Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları ve Oyun Tercihleri Marmara Üniversitesi Örneği


GÖKKAYA Z., DENİZ L.

the Journal of Academic Social Sciences, ss.58, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

  • Basım Tarihi: 2014
  • Doi Numarası: 10.16992/asos.332
  • Dergi Adı: the Journal of Academic Social Sciences
  • Sayfa Sayıları: ss.58

Özet


Bu araştırma üniversite öğrencilerinin bilgisayar oyunu oynama alışkanlıkları ve oyun tercihlerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya Marmara Üniversitesi’ndeki 5 farklı fakülteden 191 öğrenci katılmıştır. Katılımcı grubu belirlenen fakültelerdeki öğrenciler arasından uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırma sonuçları serüven ve keşif gibi heyecan verici oyunların daha çok tercih edildiğini göstermektedir. Bu durum günümüzde hızla yaygınlaşan çağdaş eğitim yöntemlerinden biri olarak bilinen oyunlaştırma uygulamalarında senaryoların temalarını belirlemede yol gösterici rol oynamaktadır. Geçmiş dönemde yapılan çalışmalarla karşılaştırıldığında üniversite öğrencilerinin kişisel bilgisayara sahip olma oranlarında büyük bir artış olduğu görülmektedir. Bununla paralel olarak bilgisayar oyunu oynama oranlarında da artış olduğu tespit edilmiştir. Katılımcılar bilgisayar oyunlarının yarattığı rekabet ortamının motivasyonlarını olumlu etkilediğini belirtmişlerdir. Bilgisayar oyunlarının alışkanlık yaptığı ve uzun vadede olumsuz etkiler yarattığı görülmektedir. Katılımcıların az bir kısmı bu olumsuz etkileri yönetebildiklerini belirtmiştir. Ek olarak, diğer araştırmalarla paralel olarak araştırma sonuçları erkeklerin kadınlara göre daha çok oyun oynadıklarını da göstermektedir.