Yayınlar & Eserler

Makaleler 29
Tümü (29)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (17)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 60

1. DEHB'de Eğitici Drama Etkinlikleri

Interdisipliner (Spor, Eğitim, ve Sanat) Eğitim Modelleri, 11 - 15 Nisan 2022, (Yayınlanmadı)

2. Öğrenme Ortamı Olarak Müzeler

Erişilebilir ve Kapsayıcı Müzelere Doğru Konferansı , İstanbul, Türkiye, 26 Mart 2022, (Yayınlanmadı)

3. MAY 28 World Play Day: An Activity Suggestion for Child Friendly Private Spaces

3rd International Family, Youth and Child Friendly Tourism Management Congress, İstanbul, Türkiye, 23 - 25 Haziran 2021, ss.144-161, (Tam Metin Bildiri)

4. Child-Friendly Tourism in A Cultural Context

3.International Family, Youth and Child Friendly Tourism Management Congress, İstanbul, Türkiye, 23 - 25 Haziran 2021, ss.162-175, (Tam Metin Bildiri)

5. Türkiye Dünya Oyun Oynama Günü’nün Tarihçesi «2010-2020 yılları»

Bursa Uludağ Üniversitesi Minik Eller Topluluğu , Bursa, Türkiye, 28 Mayıs 2021, (Yayınlanmadı)

6. Dünya Oyun Oynama Günü’nde Çocukların Gelişiminde Kültürel Yolların Önemi

Türkiye XII. Dünya Oyun Oynama Günü Paneli, İstanbul, Türkiye, 24 - 28 Mayıs 2021, (Yayınlanmadı)

7. Kültürel Yollar Olarak Oyun: Evrensel Gelişim ve Kuşaklararası Oyun: Üç Kuşak Birarada

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü İstanbul Öğretmen Akademileri Erken Çocukluk Dönemi Akademisi , İstanbul, Türkiye, 28 Mayıs 2021, (Yayınlanmadı)

8. Dünya Oyun Oynama Günü’nde Psiko-Sosyal Desteğin Anlam ve Önemi

Türkiye XI. Dünya Oyun Oynama Günü Paneli, İstanbul, Türkiye, 27 - 31 Mayıs 2020, (Yayınlanmadı)

9. 28 Mayıs Dünya Oyun Oynama Günü Etkinliği

Marmara Üniversitesi-İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü İşbirliği ile Erken Çocukluk Dönemi Akademisi Öğretmen Eğitimi Webinar Semineri, İstanbul, Türkiye, 5 Mart - 14 Mayıs 2020, (Yayınlanmadı)

10. İstanbul’daki Müzelerin Çocuk Dostu Ortam Bağlamında İncelenmesi

6. Uluslararası Okul öncesi Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, ss.265-286, (Tam Metin Bildiri)

11. Okul Dışı Öğrenme Etkinliği: "28 Mayıs Dünya Oyun Oynama Günü"

1. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi , Nevşehir, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, ss.12, (Özet Bildiri)

12. Kültürel Araç, Kültürel Aktivite ve Kültürel Yolların Ortak Mekanı: Oyuncak Müzeleri

Oyuncak Müzeleri Geleceğe Ne Taşır?, İstanbul, Türkiye, 08 Haziran 2018, (Yayınlanmadı)

13. Dünya Oyun Oynama Günü’nün Tarihçesi ve Marmara Üniversitesi Dünya Oyun Oynama Günü Etkinlikleri (2010-2018 Yılları)

1. Geleneksel Sivrihisar Dünya Oyun Oynama Günü Paneli, Eskişehir, Türkiye, 28 Mayıs 2018, (Yayınlanmadı)

14. Dünya Oyun Oynama Günü’nün Tarihçesi ve Tarihsel Bağlam

IX. Dünya Oyun Oynama Günü Paneli, İstanbul, Türkiye, 12 Mayıs 2018, (Yayınlanmadı)

15. Play and Toys As Cultural Tools And Practices: A Comparative Study

1. International Congress Integrating Pedagogy, Teacher Education and Research: The Search For Participatory Pedagogies, Lisbon, Portekiz, 19 - 21 Nisan 2018, (Yayınlanmadı)

17. 62-72 Ay Çocuklarının Öz Düzenleme Becerisi Üzerinde Eğitici Drama Programının Etkisinin İncelenmesi

5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, sa.1, ss.139-140, (Özet Bildiri)

18. 60-72 Aylık Çocukların Özdüzenleme Becerisi Üzerinde Çocuk Katılımlı Eğitim Programının Etkisinin İncelenmesi

5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, sa.1, (Özet Bildiri)

19. Sürdürülebilir Kentler İçin Çocuk Dostu Ortamlar ve Çocuk Katılımı

2. Uluslararası Kent Araştırmaları Kongresi, 11 - 13 Mayıs 2016, ss.1157-1176, (Tam Metin Bildiri)

20. Sürdürülebilir Kentler İçin Çocuk Dostu Ortamlar ve Çocuk Katılımı

II. Uluslararası Kent Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2016, ss.1157-1176, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

21. Oyun ve Çocuk-Atölye Çalışması

1. Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu/Eğitimde Sihirli Dokunuşlar, Çevre Koleji , İstanbul, Türkiye, 10 Ocak 2015, (Yayınlanmadı)

22. World Play Day in Turkey

Erasmus Intensive Program Project; Play, Toys and Culture Final Seminar , İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Eylül 2014, (Yayınlanmadı)

23. Türkiye V. Dünya Oyun Oynama Günü Etkinlikleri

III. Türkiye Oyuncak Kütüphaneleri Yıllık Toplantısı-Ankara, Ankara, Türkiye, 12 - 13 Eylül 2014, (Yayınlanmadı)

24. Türkiye ve Dünyada Oyuncak Kütüphaneleri ile İlgili Gelişmeler

III. Türkiye Oyuncak Kütüphaneleri Yıllık Toplantısı-Ankara, Ankara, Türkiye, 12 - 13 Eylül 2014, (Yayınlanmadı)

25. The 4th World Play Day Activities in Turkey in 2013

The 13th International Conference of Toy Libraries , Seoul, Güney Kore, 18 - 22 Ağustos 2014, sa.1, ss.114-119, (Tam Metin Bildiri)

27. The Examination of Interest Corners and Materials in Pre-school Education Institutions in Istanbul

4th International Conference on New Horizons in Education , Rome, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013, sa.106, ss.2796-2800, (Tam Metin Bildiri)

28. Dünya Oyun Oynama Günü ile İlgili Marmara Üniversitesi’nde Yapılan Kutlamalar

II. Türkiye Oyuncak Kütüphaneleri Yıllık Toplantısı-Adıyaman, Adıyaman, Türkiye, 06 Eylül 2013, (Yayınlanmadı)

29. Oyuncak Kütüphaneleri İle İlgili Türkiye, Avrupa ve Dünyadaki Gelişmeler

II. Türkiye Oyuncak Kütüphaneleri Yıllık Toplantısı-Adıyaman, Adıyaman, Türkiye, 06 Eylül 2013, (Yayınlanmadı)

30. May 28th World Play Day Activities in Turkey Since 2010

4th International Conference on New Horizons in Education , Rome, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013, sa.106, ss.1809-1814, (Tam Metin Bildiri)

31. 28 Mayıs Dünya Oyun Oynama Günü'nün Oyun Kültürüne ve Okul Kültürüne Katkısı

7. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi , Ankara, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2012, (Yayınlanmadı)

32. Türkiye'de Oyuncak Kütüphanelerinin Durumu

21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi/ 1. Türkiye Oyuncak Kütüphaneleri Yıllık Toplantısı-İstanbul, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Yayınlanmadı)

33. Oyuncak Kütüphaneleri İçin Dünya Oyun Oynama Günü'nün Anlam ve Önemi

21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi/ 1. Türkiye Oyuncak Kütüphaneleri Yıllık Toplantısı-İstanbul, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Yayınlanmadı)

34. Museums as an educational medium: an implementation model

World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.1337-1341, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

35. “Müzelerin Eğitim Amaçlı Kullanımı Projesi”: İstanbul Arkeoloji Müzesi’ndeki Marmara Örneklemi

14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi , Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, ss.103-117, (Tam Metin Bildiri)

36. Educational Drama Activities with Preschool Children

International Office Teacher Training International Day of Arts Education , Antwerp, Belçika, 28 Kasım 2008, (Yayınlanmadı)

37. The First Toy Library in Turkey: Kucukcekmece Multi-Purpose Preschool Education Center

11th International Toy Library Conference , Paris, Fransa, 13 - 17 Ekim 2008, ss.28, (Özet Bildiri)

38. İşitme Engelli Çocukların Öğretmenlerinin Kullanabileceği Drama Örnekleri

0-6 Yaş İşitme Engellilerde Eğitim Uygulamaları Sempozyumu , İstanbul, Türkiye, 17 - 18 Kasım 2007, (Yayınlanmadı) Sürdürülebilir Kalkınma

39. Okul Öncesi Dönem 5-6 Yaş Grubu Çocukların "Arkadaşlık" Kavramına İlişkin Tanımları

II. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi , İstanbul, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2007, ss.56-57, (Özet Bildiri)

40. Erken Çocukluk Dönemi ‘Barış’ Değerine Evrensel Bir Bakış II

II. Uluslararası Okul öncesi Eğitimi Kongresi , İstanbul, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2007, ss.87-88, (Özet Bildiri)

41. Oyuncağın ve Oyuncak Kütüphanelerinin Tarihçesi

II. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi , İstanbul, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2007, ss.97, (Özet Bildiri)

42. Erken Çocukluk Döneminde Barış Değerini Kazandırmaya Yönelik Bir Uygulama Örneği: Kimlikli Bebekler (Persona Dolls)

Eğitimde İyi Örnekler Konferansı Adana Yerel Çalıştayı 2007, Adana, Türkiye, 3 - 04 Eylül 2007, (Yayınlanmadı)

43. Erken Çocukluk Döneminde Barış Değerini Kazandırmaya Yönelik Bir Uygulama Örneği: Kimlikli Bebekler (Persona Dolls)

Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2006 İnegöl Yerel Çalıştayı , Bursa, Türkiye, 09 Aralık 2006, (Yayınlanmadı)

44. Erken Çocukluk Döneminde "Barış" Değeri Araştırmalarına Genel Bir Bakış

3. Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi, 3. Uluslararası Çocuk Filmleri Festivali ve Kongresi, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2006, ss.175-185, (Tam Metin Bildiri)

45. Küçükçekmece Çok Amaçlı Okul Öncesi Eğitim Merkezi Oyuncak Kütüphanesi Birimi

3. Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi ve 3. Uluslararası Çocuk Filmleri Festivali ve Kongresi, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2006, ss.205-214, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

46. Peace Education in Early Childhood

The Fourth Autumn Scientific Conference, Teachers and Social Pedagogists Training in View of European Integration, Burgas, Bulgaristan, 18 - 22 Eylül 2006, ss.147-150, (Tam Metin Bildiri)

47. İlköğretim 1.2.3. Sınıf Matematik Dersi Kavramlarına İlişkin Eğitici Drama Uygulamaları

Dokuz Eylül Üniversitesi I. Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Sempozyumu , İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2006, (Yayınlanmadı)

48. Erken Çocukluk Döneminde Barış Değerini Kazandırmaya Yönelik Bir Uygulama Örneği: Kimlikli Bebekler (Persona Dolls)

Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2006, İstanbul, Türkiye, 8 - 09 Nisan 2006, ss.10, (Özet Bildiri)

49. Erken Çocukluk Dönemi ‘Barış’ Değerine Evrensel Bir Bakış I

14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi , Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, cilt.19, sa.19, ss.93-104, (Tam Metin Bildiri)

50. Erken Çocukluk Eğitiminde "Barış" Değeri Eğitim Programı

14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi , Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, (Yayınlanmadı) Sürdürülebilir Kalkınma

51. Multiple-Purpose Early Childhood Center in Turkey

International Workshop on Early Childhood Education Settings as An Agent of Change in the Community, Yerushalayim, İsrail, 8 Mayıs - 01 Haziran 2005, sa.1, (Yayınlanmadı)

52. Historical Development of Early Childhood Education in Turkey and Interviews About Early Childhood Education Settings

International Workshop on Early Childhood Education Settings as An Agent of Change in the Community, Yerushalayim, İsrail, 8 Mayıs - 01 Haziran 2005, sa.1, (Yayınlanmadı) Sürdürülebilir Kalkınma

53. Erken Çocukluk Döneminde Barış Değerine İlişkin Bir Program Modeli

Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2005, İstanbul, Türkiye, 15 - 16 Ocak 2005, ss.4, (Özet Bildiri)

54. Erken Çocukluk Döneminde "Barış" Sosyal Değerine İlişkin Eğitici Drama Uygulamaları

Erken Çocukluk Eğitiminde Sanat Sempozyumu , Ankara, Türkiye, 2 - 03 Aralık 2004, ss.206-214, (Tam Metin Bildiri)

55. Okul Öncesi Dönemdeki 5-6 Yaş Çocuklarının Eğitici Drama Etkinlikleri İle İlgili Görüşleri

Türkiye 6. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Semineri-2004, Ankara, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2004, cilt.1, ss.47-50, (Tam Metin Bildiri)

56. Erken Çocukluk Eğitiminde Reggio Emilia Yaklaşımına Uygun Proje Çalışması: Bir Uygulama Örneği “Yağmur”

International 2nd Balkan Education Congress, Edirne, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2004, sa.1, ss.187-193, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

57. İlköğretim 1.2.3. Sınıf Öğrencilerinin, Anne-Babalarının ve Öğretmenlerin Eğitici Drama Dersi İle İlgili Görüşleri

OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı , İzmir, Türkiye, 5 - 11 Ekim 2003, ss.2-10, (Tam Metin Bildiri)

58. İlköğretim 1.2.3. Sınıf Öğrencilerinin, Anne-Babalarının ve Öğretmenlerin Eğitici Drama Dersi İle İlgili Görüşleri

OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı , İzmir, Türkiye, 5 - 11 Ekim 2003, sa.1, ss.192-194, (Özet Bildiri)

59. "Analysis of Turkish Pre-School Teacher's Ideas About the Concept of Creativity"

International Early Years Conference , Bradford, Birleşik Krallık, 6 - 12 Temmuz 2000, ss.12, (Özet Bildiri)

60. Social-Emotional Effects of Pedagogical Drama in Turkish Pre-School Children

OMEP's 22nd World Congress and 50th Anniversary , Kobenhavn, Danimarka, 13 - 16 Ağustos 1998, ss.140, (Özet Bildiri)
Kitaplar 9

1. Interdisciplinary (Physical Activity, Education and Art) Education Models for Attention Deficit and Hyperactivity Disorder in Children

Çocuklarda Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğuna Yönelik İnterdisipliner (Fiziksel Aktivite, Eğitim ve Sanat) Eğitim Modelleri , Doç. Dr. Gonca İnce, Editör, Efe Akademi Yayınları , İstanbul, ss.157-197, 2022

2. Play and Toys as Cultural Tools And Practices: A Comparative Study

Early Childhood Education From an Intercultural and Bilingual Perspective , M. Elena Gomez Parra,Cristina A. Huertas-Abril, Editör, IGI Global , Pennsylvania, ss.223-242, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

3. Oyun Günleri: 28 Mayıs Dünya Oyun Oynama Günü ve Bağlamları

Erken Çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme, Önder Alev, Çiftçi Arslan Hande, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.427-458, 2017

4. Çocuk ve Drama Eğitici Drama Etkinliği – I

Çocuk Gelişimi Uygulamaları , Sinan Koçyiğit, Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Dekanlığı , Erzurum, ss.30-40, 2015

5. World Play Day in Turkey and Practice Techniques.

Preschool Education in Turkey and In the World: A Theorical and Emprical Perspective, Handan Asude Başal,Esra Ömeroğlu,Zdravka Kostova,Meral Taner Derman, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.204-217, 2014

6. Okul Öncesi Çocuk ve Arkadaşlık İlişkileri

Okul Öncesi Çocuk ve..., Prof. Dr. Mücella Uluğ,Dr. Gülçin Karadeniz, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.67-94, 2011

7. Eğitici Drama ve Sınıf Ortamında Uygulanması

Eğitim Psikolojisi Sempozyum Kitabı , Prof. Dr Tülay Bozkurt,Prof. Dr. Mücella Uluğ ve Araş. Gör. Melis Seray Özden, Editör, G:M. Matbaacılık Tic. A.Ş. , İstanbul, ss.145-158, 2008

8. A Research Study of Turkish Preschool Teachers’ Ideas About Creativity: An Example of Istanbul Province

Annuaire de L'Universite de Sofia "St. Kliment Ohridski" Faculte de Formation D'Educateurs Et D'Instituteurs, Tomislov Dyakov, Editör, University Sofia St. Kliment Ohridski, Sofija, ss.21-39, 2007

9. Çocuk Hakları

Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar , Doç. Dr. Müzeyyen Sevinç, Editör, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul, ss.42-49, 2003
Metrikler

Yayın

101

Yayın (WoS)

2

Yayın (Scopus)

2

Atıf (WoS)

2

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

2

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

1

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

1

Tez Danışmanlığı

12

Açık Erişim

10
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları