Biyografi
Dr. Yeliz KUŞAY, Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi,
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nden 2002 yılında mezun olduğu aynı yıl Marmara
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler Yüksek Lisans
Programına ve aynı zamanda İletişim Fakültesi’nde araştırma görevlisi görevine
başlamıştır. Yüksek Lisans Programını, 2005 yılında “Kriz İletişiminde
İnternetin Etkisi” çalışmasıyla, 2013 yılında “ Sosyal Medya Ortamı Olarak
Facebook'un Çekiciliği ve Ergenlerde Bağımlılık Düzeyi” adlı çalışması ile
doktorasını tamamlayarak doktor ünvanını olmaya hak kazanmıştır. “Kurumsal
Sürdürülebilirlik İletişimi ve Uygulamaları” başlıklı bilimsel kitap çalışması
ve “Dijital Dünyada Halkla İlişkilerin Dönüşümü” konusunda editörlüğünü yürüttüğü
kitap çalışması bulunan Kuşay, "Kriz Yönetimi", "Halkla İlişkiler ve Kurumsal İletişimde Sosyal Medya", "Halkla İlişkilerde Medya Planlama" konularında dersler
vermektedir. Aynı zamanda Marmara Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi
bünyesinde sertifika, kurs ve hizmet içi eğitim programlarının iletişim ve
halkla ilişkiler konularında eğitimci kadrosunda yer almaktadır. Kuşay, akademik
çalışmalarına Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve
Tanıtım Bölümü’nde devam etmektedir.
Eğitim Bilgileri
2009 - 2013
2009 - 2013Doktora
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler (Dr), Türkiye
2002 - 2005
2002 - 2005Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler (Yl) (Tezli), Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Lisans
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
Sosyal medya ortamı olarak Facebook'un çekiciliği ve ergenlerde bağımlılık düzeyi
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler (Dr)
2005
2005Yüksek Lisans
Kriz iletişiminde internetin etkisi
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Halkla İlişkiler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2002 - Devam Ediyor
2002 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Makaleler
2022
20221. The Use of Sustainability Practices in Social Media Communication: An Evaluation Specific to the Banking Sector
Turkden D. K., KUŞAY Y.
TURKIYE ILETISIM ARASTIRMALARI DERGISI-TURKISH REVIEW OF COMMUNICATION STUDIES
, cilt.0, sa.39, ss.216-239, 2022 (ESCI)
2021
20212. Halkla İlişkiler Perspektifinden Şehir Markalaşması ve Sakin Şehir (Cittaslow) Modeli
Kuşay Y., Kotan Türkden D.
Aksaray İletişim Dergisi
, cilt.3, sa.1, ss.86-104, 2021 (Hakemli Dergi)
2017
20173. İş Gücü Alanı Olarak Sosyal Medyanın Kullanımı ve Girişimci Kadınlar
KUŞAY Y.
Marmara Universitesi Kadin ve Toplumsal Cinsiyet Arastirmalari Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.23-33, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20174. Proaktif ve reaktif kriz iletişiminde alışveriş merkezlerinin iletişim stratejileri
KUŞAY Y.
International Journal of Social Sciences and Education Research , cilt.3, sa.2, ss.379, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
20155. Sosyal Medyadan Krize Bakış Otomotiv Sektöründe Kriz Dönemlerinde Sosyal Medyanın Kullanımına İlişkin Bir Araştırma
AKBAYIR Z., KUŞAY Y.
International Journal of Social Sciences and Education Research , cilt.1, sa.3, ss.1177-1193, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
20156. Dijital Oyunlar ile Tüketime Yolculuk Öğrenme Yaklaşımı Açısından Çocuk Kullanıcılara Yönelik BirAraştırma
KUŞAY Y., AKBAYIR Z.
Akdeniz İletişim , sa.23, ss.135-157, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
20147. The Social Media Reflections of Communication Applications of Entities Operating in Sportswear Sector “Examples of Nike, Puma and Adidas”
KUŞAY Y.
AJIT-e: Online Academic Journal of Information Technology , cilt.5, ss.37-59, 2014 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. HALKLA İLİŞKİLER PERSPEKTİFİNDEN DİJİTAL PLATFORMLARDA İÇERİK ÜRETİMİ
KUŞAY Y.
5th INTERNATIONAL MARDIN ARTUKLU SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE, Mardin, Artuklu, Türkiye, 15 - 16 Ocak 2021, ss.363-382, (Tam Metin Bildiri)
2021
20212. EVENT MANAGEMENT İN THE CONTEXT OF CORPORATE COMMUNİCATİON: 'KEEPİNG THE PULSE OF THE EVENT İS İN THE HANDS OF INSTİTUTİONS'
KUŞAY Y.
Pearson Journal International Conference on Social Sciences & Humanities, Ankara, Türkiye, 22 - 23 Ocak 2021, ss.126-127, (Özet Bildiri)
2017
20173. One-Way And Two-Way Communication In Healthcare Communication “An Evaluation Of Healthcare Programs On Television”
Kuşay Y., Kılıç Taran B.
International Multidisciplinary Eurasian Congress, Barcelona, İspanya, 27 - 30 Nisan 2017, ss.56-66, (Tam Metin Bildiri)
2014
20144. Gerçekliğin Gündelik Hayatta Yeniden Üretimi
KUŞAY Y.
I. Uluslararası İletişim Bilimleri ve Medya Araştırmaları Kongresi, 12 - 15 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)
2009
20095. Toplumsal Gelişimde Yeni Bir Dinamik Olarak Sosyal Girişimcilik Uluslararası İnsan Hakları Savunucuları Kurumu Front Line Örneği
Tavukçuoğlu B., Kuşay Y.
6.Uluslararası Sivil Toplum Kuruluşları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2009, ss.27-34, (Tam Metin Bildiri)
2009
20096. Yeni Medyada Özdenetim Mekanizması Olarak Okur Temsilciliği
KUŞAY Y., ÖZAY S.
” Medya ve Etik Sempozyumu, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)
2006
20067. Kurumsal İletişimde Yeni Medya
SAVAŞ A. T., KUŞAY Y.
İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı, İstanbul, Türkiye, 1 Kasım - 03 Ağustos 2006, cilt.1, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Dijital Dünyada Halkla İlişkilerin Dönüşümü
Kuşay Y. (Editör)
Eğitim Yayınevi, İstanbul, 2021
2021
20212. Dijitalleşen İletişim Yönetimi ve Halkla İlişkiler
KUŞAY Y.
Dijital Dünyada Halkla İlişkilerin Dönüşümü, KUŞAY, Yeliz, Editör, Eğitim, Konya, ss.13-28, 2021
2020
20203. Kurumsal Sürdürülebilirlik İletişimi Uygulamaları
KUŞAY Y.
Eğitim Yayınevi, Konya, 2020
2018
20184. Digital Storytelling as a Part of Participatory Culture in Communication and Public Relation Practices
Kuşay Y.
Handbook of Research on Transmedia Storytelling and Narrative Strategies, Recep Yılmaz,M. Nur Erdem,Filiz Resuloğlu, Editör, IGI-GLOBAL, New-York, ss.271-291, 2018
2018
20185. Halkla ilişkiler sürecinde Yeni İletişim Teknolojileri ile Değişen Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri
KUŞAY Y.
Kurumların Yeni İletişim Biçimleri, Sancar, Gaye Aslı, Editör, Beta, İstanbul, ss.141-166, 2018
2018
20186. Digital Storytelling as a Part of Participatory Culture in Communication and Public Relation Practices, Transmedia Storytelling and Narrtive Strategies
KUŞAY Y.
Handbook of Research on Transmedia Storytelling and Narrative Strategies, Yılmaz, R., Erdem, M. N., Resuloğlu, F., Editör, IGI-GLOBAL, ss.271-291, 2018
2015
20157. Gelişen Dünyada Kurumsal İtibar Yönetiminde: Online İtibar Yönetimi
Kuşay Y.
Yeni Medya ve İletişimsel Yaklaşımlar, Ruşen Nurhayat Tanrıbilir, Editör, Kriter, İstanbul, ss.219-234, 2015
2015
20158. Halkın Yeni Afyonu Sosyal Medyada "Gündem Belirleme" ve Gündem Belirlemeye Eleştirel Bakış
Kuşay Y., Kılıç Taran B.
Ağdaki Şüphe, Tolga Kara,Ebru Özgen, Editör, Beta, İstanbul, ss.191-228, 2015
2013
20139. Sosyal Medyada Çekicilik ve Bağımlılık
Kuşay Y.
Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2013
2010
201010. Siyasal İletişimin Temel Taşını Koyanlar: Sokrates, Platon ve Aristoteles
Kuşay Y.
Seçenlere ve Seçilenlere Politik Dünya, Yonca Ece Çöklü, Editör, Referans Yayıncılık, İstanbul, ss.1, 2010
2010
201011. Siyasal iletişimin temel taşını koyanlar: Sokrates, Platon ve Aritoteles
KUŞAY Y.
Seçenlere ve Seçilenlere Politik Dünya, Çöklü, Yonca Ece, Editör, Referans Akademik Kitaplar, İstanbul, ss.3-24, 2010
2010
2010