOM Intentions of Consumers: The Moderating Role of eWOM Valence
ERDOĞMUŞ Z. İ., TEKBIYIK K.
Boğaziçi Journal, Review of Social, Economic and Administrative Studies
, cilt.34, sa.1, ss.68-82, 2020 (Scopus)
Kitaplar
2015
20151. İlişkisel Pazarlamada Seçme Konular
Erdoğmuş Z. İ. (Editör), Gülsoy T. Y. (Editör)
Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2015
2014
20142. Pazarlama Vizyonunu Genişleten Yeniden Doğan Pazarlar
Erdoğmuş Z. İ. (Editör), Sümersan Köktürk M. (Editör), Çobanoğlu E. (Editör), Yalçın A. M. (Editör), Dirsehan T. (Editör)
Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2014
2009
20093. Küçük ve Orta Ölçekli Aile Işletmelerinde Büyüme
AVCI E., ERGUN H. S., DAL S., ERDOĞMUŞ Z. İ., TÜRKOĞLU UTKU F., YENER M. İ.
Yalın Yayıncılık, 2009
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2018
Kasım 2018BOGAZİCİ JOURNAL: REVİEW OF SOCİAL, ECONOMİC AND ADMİNİSTRATİVE STUDİES
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2018
Şubat 2018JOURNAL OF MARKETING COMMUNICATIONS
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2018
Ocak 2018JOURNAL OF GLOBAL FASHION MARKETING
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2017
Ekim 2017JOURNAL OF MARKETING COMMUNICATIONS
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2017
Ekim 2017MARMARA ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2017
Mart 2017ÖNERİ: MARMARA ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ HAKEMLİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2015
Kasım 2015INTERNATIONAL MARKETING REVIEW
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2015
Mart 2015BOGAZİCİ JOURNAL: REVİEW OF SOCİAL, ECONOMİC AND ADMİNİSTRATİVE STUDİES
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2014
Nisan 2014INTERNATIONAL MARKETING REVIEW
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2011
Ocak 2011EUROPEAN JOURNAL OF MARKETING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Temmuz 2018
Temmuz 201814th INTERNATIONAL STRATEGIC MANAGEMENT CONFERENCE
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Erdoğmuş Z. İ.
Praha, Çek Cumhuriyeti
Temmuz 2017
Temmuz 201713th INTERNATIONAL STRATEGIC MANAGEMENT CONFERENCE
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Erdoğmuş Z. İ.
Podgorica, Sırbistan Ve Karadağ
Temmuz 2015
Temmuz 201511th INTERNATIONAL STRATEGIC MANAGEMENT CONFERENCE
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Erdoğmuş Z. İ.
Vienna, Avusturya
Haziran 2014
Haziran 2014