SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
High school students’ experiences with emergency remote teaching
Journal of Educational Technology & Online Learning
, cilt.5, sa.1, ss.105-127, 2022 (Hakemli Dergi)
SOSYOBİLİMSEL MUHAKEME YETENEĞİ ÖLÇEĞİ: TÜRKÇEYE UYARLAMA, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, cilt.20, sa.79, ss.1060-1078, 2021 (Hakemli Dergi)
An Intellectual Man: Norman George Lederman
Journal of Turkish Science Education
, cilt.18, sa.1, 2021 (Scopus)
Sosyobilimsel Konuların Öğretimine Yönelik Pedagojik Bir Model Önerisi
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi
, cilt.9, ss.1, 2019 (Hakemli Dergi)
Assessing Teachers' Competencies in Identifying Aspects of Nature of Science in Educational Critical Scenarios
Science Education International
, cilt.29, ss.274-283, 2018 (Hakemli Dergi)
Biyoloji Ögretmenlerinin Sosyobilimsel Konularla ile Ilgili Anlayısları.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.30, ss.833-860, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Ninth Grade Students Views About Scientific Inquiry
UEYAK 2019, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2019
Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyobilimsel Muhakeme Yeteneklerinin Araştırılması
2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019
Biyoloji Öğretmenlerinin Sosyobilimsel Konularla İlgili Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018
An Investigation of the Relationship between Understanding of Socioscientific Issues and Pedagogical Content Knowledge about Socioscientific Issues.
The International Organization for Science and Technology Education., Malmö, İsveç, 13 - 17 Ağustos 2018, ss.117-121
Biyoloji Öğretmenlerinin SosyobilimselKonular ile İlgili Yaklaşımları
13th International Balkan Education and Science Congress, 6 - 08 Eylül 2018
Ortaokul 5.,6., ve 7. Sınıf Ögrencilerinin Bilimsel Sorgulama Anlayısları.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Egitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 07 Ekim 2018, ss.45
Biyoloji Ögretmenlerinin SosyobilimselKonular Hakkındaki Pedagojik Alan Bilgilerinin Demografik Degiskenler AçısındanIncelenmesi
13th International Balkan Education and Science Congress, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2018, ss.14
Sosyobilimsel Konuların Ögretimine Yönelik Bir Ögrenme ve Ögretme Çerçevesi: Fen Bilimleri Ögretmenleri ile Bir Delphi Çalısması
13th International Balkan Education and Science Congress, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2018, ss.321-326
Biyoloji Ögretmenlerinin SosyobilimselKonular ile Ilgili Yaklasımları.
13th International Balkan Education and Science Congress, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2018, ss.541-546
International CollaborativeInvestigation of High School Students’ Understandingsof Scientific Inquiry – A Follow Up Study.
National Association for Research in Science Teaching, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 08 Mart 2018, ss.65
Teachers’ Pedagogical Content Knowledge For Socioscientific Issues.
National Association for Research in Science Teaching (, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 05 Nisan 2018, ss.117
The Effects of Replicating Historical Experiments And Models On Students’ Attitudes Towards Science And Their Understandings Of Nature Of Science.
European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 14 - 18 Ağustos 2017, ss.18
Examining Turkish Biology Teachers’ Pedagogical Content Knowledge For Socioscientific Issues.
European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 14 - 18 Ağustos 2017, ss.88
Understanding of Scientific Inquiry: An International Colloborative investigation of seventh grade students.
European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 14 - 18 Ağustos 2017, ss.118
Scientists’ Belief Systems Framing Their Thınkıng And Decisions About Socioscientific Issues: Pedagogical Implications For Ssı-Based Scıence Educatıon
European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 14 - 18 Ağustos 2017, ss.28
Towards Developing A Learnıng And Teachıng Framework For Ssi-Based Science Education: Results Of A Delphi Study.
European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 14 - 18 Ağustos 2017, ss.19
The Development of A Learning And Teaching Framework For SSI Based Science Education.
14th International History, Philosophy and Science Teaching (IHPST) Biennial Conference, Ankara, Türkiye, 12 - 15 Haziran 2017, ss.54
Evolution Teaching Self Efficacy Scale: Validityand Reliability Study.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.111-114
EVOLUTION TEACHING SELF EFFICACY SCALE: VALIDITYAND RELIABLITY STUDY
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, 18 - 20 Mayıs 2017
Tarihi Deney ve Modellerin Tekrarlanması Yaklaşımının Öğrencilerin Bilime Karşı Tutumları ve Bilimin Doğası Anlayışları Üzerine Etkisi
II. Uluslararasu Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu ve Sergisi, 3 - 07 Mayıs 2017
International Collaborative Investigation of Beginning Seventh Grade Students’ Understandings of Scientific Inquiry.
National Association for Research in Science Teaching, Texas, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 20 Nisan 2017, ss.35-36
Does it Matter to be Informed - Naive or not? An Example of Professional Development Program about NOS
National Association for Reseacrh in Science Teaching, Texas, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 22 Nisan 2017, ss.63
TARİHİ DENEY VE MODELLERİN TEKRARLANMASI YAKLAŞIMININ ÖĞRENCİLERİN BİLİME KARŞI TUTUMLARI VE BİLİMİN DOĞASI ANLAYIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VEMATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
Sosyobilimsel Konularla ilgili Pedagojik Alan Bilgisi Enstrümanının Geliştirilmesi
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
Tarihi Deney ve Modellerin Tekrarlanması Yaklaşımının Öğrencilerin Bilime Karşı Tutumları ve Bilimin Doğası Anlayışları Üzerine Etkisi
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
An Instrument to Assess Pedagogical Content Knowledge for Socioscientific Knowledge PCK SSI.
International Organiation for Science and Technology Education, Braga, Portekiz, 15 - 19 Haziran 2016, ss.35
Eğitim Araştırmalarında Alan YazınTaramasını Kolaylaştırıcı Bir Araç Makale Analiz Formu MAF
1.ULUSAL BİYOLOJİ EĞİTİMİ KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 27 Mayıs 2016
The development of an instrument for assessing pedagogical content knowledge for socioscientific knowledge PCK SSI.
National Association for Research in Science Teaching (Özet Bildiri/)(Yayın No:2794072) 18. HAN ÇIGDEM,IREZ OSMAN S, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 17 Nisan 2016, ss.22
Assessing teachers competencies in teaching nature of scientific knowledge through educational critical scenarios
The National Association for Research in Science Teaching, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 19 Nisan 2015, ss.54
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Sosyobilimsel Konuları Çözümlemede Bilimin Doğası Anlayışlarını Kullanabilme Becerileri
XI. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2014
Understanding teachers ability to identify nature of scientific knowledge in educational critical scenarios
European Science Education Research Association, Helsinki, Finlandiya, 12 - 16 Ağustos 2015, ss.25
Eğitimsel Değişim ve Öğretmenlerin Kişisel Teorileri
21. Ulusal Egitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Haziran 2012
Bilimsel Devrimler Olarak Eğitim Reformları
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2010
Educational Reforms as Paradigm Shifts Utilizing Kuhnian Lenses to Understand Teacher Resistance to Educational Reform.
XIV. International Organization for Science and Technology, Ljubljana, Slovenya, 13 - 17 Haziran 2010, ss.560-571
Kitap & Kitap Bölümleri
Avustralya'da Fen Eğitimi
Çeşitli Ülkelerde Fen Eğitimi, Meşci, Günkut; Erdaş-Kartal, Eda, Editör, Nobel Yayıncılık, ss.145-162, 2022
SOSYOBİLİMSEL KONULAR HAKKINDA ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERLE YAPILAN ÇALIŞMALAR
Sosyobilimsel Konular , Dr. Öğr. Üyesi Ayşe YENİLMEZ TÜRKOĞLU Doç. Dr. Dilek KARIŞAN, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.427-441, 2021
BİLİMİN DOĞASI VE SOSYOBİLİMSEL KONULAR
Sosyobilimsel Konular, Dr. Öğr. Üyesi Ayşe YENİLMEZ TÜRKOĞLU Doç. Dr. Dilek KARIŞAN, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.193-205, 2021
Nitel veri analizi yaklaşımları
Eğitimde araştırma yöntemleri, Erkan Dinç, Kasım Kıroğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.643-656, 2021
Yaratıcı fen öğretimi
Yeni İnsan, İstanbul, 2020
Bilimin Doğası ve Öğretimi
Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Behiye AKÇAY, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.400-420, 2019
Fen Egitiminde Sosyobilimsel Konular
Fen Bilimleri Öğretimi, Mutlu Pınar Demirci Güler, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.100-120, 2017
Fen Bilimleri Egitiminde Bilimin Dogası ve Bilim Tarihi
Fen Bilimleri Öğretimi, Mutlu Pınar Demirci Güler, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.50-80, 2017
Etkinliklerle Bilimin Dogasının Ögretimi
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2016