Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Teori ve Araştırmalar, Doç. Dr. Erdem Sarıkaya, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.467-480, 2020
Halkla ilişkilerin isim babası Edward Bernays ile farkındalık yakalayan ‘duygulara satış’ın önemi, günümüzün sanal ağırlıklı mekanik dünyasında
reklamcıları adeta ‘Hissetmek için satın al!’ motosunu benimsetmeye itecek kadar ilerlemiştir. Reklam sektörü, bu motto ışığında benzeri
görülmemiş bir yaratıcılıkla kamu bilincinin ortak zamanını ve dikkatini büyük miktardaki metanın satışına yöneltmiş ve böylece ‘Tüketim Toplumu’nu
ustalıkla inşa etmiştir. Gelişen teknolojiyle birlikte büyük bir hızla artan yeni medya uygulamaları, mobil aplikasyonlar ve web 2.0 ile gündeme
oturan etkileşimli sosyal medya siteleri, geleneksel kitle iletişim araçlarının etkilerini hiç kuşkusuz azaltmış ve ‘Yeni Medya’da yer bulmak
isteyen reklamcıları oldukça hızlı ilerleyen bu yeni siber ortamda deneysel çalışmalar yapmaya yöneltmiştir.