Yayınlar & Eserler

Makaleler 39
Tümü (39)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (4)
Scopus (1)
TRDizin (24)
Diğer Yayınlar (14)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 45

1. Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Toplumsal Kimlik Olgusu

II. Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu (DEKUS-2), İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2. Tarihi Mekanların/Eserlerin Amacı Dışında Kullanımı: Tarihsel Hafıza Sorunu

VI. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, ss.171-173, (Özet Bildiri)

3. Toplumsal Hafızanın Taşıyıcısı Mahalleler: Türkiye’xxden Örnekler

VI. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, ss.330-332, (Özet Bildiri)

5. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarıyla Müzede Drama Eğitimi - Dramayla Müze Eğitim

1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, ss.430-432, (Özet Bildiri)

6. Sosyal Bilgiler Derslerinde Yerel Tarih Uygulamaları: Mahallemin Tarihi

V. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.698-711, (Tam Metin Bildiri)

8. 2005 ve 2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi

1st International Congress on New Horizons in Education and Social Sciences, 9 - 11 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

10. Öğretmen Yetiştirmede Kanıt Temelli Öğrenme

Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

11. An investigation of donation campaigns to schools organized under social service practices courses in the context of education right

VII INTERNATIONAL CONFERENCE ON CRITICAL EDUCATION, Atina, Yunanistan, 28 Haziran - 02 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

12. Öğretmen Yetiştirmede Sosyal Yapılandırmacılık Temelli Kültürlerarası Eğitime Yönelik Bir Eylem Araştırması

Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, 19 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

13. Sosyal Bilimler Öğretmen Adaylarının Kültürel Değerlere Duyarlı Öğretmen Metaforları

Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, 19 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

14. Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin Kuruluşundan Günümüze (1923-2017) Ortaokul Ders Kitaplarında Yahudi/Musevi İmgesi

VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

15. TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLETİ’NİN KURULUŞUNDAN GÜNÜMÜZE (1923-2017)ORTAOKUL DERS KİTAPLARINDA YAHUDİ/MUSEVİ İMGESİ

ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU IV, Eskişehir, Türkiye, 04 Mayıs 2017 - 06 Mayıs 2018, ss.505-506, (Özet Bildiri)

16. TÜRKİYE CUMHURİYETİ İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERS KİTABINDAKİGÖRSELLERİN GÖSTERGEBİLİMSEL ANALİZİ

ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Eskişehir, Türkiye, 04 Mayıs 2017 - 06 Mayıs 2018, ss.367-368, (Özet Bildiri)

17. SOSYAL BİLGİLER DERSİ PENCERESİNDEN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN “MODERNKADIN” ALGISINA BAKMAK

ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU IV, Eskişehir, Türkiye, 04 Mayıs 2017 - 06 Mayıs 2018, ss.369-370, (Özet Bildiri)

21. ÖĞRENCİLERDE HARİTA OKURYAZARLIĞININGELİŞTİRİLMESİNE İLİŞKİN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ

1. Uluslararası Uygulamalı BilimlerKongresi, Konya, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2015, ss.544-547, (Tam Metin Bildiri)

22. Medyadaki Toplumsal Cinsiyet Temsillerinin Kurgularinin İlköğretim Öğrencilerinin Toplumsal Rol Oluşturmalarina Etkileri

. IV. International Symposium on Social Studies Education., Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

23. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarı Olmanın Etkililiğine Yönelik Tecrübeleri

VII. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 14 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

24. Ortaokul Öğrencilerinin Medya Okuryazarlığı Kavramına Yönelik Metaforları

VII. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu., Sakarya, Türkiye, 14 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

25. Önyargı ve Ayrımcılığı Önlemek İçin Bir Sosyal Değişim Aracı Olarak Okulların Rolü Fenomenolojik Bir Araştırma

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (International Symposium On Social Studies Education)-IV., 23 - 25 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

26. Çokkültürlülük ve Barış Eğitimi İçin Model Geliştirme

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (International Symposium On Social Studies Education)-IV., 23 - 25 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

27. Önyargı ve Ayrımcılığı Önlemek için Bir Sosyal Değişim Aracı Olarak Okulların Rolü

. IV. International Symposium on Social Studies Education, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

28. Sosyal Bilgiler Dersi Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunları Bilinç Düzeyleri

XII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 23 - 25 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)

29. İlköğretim Öğrencilerinin Avrupa Birliği Vatandaşlığı Kavramını Algıları Üzerine Bir Değerlendirme

Değişen Dünya’xxda Vatandaşlık Ve Demokrasi Eğitiminde Yeni Yönelimler Ve Sorunlar konferansı ”Uluslararası Sosyal Bilgiler Sempozyumu”, 22 Nisan 2012, ss.24-25, (Özet Bildiri)

30. Demokratik Toplumlarda Öğretmen Nitelikleri Ve Öğrencilere Yansımaları

Değişen Dünya’xxda Vatandaşlık Ve Demokrasi Eğitiminde Yeni Yönelimler Ve Sorunlar konferansı ”Uluslararası Sosyal Bilgiler Sempozyumu”, 22 Nisan 2012, ss.66-67, (Özet Bildiri)

31. Sosyal Bilgiler Dersi Öğretmen Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları Dersine Yönelik Görüşleri

2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2011, (Tam Metin Bildiri)

32. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları Dersine Yönelik Görüşleri

2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2011, ss.435-447, (Tam Metin Bildiri)

33. Süreç Temelli Öğretim İle Sosyal Bilgiler Dersi Öğretimi

9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.33-37, (Tam Metin Bildiri)

34. Çift Girişli Günlükler ile İlköğretim Öğrencilerinin Bilimsel Okuryazarlık Becerilerin Geliştirilmesi

9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)

35. The utilization of comics in the teaching of the "human rights" concept

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1447-1451, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

37. 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Yansıtıcı Günlüklerin Kullanımı

IV. SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, cilt.1, ss.770-776, (Tam Metin Bildiri)

38. Sosyal Bilgiler Dersi Öğretimi Program Tanıtım Sürecinde Hizmet İçi Eğitim Seminerlerinin Değerlendirmesi

IV. SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ KONGRESİ, İSYANBUL, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, cilt.1, ss.777-783, (Tam Metin Bildiri)

39. Yapılandırmacı Sosyal Bilgiler Dersinde Anlam İnşa etme Süreci Üzerine Deneysel Bir Çalışma

II. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Van, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2005, (Tam Metin Bildiri)

40. Yeni 4. ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Programı İle İlgili Öğretmen Görüşleri

Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Türkiye, 14 - 16 Nisan 2006, ss.184-194, (Tam Metin Bildiri)

41. Yeni 4 ve 5 sınıf sosyal bilgiler programı ile ilgili öğretmengörüşleri

Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Türkiye, 14 - 16 Nisan 2006, (Tam Metin Bildiri)

42. Yapılandırmacı Sosyal Bilgiler Dersinde Anlam İnşa Etme Üzerine Deneysel Bir Çalışma

II. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Van, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2005, (Tam Metin Bildiri)

43. 8. Sınıf Öğrencilerinin Çocuk Haklarını Algılamaları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma: Türkiye ve KKTC Örnekleri

14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, cilt.1, ss.211-216, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

44. Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına Dayalı Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Sözlü Tarih Kullanımı

14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, cilt.2, ss.220-225, (Tam Metin Bildiri)

45. “Sosyal Bilgiler Öğretiminde Bir Yöntem OlarakEmpatinin Etkililiği

I. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2003, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 10

1. Koro Filminden “Umutsuz Vahalar”: Eleştirel Pedagojik Yaklaşım

Sinema Filmleriyle Eğitimi Yeniden Düşünmek, Yücel Kabapınar- Filiz Kabapınar, Editör, Pegem Akademi, İstanbul, ss.59-77, 2023

2. Çocuklarla Felsefe Eğitiminde Örnek Olaylardan Hareket Etmek

Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, Yücel Kabapınar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.359-381, 2021

3. Antropoloji nedir? Antropoloji Deyince Ne Anlıyoruz?

Sosyal Antropoloji ve Medeniyet Tarihi, Gül Tuncel Bihter Gürışık Köksal Çiğdem Baki Pala, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-18, 2021

4. Anlam Çözümleme Tabloları

Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgilerde Kavram Öğretimi, Tekin Çelikkaya ve Yavuz Akbaş, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.195-221, 2020

5. Eğitim Felsefeleri ve Hedefleri Yönünden Karakter ve Değerler Eğitimi

Karakter ve Değerler Eğitimi, Halil Ekşi, Ahmet Katılmış, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.75-92, 2020

6. Küreselleşme Yolculuğunda Moderniteden Postmoderniteye Sosyal Bilgiler Eğitimine Bakmak

Sosyal Bilgilerde Güncel Okumalar 2, Arife Figen Ersoy ve Hıdır Karaduman, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.177-200, 2020

7. MEDYA OKURYAZARLIĞI VE AKTİF VATANDAŞLIK

Kuramsal Temeller ve Güncel Tartışmalar Işığında 21.Yüzyılda Vatandaşlık ve Vatandaşlık Eğitimi, Cemil ÖZTÜRK, Zafer İBRAHİMOĞLU, Gülten YILDIRIM, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.321-338, 2019

8. Kanıt Temelli Öğrenme Temelinde Bir Öğretmen Adayı Eğitimi Programının Öyküsüne Bakmak

Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, Yücel Kabapınar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.333-353, 2019

9. KANADA

FARKLI ÜLKELERİN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARI, CEMİL ÖZTÜRK, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.301-326, 2017

10. Empati Bağlamında Ahlaki Muhakeme ve Değer İlişkisine Bakmak

Empatiyle Gelişmek Empatiyi Geliştirmek Çocuk ve Empati, Yücel Kabapınar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.187-205, 2015
Metrikler

Yayın

96

Yayın (WoS)

6

Yayın (Scopus)

1

Atıf (WoS)

12

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

7

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

26

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

2

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

69

Tez Danışmanlığı

9

Açık Erişim

13
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları