Makaleler
29
Tümü (29)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (17)
1. Öğrenme Ortamından Deneyim Ortamına Dönüşen Müzeler
İnformal Ortamlarda Araştrmalar Dergisi
, cilt.8, sa.1, ss.42-66, 2023 (Hakemli Dergi)
2. Okulöncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 48-72 Ay Arası Çocukların Özdüzenleme Becerilerinin İncelenmesi
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.57, sa.57, ss.242-259, 2023 (Hakemli Dergi)
5. İstanbul’daki Müzelerin Çocuk Dostu Ortam Bağlamında İncelenmesi
6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi Tam Metin Bildiriler E-Kitabı
, sa.1, ss.265-286, 2019 (Düzenli olarak gerçekleştirilen hakemli kongrenin bildiri kitabı)
6. Çocuk Dostu Şehir ve Çocuğun Oyun Oynama Hakkı
Hedef Çocuk Online Dergi
, ss.24-27, 2018 (Hakemsiz Dergi)
7. Türkiye'de II. Dünya Oyun Oynama Günü, 25-26 Mayıs 2011
Newsletter organ of the International Toy Library Association
, cilt.1, ss.10, 2011 (Hakemsiz Dergi)
8. Toplumdaki Herkes İçin Değerli Bir Destek: Oyuncak Kütüphanesi
Eğitimci Öğretmen Dergisi
, sa.4, ss.26-29, 2011 (Hakemsiz Dergi)
9. Türkiye'de I. Dünya Oyun Oynama Günü, 28 Mayıs 2010
Newsletter organ of the International Toy Library Association
, cilt.1, ss.13, 2010 (Hakemsiz Dergi)
10. Okul Öncesi Dönem Çocukları İçin Hazırlanmış Arkadaşlık Kavramı Etkinlikleri
Bilfen Çocuk
, sa.1, ss.4-5, 2010 (Hakemsiz Dergi)
11. Müzelerin Eğitim Amaçlı Kullanımı Projesi: İstanbul Arkeoloji Müzesindeki Marmara Örneklemi
Pamukkale Üniversitesi Journal of Education
, sa.25, ss.1, 2009 (Düzenli olarak gerçekleştirilen hakemli kongrenin bildiri kitabı)
12. “Müzelerin Eğitim Amaçlı Kullanımı Projesi”: İstanbul Arkeoloji Müzesi’ndeki Marmara Örneklemi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.25, ss.103-117, 2009 (Hakemli Dergi)
13. Educazione alla pace nella prima infanzia in Turchia/ Türkiye'de Erken Çocuklukta Barış Eğitimi
Bambini in Europa
, sa.35, ss.17-20, 2008 (Hakemsiz Dergi)
14. Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Becerilerin Gelişiminde Öğretmenlerin Rolü
Çocuk Çocuk
, sa.78, ss.6-8, 2008 (Hakemsiz Dergi)
15. Erken Çocukluk Döneminde Barış Eğitimi Araştırmalarına Genel Bir Bakış
Okul Öncesi Eğitim Şart
, sa.3, ss.22-25, 2008 (Hakemsiz Dergi)
16. Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Becerilerin Gelişiminde Anne-Babaların Rolü
Çocuklar Evim
, sa.3, ss.12-14, 2007 (Hakemsiz Dergi)
17. Erken Çocukluk Döneminde “Barış” Değeri
Çoluk Çocuk
, sa.69, ss.30-33, 2007 (Hakemsiz Dergi)
18. Erken Çocukluk Döneminde Farklı Ülkelerin Bakış Açısıyla Barış Değeri
Eğitim, Zil ve Teneffüs
, sa.4, ss.67-68, 2006 (Hakemsiz Dergi)
19. Erken Çocukluk Dönemi ‘Barış’ Değerine Evrensel Bir Bakış III
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.13, ss.81-92, 2006 (Hakemli Dergi)
21. Oyuncak Kütüphanesi ve Uluslararası Oyuncak Kütüphanesi Birliği
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.23, sa.23, ss.229-236, 2006 (Hakemli Dergi)
22. Erken Çocukluk Döneminde Barış Değeri
Yeniden İmece
, sa.9, ss.47-48, 2005 (Hakemsiz Dergi)
23. A Program Model About Peace Value in Early Childhood
COPOJ-Culture of Peace Online Journal
, cilt.1, sa.1, ss.57-62, 2005 (Hakemli Dergi)
25. Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenlerinin Yaratıcılık Kavramına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi
, cilt.3, sa.14, ss.117-127, 2000 (Hakemli Dergi)
26. Okul Öncesi Eğitimde Oyuncak Kütüphanesi
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.12, sa.12, ss.177-182, 2000 (Hakemli Dergi)
27. Okul Öncesi Eğitimde Yaratıcılık ve Problem Çözme Becerisi
Çağdaş Eğitim
, sa.244, ss.55-60, 1998 (Hakemli Dergi)
28. Dramanın, Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Kavram Öğrenmeleri Üzerindeki Etkisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi
, cilt.2, sa.9, ss.163-167, 1998 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
60
1. DEHB'de Eğitici Drama Etkinlikleri
Interdisipliner (Spor, Eğitim, ve Sanat) Eğitim Modelleri, 11 - 15 Nisan 2022, (Yayınlanmadı)
2. Öğrenme Ortamı Olarak Müzeler
Erişilebilir ve Kapsayıcı Müzelere Doğru Konferansı , İstanbul, Türkiye, 26 Mart 2022, (Yayınlanmadı)
4. Child-Friendly Tourism in A Cultural Context
3.International Family, Youth and Child Friendly Tourism Management Congress, İstanbul, Türkiye, 23 - 25 Haziran 2021, ss.162-175, (Tam Metin Bildiri)
5. Türkiye Dünya Oyun Oynama Günü’nün Tarihçesi «2010-2020 yılları»
Bursa Uludağ Üniversitesi Minik Eller Topluluğu , Bursa, Türkiye, 28 Mayıs 2021, (Yayınlanmadı)
6. Dünya Oyun Oynama Günü’nde Çocukların Gelişiminde Kültürel Yolların Önemi
Türkiye XII. Dünya Oyun Oynama Günü Paneli, İstanbul, Türkiye, 24 - 28 Mayıs 2021, (Yayınlanmadı)
7. Kültürel Yollar Olarak Oyun: Evrensel Gelişim ve Kuşaklararası Oyun: Üç Kuşak Birarada
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü İstanbul Öğretmen Akademileri Erken Çocukluk Dönemi Akademisi , İstanbul, Türkiye, 28 Mayıs 2021, (Yayınlanmadı)
9. 28 Mayıs Dünya Oyun Oynama Günü Etkinliği
Marmara Üniversitesi-İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü İşbirliği ile Erken Çocukluk Dönemi Akademisi Öğretmen Eğitimi Webinar Semineri, İstanbul, Türkiye, 5 Mart - 14 Mayıs 2020, (Yayınlanmadı)
10. İstanbul’daki Müzelerin Çocuk Dostu Ortam Bağlamında İncelenmesi
6. Uluslararası Okul öncesi Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, ss.265-286, (Tam Metin Bildiri)
12. Kültürel Araç, Kültürel Aktivite ve Kültürel Yolların Ortak Mekanı: Oyuncak Müzeleri
Oyuncak Müzeleri Geleceğe Ne Taşır?, İstanbul, Türkiye, 08 Haziran 2018, (Yayınlanmadı)
13. Dünya Oyun Oynama Günü’nün Tarihçesi ve Marmara Üniversitesi Dünya Oyun Oynama Günü Etkinlikleri (2010-2018 Yılları)
1. Geleneksel Sivrihisar Dünya Oyun Oynama Günü Paneli, Eskişehir, Türkiye, 28 Mayıs 2018, (Yayınlanmadı)
14. Dünya Oyun Oynama Günü’nün Tarihçesi ve Tarihsel Bağlam
IX. Dünya Oyun Oynama Günü Paneli, İstanbul, Türkiye, 12 Mayıs 2018, (Yayınlanmadı)
15. Play and Toys As Cultural Tools And Practices: A Comparative Study
1. International Congress Integrating Pedagogy, Teacher Education and Research: The Search For Participatory Pedagogies, Lisbon, Portekiz, 19 - 21 Nisan 2018, (Yayınlanmadı)
16. Sürdürülebilir Kentler İçin Yerel Yönetimlerin Çocuklara Yönelik Projelerinde Çocuk Katılımına Yer Verme Durumlarının İncelenmesi: İstanbul İli Örneği
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
17. 62-72 Ay Çocuklarının Öz Düzenleme Becerisi Üzerinde Eğitici Drama Programının Etkisinin İncelenmesi
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, sa.1, ss.139-140, (Özet Bildiri)
18. 60-72 Aylık Çocukların Özdüzenleme Becerisi Üzerinde Çocuk Katılımlı Eğitim Programının Etkisinin İncelenmesi
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, sa.1, (Özet Bildiri)
19. Sürdürülebilir Kentler İçin Çocuk Dostu Ortamlar ve Çocuk Katılımı
2. Uluslararası Kent Araştırmaları Kongresi, 11 - 13 Mayıs 2016, ss.1157-1176, (Tam Metin Bildiri)
20. Sürdürülebilir Kentler İçin Çocuk Dostu Ortamlar ve Çocuk Katılımı
II. Uluslararası Kent Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2016, ss.1157-1176, (Tam Metin Bildiri)
21. Oyun ve Çocuk-Atölye Çalışması
1. Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu/Eğitimde Sihirli Dokunuşlar, Çevre Koleji , İstanbul, Türkiye, 10 Ocak 2015, (Yayınlanmadı)
22. World Play Day in Turkey
Erasmus Intensive Program Project; Play, Toys and Culture Final Seminar , İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Eylül 2014, (Yayınlanmadı)
23. Türkiye V. Dünya Oyun Oynama Günü Etkinlikleri
III. Türkiye Oyuncak Kütüphaneleri Yıllık Toplantısı-Ankara, Ankara, Türkiye, 12 - 13 Eylül 2014, (Yayınlanmadı)
24. Türkiye ve Dünyada Oyuncak Kütüphaneleri ile İlgili Gelişmeler
III. Türkiye Oyuncak Kütüphaneleri Yıllık Toplantısı-Ankara, Ankara, Türkiye, 12 - 13 Eylül 2014, (Yayınlanmadı)
26. "May 28th World Play Day" and Marmara University Department of Preschool Teaching Students Opinions to Disseminate World Play Day
The 19th IPA World Conference 2014 , İstanbul, Türkiye, 20 - 23 Mayıs 2014, ss.199-211, (Tam Metin Bildiri)
28. Dünya Oyun Oynama Günü ile İlgili Marmara Üniversitesi’nde Yapılan Kutlamalar
II. Türkiye Oyuncak Kütüphaneleri Yıllık Toplantısı-Adıyaman, Adıyaman, Türkiye, 06 Eylül 2013, (Yayınlanmadı)
29. Oyuncak Kütüphaneleri İle İlgili Türkiye, Avrupa ve Dünyadaki Gelişmeler
II. Türkiye Oyuncak Kütüphaneleri Yıllık Toplantısı-Adıyaman, Adıyaman, Türkiye, 06 Eylül 2013, (Yayınlanmadı)
31. 28 Mayıs Dünya Oyun Oynama Günü'nün Oyun Kültürüne ve Okul Kültürüne Katkısı
7. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi , Ankara, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2012, (Yayınlanmadı)
32. Türkiye'de Oyuncak Kütüphanelerinin Durumu
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi/ 1. Türkiye Oyuncak Kütüphaneleri Yıllık Toplantısı-İstanbul, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Yayınlanmadı)
33. Oyuncak Kütüphaneleri İçin Dünya Oyun Oynama Günü'nün Anlam ve Önemi
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi/ 1. Türkiye Oyuncak Kütüphaneleri Yıllık Toplantısı-İstanbul, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Yayınlanmadı)
35. “Müzelerin Eğitim Amaçlı Kullanımı Projesi”: İstanbul Arkeoloji Müzesi’ndeki Marmara Örneklemi
14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi , Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, ss.103-117, (Tam Metin Bildiri)
36. Educational Drama Activities with Preschool Children
International Office Teacher Training International Day of Arts Education , Antwerp, Belçika, 28 Kasım 2008, (Yayınlanmadı)
37. The First Toy Library in Turkey: Kucukcekmece Multi-Purpose Preschool Education Center
11th International Toy Library Conference , Paris, Fransa, 13 - 17 Ekim 2008, ss.28, (Özet Bildiri)
38. İşitme Engelli Çocukların Öğretmenlerinin Kullanabileceği Drama Örnekleri
0-6 Yaş İşitme Engellilerde Eğitim Uygulamaları Sempozyumu , İstanbul, Türkiye, 17 - 18 Kasım 2007, (Yayınlanmadı)
39. Okul Öncesi Dönem 5-6 Yaş Grubu Çocukların "Arkadaşlık" Kavramına İlişkin Tanımları
II. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi , İstanbul, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2007, ss.56-57, (Özet Bildiri)
40. Erken Çocukluk Dönemi ‘Barış’ Değerine Evrensel Bir Bakış II
II. Uluslararası Okul öncesi Eğitimi Kongresi , İstanbul, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2007, ss.87-88, (Özet Bildiri)
41. Oyuncağın ve Oyuncak Kütüphanelerinin Tarihçesi
II. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi , İstanbul, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2007, ss.97, (Özet Bildiri)
42. Erken Çocukluk Döneminde Barış Değerini Kazandırmaya Yönelik Bir Uygulama Örneği: Kimlikli Bebekler (Persona Dolls)
Eğitimde İyi Örnekler Konferansı Adana Yerel Çalıştayı 2007, Adana, Türkiye, 3 - 04 Eylül 2007, (Yayınlanmadı)
43. Erken Çocukluk Döneminde Barış Değerini Kazandırmaya Yönelik Bir Uygulama Örneği: Kimlikli Bebekler (Persona Dolls)
Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2006 İnegöl Yerel Çalıştayı , Bursa, Türkiye, 09 Aralık 2006, (Yayınlanmadı)
44. Erken Çocukluk Döneminde "Barış" Değeri Araştırmalarına Genel Bir Bakış
3. Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi, 3. Uluslararası Çocuk Filmleri Festivali ve Kongresi, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2006, ss.175-185, (Tam Metin Bildiri)
45. Küçükçekmece Çok Amaçlı Okul Öncesi Eğitim Merkezi Oyuncak Kütüphanesi Birimi
3. Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi ve 3. Uluslararası Çocuk Filmleri Festivali ve Kongresi, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2006, ss.205-214, (Tam Metin Bildiri)
46. Peace Education in Early Childhood
The Fourth Autumn Scientific Conference, Teachers and Social Pedagogists Training in View of European Integration, Burgas, Bulgaristan, 18 - 22 Eylül 2006, ss.147-150, (Tam Metin Bildiri)
47. İlköğretim 1.2.3. Sınıf Matematik Dersi Kavramlarına İlişkin Eğitici Drama Uygulamaları
Dokuz Eylül Üniversitesi I. Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Sempozyumu , İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2006, (Yayınlanmadı)
48. Erken Çocukluk Döneminde Barış Değerini Kazandırmaya Yönelik Bir Uygulama Örneği: Kimlikli Bebekler (Persona Dolls)
Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2006, İstanbul, Türkiye, 8 - 09 Nisan 2006, ss.10, (Özet Bildiri)
50. Erken Çocukluk Eğitiminde "Barış" Değeri Eğitim Programı
14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi , Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, (Yayınlanmadı)
51. Multiple-Purpose Early Childhood Center in Turkey
International Workshop on Early Childhood Education Settings as An Agent of Change in the Community, Yerushalayim, İsrail, 8 Mayıs - 01 Haziran 2005, sa.1, (Yayınlanmadı)
52. Historical Development of Early Childhood Education in Turkey and Interviews About Early Childhood Education Settings
International Workshop on Early Childhood Education Settings as An Agent of Change in the Community, Yerushalayim, İsrail, 8 Mayıs - 01 Haziran 2005, sa.1, (Yayınlanmadı)
53. Erken Çocukluk Döneminde Barış Değerine İlişkin Bir Program Modeli
Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2005, İstanbul, Türkiye, 15 - 16 Ocak 2005, ss.4, (Özet Bildiri)
54. Erken Çocukluk Döneminde "Barış" Sosyal Değerine İlişkin Eğitici Drama Uygulamaları
Erken Çocukluk Eğitiminde Sanat Sempozyumu , Ankara, Türkiye, 2 - 03 Aralık 2004, ss.206-214, (Tam Metin Bildiri)
55. Okul Öncesi Dönemdeki 5-6 Yaş Çocuklarının Eğitici Drama Etkinlikleri İle İlgili Görüşleri
Türkiye 6. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Semineri-2004, Ankara, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2004, cilt.1, ss.47-50, (Tam Metin Bildiri)
56. Erken Çocukluk Eğitiminde Reggio Emilia Yaklaşımına Uygun Proje Çalışması: Bir Uygulama Örneği “Yağmur”
International 2nd Balkan Education Congress, Edirne, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2004, sa.1, ss.187-193, (Tam Metin Bildiri)
57. İlköğretim 1.2.3. Sınıf Öğrencilerinin, Anne-Babalarının ve Öğretmenlerin Eğitici Drama Dersi İle İlgili Görüşleri
OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı , İzmir, Türkiye, 5 - 11 Ekim 2003, ss.2-10, (Tam Metin Bildiri)
58. İlköğretim 1.2.3. Sınıf Öğrencilerinin, Anne-Babalarının ve Öğretmenlerin Eğitici Drama Dersi İle İlgili Görüşleri
OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı , İzmir, Türkiye, 5 - 11 Ekim 2003, sa.1, ss.192-194, (Özet Bildiri)
59. "Analysis of Turkish Pre-School Teacher's Ideas About the Concept of Creativity"
International Early Years Conference , Bradford, Birleşik Krallık, 6 - 12 Temmuz 2000, ss.12, (Özet Bildiri)
60. Social-Emotional Effects of Pedagogical Drama in Turkish Pre-School Children
OMEP's 22nd World Congress and 50th Anniversary , Kobenhavn, Danimarka, 13 - 16 Ağustos 1998, ss.140, (Özet Bildiri)
Kitaplar
9
1. Interdisciplinary (Physical Activity, Education and Art) Education Models for Attention Deficit and Hyperactivity Disorder in Children
Çocuklarda Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğuna Yönelik İnterdisipliner (Fiziksel Aktivite, Eğitim ve Sanat) Eğitim Modelleri , Doç. Dr. Gonca İnce, Editör, Efe Akademi Yayınları , İstanbul, ss.157-197, 2022
3. Oyun Günleri: 28 Mayıs Dünya Oyun Oynama Günü ve Bağlamları
Erken Çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme, Önder Alev, Çiftçi Arslan Hande, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.427-458, 2017
4. Çocuk ve Drama Eğitici Drama Etkinliği – I
Çocuk Gelişimi Uygulamaları , Sinan Koçyiğit, Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Dekanlığı , Erzurum, ss.30-40, 2015
5. World Play Day in Turkey and Practice Techniques.
Preschool Education in Turkey and In the World: A Theorical and Emprical Perspective, Handan Asude Başal,Esra Ömeroğlu,Zdravka Kostova,Meral Taner Derman, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.204-217, 2014
7. Eğitici Drama ve Sınıf Ortamında Uygulanması
Eğitim Psikolojisi Sempozyum Kitabı , Prof. Dr Tülay Bozkurt,Prof. Dr. Mücella Uluğ ve Araş. Gör. Melis Seray Özden, Editör, G:M. Matbaacılık Tic. A.Ş. , İstanbul, ss.145-158, 2008
8. A Research Study of Turkish Preschool Teachers’ Ideas About Creativity: An Example of Istanbul Province
Annuaire de L'Universite de Sofia "St. Kliment Ohridski" Faculte de Formation D'Educateurs Et D'Instituteurs, Tomislov Dyakov, Editör, University Sofia St. Kliment Ohridski, Sofija, ss.21-39, 2007
Diğer Yayınlar
3