Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP CUMHUR ÇAMLIBEL ACAR


Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim


Yayınlardaki İsimler: Camlibel-Acar Zeynep

Metrikler

Yayın

30

Yayın (WoS)

2

Yayın (Scopus)

2

Atıf (WoS)

9

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

18

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

149

H-İndeks (Scholar)

3

Atıf (TrDizin)

12

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

62

Proje

3

Tez Danışmanlığı

9

Açık Erişim

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Zeynep Cumhur ÇAMLIBEL-ACAR 1995 yılında Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümünden mezun olmuştur. Lisansüstü eğitimini yine aynı üniversite ve bölümde 1998 yılında tamamlamıştır. Doktora eğitimini 1999-2005 yılları arasında University of Illinois at Urbana-Champaign'de almış, "Case Studies of Turkish Children’s Literacy and Oral Language Development in English as a Second Language" adlı tez çalışmasını hazırlamıştır.


2005 yılından beri Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalında Öğretim Üyesi olarak görev yapmaktadır. 2015-2018 yılları arasında Anabilim Dalı Başkanlığı yapmıştır. Araştırma ve mesleki ilgi alanları arasında İkinci Dil Edinimi, Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi, Yabancı Dil Becerileri ve Yabancı Dil Öğretmen Eğitimi yer almaktadır.

Eğitim Bilgileri

1999 - 2005

1999 - 2005

Doktora

University of Illinois at Urbana-Champaign, Education, Curriculum and Instruction, Amerika Birleşik Devletleri

1995 - 1998

1995 - 1998

Yüksek Lisans

Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

1990 - 1995

1990 - 1995

Lisans

Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2005

2005

Doktora

Case Studies of Turkish Children’s Literacy and Oral Language Development in English as a Second Language Sürdürülebilir Kalkınma

University of Illinois at Urbana-Champaign, Education, Curriculum and Instruction

1998

1998

Yüksek Lisans

EFL Teachers' Opinions on Teaching the Target Language Culture: A Survey Study in Turkey

Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

Almanca

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2005 - Devam Ediyor

2005 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

2009 - 2014

2009 - 2014

Dr. Öğr. Üyesi

Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

2002 - 2004

2002 - 2004

Araştırma Görevlisi

University of Illinois at Urbana-Champaign, Eğitim, Curriculum & Instruction

1995 - 1998

1995 - 1998

Araştırma Görevlisi

Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Bölüm Başkan Yardımcısı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

2015 - 2018

2015 - 2018

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

2012 - 2015

2012 - 2015

Bölüm Başkan Yardımcısı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Yabancı Dil Öğretim Becerileri

İkinci Dil Edinim Kuramları

Lisans

Lisans

Teaching English Word Knowledge

Approaches to English Language Learning and Teaching

Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi 1

Anadil Edinimi

Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi 2

İkinci Dil Edinimi

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (5)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (1)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2019

2019

1. EFL students’ suggestions on developing their listening skills

Pekel A., Çamlıbel Acar Z. C.

CUELT, Adana, Türkiye, 18 - 20 Nisan 2019, ss.1-15, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

2. Reading comprehension strategy instruction of Turkish EFL teachers

Çamlıbel Acar Z. C., Gerede Hoyland İ., Arı H.

International Marmara University English Language Teaching (MELT) Conference, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2019, ss.18, (Özet Bildiri)

2018

2018

3. Exploring empowerment among prospective EFL teachers

Çamlıbel Acar Z. C.

EJER Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1872-1874, (Özet Bildiri)

2018

2018

4. Prospective EFL teachers and intercultural sensitivity

Çamlıbel Acar Z. C., Uygun Gökmen D.

UEYAK 2018 1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, cilt.1, ss.523-525, (Özet Bildiri)

2018

2018

5. An exploration of L2 listening comprehension problems across CEFR levels

Pekel A., Çamlıbel Acar Z. C.

CUELT, Adana, Türkiye, 5 - 07 Nisan 2018, ss.1, (Özet Bildiri)

2017

2017

6. Metacognitive awareness in second language listening and the role of strategy training

Balaban S., Çamlıbel Acar Z. C.

International Conference on Research in Education and Science, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, cilt.7, sa.25871730, ss.93-97, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

7. EFL students’ reflections on explicit and implicit written corrective feedback

Bozkurt S., Çamlıbel Acar Z. C.

International Conference on Research in Education and Science, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, cilt.7, sa.25871730, ss.98-102, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

8. Professional development before professional life: Needs of pre-service EFL teachers

Çamlıbel Acar Z. C.

The International Conference on Teaching Languages to Young Learners, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2017, (Yayınlanmadı)

2017

2017

9. Listening in a second language: Lexical, grammatical and background knowledge in focus

Pekel A., Çamlıbel Acar Z. C.

3rd Çukurova International ELT Conference, Adana, Türkiye, 20 - 21 Nisan 2017, ss.11, (Özet Bildiri)

2016

2016

10. A comparative study of two EFL while-listening techniques

Balaban S., Çamlıbel Acar Z. C.

International Conference on Research in Education and Science, Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.838-843, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

11. Teaching English to young learners: some challenges faced by pre-service teachers

Çamlıbel Acar Z. C.

International Conference on Research in Education and Science, Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.844-848, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

12. Understanding prospective teachers' choices on teaching English to young learners

Çamlıbel Acar Z. C.

Teachers Research! IATEFL ReSIG/Bahçeşehir University International Conference, İstanbul, Türkiye, 24 - 25 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

13. Pre service teachers' perceived readiness and willingness to teach English to young learners

Çamlıbel Acar Z. C.

International Conference on Child Foreign Language Learning (CFLL). Between Theory and Practice, Krakow, Polonya, 28 - 30 Nisan 2016, ss.12, (Özet Bildiri)

2013

2013

14. Autonomous English activities of prospective ELT teachers

Ersin P., Çamlıbel Acar Z. C.

3rd International Conference on Foreign Language Teaching and Applied Linguistics (FLTAL), Sarajevo, Bosna-Hersek, 3 - 05 Mayıs 2013, ss.1646-1655, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

15. Out-of-class English activities of Turkish EFL learners

Çamlıbel Acar Z. C., Ersin P.

International Conference on New Horizons in Education, Lisbon, Portekiz, 5 - 07 Mayıs 2011, ss.653-657, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

16. Turkish prospective English as a foreign language teachers' awareness of English grammatical terms

Ersin P., Çamlıbel Acar Z. C.

International Conference on the Importance of Learning Professional Languages for Communication between Cultures Conference, Celje, Slovenya, 23 - 24 Eylül 2010, ss.22, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

17. Turkish EFL teachers' opinions on intercultural approach in foreign language education

Derin A., Zeynep C., Pinar E., Ozlem K., Gokce K.

World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.1611-1616, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License identifier

2008

2008

18. Understanding motivation to teach: A comparison of pre-service teachers' and teacher trainers' views

Kaşlıoğlu Ö., Çamlıbel Acar Z. C.

First International Conference on English Language Teaching and Learning, Madrid, İspanya, 10 - 13 Eylül 2008, ss.66, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. Community Language Learning

ÇAMLIBEL ACAR Z. C.

Language Teaching Approaches and Methods, Köksal Dinçay, Demir Bora, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.135-152, 2023

2022

2022

3. Skills-Related Activities for Young Learner Teacher Development

ÇAMLIBEL ACAR Z. C.

Research and Practice in Teaching Second Language Skills to Young Learners, ÇAMLIBEL ACAR ZEYNEP CUMHUR, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.185-204, 2022

2022

2022

4. Children Learning a Second Language and Second Language Skills

ÇAMLIBEL ACAR Z. C.

Research and Practice in Teaching Second Language Skills to Young Learners, Zeynep Çamlıbel-Acar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-23, 2022

2021

2021

5. Teachers’ Opinions on Heterogeneous Classes: Insights for EFL Teacher Education

Çamlıbel Acar Z. C.

Facing Diversity in Child Foreign Language Education, Joanna Rokita-Jaskow,Agata Wolanin, Editör, Springer, London/Berlin , Zürich, ss.253-270, 2021

2011

2011

6. Zehra’s Story: Becoming Biliterate in Turkish and English

Çamlıbel Acar Z. C., Garcia G. E.

Early Biliteracy Development, Bauer & Gort, Editör, Routledge, London/New York , New York, ss.111-131, 2011

Desteklenen Projeler

2016 - 2018

2016 - 2018

Pre-service teachers' perceived readiness and willingness to teach English to young learners

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

Çamlıbel Acar Z. C. (Yürütücü)

2012 - 2013

2012 - 2013

Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretmen Adaylarının Otonom İngilizce Aktiviteleri

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Çamlıbel Acar Z. C. (Yürütücü), Ersin P.


Burslar

1999 - 2005

1999 - 2005

Yurtdışında lisansüstü eğitim bursu

Milli Eğitim Bakanlığı

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 10

h-indeksi (WOS): 2