Biyografi
Doç. Dr. Betül Özkaya, lisans eğitimini Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme
Bölümü'nde, yüksek lisans eğitimini ise aynı üniversitenin
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2005
2005Pedagojik Formasyon
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Marmara Üniversitesi
Araştırma Alanları
Reklamcılık ve Tanıtım
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorStaj Komisyonu Üyesi
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBölüm Başkan Yardımcısı
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
2023 - 2025
2023 - 2025Birim Akreditasyon Kurulu Üyesi
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü
2021 - 2024
2021 - 2024Fakülte Kurulu Üyesi
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
2021 - 2023
2021 - 2023Rektörlük Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Verdiği Dersler
Doktora
REKLAM ARAŞTIRMALARI VE SATIŞ ETKİNLİĞİ
YENİ TEKNOLOJİLER VE REKLAM YÖNETİMİ
GÖRSEL KÜLTÜR
REKLAM ARAŞTIRMALARI VE SATIŞ ETKİNLİĞİ
Yüksek Lisans
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
REKLAM ARAŞTIRMALARI
DOĞRUDAN PAZARLAMA VE ÇAĞDAŞ REKLAMCILIK
İLERİ REKLAM ARAŞTIRMALARI
KURUMSAL İLETİŞİM
MARKA YÖNETİMİ VE REKLAM
BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE HALKLA İLİŞKİLER
REKLAM VE TOPLUM
KÜLTÜRLERARASI REKLAM
İŞYERİ İLİŞKİLERİ
BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE REKLAM
İLERİ REKLAM ARAŞTIRMALARI
SEMİNER
STRATEJİK REKLAM YÖNETİMİ
SEMİNER
REKLAM VE TOPLUM
SEMINAR
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
Hibrit ve Elektrikli Otomobil Reklamlarında Yeşil Aklamanın Kullanımı Üzerine Bir İnceleme
Özkaya B. (Danışman)
İ.GÜLEÇ(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Tüketicilerin Sosyal Medyada Düzenlenen Yarışma ve Çekilişlere Katılma Motivasyonları ile Marka Sadakati Arasındaki İlişki
Özkaya B. (Danışman)
İ.Müftüoğlu(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Reklamlarda Kullanılan Dizi Karakterleri İle Tüketiciler Arasındaki Parasosyal Etkileşimin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Rolü
Özkaya B. (Danışman)
A.Pelikli(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Yıkıcı Reklamlarda Madun Temsiliyetinin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Rolü
Özkaya B. (Danışman)
A.ÜNLÜKAYA(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Dijital Çağda Lüks Marka Reklamlarının Hedonik Tüketim Üzerindeki Rolü
Özkaya B. (Danışman)
B.Ak(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Kamu Spotlarında Negatif Duygu Çekiciliklerinin Kullanımı Üzerine Bir Araştırma
Özkaya B. (Danışman)
D.Saybağ(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Organik Gıda Ürününe Yönelik Tüketici Algısı, Satın Alma Niyeti ve Gerçek Satın Alma Davranışının İncelenmesi
Özkaya B. (Danışman)
T.Tosyalı(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Sosyal Medyada Mikro-Ünlülerin Marka Tutumu Oluşumundaki Rolü
Özkaya B. (Danışman)
D.Erdınç(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Reklamlarda Sosyal İçerikli Korku Üretimi ile Kolektif Bilinçdışı Unsurlar Arasındaki İlişki
Özkaya B. (Danışman)
G.Özdel(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Tüketicilerin Teknolojik Ürünlere Yönelik Plansız Satın Alma Davranışlarının İncelenmesi
Özkaya B. (Danışman)
A.Kızılkaplan(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Retro Reklamların Satın Alma Niyeti Üzerindeki Rolü
Özkaya B. (Danışman)
M.Önel(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
İnternet Dizilerinde Ürün Yerleştirmenin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Rolü
Özkaya B. (Danışman)
S.Ünal(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Transmedya Markalama Kampanyalarının Marka Farkındalığı Oluşturmadaki Rolü
Özkaya B. (Danışman)
M.Kılıç(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sosyal Medya Reklamlarının Tüketici Satın Alma Kararı Üzerindeki Yansımaları ve Bir Araştırma
Özkaya B. (Danışman)
F.Güvendir(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Meta Estetiğinden Pazarlama Estetiğine: Reklamlarda Sunulan Estetik Duygusunun Meta Fetişizmi Üzerindeki Rolü
Özkaya B. (Danışman)
Ö.Bayar(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Global Marka Konumlandırması Bağlamında Reklam Stratejilerinin Belirlenmesi
Özkaya B. (Danışman)
M.Tekeş(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Bütünleşik Pazarlama İletişimi Aracı Olarak Ürün Yerleştirme: Animasyon Film ve Dizileri Üzerine Bir Araştırma
Özkaya B. (Danışman)
Ö.TÜRKELİ(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Siyasal İletişimde Algılama Yönetimi: 2014 Yerel Seçimler Adalet ve Kalkınma Partisi Örneği
Özkaya B. (Danışman)
M.Özçelik(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Özel Alışveriş Sitelerinin Kompulsif Satın Alma Davranışına Yansımaları
Özkaya B. (Danışman)
M.ÇERÇİ(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Oyun Mekanikleri Kullanımının Marka Toplulukları Oluşturmadaki Etkisi
Özkaya B. (Danışman)
F.Cankat(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Otomobil Kültürü ve Reklam: Otomobil Reklamlarının Göstergebilimsel Analizi
Özkaya B. (Danışman)
S.Arıkan(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Semiotic Analysis of Woman Image: A Research in Today's Istanbul Outdoor Advertisements
Özkaya B. (Danışman)
D.Aşcı(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Reklam Stratejisi Oluşturma Süreci ve Açıkhava Reklamcılığında Yeni Medyanın Kullanımı
Özkaya B. (Danışman)
T.Yaral(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Sosyal Medyada Marka Farkındalığı Oluşturma
Özkaya B. (Danışman)
B.Yiğit(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Sivil Toplum Kuruluşlarının Sosyal Medyada Yeşil Oyunlaştırma Kullanımı: WWF Türkiye’nin “#SonSelfie” Kampanyası
Özkaya B.
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi
, cilt.15, sa.2, ss.628-650, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. Reklamlarda Kullanılan Dizi Karakterleri İle Kurulan Parasosyal Etkileşimin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi
Pelikli A., Özkaya B.
Akademik Hassasiyetler
, cilt.12, sa.27, ss.181-211, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20243. Çevrim İçi Ortamda Yaşanan Müşteri Şikâyetlerinin Tekrar Eden Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisine Yönelik Bir Araştırma
Ene S., Özkaya B.
İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.54-81, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20244. Madun Temsiliyetinin Kullanıldığı Yıkıcı Reklamlara Yönelik Tutum ile Satın Alma Niyeti Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Ünlükaya Çevirici A., Özkaya B.
THE JOURNAL OF THE FACULTY OF COMMUNICATION OF THE UNIVERSITY OF AKDENIZ
, sa.45, ss.91-121, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20235. Kamu Spotlarında Negatif Duygu Çekiciliklerinin Kullanımı: Türkiye ve Çin Üzerine Karşılaştırmalı Bir Analiz
Saybağ D., Özkaya B.
Middle Black Sea Journal of Communication Studies
, cilt.8, sa.2, ss.219-245, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20236. Sosyal Medyada Mikro-Ünlü Kullanımının Marka Tutumu Üzerindeki Etkisi
Erdınç D., Özkaya B.
İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi
, cilt.11, sa.23, ss.33-69, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20237. Kolektif Bilinçdışı Unsurların Reklamlarda Sosyal İçerikli Korku Kullanımı Üzerindeki Rolü
Özdel G., Özkaya B.
JOURNAL OF ERCIYES COMMUNICATION
, cilt.10, sa.1, ss.253-281, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20228. Sports Shopping Motivations in Retail Stores: A Moderating Role of Sports Psychology
ENE S., ÖZKAYA B.
Revista de Psicologia del Deporte
, cilt.31, sa.3, ss.111-123, 2022 (SSCI)
2021
20219. Reklamlarda Negatif Duygu Çekiciliği Olarak Tiksinti Çekiciliğinin Kullanımı
Özkaya B.
Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi
, cilt.22, sa.48, ss.96-119, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202110. Tüketici Yönlü Satış Geliştirme Çalışmalarında Artırılmış Gerçeklik Kullanımı
Özkaya B.
Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.578-611, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202011. Markaların Sosyal Medyada Oluşan Sinik Tutuma Yönelik Yaklaşımları
Özkaya B., Ülker Y.
Manas Journal of Social Studies
, cilt.9, sa.1, ss.115-128, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201912. Reklamlarla Aktarılan Estetik Duygunun Meta Fetişizmi Oluşumuna Etkisi Üzerine Nitel Bir Araştırma
Bayar Ö., Özkaya B.
Turkish Journal of Marketing (TUJOM) , cilt.4, sa.2, ss.111-130, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201813. A Research on Consumer Perceptions Towards Packaging in the Shopping Process
Ene S., Özkaya B.
ÖNERİ
, cilt.13, sa.50, ss.1-15, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
201614. A Study Regarding the Relationship between the Consumer Expectations Regarding Packaging and Brand Awareness
Ene S., Özkaya B.
INTERNATIONAL BUSINESS RESEARCH
, cilt.9, sa.6, ss.102-111, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201515. Marka Yönetiminde Araştırma: Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme Tekniği
Özkaya B.
Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi , cilt.2, sa.1, ss.24-47, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201516. The Role of Mobile Advertising on Consumers' Purchase Decisions: A Research on Consumer Attitudes Towards Mobile Advertising
Ene S., Özkaya B.
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND SOCIAL SCIENCE
, cilt.5, sa.1, ss.235-248, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201417. A Study on Corporate Image, Customer Satisfaction and Brand Loyalty in the Context of Retail Stores
Ene S., Özkaya B.
Asian Social Science
, cilt.10, sa.14, ss.52-66, 2014 (Scopus)
2013
201318. A Study Regarding the Attitudes that are Effective on the Price Perception Consumers that Shop from the Retail Stores
Ene S., Özkaya B.
MEDITERRANEAN JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES
, cilt.4, sa.11, ss.451-462, 2013 (Scopus)
2013
201319. Halkla İlişkilerde Çevrimiçi Araştırma Tekniklerinin Kullanımı
Özkaya B.
Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Dergisi , sa.7, ss.9-31, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201220. Halkla İlişkiler 2.0 Kapsamında Kurumların Arama Motoru Kullanıcılarına Yönelik Çalışmaları
Özkaya B.
Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
, cilt.33, sa.2, ss.355-382, 2012 (Hakemli Dergi)
2010
201021. Reklam Aracı Olarak Advergaming
Özkaya B.
Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
, cilt.29, sa.2, ss.455-478, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201022. İşletmelerin Sosyal Sorumluluk Anlayışının Uzantısı Olarak Yeşil Pazarlama Bağlamında Yeşil Reklamlar
Özkaya B.
ÖNERİ
, cilt.9, sa.34, ss.247-258, 2010 (Hakemli Dergi)
2006
200623. Kadınların Çalışma Hayatı ve Reklamcılık Sektörü İçindeki Yeri
Tüzel Uraltaş K. N., Özkaya B.
Kadın Çalışmaları Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.94-99, 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Mobil Pazarlama Aracı Olarak Yeşil Oyunlaştırma: Türkiye İş Bankası'nın “Geleceğe Orman” ve Garanti BBVA’nın “Ekolojik Durumum” Uygulamalarının İncelenmesi
Özkaya B., Işık K.
International Trends and Issues in Communication & Media Conference, Rabat, Fas, 10 - 11 Temmuz 2025, (Özet Bildiri)
2024
20242. Tüketicilerin Sosyal Medyada Düzenlenen Yarışma ve Çekilişlere Katılma Motivasyonlarının Öz-Belirleme Kuramı Kapsamında Değerlendirilmesi
Müftüoğlu İ., Özkaya B.
International Trends and Issues in Communication & Media Conference, Massachusetts, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 24 Ağustos 2024, ss.154, (Özet Bildiri)
2024
20243. Yeşil Pazarlamama Stratejisinin Kullanıldığı Reklamların Göstergebilimsel Çözümlemesi: REI Co-op Markası Örneği
Özdel G., Özkaya B., Ene S.
I. Ulusal Marka Yönetimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 25 Nisan 2024, ss.139-179, (Tam Metin Bildiri)
2023
20234. Hızlı Moda Markalarının Sürdürülebilir Moda Stratejileri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma
Özkaya B.
International Conference on Climate Change, Energy Transition and Sustainability, İstanbul, Türkiye, 29 - 30 Eylül 2023, ss.100-119, (Tam Metin Bildiri)
2023
20235. Toplum 5.0 Kapsamında Yapay Zeka Teknolojisinin Reklam Sektörü Üzerindeki Etkileri
Özkaya B.
International Conference of Society 5.0, İstanbul, Türkiye, 14 - 15 Nisan 2023, ss.39-58, (Tam Metin Bildiri)
2022
20226. Organik Gıda Ürünlerine İlişkin Tüketici Algısı, Satın Alma Niyeti ve Gerçek Satın Alma Davranışının İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma
Tosyalı T., Özkaya B.
International Conference of Digital and Green Transition: Technological, Economical, and Social Aspects, İstanbul, Türkiye, 16 - 17 Aralık 2022, ss.96-109, (Tam Metin Bildiri)
2013
20137. İletişim Çalışmalarında Çevrimiçi Araştırmaların Önemi
Özkaya B.
II. Uluslararası İmgebilim Çalıştayı: Kültürel Kimlikler, İdeolojiler ve Örtük İmgeler, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Ocak 2013, ss.159-162, (Tam Metin Bildiri)
2016
20168. A Survey About Relationship Between Costumer Attitudes Towards Packaging with Innovation Expectations and Purchasing Frequency of Consumers Shopping From Retail Stores
Ene S., Özkaya B., Yurdakul E.
IX. European Conference on Social and Behavioral Sciences, IASSR– International Association of Social Science Research, Paris, Fransa, 3 - 06 Şubat 2016, ss.120, (Özet Bildiri)
2014
20149. Özel Alışveriş Sitelerinin Kompulsif Satın Alma Davranışına Yansımaları
Çerçi M., Özkaya B.
Digital Communication Impact International Academic Conference, İstanbul, Türkiye, 16 - 17 Ekim 2014, ss.361-375, (Tam Metin Bildiri)
2013
201310. Çevrimiçi Ortamda Kurum İtibarının İzlenmesinde Bir Yöntem: Blog Madenciliği
Özkaya B.
The 2nd International Reputation Management Conference, İstanbul, Türkiye, 3 - 04 Ekim 2013, ss.10-11, (Özet Bildiri)
2013
201311. Analysis of Corporate Web Sites as a Public Relations Tool, with Regards to Knowledge Management Process
Özkaya B., Ene S.
3. International Conference on Human and Social Sciences (ICHSS 2013), Rome, İtalya, 20 - 22 Eylül 2013, cilt.2, sa.8, ss.69-81, (Tam Metin Bildiri)
2009
200912. Yönetim Kuramları Çerçevesinde Kültürel Farklılıkların Çokuluslu İşletmeler Üzerindeki Etkisi
Özkaya B., Gülin T. Ü., Akyol Ş.
Uluslararası Halkla İlişkiler Sempozyumu, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 15 - 17 Nisan 2009, ss.121-134, (Tam Metin Bildiri)
2004
200413. Reklam Ajanslarının Organizasyon Yapısı İçinde Kadınların Konumu
Tüzel Uraltaş K. N., Özkaya B.
Kadın Çalışmalarında Disiplinlerarası Buluşma Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 1 - 04 Mart 2004, cilt.2, ss.171-179, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Sosyal Reklamlarda Suçluluk Çekiciliğinin Kullanımına Yönelik Bir Örnek Olay Çalışması
Özkaya B.
Halkla İlişkilere Dair - Prof. Dr. Alaeddin Asna’ya Saygı Kitabı, Prof. Dr. Ebru Özgen,Dr. Öğr. Üyesi Rafet Aykut Akay, Editör, Pozitif Yayınevi, İstanbul, 2024
2023
20232. Sanal Etkileyiciler Bağlamında Sanal Marka Elçilerinin Örnek Olaylar Üzerinden İncelenmesi
Özkaya B.
Dijital Evrenin Yeni İletişim Kodları III, Prof. Dr. Öykü Ezgi Yıldız Balaban, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.21-46, 2023
2022
20223. Lüks Moda Markalarının Metaverse Platformu Roblox İle İş Birliği Yapma Nedenlerinin İncelenmesi
Özkaya B.
Dijital Evrenin Yeni İletişim Kodları II, Prof. Dr. Ceyda Deneçli, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.77-102, 2022
2021
20214. Tüketicilerin Viral Reklam Paylaşım Motivasyonları Üzerine Bir Araştırma
Özkaya B.
Viral Reklamcılık: Pazarlama Perspektifinden Bir Yaklaşım, İpek Krom, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.135-165, 2021
2020
20205. İnternet Dizilerinde Ürün Yerleştirmenin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi
Ünal S. S., Özkaya B.
Geleceğin Akademisyenleri 2020: Gelenekselden Dijitale İletişim Çalışmaları, Nesrin Tan Akbulut,Eda Erdoğan, Editör, Eğitim Kitabevi, Konya, ss.58-87, 2020
2020
20206. Sosyal Medya Tabanlı Marka Karşıtı Topluluklar
Özkaya B.
Dijital Evrenin Yeni İletişim Kodları, Sevda Deneçli, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.77-96, 2020
2018
20187. Reklam Yönetimi
Tosun N. Z., Tüzel Uraltaş K. N., Nas A., Özkaya B., Güdüm S., Ertürk B., et al.
Beta Basım Yayım Dağıtım A. Ş., İstanbul, 2018
2018
20188. Ürün Yerleştirme: Animasyon Film ve Dizileri Üzerine Bir Araştırma
Özkaya B., Türkeli Ö.
Geleceğin Akademisyenleri Medyaya Bakıyor, Eda Balkaş Erdoğan,Nesrin Tan Akbulut, Editör, Eğitim Kitabevi, Konya, ss.67-96, 2018
2017
20179. Reklamın Satış Etkisinin Ölçülmesinde Kullanılan Ekonometrik Modeller
Özkaya B.
Reklamı Anlamak, Eda Balkaş Erdoğan,Nesrin Tan Akbulut, Editör, Cinius Yayınları, İstanbul, ss.121-164, 2017
2017
201710. Tüketici Araştırmalarında Projektif Tekniklerin Kullanımı
Özkaya B.
Reklamı Anlamak, Eda Balkaş Erdoğan,Nesrin Tan Akbulut, Editör, Cinius Yayınları, İstanbul, ss.73-119, 2017
2015
201511. Marka İletişiminde Facebook’un Bir Gözetim Aracı Olarak Kullanılması
Özkaya B.
Ağdaki Şüphe: Bir Sosyal Medya Eleştirisi, Tolga Kara,Ebru Özgen, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.277-301, 2015
2013
201312. Ağ Toplumunun Omurgası Olarak İnternetin Demokrasi ve Kamusal Alan Açısından Değerlendirilmesi
Özkaya B.
Yeni Medya'da Demokrasi: Sosyal Medya'ya Dair Araştırmalar, And Algül,Neda Üçer, Editör, Literatürk , Konya, ss.135-163, 2013
2005
200513. Obezite Sorunu ve Çocuklara Yönelik Gıda Ürünü Reklamları
Savaş Gün F., Tüzel Uraltaş K. N., Özkaya B.
Medya Eleştirileri Toplumsal Etkiler, Can Bilgili, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.167-193, 2005
Desteklenen Projeler
2023 - 2023
2023 - 2023
Cumhuriyet’in 100. Yılında Halkla İlişkiler ve Reklamda Bilim İletişimi Eğitimi
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Özkaya B.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mayıs 2024
Mayıs 2024Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2024
Mart 2024TURKIYE ILETISIM ARASTIRMALARI DERGISI-TURKISH REVIEW OF COMMUNICATION STUDIES
ESCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2023
Haziran 2023Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi
ESCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2022
Kasım 2022Yeni Medya
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ekim 2022
Ekim 2022Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2022
Ekim 2022Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2022
Eylül 2022Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2022
Temmuz 2022Yeni Medya
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2022
Haziran 2022Handbook of Research on Global Perspectives On International Advertising
Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitap
Nisan 2022
Nisan 2022Selçuk İletişim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2022
Nisan 2022ETKİLEŞİM-Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2021
Eylül 2021Geleneksel ve Dijital Üzerine İletişim Araştırmaları
Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitap
Haziran 2021
Haziran 2021Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2021
Mart 2021OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mayıs 2020
Mayıs 2020Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2020
Nisan 2020Selçuk İletişim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2019
Şubat 2019Erciyes İletişim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2016
Nisan 2016Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Eylül 2025
Eylül 2025
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Ulusal Aile Çalıştayı
Çalıştay Organizasyonu
Özkaya B.
İstanbul, Türkiye
Mart 2008
Mart 2008Prof. Dr. Çevik Uraz’ın Anısına Türkiye’de Reklamcılığın Geleceği Sempozyumu
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Özkaya B.
İstanbul, Türkiye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
26 Eylül 2025 - 26 Eylül 2025
26 Eylül 2025 - 26 Eylül 2025
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Ulusal Aile Çalıştayı
Moderatör
İstanbul-Türkiye
13 Mart 1996 - 03 Nisan 1996
13 Mart 1996 - 03 Nisan 1996
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Bilişim Anabilim Dalı Bahar Dönemi Etkinlikleri
Panelist
İstanbul-Türkiye
Jüri Üyelikleri
Temmuz-2025
Temmuz 2025Tez Savunma (Doktora)
Güleser Ekşioğlu, "Rizomatik Markalar Çerçevesinde Nomadik Tüketime Dair Deleuzeyen Bir Analiz" - Marmara Üniversitesi
Mayıs-2025
Mayıs 2025Tez Savunma (Doktora)
Caner Muratoğlu, "Video Platformlarında Sürdürülebilir Rekabetin Sağlanmasında Dijital Stratejilerin Rolü" - Marmara Üniversitesi
Eylül-2024
Eylül 2024Tez Savunma (Doktora)
Seda Müftüoğlu, "Tüketim Kültürü Bağlamında Endüstrileşen Nostalji: Nostaljinin Reklamlarda Kullanılması Üzerine Bir Araştırma" - Marmara Üniversitesi
Temmuz-2024
Temmuz 2024Tez Savunma (Doktora)
Hülya Ugur, "Aktivist Reklamlara Yönelik Y ve Z Kuşağının Tutumunun Satın Alma Niyetine Etkisi" - Marmara Üniversitesi
Temmuz-2024
Temmuz 2024Tez Savunma (Doktora)
Onur Serdan Çarboğa, “Reklamda Duyguların İşitsel Aktarımının Duygu Durum ve Duygu Tanıma Bağlamında Etkisi” - Marmara Üniversitesi
Haziran-2024
Haziran 2024Tez Savunma (Doktora)
Özlem Sezer, “Gözetim Toplumu Bağlamında Algoritmalar Tarafından Dönüştürülen Halkla İlişkiler” - Marmara Üniversitesi
Mart-2024
Mart 2024Tez Savunma (Doktora)
Haluk Keskin, “Dijital Reklamcılıkta Kişiselleştirme: Algılanan Kişileştirmenin Algılanan Gözetim. Gizlilik Endişesi ve Marka Kullanım Niyeti Üzerindeki Etkisi” - Marmara Üniversitesi
Ekim-2023
Ekim 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Yasemine Çınar, “Reklamoyun Kullanımının Satın Alma Davranışına Etkisi” - Marmara Üniversitesi
Nisan-2023
Nisan 2023Tez Savunma (Doktora)
Şeyma Saydam, “Mecra ve Hedef Kitle Değişiminin Halkla İlişkiler Uygulamalarına Yansımaları ve Mesleği İcra Edenlere Etkisi” - Marmara Üniversitesi
Mart-2023
Mart 2023Tez Savunma (Doktora)
Anıl Uğur Oğuzcan, “Toplum Mühendisliği Yaklaşımından Halkla İlişkilerin Dünü, Bugünü ve Yarını Üzerine Bir Araştırma” - Marmara Üniversitesi
Şubat-2023
Şubat 2023Tez Savunma (Doktora)
Barış Doğru, “Sivil Toplum Kuruluşlarının Kurumlara Yönelik İtibar Algısında Sürdürülebilirlik İletişiminin Rolü” - Marmara Üniversitesi
Ocak-2023
Ocak 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Elif Bengü Vayvaylı, "E-Etkileyici Kişi (Influencer) Kullanımının Satın Alma Davranışı Üzerindeki Rolü" - Marmara Üniversitesi
Aralık-2022
Aralık 2022Tez Savunma (Doktora)
Özge Özkök Şişman, “Podcast Kullanımı Bağlamında Algılanan Doyumun Reklama Yönelik Tutum Oluşumu Üzerindeki Etkisi” - Marmara Üniversitesi
Ekim-2022
Ekim 2022Tez Savunma (Doktora)
İbrahim Çataldaş, "Yapay Zeka ve Algoritma Ekseninde Halkla İlişkilerin Geleceği" - Marmara Üniversitesi
Eylül-2022
Eylül 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Buse Birdal, “Doğal Reklamların Tüketici Sinizmi Bağlamında İncelenmesi” - Marmara Üniversitesi
Ağustos-2022
Ağustos 2022Tez Savunma (Doktora)
Ayşe İri Öztürk, “Ambalaj Tasarımında Kullanılan Kültürel Sembollerin Satın Alma Davranışı Üzerine Analizi” - Marmara Üniversitesi
Temmuz-2022
Temmuz 2022Tez Savunma (Doktora)
Ali Karpuz, "Otonom Duyusal Meridyen Tepki (ASMR) ve Deneyimsel Pazarlama İlişkisi: Online Alışveriş Siteleri Üzerine Bir İnceleme" - Marmara Üniversitesi
Temmuz-2022
Temmuz 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Emre Kayın, "Satın Alma Karar Sürecinde FOMO'nun Başat Rolü: Kara Cuma Üzerine Bir Araştırma" - Marmara Üniversitesi
Haziran-2022
Haziran 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Gizem Şenli, “Tüketicilerin Sanal Etkileyicilerle Olan Parasosyal Etkileşimlerinin Plansız Satın Alma Davranışına Etkisi” - Marmara Üniversitesi
Haziran-2022
Haziran 2022Tez Savunma (Doktora)
Uğur Kaçan, “Gastronomik Deneyimin Marka Sadakatine Yansımaları” - Marmara Üniversitesi
Nisan-2022
Nisan 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Büşra Çiçek "Reklamda Tiksinti Çekiciliğinin Kullanımı: Covid-19 Pandemisi Örnek Olayı" - Marmara Üniversitesi
Mart-2022
Mart 2022Doktora Yeterlik Sınavı
Duygu Uslu - Marmara Üniversitesi
Ocak-2022
Ocak 2022Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Güleser Ekşioğlu - Marmara Üniversitesi
Ocak-2022
Ocak 2022Tez Savunma (Doktora)
Öykü Türkeli, "İkna Bilgi Modeli Bağlamında Üstbilişin Reklamdan Kaçınma Üzerindeki Etkisi" - Marmara Üniversitesi
Aralık-2021
Aralık 2021Doktora Yeterlik Sınavı
Güleser Ekşioğlu Şensoy - Marmara Üniversitesi
Temmuz-2021
Temmuz 2021Tez Savunma (Doktora)
Damla Karşu Cesur "Lüks Algısı Bağlamında Reklamda Sanat Eseri Kullanımı" - Marmara Üniversitesi
Haziran-2021
Haziran 2021Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Caner Muratoğlu " Video Platformlarında Sürdürülebilir Başarının/Rekabetin Sağlanmasında Dijital Stratejilerin Rolü" - Marmara Üniversitesi
Haziran-2021
Haziran 2021Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Ali Karpuz, "Otonom Duyusal Meridyen Tepki (ASMR) ve Deneyimsel Pazarlama İlişkisi: Online Alışveriş Siteleri Üzerine Bir Araştırma" - Marmara Üniversitesi
Haziran-2021
Haziran 2021Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Ayşe İri, "Ambalaj Tasarımında Kullanılan Kültürel Sembollerin Satın Alma Davranışı Üzerine Analizi" - Marmara Üniversitesi
Haziran-2021
Haziran 2021Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Aslı Burcu Toku "Omniptikon Metaforu Bağlamında Kişilerarası Etkiye Duyarlılığın Satın Alma Davranışı İle İlişkisi" - Marmara Üniversitesi
Haziran-2021
Haziran 2021Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Seda Müftüoğlu - Marmara Üniversitesi
Mayıs-2021
Mayıs 2021Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Hülya Uğur, "Aktivist Reklamlara Yönelik Y ve Z Kuşağının Tutumunun Satın Alma Niyetine Etkisi" - Marmara Üniversitesi
Nisan-2021
Nisan 2021Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Haluk Keskin, "Dijital Reklamcılıkta Kişiselleştirme: Algılanan Kişiselleştirmenin, Algılanan Gözetim, Gizlilik Endişesi ve Marka Kullanım Niyeti Üzerindeki Etkisi" - Marmara Üniversitesi
Nisan-2021
Nisan 2021Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
İlayda Cemoğlu, “Sanal ve Sanal Olmayan Etkileyicilerin Kredibilitesinin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi” - Marmara Üniversitesi
Mart-2021
Mart 2021Tez Savunma (Doktora)
Ufuk Törün, “Sanat Pazarlamasında Müzeciliğin Benlik Sunumları Açısından İncelenmesi” - Marmara Üniversitesi
Mart-2021
Mart 2021Doktora Yeterlik Sınavı
Haluk Keskin - Marmara Üniversitesi
Ocak-2021
Ocak 2021Doktora Yeterlik Sınavı
İbrahim Sevgili - Marmara Üniversitesi
Ocak-2021
Ocak 2021Tez Savunma (Doktora)
Ayşe Duygu Urak Avan, “Tüketim Kültürü Bağlamında Yavaş Kent Hareketi: Yabancılaşmadan Kaçış ve Bireysel Özgürleşme” - Marmara Üniversitesi
Ocak-2021
Ocak 2021Tez Savunma (Doktora)
Aslı Anıl Deniz, “Mutluluk Temalı Reklamların Tüketicinin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Rolü” - Marmara Üniversitesi
Aralık-2020
Aralık 2020Doktora Yeterlik Sınavı
Özge Özkök - Marmara Üniversitesi
Aralık-2020
Aralık 2020Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Damla Karşu Cesur, ""Lüks Algısı Bağlamında Reklamda Sanat Eseri Kullanımı" - Marmara Üniversitesi
Aralık-2020
Aralık 2020Doktora Yeterlik Sınavı
Fatmanur Demir - Marmara Üniversitesi
Aralık-2020
Aralık 2020Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Onur Serdan Çarboğa, “Reklamda Duyguların İşitsel Aktarımının Duygu Durum ve Duygu Tanıma Bağlamında Etkisi” - Marmara Üniversitesi
Aralık-2020
Aralık 2020Tez Savunma (Doktora)
Betül Kılıç Taran, “Yeni Medyada Hikayeleştirme Kullanımı Bağlamında Marka Sadakati” - Marmara Üniversitesi
Kasım-2020
Kasım 2020Doktora Yeterlik Sınavı
İlayda Cemoğlu - Marmara Üniversitesi
Kasım-2020
Kasım 2020Doktora Yeterlik Sınavı
Hülya Uğur - Marmara Üniversitesi
Ekim-2020
Ekim 2020Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Şule Akgün, “Kültürlerarası İletişimde Çatışma Yönetimi: Gaziantep Şahinbey Ortaokulu Örneği” - Marmara Üniversitesi
Eylül-2020
Eylül 2020Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Nuray Yüksel, “Marka Renklerinin Tüketici Davranışları Bağlamında İncelenmesi” - Marmara Üniversitesi
Eylül-2020
Eylül 2020Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Büşranur Şahin , “Dijital Kanaat Önderlerinin Sosyal Medya Perspektifinde Tüketici Satın Alma Karar Sürecine Etkisi” - Marmara Üniversitesi
Eylül-2020
Eylül 2020Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Hazal Arısoy, “Sosyal Medyada Sembolik Tüketim Aracılığıyla Benlik Sunumunun Satın Alma Kararına Etkisi” - Marmara Üniversitesi
Temmuz-2019
Temmuz 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Erhan Artıkboğa, “Siyasal İletişim Yönetimi: 2018 Türkiye Cumhurbaşkanı Seçimi Örneği” - Marmara Üniversitesi
Temmuz-2019
Temmuz 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Burhan Okan Güner, “Restoran Tercihinde Sosyal Medya Pazarlamasının Tüketici Satın Alma Davranışına Etkisi” - Marmara Üniversitesi
Haziran-2019
Haziran 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Sabina Aliyeva, “Ülke Tanıtımında Kültürel Kimlik Göstergeleri ve Anlamlandırılması:Azerbeycan-Türkiye Tanıtım Filmleri Üzerine Bir Çözümleme” - Marmara Üniversitesi
Haziran-2019
Haziran 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Canan Yavuz, “Mahremiyet Bağlamında Sosyal Medyada Benliğin Sunumu: Instagram Örneği” - Marmara Üniversitesi
Nisan-2019
Nisan 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Didem Demirci, “Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri: Youtube Fenomeni Danla Bilic Takipçileri Üzerine Bir Araştırma” - Marmara Üniversitesi
Nisan-2019
Nisan 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Gizem Güzel, “Yayın İçi Video Reklamcılığına Yönelik Bir İnceleme” - Marmara Üniversitesi
Nisan-2019
Nisan 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Vecihe Acar, “Psikolojik Sermayenin Kurum İçi İletişime Etkisi” - Marmara Üniversitesi
Nisan-2019
Nisan 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Şeyma Coşkun, “Kişilerarası İletişimde Benlik Sunumu: Instagram’daki Yeni Gelinler Üzerine Bir Araştırma” - Marmara Üniversitesi
Ocak-2019
Ocak 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Esra Uyanık, “Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Tüketici Satın Alma Kararlarına Yönelik Rolü” - Marmara Üniversitesi
Ocak-2019
Ocak 2019Tez Savunma (Doktora)
Belgin Yazıcı, “Yeni Lüks Kavramı Bağlamında Y Kuşağı ile Evrilen Tüketim ve Y Kuşağının Lüks Kavramına Bakışı” - Marmara Üniversitesi
Temmuz-2018
Temmuz 2018Tez Savunma (Doktora)
Çiçek Doğan, “Kurumsal İç İletişim Perspektifinde Çalışma Ahlakı ve Kurumsal Sorunların Yönetimi” - Marmara Üniversitesi
Haziran-2018
Haziran 2018Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Havran Cin, “Lüks Markalarının Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çalışmalarına Yönelik Bir Araştırma” - Marmara Üniversitesi
Aralık-2017
Aralık 2017Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Volkan Ünlü, “Reklamveren Açısından Lokasyon Temelli Pazarlama” - Marmara Üniversitesi
Kasım-2017
Kasım 2017Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Merve Yılmaz, “Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Dijital İçerik Pazarlamasında Kullanılması: Türkiye Giyim Sektörü İncelemesi” - Marmara Üniversitesi
Eylül-2017
Eylül 2017Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Gülcan Zülfikaroğlu, “Marka Güveni Bağlamında Reklamda Mizah Kullanımı” - Marmara Üniversitesi
Ağustos-2017
Ağustos 2017Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Oğuzhan Şenel, “Yeni Medya Reklamcılığında Güncel Yaklaşımlar” - Marmara Üniversitesi
Şubat-2017
Şubat 2017Tez Savunma (Doktora)
Bülent İstanbullu, “Suriye’deki Sünni Muhalif Grupların Yabancı Savaşçı Temininde Dinin Etkisi ve Propaganda Aracı Olarak Türkiye Özelinde Medya Kullanımı Örnekleri” - İstanbul Üniversitesi
Şubat-2017
Şubat 2017Tez Savunma (Doktora)
Gökhan Bak, “1980’li Yıllardan Günümüze Türk Yazılı Basınında Çocuk Olgusu” - İstanbul Üniversitesi
Ocak-2017
Ocak 2017İdari Personel Sınavı
Bartın Üniversitesi Basın Yayın Halkla İlişkiler Koordinatörlüğüne alınacak Uzman kadrosuna başvuran adaylar için yapılacak ön değerlendirme ve giriş sınavında jüri üyeliği - Bartın Üniversitesi
Kasım-2016
Kasım 2016Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Ayşe İri, “Reklamcılıkta Yaratıcı Mecra Uygulamalarının Teknolojik Gelişimi ve Türk Reklamcılığına Etkileri” - Yeditepe Üniversitesi
Ekim-2016
Ekim 2016Doktora Yeterlik Sınavı
Yelda Ülker - Marmara Üniversitesi
Ekim-2016
Ekim 2016Doktora Yeterlik Sınavı
Ali Çetinkaya - Marmara Üniversitesi
Ekim-2016
Ekim 2016Doktora Yeterlik Sınavı
Oya Orhan - Marmara Üniversitesi
Ağustos-2016
Ağustos 2016Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Sinan Aydın, “Gelişen Web Teknolojileri İle Şekillenen İnternet Reklamcılığının Tüketici Davranışlarına Etkisi: Çevrimdışı Davranışsal Reklamcılık Üzerine Bir Araştırma” - Marmara Üniversitesi
Ağustos-2016
Ağustos 2016Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Ganya Khurmyet, “Mobil Eğitim Teknolojisi Olarak Tablet Bilgisayarın Etkin Öğrenim Amaçlı Kullanımı: Özel Orta Öğretim Kurumları Üzerine Bir Araştırma” - Marmara Üniversitesi
Temmuz-2016
Temmuz 2016Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Faruk Aliji, “Dijital Pazarlama ve Marka Sadakati İlişkisi: Online Alışveriş Sitelerine Yönelik Bir İnceleme” - Marmara Üniversitesi
Haziran-2016
Haziran 2016Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Hande Tercan, “Tüketici Davranışları Açısından Reklamın Rolü: Özel Okul Reklamlarına Yönelik Tüketici Tutumları Üzerine Bir Araştırma” - Marmara Üniversitesi
Haziran-2016
Haziran 2016Tez Savunma (Doktora)
Sevgi Nur Sadedil, “Pazarlama Mesajlarının Etkinliği Açısından Geleneksel Pazarlama Araştırmaları İle Nöropazarlama Araştırmalarının Karşılaştırılması: Sigara Paketleri Üzerindeki Caydırıcı Mesajların Sigara Kullanma Alışkanlıkları Üzerindeki Etkisi” - Marmara Üniversitesi
Haziran-2016
Haziran 2016Tez Savunma (Doktora)
Osman Vedüd Eşidir, "Türk Basın Sektörünün Finansmanında Basın İlan Kurumu’nun Yeri ve Önemi" - İstanbul Üniversitesi
Ocak-2016
Ocak 2016Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Duygu Özakıncı - Marmara Üniversitesi
Şubat-2015
Şubat 2015Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Saima Aliyeva, “Asya Sinemasında Ürün Yerleştirme: En Çok İzlenen Filmlerin İncelenmesi” - Marmara Üniversitesi
Ocak-2015
Ocak 2015Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Osman Vedüd Eşidir - İstanbul Üniversitesi
Haziran-2014
Haziran 2014Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Burcu Efe, “Küresel Medyada Çocuk Televizyonu Yayıncılığı Türkiye’den Bir Örnek: Disney Channel” - Marmara Üniversitesi
Haziran-2014
Haziran 2014Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Sefa Duru, “Nostalji Çekiciliğinin Ürün Yerleştirmede Kullanımı” - Marmara Üniversitesi
Ekim-2013
Ekim 2013Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Kamil Süleymanov, “Türk Kamuoyunda Dağlık Karabağ Sorunu ve Türkiye Cumhuriyetinin Dağlık Karabağ Politikası” - Marmara Üniversitesi
Eylül-2013
Eylül 2013Tez Savunma (Doktora)
Ürün Anıl Özdemir, “Tüketim Kültürü ve Küreselleşme Bağlamında Reklam Görselinde Mekan Algısı” - Marmara Üniversitesi
Eylül-2013
Eylül 2013Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Ayfer Kavuncu, “Siyasal İletişimde Sosyal Ağların ve Blogların Yeri” - Marmara Üniversitesi
Eylül-2013
Eylül 2013Tez Savunma (Yüksek Lisans)
R. Levent Kutay, “Olay Pazarlamasının Marka Farkındalığı Oluşumundaki Rolü” - Marmara Üniversitesi
Haziran-2012
Haziran 2012Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Salih Musa Acar, “Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulayan İşletmelerin Raporlarının Karşılaştırılması" - Marmara Üniversitesi
Eylül-2011
Eylül 2011Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Kuzey Yıldız, “Reklam İletişiminin Sosyal Sınıfların Yapılandırılmasındaki Rolü” - Marmara Üniversitesi
Temmuz-2010
Temmuz 2010Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Oytun Askeroğlu, "Pazarlama Odaklı Halkla İlişkiler Uygulamalarında Sosyal Medyanın Rolü” - Marmara Üniversitesi
Ocak-2010
Ocak 2010Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Burçin Eren, “Günümüz İletişim Sorunları Açısından Resim Sanatçısının Kimliğindeki Dönüşümler” - Marmara Üniversitesi
Temmuz-2009
Temmuz 2009Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Nil Güney, “Sinema Filmlerinin Reklam ve Tanıtımında Afiş ve Fragmanların Rolü” - Marmara Üniversitesi
Haziran-2009
Haziran 2009Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Ayşe Bulut, “Spor Sponsorluğunun Kurumsal İmaja Etkisi” - Marmara Üniversitesi
Haziran-2009
Haziran 2009Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tarık Egemen, “Ülke Tanıtımında Kullanılan Turizm Reklamlarında Simgeleştirme ve Türkiye” - Marmara Üniversitesi
Haziran-2009
Haziran 2009