Biyografi
Zeynep Tacgin has worked in the education technologies field for more than 10 years. She is a post-doctoral researcher at Charles Sturt University and a Lecturer at Marmara University. She graduated at the top of one's class from Computer Education and Instruction Technologies program at Marmara University in 2012. She received master degree in Education Administration and Supervision program in 2013. She received Ph.D. degree in Computer Education and Instruction Technologies program in 2017. Her Ph.D. thesis was about immersive virtual reality learning environments. She has been working on AR/VR/MR technology usage in education for 5 years. Also she designs and develops virtual environments for educational purposes. She has the interest to merge MR technologies and distance education. Her fields of interest are educational, wearable technologies, innovative learning environments, technology integration to education, education management, and policies, distance education, augmented reality, virtual reality, simulations, instructional design, and material development.
Eğitim Bilgileri
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorDoktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Dr), Türkiye
2014 - 2017
2014 - 2017Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (Dr), Türkiye
2012 - 2013
2012 - 2013Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Ve Denetimi (Yl) (Tezli), Türkiye
2010 - 2012
2010 - 2012Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
Ameliyathanede kullanılan cerrahi setlerin öğretimine yönelik bir sanal gerçeklik simülasyonunun geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (Dr)
2013
2013Yüksek Lisans
Okul yöneticilerinin karşılaştıkları sorunlara ilişkin alternatif bir uygulama: Mobil mentorluk
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Ve Denetimi (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitim
Bilgisayar Bilimleri
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorAraştırmacı
University of Turku
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Marmara Üniversitesi
2022 - 2025
2022 - 2025Dr. Öğr. Üyesi
Marmara Üniversitesi
2019 - 2020
2019 - 2020Araştırmacı
Yönetimsel Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorAkademik Koordinatör
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
2014 - 2020
2014 - 2020Rektörlüğe Bağlı Koordinatör
Marmara Üniversitesi, Rektörlük, Uzaktan Egitim Uygulama ve Arastirma Merkezi
2014 - 2015
2014 - 2015Rektörlüğe Bağlı Koordinatör
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Dış Ticaret Bölümü
2014 - 2015
2014 - 2015Rektörlüğe Bağlı Koordinatör
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Muhasebe ve Vergi Bölümü
2011 - 2013
2011 - 2013Rektörlüğe Bağlı Koordinatör
Marmara Üniversitesi, Rektörlük, Uzaktan Egitim Uygulama ve Arastirma Merkezi
Akademi Dışı Deneyim
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorAdjunct Associate Professor
Charles Sturt University, Adjunct Associate Professor
2019 - 2020
2019 - 2020Post Doctoral Fellowship
Charles Sturt University, Post Doctoral Fellowship
2013 - 2014
2013 - 2014Egitim Teknolojileri Uzmani
Şirket, LC Waikiki, Egitim Teknolojileri Uzmani
2013 - 2014
2013 - 2014Eğitim Teknolojileri Uzmanı
LC WAİKİKİ Kurumsal Akademi, Eğitim Teknolojileri Uzmanı
2011 - 2013
2011 - 2013İçerik Koordinatörü
Marmara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi, İçerik Koordinatörü
2010 - 2011
2010 - 2011Öğrenci Asistan
Marmara Üniversitesi, Öğrenci Asistan
Makaleler
2025
20251. REVOLUTIONISING GAME DESIGN: THE ROLE OF AI IN ENHANCING PLAYER EXPERIENCE, INTERACTION, AND ENGAGEMENT
TAÇGIN ŞİMŞEK Z., GERİŞ A., ÇUKURBAŞI B., ERGEN İ., BAL A., MIHCI C., et al.
ÖNERİ , cilt.20, ss.89-113, 2025 (TRDizin)
2025
20252. Adapting and Validating Cognitive and Learning Style Inventories in Turkey: Insights into Cultural and Educational Influences
TAÇGIN ŞİMŞEK Z., DENİZLİ POLAT A. A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATIONAL STUDIES , ss.47-65, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20253. Unlocking the Puzzle: Investigating Problem-Solving Patterns in 2D and 3D Virtual Reality Environments Through Mixed Methods Analysis
Taçgin Z.
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION
, cilt.41, sa.10, ss.5849-5863, 2025 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2024
20244. Acil Uzaktan Öğretimin Ardından Eğitime Yabancılaşma: Öğretmen Adaylarının Çevrimiçi Eğitim Üzerine Anlatıları
MIHCI C., TAÇGIN ŞİMŞEK Z.
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.19, sa.42, ss.1870-1904, 2024 (TRDizin)
2024
20245. TPAB MODELİ TEMELLİ BİR DERSİN ETKİSİ: ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİ ÖZ YETERLİLİKLERİ VE ÜRETKENLİK BECERİLERİNDEKİ GELİŞİM
TAÇGIN ŞİMŞEK Z.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.14, sa.2, ss.552-566, 2024 (TRDizin)
2023
20236. Enhancing Nursing Simulation Education: A Case for Extended Reality Innovation
Fealy S., Irwin P., TAÇGIN Z., See Z. S., Jones D.
Virtual Worlds -MDPI
, cilt.2, sa.3, ss.218-230, 2023 (Scopus)
2023
20237. Designing and Developing a Compacted Immersive Virtual Therapy Environment: RelaXRoom
TAÇGIN Z.
Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi , cilt.14, sa.3, ss.462-469, 2023 (TRDizin)
2020
20208. Immersive Virtual Reality as an Action: Measuring approach and learning status of learners after planning myVOR
TAÇGIN Z.
Educational Media International
, cilt.57, sa.3, 2020 (ESCI, Scopus)
2020
20209. The perceived effectiveness regarding Immersive Virtual Reality learning environments changes by the prior knowledge of learners
TAÇGIN Z.
Education and Information Technologies
, cilt.25, sa.4, ss.2791-2809, 2020 (SSCI, ESCI, Scopus)
2020
202010. Patent Sahibi Akademisyenlerin Patentleme Sürecine İlişkin Görüşlerini Yansıtan Nitel Bir Çalışma
TAÇGIN Z.
Balkan and Near Eastern Journal of Social Sciences , cilt.6, sa.1, ss.75-88, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202011. Instructional Design and Material Development Progress to eLearning Environments: A Sample of Obstetrical Nursing Education
KADIOĞLU M., TAÇGIN Z., ŞAHİN N.
Contemporary Educational Technology
, cilt.12, sa.1, ss.265, 2020 (Scopus)
2020
202012. A Smart Multimodal Augmented Reality Application Skill Training For Preoperative Procedures
TAÇGIN Z., TAÇGIN E.
International Journal of Informatics Technologies , cilt.13, sa.1, ss.57-63, 2020 (TRDizin)
2019
201913. From storyboard to practice: My Virtual Operating Room
TAÇGIN Z.
Fusion , cilt.16, sa.2, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201814. BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNE YÖNELİK TUTUMLAR İLE KARİYER UYUM YETENEKLERİ ARASINDAKI İLİŞKİNİN BELİRLENMESİ
Denizli A. A., Taçgın Z.
The Journal of Academic Social Science
, cilt.6, ss.422-435, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201815. DESIGN AND DEVELOPMENT OF AN AUGMENTED REALITY LEARNING ENVIRONMENT FOR IMPROVEMENT OF THE BASIC SKILLS OF CHILDREN: KARTOON3D
Taçgın Z., Özüağ E.
The Journal of Social Science
, cilt.5, ss.326-337, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201716. ANALYSIS OF QUALITATIVE METHODS USED IN COMPUTER AND EDUCATIONAL TECHNOLOGIES FIELD POSTGRADUATE THESIS
Özdener Dönmez N., Saraç A., Taçgın Z.
Educational Alternatives , cilt.15, ss.371-378, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201717. MOBILE EPSS FOR DISTANCE EDUCATION CENTERS: A SAMPLE STUDY TO OVERCOME IMPEDIMENTS OF MARMARA UNIVERSITY DISTANCE EDUCATION CENTER
Düvenci A., Taçgın Z., Saraç A.
Educational Alternatives , cilt.15, ss.379-390, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201718. The perceptions of CEIT postgraduate students regarding reality concepts: Augmented, virtual, mixed and mirror reality
Taçgın Z., Arslan A.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.22, ss.1179-1194, 2017 (ESCI, Scopus)
2017
201719. A CASE STUDY ON PROGRAMMING COURSES OFFERED AT CEIT DEPARTMENTS IN TURKEY )
Mıhçı C., Taçgın Z., Arslan A.
The Journal of Academic Social Science , cilt.45, ss.504-529, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201720. Examining Cyberbullying Tendency and Multidimensional Perceived Social Support Status of Teacher Candidates
Levent A. F., Taçgın Z.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.16, sa.1, ss.37-46, 2017 (Scopus)
2017
201721. Examining Cyberbullying Tendency and Multidimensional Perceived Social Support Status of Teacher Candidates
Levent A. F., Taçgın Z.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.16, sa.1, ss.37-46, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201622. Designing and Developing an Augmented Reality Application A Sample of Chemistry Education
Taçgın Z., Uluçay N., Özüağ E.
Journal of Turkish Chemical Society C Section Chemistry Education
, cilt.1, ss.147-164, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
201423. Education Policies Underlying South Korea s Economic Success
Levent A. F., Taçgın Z.
Journal Plus Education
, cilt.10, sa.1, ss.275-291, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201424. Yetişkin Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım Oyunlaştırma
Taçgın Z.
Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, ss.71-84, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201425. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR OYUNU OYNAMA ALIŞKANLIKLARI VE OYUN TERCİHLERİ MARMARA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
GÖKKAYA Z., DENİZ L.
The Journal of Academic Social Sciences , cilt.2, sa.6, ss.58-73, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201326. FATİH Projesinin üniversiteler yüzü
Balcı E. Ö., Taçgın Z., Kar A.
İstanbul Journal of Social Science , cilt.1, ss.13-30, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201327. Üniversite Eğitim Merkezlerindeki Sosyal İlişkilere Yönetimsel Bir Yaklaşım: MÜSEM ve UZEM'de Yapılan Örnek Bir Çalışma
Taçgın Z.
İstanbul Journal of Social Science , cilt.1, sa.3, ss.18-40, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201328. Türkiye'deki uzaktan eğitim ve E-Sertifika programlarına çağdaş bir yaklaşım: Örnek Bir Çalışma
Taçgın Z., Akçiçek B.
İstanbul Journal of Social Science , cilt.1, sa.2, ss.1-17, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. AN AUGMENTED REALITY SOLUTION FOR DIGITALISATION TRAINING IN SHIPBUILDING: SYSTEMATIC REVIEW AND APPLICATION DEVELOPMENT
TAÇGIN ŞİMŞEK Z., Martinsuo M.
19th International Technology, Education and Development Conference, Valencia, İspanya, 03 Mart 2025, ss.1997-2011, (Tam Metin Bildiri)
2025
20252. INSTRUCTIONAL DESIGN TO PROMOTE DATA-DRIVEN PRACTICES AND DIGITALISATION IN SHIPBUILDING PROJECTS
TAÇGIN ŞİMŞEK Z., Martinsuo M.
19th International Technology, Education and Development Conference, Valencia, İspanya, 03 Mart 2025, ss.1986-1996, (Tam Metin Bildiri)
2020
20203. ÖĞRETMENLERİN SÜREKLİ GELİŞİMİ: UZMANLIK KARİYER EVRESİNDEKİ ÖĞRETMENLERE YÖNELİK NİTEL BİR ARAŞTIRMA
TAÇGIN Z.
INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCHES CONGRESS, Ankara, Türkiye, 28 Şubat 2020, (Tam Metin Bildiri)
2020
20204. Enhancing distance education with mixed reality applications
TAÇGIN Z.
Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Şubat 2020, (Özet Bildiri)
2018
20185. EVALUATING A SENSORY IMMERSIVE VRLE IN ACCORDANCE WITH THE DESIGN FEATURES
TAÇGIN Z.
International Conference Teacher Education and Educational Research in the Mediterranean, Malta, Malta, 8 - 09 Haziran 2018, ss.154, (Özet Bildiri)
2018
20186. DETERMINING THE RELATIONSHIP BETWEEN THE INFORMATION ANDCOMMUNICATION TECHNOLOGIES ATTITUDES AND CAREER ADAPTABILITIES
DENİZLİ A. A., TAÇGIN Z.
4th INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON SOCIAL HUMANITIES AND ADMINISTRATIVE SCIENCES, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.73, (Özet Bildiri)
2018
20187. DESIGN AND DEVELOPMENT OF AN AUGMENTED REALITY LEARNING ENVIRONMENT FOR IMPROVEMENT OF THE BASIC SKILLS OF CHILDREN: KARTOON3D
TAÇGIN Z., ÖZÜAĞ E.
The 4th International Symposium on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.10, (Özet Bildiri)
2018
20188. Simülasyon etkililiğinin ölçülmesi ve prosedür öğretiminde duyusal kapsayıcı sanal gerçeklik öğretim ortamı geliştirme model önerisi sunulması
TAÇGIN Z.
1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, ss.423-424, (Özet Bildiri)
2018
20189. Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Tutumlar ile Kariyer Uyum Yetenekleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi
Denizli A. A., Taçgın Z.
4. Uluslararası Sosyal Beşeri ve İdari Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
201710. Developing virtual reality simulation in order to teach surgical instruments and the pre-surgery operating room procedures to the nursing students
TAÇGIN Z., ARSLAN A., TAÇGIN E., ÖZÜAĞ E.
International Meeting on Education Research in Health Science, İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201711. Analysis of qualitative methods used in computer and educational technologies field postgraduate thesis
ÖZDENER DÖNMEZ N., SARAÇ A., TAÇGIN Z.
Education, Research and Development, Elenite, Bulgaristan, 4 - 08 Eylül 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
201712. ANALYSIS OF QUALITATIVE METHODS USED IN COMPUTER AND EDUCATIONAL TECHNOLOGIES FIELD POSTGRADUATE THESIS
ÖZDENER DÖNMEZ N., SARAÇ A., TAÇGIN Z.
Education, Research Development, Elenite, Bulgaristan, 4 - 08 Eylül 2017, cilt.1, ss.371-378, (Tam Metin Bildiri)
2017
201713. MOBILE EPSS FOR DISTANCE EDUCATION CENTERS A SAMPLE STUDY TO OVERCOME IMPEDIMENTS OF MARMARA UNIVERSITY DISTANCE EDUCATIONCENTER
DÜVENCİ A., TAÇGIN Z., SARAÇ A.
Education, Research and Development, Elenite, Bulgaristan, 4 - 08 Eylül 2017, cilt.15, ss.379-390, (Tam Metin Bildiri)
2016
201614. eLearning Material Development Tools Awareness of CEIT Students
TAÇGIN Z., AKÇİÇEK B., ARSLAN A.
International Conference on "Innovation in Learning for the Future", İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2016, ss.21, (Özet Bildiri)
2016
201615. Instructional Design and Material Development Progress to eLearning Environments A Sample of Obstetrical Nursing
TAÇGIN Z., KADIOĞLU M., ŞAHİN N.
International Conference on "Innovation in Learning for the Future", İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2016, ss.37, (Özet Bildiri)
2016
201616. An Analysis of Trends in Choice of Languages for Teaching Programming to Pre Service ICT Teachers in Turkey
ARSLAN A., Mıhçı C., TAÇGIN Z.
International Conference on Innovative Teaching and Technology in Higher Education, İstanbul, Türkiye, 2 - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2015
201517. A Qualitative Evaluation in Usability of Educational Simulations
ÖZDENER DÖNMEZ N., GÖKKAYA Z.
5th International Conference The Future of Education, Floransa, İtalya, 10 - 12 Haziran 2015, ss.39-43, (Tam Metin Bildiri)
2014
201418. ADDIE Model in Adult Education Instructional Design Sample of E Learning
TAÇGIN Z., GÜNER N.
5th International Future-Learning Conference on Innovations in Learning for the Future 2014: e-Learning, İstanbul, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2014, ss.79
2013
201319. Güney Kore de Uzaktan Eğitimin Yönetimi ve Uygulanabilirliği
TAÇGIN Z., LEVENT A. F.
8. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2013
201320. Güney Kore’de Uzaktan Eğitim Uygulamalarının Yönetimi
LEVENT A. F., TAÇGIN Z.
8.Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2011
201121. Teknoloji Fakültelerinde Uzaktan Eğitim Uygulamaları
TAÇGIN Z., EKREN N., BİNARK A. K., BALCI E. Ö.
Geleceğin Mühendislik Eğitiminde Endüstri ile İşbirliği Sempozyumu, Isparta, Türkiye, 1 - 02 Kasım 2011, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Enhanced Learning Environments: Technology and Innovation
TAÇGIN Z., Hagan A., Jones D., Dalgarno B., Evans D., Fealy S., et al.
Cambridge Scholars Punlishing, Tyne, 2022
2022
20222. EVALUATION OF AN IMMERSIVE VIRTUAL REALITY LEARNING ENVIRONMENT FROM SUBJECT EXPERTS AND INSTRUCTIONAL DESIGNERS
TAÇGIN Z., Dalgarno B.
Enhanced Learning Environments: Technology and Innovation, Taçgın Zeynep; Hagan Andrew, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Tyne, ss.26-44, 2022
2022
20223. Defining the Metaverse for Educational Environments
TAÇGIN Z.
Enhanced Learning Environments: Technology and Education, Taçgın Zeynep; Hagan Andrew, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Tyne, ss.88-100, 2022
2021
20214. Building an Instructional Design Model for Immersive Virtual Reality Learning Environments
TAÇGIN Z., DALGARNO B.
Designing, Deploying, and Evaluating Virtual and Augmented Reality in Education, Gokce Akcayir, Carrie Demmans Epp, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.20, 2021
2020
20205. Virtual and Augmented Reality: An Educational Handbook
TAÇGIN Z.
Cambridge Scholars Publishing, Newcastle-Upon-Tyne, 2020
2020
20206. Building an Instructional Design Model for Immersive Virtual Reality Learning Environments
Taçgın Z., Dalgarno B.
Designing, Deploying, and Evaluating Virtual and Augmented Reality in Education, Gökçe Akcayir,Carrie Demmans Epp, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.0-30, 2020
2020
20207. Eğitimde E-Mentorluk Uygulamaları
Taçgın Z., Levent A. F.
Eğitim Bilimleri Alanında Elektronik Mentorluk, Sakine Öngöz, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.132-150, 2020
2019
20198. Cocuklarin Egitiminde Mobil Teknolojilerin Kullanimi
TAÇGIN Z.
Yeni Medyada Çocuk ve İletişim, Ali Murat Kirik, Editör, Cizgi Kitapevi, İstanbul, ss.169-200, 2019
2018
20189. Proposing an Instructional Design Model with Designing and Developing Sensory Immersive VRLE to Teach Concepts and Procedures
TAÇGIN Z.
Academic Studies in Educational Sciences, Hasan ŞAHİN Nihada DELIBEGOVIĆ DŽANIĆ, Editör, IVPE, Cetinje, ss.3-28, 2018
Desteklenen Projeler
2025 - 2027
2025 - 2027Down Sendromlu Bireyler İçin Stratejik Olarak Tasarlanmış Fiziksel Aktivite Platformu: Sanal Gerçeklik Tabanlı Bir Oyun Geliştirme Çalışması
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Taçgin Şimşek Z., Kaya Mutlu E., Kiliçarslan S., Eken Ö., Çar B., Dönmez E., et al.
2022 - 2026
2022 - 2026Smart European Shipbuilding (SEUS)
1. Çerçeve Programı Projesi , 1. Çerçeve Programı Projesi
Taçgın Şimşek Z.
2022 - 2023
2022 - 2023Yaratici Kultur Endustrileri Kulucka Projesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Taçgın Şimşek Z., Kılıç T., Şengör M. (Yürütücü)
2019 - 2020
2019 - 2020Determining the design component requirements of a immersive 3D mixed reality learning environment with respect to the simulation effectiveness
Diğer Ülkelerden Üniversiteler Tarafından Desteklenmiş Proje
(Proje Sonuç Raporu)
Taçgın Z., Dalgarno B., Hay L.
2019 - 2019
2019 - 2019Utilising Mixed Reality in Education
Diğer Ülkelerden Üniversiteler Tarafından Desteklenmiş Proje
(Proje Özeti)
Taçgın Z. (Yürütücü), Peachy V., Jordan V.
2016 - 2019
2016 - 2019Oluşturmacılık yaklaşımı temelinde öğretim tasarımı yapılacak sanal gerçeklik akıllı simulator prototipinin geliştirilmesi ve örnek bir uygulama olarak tıp eğitimdeki etkililiğinin ölçülmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Taçgın Z., Taçgın E. (Yürütücü), Düvenci A., Yalın H.
2016 - 2017
2016 - 2017Öğretim Tasarımı Prensipleri Doğrultusunda Gelişirilecek Bir Sanal Gerçeklik Simülatörünün Etkililiğinin Ölçülmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
Taçgın Z., Arslan A. (Yürütücü)
2016 - 2016
2016 - 2016Uzaktan Eğitim Merkezleri için Mobil Elektronik Performans Destek Sisteminin Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
Düvenci A., Taçgın Z. (Yürütücü), Saraç A.
2015 - 2016
2015 - 2016Normal Vaginal Doğum Eylemine İlişkin Becerilerin Kazandırılmasında Web Tabanlı Öğretim Ortamının Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
Taçgın Z., Kanan N.(Yürütücü), Kadıoğlu M.
2013 - 2014
2013 - 2014Mobil Mentorluk Uygulaması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
Taçgın Z., Bakioğlu A. (Yürütücü)
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2025
Aralık 2025Humanities and Social Sciences Communications
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2025
Kasım 2025AUSTRALASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
SCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2025
Ağustos 2025COMPUTERS & EDUCATION
SCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2024
Ağustos 2024Discover Sustainability
SCI-E Kapsamındaki Dergi
Haziran 2024
Haziran 2024INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS
SCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2024
Mayıs 2024INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS
SCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2024
Mayıs 2024Trakya Eğitim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2024
Nisan 2024AUSTRALASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
SCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2024
Mart 2024GAMES FOR HEALTH JOURNAL
SCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2024
Mart 2024DISCOVER MENTAL HEALTH
SCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2024
Ocak 2024INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION
SCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2023
Aralık 2023GAMES FOR HEALTH JOURNAL
SCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2023
Nisan 2023African Educational Research Journal
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2023
Ocak 2023AUSTRALASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
SCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2023
Ocak 2023COMPUTERS & EDUCATION
SCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2022
Ağustos 2022BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2022
Haziran 2022Trakya Eğitim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2022
Mart 2022GAMES FOR HEALTH JOURNAL
SSCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2020
Şubat 2020AUSTRALASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
SCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2020
Şubat 2020Designing, Deploying, and Evaluating Virtual and Augmented Reality in Education
Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitapta bölüm
Ocak 2020
Ocak 2020AUSTRALASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
SCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2019
Haziran 2019Uluslararası Beşeri ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi
Diğer Dergiler
Haziran 2019
Haziran 2019International Journal of Cultural and Social Studies (IntJCSS)
Diğer Dergiler
Aralık 2018
Aralık 2018JOURNAL OF EDUCATIONAL COMPUTING RESEARCH
SCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2017
Ocak 2017Journal of Academic Social Science
Diğer Dergiler
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Aralık 2022
Aralık 2022Marmara Üniversitesi Yaratıcı Kültür Endüstrileri Çalıştayı 2022
Çalıştay Organizasyonu
Şengör M., Taçgın Şimşek Z., Kara C., Hamurcu A., Bal A.
İstanbul, Türkiye
Ödüller
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
03 Mart 2025 - 05 Mart 2025
03 Mart 2025 - 05 Mart 202519th International Technology, Education and Development Conference
Oturum Başkanı
Valencia-İspanya
24 Nisan 2024 - 24 Nisan 2024
24 Nisan 2024 - 24 Nisan 2024MX Yaratıcı Endüstriler Çalıştayı
Oturum Başkanı
İstanbul-Türkiye
01 Mayıs 2022 - 01 Mayıs 2022
01 Mayıs 2022 - 01 Mayıs 2022Yaratıcı Endüstriler
Moderatör
İstanbul-Türkiye
17 Mayıs 2019 - 19 Temmuz 2019
17 Mayıs 2019 - 19 Temmuz 2019Australian International Animation Festival
Davetli Konuşmacı
Wagga Wagga-Avustralya
31 Ocak 2019 - 02 Şubat 2019
31 Ocak 2019 - 02 Şubat 2019a New Reality (ACODE)
Davetli Konuşmacı
Brisbane-Avustralya
09 Ocak 2018 - 10 Ocak 2018
09 Ocak 2018 - 10 Ocak 2018Avrupa Yetişkin Öğrenimi Gündemi
Davetli Konuşmacı
İstanbul-Türkiye
Davetli Konuşmalar
Mart 2024
Mart 2024AR/ VR/ XR
Seminer
İstinye Üniversitesi-Türkiye
Eylül 2023
Eylül 2023Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi
Çalıştay
Marmara University-Türkiye
Aralık 2022
Aralık 2022Yaratici Kultur Endustrileri
Çalıştay
Marmara Üniversitesi-Türkiye
Şubat 2019
Şubat 2019A new reality
Çalıştay
Griffith University -Avustralya
Burslar
2019 - 2020
2019 - 20202219- Yurtdisi doktora sonrasi arastirma bursu
TÜBİTAK
2013 - 2014
2013 - 2014