Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademi Dışı Deneyim
2017 - 2021
2017 - 2021YÖNETİM KURULU ÜYELİĞİ
TAKASBANK, YÖNETİM KURULU ÜYELİĞİ
2016 - 2018
2016 - 2018Başbakanlık Müsteşar Danışmanı
T.C. BAŞBAKANLIĞI, Başbakanlık Müsteşar Danışmanı
2014 - 2016
2014 - 2016Başkan Danışmanı
T.C. BAŞBAKANLIĞI AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ BAŞKANLIĞI, Başkan Danışmanı
Makaleler
Tümü (36)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (10)
ESCI (6)
Scopus (9)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (20)
2025
20251. Bir Üretken Yapay Zekâ Aracı Olarak ChatGPT’nin Yabancı Dil Öğretiminde Kullanılmasına İlişkin Görüşler
Demir S. Ö., ÇETIN M.
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.207-234, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. ICT and academic achievement in secondary education: A hierarchical linear modelling
Fayda Kınık F. Ş., ÇETİN M.
Journal of Computer Assisted Learning
, cilt.41, sa.1, 2025 (SSCI)
2024
20243. GİRİŞİMCİLİĞİN DÖNÜŞEN DİNAMİKLERİ: İÇ KONTROL ODAĞI, İŞ YAŞAM DENGESİ, MESLEKİ MOTİVASYON ETKİLEŞİMLERİ
ŞALLI D., ÇETİN M.
Journal of Research in Education and Teaching , cilt.13, sa.4, ss.1-16, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20244. Teaching, research, and third mission efficiency of universities: A data envelopment analysis and hybrid multi-criteria decision-making approach
Maral M., ÇETİN M.
Managerial and Decision Economics
, cilt.45, sa.4, ss.2171-2188, 2024 (SSCI)
2024
20245. Girişimci Liderlik, Öğretmen Girişimciliği ve Pozitif Psikolojik Sermaye: Bir Yapısal Eşitlik Modeli Sınaması
AKKAYA R., ÇETIN M.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.60, ss.337-366, 2024 (ESCI, TRDizin)
2023
20236. Perspectives on knowledge management capabilities in universities: A qualitative identification of organisational factors
Fayda Kınık F. Ş., ÇETİN M.
HIGHER EDUCATION QUARTERLY
, cilt.77, sa.3, ss.375-394, 2023 (ESCI)
2023
20237. Who chooses whom for professional interaction? A sociometric inquiry into teacher leadership
Banoğlu K., Vanderlinde R., ÇETİN M.
Professional Development in Education
, cilt.49, sa.6, ss.1053-1071, 2023 (SSCI)
2023
20238. Authentic Leadership Scale: A Scale Development Study Otantik Liderlik Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
Alpanik F., ÇETİN M.
Milli Egitim
, cilt.52, sa.238, ss.1109-1132, 2023 (Scopus)
2022
20229. Academic Intellectual Capital Scale: A Validity and Reliability Study
Ozalp U., Cetin M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.9, sa.1, ss.138-164, 2022 (ESCI, TRDizin)
2022
202210. THE ENTREPRENEURIAL TEACHER BEHAVIOR SCALE: A SCALE ADAPTATION STUDY GİRİŞİMCİ ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARI ÖLÇEĞİ: BİR ÖLÇEK UYARLAMA ÇALIŞMASI
Akkaya R., ÇETİN M.
Milli Egitim
, cilt.51, sa.234, ss.1473-1490, 2022 (Scopus)
2021
202111. The Model of Relationships between Intellectual Capital, Learning Organizations, and Innovation-Oriented Organizational Structures in Educational Organizations
Baydar F., ÇETİN M.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, sa.94, ss.265-294, 2021 (ESCI)
2020
202012. Generative Leadership Scale Development Study
ÇETİN M., Demirbilek M.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.35, sa.4, ss.887-903, 2020 (ESCI)
2020
202013. Principals as Indelible Leaders in the Context of School Culture
ÇETİN M., Doğruyol Aladak K. B.
Journal of Education and Training Studies , 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201914. School Administrators and Generation Z Students‟ Perspectives for aBetter Educational Setting
ÇETİN M., HALİSDEMİR M.
Journal of Education and Training Studies , cilt.7, sa.2, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201815. Relationship of Organizational Accountability Levels of Higher Education Institutions to Organizational Commitment and Organizational Trust Levels of the Academic Staff
ÇETİN M., KARSANTIK İ., YAZICI E., EROL İ.
Journal of Turkish Studies , cilt.13, sa.27, ss.461-478, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201816. Investigation Of The Important Competencies Of Academics To Enhance The Performance And Productivity: A Case Study At Turkish Universites
Çetin M.
Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Öğrenme Teknolojileri Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.1-8, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201817. An Analysis on School Psychological Counselors’ Dealing With Difference in Multicultural Contexts
Çetin M., Öksüz Gül F., Erol İ.
International Journal of Progressive Education , cilt.14, sa.3, ss.93-112, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201818. Analysis on Learning Perceptions of School Administrators at Different Career Phases
Çetin M., Işık M.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.10, sa.3, ss.81-98, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201819. DEVELOPMENT OF THE MARMARA CRITICAL THINKING DISPOSITIONS SCALE: VALIDITY AND RELIABILITY ANALYSIS
ÖZGENEL M., ÇETİN M.
International Journal of Eurasia Social Sciences , cilt.9, sa.32, ss.991-1015, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201820. A Study on Accountability Language at the Level of the Primary School
ÇETİN M., Keser S., DURMAZ A., TATIK R. Ş.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.21, ss.91-100, 2018 (ESCI)
2017
201721. Investigation of Principals’xx Technology Leadership Profiles in the context of Schools’xx Learning Organization Culture and ICT Infrastructure: F@tih Project Schools vs. the Others
BANOĞLU K., VANDERLİNDE R., ÇETİN M.
Masader , cilt.41, sa.188, ss.83-98, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201722. The Characteristics of Toxic Leaders and Teachers’ Opinions Related to Reflections on the School Culture of the Toxic Leadership
Çetin M., Türkmenoğlu G.
Recent Developments in Education , cilt.1, sa.1, ss.1-8, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201723. THE PARADIGM OF KNOWLEDGE MANAGEMENT IN HIGHEREDUCATION: A QUALITATIVE EXPLORATION OFORGANIZATIONAL FACTORS AFFECTING KM READINESS
Çetin M., Fayda Kınık F. Ş.
International Journal of Management and Applied Science , cilt.1, sa.1, ss.1-8, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201724. THE PARADIGM OF KNOWLEDGE MANAGEMENT IN HIGHEREDUCATION: A QUALITATIVE EXPLORATION OFORGANIZATIONAL FACTORS AFFECTING KM READINESS
Çetin M., Fayda Kınık F. Ş.
International Journal of Management and Applied Science , cilt.1, sa.1, ss.1-8, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201625. Öğretmenlerin Öğretmen Liderliğine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
ÇETİN M., ÇAYAK S.
The Journal of International Educational Sciences , cilt.3, sa.9, ss.200-222, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201626. Investigation of Principals' Technology Leadership Profiles in the context of Schools' Learning Organization Culture and ICT Infrastructure: F@tih Project Schools vs. the Others
Banoglu K., Vanderlinde R., ÇETİN M.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.41, sa.188, ss.83-98, 2016 (SSCI)
2016
201627. SERVICE QUALITY IN AIRWAYS AN APPLICATION OF SERVQUAL METHOD IN MEASURING SERVICE QUALTIY OF ONUR AIR
TOKSÖZ S., ÇETİN M., KAHRIMAN A.
ASIAN ACADEMIC RESEARCH JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES AND HUMANITIES , 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201628. Veli Liderliği Bağlamında Veli Temsilcileri Üzerine Nitel Bir Çalışma
ÇETİN M., TATIK R. Ş., DOĞAN B., ÇAYAK S.
Route Educational and Social Science Journal , cilt.3, sa.1, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201529. Öğretmen Adaylarının Kariyer Kavramına İlişkin Metaforik Algıları
ÇETİN M., TATIK R. Ş., ÇAYAK S., DOĞAN B.
The Journal of International Educational Sciences , cilt.2, sa.4, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201530. Examination Of Opinions Of Teachers And Directors In School Management On Performance Appraisal System According To Multiple Data Sources
ÇETİN M., Ernalbant Ö.
Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.1-9, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201531. The Teacher Leader in Context of Shared Leadership in Public Schools
ÇETİN M., Sıtar K.
American Journal of Educational Research , cilt.3, sa.8, ss.1027-1035, 2015 (Hakemli Dergi)
2012
201232. CHANGE AND INNOVATION: A STUDY TO DEVELOP A SCALE FORTEACHERS`ATTITUDES TOWARDS CHANGE
ÇETİN M., DÜNDAR S., DOĞAN A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF NEW TRENDS IN ARTS, SPORTS SCIENCE EDUCATION (IJTASE) , cilt.1, sa.3, ss.26-38, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201233. The Effects of Leadership Styles and the CommunicationCompetency of Bank Managers on the Employee s Job Satisfaction The Case of Turkish Banks
ÇETİN M., Erdilek Karabay M., Efe M. N.
Procedia –Social and Behavioral Sciences , cilt.58, sa.58, ss.227-235, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201134. Perceived Procedural Rationality and Political Behavioursin Strategic Decision Making Process and Organizational Commitment Trian
ÇETİN M., PEKİNCE D.
Procedia Social and Behavioral Sciences , cilt.24, sa.24, ss.1154-1163, 2011 (Hakemli Dergi)
2006
200635. The Relationship Between Job SatisfactionOccupational and Organizational Commitment of Academics
ÇETİN M.
Journal of American Academy of Bussiness , 2006 (Hakemli Dergi)
2004
200436. Academics Conflict Management Styles
ÇETİN M., HACIFAZLIOĞLU Ö.
Doğuş Üniversitesi Dergisi , cilt.2, sa.5, ss.155-162, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Investigation of the Self-Leadership Effect On Organizational Learning Capacities in Universities: A Case Study At Turkish Universities
ERGİN B., ÇETİN M.
2nd International Congress On New Horizons In Education and Social Sciences (ICES-2019), İstanbul, Türkiye, 18 - 19 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2017
20172. The Paradigm of Knowledge Management in Higher Education: A Qualitative Exploration of Organizational Factors Affecting KM Readiness
ÇETİN M., FAYDA KINIK F. Ş.
Academicsera 6th International Conference, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 17 Temmuz 2017, cilt.3, ss.94-102, (Tam Metin Bildiri)
2017
20173. Development of the self-leadership model for the improvements on competencies of academics: A case study at Turkish Universities
ERGİN B., ÇETİN M.
3RD INTERNATIONAL CONGRESS on EDUCATION SCIENCES AND LEARNING TECHNOLOGY, Atina, Yunanistan, 15 - 19 Kasım 2017, ss.13, (Özet Bildiri)
2017
20174. Investigation of the important competencies of academics to enhance the performance and productivity: A case study at Turkish Universites,
ERGİN B., ÇETİN M.
3RD INTERNATIONAL CONGRESS on EDUCATION SCIENCES AND LEARNING TECHNOLOGY, Atina, Yunanistan, 15 - 19 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2016
20165. Öğretmenlerin Öğretmen Liderliğine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
ÇETİN M., ÇAYAK S.
VII. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Girne, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Kasım 2016, ss.33-34, (Özet Bildiri)
2016
20166. The Reflections of Organizational Identification Built upon Social Identity Theory on the Perception of Alienation in Higher Education
ÇETİN M., FAYDA KINIK F. Ş.
WEST EAST INSTITUTE 2016 BOSTON CONFERENCE, 1 - 03 Ağustos 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
20167. Öğretmenlerin Veli Rollerine İlişkin Algıları: Bir Üçgenleme Çalışması.
ÇETİN M., TATIK R. Ş., DOĞAN B., ÇAYAK S.
III. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Mart 2016, ss.748-749, (Özet Bildiri)
2015
20158. Veli Liderliği Bağlamında Veli Temsilcileri Üzerine Nitel Bir Çalışma
ÇETİN M., TATIK R. Ş., DOĞAN B., ÇAYAK S.
VI. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 5 - 07 Kasım 2015, ss.150-151, (Özet Bildiri)
2015
20159. Okul yöneticilerinin liderlik davranışlarının yol-amaç liderlik teorisi bağlamında incelenmesi.
ÇETİN M., ÇAYAK S.
VI. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 5 - 07 Kasım 2015, ss.148-149, (Özet Bildiri)
2015
201510. Öğretmen Adaylarının Kariyer Kavramına Ilişkin Metaforik Algıları
ÇETİN M., TATIK R. Ş., ÇAYAK S., DOĞAN B.
II. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2012
201211. The Effects of Leadership Styles and the Communication Competency of Bank Managers on the Employee's Job Satisfaction: The Case of Turkish Banks
ÇETİN M., ERDİLEK KARABAY M., Efe M. N.
8th International Strategic Management Conference, Barcelona, İspanya, 21 - 23 Haziran 2012, cilt.58, ss.227-235, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. ALAN YAZIN TARAMASI
ŞALLI D., ÇETİN M.
Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Abdurrahman İlğan, Abdurrahman Ekinci, Editör, Nobel, Ankara, ss.43-75, 2023
2022
20222. GİRİŞİMCİLİĞİ ANLAMAK: KEŞFET-PLANLA- HAREKETE GEÇ
ŞALLI D., ÇETİN M.
Nobel, İstanbul, 2022
2019
20193. YÜKSEKÖĞRETİMDE BİLGİ YÖNETİMİ
FAYDA KINIK F. Ş., ÇETİN M.
NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, 2019
2019
20194. DENGELİ LİDERLİK
ÇETİN M., FAYDA KINIK F. Ş.
GÜNCEL LİDERLİK KURAMLARI, MÜNEVVER ÇETİN, Editör, NOBEL, Ankara, ss.31-64, 2019
2018
20187. The Opinions Of School Administrators On TheTeacher Performance Evaluation
ÇETİN M., EROL İ., KARADUMAN P.
Research on Education, Hasan Arslan, Carmen Sonia Duse, Mehmet Ali Icbay, Editör, E-BWN, Bialystok, ss.262-271, 2018
2015
20158. Sigorta ve Riziko
ARICAN E., ÇETİN M., IŞIL G., DEMİRCİ S., ÇİNKO L., BAŞOĞLU U., et al.
Principles of Risk Management and InsuranceRisk Yönetimi ve Sigortacılık İlkeleri, Erişah Arıcan, Editör, Nobel, İstanbul, ss.19-37, 2015
2013
20139. Yeni Bir Okul Modeli Olarak DE BREDE SCHOOL Teori ve Uygulama
ÇETİN M., Semra K. A.
nobel, 2013
2013
201310. Yükseköğretim Yönetimi ve Liderliği Lisansüstü Programların İncelenmesi
ÇETİN M.
Nobel, 2013