Doç. Dr. ÇİĞDEM HAN TOSUNOĞLU


Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

99

Yayın (WoS)

11

Yayın (Scopus)

10

Atıf (WoS)

43

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

120

H-İndeks (Scopus)

5

Atıf (Scholar)

559

H-İndeks (Scholar)

13

Atıf (TrDizin)

28

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

25

H-İndeks (Sobiad)

3

Atıf (Diğer Toplam)

43

Proje

11

Tez Danışmanlığı

6

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Lisans eğitimini Marmara Üniversitesi biyoloji öğretmenliği bölümünde tamamlamış daha sonra aynı üniversiteden yüksek lisans ve doktora derecesi almıştır. Marmara Üniversitesi Biyoloji Öğretmenliği anabilim dalında Dr. Öğretim Üyesi olarak görev yapmaktadır. Çalışma alanları içinde sosyobilimsel konular, pedagojik alan bilgisi, bilimsel sorgulama ve informal muhakeme yer almaktadır.

Eğitim Bilgileri

2013 - 2018

2013 - 2018

Doktora

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

2008 - 2011

2008 - 2011

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

2003 - 2008

2003 - 2008

Lisans

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2018

2018

Doktora

Biyoloji öğretmenlerinin sosyobilimsel konularla ilgili pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2011

2011

Yüksek Lisans

Eğitimsel değişim ve öğretmen: Biyoloji öğretmenlerinin yeni öğretim programı hakkındaki kişisel teorileri üzerine etnografik bir durum araştırması

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Yabancı Diller

C2 Ustalık

C2 Ustalık

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2009 - 2021

2009 - 2021

Araştırma Görevlisi Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2009 - Devam Ediyor

2009 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi

Marmara Üniversitesi, Araştırma Görevlisi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Akademik Yazım

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Akademik Yazım

Lisans

Lisans

Biyoloji Tarihi

Evrimsel Biyoloji

Biyoloji Eğitiminde Öğretmenlik Uygulaması

Biyoloji Öğretim Programı

Biyoloji Öğretim Yöntemleri I

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Alan Eğitiminde Araştırma Projesi

Biyoloji Öğretim Yöntemleri II

Biyolojide Seçme Konular I

Topluma Hizmet Uygulamaları

Biyoloji Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

Biyolojide Seçme Konuları II

Biyoloji Eğitiminde Bilgisayar Uygulamaları II

Biyoloji Eğitiminde Okul Deneyimi

Verdiği Kurs ve Eğitimler

2024 - 2024

2024 - 2024

Nvivo Örnekleri ile Nitel Veri Analizi

Akademik Birimler - Eğitim

Han Tosunoğlu Ç.

Makaleler

Tümü (23)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (11)
ESCI (3)
Scopus (10)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (4)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

2. Exploring Students' Epistemic Uncertainties In The Context Of Socioscientific Issues

Yurdakul A., Han Tosunoğlu Ç.

European Science Education Research Association (ESERA), Kobenhavn, Danimarka, 25 - 29 Ağustos 2025, ss.493, (Özet Bildiri)

2025

2025

5. Plastik Poşet Kullanımı ve Çevre Kirliliği Bağlamında Epistemik Belirsizliğin Pedagojik Bir Araç Olarak Kullanımı

Yurdakul A., Han Tosunoğlu Ç.

5. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2025, ss.47-48, (Özet Bildiri)

2024

2024

6. Sosyobilimsel Konular Bağlamında Öğrencilerde Epistemik Belirsizliğin İncelenmesi

Yurdakul A., Han Tosunoğlu Ç.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.835-836, (Özet Bildiri)

2023

2023

8. An Examination of the changes in teacher candidates’ personal domain throughout collaborative professional development

HAN TOSUNOĞLU Ç., AĞLARCI ÖZDEMİR O., DOĞAN Ö. K.

European Science Education Research Association, Nevşehir, Türkiye, 23 - 27 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

9. Understanding of Scientific Inquiry and Its’ Relation to Academic Achievement: A Large Scale Study

HAN TOSUNOĞLU Ç., DOĞAN Ö. K., ARSLAN N., ÇAKIR M., İREZ O. S.

National Association of Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 18 Nisan 2023, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2022

2022

10. Kapsayıcı Eğitim Konusunda Hizmet İçi Eğitim Almış Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Görüş ve Deneyimleri

Güngör K., HAN TOSUNOĞLU Ç., DOĞAN Ö. K.

IX. International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Türkiye, 22 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

11. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin STEM Uygulamalarına Yönelik Anlayışlarının İncelenmesi

Deligöz T., HAN TOSUNOĞLU Ç.

XIII. Eğitim Yönetimi Forumu, Türkiye, 11 - 15 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

2019

2019

12. Ninth Grade Students Views About Scientific Inquiry

Beyazörtü N., DOĞAN Ö. K., HAN TOSUNOĞLU Ç.

UEYAK 2019, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

13. Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyobilimsel Muhakeme Yeteneklerinin Araştırılması

Tüzüngüç B., HAN TOSUNOĞLU Ç., DOĞAN Ö. K.

2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

14. Investigation of Socio-scientific Reasoning Skills of High School Students

Tüzüngüç B., DOĞAN Ö. K., HAN TOSUNOĞLU Ç.

2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, 26 - 28 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

15. Ortaokul 5.,6., ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Sorgulama Anlayışları

DOĞAN N., HAN Ç., ÖZER F., Akkan B.

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

16. Biyoloji Öğretmenlerinin Sosyobilimsel Konularla İlgili Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi

HAN Ç., İREZ O. S.

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

17. An Investigation of the Relationship between Understanding of Socioscientific Issues and Pedagogical Content Knowledge about Socioscientific Issues.

Han Tosunoğlu Ç., İrez O. S.

The International Organization for Science and Technology Education., Malmö, İsveç, 13 - 17 Ağustos 2018, ss.117-121, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

18. Biyoloji Öğretmenlerinin SosyobilimselKonular ile İlgili Yaklaşımları

HAN Ç., İREZ O. S.

13th International Balkan Education and Science Congress, 6 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

20. Biyoloji Öğretmenlerinin SosyobilimselKonular Hakkındaki Pedagojik Alan Bilgilerinin Demografik Değişkenler Açısındanİncelenmesi

HAN Ç., İREZ O. S.

13th International Balkan Education and Science Congress, 6 - 08 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

21. Ortaokul 5.,6., ve 7. Sınıf Ögrencilerinin Bilimsel Sorgulama Anlayısları.

Doğan N., Han Tosunoğlu Ç., Özer F., Akkan B.

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Egitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 07 Ekim 2018, ss.45, (Özet Bildiri)

2018

2018

22. Biyoloji Ögretmenlerinin SosyobilimselKonular ile Ilgili Yaklasımları.

Han Tosunoğlu Ç., İrez O. S.

13th International Balkan Education and Science Congress, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2018, ss.541-546, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

23. Biyoloji Ögretmenlerinin SosyobilimselKonular Hakkındaki Pedagojik Alan Bilgilerinin Demografik Degiskenler AçısındanIncelenmesi

Han Tosunoğlu Ç., İrez O. S.

13th International Balkan Education and Science Congress, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2018, ss.14, (Özet Bildiri)

2018

2018

25. An Investigation of the Relationship between Understanding of Socioscientific Issues and Pedagogical Content Knowledge about Socioscientific Issues

HAN Ç., İREZ O. S.

The International Organization for Science and Technology Education., 12 - 16 Ağustos 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

26. International CollaborativeInvestigation of High School Students’ Understandingsof Scientific Inquiry – A Follow Up Study.

Han Tosunoğlu Ç., Doğan Ö. K., İrez O. S.

National Association for Research in Science Teaching, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 08 Mart 2018, ss.65, (Özet Bildiri)

2018

2018

27. Teachers’ Pedagogical Content Knowledge For Socioscientific Issues

HAN Ç., İREZ O. S.

National Association for Research in Science Teaching, Atlanta, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 13 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

28. International CollaborativeInvestigation of High School Students’ Understandingsof Scientific Inquiry – A Follow Up Study

HAN Ç., DOĞAN Ö. K., İREZ O. S.

National Association for Research in Science Teaching, Atlanta, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 12 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

29. Teachers’ Pedagogical Content Knowledge For Socioscientific Issues.

Han Tosunoğlu Ç., İrez O. S.

National Association for Research in Science Teaching (, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 05 Nisan 2018, ss.117, (Özet Bildiri)

2017

2017

30. Towards Developing A Learning And Teaching Framework For SSI-Based Science Education: Results Of A Delphi Study

KILINÇ A., İREZ O. S., HAN Ç., ÇALIŞKAN Ş., DEMİRBAĞ M., YILMAZ Ş., et al.

European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

31. Examining Turkish Biology Teachers’ Pedagogical Content Knowledge For Socioscientific Issues

HAN Ç., İREZ O. S.

European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

35. Examining Turkish Biology Teachers’ Pedagogical Content Knowledge For Socioscientific Issues.

Han Tosunoğlu Ç., İrez O. S.

European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 14 - 18 Ağustos 2017, ss.88, (Özet Bildiri)

2017

2017

36. Understanding of Scientific Inquiry: An International Colloborative investigation of seventh grade students.

Han Tosunoğlu Ç., Yalaki Y.

European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 14 - 18 Ağustos 2017, ss.118, (Özet Bildiri)

2017

2017

38. The Development of A Learning And Teaching Framework For SSI Based Science Education

Sönmez Eryaşar A., KILINÇ A., İREZ O. S., Yılmaz Ş., DEMİRBAĞ M., HAN Ç., et al.

14th International History, Philosophy and Science Teaching (IHPST) Biennial Conference, Ankara, Türkiye, 4 - 07 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

39. The Development of A Learning And Teaching Framework For SSI Based Science Education.

Sönmez Eryaşar A., Kılınç A., İrez O. S., Yılmaz Ş., Demirbağ M., Han Tosunoğlu Ç., et al.

14th International History, Philosophy and Science Teaching (IHPST) Biennial Conference, Ankara, Türkiye, 12 - 15 Haziran 2017, ss.54, (Özet Bildiri)

2017

2017

40. Evolution Teaching Self Efficacy Scale: Validityand Reliability Study.

İnan S., İrez O. S., Han Tosunoğlu Ç., Çakır M.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.111-114, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

41. Evolution Teaching Self Efficacy Scale: Validityand Reliability Study

İnan S., İREZ O. S., HAN Ç., ÇAKIR M.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Aydın, Türkiye, 17 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

42. EVOLUTION TEACHING SELF EFFICACY SCALE: VALIDITYAND RELIABLITY STUDY

İNAN S., İREZ O. S., HAN Ç., ÇAKIR M.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

45. Does it matter to be informed, naive or not? An example of professional development program about NOS

HAN Ç., DOĞAN N., ÖZER F., YALAKİ Y., İREZ O. S., Çakmakçı G.

National Association for Research in Science Teaching NARST Annual Conference, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 25 Nisan 2017, cilt.1, ss.63, (Özet Bildiri)

2017

2017

46. Does it Matter to be Informed - Naive or not? An Example of Professional Development Program about NOS

Han Tosunoğlu Ç., Doğan N., Ertuğrul G., Özer F., Yalaki Y.

National Association for Reseacrh in Science Teaching, Texas, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 22 Nisan 2017, ss.63, (Özet Bildiri)

2017

2017

47. International Collaborative Investigation of Beginning Seventh Grade Students’ Understandings of Scientific Inquiry.

Han Tosunoğlu Ç., Doğan Ö. K.

National Association for Research in Science Teaching, Texas, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 20 Nisan 2017, ss.35-36, (Özet Bildiri)

2017

2017

48. Does it Matter to be Informed - Naive or not? An Example of Professional Development Program about NOS

HAN Ç., DOĞAN N., Ertugrul G., ÖZER F., İREZ O. S., ÇAKMAKCI G., et al.

National Association for Reseacrh in Science Teaching, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 25 Mart 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

49. Bilimin doğası öğretimi için içeriğe özgü etkinlik hazırlanması

ERDAŞ KARTAL E., HAN Ç., KAYA G., ÖZER F., ŞARDAĞ M., YALAKİ Y., et al.

XII. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.86, (Özet Bildiri)

2016

2016

52. Sosyobilimsel Konularla ilgili Pedagojik Alan Bilgisi Enstrümanının Geliştirilmesi

Han Ç., Lederman N. G.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

53. Bilimin Doğası Öğretimi için İçeriğe Özgü Etkinlik Geliştirilmesi

Erdaş Kartal E., Han Ç., Kaya G., Özer F., Bala G., Şardağ M., et al.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

54. An Instrument to Assess Pedagogical Content Knowledge for Socioscientific Knowledge PCK SSI.

Han Tosunoğlu Ç., Lederman N.

International Organiation for Science and Technology Education, Braga, Portekiz, 15 - 19 Haziran 2016, ss.35, (Özet Bildiri)

2016

2016

55. Eğitim Araştırmalarında Alan YazınTaramasını Kolaylaştırıcı Bir Araç Makale Analiz Formu MAF

Erdoğan M., Kılınç A., İrez O. S., Kurt A., Özbek G., Han Ç., et al.

1.ULUSAL BİYOLOJİ EĞİTİMİ KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 27 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

56. The development of an instrument for assessing pedagogical content knowledge for socioscientific knowledge PCK SSI.

Han Tosunoğlu Ç., Lederman N.

National Association for Research in Science Teaching (Özet Bildiri/)(Yayın No:2794072) 18. HAN ÇIGDEM,IREZ OSMAN S, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 17 Nisan 2016, ss.22, (Özet Bildiri)

2015

2015

58. Assessing teachers competencies in teaching nature of scientific knowledge through educational critical scenarios

Han Tosunoğlu Ç., İrez O. S., Doğan N., Yalaki Y., Kartal E. E., Altıner B.

The National Association for Research in Science Teaching, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 19 Nisan 2015, ss.54, (Özet Bildiri)

2015

2015

60. Understanding teachers ability to identify nature of scientific knowledge in educational critical scenarios

Han Tosunoğlu Ç., İrez O. S., Doğan N., Yalaki Y., Kartal E. E., Altıner B.

European Science Education Research Association, Helsinki, Finlandiya, 12 - 16 Ağustos 2015, ss.25, (Özet Bildiri)

2012

2012

61. Eğitimsel Değişim ve Öğretmenlerin Kişisel Teorileri

HAN TOSUNOĞLU Ç., İREZ O. S.

21. Ulusal Egitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

2010

2010

62. Bilimsel Devrimler Olarak Eğitim Reformları

Han Ç., İrez O. S.

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

63. Educational Reforms as Paradigm Shifts Utilizing Kuhnian Lenses to Understand Teacher Resistance to Educational Reform.

İrez O. S., Han Tosunoğlu Ç.

XIV. International Organization for Science and Technology, Ljubljana, Slovenya, 13 - 17 Haziran 2010, ss.560-571, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Codesign of Technology-Enriched Place-Based SSI Lesson Plans

ÖZER F., HAN TOSUNOĞLU Ç.

Socioscientific Issues Focused Teacher Education. Contemporary Trends and Issues in Science Education, NAMDAR BAHADIR, KARAHAN ENGİN, Editör, Springer, ss.181-198, 2024

2024

2024

2. Codesign of Technology-Enriched Place-Based SSI Lesson Plans

ÖZER F., HAN TOSUNOĞLU Ç.

Socioscientific Issues Focused Teacher Education Place-Based Practices from Türkiye, , Editör, Springer, ss.181-198, 2024

2022

2022

3. Avustralya'da Fen Eğitimi

HAN TOSUNOĞLU Ç.

Çeşitli Ülkelerde Fen Eğitimi, Meşci, Günkut; Erdaş-Kartal, Eda, Editör, Nobel Yayıncılık, ss.145-162, 2022

2021

2021

4. SOSYOBİLİMSEL KONULAR HAKKINDA ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERLE YAPILAN ÇALIŞMALAR

Han Tosunoğlu Ç., İrez O. S.

Sosyobilimsel Konular , Dr. Öğr. Üyesi Ayşe YENİLMEZ TÜRKOĞLU Doç. Dr. Dilek KARIŞAN, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.427-441, 2021

2021

2021

5. BİLİMİN DOĞASI VE SOSYOBİLİMSEL KONULAR

İrez O. S., Han Tosunoğlu Ç.

Sosyobilimsel Konular, Dr. Öğr. Üyesi Ayşe YENİLMEZ TÜRKOĞLU Doç. Dr. Dilek KARIŞAN, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.193-205, 2021

2021

2021

6. Nitel veri analizi yaklaşımları

İREZ O. S., DOĞAN Ö. K., HAN TOSUNOĞLU Ç.

Eğitimde araştırma yöntemleri, Erkan Dinç, Kasım Kıroğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.643-656, 2021

2019

2019

8. Bilimin Doğası ve Öğretimi

Doğan Ö. K., Han Tosunoğlu Ç., İrez O. S.

Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Behiye AKÇAY, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.400-420, 2019

2017

2017

9. Fen Egitiminde Sosyobilimsel Konular

Kılınç A., İrez O. S., Sönmez-Eryaşar A., Güngör S., Han Tosunoğlu Ç., Yılmaz Ş., et al.

Fen Bilimleri Öğretimi, Mutlu Pınar Demirci Güler, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.100-120, 2017

2017

2017

10. Fen Bilimleri Egitiminde Bilimin Dogası ve Bilim Tarihi

İrez O. S., Han Tosunoğlu Ç.

Fen Bilimleri Öğretimi, Mutlu Pınar Demirci Güler, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.50-80, 2017

Desteklenen Projeler

2019 - 2021

2019 - 2021

İlköğretimi Tamamlayan Öğrencilerin Bilimsel Sorgulama Anlayışlarının İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Doğan Ö. K., Han Tosunoğlu Ç. (Yürütücü), İrez O. S.

2016 - 2018

2016 - 2018

Üst-Bilişsel bir Strateji Olarak Argümana Dayalı Sorgulama

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Doğan Ö. K. (Yürütücü), HAN TOSUNOĞLU Ç.

2016 - 2018

2016 - 2018

Biyoloji Öğretmenlerinin Sosyobilimsel Konuları Uygulama Yeterliliklerinin İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora

İrez O. S. (Yürütücü), Han Tosunoğlu Ç.

2015 - 2018

2015 - 2018

Fen Bilimleri Ögretmenlerinin Sosyobilimsel Konuların Ögretimi Konusunda Yetistirilmesi Bir Profesyonel Ögrenme Toplulugu Çalısması,

TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı

İrez O. S., Kılınç A.(Yürütücü)

2015 - 2016

2015 - 2016

Tarihi Deney ve Modellerin Tekrarlanması Projesi 2016

Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje

İrez O. S. (Yürütücü), Doğan Ö. K., Han Tosunoğlu Ç.

2012 - 2015

2012 - 2015

Bilimin Dogasının Ögretimi ve Desteklenmesi

TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı

İrez O. S., Doğan N.(Yürütücü), Yalaki Y.

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

European Science Education Research Association

Üye

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

National Association for Research in Science Teaching

Üye

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Aralık 2018

Aralık 2018

ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2018

Eylül 2018

ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2017

Ocak 2017

The Turkish Online Journal of Educational Technology

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Şubat 2016

Şubat 2016

SAKARYA UNİVERSİTY JOURNAL OF EDUCATİON

Hakemli Bilimsel Dergi



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Eylül 2018 - 01 Eylül 2018

01 Eylül 2018 - 01 Eylül 2018

Biyoloji Ögretmenlerinin Sosyobilimsel Konularla Ilgili Pedagojik Alan Bilgilerinin Incelenmesi.

Çalışma Grubu

Denizli-Türkiye

01 Eylül 2018 - 01 Eylül 2018

01 Eylül 2018 - 01 Eylül 2018

Ortaokul 5.,6., ve 7. Sınıf Ögrencilerinin Bilimsel Sorgulama Anlayısları.

Çalışma Grubu

Denizli-Türkiye

01 Ağustos 2018 - 01 Ağustos 2018

01 Ağustos 2018 - 01 Ağustos 2018

Biyoloji Ögretmenlerinin SosyobilimselKonular Hakkındaki Pedagojik Alan Bilgilerinin Demografik Degiskenler AçısındanIncelenmesi

Çalışma Grubu

Edirne-Türkiye

01 Ağustos 2018 - 01 Ağustos 2018

01 Ağustos 2018 - 01 Ağustos 2018

An Investigation of the Relationship between Understanding of Socioscientific Issues and Pedagogical Content Knowledge about Socioscientific Issues.

Çalışma Grubu

Malmö-İsveç

01 Ağustos 2018 - 01 Ağustos 2018

01 Ağustos 2018 - 01 Ağustos 2018

Sosyobilimsel Konuların Ögretimine Yönelik Bir Ögrenme ve Ögretme Çerçevesi: Fen Bilimleri Ögretmenleri ile Bir Delphi Çalısması

Çalışma Grubu

Edirne-Türkiye

01 Ağustos 2018 - 01 Ağustos 2018

01 Ağustos 2018 - 01 Ağustos 2018

Biyoloji Ögretmenlerinin SosyobilimselKonular ile Ilgili Yaklasımları

Çalışma Grubu

Edirne-Türkiye

01 Mart 2018 - 01 Mart 2018

01 Mart 2018 - 01 Mart 2018

Teachers’ Pedagogical Content Knowledge For Socioscientific Issues.

Çalışma Grubu

Georgia-Amerika Birleşik Devletleri

01 Mart 2018 - 01 Mart 2018

01 Mart 2018 - 01 Mart 2018

International CollaborativeInvestigation of High School Students’ Understandingsof Scientific Inquiry – A Follow Up Study.

Çalışma Grubu

Georgia-Amerika Birleşik Devletleri

01 Ağustos 2017 - 01 Ağustos 2017

01 Ağustos 2017 - 01 Ağustos 2017

Examining Turkish Biology Teachers’ Pedagogical Content Knowledge For Socioscientific Issues.

Çalışma Grubu

Dublin-İrlanda

01 Ağustos 2017 - 01 Ağustos 2017

01 Ağustos 2017 - 01 Ağustos 2017

Understanding of Scientific Inquiry: An International Colloborative investigation of seventh grade students.

Çalışma Grubu

Dublin-İrlanda

01 Ağustos 2017 - 01 Ağustos 2017

01 Ağustos 2017 - 01 Ağustos 2017

The Effects of Replicating Historical Experiments And Models On Students’ Attitudes Towards Science And Their Understandings Of Nature Of Science.

Çalışma Grubu

Dublin-İrlanda

01 Ağustos 2017 - 01 Ağustos 2017

01 Ağustos 2017 - 01 Ağustos 2017

Scientists’ Belief Systems Framing Their Thınkıng And Decisions About Socioscientific Issues: Pedagogical Implications For Ssı-Based Scıence Educatıon.

Çalışma Grubu

Dublin-İrlanda

01 Ağustos 2017 - 01 Ağustos 2017

01 Ağustos 2017 - 01 Ağustos 2017

Towards Developing A Learnıng And Teachıng Framework For Ssi-Based Science Education: Results Of A Delphi Study.

Çalışma Grubu

Dublin-İrlanda

01 Temmuz 2017 - 01 Temmuz 2017

01 Temmuz 2017 - 01 Temmuz 2017

The Development of A Learning And Teaching Framework For SSI Based Science Education.

Çalışma Grubu

Ankara-Türkiye

01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017

01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017

Tarihi Deney ve Modellerin Tekrarlanması Yaklasımının Ögrencilerin Bilime Karsı Tutumları ve Bilimin Dogası Anlayısları Üzerine Etkisi

Çalışma Grubu

Muğla-Türkiye

01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017

01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017

Evolution Teaching Self Efficacy Scale: Validityand Reliability Study.

Çalışma Grubu

Antalya-Türkiye

01 Mart 2017 - 01 Mart 2017

01 Mart 2017 - 01 Mart 2017

International Collaborative Investigation of Beginning Seventh Grade Students’ Understandings of Scientific Inquiry

Çalışma Grubu

Texas-Amerika Birleşik Devletleri

01 Mart 2017 - 01 Mart 2017

01 Mart 2017 - 01 Mart 2017

Does it Matter to be Informed - Naive or not? An Example of Professional Development Program about NOS

Çalışma Grubu

Texas-Amerika Birleşik Devletleri

01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016

01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016

Tarihi Deney ve Modellerin Tekrarlanması Yaklasımının Ögrencilerin Bilime Karsı Tutumları ve Bilimin Dogası Anlayısları Üzerine Etkisi

Çalışma Grubu

Trabzon-Türkiye

01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016

01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016

Sosyobilimsel Konularla ilgili Pedagojik Alan Bilgisi Enstrümanının Gelistirilmesi.

Çalışma Grubu

Trabzon-Türkiye

01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016

01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016

Bilimin Dogası Ögretimi için Içerige Özgü Etkinlik Gelistirilmesi

Çalışma Grubu

Trabzon-Türkiye

01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016

01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016

Egitim Arastırmalarında Alan YazınTaramasını Kolaylastırıcı Bir Araç Makale Analiz Formu

Çalışma Grubu

Ankara-Türkiye

01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016

01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016

An Instrument to Assess Pedagogical Content Knowledge for Socioscientific Knowledge PCK SSI.

Çalışma Grubu

Braga-Portekiz

01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016

01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016

The development of an instrument for assessing pedagogical content knowledge for socioscientific knowledge PCK SSI.

Çalışma Grubu

Maryland-Amerika Birleşik Devletleri

01 Ağustos 2015 - 01 Ağustos 2015

01 Ağustos 2015 - 01 Ağustos 2015

Understanding teachers ability to identify nature of scientific knowledge in educational critical scenarios

Çalışma Grubu

Helsinki-Finlandiya

01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015

01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015

Assessing teachers competencies in teaching nature of scientific knowledge through educational critical scenarios.

Çalışma Grubu

Illinois-Amerika Birleşik Devletleri

01 Eylül 2014 - 01 Eylül 2014

01 Eylül 2014 - 01 Eylül 2014

Fen Bilimleri Ögretmenlerinin Sosyobilimsel Konuları Çözümlemede Bilimin Dogası Anlayıslarını Kullanabilme Becerileri

Çalışma Grubu

Adana-Türkiye

01 Haziran 2010 - 01 Haziran 2010

01 Haziran 2010 - 01 Haziran 2010

Educational Reforms as Paradigm Shifts Utilizing Kuhnian Lenses to Understand Teacher Resistance to Educational Reform.

Çalışma Grubu

Ljubljana-Slovenya

Burslar

2018 - 2018

2018 - 2018

International Committee Scholarship

Diğer Uluslararası Organizasyonlar

2017 - 2017

2017 - 2017

International Comittee Scholarship

Diğer Uluslararası Organizasyonlar

2016 - 2016

2016 - 2016

International Comittee Scholarship

Diğer Uluslararası Organizasyonlar

2015 - 2015

2015 - 2015

Professional Development Project,

Üniversite

2014 - 2015

2014 - 2015

Yurt Dısı Doktora Arastırma Destegi

YÖK

2008 - 2008

2008 - 2008

Turkish Student Teacher Internship Project

Fulbright Programı

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 1

h-indeksi (WOS): 1