Publications & Works

Articles Published in Other Journals

Examination of Children's Participation Allowed by Local Administrations in Children-Oriented Projects for Sustainable Cities: The Istanbul City Example

Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi , vol.5, no.3, pp.295-306, 2019 (International Refereed University Journal)

Çocuk Dostu Şehir ve Çocuğun Oyun Oynama Hakkı

Hedef Çocuk Online Dergi, pp.24-27, 2018 (National Non-Refereed Journal)

The Second World Play Day in Turkey, May of 25-26 , 2011

Newsletter organ of the International Toy Library Association , vol.1, pp.10, 2011 (Non-Refreed Journal)

A Valuable Support for Everyone in the Community: Toy Library

Eğitimci Öğretmen Dergisi , no.4, pp.26-29, 2011 (National Non-Refereed Journal)

The First World Play Day WPD in Turkey, 28 May 2010

Newsletter organ of the International Toy Library Association , vol.1, pp.13, 2010 (Non-Refreed Journal)

Friendship Concept Activities Preperared for Preschool Children

Bilfen Çocuk , no.1, pp.4-5, 2010 (National Non-Refereed Journal)

The Project of "Employing The Museums for Educational Goals": Example of Marmara

Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , no.25, pp.103-117, 2009 (National Refreed University Journal)

Peace Education at Pre-School Period in Turkey

Bambini in Europa , no.35, pp.17-20, 2008 (Non-Refreed Journal)

The Role of Teachers in the Development of Social Skills in Early Childhood

Çocuk Çocuk , no.78, pp.6-8, 2008 (National Non-Refereed Journal)

Erken Çocukluk Döneminde Barış Eğitimi Araştırmalarına Genel Bir Bakış

Okul Öncesi Eğitim Şart , no.3, pp.22-25, 2008 (National Non-Refereed Journal)

Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Becerilerin Gelişiminde Anne-Babaların Rolü

Çocuklar Evim , no.3, pp.12-14, 2007 (National Non-Refereed Journal)

"Peace" Value in Early Childhood

Çoluk Çocuk , no.69, pp.30-33, 2007 (National Non-Refereed Journal)

Peace Value in the Perspective of Different Countries in Early Childhood

Eğitim, Zil ve Teneffüs, no.4, pp.67-68, 2006 (National Non-Refereed Journal)

A Universal Overlook to 'Peace' Value in Early Childhood Period III

Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , no.13, pp.81-92, 2006 (National Refreed University Journal) Creative Commons License

A Universal Overlook to 'Peace' Value in Early Childhood Period-I

PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, no.19, pp.87-96, 2006 (National Refreed University Journal) Creative Commons License

Toy Library and International Toy Library Association

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , vol.23, no.23, pp.229-236, 2006 (National Refreed University Journal) Creative Commons License

Peace Value at Early Childhood Period

Yeniden İmece, no.9, pp.47-48, 2005 (National Non-Refereed Journal)

A Program Model About Peace Value in Early Childhood

COPOJ-Culture of Peace Online Journal , vol.1, no.1, pp.57-62, 2005 (Refereed Journals of Other Institutions)

The Examination of Pre-School Teachers Opinion About Concept of Creativity

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi , vol.3, no.14, pp.117-127, 2000 (National Refreed University Journal) Creative Commons License

Toy Library at Pre-School Education

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.12, no.12, pp.177-182, 2000 (National Refreed University Journal) Creative Commons License

Creativity and Problem Solving Skill at Pre-School Education

Çağdaş Eğitim, no.244, pp.55-60, 1998 (Other Refereed National Journals)

The Effect of Drama on Pre-School Children's Conceptual Learning

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi , vol.2, no.9, pp.163-167, 1998 (National Refreed University Journal) Creative Commons License

The Effect of Pre-School Education on Creativity and Creative Problem-Solving Skill

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, no.9, pp.37-48, 1997 (National Refreed University Journal) Creative Commons License

Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings

Kültürel Yollar Olarak Oyun: Evrensel Gelişim ve Kuşaklararası Oyun: Üç Kuşak Birarada

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü İstanbul Öğretmen Akademileri Erken Çocukluk Dönemi Akademisi , İstanbul, Turkey, 28 May 2021

Dünya Oyun Oynama Günü’nde Çocukların Gelişiminde Kültürel Yolların Önemi

Türkiye XII. Dünya Oyun Oynama Günü Paneli, İstanbul, Turkey, 24 - 28 May 2021

Türkiye Dünya Oyun Oynama Günü’nün Tarihçesi «2010-2020 yılları»

Bursa Uludağ Üniversitesi Minik Eller Topluluğu , Bursa, Turkey, 28 May 2021

The importance of Psycho-social support on the World Play Day

Türkiye XI. Dünya Oyun Oynama Günü Paneli, İstanbul, Turkey, 27 - 31 May 2020

28 May World Play Day Activity

Marmara Üniversitesi-İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü İşbirliği ile Erken Çocukluk Dönemi Akademisi Öğretmen Eğitimi Webinar Semineri, İstanbul, Turkey, 5 March - 14 May 2020

Investigation of Museums in Istanbul in the Context of Child Friendly Environment

6. Uluslararası Okul öncesi Eğitimi Kongresi, Kars, Turkey, 2 - 05 October 2019, pp.265-286

Informal Learning Activity: "28 May World Play Day"

1. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi , Nevşehir, Turkey, 1 - 03 November 2019, pp.12

Kültürel Araç, Kültürel Aktivite ve Kültürel Yolların Ortak Mekanı: Oyuncak Müzeleri

Oyuncak Müzeleri Geleceğe Ne Taşır?, İstanbul, Turkey, 08 June 2018

Dünya Oyun Oynama Günü’nün Tarihçesi ve Tarihsel Bağlam

IX. Dünya Oyun Oynama Günü Paneli, İstanbul, Turkey, 12 May 2018

Play and Toys As Cultural Tools And Practices: A Comparative Study

1. International Congress Integrating Pedagogy, Teacher Education and Research: The Search For Participatory Pedagogies, Lisbon, Portugal, 19 - 21 April 2018

62-72 Ay Çocuklarının Öz Düzenleme Becerisi Üzerinde Eğitici Drama Programının Etkisinin İncelenmesi

5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Turkey, 18 - 21 October 2017, no.1, pp.139-140

Sürdürülebilir Kentler İçin Çocuk Dostu Ortamlar ve Çocuk Katılımı

2. Uluslararası Kent Araştırmaları Kongresi, 11 - 13 May 2016, pp.1157-1176

Child Participation and Child Friendly Environment for Sustainable Cities

II. Uluslararası Kent Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Turkey, 11 - 13 May 2016, pp.1157-1176

Oyun ve Çocuk-Atölye Çalışması

1. Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu/Eğitimde Sihirli Dokunuşlar, Çevre Koleji , İstanbul, Turkey, 10 January 2015

World Play Day in Turkey

Erasmus Intensive Program Project; Play, Toys and Culture Final Seminar , İstanbul, Turkey, 26 - 27 September 2014

Türkiye ve Dünyada Oyuncak Kütüphaneleri ile İlgili Gelişmeler

III. Türkiye Oyuncak Kütüphaneleri Yıllık Toplantısı-Ankara, Ankara, Turkey, 12 - 13 September 2014

Türkiye V. Dünya Oyun Oynama Günü Etkinlikleri

III. Türkiye Oyuncak Kütüphaneleri Yıllık Toplantısı-Ankara, Ankara, Turkey, 12 - 13 September 2014

The 4th World Play Day Activities in Turkey in 2013

The 13th International Conference of Toy Libraries , Seoul, South Korea, 18 - 22 August 2014, no.1, pp.114-119

The Examination of Interest Corners and Materials in Pre-school Education Institutions in Istanbul

4th International Conference on New Horizons in Education , Rome, Italy, 25 - 27 June 2013, no.106, pp.2796-2800

Dünya Oyun Oynama Günü ile İlgili Marmara Üniversitesi’nde Yapılan Kutlamalar

II. Türkiye Oyuncak Kütüphaneleri Yıllık Toplantısı-Adıyaman, Adıyaman, Turkey, 06 September 2013

Oyuncak Kütüphaneleri İle İlgili Türkiye, Avrupa ve Dünyadaki Gelişmeler

II. Türkiye Oyuncak Kütüphaneleri Yıllık Toplantısı-Adıyaman, Adıyaman, Turkey, 06 September 2013

May 28th World Play Day Activities in Turkey Since 2010

4th International Conference on New Horizons in Education , Rome, Italy, 25 - 27 June 2013, no.106, pp.1809-1814

28 Mayıs Dünya Oyun Oynama Günü'nün Oyun Kültürüne ve Okul Kültürüne Katkısı

7. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi , Ankara, Turkey, 17 - 19 October 2012

Türkiye'de Oyuncak Kütüphanelerinin Durumu

21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi/ 1. Türkiye Oyuncak Kütüphaneleri Yıllık Toplantısı-İstanbul, İstanbul, Turkey, 12 - 14 September 2012

Oyuncak Kütüphaneleri İçin Dünya Oyun Oynama Günü'nün Anlam ve Önemi

21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi/ 1. Türkiye Oyuncak Kütüphaneleri Yıllık Toplantısı-İstanbul, İstanbul, Turkey, 12 - 14 September 2012

Museums as an educational medium: an implementation model

World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 February 2009, vol.1, pp.1337-1341 identifier identifier

The Project of "Employing The Museums for Educational Goals": Example of Marmara

14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi , Denizli, Turkey, 28 - 30 September 2005, pp.103-117

Educational Drama Activities with Preschool Children

International Office Teacher Training International Day of Arts Education , Antwerp, Belgium, 28 November 2008

The First Toy Library in Turkey: Kucukcekmece Multi-Purpose Preschool Education Center

11th International Toy Library Conference , Paris, France, 13 - 17 October 2008, pp.28

İşitme Engelli Çocukların Öğretmenlerinin Kullanabileceği Drama Örnekleri

0-6 Yaş İşitme Engellilerde Eğitim Uygulamaları Sempozyumu , İstanbul, Turkey, 17 - 18 November 2007

Definitions of Preschool Children of 5-6 Year Old About The Term, "Friendship"

II. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi , İstanbul, Turkey, 24 - 27 October 2007, pp.56-57

An Universal Overlook to 'Peace' Value in Early Childhood Period II

II. Uluslararası Okul öncesi Eğitimi Kongresi , İstanbul, Turkey, 24 - 27 October 2007, pp.87-88

A History of Toy and Toy Library All Over the World

II. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi , İstanbul, Turkey, 24 - 27 October 2007, pp.97

Erken Çocukluk Döneminde Barış Değerini Kazandırmaya Yönelik Bir Uygulama Örneği: Kimlikli Bebekler (Persona Dolls)

Eğitimde İyi Örnekler Konferansı Adana Yerel Çalıştayı 2007, Adana, Turkey, 3 - 04 September 2007

Erken Çocukluk Döneminde Barış Değerini Kazandırmaya Yönelik Bir Uygulama Örneği: Kimlikli Bebekler (Persona Dolls)

Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2006 İnegöl Yerel Çalıştayı , Bursa, Turkey, 09 December 2006

Küçükçekmece Multi-Purpose Preschool Education Center Toy Library

3. Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi ve 3. Uluslararası Çocuk Filmleri Festivali ve Kongresi, İstanbul, Turkey, 6 - 08 November 2006, pp.205-214

The Analysis of "Peace" Value Studies in Early Childhood

3. Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi, 3. Uluslararası Çocuk Filmleri Festivali ve Kongresi, İstanbul, Turkey, 6 - 08 November 2006, pp.175-185

Peace Education in Early Childhood

The Fourth Autumn Scientific Conference, Teachers and Social Pedagogists Training in View of European Integration, Burgas, Bulgaria, 18 - 22 September 2006, pp.147-150

İlköğretim 1.2.3. Sınıf Matematik Dersi Kavramlarına İlişkin Eğitici Drama Uygulamaları

Dokuz Eylül Üniversitesi I. Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Sempozyumu , İzmir, Turkey, 4 - 06 September 2006

A Universal Overlook to 'Peace' Value in Early Childhood Period I

14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi , Denizli, Turkey, 28 - 30 September 2005, vol.19, no.19, pp.93-104

"Peace" Value Education Program in Early Childhood Education

14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi , Denizli, Turkey, 28 - 30 September 2005

Multiple-Purpose Early Childhood Center in Turkey

International Workshop on Early Childhood Education Settings as An Agent of Change in the Community, Yerushalayim, Israel, 8 May - 01 June 2005, no.1

Historical Development of Early Childhood Education in Turkey and Interviews About Early Childhood Education Settings

International Workshop on Early Childhood Education Settings as An Agent of Change in the Community, Yerushalayim, Israel, 8 May - 01 June 2005, no.1

Erken Çocukluk Döneminde Barış Değerine İlişkin Bir Program Modeli

Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2005, İstanbul, Turkey, 15 - 16 January 2005, pp.4

Erken Çocukluk Döneminde "Barış" Sosyal Değerine İlişkin Eğitici Drama Uygulamaları

Erken Çocukluk Eğitiminde Sanat Sempozyumu , Ankara, Turkey, 2 - 03 December 2004, pp.206-214

Okul Öncesi Dönemdeki 5-6 Yaş Çocuklarının Eğitici Drama Etkinlikleri İle İlgili Görüşleri

Türkiye 6. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Semineri-2004, Ankara, Turkey, 25 - 27 June 2004, vol.1, pp.47-50

Project Study on Early Childhood Education in Accordance with the Regio Emilia Approach: "Rain" An Example of Application

International 2nd Balkan Education Congress, Edirne, Turkey, 8 - 10 October 2004, no.1, pp.187-193

The Opinions of 1-3 Grade Students Their Parents and Teachers on Educational Drama

OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı , İzmir, Turkey, 5 - 11 October 2003, pp.2-10

The Opinions of 1-3 Grade Students Their Parents and Teachers on Educational Drama

OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı , İzmir, Turkey, 5 - 11 October 2003, no.1, pp.192-194

"Analysis of Turkish Pre-School Teacher's Ideas About the Concept of Creativity"

International Early Years Conference , Bradford, United Kingdom, 6 - 12 July 2000, pp.12

Social-Emotional Effects of Pedagogical Drama in Turkish Pre-School Children

OMEP's 22nd World Congress and 50th Anniversary , Kobenhavn, Denmark, 13 - 16 August 1998, pp.140

Books & Book Chapters

Play and Toys as Cultural Tools And Practices: A Comparative Study

in: Early Childhood Education From an Intercultural and Bilingual Perspective , M. Elena Gomez Parra,Cristina A. Huertas-Abril, Editor, IGI Global , Pennsylvania, pp.223-242, 2018

Oyun Günleri: 28 Mayıs Dünya Oyun Oynama Günü ve Bağlamları

in: Erken Çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme, Önder Alev, Çiftçi Arslan Hande, Editor, Nobel Yayıncılık, Ankara, pp.427-458, 2017

Çocuk ve Drama Eğitici Drama Etkinliği – I

in: Çocuk Gelişimi Uygulamaları , Sinan Koçyiğit, Editor, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Dekanlığı , Erzurum, pp.30-40, 2015

World Play Day in Turkey and Practice Techniques.

in: Preschool Education in Turkey and In the World: A Theorical and Emprical Perspective, Handan Asude Başal,Esra Ömeroğlu,Zdravka Kostova,Meral Taner Derman, Editor, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, pp.204-217, 2014

Preschool Child and...

in: Okul Öncesi Çocuk ve..., Prof. Dr. Mücella Ormanlıoğlu Uluğ Uzm. Gülçin Karadeniz, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.67-94, 2011

Eğitici Drama ve Sınıf Ortamında Uygulanması

in: Educational Psychology Symposium Book , Prof. Dr Tülay Bozkurt,Prof. Dr. Mücella Uluğ ve Araş. Gör. Melis Seray Özden, Editor, G:M. Matbaacılık Tic. A.Ş. , İstanbul, pp.145-158, 2008

A Research Study of Turkish Preschool Teachers’ Ideas About Creativity: An Example of Istanbul Province

in: Annuaire de L'Universite de Sofia "St. Kliment Ohridski" Faculte de Formation D'Educateurs Et D'Instituteurs, Tomislov Dyakov, Editor, University Sofia St. Kliment Ohridski, Sofija, pp.21-39, 2007

Children Rights

in: New Approach in Early Childhood Years and Education , Doç. Dr. Müzeyyen Sevinç, Editor, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul, pp.42-49, 2003

Other Publications