Biyografi
Sinem Güdüm is currently working as an Assistant Professor at the Department of Advertising & Publicity at Marmara University, İstanbul, Turkey. Her main research areas are New Media, simulation and digital humanities. Assistant Prof. Dr. Güdüm received her P.H.D from Marmara University, Public Relations & Advertising Department; M.A from Marmara University, European Union Studies; and B.A from Boğaziçi University, Political Science & International Relations Department.
Eğitim Bilgileri
2010 - 2014
2010 - 2014Doktora
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Reklamcılık Ve Tanıtım (Dr), Türkiye
1995 - 1998
1995 - 1998Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Avrupa Araştırmaları Enstitüsü, Avrupa Topluluğu Çalışmaları, Türkiye
1991 - 1995
1991 - 1995Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, Siyaset Bilimi Ve Uluslararası İlişkiler Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2014
2014Doktora
Yeni medya reklamcılığında değişen kontrol metodları ve siber-propaganda
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
1998
1998Yüksek Lisans
Intellectual property rights in the European Union and the evolution of trademarks together with the "exhaustion of rights principle" in scope of Customs Union
Marmara Üniversitesi, Avrupa Araştırmaları Enstitüsü, Avrupa Birliği Siyaseti ve Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı (İngilizce)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİtalyanca
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2023
2023Computer-assisted genetic editing: from handwritten text recognition to keystroke logging
Mesleki Kurs
University of Antwerp, Centre for Digital Humanities and Literary Criticism
2006
2006Zaman ve Stres Yönetimi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
PDR International
2002
2002Leonardo Da Vinci Italian Language Certificate
Yabancı Dil
Scuola Leonardo Da Vinci
2001
2001ISTITUTO ITALIANO di CULTURA di ISTANBUL
Yabancı Dil
İtalyan Kültür Merkezi
2000
2000Zaman Yönetimi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Masters Training International
2000
2000Film Atölyesi
Kişisel Gelişim
Bilgi Üniversitesi
2000
2000Proje Yönetimi
Proje Yönetimi
Makro Danışmanlık ve Eğitim Hizmetleri
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
2015 - 2017
2015 - 2017Yrd. Doç. Dr.
Beykent Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Yeni Medya Ve İletişim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2008 - 2008
2008 - 2008Editör
Ticari Kuruluş Özel, FreeNews Publishing/ GASTE Tabloid Newspaper, İçerik, Editör
2001 - 2002
2001 - 2002Content Solutions Expert / Project Manager
Ticari Kuruluş Özel, Turkcell Group of Companies/ MAPCO, İçerik, Content Solutions Expert / Project Manager
1999 - 2001
1999 - 2001İçerik uzmanı / Editör
Ticari Kuruluş Özel, Superonline, İçerik, İçerik uzmanı / Editör
1997 - 1999
1997 - 1999Yazı İşleri Müdürü
Ticari Kuruluş Özel, Hearst Yayıncılık Sabah Dergi Grubu, Dergi Grubu, Yazı İşleri Müdürü
Verdiği Dersler
Lisans
Media, Popular Culture and Society
e-publishing
New Media
Advertisement Analysis Techniques
Media Planning in PR and advertising
Business Administration
research Methods in Social Sciences
Introduction to Mass Communication
History of Communication
Public Opinion, Public Diplomacy and Lobbying
Yönetilen Tezler
2024
2024Doktora
Toplum 5.0 teknolojilerinin reklam süreçleri üzerindeki etkinliği
Güdüm S. (Danışman)
H.HAVVA(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Toplumun "mcdonaldlaştırılması" kapsamında sosyal medyada nüfuzlu kişi etkileri: "Mcınfluencer"lar
Güdüm S. (Danışman)
A.KESER(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Distopik filmlerdeki ürün yerleştirme uygulamaları
Güdüm S. (Danışman)
M.CENGİZ(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Öznellik üretimi ve simülasyon bağlamında reklam
Güdüm S. (Danışman)
D.KECİN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Simülasyon kuramı bağlamında oyun içi reklam: "İkinci hayat" oyunu örneği
Güdüm S. (Danışman)
E.DOĞAN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Dijital yerliler ve dijital göçmenlerin teknoloji ürünlerine yönelik ilgilenimlerinin satın alma davranışları üzerindeki etkisinin karşılaştırmalı analizi
Güdüm S. (Danışman)
N.DERELİOĞLU(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Yeni medya reklamları kapsamında Y kuşağının satın alma davranışı
Güdüm S. (Danışman)
S.ORHA(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Yeni medya reklamcılığı ve e-ticaret siteleri kapsamında arama motoru optimizasyonu etkileri
Güdüm S. (Danışman)
M.ENVER(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ağ toplumunda rızanın inşası bağlamında sosyal medya reklam etkileri
Güdüm S. (Danışman)
İ.BALUN(Öğrenci)
Makaleler
2023
20231. HİPERGERÇEKLİK ÇAĞINDA MEDYA VE TÜKETİM
GÜDÜM S., Doğan E.
İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi
, cilt.8, sa.1, ss.9-29, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20222. Metaverse Kapsamında Oyun-içi Reklam Uygulamaları: Sandbox Alpha 2 Örneği
Güdüm S., Doğan Erdinç E.
TURKIYE ILETISIM ARASTIRMALARI DERGISI-TURKISH REVIEW OF COMMUNICATION STUDIES
, sa.41, ss.203-233, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20213. Viral Reklamlarda ‘Selfie’ Aracılığıyla İmaj Oluşumu, Narsizm ve Öz-Tüketime Eleştirel Bir Bakış
Güdüm S.
AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi
, cilt.12, sa.46, ss.68-82, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20214. Jekyll ve Hyde Çevrimiçi Olduğunda: Transhumanizmi Teşvik Eden Reklamlar Aracılığıyla Özün Tüketimi Üzerine Kritik Bir Analiz
Güdüm S.
AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi
, cilt.12, sa.44, ss.11-21, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20205. YAPAY ZEKA ÇAĞINDA İNSANSI ROBOTLARIN TANITIMI İÇİN FİLMLERDE ANTROPOMORFİZM KULLANIMI: EX-MACHINA FİLMİ
Güdüm S.
Diyalektolog
, sa.24, ss.93-101, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
20186. AŞK VE SİBER EVLİLİKLERİN OYUNİÇİ REKLAMLARDAKİ YANSIMALARI
Güdüm S., Kaya T.
ATLAS INTERNATIONAL REFERRED JOURNAL ON SOCIAL SCIENCES
, cilt.4, sa.8, ss.112-119, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
20167. SİBER TÜKETİCİ VE YENİ MEDYADA REKLAM
GÜDÜM S.
Uluslararası Hakemli İletişim ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi , ss.221-235, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20168. SANAL YAŞAMLAR VE BİLGİSAYAR OYUNLARINDA PAZARLANAN ŞİDDET
Güdüm S.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.9, sa.42, ss.1986-1992, 2016 (Hakemli Dergi)
2011
20119. ‘Süper’ Avm İçin ‘Hiper’ Teknoloji Kullanımı
Güdüm S., Deniz A. A.
AJIT-e: Bilişim Teknolojileri
, cilt.2, sa.2, ss.59-70, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. INFLUENCER MARKETING AND REDEFINING FAME IN SOCIAL MEDIA ADVERTISEMENTS
GÜDÜM S.
4th Celebrities Conference, Roma, İtalya, 26 - 28 Haziran 2018, (Tam Metin Bildiri)
2017
20172. A Critical Approach to Product Placement in Comedy: Seinfeld Case
GÜDÜM S.
International Conference on Arts, Science and Technology, Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri, 20 - 22 Aralık 2017, ss.36-41, (Tam Metin Bildiri)
2017
20173. Sanal Bir Şiddet Platformu: DEEP-WEB
POYRAZ E., GÜDÜM S.
3. Uluslararası Farklı Şiddet Boyutları ve Toplumsal Algı Kongresi, 21 - 22 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
20174. New Media, Popular Culture, and the Audience Response to Conspiracy Theories,
GÜDÜM S.
VI. INTERNATIONAL CONFERENCE ON CONFLICT, TERRORISM AND SOCIETY“CULTURE AND POLITICS OF CONSPIRACY THEORIES IN GLOBAL CONFLICTS, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
20165. Yeni Medya Çağı nda Küresel Kimlikler ve Cinsiyetin İş Hayatına Etkileri Global Identities in the Era of New Media and Effects of Gender in the Workplace
Güdüm S.
2. Ulusal Şişli Sempozyumu: Çalışma Yaşamına Disiplinlerarası Yaklaşımlar, İstanbul, Türkiye, 5 - 06 Mayıs 2016, ss.130-143, (Tam Metin Bildiri)
2016
20166. Playing God in New Media Changing Meaning of Sacred
GÜDÜM S.
/ Dokuz Eylül University Symposium of American Studies-The Sacred & The Sublime, İzmir, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
20157. Women in Technology Google Women Tech makers Case
GÜDÜM S.
International Conference on Knowledge and Politics in Gender and Women's Studies, Ankara, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2015, ss.979-985, (Tam Metin Bildiri)
2015
20158. Framing of Conflicts in New Media From Facebook to Tahrir Square
GÜDÜM S.
Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Uluslararası Yeni Medya-Yeni Yaklaşımlar Konferansı, Çanakkale, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2015, ss.27-39, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Dijital Düzen: Simülasyonda Tüketim ve Yeni Gerçeklik Üzerine
Güdüm S.
Kriter Yayınevi, İstanbul, 2021
2021
20212. GLOBALIZATION AND REDEFINING INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS IN THE ENTERTAINMENT INDUSTRY WITH EMPHASIS ON CGI BASED DIGITAL ADVERTISING
Güdüm S.
RESEARCH & REVIEWS IN SOCIAL, HUMAN AND ADMINISTRATIVE SCIENCES, ERTEKİN,İRFAN ; DIKER,OĞUZ ; URAL,ELİF, Editör, Gece Kitaplığı, İstanbul, ss.75-86, 2021
2020
20203. TÜKETİM TOPLUMUNUN YENİ MEDYA REKLAMCILIĞINA UYARLANMASINDA SİBER PROPAGANDA ETKİLERİ: “KONY’İ ŞÖHRET YAP” KAMPANYASI ÖRNEĞİ
Güdüm S.
Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Teori ve Araştırmalar, Doç. Dr. Erdem Sarıkaya, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.467-480, 2020
2020
20204. Bir Başka Pazarlama: HaCker’lIk ve Gasp
Güdüm S.
Dijital Medyanın Ekonomi Politiği, Prof. Dr. Cengiz Anık, Editör, Nobel, İstanbul, ss.261-271, 2020
2018
20185. Reklam Yönetimi
Tosun N. Z., Tüzel Uraltaş K. N., Nas A., Özkaya B., Güdüm S., Ertürk B., et al.
Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2018
2015
20156. Yeni Medyada Post-Modern Tüketici ve Siber-Simulasyonda Gerçeklik
Aydoğan Boschele F., Uslusoy B., Tümbek Tekeoğlu A. N., Şakrak B. E., Saka E., Parlayandemir G., et al.
İletişim Çalışmaları, Prof.Dr.Filiz Aydoğan, Editör, Derin Yayınları DER Yayınevi, İstanbul, ss.111-125, 2015
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mayıs 2022
Mayıs 2022Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2022
Şubat 2022Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2021
Mart 2021Turkish Journal of Marketing (TUJOM)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2020
Kasım 2020Diyalektolog
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020Erciyes İletişim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2020
Haziran 2020Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2019
Aralık 2019Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2019
Kasım 2019Diyalektolog
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2019
Nisan 2019Marmara Lisansüstü İletişim Öğrencileri Kongresi (MİLEF)
Bildiri (Tam Metin)
Mart 2019
Mart 2019Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Akademik Dolaşım Faaliyetleri
2019 - 2019
2019 - 2019Erasmus Programı
Ders Verme
Universitad del Pais Vasco (UPV), İspanya
2017 - 2017
2017 - 2017