Yayınlar & Eserler

Makaleler 23
Tümü (23)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (11)
ESCI (3)
Scopus (10)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (4)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 63

2. Exploring Students' Epistemic Uncertainties In The Context Of Socioscientific Issues

European Science Education Research Association (ESERA), Kobenhavn, Danimarka, 25 - 29 Ağustos 2025, ss.493, (Özet Bildiri)

5. Plastik Poşet Kullanımı ve Çevre Kirliliği Bağlamında Epistemik Belirsizliğin Pedagojik Bir Araç Olarak Kullanımı

5. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2025, ss.47-48, (Özet Bildiri)

6. Sosyobilimsel Konular Bağlamında Öğrencilerde Epistemik Belirsizliğin İncelenmesi

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.835-836, (Özet Bildiri)

9. Understanding of Scientific Inquiry and Its’ Relation to Academic Achievement: A Large Scale Study

National Association of Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 18 Nisan 2023, (Özet Bildiri) Creative Commons License

10. Kapsayıcı Eğitim Konusunda Hizmet İçi Eğitim Almış Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Görüş ve Deneyimleri

IX. International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Türkiye, 22 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

12. Ninth Grade Students Views About Scientific Inquiry

UEYAK 2019, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

13. Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyobilimsel Muhakeme Yeteneklerinin Araştırılması

2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

14. Investigation of Socio-scientific Reasoning Skills of High School Students

2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, 26 - 28 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

15. Ortaokul 5.,6., ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Sorgulama Anlayışları

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

16. Biyoloji Öğretmenlerinin Sosyobilimsel Konularla İlgili Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

17. An Investigation of the Relationship between Understanding of Socioscientific Issues and Pedagogical Content Knowledge about Socioscientific Issues.

The International Organization for Science and Technology Education., Malmö, İsveç, 13 - 17 Ağustos 2018, ss.117-121, (Tam Metin Bildiri)

18. Biyoloji Öğretmenlerinin SosyobilimselKonular ile İlgili Yaklaşımları

13th International Balkan Education and Science Congress, 6 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

21. Ortaokul 5.,6., ve 7. Sınıf Ögrencilerinin Bilimsel Sorgulama Anlayısları.

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Egitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 07 Ekim 2018, ss.45, (Özet Bildiri)

22. Biyoloji Ögretmenlerinin SosyobilimselKonular ile Ilgili Yaklasımları.

13th International Balkan Education and Science Congress, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2018, ss.541-546, (Tam Metin Bildiri)

23. Biyoloji Ögretmenlerinin SosyobilimselKonular Hakkındaki Pedagojik Alan Bilgilerinin Demografik Degiskenler AçısındanIncelenmesi

13th International Balkan Education and Science Congress, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2018, ss.14, (Özet Bildiri)

26. International CollaborativeInvestigation of High School Students’ Understandingsof Scientific Inquiry – A Follow Up Study.

National Association for Research in Science Teaching, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 08 Mart 2018, ss.65, (Özet Bildiri)

27. Teachers’ Pedagogical Content Knowledge For Socioscientific Issues

National Association for Research in Science Teaching, Atlanta, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 13 Mart 2018, (Özet Bildiri)

28. International CollaborativeInvestigation of High School Students’ Understandingsof Scientific Inquiry – A Follow Up Study

National Association for Research in Science Teaching, Atlanta, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 12 Mart 2018, (Özet Bildiri)

29. Teachers’ Pedagogical Content Knowledge For Socioscientific Issues.

National Association for Research in Science Teaching (, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 05 Nisan 2018, ss.117, (Özet Bildiri)

31. Examining Turkish Biology Teachers’ Pedagogical Content Knowledge For Socioscientific Issues

European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)

35. Examining Turkish Biology Teachers’ Pedagogical Content Knowledge For Socioscientific Issues.

European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 14 - 18 Ağustos 2017, ss.88, (Özet Bildiri)

36. Understanding of Scientific Inquiry: An International Colloborative investigation of seventh grade students.

European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 14 - 18 Ağustos 2017, ss.118, (Özet Bildiri)

38. The Development of A Learning And Teaching Framework For SSI Based Science Education

14th International History, Philosophy and Science Teaching (IHPST) Biennial Conference, Ankara, Türkiye, 4 - 07 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

39. The Development of A Learning And Teaching Framework For SSI Based Science Education.

14th International History, Philosophy and Science Teaching (IHPST) Biennial Conference, Ankara, Türkiye, 12 - 15 Haziran 2017, ss.54, (Özet Bildiri)

40. Evolution Teaching Self Efficacy Scale: Validityand Reliability Study.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.111-114, (Tam Metin Bildiri)

41. Evolution Teaching Self Efficacy Scale: Validityand Reliability Study

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Aydın, Türkiye, 17 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

42. EVOLUTION TEACHING SELF EFFICACY SCALE: VALIDITYAND RELIABLITY STUDY

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

45. Does it matter to be informed, naive or not? An example of professional development program about NOS

National Association for Research in Science Teaching NARST Annual Conference, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 25 Nisan 2017, cilt.1, ss.63, (Özet Bildiri)

46. Does it Matter to be Informed - Naive or not? An Example of Professional Development Program about NOS

National Association for Reseacrh in Science Teaching, Texas, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 22 Nisan 2017, ss.63, (Özet Bildiri)

47. International Collaborative Investigation of Beginning Seventh Grade Students’ Understandings of Scientific Inquiry.

National Association for Research in Science Teaching, Texas, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 20 Nisan 2017, ss.35-36, (Özet Bildiri)

48. Does it Matter to be Informed - Naive or not? An Example of Professional Development Program about NOS

National Association for Reseacrh in Science Teaching, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 25 Mart 2017, (Özet Bildiri)

49. Bilimin doğası öğretimi için içeriğe özgü etkinlik hazırlanması

XII. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.86, (Özet Bildiri)

52. Sosyobilimsel Konularla ilgili Pedagojik Alan Bilgisi Enstrümanının Geliştirilmesi

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

53. Bilimin Doğası Öğretimi için İçeriğe Özgü Etkinlik Geliştirilmesi

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

54. An Instrument to Assess Pedagogical Content Knowledge for Socioscientific Knowledge PCK SSI.

International Organiation for Science and Technology Education, Braga, Portekiz, 15 - 19 Haziran 2016, ss.35, (Özet Bildiri)

56. The development of an instrument for assessing pedagogical content knowledge for socioscientific knowledge PCK SSI.

National Association for Research in Science Teaching (Özet Bildiri/)(Yayın No:2794072) 18. HAN ÇIGDEM,IREZ OSMAN S, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 17 Nisan 2016, ss.22, (Özet Bildiri)

58. Assessing teachers competencies in teaching nature of scientific knowledge through educational critical scenarios

The National Association for Research in Science Teaching, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 19 Nisan 2015, ss.54, (Özet Bildiri)

61. Eğitimsel Değişim ve Öğretmenlerin Kişisel Teorileri

21. Ulusal Egitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

62. Bilimsel Devrimler Olarak Eğitim Reformları

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2010, (Özet Bildiri)

63. Educational Reforms as Paradigm Shifts Utilizing Kuhnian Lenses to Understand Teacher Resistance to Educational Reform.

XIV. International Organization for Science and Technology, Ljubljana, Slovenya, 13 - 17 Haziran 2010, ss.560-571, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 12

1. Codesign of Technology-Enriched Place-Based SSI Lesson Plans

Socioscientific Issues Focused Teacher Education. Contemporary Trends and Issues in Science Education, NAMDAR BAHADIR, KARAHAN ENGİN, Editör, Springer, ss.181-198, 2024

2. Codesign of Technology-Enriched Place-Based SSI Lesson Plans

Socioscientific Issues Focused Teacher Education Place-Based Practices from Türkiye, , Editör, Springer, ss.181-198, 2024

3. Avustralya'da Fen Eğitimi

Çeşitli Ülkelerde Fen Eğitimi, Meşci, Günkut; Erdaş-Kartal, Eda, Editör, Nobel Yayıncılık, ss.145-162, 2022

4. SOSYOBİLİMSEL KONULAR HAKKINDA ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERLE YAPILAN ÇALIŞMALAR

Sosyobilimsel Konular , Dr. Öğr. Üyesi Ayşe YENİLMEZ TÜRKOĞLU Doç. Dr. Dilek KARIŞAN, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.427-441, 2021

5. BİLİMİN DOĞASI VE SOSYOBİLİMSEL KONULAR

Sosyobilimsel Konular, Dr. Öğr. Üyesi Ayşe YENİLMEZ TÜRKOĞLU Doç. Dr. Dilek KARIŞAN, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.193-205, 2021

6. Nitel veri analizi yaklaşımları

Eğitimde araştırma yöntemleri, Erkan Dinç, Kasım Kıroğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.643-656, 2021

8. Bilimin Doğası ve Öğretimi

Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Behiye AKÇAY, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.400-420, 2019

9. Fen Egitiminde Sosyobilimsel Konular

Fen Bilimleri Öğretimi, Mutlu Pınar Demirci Güler, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.100-120, 2017

10. Fen Bilimleri Egitiminde Bilimin Dogası ve Bilim Tarihi

Fen Bilimleri Öğretimi, Mutlu Pınar Demirci Güler, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.50-80, 2017
Metrikler

Yayın

99

Yayın (WoS)

11

Yayın (Scopus)

10

Atıf (WoS)

43

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

120

H-İndeks (Scopus)

5

Atıf (Scholar)

559

H-İndeks (Scholar)

13

Atıf (TrDizin)

28

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

25

H-İndeks (Sobiad)

3

Atıf (Diğer Toplam)

43

Proje

11

Tez Danışmanlığı

6

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları