Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Understanding of Scientific Inquiry and Its’ Relation to Academic Achievement: A Large Scale Study

National Association of Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 18 Nisan 2023 Creative Commons License

Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyobilimsel Muhakeme Yeteneklerinin Araştırılması

2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019

Biyoloji Öğretmenlerinin Sosyobilimsel Konularla İlgili Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018

Ortaokul 5.,6., ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Sorgulama Anlayışları

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018

An Investigation of the Relationship between Understanding of Socioscientific Issues and Pedagogical Content Knowledge about Socioscientific Issues.

The International Organization for Science and Technology Education., Malmö, İsveç, 13 - 17 Ağustos 2018, ss.117-121

Biyoloji Öğretmenlerinin SosyobilimselKonular ile İlgili Yaklaşımları

13th International Balkan Education and Science Congress, 6 - 08 Eylül 2018

Ortaokul 5.,6., ve 7. Sınıf Ögrencilerinin Bilimsel Sorgulama Anlayısları.

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Egitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 07 Ekim 2018, ss.45

Biyoloji Ögretmenlerinin SosyobilimselKonular ile Ilgili Yaklasımları.

13th International Balkan Education and Science Congress, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2018, ss.541-546

International CollaborativeInvestigation of High School Students’ Understandingsof Scientific Inquiry – A Follow Up Study.

National Association for Research in Science Teaching, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 08 Mart 2018, ss.65

Teachers’ Pedagogical Content Knowledge For Socioscientific Issues.

National Association for Research in Science Teaching (, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 05 Nisan 2018, ss.117

Examining Turkish Biology Teachers’ Pedagogical Content Knowledge For Socioscientific Issues.

European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 14 - 18 Ağustos 2017, ss.88

Understanding of Scientific Inquiry: An International Colloborative investigation of seventh grade students.

European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 14 - 18 Ağustos 2017, ss.118

The Development of A Learning And Teaching Framework For SSI Based Science Education.

14th International History, Philosophy and Science Teaching (IHPST) Biennial Conference, Ankara, Türkiye, 12 - 15 Haziran 2017, ss.54

Evolution Teaching Self Efficacy Scale: Validityand Reliability Study.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.111-114

EVOLUTION TEACHING SELF EFFICACY SCALE: VALIDITYAND RELIABLITY STUDY

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, 18 - 20 Mayıs 2017

International Collaborative Investigation of Beginning Seventh Grade Students’ Understandings of Scientific Inquiry.

National Association for Research in Science Teaching, Texas, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 20 Nisan 2017, ss.35-36

Does it Matter to be Informed - Naive or not? An Example of Professional Development Program about NOS

National Association for Reseacrh in Science Teaching, Texas, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 22 Nisan 2017, ss.63

Bilimin Doğası Öğretimi için İçeriğe Özgü Etkinlik Geliştirilmesi

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016

Sosyobilimsel Konularla ilgili Pedagojik Alan Bilgisi Enstrümanının Geliştirilmesi

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016

An Instrument to Assess Pedagogical Content Knowledge for Socioscientific Knowledge PCK SSI.

International Organiation for Science and Technology Education, Braga, Portekiz, 15 - 19 Haziran 2016, ss.35

The development of an instrument for assessing pedagogical content knowledge for socioscientific knowledge PCK SSI.

National Association for Research in Science Teaching (Özet Bildiri/)(Yayın No:2794072) 18. HAN ÇIGDEM,IREZ OSMAN S, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 17 Nisan 2016, ss.22

Assessing teachers competencies in teaching nature of scientific knowledge through educational critical scenarios

The National Association for Research in Science Teaching, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 19 Nisan 2015, ss.54

Eğitimsel Değişim ve Öğretmenlerin Kişisel Teorileri

21. Ulusal Egitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Haziran 2012

Bilimsel Devrimler Olarak Eğitim Reformları

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2010

Educational Reforms as Paradigm Shifts Utilizing Kuhnian Lenses to Understand Teacher Resistance to Educational Reform.

XIV. International Organization for Science and Technology, Ljubljana, Slovenya, 13 - 17 Haziran 2010, ss.560-571

Kitap & Kitap Bölümleri

Avustralya'da Fen Eğitimi

Çeşitli Ülkelerde Fen Eğitimi, Meşci, Günkut; Erdaş-Kartal, Eda, Editör, Nobel Yayıncılık, ss.145-162, 2022

SOSYOBİLİMSEL KONULAR HAKKINDA ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERLE YAPILAN ÇALIŞMALAR

Sosyobilimsel Konular , Dr. Öğr. Üyesi Ayşe YENİLMEZ TÜRKOĞLU Doç. Dr. Dilek KARIŞAN, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.427-441, 2021

BİLİMİN DOĞASI VE SOSYOBİLİMSEL KONULAR

Sosyobilimsel Konular, Dr. Öğr. Üyesi Ayşe YENİLMEZ TÜRKOĞLU Doç. Dr. Dilek KARIŞAN, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.193-205, 2021

Nitel veri analizi yaklaşımları

Eğitimde araştırma yöntemleri, Erkan Dinç, Kasım Kıroğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.643-656, 2021

Bilimin Doğası ve Öğretimi

Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Behiye AKÇAY, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.400-420, 2019

Fen Egitiminde Sosyobilimsel Konular

Fen Bilimleri Öğretimi, Mutlu Pınar Demirci Güler, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.100-120, 2017

Fen Bilimleri Egitiminde Bilimin Dogası ve Bilim Tarihi

Fen Bilimleri Öğretimi, Mutlu Pınar Demirci Güler, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.50-80, 2017

Metrikler

Yayın

64

Atıf (WoS)

44

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

45

H-İndeks (Scopus)

2

Proje

11

Tez Danışmanlığı

2

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları