Biyografi
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Fizik Öğretmenliği (İngilizce) Anabilim Dalı’ndan 1998 yılında birincilikle mezun oldum. 1998-1999 Eğitim Öğretim yılı güz döneminde Özel Doğuş Lisesi’nde Fen Bilgisi öğretmeni olarak çalıştım. 1999 yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi Anabilim Dalı’nda Araştırma Görevlisi olarak çalışmaya başladım. 2001 yılında aynı fakültede Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’nda Öğretim Görevlisi olarak çalışmaya başlayarak, 2009 yılında aynı anabilim dalında doktoramı tamamladım. 2016 yılında Fen Eğitimi alanında Doçent ünvanını aldım. Lisans düzeyinde Fizik I-II, Fizik I-II Laboratuarı, Modern Fiziğe Giriş, Fen Öğretiminde Materyal Tasarımı, Medya Okuryazarlığı, Yenilenebilir Enerji Kaynakları, Bilim Tarihi ve Felsefesi derslerini vermekteyim. Karşılaştırmalı fen eğitimi, bağlam temelli öğrenme, proje tabanlı öğrenme ve öğretim üzerine uygulamalı çalışmalar, fen eğitiminde son eğilimler, sosyal medya aracılığı ile fen öğretimi, bilim tarihi ve büyük bilimsel deneyler, fen öğretim programlarının incelenmesi, tasarım odaklı düşünme alanında akademik çalışmalar yürütmekteyim.
Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2002 - 2009
2002 - 2009Doktora
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
1999 - 2001
1999 - 2001Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
1993 - 1998
1993 - 1998Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
Türkiye ile Kanada fen eğitiminin karşılaştırılması ve önerilen bir fen uygulaması
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2001
2001Yüksek Lisans
Ortaöğretim Fizik Derslerinde Amacı Belirlenmemiş Deneylerin Öğrenme Üzerindeki Etkileri
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Fen Bilimleri Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2012 - 2020
2012 - 2020Dr. Öğr. Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2009 - 2012
2009 - 2012Öğretim Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2001 - 2009
2001 - 2009Öğretim Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
1999 - 2001
1999 - 2001Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2013 - 2013
2013 - 2013Bölüm Başkan Yardımcısı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2014 - 2016
2014 - 2016Misafir Araştırmacı
Università degli Studi di Napoli Federico II, Misafir Araştırmacı
1998 - 1999
1998 - 1999Fen Bilgisi Öğretmeni
Özel Doğuş Lisesi, Fen Bilgisi Öğretmeni
Makaleler
2018
20181. Okul Öncesi Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerinin Değerlendirilmesi İçin Bir Test Geliştirme Çalışması
Şahin F., Yıldırım M., Sürmeli H., Güven İ.
Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi) , cilt.2, sa.2, ss.124-138, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20182. Okulöncesi Öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerinin değerlendirilmesi için bir test geliştirme çalışması
Şahin F., Yıldırım M., Sürmeli H., Güven İ.
Bilim, Eğitim,Sanat ve teknoloji dergisi , cilt.2, sa.2, ss.124-138, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
20163. Adaptation A Scale For Teachers Perceptions Of The Applications Of Scientific Process Skills A Study Of Validity And Reliability
Yıldırım M., Sürmeli H., Güven İ., Ergun M.
Turkish Online Journal Of Educational Technology
, ss.174-188, 2016 (Scopus)
2016
20164. Adaptation A Scale For Teachers Perceptions Of The Applications Of Scientific Process Skills A Study Of Validity And Reliability
YILDIRIM M., SÜRMELİ H., GÜVEN İ., ERGUN M.
TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology.
, ss.174-188, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
20145. The Place of the Scientific Magazines in the Life of 7th Grade Students The Relation between the Attitude towards Science and Technology Lesson the Scientific Literacy and Scientific Magazines
GÜVEN İ., SELİM G.
International Journal of Social Sciences and Education
, cilt.4, ss.569-583, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
20146. THE EFFECTS OF CONTEXT BASED PHYSICSEXPERIMENTS TO SCIENTIFIC PROCESS SKILLS OFPROSPECTIVE SCIENCE TEACHERS
Güven İ., Uzun F.
International Journal of Physical and Social Sciences
, cilt.4, ss.663-675, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
20147. Fen Bilgisi Öğretmenliği Öğrencilerinin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışlarının Değerlendirilmesi
YILDIRIM M., BENZER E., GÜVEN İ.
Milli Eğitim
, ss.183-202, 2014 (Scopus)
2014
20148. Fen Ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlığı Ve Medya Okuryazarlığı Düzeylerinin İncele
GÜVEN İ.
Journal of Turkish Studies , cilt.9, ss.787, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
20149. The Effect of Project Based Educational Applications on the Scientific Literacy of 2nd Grade Elementary School Pupils
GÜVEN İ., YILDIRIM M., ŞAHİN F.
International Journal of Education and Research.
, cilt.2, sa.1, ss.1-10, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201310. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları İle Sağlıklı Yaşama Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi
GÜVEN İ., YILDIRIM M., BENZER E., ŞAHİN F.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.21, sa.4, ss.1431-1448, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201311. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları İle Sağlıklı Yasama Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi
GÜVEN İ., YILDIRIM M., BENZER E., ŞAHİN F.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.21, sa.4, ss.1431-1448, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201312. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRE SORUNLARINA YÖNELİK TUTUMLARI İLE SAĞLIKLI YAŞAMA YÖNELİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
GÜVEN İ., YURDATAPAN M., BENZER E., ŞAHİN F.
KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ , cilt.21, ss.1431-1448, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201313. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sağlıklı Yaşama Yönelik Davranışlarının İncelenmesi
Benzer E., Yurdatapan M., Güven İ., Şahin F.
The Journal Of Academic Social Science Studies. , cilt.6, sa.2, ss.1053-1073, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201314. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları İle Sağlıklı yaşama Yönelik Tutumlarının değerlendirilmesi
Şahin F., Yıldırım M., Güven İ., Benzer E.
Kastamonu Eğitim Dergisi. , cilt.4, sa.21, ss.1431-1448, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201315. FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDE PROJE TABANLI ÖĞRETİMİN İLKOKUL 4 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNE ETKİSİ
Şahin F., Güven İ., Yıldırım M.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.1, ss.1623-1640, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201316. fen ve teknoloji dersinde proje tabanlı öğretimin ilkokul 4 sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine etkisi
Şahin F., Güven İ., Yıldırım M.
The Journal of Academic Social Science Studies. , cilt.1, ss.1623-1640, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201317. ANAYLSIS OF THE BEHAVIOURS OF SCIENCE TEACHER CANDIDATES TOWARDS HEALTHY LIVING FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SAĞLIKLI YAŞAMA YÖNELİK DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ
Yıldırım M., Güven İ., Benzer E., Şahin F.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.2, ss.1053-1073, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201318. Evaluation of Prospective Science and Technology Teachers' Experiences of Project Management
Guven İ.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, ss.204-218, 2013 (SSCI)
2013
201319. Fen Ve Teknoloji Dersinde Proje Tabanlı Öğretimin İlkokul 4 Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi
YURDATAPAN M., GÜVEN İ., ŞAHİN F.
The Journal Of Academic Social Science Studies. , cilt.6, sa.1, ss.1623-1640, 2013 (Hakemli Dergi)
2011
201120. Türkiye ile Kanada Fen Eğitiminin Karşılaştırmalı olarakincelenmesi
GÜVEN İ., GÜRDAL A.
TÜRK FEN EGİTİMİ DERGİSİ , cilt.8, ss.89-110, 2011 (Scopus)
2011
201121. A Comparative Analysis of The Education Systems of Turkey and Canada The Similarity and The Differences
GÜVEN İ., GÜRDAL A.
US-China Education Review , cilt.8, ss.534-546, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201122. Comparative analysis of science education systems of Turkey and Canada Türkiye i̇le Kanada fen eǧitiminin kargılagtırmalı olarak Gncelenmesi
GÜVEN İ., Gürdal A.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.8, sa.4, ss.89-110, 2011 (Scopus)
2011
201123. Proje Tabanlı Eğitim Uygulamalarının Okul Öncesi Çocuklarında Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimine Etkisi
ŞAHİN F., GÜVEN İ., YILDIRIM M.
M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.33, sa.33, ss.157-176, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201124. Proje tabanlı eğitim uygulamalarının okulöncesi çocuklarında bilimsel süreç becerilerinin gelişimine etkisi
Şahin F., Güven İ., Yıldırım M.
Marmara ün. Eğitim Bilimleri Dergisi. , cilt.1, ss.157-176, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201125. TÜRKİYE VE KANADA DA İŞLENEN FEN VE TEKNOLOJİ DERSLERİNİNKARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ
GÜVEN İ., GÜRDAL A.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , ss.147-169, 2011 (Hakemli Dergi)
2003
200326. Lise Öğrencilerinin Fizik Dersinde Öğrendikleri Bilgileri Hayatta Karşılaştıkları Olayları Yorumlamada Kullanma Becerilerinin Değerlendirilmesi
GÜREL Z., GÜVEN İ., GÜRDAL A.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , ss.65-78, 2003 (TRDizin)
2002
200227. Fizik Öğretmen Adayları için Düzenlenen Fizikte Öğretim Yöntemleri Etkinliklerinin Araştırılması
GÜREL Z., ŞENGÜL S., ÇORLU M. A., GÜVEN İ., AYDIN E.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Bilimleri Dergisi. , ss.81-90, 2002 (Hakemli Dergi)
2002
200228. Fizik Öğretmen Adayları için Düzenlenen Fizikte Öğretim Yöntemleri Etkinlikleri Araştırmaları
GÜREL Z., GÜVEN İ., ŞENGÜL S., ÇORLU M. A., AYDIN E.
Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.16, ss.81-90, 2002 (Hakemli Dergi)
2002
200229. Okul Deneyimi I Dersinde Yürütülen Öğretim Yöntemleri Etkinliği ve Kazandırılan Davranışlar
GÜREL Z., ŞENGÜL S., ÇORLU M. A., GÜVEN İ., AYDIN E.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.16, ss.81-90, 2002 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2010
20101. An alternative technique to use in science education: Aim-gapped experimentation
GÜVEN İ., Gurdal A.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2962-2967, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Sosyal Medya Destekli Ters Yüz Öğrenme Modeliyle İşlenen Fen Bilimleri Dersinin İncelenmesi
KANDEMİR H., GÜVEN İ.
Fen Bilgisi Araştırmalarında Güncel Çalışmalar, UZUN EMİNE, Editör, BİDGE, Ankara, ss.241-287, 2024
2023
20232. TASARIM ODAKLI DÜŞÜNME YAKLAŞIMINA DAYALI STEM EĞİTİMİ UYGULAMALARI
GÜVEN İ.
STEM EĞİTİMİ UYGULAMALARI III, HASAN ÖZCAN, Editör, VİZETEK, Ankara, ss.171-210, 2023
2022
20223. MEDYA OKURYAZARLIĞI VE UYGULAMALARI
GÜVEN İ.
FEN EĞİTİMİNDE DİSİPLİNLERARASI YAKLAŞIMLAR VE UYGULAMALARI, MURAT GENÇ, HARİKA ÖZGE ARSLAN, Editör, NOBEL, Ankara, ss.461-494, 2022
2016
20164. Okulöncesinde Fen Kavramları ve Öğretimi
Şahin F., Kabapınar F., Yıldırım M., Güven İ., Alabay E., Yurt Ö., et al.
Okulöncesi Dönemde Fen Eğitimi Meslek Liseleri için, Fatma Şahin, Editör, Hedef Yayıncılık, Ankara, ss.86-107, 2016
2015
2015