Doç. Dr. AYSEL AY


İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü

Yayıncılık Yönetimi Anabilim Dalı

Metrikler

Yayın

32

Atıf (Scopus)

1

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Diğer Toplam)

4

Açık Erişim

9
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2012 - 2017

2012 - 2017

Doktora

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo,Sinema Ve Televizyon Bölümü, Türkiye

2010 - 2012

2010 - 2012

Yüksek Lisans

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Genel Gazetecilik (Yl) (Tezli), Türkiye

2005 - 2010

2005 - 2010

Lisans

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2017

2017

Doktora

ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK VE KÜLTÜREL KİMLİK İNŞASI BAĞLAMINDA TÜRKİYE'DEKİ ÇOKKÜLTÜRCÜ MEDYA UYGULAMASI: TRT KÛRDİ

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo,Sinema Ve Televizyon Bölümü

2012

2012

Yüksek Lisans

Alevilik olgusu bağlamında Sivas Olayı'nın Türk yazılı basına yansımaları

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Genel Gazetecilik (Yl) (Tezli)

Akademik Ünvanlar / Görevler

2013 - Devam Ediyor

2013 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü

Yönetimsel Görevler

2021 - 2022

2021 - 2022

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2011 - 2013

2011 - 2013

Müşteri Hizmetleri Sorumlusu ve Sosyal Medya Yöneticisi

Yenimoda.com, Müşteri Hizmetleri Sorumlusu ve Sosyal Medya Yöneticisi

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Görsel Kimlik ve Tipografi

İletişim Kuramları

Lisans

Lisans

Medya ve Tüketim Kültürü

Kürselleşme ve Sanat

Medya ve Tüketim Kültürü

Medya ve Tüketim Kültürü

Makaleler

Tümü (10)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (1)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. News Production Process Model In AI Journalism

Ay A.

16th Annual Global Communication Association Conference, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2024, (Yayınlanmadı)

2022

2022

2. Postmodern Dünyanın Yeni Tüketim Evreni: Metaverse

AY A.

Icoms / Uluslararası İletişim Bilimleri Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 28 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

3. Surveillance and its Consequences in Digitalized Education

CİZMECİ ÜMİT E., AY A.

2nd Latin American international conference on social sciences and humanities, Bogota, Kolombiya, 05 Nisan 2022, (Özet Bildiri)

2019

2019

4. Küreselleşmenin Kültürel Sonuçları: Melez Futbol

Ay A.

Fifth International Mediterranean Social Sciences Congress , Podgorica, Sırbistan Ve Karadağ, 18 - 20 Haziran 2019, ss.57, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

5. Futbol Kültürünün Sosyal Medyadaki Özerk Alanı:Vole

AY A.

1. Uluslararası Beden Eğitimi, Spor, Rekreasyon ve Dans Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

6. Bir Hayali Cemaat Olarak Futbol Taraftarının Geleneksel ve Yeni Medya Kullanımının Karşılaştırılması

Ay A.

ICSSER (2017-Roma) 3. Uluslararası Sosyal Bilimler & Eğitim Araştırmaları Konferansı, Rome, İtalya, 27 - 29 Nisan 2017, cilt.3, sa.3, ss.933-944, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2016

2016

7. ÇOK KİMLİKLİ TÜRKİYE DE POSTMODERN KİMLİK ANLAYIŞININ MEDYA YANSIMALARI: ALEVİ TOPLULUĞU

Ay A.

1. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Konferansı - İnsan ve Toplum Bilimleri (IBAD-2016), Madrid, İspanya, 19 - 22 Mayıs 2016, (Yayınlanmadı) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

8. Toplumsal Olaylara Sanal Duyarlılıklar İnteraktif Sözlükler ve Bedelli Askerlik Hakkı

TÜRK G. D., ÖZTÜRK B., AY A., DEMİRCİ E.

3. Uluslararası İletişim Öğrencileri Sempozyumu, 26 - 28 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

9. KÜRESELLEŞME VE TÜKETİM TOPLUMUNUN YENİ İLETİŞİM KANALI YENİ EKONOMİ

Ay A.

4. Uluslararası Iletişim ve Medya Çalışmaları, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 19 - 21 Kasım 2014, (Yayınlanmadı)

2014

2014

10. KAPİTALİST YAYINCILIK ve HİKÂYE ANLATICILIĞI NIN KURAMSAL OLARAK KARŞILAŞTIRILMASI

Ay A.

1.INTERNATIONAL CSMS CONGRESS International Communication Science& Media Studies Congress,, Kocaeli, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2014, ss.35-45, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2014

2014

11. ARAFTA KALAN KİMLİKLER DEDEMİN İNSANLARI FİLMİNİN SÖYLEM ANALİZİ

Ay A.

4. International Conference on Foreign Language Teaching and Applied Linguistics (FLTAL), Sarajevo, Bosna-Hersek, 9 - 10 Mayıs 2014, ss.2-16, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2014

2014

12. KAMUSAL ALAN BAĞLAMINDA AKTİVİZM VE SİBER AKTİVİZM

Ay A.

İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi I. Lisansüstü Öğrenci Kongresi, İstanbul, Türkiye, 13 - 14 Şubat 2014, (Yayınlanmadı) Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

13. CUMHURİYET SONRASINDA ALEVİLİK VE SİVAS OLAYI NIN YAZILI BASINA YANSIMALARI

Ay A.

Geçmişten günümüze Alevilik 1. Uluslararası Alevilik Sempozyumu, Bingöl, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013, cilt.1, ss.537-557, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

Kitaplar

2023

2023

1. Sarmalayan Gazetecilik

AY A.

Medyada Güncel Kavramlar, Filiz Aydoğan, Editör, Nobel, İstanbul, ss.65-69, 2023

2022

2022

2. Bilim Gazeteciliği

AY A.

Dijital Çağda Uzman Gazetecilik 2, Seçil Özay ve Serkan Bayrakçı, Editör, Çizgi, İstanbul, ss.25-42, 2022

2022

2022

3. TRT KURDÎ’NİN YAYINCILIK ANLAYIŞINDAN KÜRT KÜLTÜREL KİMLİĞİNİ OKUMAK

AY A.

GLOBAL EKRAN VE KÜLTÜR, Süheyla Nil MUSTAFA ve Mesut BOSTAN, Editör, Kriter Yayınevi, İstanbul, ss.71-87, 2022

2022

2022

4. KÜRESELLEŞMENİN ETKİSİNDE YEREL GAZETECİLİKTEN TOPLULUK MEDYASINA

AY A.

YEREL GAZETECİLİK, Seçil Özay ve Sertaç Kaya, Editör, Çizgi, İstanbul, ss.9-36, 2022

2021

2021

5. Reproduction of the Kurdish Cultural Identity in TRT Kurdî

Ay A.

Discourse and Identity in Turkısh Media, Ayşe Dilara Bostan; Süheyla Nil Mustafa, Editör, Peter Lang Publishing, Inc., Berlin, ss.115-139, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

6. Verinin Yükselişi ve Siyasetin Ölümü

Ay A.

Yeni Medya Kuramcılarından Yeni Medya Kuramları, Filiz Aydoğan, Editör, Der Yayınları, İstanbul, ss.37-52, 2020

2019

2019

7. Dijitalleşmenin Güvenlikleştirme Vaadi: Dijital Hapishaneler

AY A., SEZER Ö.

Endüstri 4.0 ve Dijital Medya, Fliz Aydoğan, Editör, Der Yayınları, İstanbul, ss.113-136, 2019

2017

2017

8. Neoliberal Söyleme Karşı Alternatif Medyanın Eleştirel Gücünün Alternatifsizliği

Öztürk B., Ay A.

Yeni Medya Kuramcılarından Yeni Medya Kuramı, Filiz Aydoğan, Editör, Der Yayınları, İstanbul, ss.87-110, 2017

2016

2016

9. Küreselleşme Olgusu Bağlamında Yeni Medya ve Tüketim Toplumu

Ay A.

İletişim Çalışmaları, Filiz Aydoğan, Editör, Der Yayınları, İstanbul, ss.157-170, 2016

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Mart 2017

Mart 2017

insan ve insan

Diğer Dergiler