Metrikler
Eğitim Bilgileri
2011 - 2016
2011 - 2016Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Dr), Türkiye
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
University of Minnesota, Educational Sciences, Quantitative Methods in Education-Measurement, Amerika Birleşik Devletleri
2002 - 2007
2002 - 2007Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Doktora
Çok Boyutlu Karma Format Testlerin Ölçeklenmesi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Dr)
2010
2010Yüksek Lisans
A comparison of item response theory separate calibration methods in the context of vertical equating – a simulation study
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Psikoloji
Davranış Bilimleri
Eğitim
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Akademik Ünvanlar / Görevler
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2007 - 2009
2007 - 2009Rehber Öğretmen
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Rehber Öğretmen
Makaleler
Tümü (32)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (16)
ESCI (8)
Scopus (10)
TRDizin (17)
Diğer Yayınlar (5)
2025
20251. The importance of family participation in homework: understanding the relationship between student homework behaviors and academic achievement by school level
Avcı S., Özgenel M., Avcu A.
Social Psychology of Education
, cilt.28, sa.1, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Personal, motivational, volitional and contextual antecedents of procrastination in homework
Avcı S., Özgenel M., Avcu A., Bayram M.
SOCIAL PSYCHOLOGY OF EDUCATION AN INTERNATIONAL JOURNAL , cilt.28, sa.2, ss.1-20, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20253. Gender and School Level in Relation to Homework Behavior, Intrinsic Motivation, and Parental Involvement
Avci S., Özgenel M., Avcu A.
PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS
, cilt.62, sa.1, ss.3158-3172, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20254. Merhamet duygusu damgalamayı aşabilir mi? İntihara yönelik tutumlarda aracı bir değişken olarak merhamet
Tezcan-Özer Ş., Bozdaş M. S., Akılotu Z., Karataş S., Avcu A.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.20, sa.Ö1, ss.957-970, 2025 (TRDizin)
2025
20255. The role of social anxiety and emotional self-Efficacy in the link between childhood trauma and maladaptive daydreaming among university students: a moderated mediation model
Tuğyıldız R. Y., Avcu A., Topcu F.
CURRENT PSYCHOLOGY , cilt.28, sa.1, ss.1-12, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20256. Teacher involvement and self-regulation in homework: impact on secondary school students’ homework behavior
Avcı S., Özgenel M., Avcu A.
METACOGNITION AND LEARNING
, cilt.20, sa.27, ss.1-29, 2025 (SSCI)
2025
20257. Individual and Environmental Factors Shaping Homework Behavior: A Three-Level Investigation With Hierarchical Linear Modeling
Avcı S., Özgenel M., Avcu A.
PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS , cilt.1, sa.1, ss.1-20, 2025 (SSCI)
2024
20248. A Study on Gambling Behavior in Türkiye: Perceptions, Attitudes, Thoughts, and Behaviors Toward Gambling
Altıntaş M., Başgül Ş. S., Avcu A., Macit R., Büyüköztürk Ş., Dinçer D., et al.
Psychiatry and Clinical Psychopharmacology , cilt.34, sa.4, ss.311-319, 2024 (SCI-Expanded)
2023
20239. Investigating the Dimensionality of Young’s Internet Addiction Test for University Students Using Mokken Scale Analysis
Avcu A.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.23, sa.2, ss.542-558, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202310. Farklı Depresyon Ölçeklerinden Alınan Puanların Karşılaştırılması: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Test Eşitleme Çalışması
Avcu A., Başgül Ş. S.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.24, sa.1, ss.208-224, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202311. Mediation effect of cognitive flexibility between fear of negative evaluation and interaction anxiety
Kırca B., Saruhan V., Aydoğdu B. N., Avcu A.
CURRENT PSYCHOLOGY , cilt.44, ss.1-10, 2023 (SSCI)
2022
202212. Psychometric Properties of Turkish Version of the Interpersonal Affect Improvement Strategies Questionnaire (IAISQ)
Turgut T., Çetintaş Ş., Öztürk Belet E., Avcu A.
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi , cilt.12, sa.67, ss.529-542, 2022 (Scopus)
2022
202213. The Effect of Negative Childhood Experiences and Gambling Cognitive Constructions on Gambling Behavior and Its Causes in Young Adulthood Period
Aslan H., Başgül Ş. S., Avcu A., Boz C.
Addicta: The Turkish Journal on Addictions , cilt.8, sa.3, ss.171-180, 2022 (ESCI)
2022
202214. Effect of influential cases on factor analysis results
Avcu A.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.90-103, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202215. The Association Between Person-Fit and Extreme Response Style
Avcu A.
Pamukkale University Journal of Education , cilt.54, sa.1, ss.1-19, 2022 (ESCI)
2021
202116. Impact of aberrant responses on Item Response Theory based model estimations
Avcu A.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.29, sa.5, ss.1024-1033, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202117. How Central is the PISA Outcomes on Human Development?
Avcu A.
International Journal of Contemporary Educational Research , cilt.8, sa.4, ss.16-26, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202118. Effects of different multiple imputation techniques on the model fit of confirmatory factor analysis
Avcu A.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, sa.3, ss.1227-1238, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202119. The use of Exploratory Graph Analysis to validate Trust in Relastionships Scale
Avcu A.
International Journal of Assessment Tools in Education , cilt.8, sa.3, ss.542-552, 2021 (ESCI)
2021
202120. Öz İlişkililik ve Çevre Yönelimlilik Ölçekleri: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Kütük H., Okur S., Anlatan Ö., Avcu A.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.54, sa.14, ss.195-214, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202121. Item Response Theory-Based Psychometric Investigation of SWLS for University Students
Avcu A.
International Journal of Psychology and Educational Studies , cilt.8, sa.2, ss.27-37, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202122. Use of Network Psychometrics Approach to Examine Social Media Disorder Symptoms
Avcu A.
ADDICTA-THE TURKISH JOURNAL ON ADDICTIONS
, cilt.8, sa.1, ss.87-91, 2021 (ESCI)
2021
202123. Psychological aspects of outbreaks scale (PAOS): A validation study
Basgul S. S., AVCU A., Baser I. G., Yapan S., Mega F., Oguzdogan B., et al.
ANNALS OF CLINICAL AND ANALYTICAL MEDICINE
, cilt.12, sa.3, ss.286-291, 2021 (ESCI)
2021
202124. Investigating the Performance of the Exploratory Graph Analysis When the Data Are Unidimensional and Polytomous
AVCU A.
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.12, sa.1, ss.1-14, 2021 (ESCI)
2020
202025. Use of Item Response Theory to Validate Cyberbullying Sensibility Scale for University Students
Aricak O. T., AVCU A., Topcu F., TUTLU M. G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.7, sa.1, ss.18-29, 2020 (ESCI)
2019
201926. Sosyal Medya Bozukluğu ile İlgili Yaşam Doyumu ve Psikolojik Dayanıklılıkta Arabulucu Faktörler Olarak Kişilik Özelliklerinin Yol Analiz Modeli
Avcu A., Ulaş E., Sevim E.
Online Journal of Technology Addiction and Cyberbullying
, cilt.6, sa.2, ss.17-35, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201927. Sosyal Duygusal Yeterlik Anketi’nin (SDYA) Türkçe’ye Adaptasyonu: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Ekşi H., Tuncer E., Avcu A.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.50, sa.50, ss.109-124, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201828. An Investigation of the Factors Affecting the Vertical Scaling of Multidimensional Mixed-Format Tests
AVCU A., KELECİOĞLU H.
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.9, sa.4, ss.326-338, 2018 (ESCI)
2018
201829. Revisiting the Effect of Item Purification on Differential Item Functioning Real Data Findings
Tunç E. B., Uluman M., Avcu A.
International Online Journal of Educational Sciences , sa.5, ss.139-147, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201830. Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitimine Yönelik Sınıf Öğretmenlerine Uygulanan Etkinlik Hazırlama Eğitiminin Etkililiğinin İncelenmesi
Levent A. F., Cengizhan S., Avcu A.
MILLI EGITIM , cilt.47, ss.385-412, 2018 (Scopus)
2018
201831. How the order of the items in a booklet affects item functioning: Emprical findings from course level data
Avcu A., Tunç E. B., Uluman M.
European Journal of Education Studies , cilt.4, sa.3, ss.227-238, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201732. Maryland Güvenli ve Destekleyici Okul İklim Ölçeği (Mgdoi)’Nin Türk Kültürüne Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Ekşi H., Türk T., Avcu A.
Abant İzzet BaysalÜniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, sa.4, ss.1882-1899, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Ağ Psikometrisi Kullanılarak Üniversite Öğrencileri İçin Depresyon Belirtilerinin Açığa Çıkartılması
Avcu A.
VIIIth International Eurasian Educational Research Congress, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.835-838, (Özet Bildiri)
2021
20212. Çoklu Veri Atama Yöntemlerinin Değişen Madde Fonksiyonu Analiz Sonuçları Üzerindeki Etkisi
Avcu A.
ERPA Uluslararası Uluslararası Eğitim Kongreleri 2021, Sakarya, Türkiye, 3 - 05 Haziran 2021, ss.80, (Özet Bildiri)
2018
20183. Sosyal Medya Bozukluğu Ölçeği’xxnin Türkçe’ye Uyarlama Çalışması
Avcu A., Ulaş E., Sevim E.
X. Uluslararası Eğitim Bilimleri Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20184. Ancova-Mancova Analizleri ve Kullanıldığı Çalışmalar Üzerine Bir İnceleme
Tunç E. B., Uluman M., Başman M., Avcu A.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.134-135, (Özet Bildiri)
2018
20185. Ölçek geliştirme sürecinde madde tepki kuramı ve klasik test kuramı uygulamalarının karşılaştırılması
Başman M., Avcu A., Uluman M., Tunç E. B.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.135, (Özet Bildiri)
2016
20166. DEĞİŞEN MADDE FONKSİYONU VE İTERATİF MADDE ARINDIRMA
TUNÇ E. B., ULUMAN M., AVCU A.
6thWorld Congresson Educational andInstructional StudiesWCEIS - 2017, 26 Ekim 2016 - 28 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
2013
20137. Kalabalık Sınıfların Yönetimi
BAKİOĞLU A., AVCI S., PEKİNCE D., DOĞAN S., YAMAN K. G., TATIK R. Ş., et al.
8. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2013, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Ölçek Kısaltma
Avcu A.
Ölçekler: Geliştirme, Uyarlama, Kısaltma ve Kullanım Rehberi, Levent Yakar,Fatih Orçan, Editör, Nobel Yayınevi, İstanbul, ss.222-262, 2025
2021
20212. Test Geliştirmede Modern Yaklaşımlar "R İstatistik Programı Uygulamaları"
Avcu A.
Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2021
2021
20213. Kardeşim Neden Farklı?
Yaman K. G., Avcu A.
Özel Kardeşimle Yaşamak, Halil Ekşi,Müge Yüksel,Mustafa Otrar, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.59-73, 2021
2019
20194. Değerlendirme ve Eğitimde Karar Verme
Otrar M., Kaya M., USTA H. G., ESER M. T., AKSU G., TUNÇ E. B., et al.
Psikolojide ve Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme-Çeviri(Measurement and Evaluation in Psychology and Education), Mustafa Otrar, Editör, Nobel Yayın evi, ss.221-246, 2019
2016
20165. KALABALIK SINIFLARDA GÖREV YAPAN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DENEYİMLERİ
Avcı S., Doğan S., Avcu A., Yaman K. G., Başman M., Tatık R. Ş., et al.
KALABALIK SINIFLAR KALABALIK OKULLAR Teori - Uygulama, Ayşen Bakioğlu, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.120-162, 2016
2016
20166. EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ 4+4+4 YAPILANMASINA İLİŞKİN BRANŞ ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
AVCU A., BAŞMAN M.
4 4 4 YAPILANMASINA İLİŞKİN KAPSAMLI BİR ÇALIŞMA, AYŞEN BAKİOĞLU, Editör, NOBEL, Ankara, ss.117-133, 2016
Desteklenen Projeler
2017 - 2020
2017 - 2020Kardesi Engelli Olan Ortaokul Ve Lise Ögrencilerine Yönelik Psikoegitim Programı: Karma Bir Arastırma
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Avcu A., Yüksel M., Otrar M., Yaman K. G., Türk Kurtça T., Parlak Erçelik S., et al.
2017 - 2019
2017 - 2019Sosyal Medya Bozukluğu ile İlgili Yaşam Doyumu ve Psikolojik Dayanıklılıkta Arabulucu Faktörler Olarak Kişilik Özelliklerinin Yol Analiz Modeli
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
(Proje Sonuç Raporu)
Avcu A. (Yürütücü), Sevim E., Ulaş E.