International Journal of Social Sciences and Education Research, cilt.3, sa.2, ss.379, 2017 (Hakemli Dergi)
Kurumların varlığını tehdit eden gelecekleri konusunda olumsuz etkiler yaratabilen krizler, yürütülecek başarılı
kriz iletişim stratejileri sayesinde atlatılabilmektedir. Kriz iletişiminde olası kriz unsurlarının önceden öngörülmesi
ve bunlara yönelik yol gösterici önlemlerin alınması kriz öncesi proaktif kriz iletişimi olarak tanımlanırken, krizin
ortaya çıkması ile algıları etkilemek, imajı yeniden oluşturmak ya da pozitif yönde etkilemek için yürütülen çalışmalar reaktif kriz iletişimi olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışma kapsamında halkın büyük bir çoğunluğunun, gerek
sosyal bir aktivite gerekse, boş zaman değerlendirme ya da eğlence amaçlı toplandıkları alışveriş merkezlerinin
proaktif ve reaktif kriz iletişim stratejileri değerlendirmiştir. Alışveriş merkezlerinde (AVM) yaşanılabilecek olası
krizlere yönelik izlenen kriz iletişim stratejileri irdelenmiştir. AVM yöneticileri ile yapılan görüşmede kriz durumlarına yönelik proaktif ve reaktif bir kriz iletişim stratejilerinin olup olmadığı, nasıl bir iletişim stratejisi izledikleri
sorgulanmıştır. Bu çalışmanın amacı AVM yönetimlerinin olası krizlere yönelik kriz iletişim stratejilerinin neler
olduğunu tespit etmektir. Günümüzde yaşanılan olumsuzluklar karşısında halkın güvenini sarsan ya da hayatını
tehdit eden olumsuzluklara karşın AVM yönetimlerinin ne kadar bilinçli bir strateji izleyip izlemedikleri sorgulanmıştır. Buna bağlı olarak var olan tabloda yer alan eksiklikler ya da artılar saptanmıştır.