Doç. Dr. Betül Özkaya, lisans eğitimini Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme
Bölümü'nde, yüksek lisans eğitimini ise aynı üniversitenin Sosyal
Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı'nda tamamlamıştır. Doktora eğitimini Marmara Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü Ekonometri Anabilim Dalı, İstatistik Bilim
Dalı'nda tamamlayan Özkaya, Marmara Üniversitesi İletişim
Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Reklamcılık ve Tanıtım Anabilim
Dalı'nda öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. “Reklam Araştırmaları”, “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği”, “İstatistik”, “Yeni Teknolojiler ve Reklam Yönetimi”, “Müşteri İlişkileri Yönetimi” gibi lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyinde dersler veren Özkaya, 2009-2014 yılları arasında Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde misafir öğretim üyesi olarak çalışmıştır. Akademik çalışmalarını reklam, tüketici araştırmaları, marka, dijital pazarlama iletişimi alanlarında yoğunlaştıran ve bilimsel tezler yöneten Özkaya’nın çeşitli bilimsel platformlarda sunulmuş ulusal ve uluslararası bildirileri, hakemli dergilerde yayınlanmış makaleleri ve kitap bölümleri bulunmaktadır.