Journal articles indexed in SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
Identification of Differential Item Functioning on Mathematics Achievement According to the Interactions of Gender and Affective Characteristics By Rasch Tree Method
International Journal of Progressive Education
, vol.16, no.2, pp.205-217, 2020 (Peer-Reviewed Journal)

A study for the prediction of the social anixety level of university students through emotional intelligence features
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi
, vol.10, no.57, pp.201-228, 2020 (Scopus)
Kişilerarası duygu düzenleme ölçeği’ nin Türkçe’ye uyarlanması
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.19, no.3, pp.1090-1101, 2019 (Peer-Reviewed Journal)

Eğitim bilimleri alanındaki lisansüstü tezlerde varsayım kullanımı
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.18, no.2, pp.736-751, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Intercultural Education and Incoming-Outcoming of Erasmus Student Study Exchange: Marmara Universıty Students
International Journal for 21st Century Education
, vol.1, no.1, pp.21-33, 2014 (Peer-Reviewed Journal)

Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
Chabot Duygusal Ayrışma Ölçeği’xxnin Psikometrik Özellikleri
VI.th International EurasianEducational Research Congress, Ankara, Turkey, 19 - 22 June 2019, (Summary Text)
Lisansüstü tezlerde varsayım kullanımı
6th World Congression Educational and Instructional Studies WCEIS - 2017, Antalya, Turkey, 26 - 28 October 2017, (Summary Text)
Books
Eğitim Politikaları
Nobel, 2019

EĞİTİM POLİTİKALARI - Kuramlar, Yöntemler, Göstergeler, Etkiler ve Uygulamalar
in: EĞİTİM POLİTİKALARI - Kuramlar, Yöntemler, Göstergeler, Etkiler ve Uygulamalar, Bakioğlu Ayşen, Korumaz Mithat, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.489-523, 2019
Aşamalı doğrusal modeller
in: Eğitim politikaları: kuramlar, yöntemler, göstergeler, etkiler ve uygulamalar, Bakioğlu Ayşen, Korumaz Mithat, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.177-199, 2019

Nicel verileri analiz etme ve yorumlama
in: Eğitim araştEducational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research , Halil Ekşi, Editor, EDAM, İstanbul, pp.228-263, 2018
Ölçme sürecinde aranan özellikler: Geçerlik
in: Psikolojide ve Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Otrar Mustafa, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.154-199, 2018
Nicel veri toplama
in: Eğitim araştırmaları nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi, Ekşi Halil, Editor, EDAM, İstanbul, pp.187-227, 2018
Gender stereotypical toy preferences in children 3-5
in: Early childhood education from an intercultural and bilingual perspective, Huertas-Abril Cristina A., Gómez-Parra María Elena, Editor, IGI Global, pp.243-259, 2018

Nicel veri toplama
in: Eğitim araştırmaları nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi , Halil Ekşi, Editor, EDAM, İstanbul, pp.187-227, 2018
Nicel verileri analiz etme ve yorumlama
in: Eğitim araştırmaları nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi, Ekşi Halil, Editor, EDAM, pp.228-263, 2018
Early Childhood Education From an Intercultural and Bilingual Perspective
in: Early Childhood Education From an Intercultural and Bilingual Perspective, Elena Gomez Parra, Cristina A. Huertas Abril, Editor, IGI GLOBAL, pp.249-266, 2018

Ölçme sürecinde aranan özellikler: Geçerlik
in: Psikolojide ve Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Mustafa Otrar, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.154-199, 2018
Kalabalık sınıflarda ölçme ve değerlendirme
in: Kalabalık sınıflar kalabalık okullar teori-uygulama, , Editor, NOBEL, pp.97-118, 2016
Düşünme ve öğrenme seviyeleri için dereceleri yeniden tanımlama
in: Kritik düşünce: Yaşamınızın ve öğrenmenizin sorumluluğunu üstlenmek için araçlar , E. Aslan & G. Sart, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.187-196, 2013