Biyografi
1981 yılında Giresun’da doğdu. 2000’de Giresun İmam-Hatip Lisesi’nden, 2005’te Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nden mezun oldu. 2011’de fakültemizin Din Eğitimi anabilim dalında araştırma görevlisi olarak çalışmaya başladı. 2007 yılında “Din Eğitimi Açısından Kur’an’da Münafıklık Kavramı” başlıklı teziyle M.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü’nün Felsefe ve Din Bilimleri bilim dalındaki yüksek lisans programını tamamladı. 2011 yılı itibariyle aynı bilim dalında “Din Eğitimi Açısından Kur’an’da Hz. İbrahim (a.s) başlıklı teziyle doktora eğitimini tamamlamış ve 2021 yılında Doçent olmuştur.
Eğitim Bilgileri
2007 - 2011
2007 - 2011Doktora
Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü, Türkiye
2005 - 2007
2005 - 2007Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü, Türkiye
2001 - 2005
2001 - 2005Lisans
Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2011
2011Doktora
Din Eğitimi Açısından Kur’an’da Hz. İbrahim (a.s.)
Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü
2007
2007Yüksek Lisans
Din Eğitimi Açısından Kur’an'a Göre Münafıklık Kavramı
Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü
2014 - 2021
2014 - 2021Dr. Öğr. Üyesi
Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü
2011 - 2014
2011 - 2014Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Yaygın din eğitimi bağlamında yayınlanan dini içerikli programların incelenmesi "televizyon ve youtube kanallarının içeriklerinin incelenmesi ve karşılaştırılmaları ekseninde
Gürel R. (Danışman)
E.NAZLI(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Yaygın din eğitimi bağlamında yayınlanan dini içerikli programların incelenmesi “televizyon ve youtube kanallarının içeriklerinin incelenmesi ve karşılaştırılmaları ekseninde”
GÜREL R. (Danışman)
E.Nazlı(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitaplarında Yer Alan Hz. Muhammed (s.a.s.) ile İlgili Ünitelerin Öğretim Programı Kazanımlarının Gerçekleşmesine Katkısı
Gürel R. (Danışman)
N.KELEŞ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Kuruluşundan günümüze Makedonya İslam Birliği'nin örgün ve yaygın din eğitimi hizmetleri
Gürel R. (Danışman)
H.SEJDINI(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Peygamberimizin hayatı dersi öğretim programları ve ders kitaplarının incelenmesi
GÜREL R. (Danışman)
O.Çelik(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Kuruluşundan günümüze Makedonya İslam birliği’nin örgün ve yaygın din eğitimi hizmetleri
GÜREL R. (Danışman)
H.Sejiıni(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Nehcü'l Belağa'ya göre din, ahlak ve değer eğitimi
GÜREL R. (Danışman)
G.Aydın(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Sadreddin Konevi'nin eğitim düşüncesinde münasebet kavramı
Gürel R. (Danışman)
B.MOLLAAHMETOĞLU(Öğrenci)
Makaleler
2022
20221. Öğrenci Görüşlerinden Hareketle Proje İmam Hatip Ortaokulları ve Diyanet İşleri Başkanlığı’na Bağlı Kur’an Kurslarındaki Hafızlık Eğitimi Süreçlerinin Karşılaştırılması (İstanbul Avrupa Yakası Örneği)
GÜREL R., METE E.
Van İlahiyat Dergisi , cilt.10, sa.17, ss.19-47, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20222. Dini Yüksek Öğretimde Din Eğitimi Dersinde Kullanılan Ders Kitapları Üzerine Bir İnceleme
KAYA U., GÜREL R.
TALIM: JOURNAL OF EDUCATION IN MUSLIM SOCIETIES AND COMMUNITIES, Onder Akademi , cilt.6, sa.2, ss.196-216, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20223. DKAB ÖĞRETMENLERİNİN ALDIKLARI DİN EĞİTİMİNİN DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİNE ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA (İSTANBUL ANADOLU YAKASI ÖRNEĞİ)
GÜREL R., KARAKUŞ K.
PEARSON JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES & HUMANITIES , cilt.7, sa.17, ss.55-71, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20214. FEN VE SOSYAL BİLİMLER PROGRAMLI ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİNİN EĞİTİM ORTAMLARI ve FİZİKİ İMKÂNLARI ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA (KOCAELİ ÖRNEĞİ)
GÜREL R., ŞALCI Z.
Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi , cilt.26, sa.2, ss.79-113, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20205. İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Diyanet İşleri Başkanlığı’nın Din Hizmetlerine Yönelik Algıları:Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği
GÜREL R.
İslam Tetkikleri , cilt.10, sa.2, ss.553-586, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20206. DKAB Öğretmenlerine Göre Lisansüstü Eğitim: Tercih Sebepleri, Süreçler, Sorunlar ve Beklentiler Üzerine Nitel Bir Araştırma
GÜREL R.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi , cilt.7, sa.12, ss.127-166, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20207. The Faculty of Theology Students' Perceptions on Religious Services of the Ministry of Religious Affairs: The Case of Marmara University's Faculty of Theology Ilahiyat Fakültesi Öǧrencilerinin Diyanet Işleri Başkanliǧi'nin Din Hizmetlerine Yönelik Algilari: Marmara Üniversitesi Ilahiyat Fakültesi Örneǧi
GÜREL R.
Islam Tetkikleri Dergisi
, cilt.10, sa.2, ss.553-586, 2020 (Scopus)
2019
20198. Din Eğitiminde Neo-Hümanist Bir İdeal: Bildung Modeli ve Almanya’da Din Eğitimi Anlayışına Etkileri
GÜREL R.
Marife Dini Araştırmalar Dergisi , cilt.19, sa.1, ss.323-355, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20199. Mehmet Şemseddin Günaltay’ın Sebîlürreşâd Dergisinde Yayınlanan Makaleleri Işığında Eğitim-Öğretim İle İlgili Görüşleri
GÜREL R.
darulfunun ilahiyat
, cilt.30, sa.2, ss.407-431, 2019 (Scopus)
2019
201910. Selçuk Akşin Somel. Osmanlı’da Eğitimin Modernleşmesi (1839-1908) İslamlaşma, Otokrasi ve Disiplin.
GÜREL R.
Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi , cilt.21, sa.40, ss.567-573, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201911. ”2010 Yılı ve Sonrası DKAB Dersi Öğretim Programları ve Ders Kitaplarında Saygı ve Hoşgörü Değerleri Bağlamında Diğer Dinlerin Öğretimi”
GÜREL R.
Kilitbahir Dergisi , sa.15, ss.81-124, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201912. 2010 Yılı ve sonrası DKAB Ders Programları ve Ders Kitaplarında Saygı ve Hoşgörü Değerleri Bağlamında Diğer Dinlerin Öğretimi
Gürel R.
Kilitbahir Çanakkale 18 Mart Ünv. İlahiyat Fakültesi Dergisi , sa.15, ss.81-123, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
201713. Place of Physcial Environment in Personality Education According to Muhammad lqbal
GÜREL R.
CUMHURIYET ILAHIYAT DERGISI-CUMHURIYET THEOLOGY JOURNAL
, cilt.21, sa.3, ss.1941-1972, 2017 (ESCI)
2017
201714. Muhammed İkbal’e Göre Şahsiyet Eğitiminde Fiziksel Çevrenin Yeri
GÜREL R.
Cumhuriyet İlahiyat Dergisi , cilt.21, sa.3, ss.1941-1972, 2017 (Scopus)
2015
201515. Hz. Peygamber’in (S.A.) Eğitim-Öğretim Modelinde Belli Başlı İlke ve Metotlar
GÜREL R.
Yakın Doğu Üniversitesi İslam Tetkikleri Merkezi Dergisi , cilt.1, sa.2, ss.115-134, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201416. Sosyal Pekiştireçlerin ve Model Davranışlarının, Çocukların Ahlaki Yargılarının Şekillenmesindeki Etkisi (Bandura Örneği)
GÜREL R.
Değerler Eğitimi Dergisi , 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201317. Kur’xxan-ı Kerim’xxde Tercih İfade Eden Kavramlar IşığındaTercihte Bulunma Olgusunun Eğitici Yönleriyle Analizi
GÜREL R.
Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi , 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201318. Kur’ân-ı Kerim’de Tercih İfade Eden Kavramlar Işığında “Tercihte Bulunma” Olgusunun Eğitici Yönleriyle Analizi
GÜREL R.
Marmara Ünivrsitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi , cilt.45, ss.217-252, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201219. Hz. Peygamber'in Eğitim-Öğretim Modelinde Belli Başlı İlke ve Metotlar
Gürel R.
Yakın Doğu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi , cilt.1, sa.2, ss.115-134, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. OSMANLI’NIN SON DÖNEMİNDE ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNE DAİR BİR ESER: SÜLEYMAN NESİB ve İLM-İ TERBİYE-İ ETFAL
GÜREL R.
INTERNATIONAL CAPPADOCIA SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Niğde, Türkiye, 15 Aralık 2021, ss.85-97, (Tam Metin Bildiri)
2020
20202. “ERKEN CUMHURİYET DÖNEMİNDE HEDEF KİTLEYE YÖNELİK BİR İLMİHAL ÖRNEĞİ: AHMET HAMDİ AKSEKİ’NİN “KÖYLÜYE DİN DERSLERİ” ADLI KİTABINDA İNANÇ ÖĞRETİMİ”
GÜREL R.
Zeugma 4. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2020, ss.124-125, (Özet Bildiri)
2019
20193. Ömür Boyu Gelişim Teorileri Bağlamında Orta YetişkinlikDönemi İnanç Gelişimi ve Eğitimi
GÜREL R.
6. ULUSLARARASIMULTİDİSİPLİNERÇALIŞMALARI KONGRESİ, Gaziantep, Türkiye, 26 - 27 Nisan 2019, cilt.1, ss.177-191, (Tam Metin Bildiri)
2018
20184. İslam Eğitim Tarihinin Klâsik Çağında Bir Düşünür:Câhiz ve Eğitim Düşüncesi
GÜREL R.
International Congress on Islamic Education, İstanbul, Türkiye, 27 - 28 Nisan 2018, cilt.6, sa.1, ss.371-383, (Tam Metin Bildiri)
2018
20185. DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ PROGRAMLARINDA VE DERSKİTAPLARINDA SANAT BİLİNCİ VE BİR DEĞER OLARAK ESTETİK
GÜREL R.
2. Uluslararası Sanat ve Estetik Sempozyumuve Sergisi, Elazığ, Türkiye, 19 - 21 Nisan 2018, ss.280-293, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20232. Kuzey Makedonya’da Okullarda Din Eğitimi
GÜREL R., SEJDINI OSMAN H.
BALKANLAR’DA OKULLARDA DİN EĞİTİMİ, Zengin, Mahmut; Hendek, Abdurrahman, Editör, DEM YAYINLARI, İstanbul, ss.205-240, 2023
2022
20223. PROF. DR. M. ŞEVKİ AYDIN’IN ULUSAL VE ULUSLARARASI DİN EĞİTİMİNE KATKILARI
GÜREL R.
Prof. Dr. MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN ve DİN EĞİTİMİ BİLİMİNE KATKILARI, Prof. Dr. Süleyman AKYÜREK, Editör, KİMLİK YAYINLARI, Kayseri, ss.78-110, 2022
2022
20224. İlköğretim Din Dersi Öğretim Programları ve Ders Kitaplarında Peygamber İnancı
GÜREL R.
ÖRGÜN DİN EĞİTİMİNDE İNANÇ ESASLARI, Doç. Dr. Emine KESKİNER, Editör, ÇAMLICA YAYINLARI, İstanbul, ss.147-196, 2022
2021
20215. HURAFELERLE MÜCADELEDE DIN EĞITIMININ ROLÜ
GÜREL R.
HALK İNANIŞLARI VE UYGULAMALARI , Niyazi Akyüz , İhsan Çapcıoğlu, Editör, Nobel Yayıncılık, İstanbul, ss.425-449, 2021
2020
20206. CUMHURİYETTEN GÜNÜMÜZEİLK ve ORTAÖĞRETİMDE PEYGAMBER İNANCI ÖĞRETİMİ
GÜREL R.
Çamlıca Yayınları, İstanbul, 2020
2020
20207. ERKEN CUMHURİYET DÖNEMİNDE HEDEF KİTLEYE YÖNELİK BİR İLMİHALÖRNEĞİ: AHMET HAMDİ AKSEKİ’NİN “Köylüye Din Dersleri” ADLIKİTABINDA İNANÇ ÖĞRETİMİ
GÜREL R.
TARİH TOPLUM VE İNANÇ, Dr. Kazım KARTAL, Dr. Fehminaz ÇABUK, Editör, İksad Yayınevi, Adıyaman, ss.37-82, 2020
2019
20198. İlahiyat Fakültelerinde Hafızlık Çalışmaları: MÜ. İlahiyat Fakültesi Örneği
Gürel R.
HAFIZLIK EĞİTİMİ ÜZERİNE ARAŞTIRMALAR, Cemil Osmanoğlu,Ömer Özbek, Editör, Kimlik Yayınları, Kayseri, ss.170-200, 2019
2019
20199. Cumhuriyet Dönemi Hafızlık Eğitimi Literatürü Üzerine Bir Değerlendirme
Gürel R.
Hafızlık Eğitimi Üzerine Araştırmalar, Cemil Osmanoğlu,Ömer Özbek, Editör, Kimlik Yayınları, Kayseri, ss.360-390, 2019
2019
201910. İlahiyat Fakültelerinde Hafızlık Çalışmaları: Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği
KAYA U., GÜREL R.
Hafızlık Eğitimi Üzerine Araştırmalar, Cemil Osmanoğlu - Ömer Özbek, Editör, Kimlik Yayınları, Kayseri, ss.247-295, 2019
2019
201911. Cumhuriyet Dönemi Hafızlık Eğitimi Literatürü Üzerine Bir Değerlendirme
GÜREL R.
Hafızlık Eğitimi Üzerine Araştırmalar, Cemil Osmanoğlu, Ömer Özbek, Editör, Kimlik Yayınları, Kayseri, ss.360-390, 2019
2016
201612. Din Eğitimi Açısından Kur’an’da Münafıklık Kavramı
GÜREL R.
Düşün Yayıncılık, İstanbul, 2016
2014
201413. Din Eğitimi Açısından Kur’xxan’xxa Göre Münafıklık Kavramı
GÜREL R.
Düşün Yayıncılık, İstanbul, 2014
2013
201314. Din Eğitimi Açısından Kur’xxan’xxda Hz. İbrahim
GÜREL R.
Çamlıca Yayınları, İstanbul, 2013
Desteklenen Projeler
2024 - 2025
2024 - 2025KUR’AN ÖĞRETİMİNDE HARFLERİN MAHREÇLERİ VE SIFATLARI OLGUSUNDAN AKTİF YARARLANMANIN EĞİTİME KATKISI / AR-GE PROJESİ
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
(Proje Özeti)
Kılıç M. (Yürütücü), Gürel R., Tuncel E., Yıldız S., Kara M., Ayan H., et al.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mart 2018
Mart 2018CUMHURİYET İLAHİYAT DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2018
Mart 2018İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Nisan 2019 - 01 Nisan 2019
01 Nisan 2019 - 01 Nisan 20196. ULUSLARARASI MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMA KONGRESİ
Çalışma Grubu
Gaziantep-Türkiye
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018ULUSLARARASI İSLAM EĞİTİMİ KONGRESİ
Çalışma Grubu
İstanbul-Türkiye
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018