Biography
Dr.
Öğretim Üyesi Işık Kamaraj
Marmara
Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Yüksek Okulu Anaokulu Öğretmenliği
Anabilim Dalı’ndan 1993 yılında mezun olarak araştırma görevlisi olarak
çalışmaya başlayan Dr. Işık Kamaraj, 1996 yılında Marmara Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü’nde “Annelerin, Okul Öncesi Öğretmenlerin ve Yöneticilerin
Oyuncak Seçimleri” isimli tez çalışması ile yüksek lisansını tamamlamıştır.
1998-1999 eğitim-öğretim yılında Türkiye’de ilk kez bir oyuncak kütüphanesinin
İstanbul’da Küçükçekmece Çok Amaçlı Okul Öncesi Eğitim Merkezi bünyesinde
açılmasında aktif görev almıştır. 2004 yılında Marmara Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü’nde “Sosyal Becerileri Derecelendirme Ölçeği’nin Türkçe’ye
Uyarlanması ve 5 Yaş Çocuklarının Atılganlık Sosyal Becerisini Kazanmalarında
Eğitici Drama Programının Etkisi” konulu tez çalışması ile doktora eğitimini tamamlayarak
aynı üniversitede öğretim görevlisi olmuştur. Türkiye’de ilk defa “Türkiye
Dünya Oyun Oynama Günü” etkinliğini 2010 yılında başlatarak onbir yıldır
koordinatörlüğünü sürdürmektedir. Marmara Üniversitesi işbirliği ile İstanbul
ve İstanbul dışındaki Dünya Oyun Oynama Günü etkinliklerinin, çeşitli eğitim
kurumlarında kutlanmasında aktif görev almıştır. “I. Ulusal Oyuncak Kütüphanesi
Konferansı” (2011), “16. Avrupa Oyuncak Kütüphaneleri Grup Toplantısı” (2012)
ve “Türkiye Oyuncak Kütüphaneleri Yıllık Toplantılarının” (2012-2013-2014)
düzenlenmesinde aktif görev almıştır. Uluslararası Oyuncak Kütüphanesi Birliği
(ITLA) yönetim kurulu üyeliğini (2011-2014) ve aynı zamanda ülke temsilciliğini
(2009-2017), Avrupa Oyuncak Kütüphaneleri Türkiye temsilciliğini (ETL)
(2009-Devam ediyor) ve Uluslararası Oyuncak Araştırmaları Derneği (ITRA)
(2011-2014) üyeliklerini sürdürmekte olan Dr. Işık Kamaraj’ın Eğitici Drama,
Sosyal Beceriler, Dünya Oyun Oynama Günü ve Oyuncak Kütüphaneleri ile ilgili
yayınlanmış araştırmaları ve çeşitli kitaplarda bölümleri bulunmaktadır.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Çift Anadal/Yandal Programı Okul
Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı Koordinatörlüğü ve Erasmus Okul Öncesi Eğitimi
Anabilim Dalı Koordinatörlüğü görevlerini sürdürmekte olan Dr. Işık Kamaraj,
aynı üniversitede 2012 yılından beri öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.
Education Information
Foreign Languages
Dissertations
Research Areas
Academic Titles / Tasks
Academic and Administrative Experience
Courses
Advising Theses
Jury Memberships
Articles Published in Other Journals
-
MUSEUMS TRANSFORMING FROM LEARNING ENVIRONMENT TO EXPERIENCE ENVIRONMENTKamaraj I.İnformal Ortamlarda Araştrmalar Dergisi, vol.8, no.1, pp.42-66, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
-
Investigation of Selection Regulation Skills of Children Between 48-72 Months Continuing to Preschool Education InstitutionsARABACI F., KAMARAJ I.Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.57, no.57, pp.242-259, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
-
60-72 Aylık Çocukların Öz Düzenleme Becerisi Üzerinde Çocuk Katılımlı Eğitim Programının Etkisinin İncelenmesiÇELİK B., KAMARAJ I.Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.51, pp.1-17, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
-
Examination of Children's Participation Allowed by Local Administrations in Children-Oriented Projects for Sustainable Cities: The Istanbul City ExampleKamaraj I., Çelik B., Köken C., Yağbasan Ş.Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi , vol.5, no.3, pp.295-306, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
-
Investigation of Museums in Istanbul in the Context of Child Friendly EnvironmentKamaraj I., Usbaş H., Abacı O.6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi Tam Metin Bildiriler E-Kitabı , no.1, pp.265-286, 2019 (Conference Book)
-
Çocuk Dostu Şehir ve Çocuğun Oyun Oynama HakkıKAMARAJ I.Hedef Çocuk Online Dergi, pp.24-27, 2018 (Non Peer-Reviewed Journal)
-
The Second World Play Day in Turkey, May of 25-26 , 2011Kamaraj I.Newsletter organ of the International Toy Library Association , vol.1, pp.10, 2011 (Non Peer-Reviewed Journal)
-
A Valuable Support for Everyone in the Community: Toy LibraryKamaraj I.Eğitimci Öğretmen Dergisi , no.4, pp.26-29, 2011 (Non Peer-Reviewed Journal)
-
The First World Play Day WPD in Turkey, 28 May 2010Kamaraj I.Newsletter organ of the International Toy Library Association , vol.1, pp.13, 2010 (Non Peer-Reviewed Journal)
-
Friendship Concept Activities Preperared for Preschool ChildrenKamaraj I.Bilfen Çocuk , no.1, pp.4-5, 2010 (Non Peer-Reviewed Journal)
-
Müzelerin Eğitim Amaçlı Kullanımı Projesi: İstanbul Arkeoloji Müzesindeki Marmara ÖrneklemiAbacı O., Önder A., Kamaraj I.Pamukkale Üniversitesi Journal of Education, no.25, pp.1, 2009 (Conference Book)
-
The Project of "Employing The Museums for Educational Goals": Example of MarmaraÖnder A., Abacı O., Kamaraj I.Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , no.25, pp.103-117, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
-
Peace Education at Pre-School Period in TurkeyAktan Acar E., Kamaraj I.Bambini in Europa , no.35, pp.17-20, 2008 (Non Peer-Reviewed Journal)
-
The Role of Teachers in the Development of Social Skills in Early ChildhoodKamaraj I.Çocuk Çocuk , no.78, pp.6-8, 2008 (Non Peer-Reviewed Journal)
-
Erken Çocukluk Döneminde Barış Eğitimi Araştırmalarına Genel Bir BakışAktan Acar E., Kamaraj I.Okul Öncesi Eğitim Şart , no.3, pp.22-25, 2008 (Non Peer-Reviewed Journal)
-
Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Becerilerin Gelişiminde Anne-Babaların RolüKamaraj I.Çocuklar Evim , no.3, pp.12-14, 2007 (Non Peer-Reviewed Journal)
-
"Peace" Value in Early ChildhoodAktan Acar E., Kamaraj I.Çoluk Çocuk , no.69, pp.30-33, 2007 (Non Peer-Reviewed Journal)
-
Peace Value in the Perspective of Different Countries in Early ChildhoodAktan Acar E., Kamaraj I.Eğitim, Zil ve Teneffüs, no.4, pp.67-68, 2006 (Non Peer-Reviewed Journal)
-
A Universal Overlook to 'Peace' Value in Early Childhood Period IIIAktan Acar E., Kamaraj I.Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , no.13, pp.81-92, 2006 (Peer-Reviewed Journal)
-
A Universal Overlook to 'Peace' Value in Early Childhood Period-IKamaraj I., Aktan Acar E.PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, no.19, pp.87-96, 2006 (Peer-Reviewed Journal)
-
Toy Library and International Toy Library AssociationKamaraj I.Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , vol.23, no.23, pp.229-236, 2006 (Peer-Reviewed Journal)
-
Peace Value at Early Childhood PeriodAktan Acar E., Kamaraj I.Yeniden İmece, no.9, pp.47-48, 2005 (Non Peer-Reviewed Journal)
-
A Program Model About Peace Value in Early ChildhoodAktan Acar E., Kamaraj I.COPOJ-Culture of Peace Online Journal , vol.1, no.1, pp.57-62, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
-
An Analysis of Turkish Pre-School Teachers' Ideas about the Concept of Creativity and the Activities that can Foster Creativity in Young ChildrenAktan Acar E., Kamaraj I., Yelland N.Contemporary Issues in Early Childhod , no.2, pp.248-252, 2001 (ESCI)
-
The Examination of Pre-School Teachers Opinion About Concept of CreativityAktan Acar E., Kamaraj I.Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi , vol.3, no.14, pp.117-127, 2000 (Peer-Reviewed Journal)
-
Toy Library at Pre-School EducationKamaraj I.Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.12, no.12, pp.177-182, 2000 (Peer-Reviewed Journal)
-
Creativity and Problem Solving Skill at Pre-School EducationKamaraj I., Aktan Acar E.Çağdaş Eğitim, no.244, pp.55-60, 1998 (Peer-Reviewed Journal)
-
The Effect of Drama on Pre-School Children's Conceptual LearningTuzcuoğlu N., Kamaraj I., Önder A.Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi , vol.2, no.9, pp.163-167, 1998 (Peer-Reviewed Journal)
-
The Effect of Pre-School Education on Creativity and Creative Problem-Solving SkillAslan A. E., Aktan Acar E., Kamaraj I.Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, no.9, pp.37-48, 1997 (Peer-Reviewed Journal)
Books & Book Chapters
-
Interdisciplinary (Physical Activity, Education and Art) Education Models for Attention Deficit and Hyperactivity Disorder in ChildrenKamaraj I.in: Çocuklarda Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğuna Yönelik İnterdisipliner (Fiziksel Aktivite, Eğitim ve Sanat) Eğitim Modelleri , Doç. Dr. Gonca İnce, Editor, Efe Akademi Yayınları , İstanbul, pp.157-197, 2022
-
Play and Toys as Cultural Tools And Practices: A Comparative StudyKamaraj I., Ural O., Molu F. E.in: Early Childhood Education From an Intercultural and Bilingual Perspective , M. Elena Gomez Parra,Cristina A. Huertas-Abril, Editor, IGI Global , Pennsylvania, pp.223-242, 2018
-
Oyun Günleri: 28 Mayıs Dünya Oyun Oynama Günü ve BağlamlarıKAMARAJ I., ÖNDER A., ARSLAN ÇİFTÇİ H., BALABAN DAĞAL A., ÜNSAL F. Ö., BAYINDIR D., ADAGİDELİ F. H., KÜÇÜKOĞLU E., ŞAHAN B., KILIÇ Z., et al.in: Erken Çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme, Önder Alev, Çiftçi Arslan Hande, Editor, Nobel Yayıncılık, Ankara, pp.427-458, 2017
-
Çocuk ve Drama Eğitici Drama Etkinliği – IKamaraj I.in: Çocuk Gelişimi Uygulamaları , Sinan Koçyiğit, Editor, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Dekanlığı , Erzurum, pp.30-40, 2015
-
World Play Day in Turkey and Practice Techniques.Kamaraj I.in: Preschool Education in Turkey and In the World: A Theorical and Emprical Perspective, Handan Asude Başal,Esra Ömeroğlu,Zdravka Kostova,Meral Taner Derman, Editor, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, pp.204-217, 2014
-
Preschool Child and Friendship RelationshipKamaraj I.in: Preschool Child and..., Prof. Dr. Mücella Uluğ,Dr. Gülçin Karadeniz, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.67-94, 2011
-
Eğitici Drama ve Sınıf Ortamında UygulanmasıKamaraj I.in: Educational Psychology Symposium Book , Prof. Dr Tülay Bozkurt,Prof. Dr. Mücella Uluğ ve Araş. Gör. Melis Seray Özden, Editor, G:M. Matbaacılık Tic. A.Ş. , İstanbul, pp.145-158, 2008
-
A Research Study of Turkish Preschool Teachers’ Ideas About Creativity: An Example of Istanbul ProvinceAktan Acar E., Kamaraj I.in: Annuaire de L'Universite de Sofia "St. Kliment Ohridski" Faculte de Formation D'Educateurs Et D'Instituteurs, Tomislov Dyakov, Editor, University Sofia St. Kliment Ohridski, Sofija, pp.21-39, 2007
-
Children RightsKamaraj I.in: New Approach in Early Childhood Years and Education , Doç. Dr. Müzeyyen Sevinç, Editor, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul, pp.42-49, 2003
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
-
DEHB'de Eğitici Drama EtkinlikleriKamaraj I.Interdisipliner (Spor, Eğitim, ve Sanat) Eğitim Modelleri, 11 - 15 April 2022
-
Museums as Learning EnvironmentKamaraj I.Erişilebilir ve Kapsayıcı Müzelere Doğru Konferansı , İstanbul, Turkey, 26 March 2022
-
MAY 28 World Play Day: An Activity Suggestion for Child Friendly Private SpacesKamaraj I.3rd International Family, Youth and Child Friendly Tourism Management Congress, İstanbul, Turkey, 23 - 25 June 2021, pp.144-161
-
Child-Friendly Tourism in A Cultural ContextKamaraj I., Abacı O., Çağlak Sarı S.3.International Family, Youth and Child Friendly Tourism Management Congress, İstanbul, Turkey, 23 - 25 June 2021, pp.162-175
-
Türkiye Dünya Oyun Oynama Günü’nün Tarihçesi «2010-2020 yılları»Kamaraj I.Bursa Uludağ Üniversitesi Minik Eller Topluluğu , Bursa, Turkey, 28 May 2021
-
Kültürel Yollar Olarak Oyun: Evrensel Gelişim ve Kuşaklararası Oyun: Üç Kuşak BiraradaKamaraj I.İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü İstanbul Öğretmen Akademileri Erken Çocukluk Dönemi Akademisi , İstanbul, Turkey, 28 May 2021
-
Dünya Oyun Oynama Günü’nde Çocukların Gelişiminde Kültürel Yolların ÖnemiKamaraj I.Türkiye XII. Dünya Oyun Oynama Günü Paneli, İstanbul, Turkey, 24 - 28 May 2021
-
The importance of Psycho-social support on the World Play DayKamaraj I.Türkiye XI. Dünya Oyun Oynama Günü Paneli, İstanbul, Turkey, 27 - 31 May 2020
-
28 May World Play Day ActivityKamaraj I.Marmara Üniversitesi-İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü İşbirliği ile Erken Çocukluk Dönemi Akademisi Öğretmen Eğitimi Webinar Semineri, İstanbul, Turkey, 5 March - 14 May 2020
-
Investigation of Museums in Istanbul in the Context of Child Friendly EnvironmentKamaraj I., Usbaş H., Abacı O.6. Uluslararası Okul öncesi Eğitimi Kongresi, Kars, Turkey, 2 - 05 October 2019, pp.265-286
-
Informal Learning Activity: "28 May World Play Day"Kamaraj I.1. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi , Nevşehir, Turkey, 1 - 03 November 2019, pp.12
-
Kültürel Araç, Kültürel Aktivite ve Kültürel Yolların Ortak Mekanı: Oyuncak MüzeleriKamaraj I.Oyuncak Müzeleri Geleceğe Ne Taşır?, İstanbul, Turkey, 08 June 2018
-
Dünya Oyun Oynama Günü’nün Tarihçesi ve Marmara Üniversitesi Dünya Oyun Oynama Günü Etkinlikleri (2010-2018 Yılları)Kamaraj I.1. Geleneksel Sivrihisar Dünya Oyun Oynama Günü Paneli, Eskişehir, Turkey, 28 May 2018
-
Dünya Oyun Oynama Günü’nün Tarihçesi ve Tarihsel BağlamKamaraj I.IX. Dünya Oyun Oynama Günü Paneli, İstanbul, Turkey, 12 May 2018
-
Play and Toys As Cultural Tools And Practices: A Comparative StudyKamaraj I., Ural O.1. International Congress Integrating Pedagogy, Teacher Education and Research: The Search For Participatory Pedagogies, Lisbon, Portugal, 19 - 21 April 2018
-
62-72 Ay Çocuklarının Öz Düzenleme Becerisi Üzerinde Eğitici Drama Programının Etkisinin İncelenmesiKıyaker S., Kamaraj I.5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Turkey, 18 - 21 October 2017, no.1, pp.139-140
-
Sürdürülebilir Kentler İçin Yerel Yönetimlerin Çocuklara Yönelik Projelerinde Çocuk Katılımına Yer Verme Durumlarının İncelenmesi: İstanbul İli ÖrneğiKamaraj I., Çelik B., Köken C., Yağbasan Ş.5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Turkey, 18 - 21 October 2017
-
60-72 Aylık Çocukların Özdüzenleme Becerisi Üzerinde Çocuk Katılımlı Eğitim Programının Etkisinin İncelenmesiÇelik B., Kamaraj I.5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Turkey, 18 - 21 October 2017, no.1
-
Sürdürülebilir Kentler İçin Çocuk Dostu Ortamlar ve Çocuk KatılımıKAMARAJ I., ÇELİK B., KÖKEN C., CENGİZ Ö., YAĞBASAN Ş., AŞANTOĞRUL S., GENİŞYÜREK M., ASLAN N., ÇEVİK KARATEKİN K. N., KAYA D., et al.2. Uluslararası Kent Araştırmaları Kongresi, 11 - 13 May 2016, pp.1157-1176
-
Child Participation and Child Friendly Environment for Sustainable CitiesKamaraj I., Öğrencileri Y. L.II. Uluslararası Kent Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Turkey, 11 - 13 May 2016, pp.1157-1176
-
Oyun ve Çocuk-Atölye ÇalışmasıKamaraj I.1. Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu/Eğitimde Sihirli Dokunuşlar, Çevre Koleji , İstanbul, Turkey, 10 January 2015
-
World Play Day in TurkeyKamaraj I.Erasmus Intensive Program Project; Play, Toys and Culture Final Seminar , İstanbul, Turkey, 26 - 27 September 2014
-
Türkiye ve Dünyada Oyuncak Kütüphaneleri ile İlgili GelişmelerKamaraj I.III. Türkiye Oyuncak Kütüphaneleri Yıllık Toplantısı-Ankara, Ankara, Turkey, 12 - 13 September 2014
-
Türkiye V. Dünya Oyun Oynama Günü EtkinlikleriKamaraj I.III. Türkiye Oyuncak Kütüphaneleri Yıllık Toplantısı-Ankara, Ankara, Turkey, 12 - 13 September 2014
-
The 4th World Play Day Activities in Turkey in 2013Kamaraj I.The 13th International Conference of Toy Libraries , Seoul, South Korea, 18 - 22 August 2014, no.1, pp.114-119
-
"May 28th World Play Day" and Marmara University Department of Preschool Teaching Students Opinions to Disseminate World Play DayKamaraj I., 2013-2014 Yılı O. Ö. E. Ö.The 19th IPA World Conference 2014 , İstanbul, Turkey, 20 - 23 May 2014, pp.199-211
-
The Examination of Interest Corners and Materials in Pre-school Education Institutions in IstanbulKamaraj I., Çağlak Sarı S., 4. Sınıf Öğrencileri P. Ö.4th International Conference on New Horizons in Education , Rome, Italy, 25 - 27 June 2013, no.106, pp.2796-2800
-
Oyuncak Kütüphaneleri İle İlgili Türkiye, Avrupa ve Dünyadaki GelişmelerKamaraj I.II. Türkiye Oyuncak Kütüphaneleri Yıllık Toplantısı-Adıyaman, Adıyaman, Turkey, 06 September 2013
-
Dünya Oyun Oynama Günü ile İlgili Marmara Üniversitesi’nde Yapılan KutlamalarKamaraj I.II. Türkiye Oyuncak Kütüphaneleri Yıllık Toplantısı-Adıyaman, Adıyaman, Turkey, 06 September 2013
-
May 28th World Play Day Activities in Turkey Since 2010Kamaraj I.4th International Conference on New Horizons in Education , Rome, Italy, 25 - 27 June 2013, no.106, pp.1809-1814
-
28 Mayıs Dünya Oyun Oynama Günü'nün Oyun Kültürüne ve Okul Kültürüne KatkısıKamaraj I.7. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi , Ankara, Turkey, 17 - 19 October 2012
-
Türkiye'de Oyuncak Kütüphanelerinin DurumuKamaraj I.21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi/ 1. Türkiye Oyuncak Kütüphaneleri Yıllık Toplantısı-İstanbul, İstanbul, Turkey, 12 - 14 September 2012
-
Oyuncak Kütüphaneleri İçin Dünya Oyun Oynama Günü'nün Anlam ve ÖnemiKamaraj I.21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi/ 1. Türkiye Oyuncak Kütüphaneleri Yıllık Toplantısı-İstanbul, İstanbul, Turkey, 12 - 14 September 2012
-
Museums as an educational medium: an implementation modelAbacı O., Kamaraj I.World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 February 2009, vol.1, pp.1337-1341
-
The Project of "Employing The Museums for Educational Goals": Example of MarmaraÖnder A., Abacı O., Kamaraj I.14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi , Denizli, Turkey, 28 - 30 September 2005, pp.103-117
-
Educational Drama Activities with Preschool ChildrenKamaraj I.International Office Teacher Training International Day of Arts Education , Antwerp, Belgium, 28 November 2008
-
The First Toy Library in Turkey: Kucukcekmece Multi-Purpose Preschool Education CenterKamaraj I.11th International Toy Library Conference , Paris, France, 13 - 17 October 2008, pp.28
-
İşitme Engelli Çocukların Öğretmenlerinin Kullanabileceği Drama ÖrnekleriKamaraj I.0-6 Yaş İşitme Engellilerde Eğitim Uygulamaları Sempozyumu , İstanbul, Turkey, 17 - 18 November 2007
-
Definitions of Preschool Children of 5-6 Year Old About The Term, "Friendship"Kamaraj I.II. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi , İstanbul, Turkey, 24 - 27 October 2007, pp.56-57
-
An Universal Overlook to 'Peace' Value in Early Childhood Period IIAktan Acar E., Kamaraj I.II. Uluslararası Okul öncesi Eğitimi Kongresi , İstanbul, Turkey, 24 - 27 October 2007, pp.87-88
-
A History of Toy and Toy Library All Over the WorldKamaraj I.II. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi , İstanbul, Turkey, 24 - 27 October 2007, pp.97
-
Erken Çocukluk Döneminde Barış Değerini Kazandırmaya Yönelik Bir Uygulama Örneği: Kimlikli Bebekler (Persona Dolls)Aktan Acar E., Kamaraj I.Eğitimde İyi Örnekler Konferansı Adana Yerel Çalıştayı 2007, Adana, Turkey, 3 - 04 September 2007
-
Erken Çocukluk Döneminde Barış Değerini Kazandırmaya Yönelik Bir Uygulama Örneği: Kimlikli Bebekler (Persona Dolls)Aktan Acar E., Kamaraj I.Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2006 İnegöl Yerel Çalıştayı , Bursa, Turkey, 09 December 2006
-
Küçükçekmece Multi-Purpose Preschool Education Center Toy LibraryKamaraj I.3. Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi ve 3. Uluslararası Çocuk Filmleri Festivali ve Kongresi, İstanbul, Turkey, 6 - 08 November 2006, pp.205-214
-
The Analysis of "Peace" Value Studies in Early ChildhoodAktan Acar E., Kamaraj I.3. Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi, 3. Uluslararası Çocuk Filmleri Festivali ve Kongresi, İstanbul, Turkey, 6 - 08 November 2006, pp.175-185
-
Peace Education in Early ChildhoodAktan Acar E., Kamaraj I.The Fourth Autumn Scientific Conference, Teachers and Social Pedagogists Training in View of European Integration, Burgas, Bulgaria, 18 - 22 September 2006, pp.147-150
-
İlköğretim 1.2.3. Sınıf Matematik Dersi Kavramlarına İlişkin Eğitici Drama UygulamalarıKamaraj I., Tıraş S.Dokuz Eylül Üniversitesi I. Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Sempozyumu , İzmir, Turkey, 4 - 06 September 2006
-
Erken Çocukluk Döneminde Barış Değerini Kazandırmaya Yönelik Bir Uygulama Örneği: Kimlikli Bebekler (Persona Dolls)Aktan Acar E., Kamaraj I.Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2006, İstanbul, Turkey, 8 - 09 April 2006, pp.10
-
A Universal Overlook to 'Peace' Value in Early Childhood Period IKamaraj I., Aktan Acar E.14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi , Denizli, Turkey, 28 - 30 September 2005, vol.19, no.19, pp.93-104
-
"Peace" Value Education Program in Early Childhood EducationAktan Acar E., Kamaraj I.14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi , Denizli, Turkey, 28 - 30 September 2005
-
Multiple-Purpose Early Childhood Center in TurkeyKamaraj I.International Workshop on Early Childhood Education Settings as An Agent of Change in the Community, Yerushalayim, Israel, 8 May - 01 June 2005, no.1
-
Historical Development of Early Childhood Education in Turkey and Interviews About Early Childhood Education SettingsKamaraj I.International Workshop on Early Childhood Education Settings as An Agent of Change in the Community, Yerushalayim, Israel, 8 May - 01 June 2005, no.1
-
Erken Çocukluk Döneminde Barış Değerine İlişkin Bir Program ModeliAktan Acar E., Kamaraj I.Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2005, İstanbul, Turkey, 15 - 16 January 2005, pp.4
-
Erken Çocukluk Döneminde "Barış" Sosyal Değerine İlişkin Eğitici Drama UygulamalarıKamaraj I., Aktan Acar E.Erken Çocukluk Eğitiminde Sanat Sempozyumu , Ankara, Turkey, 2 - 03 December 2004, pp.206-214
-
Okul Öncesi Dönemdeki 5-6 Yaş Çocuklarının Eğitici Drama Etkinlikleri İle İlgili GörüşleriÖnder A., Kamaraj I.Türkiye 6. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Semineri-2004, Ankara, Turkey, 25 - 27 June 2004, vol.1, pp.47-50
-
Project Study on Early Childhood Education in Accordance with the Regio Emilia Approach: "Rain" An Example of ApplicationAktan Acar E., Kamaraj I.International 2nd Balkan Education Congress, Edirne, Turkey, 8 - 10 October 2004, no.1, pp.187-193
-
The Opinions of 1-3 Grade Students Their Parents and Teachers on Educational DramaÖnder A., Kamaraj I.OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı , İzmir, Turkey, 5 - 11 October 2003, pp.2-10
-
The Opinions of 1-3 Grade Students Their Parents and Teachers on Educational DramaÖnder A., Kamaraj I.OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı , İzmir, Turkey, 5 - 11 October 2003, no.1, pp.192-194
-
"Analysis of Turkish Pre-School Teacher's Ideas About the Concept of Creativity"Aktan Acar E., Kamaraj I.International Early Years Conference , Bradford, United Kingdom, 6 - 12 July 2000, pp.12
-
Social-Emotional Effects of Pedagogical Drama in Turkish Pre-School ChildrenÖnder A., Kamaraj I.OMEP's 22nd World Congress and 50th Anniversary , Kobenhavn, Denmark, 13 - 16 August 1998, pp.140
Other Publications
-
Transition from Preschool Education to Primary School Education ProjectOktay A., Eğitim Ortamları Boyutu Araştırma Grubu (Işık Kamaraj) A. G., Kamaraj I.Presentation, pp.75-95, 2006
-
Çok Amaçlı Çocuk Gelişim MerkeziSevinç M., Önder A., Arslan A., Nalbur V., Abacı O., Kamaraj I.Presentation, pp.206-208, 2000
-
İstanbul'daki Sosyal ve Fiziksel Olarak Yoksun Çevreden Gelen Çocukların Kent ve Kültürünü Tanımaları İçin Destek Programı: "İstanbul Çocuk Gelişim Müzesi"Önder A., Sevinç M., Abacı O., Nalbur V., Arslan A., Kamaraj I.Presentation, pp.389-391, 2000
Tasks In Event Organizations
Metrics