Biyografi
Lisans eğitimini Marmara Üniversitesi biyoloji öğretmenliği bölümünde tamamlamış daha sonra aynı üniversiteden yüksek lisans ve doktora derecesi almıştır. Marmara Üniversitesi Biyoloji Öğretmenliği anabilim dalında Dr. Öğretim Üyesi olarak görev yapmaktadır. Çalışma alanları içinde sosyobilimsel konular, pedagojik alan bilgisi, bilimsel sorgulama ve informal muhakeme yer almaktadır.
Eğitim Bilgileri
2013 - 2018
2013 - 2018Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
2008 - 2011
2008 - 2011Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
2003 - 2008
2003 - 2008Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
Biyoloji öğretmenlerinin sosyobilimsel konularla ilgili pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2011
2011Yüksek Lisans
Eğitimsel değişim ve öğretmen: Biyoloji öğretmenlerinin yeni öğretim programı hakkındaki kişisel teorileri üzerine etnografik bir durum araştırması
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2009 - 2021
2009 - 2021Araştırma Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Araştırma Görevlisi
Verdiği Dersler
Lisans
Biyoloji Tarihi
Evrimsel Biyoloji
Biyoloji Eğitiminde Öğretmenlik Uygulaması
Biyoloji Öğretim Programı
Biyoloji Öğretim Yöntemleri I
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Alan Eğitiminde Araştırma Projesi
Biyoloji Öğretim Yöntemleri II
Biyolojide Seçme Konular I
Topluma Hizmet Uygulamaları
Biyoloji Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Biyolojide Seçme Konuları II
Biyoloji Eğitiminde Bilgisayar Uygulamaları II
Biyoloji Eğitiminde Okul Deneyimi
Verdiği Kurs ve Eğitimler
2024 - 2024
2024 - 2024Nvivo Örnekleri ile Nitel Veri Analizi
Akademik Birimler - Eğitim
Han Tosunoğlu Ç.
Makaleler
2025
20251. Exploring epistemic uncertainty in socioscientific issue-based classrooms: a study on student interaction and teacher guidance
Yurdakul A., Tosunoglu Ç.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
, ss.1-23, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Analysing the evolution of argumentation quality among pre-service biology teachers amidst the COVID-19 pandemic
Özdemir O., ÖZER AKER F., HAN TOSUNOĞLU Ç.
JOURNAL OF BIOLOGICAL EDUCATION
, cilt.59, sa.4, ss.712-730, 2025 (SCI-Expanded)
2024
20243. What do pre-service and mentor teachers learn from collaborative professional development on socioscientific issues?
Aydın Ö. H., Han Tosunoğlu Ç., Ağlarcı Özdemir O., Doğan Ö. K.
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.13, sa.5, ss.535-557, 2024 (ESCI)
2024
20244. Transformative Shifts in Informal Reasoning of Pre-Service Teachers in a Real-Time Health Issue
HAN TOSUNOĞLU Ç., ÖZER F., AĞLARCI ÖZDEMİR O.
JOURNAL OF SCIENCE TEACHER EDUCATION
, cilt.36, sa.3, ss.316-350, 2024 (ESCI)
2024
20245. Middle School Graduates' Understandings of Scientific Inquiry and Its Relation to Academic Achievement
Doğan Ö. K., Han Tosunoğlu Ç., Arslan N., Çakir M., Irez O. S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.22, sa.1, ss.143-166, 2024 (SSCI)
2024
20246. Completing the progression establishing an international baseline of primary, middle and secondary students’ views of scientific inquiry
Lederman J. S., Bartels S., Jimenez J., Lederman N. G., Acosta K., Adbo K., et al.
International Journal of Science Education
, cilt.46, sa.7, ss.715-731, 2024 (SSCI)
2023
20237. Ortaokul ve Lise Fen Bilimleri Öğretmenlerinin STEM Eğitimine Yönelik Anlayışları
Deligöz T., HAN TOSUNOĞLU Ç.
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi
, cilt.11, sa.2, ss.489-507, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20238. Impact of the Context of Socioscientific Issues on Discourse Patterns Used in Science Classes
ALAT S., İREZ O. S., HAN TOSUNOĞLU Ç.
Science Insights Education Frontiers , cilt.14, sa.2, ss.2093-2117, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20229. Farklı branşlarda öğrenim gören öğretmen adaylarının bilim tarihine yönelik tutumlarının incelenmesi
Alışır Z. N., HAN TOSUNOĞLU Ç.
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi
, cilt.10, sa.2, ss.353-367, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202210. Exploring Pre-service Biology Teachers' Informal Reasoning and Decision-Making About COVID-19
Han Tosunoğlu Ç., Özer F.
SCIENCE & EDUCATION
, cilt.31, sa.2, ss.325-355, 2022 (SCI-Expanded)
2022
202211. High school students’ experiences with emergency remote teaching
HAN TOSUNOĞLU Ç., Arslanoğlu S., Balaban Z., Eleman Ş., Kantekin E.
Journal of Educational Technology & Online Learning , cilt.5, sa.1, ss.105-127, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202112. SOSYOBİLİMSEL MUHAKEME YETENEĞİ ÖLÇEĞİ: TÜRKÇEYE UYARLAMA, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
Tüzüngüç B., DOĞAN Ö. K., HAN TOSUNOĞLU Ç.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, cilt.20, sa.79, ss.1060-1078, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202113. International collaborative follow-up investigation of graduating high school students' understandings of the nature of scientific inquiry: is progress Being made?
Lederman J., Lederman N., Bartels S., Jimenez J., Acosta K., Akubo M., et al.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
, cilt.43, sa.7, ss.991-1016, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
202114. An Intellectual Man: Norman George Lederman
HAN TOSUNOĞLU Ç.
Journal of Turkish Science Education , cilt.18, sa.1, 2021 (Scopus)
2021
202115. Developing an instrument to assess pedagogical content knowledge for biological socioscientific issues
Han-Tosunoglu C., Lederman N. G.
TEACHING AND TEACHER EDUCATION
, cilt.97, 2021 (SSCI)
2020
202016. Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Sorgulama Görüşleri: Cinsiyet, Sınıf Düzeyi ve Okul Türü Değişkenlerinin İncelenmesi
DOĞAN N., HAN TOSUNOĞLU Ç., ÖZER AKER F., AKKAN B.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.49, sa.1, ss.162-189, 2020 (ESCI)
2019
201917. Sosyobilimsel Konuların Öğretimine Yönelik Pedagojik Bir Model Önerisi
Han Tosunoğlu Ç., İrez O. S.
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi , cilt.9, ss.1, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201918. An international collaborative investigation of beginning seventh grade students' understandings of scientific inquiry: Establishing a baseline
Lederman J., Lederman N., Bartels S., Jimenez J., Akubo M., Aly S., et al.
JOURNAL OF RESEARCH IN SCIENCE TEACHING
, cilt.56, sa.4, ss.486-515, 2019 (SSCI, Scopus)
2018
201819. Evrim Öğretimi Öz Yeterlik Ölçeği: Geliştirilmesi, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
İNAN S., İREZ O. S., HAN Ç., ÇAKIR M.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.241-260, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201820. Assessing Teachers' Competencies in Identifying Aspects of Nature of Science in Educational Critical Scenarios
İrez O. S., Han Tosunoğlu Ç., Doğan N., Yalaki Y., Kartal E. E.
Science Education International , cilt.29, ss.274-283, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201721. Biyoloji Ögretmenlerinin Sosyobilimsel Konularla ile Ilgili Anlayısları.
Han Tosunoğlu Ç., İrez O. S.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.30, ss.833-860, 2017 (Hakemli Dergi)
2011
201122. Educational Reforms as Paradigm Shifts: Utilizing Kuhnian Lenses for a Better Understanding of the Meaning of, and Resistance to, Educational Change
İrez O. S., Han Tosunoğlu Ç.
International Journal of Environmental and Science Education , cilt.6, ss.251-266, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201023. Öğretmenlerin İşlevsel Paradigmaları ve Eğitim Reformu
HAN Ç.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Enhancing Pre-service Biology Teachers' Pedagogical Content Knowledge about Socioscientific issues and Classroom Practices: The Impact of a Professional Development Program
Keleş C., Doğan Ö. K., Han Tosunoğlu Ç., Ağlarcı Özdemir O.
European Science Education Research Association, Kobenhavn, Danimarka, 25 - 29 Ağustos 2025, (Yayınlanmadı)
2025
20252. Exploring Students' Epistemic Uncertainties In The Context Of Socioscientific Issues
Yurdakul A., Han Tosunoğlu Ç.
European Science Education Research Association (ESERA), Kobenhavn, Danimarka, 25 - 29 Ağustos 2025, ss.493, (Özet Bildiri)
2025
20253. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Konularla İlgili Pedagojik Alan Bilgilerinin ve Sınıf İçi Uygulamalarının Geliştirilmesi: Bir Mesleki Gelişim Programının Etkisi
Keleş C., Doğan Ö. K., Han Tosunoğlu Ç., Ağlarcı Özdemir O.
Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2025, ss.36-38, (Özet Bildiri)
2025
20254. Gerçek zamanlı sosyobilimsel bir durumun vizyon temelli bilim okuryazarlığı yaklaşımı ile incelenmesi: Covid-19 Pandemisi ve bilgi kaynakları
ÖZER AKER F., HAN TOSUNOĞLU Ç.
5. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi (UBEK), Balıkesir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2025
20255. Plastik Poşet Kullanımı ve Çevre Kirliliği Bağlamında Epistemik Belirsizliğin Pedagojik Bir Araç Olarak Kullanımı
Yurdakul A., Han Tosunoğlu Ç.
5. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2025, ss.47-48, (Özet Bildiri)
2024
20246. Sosyobilimsel Konular Bağlamında Öğrencilerde Epistemik Belirsizliğin İncelenmesi
Yurdakul A., Han Tosunoğlu Ç.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.835-836, (Özet Bildiri)
2023
20237. Uygulama ve Aday Öğretmen İşbirliğine Dayalı Mesleki Gelişim Programının Aday Öğretmenlerin Sosyobilimsel Konular Anlayışlarına Etkisi
HAN TOSUNOĞLU Ç., AĞLARCI ÖZDEMİR O., DOĞAN Ö. K.
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 26 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
20238. An Examination of the changes in teacher candidates’ personal domain throughout collaborative professional development
HAN TOSUNOĞLU Ç., AĞLARCI ÖZDEMİR O., DOĞAN Ö. K.
European Science Education Research Association, Nevşehir, Türkiye, 23 - 27 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)
2023
20239. Understanding of Scientific Inquiry and Its’ Relation to Academic Achievement: A Large Scale Study
HAN TOSUNOĞLU Ç., DOĞAN Ö. K., ARSLAN N., ÇAKIR M., İREZ O. S.
National Association of Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 18 Nisan 2023, (Özet Bildiri)
2022
202210. Kapsayıcı Eğitim Konusunda Hizmet İçi Eğitim Almış Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Görüş ve Deneyimleri
Güngör K., HAN TOSUNOĞLU Ç., DOĞAN Ö. K.
IX. International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Türkiye, 22 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2022
202211. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin STEM Uygulamalarına Yönelik Anlayışlarının İncelenmesi
Deligöz T., HAN TOSUNOĞLU Ç.
XIII. Eğitim Yönetimi Forumu, Türkiye, 11 - 15 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2019
201912. Ninth Grade Students Views About Scientific Inquiry
Beyazörtü N., DOĞAN Ö. K., HAN TOSUNOĞLU Ç.
UEYAK 2019, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201913. Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyobilimsel Muhakeme Yeteneklerinin Araştırılması
Tüzüngüç B., HAN TOSUNOĞLU Ç., DOĞAN Ö. K.
2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201914. Investigation of Socio-scientific Reasoning Skills of High School Students
Tüzüngüç B., DOĞAN Ö. K., HAN TOSUNOĞLU Ç.
2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, 26 - 28 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
201815. Ortaokul 5.,6., ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Sorgulama Anlayışları
DOĞAN N., HAN Ç., ÖZER F., Akkan B.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201816. Biyoloji Öğretmenlerinin Sosyobilimsel Konularla İlgili Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
HAN Ç., İREZ O. S.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201817. An Investigation of the Relationship between Understanding of Socioscientific Issues and Pedagogical Content Knowledge about Socioscientific Issues.
Han Tosunoğlu Ç., İrez O. S.
The International Organization for Science and Technology Education., Malmö, İsveç, 13 - 17 Ağustos 2018, ss.117-121, (Tam Metin Bildiri)
2018
201818. Biyoloji Öğretmenlerinin SosyobilimselKonular ile İlgili Yaklaşımları
HAN Ç., İREZ O. S.
13th International Balkan Education and Science Congress, 6 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201819. Sosyobilimsel Konuların Öğretimine Yönelik Bir Öğrenme ve Öğretme Çerçevesi: Fen Bilimleri Öğretmenleri ile Bir Delphi Çalışması
ÇALIŞKAN Ş., İREZ O. S., KILINÇ A., HAN Ç., DEMİRBAĞ M., YILMAZ Ş., et al.
13th International Balkan Education and Science Congress, 6 - 08 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201820. Biyoloji Öğretmenlerinin SosyobilimselKonular Hakkındaki Pedagojik Alan Bilgilerinin Demografik Değişkenler Açısındanİncelenmesi
HAN Ç., İREZ O. S.
13th International Balkan Education and Science Congress, 6 - 08 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201821. Ortaokul 5.,6., ve 7. Sınıf Ögrencilerinin Bilimsel Sorgulama Anlayısları.
Doğan N., Han Tosunoğlu Ç., Özer F., Akkan B.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Egitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 07 Ekim 2018, ss.45, (Özet Bildiri)
2018
201822. Biyoloji Ögretmenlerinin SosyobilimselKonular ile Ilgili Yaklasımları.
Han Tosunoğlu Ç., İrez O. S.
13th International Balkan Education and Science Congress, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2018, ss.541-546, (Tam Metin Bildiri)
2018
201823. Biyoloji Ögretmenlerinin SosyobilimselKonular Hakkındaki Pedagojik Alan Bilgilerinin Demografik Degiskenler AçısındanIncelenmesi
Han Tosunoğlu Ç., İrez O. S.
13th International Balkan Education and Science Congress, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2018, ss.14, (Özet Bildiri)
2018
201824. Sosyobilimsel Konuların Ögretimine Yönelik Bir Ögrenme ve Ögretme Çerçevesi: Fen Bilimleri Ögretmenleri ile Bir Delphi Çalısması
Çalışkan Ş., İrez O. S., Kılınç A., Han Tosunoğlu Ç., Demirbağ M., Yılmaz Ş., et al.
13th International Balkan Education and Science Congress, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2018, ss.321-326, (Tam Metin Bildiri)
2018
201825. An Investigation of the Relationship between Understanding of Socioscientific Issues and Pedagogical Content Knowledge about Socioscientific Issues
HAN Ç., İREZ O. S.
The International Organization for Science and Technology Education., 12 - 16 Ağustos 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201826. International CollaborativeInvestigation of High School Students’ Understandingsof Scientific Inquiry – A Follow Up Study.
Han Tosunoğlu Ç., Doğan Ö. K., İrez O. S.
National Association for Research in Science Teaching, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 08 Mart 2018, ss.65, (Özet Bildiri)
2018
201827. Teachers’ Pedagogical Content Knowledge For Socioscientific Issues
HAN Ç., İREZ O. S.
National Association for Research in Science Teaching, Atlanta, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 13 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201828. International CollaborativeInvestigation of High School Students’ Understandingsof Scientific Inquiry – A Follow Up Study
HAN Ç., DOĞAN Ö. K., İREZ O. S.
National Association for Research in Science Teaching, Atlanta, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 12 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201829. Teachers’ Pedagogical Content Knowledge For Socioscientific Issues.
Han Tosunoğlu Ç., İrez O. S.
National Association for Research in Science Teaching (, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 05 Nisan 2018, ss.117, (Özet Bildiri)
2017
201730. Towards Developing A Learning And Teaching Framework For SSI-Based Science Education: Results Of A Delphi Study
KILINÇ A., İREZ O. S., HAN Ç., ÇALIŞKAN Ş., DEMİRBAĞ M., YILMAZ Ş., et al.
European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
201731. Examining Turkish Biology Teachers’ Pedagogical Content Knowledge For Socioscientific Issues
HAN Ç., İREZ O. S.
European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
201732. The Effects of Replicating Historical Experiments And Models On Students’ Attitudes Towards Science And Their Understandings Of Nature Of Science
KÖYLÜ Z. N., KUYUMCİYAN M., İREZ O. S., DOĞAN Ö. K., HAN Ç., ÇAKIR M.
European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
201733. The Effects of Replicating Historical Experiments And Models On Students’ Attitudes Towards Science And Their Understandings Of Nature Of Science.
Köylü Z., Kuyumciyan M., İrez O. S., Doğan Ö. K., Han Tosunoğlu Ç., Çakır M.
European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 14 - 18 Ağustos 2017, ss.18, (Özet Bildiri)
2017
201734. Scientists’ Belief Systems Framing Their Thınkıng And Decisions About Socioscientific Issues: Pedagogical Implications For Ssı-Based Scıence Educatıon
Kılınç A., İrez O. S., Demirbağ M., Yılmaz Ş., Sönmez Eryaşar A., Han Tosunoğlu Ç., et al.
European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 14 - 18 Ağustos 2017, ss.28, (Özet Bildiri)
2017
201735. Examining Turkish Biology Teachers’ Pedagogical Content Knowledge For Socioscientific Issues.
Han Tosunoğlu Ç., İrez O. S.
European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 14 - 18 Ağustos 2017, ss.88, (Özet Bildiri)
2017
201736. Understanding of Scientific Inquiry: An International Colloborative investigation of seventh grade students.
Han Tosunoğlu Ç., Yalaki Y.
European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 14 - 18 Ağustos 2017, ss.118, (Özet Bildiri)
2017
201737. Towards Developing A Learnıng And Teachıng Framework For Ssi-Based Science Education: Results Of A Delphi Study.
Kılınç A., İrez O. S., Han Tosunoğlu Ç., Çalışkan Ş., Yılmaz Ş., Demirbağ M., et al.
European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 14 - 18 Ağustos 2017, ss.19, (Özet Bildiri)
2017
201738. The Development of A Learning And Teaching Framework For SSI Based Science Education
Sönmez Eryaşar A., KILINÇ A., İREZ O. S., Yılmaz Ş., DEMİRBAĞ M., HAN Ç., et al.
14th International History, Philosophy and Science Teaching (IHPST) Biennial Conference, Ankara, Türkiye, 4 - 07 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2017
201739. The Development of A Learning And Teaching Framework For SSI Based Science Education.
Sönmez Eryaşar A., Kılınç A., İrez O. S., Yılmaz Ş., Demirbağ M., Han Tosunoğlu Ç., et al.
14th International History, Philosophy and Science Teaching (IHPST) Biennial Conference, Ankara, Türkiye, 12 - 15 Haziran 2017, ss.54, (Özet Bildiri)
2017
201740. Evolution Teaching Self Efficacy Scale: Validityand Reliability Study.
İnan S., İrez O. S., Han Tosunoğlu Ç., Çakır M.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.111-114, (Tam Metin Bildiri)
2017
201741. Evolution Teaching Self Efficacy Scale: Validityand Reliability Study
İnan S., İREZ O. S., HAN Ç., ÇAKIR M.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Aydın, Türkiye, 17 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201742. EVOLUTION TEACHING SELF EFFICACY SCALE: VALIDITYAND RELIABLITY STUDY
İNAN S., İREZ O. S., HAN Ç., ÇAKIR M.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201743. Tarihi Deney ve Modellerin Tekrarlanması Yaklaşımının Öğrencilerin Bilime Karşı Tutumları ve Bilimin Doğası Anlayışları Üzerine Etkisi
Köylü Z. N., Kuyumciyan M., İREZ O. S., DOĞAN Ö. K., HAN Ç., ÇAKIR M.
II. Uluslararasu Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu ve Sergisi, 3 - 07 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201744. International Collaborative Investigation of Beginning Seventh Grade Students’ Understandings of Scientific Inquiry
Lederman J., Lederman N. G., Akubo M., Barlow B., Bartels S., Blanquet E., et al.
National Association for Research in Science Teaching, 22 - 25 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201745. Does it matter to be informed, naive or not? An example of professional development program about NOS
HAN Ç., DOĞAN N., ÖZER F., YALAKİ Y., İREZ O. S., Çakmakçı G.
National Association for Research in Science Teaching NARST Annual Conference, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 25 Nisan 2017, cilt.1, ss.63, (Özet Bildiri)
2017
201746. Does it Matter to be Informed - Naive or not? An Example of Professional Development Program about NOS
Han Tosunoğlu Ç., Doğan N., Ertuğrul G., Özer F., Yalaki Y.
National Association for Reseacrh in Science Teaching, Texas, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 22 Nisan 2017, ss.63, (Özet Bildiri)
2017
201747. International Collaborative Investigation of Beginning Seventh Grade Students’ Understandings of Scientific Inquiry.
Han Tosunoğlu Ç., Doğan Ö. K.
National Association for Research in Science Teaching, Texas, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 20 Nisan 2017, ss.35-36, (Özet Bildiri)
2017
201748. Does it Matter to be Informed - Naive or not? An Example of Professional Development Program about NOS
HAN Ç., DOĞAN N., Ertugrul G., ÖZER F., İREZ O. S., ÇAKMAKCI G., et al.
National Association for Reseacrh in Science Teaching, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 25 Mart 2017, (Özet Bildiri)
2016
201649. Bilimin doğası öğretimi için içeriğe özgü etkinlik hazırlanması
ERDAŞ KARTAL E., HAN Ç., KAYA G., ÖZER F., ŞARDAĞ M., YALAKİ Y., et al.
XII. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.86, (Özet Bildiri)
2016
201650. TARİHİ DENEY VE MODELLERİN TEKRARLANMASI YAKLAŞIMININ ÖĞRENCİLERİN BİLİME KARŞI TUTUMLARI VE BİLİMİN DOĞASI ANLAYIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ
köylü z. n., kuyumcihan m., İREZ O. S., DOĞAN Ö. K., HAN TOSUNOĞLU Ç., ÇAKIR M.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VEMATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201651. Tarihi Deney ve Modellerin Tekrarlanması Yaklaşımının Öğrencilerin Bilime Karşı Tutumları ve Bilimin Doğası Anlayışları Üzerine Etkisi
Köylü Z. N., Kuyumciyan M., İrez O. S., Doğan Ö. K., Han Ç., Çakır M.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201652. Sosyobilimsel Konularla ilgili Pedagojik Alan Bilgisi Enstrümanının Geliştirilmesi
Han Ç., Lederman N. G.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201653. Bilimin Doğası Öğretimi için İçeriğe Özgü Etkinlik Geliştirilmesi
Erdaş Kartal E., Han Ç., Kaya G., Özer F., Bala G., Şardağ M., et al.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201654. An Instrument to Assess Pedagogical Content Knowledge for Socioscientific Knowledge PCK SSI.
Han Tosunoğlu Ç., Lederman N.
International Organiation for Science and Technology Education, Braga, Portekiz, 15 - 19 Haziran 2016, ss.35, (Özet Bildiri)
2016
201655. Eğitim Araştırmalarında Alan YazınTaramasını Kolaylaştırıcı Bir Araç Makale Analiz Formu MAF
Erdoğan M., Kılınç A., İrez O. S., Kurt A., Özbek G., Han Ç., et al.
1.ULUSAL BİYOLOJİ EĞİTİMİ KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 27 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201656. The development of an instrument for assessing pedagogical content knowledge for socioscientific knowledge PCK SSI.
Han Tosunoğlu Ç., Lederman N.
National Association for Research in Science Teaching (Özet Bildiri/)(Yayın No:2794072) 18. HAN ÇIGDEM,IREZ OSMAN S, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 17 Nisan 2016, ss.22, (Özet Bildiri)
2015
201557. Understanding teachers ability to identify nature of scientific knowledge in educational critical scenarios
HAN Ç., İREZ O. S., DOĞAN N., YALAKİ Y., ÇAKMAKÇI G., ERDAŞ E., et al.
European Science Education Research Association, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201558. Assessing teachers competencies in teaching nature of scientific knowledge through educational critical scenarios
Han Tosunoğlu Ç., İrez O. S., Doğan N., Yalaki Y., Kartal E. E., Altıner B.
The National Association for Research in Science Teaching, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 19 Nisan 2015, ss.54, (Özet Bildiri)
2014
201459. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Sosyobilimsel Konuları Çözümlemede Bilimin Doğası Anlayışlarını Kullanabilme Becerileri
Han Ç., İrez O. S., Doğan N., Yalaki Y., Çakmakcı G., Erdaş E., et al.
XI. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2015
201560. Understanding teachers ability to identify nature of scientific knowledge in educational critical scenarios
Han Tosunoğlu Ç., İrez O. S., Doğan N., Yalaki Y., Kartal E. E., Altıner B.
European Science Education Research Association, Helsinki, Finlandiya, 12 - 16 Ağustos 2015, ss.25, (Özet Bildiri)
2012
201261. Eğitimsel Değişim ve Öğretmenlerin Kişisel Teorileri
HAN TOSUNOĞLU Ç., İREZ O. S.
21. Ulusal Egitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2010
201062. Bilimsel Devrimler Olarak Eğitim Reformları
Han Ç., İrez O. S.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
2010
201063. Educational Reforms as Paradigm Shifts Utilizing Kuhnian Lenses to Understand Teacher Resistance to Educational Reform.
İrez O. S., Han Tosunoğlu Ç.
XIV. International Organization for Science and Technology, Ljubljana, Slovenya, 13 - 17 Haziran 2010, ss.560-571, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Codesign of Technology-Enriched Place-Based SSI Lesson Plans
ÖZER F., HAN TOSUNOĞLU Ç.
Socioscientific Issues Focused Teacher Education. Contemporary Trends and Issues in Science Education, NAMDAR BAHADIR, KARAHAN ENGİN, Editör, Springer, ss.181-198, 2024
2024
20242. Codesign of Technology-Enriched Place-Based SSI Lesson Plans
ÖZER F., HAN TOSUNOĞLU Ç.
Socioscientific Issues Focused Teacher Education Place-Based Practices from Türkiye, , Editör, Springer, ss.181-198, 2024
2022
20223. Avustralya'da Fen Eğitimi
HAN TOSUNOĞLU Ç.
Çeşitli Ülkelerde Fen Eğitimi, Meşci, Günkut; Erdaş-Kartal, Eda, Editör, Nobel Yayıncılık, ss.145-162, 2022
2021
20214. SOSYOBİLİMSEL KONULAR HAKKINDA ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERLE YAPILAN ÇALIŞMALAR
Han Tosunoğlu Ç., İrez O. S.
Sosyobilimsel Konular , Dr. Öğr. Üyesi Ayşe YENİLMEZ TÜRKOĞLU Doç. Dr. Dilek KARIŞAN, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.427-441, 2021
2021
20215. BİLİMİN DOĞASI VE SOSYOBİLİMSEL KONULAR
İrez O. S., Han Tosunoğlu Ç.
Sosyobilimsel Konular, Dr. Öğr. Üyesi Ayşe YENİLMEZ TÜRKOĞLU Doç. Dr. Dilek KARIŞAN, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.193-205, 2021
2021
20216. Nitel veri analizi yaklaşımları
İREZ O. S., DOĞAN Ö. K., HAN TOSUNOĞLU Ç.
Eğitimde araştırma yöntemleri, Erkan Dinç, Kasım Kıroğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.643-656, 2021
2020
20207. Yaratıcı fen öğretimi
Doğan Ö. K., Han Tosunoğlu Ç., Ağlarcı Özdemir O.
Yeni İnsan, İstanbul, 2020
2019
20198. Bilimin Doğası ve Öğretimi
Doğan Ö. K., Han Tosunoğlu Ç., İrez O. S.
Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Behiye AKÇAY, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.400-420, 2019
2017
20179. Fen Egitiminde Sosyobilimsel Konular
Kılınç A., İrez O. S., Sönmez-Eryaşar A., Güngör S., Han Tosunoğlu Ç., Yılmaz Ş., et al.
Fen Bilimleri Öğretimi, Mutlu Pınar Demirci Güler, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.100-120, 2017
2017
201710. Fen Bilimleri Egitiminde Bilimin Dogası ve Bilim Tarihi
İrez O. S., Han Tosunoğlu Ç.
Fen Bilimleri Öğretimi, Mutlu Pınar Demirci Güler, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.50-80, 2017
2016
201611. Etkinliklerle Bilimin Dogasının Ögretimi
Doğan N., İrez O. S., Kartal E. E., Kaya G., Han Tosunoğlu Ç., Özer F., et al.
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2016
2016
201612. Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi: 5., 6., 7. Ve 8. Sınıflar
DOĞAN N., İREZ O. S., ÖZER F., YALAKİ Y., KAYA G., HAN Ç., et al.
Pegem Akademi, Ankara, 2016
Diğer Yayınlar
2019
20191. Yaratıcı Fen Öğretimi
Doğan Ö. K., Han Tosunoğlu Ç., Ağlarcı Özdemir O.
Diğer, ss.1-210, 2019
Desteklenen Projeler
2023 - 2024
2023 - 2024Teknolojiyle Desteklenmiş Uygulama Ve Aday Öğretmen İşbirliğine Dayalı Mesleki Gelişim Modelinin Uygulanması: Sosyobilimsel Konular Modülü Tasarımı Ve Uygulama Süreci (Td-Mgm)
TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı
Han Tosunoğlu Ç. (Yürütücü), Doğan Ö. K., Ağlarcı Özdemir O.
2019 - 2021
2019 - 2021İlköğretimi Tamamlayan Öğrencilerin Bilimsel Sorgulama Anlayışlarının İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Doğan Ö. K., Han Tosunoğlu Ç. (Yürütücü), İrez O. S.
2016 - 2018
2016 - 2018Üst-Bilişsel bir Strateji Olarak Argümana Dayalı Sorgulama
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Doğan Ö. K. (Yürütücü), HAN TOSUNOĞLU Ç.
2016 - 2018
2016 - 2018Biyoloji Öğretmenlerinin Sosyobilimsel Konuları Uygulama Yeterliliklerinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
İrez O. S. (Yürütücü), Han Tosunoğlu Ç.
2015 - 2018
2015 - 2018Fen Bilimleri Ögretmenlerinin Sosyobilimsel Konuların Ögretimi Konusunda Yetistirilmesi Bir Profesyonel Ögrenme Toplulugu Çalısması,
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
İrez O. S., Kılınç A.(Yürütücü)
2015 - 2016
2015 - 2016Tarihi Deney ve Modellerin Tekrarlanması Projesi 2016
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
İrez O. S. (Yürütücü), Doğan Ö. K., Han Tosunoğlu Ç.
2012 - 2015
2012 - 2015Bilimin Dogasının Ögretimi ve Desteklenmesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
İrez O. S., Doğan N.(Yürütücü), Yalaki Y.
2009 - 2011
2009 - 2011Eğitimsel Değişim ve Öğretmen Öğretmenlerin Yeni Öğretim Programı Hakkındaki Kişisel Teorileri Üzerine Etnografik bir Durum Araştırması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
İrez O. S. (Yürütücü), Han Tosunoğlu Ç.
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorEuropean Science Education Research Association
Üye
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorNational Association for Research in Science Teaching
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2018
Aralık 2018ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2018
Eylül 2018ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2017
Ocak 2017The Turkish Online Journal of Educational Technology
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2016
Şubat 2016SAKARYA UNİVERSİTY JOURNAL OF EDUCATİON
Hakemli Bilimsel Dergi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Eylül 2018 - 01 Eylül 2018
01 Eylül 2018 - 01 Eylül 2018Biyoloji Ögretmenlerinin Sosyobilimsel Konularla Ilgili Pedagojik Alan Bilgilerinin Incelenmesi.
Çalışma Grubu
Denizli-Türkiye
01 Eylül 2018 - 01 Eylül 2018
01 Eylül 2018 - 01 Eylül 2018Ortaokul 5.,6., ve 7. Sınıf Ögrencilerinin Bilimsel Sorgulama Anlayısları.
Çalışma Grubu
Denizli-Türkiye
01 Ağustos 2018 - 01 Ağustos 2018
01 Ağustos 2018 - 01 Ağustos 2018Biyoloji Ögretmenlerinin SosyobilimselKonular Hakkındaki Pedagojik Alan Bilgilerinin Demografik Degiskenler AçısındanIncelenmesi
Çalışma Grubu
Edirne-Türkiye
01 Ağustos 2018 - 01 Ağustos 2018
01 Ağustos 2018 - 01 Ağustos 2018An Investigation of the Relationship between Understanding of Socioscientific Issues and Pedagogical Content Knowledge about Socioscientific Issues.
Çalışma Grubu
Malmö-İsveç
01 Ağustos 2018 - 01 Ağustos 2018
01 Ağustos 2018 - 01 Ağustos 2018Sosyobilimsel Konuların Ögretimine Yönelik Bir Ögrenme ve Ögretme Çerçevesi: Fen Bilimleri Ögretmenleri ile Bir Delphi Çalısması
Çalışma Grubu
Edirne-Türkiye
01 Ağustos 2018 - 01 Ağustos 2018
01 Ağustos 2018 - 01 Ağustos 2018Biyoloji Ögretmenlerinin SosyobilimselKonular ile Ilgili Yaklasımları
Çalışma Grubu
Edirne-Türkiye
01 Mart 2018 - 01 Mart 2018
01 Mart 2018 - 01 Mart 2018Teachers’ Pedagogical Content Knowledge For Socioscientific Issues.
Çalışma Grubu
Georgia-Amerika Birleşik Devletleri
01 Mart 2018 - 01 Mart 2018
01 Mart 2018 - 01 Mart 2018International CollaborativeInvestigation of High School Students’ Understandingsof Scientific Inquiry – A Follow Up Study.
Çalışma Grubu
Georgia-Amerika Birleşik Devletleri
01 Ağustos 2017 - 01 Ağustos 2017
01 Ağustos 2017 - 01 Ağustos 2017Examining Turkish Biology Teachers’ Pedagogical Content Knowledge For Socioscientific Issues.
Çalışma Grubu
Dublin-İrlanda
01 Ağustos 2017 - 01 Ağustos 2017
01 Ağustos 2017 - 01 Ağustos 2017Understanding of Scientific Inquiry: An International Colloborative investigation of seventh grade students.
Çalışma Grubu
Dublin-İrlanda
01 Ağustos 2017 - 01 Ağustos 2017
01 Ağustos 2017 - 01 Ağustos 2017The Effects of Replicating Historical Experiments And Models On Students’ Attitudes Towards Science And Their Understandings Of Nature Of Science.
Çalışma Grubu
Dublin-İrlanda
01 Ağustos 2017 - 01 Ağustos 2017
01 Ağustos 2017 - 01 Ağustos 2017Scientists’ Belief Systems Framing Their Thınkıng And Decisions About Socioscientific Issues: Pedagogical Implications For Ssı-Based Scıence Educatıon.
Çalışma Grubu
Dublin-İrlanda
01 Ağustos 2017 - 01 Ağustos 2017
01 Ağustos 2017 - 01 Ağustos 2017Towards Developing A Learnıng And Teachıng Framework For Ssi-Based Science Education: Results Of A Delphi Study.
Çalışma Grubu
Dublin-İrlanda
01 Temmuz 2017 - 01 Temmuz 2017
01 Temmuz 2017 - 01 Temmuz 2017The Development of A Learning And Teaching Framework For SSI Based Science Education.
Çalışma Grubu
Ankara-Türkiye
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017Tarihi Deney ve Modellerin Tekrarlanması Yaklasımının Ögrencilerin Bilime Karsı Tutumları ve Bilimin Dogası Anlayısları Üzerine Etkisi
Çalışma Grubu
Muğla-Türkiye
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017Evolution Teaching Self Efficacy Scale: Validityand Reliability Study.
Çalışma Grubu
Antalya-Türkiye
01 Mart 2017 - 01 Mart 2017
01 Mart 2017 - 01 Mart 2017International Collaborative Investigation of Beginning Seventh Grade Students’ Understandings of Scientific Inquiry
Çalışma Grubu
Texas-Amerika Birleşik Devletleri
01 Mart 2017 - 01 Mart 2017
01 Mart 2017 - 01 Mart 2017Does it Matter to be Informed - Naive or not? An Example of Professional Development Program about NOS
Çalışma Grubu
Texas-Amerika Birleşik Devletleri
01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016
01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016Tarihi Deney ve Modellerin Tekrarlanması Yaklasımının Ögrencilerin Bilime Karsı Tutumları ve Bilimin Dogası Anlayısları Üzerine Etkisi
Çalışma Grubu
Trabzon-Türkiye
01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016
01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016Sosyobilimsel Konularla ilgili Pedagojik Alan Bilgisi Enstrümanının Gelistirilmesi.
Çalışma Grubu
Trabzon-Türkiye
01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016
01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016Bilimin Dogası Ögretimi için Içerige Özgü Etkinlik Gelistirilmesi
Çalışma Grubu
Trabzon-Türkiye
01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016
01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016Egitim Arastırmalarında Alan YazınTaramasını Kolaylastırıcı Bir Araç Makale Analiz Formu
Çalışma Grubu
Ankara-Türkiye
01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016
01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016An Instrument to Assess Pedagogical Content Knowledge for Socioscientific Knowledge PCK SSI.
Çalışma Grubu
Braga-Portekiz
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016The development of an instrument for assessing pedagogical content knowledge for socioscientific knowledge PCK SSI.
Çalışma Grubu
Maryland-Amerika Birleşik Devletleri
01 Ağustos 2015 - 01 Ağustos 2015
01 Ağustos 2015 - 01 Ağustos 2015Understanding teachers ability to identify nature of scientific knowledge in educational critical scenarios
Çalışma Grubu
Helsinki-Finlandiya
01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015
01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015Assessing teachers competencies in teaching nature of scientific knowledge through educational critical scenarios.
Çalışma Grubu
Illinois-Amerika Birleşik Devletleri
01 Eylül 2014 - 01 Eylül 2014
01 Eylül 2014 - 01 Eylül 2014Fen Bilimleri Ögretmenlerinin Sosyobilimsel Konuları Çözümlemede Bilimin Dogası Anlayıslarını Kullanabilme Becerileri
Çalışma Grubu
Adana-Türkiye
01 Haziran 2010 - 01 Haziran 2010
01 Haziran 2010 - 01 Haziran 2010Educational Reforms as Paradigm Shifts Utilizing Kuhnian Lenses to Understand Teacher Resistance to Educational Reform.
Çalışma Grubu
Ljubljana-Slovenya
Burslar
2018 - 2018
2018 - 2018International Committee Scholarship
Diğer Uluslararası Organizasyonlar
2017 - 2017
2017 - 2017International Comittee Scholarship
Diğer Uluslararası Organizasyonlar
2016 - 2016
2016 - 2016International Comittee Scholarship
Diğer Uluslararası Organizasyonlar
2015 - 2015
2015 - 2015Professional Development Project,
Üniversite
2014 - 2015
2014 - 2015Yurt Dısı Doktora Arastırma Destegi
YÖK
2008 - 2008
2008 - 2008