SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
sing associations to create positive brand attitude for generation Y consumers Application in fashion retailing
Suleyman Demirel University Journal of Faculty of Economics Administrative Sciences, ss.15, 2009 (SCI Expanded İndekslerine Giren Dergi)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Hedonic, Utilatarian, Symbolic Drives Behind Place Check-in Activity of Mobile Consumers
Marmara Business Review, cilt.1, ss.63-79, 2016 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Exploring dimensions of brand personality for Generation Y in the apparel market The case of Turkey Y Jenerasyonu için Hazır Giyim Marka Kişiliği Boyutlarını Ortaya Çıkarmak Türkiye Vakası
Journal of Global Fashion Marketing: Bridging Fashion and Marketi, cilt.6, ss.150-161, 2015 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Corporate Investment in Sports Sponsorship and Its Evaluation
Athens Journal of Sports, cilt.1, ss.173-188, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Managing an Arts Brand The Case of Ara Güler
International Journal of Liberal Arts and Social Science, cilt.2, ss.31-46, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Creating Environmentally Responsible Consumers Through Recycling A Segmentation Approach
Journal of Global Strategic Management, cilt.8, ss.36-44, 2013 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Social Media Marketing Exploring the User Typology in Turkey
International Journal Of Technology Marketing, cilt.8, ss.254-271, 2013 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Turkish Airlines Strong Wings Get Crashed in Amsterdam
Journal of Case Research, cilt.3, ss.105-123, 2012 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Revisiting Relationship Marketing in Emerging Markets The Case of Turkish Exporters
Boğaziçi Journal, cilt.26, ss.81-101, 2012 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Information and Communications Technologies as Competitive Advantage Tool After Termination of Agreement on Textiles and Clothing A Study of Turkish Textiles and Clothing
Öneri, cilt.31, ss.69-80, 2009 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Müşteri Faydasının Müşteri Tatmini ve Bağlılığı Üzerine Etkisi Organiza Gıda Perakende Örneği
Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, cilt.26, ss.384-396, 2009 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Using Associations to Create Positive Brand Attitude for Generation Y Consumers Application in Fashion Retailing
Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Dergisi, cilt.14, ss.261-276, 2009 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Determining Customer Expectations in Real Estate A Potential Market for Istanbul
Journal of Global Strategic Management, cilt.2, ss.38-47, 2008 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Branded Instagram Accounts: What is Needed Fer Better Engagement Results?
10th EMAC Regional Conference, Sankt-Peterburg, Rusya, 25 - 27 Eylül 2019, ss.112
The Impact of Social Media and Its Role on Small Medium-Sized Enterprises’ Business-to-Business Marketing
28th Annual CIMaR Conference, Ankara, Türkiye, 17 - 20 Haziran 2019
Exploring the Motivations and Risks Involved in Using Augmented RealityApplications
28th EBES Conference, Coventry, İngiltere, 29 - 31 Mayıs 2019
Youtubers: Why do Consumers Watch Their Videos and How Are They Influenced?
14th INTERNATIONAL STRATEGICMANAGEMENT CONFERENCE, 12 - 14 Temmuz 2018
Determining Service Quality Dimensions of Social Commerce Websites
13th International Strategic Management Conference, 6 - 08 Temmuz 2017
Determining Service Quality Dimensions of Social Commerce Websites
13th International Strategic Management Conference, Podgorica, Sırbistan Ve Karadağ, 6 - 08 Temmuz 2017, ss.165-174
Impact of Brand Love on Offline Focal Consumer Behavior Outcomes
22nd Eurasia Business and Economics Conference (EBES), 24 - 26 Mayıs 2017
How eWOM Valence Moderates The Effect Of Brand Love On eWOM Intentions Of Consumers?
46th European Marketing Academy Conference (EMAC), 23 - 26 Mayıs 2017
Impact of corporate wellness projects on internal marketing
24thEuropean Academy of Sports Management Conference, VARŞOVA, Polonya, 7 - 10 Eylül 2016
What Makes Consumers Recall Banner Ads in Mobile Application
45th European Marketing Academy Conference (EMAC), Oslo, Norveç, 24 - 27 Haziran 2016
Analyzing the factors that affect the luxury brand extension attitude
2016 Monaco Symposium on Luxury, MONAKO, MONAKO, 7 - 08 Nisan 2016
Understanding university brand loyalty the mediating role of attitudes towards the department and university
5th International Conference on Leadership, Technology, Innovation and Business Management, 10 - 12 Aralık 2015, ss.362-371
Why Do People Check in Venues A Consumer Behavior Approach
15th Eurasia Business and Economics Conference (EBES), 8 - 10 Ocak 2015, ss.560-565
Fans Response to Sport Sponsorship and Its Evaluation
22nd European Academy of Sports Management Conference, 9 - 12 Eylül 2014, ss.112-113
Deneyimsel Perakendecilik: İstanbul’xxdaki Yapı Market/Ev Gelişim Perakendecilerinde Bir Uygulama
13.Ulusal Pazarlama Kongresi, Türkiye, 25 - 29 Ekim 2008
Emerging Markets Strategies and Visions Workshop
CIMaR 2006, İstanbul, Türkiye, 26 - 30 Mayıs 2006
Kitap & Kitap Bölümleri
Ticari Fuarlar Katılımcı Firmaların Markalaşma Sürecine Nasıl Etki Eder?
Pazarlama Düşüncesiyle Sürdürebilir Fuarcılık ve İstihdam, Mehtap Sümersan Köktürk,Emine Çobanoğlu, Editör, Sokak Yayın Grubu, İstanbul, ss.146-159, 2019
Türk Markalarının Uluslararası Pazarlarda Durum Analizi
Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar ile Üstünlük Sağlama, Bilgin F.Z., Çobanoğlu E., Yalçın M., Editör, Beta, ss.27-42, 2019
SMes and Substitutes
How Small and Medium-Sizedf Enterprises (SMEs) can be competitive, M. Şebnem Ensari Meltem Kiygi-Calli, Editör, LIT Verlag GmbH Co. KG Wien, Zürich, ss.71-89, 2018
The Impact of Social Media on Social Movements: The Case of Anti-Consumption
Online Communities as Agents of Change and Social Movements, Steven Gordon, Editör, IGI Global, Hershey, ss.224-252, 2017
The Impact of Social Media on Social Movements: The Case of Anti-Consumption
Online Communities as Agents of Social Change and Social Movements, Steven Gordon, Editör, IGI Global, ss.224-252, 2017
İlişkisel Pazarlamada Seçme Konular
Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2015
Uluslararası Pazarlarda İlişkisel Pazarlama
İlişkisel Pazarlamada Seçme Konular, İrem Eren-Erdoğmuş, Tanses Gülsoy, Editör, BETA, ss.93-108, 2015
Sosyal Medyada Ticaret: Instagram Üzerinden Satış
Çevrimiçi Satış Bugünden Geleceğe Bir Potansiyel, Mehtap Köktürk, Emine Çobanoğlu, Taşkın Dirsehan, Editör, NOBEL AKADEMİK, ss.89-106, 2015
Pazarlama Vizyonunu Genişleten Yeniden Doğan Pazarlar
Erdoğmuş Z. İ. (Editör) , Sümersan Köktürk M. (Editör), Çobanoğlu E. (Editör) , Yalçın A. M. (Editör) , Dirsehan T. (Editör)
Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2014
Müşterilerle Uzun Dönemli İlişki Geliştirmek İçin İtibar Yönetimi
İtibar Yönetimi, Haluk Sümer, Helmut Pernsteiner, Editör, Beta, ss.85-110, 2014
Gönüllü Sadelik Akımının Pazarlama Açısından Değerlendirilmesi
Pazarlama Vizyonunu Geliştiren Yeniden Doğan Pazarlar, Mehtap Köktürk, Emine Çobanoğlu, Müge Yalçın, İrem Eren Erdoğmuş, Taşkın Dirsehan, Editör, BETA, ss.173-195, 2014
Success in Philantrophic Corporate Social Responsibility
Corporate Social Responsibility in the Global Business World, Aslı Yüksel Mermod, Samuel O. Idowu, Editör, Springer, ss.271-286, 2014
Öğrencilerinin Algısında Bir Kişisel Marka: Prof. Dr. Mehtap Sümersan Köktürk
21. Yüzyılda Pazarlama ve Yönetim Sezgileri, E. Cobanoglu,Z. Bilgin,and S. Gurdal, Editör, Detay, İstanbul, ss.3-16, 2013
Uluslararası Pazarlarda Tutundurma
Uluslararası Pazarlama, Şafak Aksoy, Gülfidan Barış, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.158-182, 2013
Küçük ve Orta Ölçekli Aile Işletmelerinde Büyüme
Yalın Yayıncılık, 2009
Değer, Tatmin ve Bağlılık: Genel Bilgiler ve Kavramsal lişkiler
Benim Maasimi Kim Oduyor Musteri, Sehavet Gürdal, Editör, Yaprak Yayinlari, ss.177-206, 2009
Birleşme ve Devralmalarda Uluslararası Boyut ve Pazarlama Yansımaları
Birleşme ve Devralmalar, Haluk Sümer, Helmut Pernsteiner, Editör, BETA, ss.29-42, 2004
International Market Entry and Expansion Strategies of Anadolu Efes
Drivers of Global Business Success, Zeynep Bilgin, Ven Sriram, Gerhard Wührer, Editör, Palgrave Macmillan, ss.168-181, 2004