Doç. Dr. YELİZ KUŞAY


İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

Araştırma Yöntemleri Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: İletişim


Avesis Araştırma Alanları: Halkla İlişkiler

E-posta: ykusay@marmara.edu.tr
Web: https://avesis.marmara.edu.tr/ykusay
Ofis: 529
Posta Adresi: ykusay@marmara.edu.tr

Metrikler

Yayın

27

Yayın (WoS)

1

Atıf (Scholar)

47

H-İndeks (Scholar)

2

Atıf (TrDizin)

3

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

24

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Dr. Yeliz KUŞAY,  Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nden 2002 yılında mezun olduğu aynı yıl Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler Yüksek Lisans Programına ve aynı zamanda İletişim Fakültesi’nde araştırma görevlisi görevine başlamıştır. Yüksek Lisans Programını, 2005 yılında “Kriz İletişiminde İnternetin Etkisi” çalışmasıyla, 2013 yılında “ Sosyal Medya Ortamı Olarak Facebook'un Çekiciliği ve Ergenlerde Bağımlılık Düzeyi” adlı çalışması ile doktorasını tamamlayarak doktor ünvanını olmaya hak kazanmıştır. “Kurumsal Sürdürülebilirlik İletişimi ve Uygulamaları” başlıklı bilimsel kitap çalışması ve “Dijital Dünyada Halkla İlişkilerin Dönüşümü” konusunda editörlüğünü yürüttüğü kitap çalışması bulunan Kuşay, "Kriz Yönetimi", "Halkla İlişkiler ve Kurumsal İletişimde Sosyal Medya", "Halkla İlişkilerde Medya Planlama" konularında dersler vermektedir. Aynı zamanda Marmara Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi bünyesinde sertifika, kurs ve hizmet içi eğitim programlarının iletişim ve halkla ilişkiler konularında eğitimci kadrosunda yer almaktadır. Kuşay, akademik çalışmalarına Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nde devam etmektedir.

Eğitim Bilgileri

2009 - 2013

2009 - 2013

Doktora

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler (Dr), Türkiye

2002 - 2005

2002 - 2005

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler (Yl) (Tezli), Türkiye

1998 - 2002

1998 - 2002

Lisans

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2013

2013

Doktora

Sosyal medya ortamı olarak Facebook'un çekiciliği ve ergenlerde bağımlılık düzeyi

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler (Dr)

2005

2005

Yüksek Lisans

Kriz iletişiminde internetin etkisi

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

Halkla İlişkiler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2002 - Devam Ediyor

2002 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Halkla İlişkilerde Medya Planlama

Kriz Yönetimi

Halkla ilişkiler ve Sosyal Medya

Kurumsal İletişim ve Sosyal Medya

Topluma Hizmet Uygulamaları

Makaleler

Tümü (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (6)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2021

2021

1. HALKLA İLİŞKİLER PERSPEKTİFİNDEN DİJİTAL PLATFORMLARDA İÇERİK ÜRETİMİ

KUŞAY Y.

5th INTERNATIONAL MARDIN ARTUKLU SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE, Mardin, Artuklu, Türkiye, 15 - 16 Ocak 2021, ss.363-382, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

2. EVENT MANAGEMENT İN THE CONTEXT OF CORPORATE COMMUNİCATİON: 'KEEPİNG THE PULSE OF THE EVENT İS İN THE HANDS OF INSTİTUTİONS'

KUŞAY Y.

Pearson Journal International Conference on Social Sciences & Humanities, Ankara, Türkiye, 22 - 23 Ocak 2021, ss.126-127, (Özet Bildiri)

2017

2017

3. One-Way And Two-Way Communication In Healthcare Communication “An Evaluation Of Healthcare Programs On Television”

Kuşay Y., Kılıç Taran B.

International Multidisciplinary Eurasian Congress, Barcelona, İspanya, 27 - 30 Nisan 2017, ss.56-66, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

4. Gerçekliğin Gündelik Hayatta Yeniden Üretimi

KUŞAY Y.

I. Uluslararası İletişim Bilimleri ve Medya Araştırmaları Kongresi, 12 - 15 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

5. Toplumsal Gelişimde Yeni Bir Dinamik Olarak Sosyal Girişimcilik Uluslararası İnsan Hakları Savunucuları Kurumu Front Line Örneği

Tavukçuoğlu B., Kuşay Y.

6.Uluslararası Sivil Toplum Kuruluşları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2009, ss.27-34, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2009

2009

6. Yeni Medyada Özdenetim Mekanizması Olarak Okur Temsilciliği

KUŞAY Y., ÖZAY S.

” Medya ve Etik Sempozyumu, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

7. Kurumsal İletişimde Yeni Medya

SAVAŞ A. T., KUŞAY Y.

İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı, İstanbul, Türkiye, 1 Kasım - 03 Ağustos 2006, cilt.1, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2021

2021

2. Dijitalleşen İletişim Yönetimi ve Halkla İlişkiler

KUŞAY Y.

Dijital Dünyada Halkla İlişkilerin Dönüşümü, KUŞAY, Yeliz, Editör, Eğitim, Konya, ss.13-28, 2021

2018

2018

4. Digital Storytelling as a Part of Participatory Culture in Communication and Public Relation Practices

Kuşay Y.

Handbook of Research on Transmedia Storytelling and Narrative Strategies, Recep Yılmaz,M. Nur Erdem,Filiz Resuloğlu, Editör, IGI-GLOBAL, New-York, ss.271-291, 2018

2018

2018

5. Halkla ilişkiler sürecinde Yeni İletişim Teknolojileri ile Değişen Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri

KUŞAY Y.

Kurumların Yeni İletişim Biçimleri, Sancar, Gaye Aslı, Editör, Beta, İstanbul, ss.141-166, 2018

2018

2018

6. Digital Storytelling as a Part of Participatory Culture in Communication and Public Relation Practices, Transmedia Storytelling and Narrtive Strategies

KUŞAY Y.

Handbook of Research on Transmedia Storytelling and Narrative Strategies, Yılmaz, R., Erdem, M. N., Resuloğlu, F., Editör, IGI-GLOBAL, ss.271-291, 2018

2015

2015

7. Gelişen Dünyada Kurumsal İtibar Yönetiminde: Online İtibar Yönetimi

Kuşay Y.

Yeni Medya ve İletişimsel Yaklaşımlar, Ruşen Nurhayat Tanrıbilir, Editör, Kriter, İstanbul, ss.219-234, 2015

2015

2015

8. Halkın Yeni Afyonu Sosyal Medyada "Gündem Belirleme" ve Gündem Belirlemeye Eleştirel Bakış

Kuşay Y., Kılıç Taran B.

Ağdaki Şüphe, Tolga Kara,Ebru Özgen, Editör, Beta, İstanbul, ss.191-228, 2015

2013

2013

9. Sosyal Medyada Çekicilik ve Bağımlılık

Kuşay Y.

Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2013

2010

2010

10. Siyasal İletişimin Temel Taşını Koyanlar: Sokrates, Platon ve Aristoteles

Kuşay Y.

Seçenlere ve Seçilenlere Politik Dünya, Yonca Ece Çöklü, Editör, Referans Yayıncılık, İstanbul, ss.1, 2010

2010

2010

11. Siyasal iletişimin temel taşını koyanlar: Sokrates, Platon ve Aritoteles

KUŞAY Y.

Seçenlere ve Seçilenlere Politik Dünya, Çöklü, Yonca Ece, Editör, Referans Akademik Kitaplar, İstanbul, ss.3-24, 2010

2010

2010

12. Sosyal Medyanın Gücü ve Uygulama Örnekleri

KUŞAY Y.

İkinci Medya Çağında İnternet, Filiz Aydoğan, Ayşen Akyüz, Editör, Alfa, İstanbul, ss.61-92, 2010