Ortaokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitaplarında Yer Alan Hz. Muhammed (s.a.s.) ile İlgili Ünitelerin Öğretim Programı Kazanımlarının Gerçekleşmesine Katkısı


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: NUR KELEŞ KAHRAMAN

Danışman: Ramazan Gürel

Özet:

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitaplarında Yer Alan Hz. Muhammed (s.a.s.) ile İlgili Ünitelerin Öğretim Programı Kazanımlarının Gerçekleşmesine Katkısı isimli bu çalışma toplam üç bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde araştırmanın yöntemi, amacı, sınırlılıkları, önemi, problemi ve literatür değerlendirmeden bahsedilmiştir. Birinci bölümde 1982-2018 yılları arasında yapılan öğretim programlarının incelemesi ve değerlendirilmesi yapılmıştır. Bu değerlendirme ışığında 2018 yılına ait bu yeni program mukayese edilerek incelenmiştir. İkinci bölümde Hz. Muhammed (s.a.s.) ile ilgili ünite içeriklerinde temel alınması gereken bazı noktalar belirlenerek anlatılmıştır. Aynı zamanda ünite anlatım esnasında kullanılması gereken bazı öğretim yöntem ve tekniklerinden bahsedilmiştir. -------------------- Primary religious culture and Ethics in the textbooks included in the Prophet (s.a.s.). Muhammad (s.a.s.) this study is composed of three parts. In the introductory section, the method, purpose, limitations, importance, problem and literature review were discussed. In the first part, the examination and evaluation of the educational programs conducted between 19822018 were carried out. In the light of this evaluation, this new program for 2018 was examined in comparison. In the second part, Hz. Muhammad (s.a.s.) some points that should be based on the contents of the unit have been determined and explained. At the same time, some teaching methods and techniques that should be used during Unit lecture were mentioned. In