Doç. Dr. EMRULLAH TUNCEL


İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümü

Kuran-ı Kerim Okuma ve Kıraat Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel


Avesis Araştırma Alanları: İlahiyat, Temel İslam Bilimleri, Tefsir

Metrikler

Yayın

16

Atıf (Scholar)

27

H-İndeks (Scholar)

2

Atıf (TrDizin)

7

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

16

H-İndeks (Sobiad)

3

Atıf (Diğer Toplam)

8

Proje

2

Tez Danışmanlığı

5

Açık Erişim

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

DOÇ. DR. EMRULLAH TUNCEL


1981 yılında İstanbul’da dünyaya geldi. Hafızlığını tamamladıktan sonra kıraat, klasik Arapça ve İslami ilimler eğitimi aldı. Lisans eğitimini Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde tamamladı. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, Arap Dili ve Belagatı Bilim Dalında “Arap Dili ve Belagatında Mübalağa” başlıklı tezi ile Yüksek Lisansını; aynı enstitünün Tefsir Anabilim Dalı’nda “Ebû Ca'fer et-Tûsî ve Fahreddin er-Râzî'nin Tefsirleri Bağlamında Ebü'l-Kâsım el-Belhî'nin Kur'an'a Yaklaşımı” başlıklı tezi ile Doktorasını tamamladı. 2024 yılında Kur’an-ı Kerim Okuma ve Kıraat İlmi Anabilim Dalı’nda doçent oldu.

Çalışma Alanları: Kur'an İlimleri, Kıraat, Tecvit, Tefsir, Kur'an Eğitimi, Hafızlık, Din Eğitimi.


BİLİMSEL/AKADEMİK ÇALIŞMALARI:


KİTAPLAR VE KİTAP BÖLÜMÜ

1) Ebü'l-Kâsım el-Belhî (Kâ‘bî)'nin Kur'an Ayetlerini Yorumlama Usûlü

2) Kur’an Öğretiminde Metodoloji (Strateji-Yöntem ve Teknikler)

3) Harf Telaffuzu Ses Kullanımı ve Okuyuş Keyfiyeti Açısından KIRAAT/TİLAVET USULLERİ

4) Hasan b. Ali el-Ahvâzî'nin Taksimatına Göre Kırâat Üslupları


HAKEMLİ DERGİLERDE YAYINLANMIŞ MAKALELERİ

1) Kur’an Tilavetinde ve Kıraat İlminde İşbâ‘ (2023)

2) Uluslararası İlahiyat Programı (UİP) Öğrencilerinin Kur'an Okuma ve Tecvid Dersine Yönelik İlgi, Hazırlık, Algı, Tutum ve Beklentileri -MÜİF Ölçeğinde- (2023).

3) “Örgün Eğitim Eşliğinde Hafızlık Deneyimine Dair Nitel Bir Araştırma (2022).

4) Kur’an Tedrisatında Harf Taliminin Önemi ve Usûlü (2021).

5) İlk Dönem Tecvid Eserlerinin Teşekkülünde Lahn Olgusunun Etkisi (2020). 

6) Ebü’l-Kāsım el-Belhî’nin Kıraatlere Yaklaşımı (2020).


ULUSLARARASI SEMPOZYUM TAM METİN BİLDİRİ

1) “İlahiyat Öğrencilerini Mesleki Hayata Hazırlama Bağlamında Kur'an Okuma Becerisini Geliştirmenin Önemi ve Usulleri”, Uluslararası Sempozyum: Türkiye’de Üretilen Dini Bilginin Din Hizmetlerine Katkısı ve Diyanet Akademisi, Ekim, 2024.


2) “Allah ve Rasülüne Vefanın En Müşahhas Örneği: Kur’an’a Vefa”. Uluslararası Mevlid-i Nebi Sempozyumu Peygamberimiz ve Vefa Toplumu Tam Metin Kitabı (Ekim 29-31, 2021). (Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları 2022), 288-318.


3) “Nitelikli Kur’an Tilavetinin ve Eğitiminin Önündeki Engeller ve Çözüm Yolları”. 8th International Conference on Social Sciences and Humanities (ISPEC-2021) Tam Metin Kitabı (December/Aralık 24-25, 2021). ed. Hülya Hamurcu-Ferit Yücebaş. (Bingöl: ISPEC Yayınları 2021), 304-325.


4) “Ahlaki Bir Değer Olarak Adaletin Eğitim Ortamında Tesis Edilmesinin Önemi ve Eğitim Sürecindeki Adaletsiz Tutumlara Dair Çözüm Teklifleri”, II. Uluslararası Din ve İnsan Sempozyumu (UDİS – 2021).


5) “Çocuklara Yönelik Cami ve Kur’an Kursu Hizmetlerinin Etkin Kılınmasında Kur’an Öğreticilerine Yönelik Teklifler”. Uluslararası Mevlid-i Nebi Sempozyumu Peygamberimiz ve Çocuk Tam Metin Kitabı (Kasım 6-8, 2020). (İzmir: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları 2020), 957-983.


6) “Aslın Aktarılmasında Usulün Önemi: Yeni Neslin Dilini Din Diliyle Buluşturmak” (I. Uluslararası Din ve İnsan Sempozyumu, Eskişehir Osman Gazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 10-12 Ekim, 2019).


7) “Örgün Eğitim Kurumlarındaki İslam Eğitimine Yönelik Bir Yöntem Teklifi: Temsîlî/Metaforik Anlatım” (Uluslararası İslam Eğitimi Kongresi, İstanbul, 2018).


Eğitim Bilgileri

2013 - 2019

2013 - 2019

Doktora

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, Türkiye

2004 - 2008

2004 - 2008

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, Türkiye

2004 - 2005

2004 - 2005

Yüksek Lisans

Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı (Disiplinlerarası), Türkiye

1998 - 2003

1998 - 2003

Lisans

Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2019

2019

Doktora

EBÛ CA’FER et-TÛSÎ ve FAHREDDİN er-RÂZÎ’NİN TEFSİRLERİ BAĞLAMINDA EBÜ’L-KÂSIM el-BELHÎ’NİN KUR’AN’A YAKLAŞIMI

Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümü

2008

2008

Yüksek Lisans

Arap dili ve belagatın’xxda mübalağa

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Arap Dili Ve Belagatı (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

Arapça

Araştırma Alanları

İlahiyat

Temel İslam Bilimleri

Tefsir

Akademik Ünvanlar / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümü

2021 - 2024

2021 - 2024

Dr. Öğr. Üyesi

Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümü

2017 - 2021

2017 - 2021

Öğretim Görevlisi

Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümü

Yönetimsel Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Akademik Koordinatör

Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2017 - 2021

2017 - 2021

İslami İlimler Danışmanı

Kamu Kuruluşu, ÖZEL İLK EMİR ANADOLU LİSESİ, İSLAMİ İLİMLER, İslami İlimler Danışmanı

2005 - 2017

2005 - 2017

ÖĞRETMEN

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, ÖĞRETMEN

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Kıraat ve Tecvid Kavramları

Kıraat İlmi ve Tarihi

Lisans

Lisans

Kıraat Metinleri

Güzel Kur'an Okuma

KUR'AN-I KERİM'İ EZBER UYGULAMALARI

KUR'AN OKUMA VE TECVİD VII

KUR'AN OKUMA VE TECVİD III

KUR'AN OKUMA VE TECVİD V

KUR'AN OKUMA VE TECVİD I

KUR'AN OKUMA VE TECVİD V

KUR'AN OKUMA VE TECVİD VII

KUR'AN OKUMA VE TECVİD III

KUR'AN ÖĞRETİM TEKNİKLERİ

KUR'AN OKUMA VE TECVİD V

KUR'AN OKUMA VE TECVİD I-II-III-IV

KUR'AN OKUMA VE TECVİD I-II-III-IV

Verdiği Kurs ve Eğitimler

2022 - 2022

2022 - 2022

ÂDÂBÜ'L-KUR'ÂN OKUMALARI (NEVEVÎ'NİN et-TİBYÂN ADLI ESERİ)

Akademik Birimler - Eğitim

Tuncel E.

2019 - 2020

2019 - 2020

Kur'an'dan Hayatımıza Ölçüler

Uygulama Araştırma Merkezi - Eğitim

Tuncel E.

Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri

HATİMLE TERAVİH PROGRAMI

Kurumsal Temsil, İSTANBUL ÜSKÜDAR MÜFTÜLÜĞÜ HZ. ALİ CAMİİ, Türkiye, İstanbul, 2019 - 2019

Makaleler

Tümü (6)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (1)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2021

2021

1. ALLAH VE RESUL’ÜNE VEFANIN EN MÜŞAHHAS ÖRNEĞİ: KUR’AN’A VEFA

TUNCEL E.

Uluslararası Mevlidi Nebi Sempozyumu PEYGAMBERİMİZ VE VEFA TOPLUMU, Ankara, Türkiye, 29 Ekim 2021, ss.288-318, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

2. AHLAKİ BİR DEĞER OLARAK ADALETİN EĞİTİM ORTAMINDA TESİS EDİLMESİNİN ÖNEMİ VE EĞİTİM SÜRECİNDEKİ ADALETSİZ TUTUMLARA DAİR ÇÖZÜM TEKLİFLERİ

TUNCEL E.

II. ULUSLARARASI DİN VE İNSAN SEMPOZYUMU "Din, Ahlak ve Hukuk", Eskişehir, Türkiye, 07 Ekim 2021, ss.334-345, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

3. NİTELİKLİ KUR'AN TİLAVETİNİN VE EĞİTİMİNİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER VE ÇÖZÜM YOLLARI

TUNCEL E.

ISPEC 8th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES & HUMANITIES, Bingöl, Türkiye, 24 Aralık 2021, ss.304-325, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

4. ÇOCUKLARA YÖNELİK CAMİ VE KUR'AN KURSU HİZMETLERİNİN ETKİN KILINMASINDA KUR'AN ÖĞRETİCİLERİNE YÖNELİK TEKLİFLER

TUNCEL E.

Uluslararası Mevlid-i Nebi Sempozyumu Peygamberimiz ve Çocuk, Türkiye, 06 Kasım 2020, ss.957-983, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

5. Aslın Aktarılmasında Usulün Önemi: Yeni Neslin Dilini Din Diliyle Buluşturmak

TUNCEL E.

I. ULUSLARARASI DİN VE İNSAN SEMPOZYUMU "Din, Dil ve İletişim", Eskişehir, Türkiye, 11 Ekim 2019, ss.339-351, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

6. Örgün Eğitim Kurumlarındaki İslam Eğitimine Yönelik Bir Yöntem Teklifi: Temsîlî/Metaforik Anlatım

TUNCEL E.

Uluslararası İslam Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 Nisan 2018, cilt.6, ss.561-580, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. KUR’AN ÖĞRETİMİNDE METODOLOJİ (STRATEJİ-YÖNTEM VE TEKNİKLER)

TUNCEL E.

MARMARA ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ VAKFI YAYINLARI (İFAV), İstanbul, 2023

2023

2023

2. Harf Telaffuzu Ses Kullanımı ve Okuyuş Keyfiyeti Açısından KIRAAT/TİLAVET USULLERİ

TUNCEL E.

MARMARA ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ VAKFI YAYINLARI (İFAV), İstanbul, 2023

2023

2023

3. Hasan b. Ali el-Ahvâzî'nin Taksimatına Göre Kırâat Üslupları

TUNCEL E.

KIRAAT İLMİNE DAİR, Gökdemir Ahmet, Editör, İlahiyat Yayınları, Ankara, ss.13-47, 2023

2022

2022

4. EBÜ'L-KÂSIM el-BELHÎ (KÂ'BÎ)'NİN KUR'AN AYETLERİNİ YORUMLAMA USÛLÜ

TUNCEL E.

MARMARA ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ VAKFI YAYINLARI (İFAV), İstanbul, 2022

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Temmuz 2023

Temmuz 2023

GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Temmuz 2022

Temmuz 2022

İHYA Uluslararası İslam Araştırmaları Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Temmuz 2021

Temmuz 2021

GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Haziran 2021

Haziran 2021

İSLAMİ İLİMLER DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Bilimsel Projelerde Hakemlikler

Haziran 2025

Haziran 2025

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

BAP Araştırma Projesi, Atatürk Üniversitesi, Türkiye

Bilimsel Danışmanlıklar

2017 - 2021

2017 - 2021

Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık

ÖZEL İLK EMİR ANADOLU LİSESİ

Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümü, Türkiye



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

23 Mart 2022 - 24 Mart 2022

23 Mart 2022 - 24 Mart 2022

III. MUSHAF İMLASI ÇALIŞTAYI

Katılımcı

İstanbul-Türkiye

05 Mayıs 2018 - 05 Mayıs 2018

05 Mayıs 2018 - 05 Mayıs 2018

MÜFREDATIN YENİDEN YAZILMASI VE YORUMLANMASI

Davetli Konuşmacı

İstanbul-Türkiye

04 Kasım 2017 - 04 Kasım 2017

04 Kasım 2017 - 04 Kasım 2017

YENİ NESLİN DİLİ

Davetli Konuşmacı

İstanbul-Türkiye

Davetli Konuşmalar

Ağustos 2025

Ağustos 2025

KUR'AN ÖĞRETİMİNDE ETKİLİ YÖNTEMLER

Seminer

FRANSA DİYANET İŞLERİ TÜRK İSLAM BİRLİĞİ (DİTİB)-Türkiye

Mayıs 2024

Mayıs 2024

AYETLER VE HADİSLER IŞIĞI ALTINDA NEBEVİ BİR ÜSLUPLA TEBLİĞ VE DAVET

Seminer

Marmara Üniversitesi-Türkiye

Mart 2024

Mart 2024

ÖĞRETMENİN DEĞER YOLCULUĞU

Seminer

YEKDER-Türkiye

Aralık 2023

Aralık 2023

HAFIZLIK ANILARI

Seminer

Marmara Üniversitesi-Türkiye

Aralık 2023

Aralık 2023

ASLIN AKTARILMASINDA USULÜN ÖNEMİ

Seminer

İLİM YAYMA CEMİYETİ BÜYÜK ÇAMLICA YURDU-Türkiye

Mayıs 2023

Mayıs 2023

İLİM EHLİ OL! BEŞİNCİSİ OLMA!

Seminer

ÜMRANİYE MÜFTÜLÜĞÜ-Türkiye

Nisan 2023

Nisan 2023

KUR'AN'A VEFA

Seminer

YEKDER-Türkiye

Mart 2023

Mart 2023

İNSANIN ANLAM ARAYIŞI

Seminer

ÜMRANİYE MÜFTÜLÜĞÜ-Türkiye

Ekim 2022

Ekim 2022

HER ŞEYDE BİR ŞEY'İ GÖREBİLMEK

Seminer

BİLTEK OKULLARI ÜSKÜDAR KAMPÜSÜ-Türkiye

Mayıs 2022

Mayıs 2022

GENÇLERLE İLETİŞİM: GÜVEN DİLİYLE KONUŞMAK

Seminer

KOCAELİ İL MÜFTÜLÜĞÜ-Türkiye

Nisan 2022

Nisan 2022

KUR'AN'A VEFA (İNSANIN ANLAM ARAYIŞI)

Seminer

KARTAL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ-Türkiye

Mart 2022

Mart 2022

ETKİLİ LİDERLİK BAĞLAMINDA ADALETİN ÖNEMİ

Seminer

ALTINORDU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ-Türkiye

Şubat 2022

Şubat 2022

RAĞBETİMİZ KİME?

Seminer

NUN OKULLARI-Türkiye

Aralık 2021

Aralık 2021

KUR'AN'DA İYİ İNSAN OLMANIN KRİTERLERİ

Seminer

ÇINAR KOLEJİ-Türkiye

Kasım 2021

Kasım 2021

MÜİF MOTİVASYON SEMİNERLERİ DİZİSİ (İLİM EHLİ OL! BEŞİNCİSİ OLMA!)

Seminer

Marmara Üniversitesi-Türkiye

Mayıs 2021

Mayıs 2021

PEYGAMBER EFENDİMİZ'İN (S.A.V.) LİDERLİK MODELİ

Seminer

SULTANBEYLİ MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ-Türkiye

Mayıs 2021

Mayıs 2021

EĞİTİM YÖNETİMİ VE EĞİTİM YÖNETİCİSİNİN MİLLÎ MANEVÎ VE EVRENSEL SORUMLULUKLARI

Seminer

SULTANBEYLİ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ YÖGEP YÖNETİCİ GELİŞİM PROGRAMI -Türkiye

Mayıs 2021

Mayıs 2021

GENÇLİK VE GELECEĞİMİZ

Seminer

GAZİOSMANPAŞA MÜFTÜLÜĞÜ GENÇLİK KOORDİNATÖRLÜĞÜ-Türkiye

Mayıs 2021

Mayıs 2021

KUR'AN'DA İDEAL GENÇLİK

Seminer

Marmara Üniversitesi-Türkiye

Nisan 2021

Nisan 2021

İSLAM OKULUNUN ÖĞRENCİSİ OLMAK

Seminer

SARIYER MÜFTÜLÜĞÜ/HAYAT VE HAKİKAT ATÖLYESİ/CAMİ AKADEMİ-Türkiye

Mart 2021

Mart 2021

GENÇLERLE ETKİLİ İLETİŞİM VE GENÇLERE ULAŞMA STRATEJİLERİ

Seminer

İstanbul Müftülüğü Diyanet Gençlik-Türkiye

Mart 2021

Mart 2021

GÜNCEL SORU(N)LARA KUR'ÂNÎ CEVAPLAR

Seminer

Marmara Üniversitesi-Türkiye

Kasım 2020

Kasım 2020

ASLIN AKTARILMASINDA USÛLÜN ÖNEMİ: YENİ NESLİN DİLİNİ DİN DİLİYLE BULUŞTURMAK

Seminer

İSTANBUL MÜFTÜLÜĞÜ DİYANET GENÇLİK-Türkiye

Şubat 2020

Şubat 2020

İNSANÎ/İSLAMÎ ÇALIŞMA PRENSİPLERİMİZ

Seminer

TÜGVA GENÇ YÖNETİCİ OKULU EĞİTİM PROGRAMI-Türkiye

Aralık 2019

Aralık 2019

ASLIN AKTARILMASINDA USÛLÜN ÖNEMİ

Seminer

Marmara Üniversitesi-Türkiye

Ekim 2019

Ekim 2019

KUR'AN-I KERİM EĞİTİMİNE FARKLI BİR BAKIŞ

Seminer

ÖZKUR-BİR-Türkiye

Mart 2019

Mart 2019

MESLEK ETİĞİ

Seminer

ÇINAR KOLEJİ ÖĞRETMEN YETİŞTİRME PROGRAMI-Türkiye

Şubat 2019

Şubat 2019

İNSANIN DÜNYADAKİ EĞİTİM MACERASI

Konferans

CUMHURİYET MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ-Türkiye

Şubat 2019

Şubat 2019

ASLIN AKTARILMASINDA USULÜN ÖNEMİ: YENİ NESLİN DİLİNİ DİN DİLİYLE BULUŞTURMAK

Seminer

PENDİK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ VİZYONER ÖĞRETMEN AKADEMİSİ-Türkiye

Aralık 2018

Aralık 2018

ASLIN AKTARILMASINDA USULÜN ÖNEMİ: YENİ NESLİN DİLİNİ DİN DİLİYLE BULUŞTURMAK

Konferans

KADIKÖY AHMET SANİ KIZ GEZİCİ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ-Türkiye

Şubat 2018

Şubat 2018

BİLGİNİN DEĞERİNİN FARKINDA OLMAK

Seminer

Marmara Üniversitesi-Türkiye

Aralık 2017

Aralık 2017

CENNETE AÇILAN KAPI

Seminer

İYİ DERSLER OKULLARI KUTLU DOĞUM PROGRAMI-Türkiye

Ekim 2017

Ekim 2017

BEŞİNCİSİ OLMA!

Seminer

ÖNDER İMAM HATİPLİLER DERNEĞİ-Türkiye

Haziran 2017

Haziran 2017

İYİLİKLER NASIL YEŞERECEK

Konferans

ÇINAR KOLEJİ-Türkiye

Mart 2017

Mart 2017

BİLGİNİN DEĞERİ

Seminer

ÇINAR KOLEJİ/AKADEMİ-Türkiye

Kasım 2015

Kasım 2015

İDEAL EĞİTİM

Seminer

ÇINAR KOLEJİ DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLERİ HİZMETİÇİ EĞİTİM SEMİNERİ-Türkiye

Haziran 2015

Haziran 2015

KUR'AN EĞİTİM ve ÖĞRETİMİNDE GÖRÜLEN PROBLEMLER

Seminer

ÜSKÜDAR MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MESLEKİ ÇALIŞMALAR PROGRAMI-Türkiye