Doç. Dr. BETÜL ÖZKAYA


İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

Reklamcılık ve Tanıtım Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: İletişim, Sosyal Bilimler İnterdisipliner


Avesis Araştırma Alanları: Reklamcılık ve Tanıtım


Yayınlardaki İsimler: Betül Özkaya; Özkaya, Betül; Özkaya, B.; Betul Ozkaya; Ozkaya, Betul; Ozkaya, B.

E-posta: betulozkaya@marmara.edu.tr
İş Telefonu: +90 216 777 2000
Web: https://avesis.marmara.edu.tr/betulozkaya
Posta Adresi: Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Göztepe Kampüsü Kadıköy-İSTANBUL

Biyografi

Doç. Dr. Betül Özkaya, lisans eğitimini Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü'nde, yüksek lisans eğitimini ise aynı üniversitenin Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı'nda tamamlamıştır. Doktora eğitimini Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Ekonometri Anabilim Dalı, İstatistik Bilim Dalı'nda tamamlayan Özkaya, Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Reklamcılık ve Tanıtım Anabilim Dalı'nda öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. “Reklam Araştırmaları”, “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği”, “İstatistik”, “Yeni Teknolojiler ve Reklam Yönetimi”, “Müşteri İlişkileri Yönetimi” gibi lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyinde dersler veren Özkaya, 2009-2014 yılları arasında Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde misafir öğretim üyesi olarak çalışmıştır. Akademik çalışmalarını reklam, tüketici araştırmaları, marka, dijital pazarlama iletişimi alanlarında yoğunlaştıran ve bilimsel tezler yöneten Özkaya’nın çeşitli bilimsel platformlarda sunulmuş ulusal ve uluslararası bildirileri, hakemli dergilerde yayınlanmış makaleleri ve kitap bölümleri bulunmaktadır.

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2005

2005

Pedagojik Formasyon

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Marmara Üniversitesi

Araştırma Alanları

Reklamcılık ve Tanıtım

Yönetimsel Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Staj Komisyonu Üyesi

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Bölüm Başkan Yardımcısı

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

2023 - 2025

2023 - 2025

Birim Akreditasyon Kurulu Üyesi

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü

2021 - 2024

2021 - 2024

Fakülte Kurulu Üyesi

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

2021 - 2023

2021 - 2023

Rektörlük Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

REKLAM ARAŞTIRMALARI VE SATIŞ ETKİNLİĞİ

YENİ TEKNOLOJİLER VE REKLAM YÖNETİMİ

GÖRSEL KÜLTÜR

REKLAM ARAŞTIRMALARI VE SATIŞ ETKİNLİĞİ

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİ

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ

REKLAM ARAŞTIRMALARI

DOĞRUDAN PAZARLAMA VE ÇAĞDAŞ REKLAMCILIK

İLERİ REKLAM ARAŞTIRMALARI

KURUMSAL İLETİŞİM

MARKA YÖNETİMİ VE REKLAM

BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE HALKLA İLİŞKİLER

REKLAM VE TOPLUM

KÜLTÜRLERARASI REKLAM

İŞYERİ İLİŞKİLERİ

BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE REKLAM

İLERİ REKLAM ARAŞTIRMALARI

SEMİNER

STRATEJİK REKLAM YÖNETİMİ

SEMİNER

REKLAM VE TOPLUM

SEMINAR

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ

Lisans

Lisans

İSTATİSTİK

İSTATİSTİK

MEDYA ANALİZİ

REKLAMCILIK BİLGİLERİ II

REKLAMCILIK BİLGİLERİ I

REKLAMCILIĞIN TEMEL KAVRAMLARI

SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMDA ÖLÇME DEĞERLENDİRME

REKLAM ANALİZİ

Yönetilen Tezler

2023

2023

Doktora

Sosyal Medyada Mikro-Ünlülerin Marka Tutumu Oluşumundaki Rolü

Özkaya B. (Danışman)

D.Erdınç(Öğrenci) Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

Yüksek Lisans

Retro Reklamların Satın Alma Niyeti Üzerindeki Rolü

Özkaya B. (Danışman)

M.Önel(Öğrenci)

2011

2011

Yüksek Lisans

Sosyal Medyada Marka Farkındalığı Oluşturma

Özkaya B. (Danışman)

B.Yiğit(Öğrenci) Creative Commons License

Makaleler

Tümü (23)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (3)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (11)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

2. Tüketicilerin Sosyal Medyada Düzenlenen Yarışma ve Çekilişlere Katılma Motivasyonlarının Öz-Belirleme Kuramı Kapsamında Değerlendirilmesi

Müftüoğlu İ., Özkaya B.

International Trends and Issues in Communication & Media Conference, Massachusetts, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 24 Ağustos 2024, ss.154, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2024

2024

3. Yeşil Pazarlamama Stratejisinin Kullanıldığı Reklamların Göstergebilimsel Çözümlemesi: REI Co-op Markası Örneği

Özdel G., Özkaya B., Ene S.

I. Ulusal Marka Yönetimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 25 Nisan 2024, ss.139-179, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

4. Hızlı Moda Markalarının Sürdürülebilir Moda Stratejileri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma

Özkaya B.

International Conference on Climate Change, Energy Transition and Sustainability, İstanbul, Türkiye, 29 - 30 Eylül 2023, ss.100-119, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

5. Toplum 5.0 Kapsamında Yapay Zeka Teknolojisinin Reklam Sektörü Üzerindeki Etkileri

Özkaya B.

International Conference of Society 5.0, İstanbul, Türkiye, 14 - 15 Nisan 2023, ss.39-58, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

6. Organik Gıda Ürünlerine İlişkin Tüketici Algısı, Satın Alma Niyeti ve Gerçek Satın Alma Davranışının İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma

Tosyalı T., Özkaya B.

International Conference of Digital and Green Transition: Technological, Economical, and Social Aspects, İstanbul, Türkiye, 16 - 17 Aralık 2022, ss.96-109, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

7. İletişim Çalışmalarında Çevrimiçi Araştırmaların Önemi

Özkaya B.

II. Uluslararası İmgebilim Çalıştayı: Kültürel Kimlikler, İdeolojiler ve Örtük İmgeler, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Ocak 2013, ss.159-162, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

8. A Survey About Relationship Between Costumer Attitudes Towards Packaging with Innovation Expectations and Purchasing Frequency of Consumers Shopping From Retail Stores

Ene S., Özkaya B., Yurdakul E.

IX. European Conference on Social and Behavioral Sciences, IASSR– International Association of Social Science Research, Paris, Fransa, 3 - 06 Şubat 2016, ss.120, (Özet Bildiri)

2014

2014

9. Özel Alışveriş Sitelerinin Kompulsif Satın Alma Davranışına Yansımaları

Çerçi M., Özkaya B.

Digital Communication Impact International Academic Conference, İstanbul, Türkiye, 16 - 17 Ekim 2014, ss.361-375, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

10. Çevrimiçi Ortamda Kurum İtibarının İzlenmesinde Bir Yöntem: Blog Madenciliği

Özkaya B.

The 2nd International Reputation Management Conference, İstanbul, Türkiye, 3 - 04 Ekim 2013, ss.10-11, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

11. Analysis of Corporate Web Sites as a Public Relations Tool, with Regards to Knowledge Management Process

Özkaya B., Ene S.

3. International Conference on Human and Social Sciences (ICHSS 2013), Rome, İtalya, 20 - 22 Eylül 2013, cilt.2, sa.8, ss.69-81, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

12. Yönetim Kuramları Çerçevesinde Kültürel Farklılıkların Çokuluslu İşletmeler Üzerindeki Etkisi

Özkaya B., Gülin T. Ü., Akyol Ş.

Uluslararası Halkla İlişkiler Sempozyumu, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 15 - 17 Nisan 2009, ss.121-134, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

13. Reklam Ajanslarının Organizasyon Yapısı İçinde Kadınların Konumu

Tüzel Uraltaş K. N., Özkaya B.

Kadın Çalışmalarında Disiplinlerarası Buluşma Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 1 - 04 Mart 2004, cilt.2, ss.171-179, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Sosyal Reklamlarda Suçluluk Çekiciliğinin Kullanımına Yönelik Bir Örnek Olay Çalışması

Özkaya B.

Halkla İlişkilere Dair - Prof. Dr. Alaeddin Asna’ya Saygı Kitabı, Prof. Dr. Ebru Özgen,Dr. Öğr. Üyesi Rafet Aykut Akay, Editör, Pozitif Yayınevi, İstanbul, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

2. Sanal Etkileyiciler Bağlamında Sanal Marka Elçilerinin Örnek Olaylar Üzerinden İncelenmesi

Özkaya B.

Dijital Evrenin Yeni İletişim Kodları III, Prof. Dr. Öykü Ezgi Yıldız Balaban, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.21-46, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

3. Lüks Moda Markalarının Metaverse Platformu Roblox İle İş Birliği Yapma Nedenlerinin İncelenmesi

Özkaya B.

Dijital Evrenin Yeni İletişim Kodları II, Prof. Dr. Ceyda Deneçli, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.77-102, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

4. Tüketicilerin Viral Reklam Paylaşım Motivasyonları Üzerine Bir Araştırma

Özkaya B.

Viral Reklamcılık: Pazarlama Perspektifinden Bir Yaklaşım, İpek Krom, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.135-165, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

5. İnternet Dizilerinde Ürün Yerleştirmenin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi

Ünal S. S., Özkaya B.

Geleceğin Akademisyenleri 2020: Gelenekselden Dijitale İletişim Çalışmaları, Nesrin Tan Akbulut,Eda Erdoğan, Editör, Eğitim Kitabevi, Konya, ss.58-87, 2020

2020

2020

6. Sosyal Medya Tabanlı Marka Karşıtı Topluluklar

Özkaya B.

Dijital Evrenin Yeni İletişim Kodları, Sevda Deneçli, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.77-96, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

7. Reklam Yönetimi

Tosun N. Z., Tüzel Uraltaş K. N., Nas A., Özkaya B., Güdüm S., Ertürk B., et al.

Beta Basım Yayım Dağıtım A. Ş., İstanbul, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

8. Ürün Yerleştirme: Animasyon Film ve Dizileri Üzerine Bir Araştırma

Özkaya B., Türkeli Ö.

Geleceğin Akademisyenleri Medyaya Bakıyor, Eda Balkaş Erdoğan,Nesrin Tan Akbulut, Editör, Eğitim Kitabevi, Konya, ss.67-96, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

9. Reklamın Satış Etkisinin Ölçülmesinde Kullanılan Ekonometrik Modeller

Özkaya B.

Reklamı Anlamak, Eda Balkaş Erdoğan,Nesrin Tan Akbulut, Editör, Cinius Yayınları, İstanbul, ss.121-164, 2017

2017

2017

10. Tüketici Araştırmalarında Projektif Tekniklerin Kullanımı

Özkaya B.

Reklamı Anlamak, Eda Balkaş Erdoğan,Nesrin Tan Akbulut, Editör, Cinius Yayınları, İstanbul, ss.73-119, 2017

2015

2015

11. Marka İletişiminde Facebook’un Bir Gözetim Aracı Olarak Kullanılması

Özkaya B.

Ağdaki Şüphe: Bir Sosyal Medya Eleştirisi, Tolga Kara,Ebru Özgen, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.277-301, 2015 Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

12. Ağ Toplumunun Omurgası Olarak İnternetin Demokrasi ve Kamusal Alan Açısından Değerlendirilmesi

Özkaya B.

Yeni Medya'da Demokrasi: Sosyal Medya'ya Dair Araştırmalar, And Algül,Neda Üçer, Editör, Literatürk , Konya, ss.135-163, 2013 Sürdürülebilir Kalkınma

2005

2005

13. Obezite Sorunu ve Çocuklara Yönelik Gıda Ürünü Reklamları

Savaş Gün F., Tüzel Uraltaş K. N., Özkaya B.

Medya Eleştirileri Toplumsal Etkiler, Can Bilgili, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.167-193, 2005

Desteklenen Projeler

2023 - 2023

2023 - 2023

Cumhuriyet’in 100. Yılında Halkla İlişkiler ve Reklamda Bilim İletişimi EğitimiSürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Özkaya B.

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Mayıs 2024

Mayıs 2024

Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mart 2024

Mart 2024

TURKIYE ILETISIM ARASTIRMALARI DERGISI-TURKISH REVIEW OF COMMUNICATION STUDIES

ESCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2023

Haziran 2023

Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi

ESCI Kapsamındaki Dergi

Kasım 2022

Kasım 2022

Yeni Medya

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ekim 2022

Ekim 2022

Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi

ESCI Kapsamındaki Dergi

Ekim 2022

Ekim 2022

Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Eylül 2022

Eylül 2022

Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Temmuz 2022

Temmuz 2022

Yeni Medya

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Haziran 2022

Haziran 2022

Handbook of Research on Global Perspectives On International Advertising

Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitap

Nisan 2022

Nisan 2022

Selçuk İletişim Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Nisan 2022

Nisan 2022

ETKİLEŞİM-Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Eylül 2021

Eylül 2021

Geleneksel ve Dijital Üzerine İletişim Araştırmaları

Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitap

Haziran 2021

Haziran 2021

Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Mart 2021

Mart 2021

OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Mayıs 2020

Mayıs 2020

Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Nisan 2020

Nisan 2020

Selçuk İletişim Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Şubat 2019

Şubat 2019

Erciyes İletişim Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Nisan 2016

Nisan 2016

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

26 Eylül 2025 - 26 Eylül 2025

26 Eylül 2025 - 26 Eylül 2025

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Ulusal Aile ÇalıştayıSürdürülebilir Kalkınma

Moderatör

İstanbul-Türkiye

13 Mart 1996 - 03 Nisan 1996

13 Mart 1996 - 03 Nisan 1996

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Bilişim Anabilim Dalı Bahar Dönemi EtkinlikleriSürdürülebilir Kalkınma

Panelist

İstanbul-Türkiye

Jüri Üyelikleri

Temmuz-2025

Temmuz 2025

Tez Savunma (Doktora)

Güleser Ekşioğlu, "Rizomatik Markalar Çerçevesinde Nomadik Tüketime Dair Deleuzeyen Bir Analiz" - Marmara Üniversitesi

Mayıs-2025

Mayıs 2025

Tez Savunma (Doktora)

Caner Muratoğlu, "Video Platformlarında Sürdürülebilir Rekabetin Sağlanmasında Dijital Stratejilerin Rolü" - Marmara Üniversitesi

Eylül-2024

Eylül 2024

Tez Savunma (Doktora)

Seda Müftüoğlu, "Tüketim Kültürü Bağlamında Endüstrileşen Nostalji: Nostaljinin Reklamlarda Kullanılması Üzerine Bir Araştırma" - Marmara Üniversitesi

Temmuz-2024

Temmuz 2024

Tez Savunma (Doktora)

Hülya Ugur, "Aktivist Reklamlara Yönelik Y ve Z Kuşağının Tutumunun Satın Alma Niyetine Etkisi" - Marmara Üniversitesi

Temmuz-2024

Temmuz 2024

Tez Savunma (Doktora)

Onur Serdan Çarboğa, “Reklamda Duyguların İşitsel Aktarımının Duygu Durum ve Duygu Tanıma Bağlamında Etkisi” - Marmara Üniversitesi

Haziran-2024

Haziran 2024

Tez Savunma (Doktora)

Özlem Sezer, “Gözetim Toplumu Bağlamında Algoritmalar Tarafından Dönüştürülen Halkla İlişkiler” - Marmara Üniversitesi

Mart-2024

Mart 2024

Tez Savunma (Doktora)

Haluk Keskin, “Dijital Reklamcılıkta Kişiselleştirme: Algılanan Kişileştirmenin Algılanan Gözetim. Gizlilik Endişesi ve Marka Kullanım Niyeti Üzerindeki Etkisi” - Marmara Üniversitesi

Ekim-2023

Ekim 2023

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Yasemine Çınar, “Reklamoyun Kullanımının Satın Alma Davranışına Etkisi” - Marmara Üniversitesi

Nisan-2023

Nisan 2023

Tez Savunma (Doktora)

Şeyma Saydam, “Mecra ve Hedef Kitle Değişiminin Halkla İlişkiler Uygulamalarına Yansımaları ve Mesleği İcra Edenlere Etkisi” - Marmara Üniversitesi

Mart-2023

Mart 2023

Tez Savunma (Doktora)

Anıl Uğur Oğuzcan, “Toplum Mühendisliği Yaklaşımından Halkla İlişkilerin Dünü, Bugünü ve Yarını Üzerine Bir Araştırma” - Marmara Üniversitesi

Şubat-2023

Şubat 2023

Tez Savunma (Doktora)

Barış Doğru, “Sivil Toplum Kuruluşlarının Kurumlara Yönelik İtibar Algısında Sürdürülebilirlik İletişiminin Rolü” - Marmara Üniversitesi

Ocak-2023

Ocak 2023

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Elif Bengü Vayvaylı, "E-Etkileyici Kişi (Influencer) Kullanımının Satın Alma Davranışı Üzerindeki Rolü" - Marmara Üniversitesi

Aralık-2022

Aralık 2022

Tez Savunma (Doktora)

Özge Özkök Şişman, “Podcast Kullanımı Bağlamında Algılanan Doyumun Reklama Yönelik Tutum Oluşumu Üzerindeki Etkisi” - Marmara Üniversitesi

Ekim-2022

Ekim 2022

Tez Savunma (Doktora)

İbrahim Çataldaş, "Yapay Zeka ve Algoritma Ekseninde Halkla İlişkilerin Geleceği" - Marmara Üniversitesi

Eylül-2022

Eylül 2022

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Buse Birdal, “Doğal Reklamların Tüketici Sinizmi Bağlamında İncelenmesi” - Marmara Üniversitesi

Ağustos-2022

Ağustos 2022

Tez Savunma (Doktora)

Ayşe İri Öztürk, “Ambalaj Tasarımında Kullanılan Kültürel Sembollerin Satın Alma Davranışı Üzerine Analizi” - Marmara Üniversitesi

Temmuz-2022

Temmuz 2022

Tez Savunma (Doktora)

Ali Karpuz, "Otonom Duyusal Meridyen Tepki (ASMR) ve Deneyimsel Pazarlama İlişkisi: Online Alışveriş Siteleri Üzerine Bir İnceleme" - Marmara Üniversitesi

Temmuz-2022

Temmuz 2022

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Emre Kayın, "Satın Alma Karar Sürecinde FOMO'nun Başat Rolü: Kara Cuma Üzerine Bir Araştırma" - Marmara Üniversitesi

Haziran-2022

Haziran 2022

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Gizem Şenli, “Tüketicilerin Sanal Etkileyicilerle Olan Parasosyal Etkileşimlerinin Plansız Satın Alma Davranışına Etkisi” - Marmara Üniversitesi

Haziran-2022

Haziran 2022

Tez Savunma (Doktora)

Uğur Kaçan, “Gastronomik Deneyimin Marka Sadakatine Yansımaları” - Marmara Üniversitesi

Nisan-2022

Nisan 2022

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Büşra Çiçek "Reklamda Tiksinti Çekiciliğinin Kullanımı: Covid-19 Pandemisi Örnek Olayı" - Marmara Üniversitesi

Mart-2022

Mart 2022

Doktora Yeterlik Sınavı

Duygu Uslu - Marmara Üniversitesi

Ocak-2022

Ocak 2022

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Güleser Ekşioğlu - Marmara Üniversitesi

Ocak-2022

Ocak 2022

Tez Savunma (Doktora)

Öykü Türkeli, "İkna Bilgi Modeli Bağlamında Üstbilişin Reklamdan Kaçınma Üzerindeki Etkisi" - Marmara Üniversitesi

Aralık-2021

Aralık 2021

Doktora Yeterlik Sınavı

Güleser Ekşioğlu Şensoy - Marmara Üniversitesi

Temmuz-2021

Temmuz 2021

Tez Savunma (Doktora)

Damla Karşu Cesur "Lüks Algısı Bağlamında Reklamda Sanat Eseri Kullanımı" - Marmara Üniversitesi

Haziran-2021

Haziran 2021

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Caner Muratoğlu " Video Platformlarında Sürdürülebilir Başarının/Rekabetin Sağlanmasında Dijital Stratejilerin Rolü" - Marmara Üniversitesi

Haziran-2021

Haziran 2021

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Ali Karpuz, "Otonom Duyusal Meridyen Tepki (ASMR) ve Deneyimsel Pazarlama İlişkisi: Online Alışveriş Siteleri Üzerine Bir Araştırma" - Marmara Üniversitesi

Haziran-2021

Haziran 2021

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Ayşe İri, "Ambalaj Tasarımında Kullanılan Kültürel Sembollerin Satın Alma Davranışı Üzerine Analizi" - Marmara Üniversitesi

Haziran-2021

Haziran 2021

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Aslı Burcu Toku "Omniptikon Metaforu Bağlamında Kişilerarası Etkiye Duyarlılığın Satın Alma Davranışı İle İlişkisi" - Marmara Üniversitesi

Haziran-2021

Haziran 2021

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Seda Müftüoğlu - Marmara Üniversitesi

Mayıs-2021

Mayıs 2021

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Hülya Uğur, "Aktivist Reklamlara Yönelik Y ve Z Kuşağının Tutumunun Satın Alma Niyetine Etkisi" - Marmara Üniversitesi

Nisan-2021

Nisan 2021

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Haluk Keskin, "Dijital Reklamcılıkta Kişiselleştirme: Algılanan Kişiselleştirmenin, Algılanan Gözetim, Gizlilik Endişesi ve Marka Kullanım Niyeti Üzerindeki Etkisi" - Marmara Üniversitesi

Nisan-2021

Nisan 2021

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

İlayda Cemoğlu, “Sanal ve Sanal Olmayan Etkileyicilerin Kredibilitesinin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi” - Marmara Üniversitesi

Mart-2021

Mart 2021

Tez Savunma (Doktora)

Ufuk Törün, “Sanat Pazarlamasında Müzeciliğin Benlik Sunumları Açısından İncelenmesi” - Marmara Üniversitesi

Mart-2021

Mart 2021

Doktora Yeterlik Sınavı

Haluk Keskin - Marmara Üniversitesi

Ocak-2021

Ocak 2021

Doktora Yeterlik Sınavı

İbrahim Sevgili - Marmara Üniversitesi

Ocak-2021

Ocak 2021

Tez Savunma (Doktora)

Ayşe Duygu Urak Avan, “Tüketim Kültürü Bağlamında Yavaş Kent Hareketi: Yabancılaşmadan Kaçış ve Bireysel Özgürleşme” - Marmara Üniversitesi

Ocak-2021

Ocak 2021

Tez Savunma (Doktora)

Aslı Anıl Deniz, “Mutluluk Temalı Reklamların Tüketicinin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Rolü” - Marmara Üniversitesi

Aralık-2020

Aralık 2020

Doktora Yeterlik Sınavı

Özge Özkök - Marmara Üniversitesi

Aralık-2020

Aralık 2020

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Damla Karşu Cesur, ""Lüks Algısı Bağlamında Reklamda Sanat Eseri Kullanımı" - Marmara Üniversitesi

Aralık-2020

Aralık 2020

Doktora Yeterlik Sınavı

Fatmanur Demir - Marmara Üniversitesi

Aralık-2020

Aralık 2020

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Onur Serdan Çarboğa, “Reklamda Duyguların İşitsel Aktarımının Duygu Durum ve Duygu Tanıma Bağlamında Etkisi” - Marmara Üniversitesi

Aralık-2020

Aralık 2020

Tez Savunma (Doktora)

Betül Kılıç Taran, “Yeni Medyada Hikayeleştirme Kullanımı Bağlamında Marka Sadakati” - Marmara Üniversitesi

Kasım-2020

Kasım 2020

Doktora Yeterlik Sınavı

İlayda Cemoğlu - Marmara Üniversitesi

Kasım-2020

Kasım 2020

Doktora Yeterlik Sınavı

Hülya Uğur - Marmara Üniversitesi

Ekim-2020

Ekim 2020

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Şule Akgün, “Kültürlerarası İletişimde Çatışma Yönetimi: Gaziantep Şahinbey Ortaokulu Örneği” - Marmara Üniversitesi

Eylül-2020

Eylül 2020

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Nuray Yüksel, “Marka Renklerinin Tüketici Davranışları Bağlamında İncelenmesi” - Marmara Üniversitesi

Eylül-2020

Eylül 2020

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Büşranur Şahin , “Dijital Kanaat Önderlerinin Sosyal Medya Perspektifinde Tüketici Satın Alma Karar Sürecine Etkisi” - Marmara Üniversitesi

Eylül-2020

Eylül 2020

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Hazal Arısoy, “Sosyal Medyada Sembolik Tüketim Aracılığıyla Benlik Sunumunun Satın Alma Kararına Etkisi” - Marmara Üniversitesi

Temmuz-2019

Temmuz 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Erhan Artıkboğa, “Siyasal İletişim Yönetimi: 2018 Türkiye Cumhurbaşkanı Seçimi Örneği” - Marmara Üniversitesi

Temmuz-2019

Temmuz 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Burhan Okan Güner, “Restoran Tercihinde Sosyal Medya Pazarlamasının Tüketici Satın Alma Davranışına Etkisi” - Marmara Üniversitesi

Haziran-2019

Haziran 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Sabina Aliyeva, “Ülke Tanıtımında Kültürel Kimlik Göstergeleri ve Anlamlandırılması:Azerbeycan-Türkiye Tanıtım Filmleri Üzerine Bir Çözümleme” - Marmara Üniversitesi

Haziran-2019

Haziran 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Canan Yavuz, “Mahremiyet Bağlamında Sosyal Medyada Benliğin Sunumu: Instagram Örneği” - Marmara Üniversitesi

Nisan-2019

Nisan 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Didem Demirci, “Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri: Youtube Fenomeni Danla Bilic Takipçileri Üzerine Bir Araştırma” - Marmara Üniversitesi

Nisan-2019

Nisan 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Gizem Güzel, “Yayın İçi Video Reklamcılığına Yönelik Bir İnceleme” - Marmara Üniversitesi

Nisan-2019

Nisan 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Vecihe Acar, “Psikolojik Sermayenin Kurum İçi İletişime Etkisi” - Marmara Üniversitesi

Nisan-2019

Nisan 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Şeyma Coşkun, “Kişilerarası İletişimde Benlik Sunumu: Instagram’daki Yeni Gelinler Üzerine Bir Araştırma” - Marmara Üniversitesi

Ocak-2019

Ocak 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Esra Uyanık, “Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Tüketici Satın Alma Kararlarına Yönelik Rolü” - Marmara Üniversitesi

Ocak-2019

Ocak 2019

Tez Savunma (Doktora)

Belgin Yazıcı, “Yeni Lüks Kavramı Bağlamında Y Kuşağı ile Evrilen Tüketim ve Y Kuşağının Lüks Kavramına Bakışı” - Marmara Üniversitesi

Temmuz-2018

Temmuz 2018

Tez Savunma (Doktora)

Çiçek Doğan, “Kurumsal İç İletişim Perspektifinde Çalışma Ahlakı ve Kurumsal Sorunların Yönetimi” - Marmara Üniversitesi

Haziran-2018

Haziran 2018

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Havran Cin, “Lüks Markalarının Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çalışmalarına Yönelik Bir Araştırma” - Marmara Üniversitesi

Aralık-2017

Aralık 2017

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Volkan Ünlü, “Reklamveren Açısından Lokasyon Temelli Pazarlama” - Marmara Üniversitesi

Kasım-2017

Kasım 2017

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Merve Yılmaz, “Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Dijital İçerik Pazarlamasında Kullanılması: Türkiye Giyim Sektörü İncelemesi” - Marmara Üniversitesi

Eylül-2017

Eylül 2017

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Gülcan Zülfikaroğlu, “Marka Güveni Bağlamında Reklamda Mizah Kullanımı” - Marmara Üniversitesi

Ağustos-2017

Ağustos 2017

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Oğuzhan Şenel, “Yeni Medya Reklamcılığında Güncel Yaklaşımlar” - Marmara Üniversitesi

Şubat-2017

Şubat 2017

Tez Savunma (Doktora)

Bülent İstanbullu, “Suriye’deki Sünni Muhalif Grupların Yabancı Savaşçı Temininde Dinin Etkisi ve Propaganda Aracı Olarak Türkiye Özelinde Medya Kullanımı Örnekleri” - İstanbul Üniversitesi

Şubat-2017

Şubat 2017

Tez Savunma (Doktora)

Gökhan Bak, “1980’li Yıllardan Günümüze Türk Yazılı Basınında Çocuk Olgusu” - İstanbul Üniversitesi

Ocak-2017

Ocak 2017

İdari Personel Sınavı

Bartın Üniversitesi Basın Yayın Halkla İlişkiler Koordinatörlüğüne alınacak Uzman kadrosuna başvuran adaylar için yapılacak ön değerlendirme ve giriş sınavında jüri üyeliği - Bartın Üniversitesi

Kasım-2016

Kasım 2016

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Ayşe İri, “Reklamcılıkta Yaratıcı Mecra Uygulamalarının Teknolojik Gelişimi ve Türk Reklamcılığına Etkileri” - Yeditepe Üniversitesi

Ekim-2016

Ekim 2016

Doktora Yeterlik Sınavı

Yelda Ülker - Marmara Üniversitesi

Ekim-2016

Ekim 2016

Doktora Yeterlik Sınavı

Ali Çetinkaya - Marmara Üniversitesi

Ekim-2016

Ekim 2016

Doktora Yeterlik Sınavı

Oya Orhan - Marmara Üniversitesi

Ağustos-2016

Ağustos 2016

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Sinan Aydın, “Gelişen Web Teknolojileri İle Şekillenen İnternet Reklamcılığının Tüketici Davranışlarına Etkisi: Çevrimdışı Davranışsal Reklamcılık Üzerine Bir Araştırma” - Marmara Üniversitesi

Ağustos-2016

Ağustos 2016

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Ganya Khurmyet, “Mobil Eğitim Teknolojisi Olarak Tablet Bilgisayarın Etkin Öğrenim Amaçlı Kullanımı: Özel Orta Öğretim Kurumları Üzerine Bir Araştırma” - Marmara Üniversitesi

Temmuz-2016

Temmuz 2016

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Faruk Aliji, “Dijital Pazarlama ve Marka Sadakati İlişkisi: Online Alışveriş Sitelerine Yönelik Bir İnceleme” - Marmara Üniversitesi

Haziran-2016

Haziran 2016

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Hande Tercan, “Tüketici Davranışları Açısından Reklamın Rolü: Özel Okul Reklamlarına Yönelik Tüketici Tutumları Üzerine Bir Araştırma” - Marmara Üniversitesi

Haziran-2016

Haziran 2016

Tez Savunma (Doktora)

Sevgi Nur Sadedil, “Pazarlama Mesajlarının Etkinliği Açısından Geleneksel Pazarlama Araştırmaları İle Nöropazarlama Araştırmalarının Karşılaştırılması: Sigara Paketleri Üzerindeki Caydırıcı Mesajların Sigara Kullanma Alışkanlıkları Üzerindeki Etkisi” - Marmara Üniversitesi

Haziran-2016

Haziran 2016

Tez Savunma (Doktora)

Osman Vedüd Eşidir, "Türk Basın Sektörünün Finansmanında Basın İlan Kurumu’nun Yeri ve Önemi" - İstanbul Üniversitesi

Ocak-2016

Ocak 2016

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Duygu Özakıncı - Marmara Üniversitesi

Şubat-2015

Şubat 2015

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Saima Aliyeva, “Asya Sinemasında Ürün Yerleştirme: En Çok İzlenen Filmlerin İncelenmesi” - Marmara Üniversitesi

Ocak-2015

Ocak 2015

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Osman Vedüd Eşidir - İstanbul Üniversitesi

Haziran-2014

Haziran 2014

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Burcu Efe, “Küresel Medyada Çocuk Televizyonu Yayıncılığı Türkiye’den Bir Örnek: Disney Channel” - Marmara Üniversitesi

Haziran-2014

Haziran 2014

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Sefa Duru, “Nostalji Çekiciliğinin Ürün Yerleştirmede Kullanımı” - Marmara Üniversitesi

Ekim-2013

Ekim 2013

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Kamil Süleymanov, “Türk Kamuoyunda Dağlık Karabağ Sorunu ve Türkiye Cumhuriyetinin Dağlık Karabağ Politikası” - Marmara Üniversitesi

Eylül-2013

Eylül 2013

Tez Savunma (Doktora)

Ürün Anıl Özdemir, “Tüketim Kültürü ve Küreselleşme Bağlamında Reklam Görselinde Mekan Algısı” - Marmara Üniversitesi

Eylül-2013

Eylül 2013

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Ayfer Kavuncu, “Siyasal İletişimde Sosyal Ağların ve Blogların Yeri” - Marmara Üniversitesi

Eylül-2013

Eylül 2013

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

R. Levent Kutay, “Olay Pazarlamasının Marka Farkındalığı Oluşumundaki Rolü” - Marmara Üniversitesi

Haziran-2012

Haziran 2012

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Salih Musa Acar, “Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulayan İşletmelerin Raporlarının Karşılaştırılması" - Marmara Üniversitesi

Eylül-2011

Eylül 2011

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Kuzey Yıldız, “Reklam İletişiminin Sosyal Sınıfların Yapılandırılmasındaki Rolü” - Marmara Üniversitesi

Temmuz-2010

Temmuz 2010

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Oytun Askeroğlu, "Pazarlama Odaklı Halkla İlişkiler Uygulamalarında Sosyal Medyanın Rolü” - Marmara Üniversitesi

Ocak-2010

Ocak 2010

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Burçin Eren, “Günümüz İletişim Sorunları Açısından Resim Sanatçısının Kimliğindeki Dönüşümler” - Marmara Üniversitesi

Temmuz-2009

Temmuz 2009

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Nil Güney, “Sinema Filmlerinin Reklam ve Tanıtımında Afiş ve Fragmanların Rolü” - Marmara Üniversitesi

Haziran-2009

Haziran 2009

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Ayşe Bulut, “Spor Sponsorluğunun Kurumsal İmaja Etkisi” - Marmara Üniversitesi

Haziran-2009

Haziran 2009

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Tarık Egemen, “Ülke Tanıtımında Kullanılan Turizm Reklamlarında Simgeleştirme ve Türkiye” - Marmara Üniversitesi

Haziran-2009

Haziran 2009

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Duygu Tuygun, “Kültür Üretim Sistemi ve Kültür Göstergeleri İle Reklamların Anlamlandırılması" - Marmara Üniversitesi