Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2015 - 2020
2015 - 2020Doktora
Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr) (İngilizce), Türkiye
2010 - 2014
2010 - 2014Yüksek Lisans
Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri Ve Edebiyatları Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2020
2020Doktora
An instructional design for new cognitive structure construction in native language on second language learning
Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim
2014
2014Yüksek Lisans
A case study: Evaluation of an English speaking skills course in a public university preparatory school program via CIPP model
Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Akademik Ünvanlar / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2012 - 2025
2012 - 2025Öğretim Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu
2006 - 2009
2006 - 2009Okutman
Doğuş Üniversitesi, Rektörlük, Yabancı Dil Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2006 - 2009
2006 - 2009Okutman
DOĞUŞ Üniversitesi, Okutman
2004 - 2006
2004 - 2006İngilizce Öğretmeni
Özel BİLFEN Koleji, İngilizce Öğretmeni
2003 - 2004
2003 - 2004İngilizce Öğretmeni
FMV Özel Işık Koleji, İngilizce Öğretmeni
Verdiği Dersler
Lisans
Reading Skills 1-2
Lisans
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Drama in ELT
Principles and Methods of Instruction
Teaching English Through Literature 1-2
RPD'DE PROGRAM GELİŞTİRME
Curriculum Design in English Language Teaching
PDR'DE PROGRAM GELİŞTİRME
English Literature 1-2
Language and Culture in ELT
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Sınıf Yönetimi
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
Reading Skills 1-2
EDUCATIONAL PHILOSOPHY
Research Methods
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Özel Öğretim Yöntemleri
Advanced Reading & Writing 1-2
Oral Communication Skills
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ YETERLİLİK ALGILARI
Yılmaz Virlan A. (Eş Danışman), Demirbulak D.
S.Tatlı(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN BEYİN İŞLEVLERİ İLE İLGİLİ NÖROMİTLERİNİN BELİRLENMESİ
Yılmaz Virlan A. (Eş Danışman), Demirbulak D.
G.Örnek(Öğrenci)
Tasarladığı Dersler
Makaleler
Tümü (12)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (3)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (8)
2025
20251. A Q method study on Turkish EFL learners’ perspectives on the use of AI tools for writing: Benefits, concerns, and ethics
YILMAZ VİRLAN A., TOMAK B.
Language Teaching Research
, cilt.29, sa.7, ss.3190-3213, 2025 (SSCI)
2025
20252. AI tools for writing: a Q-method study with Turkish instructors of English
Yılmaz Virlan A., Tomak B.
Education and Information Technologies
, cilt.30, sa.12, ss.16997-17021, 2025 (SSCI)
2025
20253. The Prevalence of Neuromyths Among K-12 English Language Teachers
Şişman G., Demirbulak D., Yılmaz Virlan A.
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION , cilt.60, ss.1-12, 2025 (SSCI)
2023
20234. Mapping of Q-Methodology Studies in Education in Turkey: A Bibliometric Analysis
Yılmaz Virlan A.
Journal of Current Researches on Social Sciences , cilt.13, sa.3, ss.419-436, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20235. How Can I Become the Best Teacher? ELT Instructors’ Professional Development Preferences
Yılmaz Virlan A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCHOLARS IN EDUCATION
, cilt.6, sa.1, ss.35-51, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20236. Instructional Functions of Code-switching in the EFL Classroom
Yılmaz Virlan A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGES' EDUCATION AND TEACHING
, cilt.11.1, sa.11.1, ss.35-52, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20227. Teacher Opinions on School Improvement and Professional Development
Demirbulak D., Bayraktar A., Yılmaz Virlan A.
Journal of Educational Leadership and Policy Studies
, cilt.6, sa.2, ss.1-23, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20228. The role of Error Correction in Teaching and Learning of English from the Cognitive Load Perspective: A Case Study
Yılmaz Virlan A.
Journal of English Teaching
, cilt.8, sa.2, ss.195-208, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20229. A Case Study on the Effect of Self-Assessment on EFL Learners’ Self-Efficacy Beliefs
Demirbulak D., Icden L., Yılmaz Virlan A.
European Journal of English Language Studies
, cilt.6, sa.1, ss.35-46, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202110. Türkiye’de Yapılan Lisansüstü Düzeydeki Eleştirel Düşünme Çalışmaları: Bir Alan İncelemesi
YILMAZ VİRLAN A.
Üniversite Araştırmaları Dergisi (Online)
, cilt.4, sa.3, ss.254-261, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202011. EMI or TMI? A Case Study on the Effect of English Medium Instruction on Prep-school Students’ Success and Motivation
YILMAZ VİRLAN A., DEMİRBULAK D.
International Journal of Academic Research in Education
, cilt.6, sa.1, ss.76-85, 2020 (Hakemli Dergi)
2017
201712. A Survey Study: Needs Analysis of English Preparatory School Students in a State University
Yılmaz Virlan A., Erden A. M., Tanyolaç B., Karakuş E., Sevıngıl E., Satak G., et al.
Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.6, sa.8, ss.38-53, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. EĞİTİMDE ENTEGRASYON MÜCADELESİ: GÖÇMEN ÖĞRENCİLERİN DİL EĞİTİMİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Arslan Ş., Kösedağ A. İ. K., Öztürk B., Çalışkan Ç. F., Yılmaz Virlan A.
4. ULUSAL BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 16 - 17 Temmuz 2024, ss.2-3, (Özet Bildiri)
2022
20222. A Bibliometric Analysis of Research Articles Using Q Methodology in Education in Turkey
Yılmaz Virlan A.
The 15th International Scientific Research Congress, 17 - 18 Aralık 2022, ss.79, (Özet Bildiri)
2022
20223. EXAMINING THE EDUCATIONAL PHILOSOPHIES OF PRE-SERVICE TEACHERS: AN EXPLANATORY STUDY
Yılmaz Virlan A.
EURASIAN JOURNAL OF SOCIAL AND ECONOMIC RESEARCH (EJSER), 28 - 30 Mayıs 2022, ss.57-58, (Özet Bildiri)
2021
20214. A Case Study on Prep School Students’ Use of Executive Skills during Online Education.
Yılmaz Virlan A.
7th International Academic Studies Conference (UBCAK) , 22 - 24 Kasım 2021, ss.40-41, (Özet Bildiri)
2021
20215. A Case Study on Prep School Students’ Perceptions on Online Education during Covid-19 Pandemic: Pros and Cons
Yılmaz Virlan A.
5th International Academic Studies Conference (UBCAK) , 15 - 17 Mart 2021, ss.42-51, (Tam Metin Bildiri)
2021
20216. ONLINE SELF-REGULATION STRATEGIES OF UNIVERSITY STUDENTS
Demirbulak D., Yılmaz Virlan A.
8th INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION CURRICULUM STUDIES IN LIFE LONG LEARNING, 25 - 27 Mart 2021, ss.441-442, (Özet Bildiri)
2018
20187. Meta-Analysis Of Research Carried Out At Secondary Schools In Turkey
Demirbulak D., Yılmaz Virlan A.
6th International Congress on Curriculum and Instruction, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.581, (Özet Bildiri)
2017
20178. Program Değerlendirme Kontrol Listesi Geliştirme Çalışması
Demirbulak D., Yılmaz Virlan A., Sevingil E., Satak G., Türkoğlu H., Öner M. İ.
5th International Congress on Curriculum and Instruction , Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.314, (Özet Bildiri)
2015
20159. The identification of high-school teachers’ perceptions about the master of arts (ma) programs of education faculties on their self-efficacy: A case study
Yılmaz Virlan A., Demirbulak D., Uyanıker P.
Curriculum Studies in Higher Education:, Adana, Türkiye, 22 Ekim 2015, ss.109-136, (Tam Metin Bildiri)
2016
201610. The Effect of English Medium Instruction on Students’ Success and Motivation in English Prep School
Yılmaz Virlan A., Demirbulak D.
3rd International Eurasian Educational Research Congress on Curriculum Studies in Higher Education, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.1942-1943, (Özet Bildiri)
2016
201611. Use of Scenarios as Backward Designing the English Curriculum in Naval Academy Schools
Demirbulak D., Yılmaz Virlan A., Uyanıker P.
3rd International Eurasian Educational Research Congress on Curriculum Studies in Higher Education, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.316-317, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. How much has changed? A Bloom’s taxonomy-based comparative evaluation of the 2018 and 2024 English curriculum for Grade 6
Kılıç M., Nayın F., Özcan Z., Soysever N., Yılmaz Virlan A.
Pioneer and Academic Studies in Educational Sciences, Yavuz Değirmenci, Editör, All Sciences Academy, Konya, ss.124-146, 2025
2024
20242. Delving into educational odyssey of refugee students: Lessons from Turkey
Kösedağ A. İ., Öztürk B., Çalışkan Ç. F., Arslan Ş., Yılmaz Virlan A.
Pioneer and Innovative Studies in Educational Sciences , Yavuz Değirmenci, Editör, All Sciences Academy, Konya, ss.127-139, 2024
2024
20243. Exploring the Ethical Implications of Generative AI
Tomak B., Yılmaz Virlan A.
Exploring the Ethical Implications of Generative AI, Aftab Ara,Affreen Ara, Editör, IGI Global yayınevi, Pennsylvania, ss.49-62, 2024
2024
20244. Applications of Service Learning in Higher Education
Yılmaz Virlan A.
Applications of Service Learning in Higher Education, Sandy White Watson, Editör, IGI Global yayınevi, Pennsylvania, ss.176-194, 2024
2023
20235. A GUIDEBOOK FORLANGUAGE TEACHERSBEYOND THE BASICS OF CURRICULUM DESIGN
Yılmaz Virlan A.
serüven yayınevi, Ankara, 2023
2023
20236. Approaches to Curriculum Development in Language Teaching: Goals, Materials And Their Sequencing
Çelik Ş., Dane G., Haylamaz S., Yılmaz Virlan A.
Language Horizons: Diverse Vistas in English Language Pedagogy III, Dilşah KALAY, Editör, Bidge Publications, Ankara, ss.33-58, 2023
2023
20237. Course Book Selection and Adaptation in Curriculum Design: An Overview
Yılmaz Virlan A.
Course Book Selection and Adaptation in Curriculum Design: An Overview, Önder Baltacı, Editör, Özgür Publications, Gaziantep, ss.61-80, 2023
2022
20228. AN OVERVIEW OF CURRENT TRENDS IN ENGLISH LANGUAGE SYLLABUS DESIGN
Yılmaz Virlan A.
New Trends in Educational Sciences, Prof. Perihan Ünüvar, Editör, Duvar Yayınevi, Ankara, ss.7-22, 2022
2022
20229. THE CURRICULAR INTERPLAY BETWEEN SECOND LANGUAGE READING AND WRITING INSTRUCTION
Yılmaz Virlan A.
THE CURRICULAR INTERPLAY BETWEEN SECOND LANGUAGE READING AND WRITING INSTRUCTION , Elif Bengü, Editör, Egitim Publishing Group, Konya, ss.91-108, 2022
2021
202110. EVALUATION OF AN ENGLISH SPEAKING SKILLS PROGRAM OF A PREP-SCHOOL VIA CIPP MODEL
Yılmaz Virlan A., Demirbulak D.
Research & Reviews in Educational Sciences , DOÇ. DR. ONUR ZAHAL,DR. ÖMER YAHŞI, Editör, Gece Publishing, Ankara, ss.1-18, 2021
2020
202011. STUDIES ON COGNITIVE LOAD THEORY IN TURKEY: A LITERATURE SURVEY
Yılmaz Virlan A., Demirbulak D.
ACADEMIC STUDIES IN EDUCATIONAL SCIENCES, Prof. Dr. Hulya GUR, Editör, Livre de Lyon , Lyon, ss.173-190, 2020
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorMarmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Yayın Kurul Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2025
Kasım 2025Anadolu Journal of Educational Sciences International
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2025
Ekim 2025Language Testing in Asia
ESCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2025
Eylül 2025DISCOVER EDUCATION
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2025
Eylül 2025READING & WRITING QUARTERLY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2025
Temmuz 2025DISCOVER EDUCATION
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2025
Temmuz 2025Humanities and Social Sciences Communications
SSCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2025
Temmuz 2025Language Testing in Asia
ESCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2025
Mayıs 2025Asian-Pacific Journal of Second and Foreign Language Education
ESCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2025
Mayıs 2025Yükseköğretim ve Bilim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mayıs 2025
Mayıs 2025Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2025
Nisan 2025Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2025
Mart 2025Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2024
Eylül 2024EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2024
Şubat 2024INTERNATIONAL REVIEW OF RESEARCH IN OPEN AND DISTANCE LEARNING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2024
Şubat 2024INTERNATIONAL REVIEW OF RESEARCH IN OPEN AND DISTANCE LEARNING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2024
Ocak 2024STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2023
Kasım 2023STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2023
Ağustos 2023STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2023
Mayıs 2023STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2023
Nisan 2023STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2023
Mart 2023STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2022
Ağustos 2022STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2022
Ağustos 2022STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2022
Ocak 2022STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2021
Temmuz 2021ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ ERZİNCAN EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 1
h-indeksi (WOS): 1
Jüri Üyelikleri
Kasım-2025
Kasım 2025Tez Savunma (Doktora)
- Marmara Üniversitesi
Eylül-2025
Eylül 2025Tez Savunma (Doktora)
- Yeditepe Üniversitesi
Eylül-2025
Eylül 2025Tez Savunma (Doktora)
- Yeditepe Üniversitesi
Haziran-2025
Haziran 2025Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Marmara Üniversitesi
Haziran-2025
Haziran 2025Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Marmara Üniversitesi
Haziran-2025
Haziran 2025