Halkla İlişkiler Perspektifinden Şehir Markalaşması ve Sakin Şehir (Cittaslow) Modeli


Creative Commons License

Kuşay Y., Kotan Türkden D.

Aksaray İletişim Dergisi, cilt.3, sa.1, ss.86-104, 2021 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 3 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2021
  • Dergi Adı: Aksaray İletişim Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Other Indexes
  • Sayfa Sayıları: ss.86-104
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Cittaslow (Sakin Şehir), var olan değerleri koruyan ve yenilenebilir kaynaklara zemin hazırlayan bir modeldir. Modern dünyanın yaşam biçiminden farklı, daha sosyal ve etkileşimli bir yaşam felsefesi ile uygulama alanı bulmaktadır. Yerel bir kalkınma modeli olarak kentin tarihi ve doğal değerlerine sahip çıkarak, yavaş ve yerel kalma anlayışına sahiptir. Her geçen gün Dünya’da ve Türkiye’de Cittaslow şehir sayıları artış görmektedir. 1999 yılında İtalya’da başlayan bu hareket, günümüzde 30 ülkede, 262 şehirde, uygulama projeleri ile kentsel boyuta taşınmaktadır. Çalışmada Cittaslow Modeli, halkla ilişkiler bakış açısıyla; şehir markalaşması/tanıtımında ve hedef kitle farkındalığı açısından değerlendirilmektedir. Şehirlerin markalaşma yolunda kendilerini ifade biçimleri, kimlik oluşturma süreçleri ve hedef kitle ile iletişim şekilleri ele alınmaktadır. Araştırma, Cittaslow Modeli benimseyen ve üyelikleri kabul edilen Türkiye’deki 7 kentin Cittaslow projeleri ve sosyal medya ortamları üzerindeki yansımaları ile sınırlandırılmıştır. Hedef kitle ile iletişimde izledikleri stratejiler ve kullanılan halkla ilişkiler çalışmaları incelemenin konusu içerisinde yer almaktadır. Çalışma, kent anlayışını kimlik olgusu ile bütünleştiren, kentleri var olan değerleri ile ön plana çıkarmayı ve modern teknolojik yeniliklerle zenginleştiren, hedef kitlede pozitif anlamda davranışsal bir değişiklik yaratmayı amaçlayan, halkla ilişkiler uygulamaları ve iletişim stratejileriyle bu durumun gerçekleştirilmesi noktasında artı ve eksilerin tespiti adına önem taşımaktadır.

Cittalow (Slow City) is a model that preserves existing values and prepares the ground for renewable resources. It finds its application field with a more social and interactive philosopy of life that is different from the lifestyle of the modern world. As a local development model, it maintains the historical and natural values of the city and has a slow and local understanding model, it maintains the historical and natural values of the city and has a slow and local understanding of staying. Every day in the world and Cittaslow town in Turkey sees increase in the number. This movement that started in Italy in 1999 is now being carried to urban dimensions in 262 cities in 30 countries with implementation projects. In the study, Cittaslow Model is evaluated by public relations perspective; city branding/ promotion and target audience awareness. The ways in which cities express themselves, the processes of identity formation and the ways of communication with the target audience are discussed. The study is limited to the Cittaslow projects and their reflections on the social networks of 7 cities that have adopted the Cittaslow Model and are accepted as members. The strategies that they follow in communication with the target audience and the public relations practices used are among the subjects of the study. This study is important in realizing this situation with public relations practices and communication strategies that integrate urban understanding with identity, emphasize cities with their exidting values and enrich them with modern technological innovations and aim to create a positive behavioral change in the target audience.