SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Social Studies Education with Cinema Films: A Case Study
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.11, sa.1, ss.230-254, 2019 (Hakemli Dergi)
Eğitim Felsefesinde İnsan Doğasının Rolü
Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi (IJONASS)
, cilt.2, sa.1, ss.62-69, 2018 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Dersi Penceresinden Ortaokul Öğrencilerinin “ModernKadın” Algısına Bakmak
International Journal of Social Science Research
, cilt.7, sa.1, ss.103-117, 2018 (Hakemli Dergi)
SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE ÖĞRENCİLERİN GÖZÜYLE MEDYA: SANAT TEMELLİ BİR ARAŞTIRMA
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi (ASOS JOURNAL)
, cilt.5, sa.44, ss.655-674, 2017 (Hakemli Dergi)
SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE KARİKATÜRLERLE KÜRESEL ISINMA EĞİTİMİ ÜZERİNE ÖRNEK BİR ÇALIŞMA
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ
, sa.35, ss.87-94, 2017 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler ve Kapsamındaki Ders Kitaplarında Yahudi/Musevi İmgesi (1928-2017)
INTERNATIONAL JOURNAL OF FIELD EDUCATION
, cilt.3, sa.2, ss.73-91, 2017 (Hakemli Dergi)
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININSİNEMA FİLMLERİ ARACILIĞIYLA FELSEFİ DÜŞÜNME EDİMLERİ
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.4, sa.37, ss.327-347, 2016 (Hakemli Dergi)
Action Research on Using Drama in Human Rights Education
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.8, sa.4, ss.108-118, 2016 (Hakemli Dergi)
ÖĞRENCİLERDE HARİTA OKURYAZARLIĞININ GELİŞTİRİLMESİNE İLİŞKİN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ
Marmara Coğrafya
, cilt.34, ss.109-117, 2016 (Hakemli Dergi)
YAPILANDIRMACI ÖĞRENME KURAMINA DAYALI ÖĞRETİM UYGULAMALARININ 6. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ KONULARININ ÖĞRETİMİNE ETKİLERİ
MARMARA GEOGRAPHICAL REVIEW
, sa.27, ss.15-40, 2013 (Hakemli Dergi)
Anlam Çözümleme Tablolarının Sosyal Bilgiler ÖğretmenAdaylarının Ölçme Değerlendirme Sürecinde Kullanımı
Marmara Coğrafya Dergisi
, sa.25, ss.127-136, 2012 (Hakemli Dergi)
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN AVRUPA BİRLİĞİ VATANDAŞLIĞI KAVRAMINI ALGILAMALARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, sa.35, ss.19-33, 2012 (Hakemli Dergi)
Sosyal bilgiler dersinde rubriklerin etkili kullanımı
Marmara Coğrafya Dergisi
, sa.23, ss.213-233, 2011 (Hakemli Dergi)
SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE DEMOKRASİNİN SERÜVENİ ÜNİTESİNDE GEÇEN KAVRAMLARIN KAZANDIRILMASI ÜZERİNE BİR UYGULAMA
MARMARA GEOGRAPHICAL REVIEW
, sa.22, ss.276-294, 2010 (Hakemli Dergi)
CHILDREN'S RIGHTS PERCEPTIONS OF SOCIAL STUDIES TEACHERS
Eğitimde Kuram ve Uygulama- Journal of Theory and Practice in Education
, cilt.6, sa.1, ss.106-124, 2010 (Hakemli Dergi)
A COMPARATIVE STUDY ON VALUE RANKING OF THE TURKISH TEACHING DEPARTMENT STUDENTS IN TWO UNIVERSITIES
A Journal Pertaining To College Students
, cilt.4, sa.43, ss.1191-1203, 2009 (Hakemli Dergi)
Öğretmenlerin Kendi Eğitim Felsefelerini İnşa Etmeleri Üzerine
azım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi,
, sa.10, ss.223-242, 2004 (Hakemli Dergi)
Köy Enstitüleri Modelinin Eğitim Felsefesi Üzerine Bir değerlendirme
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.2, sa.26, ss.36-43, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Öğretmen Yetiştirmede Kanıt Temelli Öğrenme
Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2017
An investigation of donation campaigns to schools organized under social service practices courses in the context of education right
VII INTERNATIONAL CONFERENCE ON CRITICAL EDUCATION, Atina, Yunanistan, 28 Haziran - 02 Temmuz 2017
Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin Kuruluşundan Günümüze (1923-2017) Ortaokul Ders Kitaplarında Yahudi/Musevi İmgesi
VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017
SOSYAL BİLGİLER DERSİ PENCERESİNDEN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN “MODERNKADIN” ALGISINA BAKMAK
ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU IV, Eskişehir, Türkiye, 04 Mayıs 2017 - 06 Mayıs 2018, ss.369-370
TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLETİ’NİN KURULUŞUNDAN GÜNÜMÜZE (1923-2017)ORTAOKUL DERS KİTAPLARINDA YAHUDİ/MUSEVİ İMGESİ
ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU IV, Eskişehir, Türkiye, 04 Mayıs 2017 - 06 Mayıs 2018, ss.505-506
İki Dilli Sosyal Bilgiler ve Türk Dili Öğretmen Adaylarıyla Ana Dilde Eğitim Olgusu Üzerine Fenomenolojik Bir Araştırma
ICOESS 2017, Antalya, Türkiye, 6 - 08 Nisan 2017, ss.121
ÖĞRENCİLERDE HARİTA OKURYAZARLIĞININGELİŞTİRİLMESİNE İLİŞKİN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ
1. Uluslararası Uygulamalı BilimlerKongresi, Konya, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2015, ss.544-547
Sosyal Bilgiler Dersi Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunları Bilinç Düzeyleri
XII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 23 - 25 Mayıs 2013
Sosyal Bilgiler Dersi Öğretmen Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları Dersine Yönelik Görüşleri
2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2011
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları Dersine Yönelik Görüşleri
2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2011, ss.435-447
Sosyal Bilgiler Dersi Öğretmeni ve Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına Göre Öğretimi Planlama Becerileri Üzerine Bir Durum Çalışması
IV. SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ KONGRESİ, 7 - 09 Ekim 2009, cilt.1, ss.784-791
8. Sınıf Öğrencilerinin Çocuk Haklarını Algılamaları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma: Türkiye ve KKTC Örnekleri
14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, cilt.1, ss.211-216
“Sosyal Bilgiler Öğretiminde Bir Yöntem OlarakEmpatinin Etkililiği
I. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2003
Kitap & Kitap Bölümleri
Koro Filminden “Umutsuz Vahalar”: Eleştirel Pedagojik Yaklaşım
Sinema Filmleriyle Eğitimi Yeniden Düşünmek, Yücel Kabapınar- Filiz Kabapınar, Editör, Pegem Akademi, İstanbul, ss.59-77, 2023
Antropoloji nedir? Antropoloji Deyince Ne Anlıyoruz?
Sosyal Antropoloji ve Medeniyet Tarihi, Gül Tuncel Bihter Gürışık Köksal Çiğdem Baki Pala, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-18, 2021
Çocuklarla Felsefe Eğitiminde Örnek Olaylardan Hareket Etmek
Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, Yücel Kabapınar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.359-381, 2021
Eğitim Felsefeleri ve Hedefleri Yönünden Karakter ve Değerler Eğitimi
Karakter ve Değerler Eğitimi, Halil Ekşi, Ahmet Katılmış, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.75-92, 2020
Küreselleşme Yolculuğunda Moderniteden Postmoderniteye Sosyal Bilgiler Eğitimine Bakmak
Sosyal Bilgilerde Güncel Okumalar 2, Arife Figen Ersoy ve Hıdır Karaduman, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.177-200, 2020
Anlam Çözümleme Tabloları
Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgilerde Kavram Öğretimi, Tekin Çelikkaya ve Yavuz Akbaş, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.195-221, 2020
MEDYA OKURYAZARLIĞI VE AKTİF VATANDAŞLIK
Kuramsal Temeller ve Güncel Tartışmalar Işığında 21.Yüzyılda Vatandaşlık ve Vatandaşlık Eğitimi, Cemil ÖZTÜRK, Zafer İBRAHİMOĞLU, Gülten YILDIRIM, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.321-338, 2019
Kanıt Temelli Öğrenme Temelinde Bir Öğretmen Adayı Eğitimi Programının Öyküsüne Bakmak
Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, Yücel Kabapınar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.333-353, 2019
KANADA
FARKLI ÜLKELERİN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARI, CEMİL ÖZTÜRK, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.301-326, 2017
Empati Bağlamında Ahlaki Muhakeme ve Değer İlişkisine Bakmak
Empatiyle Gelişmek Empatiyi Geliştirmek Çocuk ve Empati, Yücel Kabapınar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.187-205, 2015