Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İngilizce İşletme Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2016
Tezin Dili: İngilizce
Öğrenci: HİKMET KÜTÜKCÜ
Danışman: ZEYNEP İREM ERDOĞMUŞ
Özet:ÜNİVERSİTE MARKA KİŞİLİKLERİNİN İNSAN KAYNAKLARI İŞE ALIM SÜRECİNE OLAN ETKİLERİ Günümüzde çoğu kurumsal marka benzer bilişsel temaları kullanmaktadır ve bunun sonucu olarak kurumsal markalar birbirinin aynısıymış gibi algılanmaya başlamıştır. Markanın sadece işlevselliğiyle ilgili olan bilişsel temalar artık markaların farklılaşma stratejisinde tek basına yeterli değildir. Kurumsal markaların birbirinden farklılaşmasını sağlayan kullandıkları duygusal temalardır. Duygusal temaların en önemlilerinden biri olan kurumsal marka kişiliği, bir markanın ayırt ediciliğini sağlayan en temel unsurların basında gelmektedir. Kurumsal marka kişiliği gibi duygusal temalar her ne kadar literatürde ilk olarak kar amacı güden örgütler üzerine yapılan çalışmalarla yer almış olsa da, çok geçmeden kar amacı gütmeyen örgütler için de vazgeçilmez bir unsur olduğu anlaşılmıştır. Kar amacı gütmeyen örgütler içerisinde yer alan akademik örgütler kurumsal itibarlarını yönetebilmek, kendilerini diğer akademik örgütlerden farklı kılmak ve paydaşların gözünde farkındalık yaratabilmek adına markalaşma çabası içerisine girmiştir. Marka kavramı akademik örgütler için tanınırlık, bilinirlik ve farkındalık stratejisi olarak ele alınmaktadır. Akademik örgütleri diğer akademik örgütlerden farklılaştıran ise kurumsal marka kişilikleridir. Bu çalışmanın amacı da akademik açıdan marka kişiliğinin önemine vurgu yapmak ve işe alım sürecindeki büyük önem taşımasından dolayı geliştirilmesi için örgütlere yol göstermek. Bu çalışma doğrudan işe alım süreciyle ilgili olan İnsan Kaynakları Yöneticisi ve çalışanlarından oluşan 500 kişilik bir grupla yapılmıştır. Bu 500 kişi; 200’un üzerinde farklı firmada ve kimya, otomotiv, ilaç, gıda ve içecek, perakende, lojistik, medikal ve matbaa gibi sektörlerde çalışan kişilerden oluşmaktadır. Anahtar Kelimeler : Üniversite Marka Kişiliği, Markalaşma, İK İşe Alım Süreci ABSTRACT IMPACT OF UNIVERSITY BRAND PERSONALITY ON HUMAN RESOURCES RECRUITMENT PROCESS Today many corporate brands use similar cognitive themes and as a result, corporate brands are perceived as if they are same. Cognitive themes, dealing with only the functionality of brands, are now insufficient in the name of differentiation strategy of a brand. Now it is understood that emotional themes can provide a differentiation for corporate brands. Corporate brand personality, one of the most significant emotional themes, is the primary element to make the brand distinctive. Although emotional themes such as corporate brand personality are studied firstly on for profit organizations, soon it is understood that corporate brand personality is an intangible asset for nonprofit organizations, as well. Academic institutions, taking part among the nonprofit organizations, are in a branding effort in order to manage their reputation, to differentiate themselves, and to create awareness in the eyes of their shareholders. It this research, brand concept is discussed as a strategy of awareness and recognition for academic institutions. With this perspective, corporate brand personality is a concept which makes academic institutions distinctive from other institutions. The aim of this study is to emphasize the importance universities brand personality and to lead universities to improve the brand personalities as it has an important role for HR recruitment process. The survey is done with 500 professional Human Resources Departmant employees and managers who are directly part of recruitment process. The 500 people are member of over 200 different companies and sectors like chemical, automotive, pharmaceutical, food and beverage, retail, logistics, medical and hospital and printing industries. Keywords : University Brand Management, Branding, HR Recruitment Process