Makaleler
31
Tümü (31)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (3)
Scopus (6)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (18)
3. Nation branding and sustainability: A comparative analysis of European countries
Connectist: İstanbul University Journal of Communication Sciences (Online)
, cilt.0, sa.64, ss.183-211, 2023 (Hakemli Dergi)
10. Mustang Filminde Temsil Edilemeyen Taşralı Kadınlık Halleri
Sinemarmara
, ss.6-15, 2017 (Hakemsiz Dergi)
14. Advertising Resistance? The Analysis of New Social Movements as Brand Communities
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND SOCIAL SCIENCE
, cilt.6, sa.6, ss.136-143, 2016 (Hakemli Dergi)
15. Imagining the Periphery: The Construction of Orientalist Discourse in Turkish Airlines Advertisements
İleti-ş-im Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi
, sa.24, ss.145-164, 2016 (Hakemli Dergi)
21. Toplumsal Hareketlerin Markalanmasında Reklamın Kullanımı
Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi
, cilt.2, ss.1-23, 2015 (Hakemli Dergi)
22. Tarih Sinemaya Gidiyor: The Black Rose
Sinemarmara
, ss.68-73, 2015 (Hakemsiz Dergi)
24. After Gezi: Moving Towards Post Hegemonic Imagination in Turkey
INSIGHT TURKEY
, cilt.15, ss.177-190, 2013 (Scopus)
25. Democratization in Turkey: the end of the First Republic?
openDemocracy
, cilt.0, sa.0, 2013 (Hakemsiz Dergi)
26. Reklamlarda Gençlik Kimliğinin Kugulanması: Genç Turkcell Örneği
Selçuk İletişim Dergisi
, cilt.8, ss.116-127, 2013 (Hakemli Dergi)
27. Reframing the agents of resistance at Gezi Park
openDemocracy
, cilt.0, sa.0, 2013 (Hakemsiz Dergi)
28. Taksim Square is not Tahrir Square
Al Jazeera
, cilt.0, sa.0, 2013 (Hakemsiz Dergi)
31. 1961 Paris Katliamı ve Saklı Anılar
Nota Bene Sabancı University Journal of Arts and Social Sciences
, ss.60-71, 2009 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
20
2. Ulus Markalama Stratejisi Olarak Kapsayıcılık ve Çeşitlilik: Nordik Modeli
Stratejik İletişim Yönetimi Konferansları GSÜSTRAT-5: Marka Yönetimi ve Sürdürülebilirlik, İstanbul, Türkiye, 14 Aralık 2022, (Tam Metin Bildiri)
3. Subverting the Peripheral Other: Intersectionality and Female Gaze in Tereddüt
ICOMS ULUSLARARASI İLETİŞİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU 2022, İstanbul, Türkiye, 29 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
5. Spaces Between Otherness and Power: The Critical Analysis of Heterotopia in Uysallar
19th International Communication in the Millennium CIM 2022, İstanbul, Türkiye, 12 Ekim 2022, (Özet Bildiri)
6. Memories Unveiled: Online Feminist Testimony and Resistance to Islamic Body Politics in Turkey
Media and Gender: History, Representation, Reception, SAN MARINO, 10 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
9. Reconsidering Advertising Literacy from a Semiotic Perspective
5th International Conference on Teaching, Education Learning (ICTEL), Lizbon, Portekiz, 23 - 24 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
11. Goodvertising: A New Perspective In The Philosophy Of Advertising
1st International Conference on New Trends in Communication, İstanbul, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2017, ss.302-313, (Tam Metin Bildiri)
12. Increasing Critique of Sexism in Advertising Mainstreaming of Feminist Activism in Turkey
14th International Symposium Communicationin The Millennium, İstanbul, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2016, ss.321-338, (Tam Metin Bildiri)
14. Reklamlarda Cinsiyetçilik Karşıtı Feminist Aktivizm
Marmara Üniversitesi 8. Sosyoloji Günleri, İstanbul, Türkiye, 09 Mayıs 2016, (Yayınlanmadı)
16. Representation of Syrian Refugees in Turkish Media:A Critical Analysis of the News Items
”Constructing” Middle East: Media, Ideology and Culture, Ankara, Türkiye, 22 - 23 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
19. Vatandaşı Görmek, Vatandaş Görünmek: Medyada Bir Görsel Vatandaşlık Çözümlemesi
II. Türkiye Lisansüstü Çalışmalar Kongresi, Bursa, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2013, ss.1105-1125, (Tam Metin Bildiri)
20. Seeing the Citizen, Being Seen as the Citizen: National Imagination of the Migrant’s Desirable Labor
6th Equality, Diversity and Inclusion International Conference, Atina, Yunanistan, 1 - 03 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
Kitaplar
16
2. Marka Aktivizmi: Eleştirel Bir Bakış
Çizgi Kitabevi, 2023
3. Dijital Narsisizm: Reklam ve Marka Bağlaminda Psikanalitik Bir Tartışma
Dijital Evrenin Yeni İletişim Kodları III, Öykü Ezgi Yıldız, Editör, Nobel, ss.93-112, 2023
5. İstanbul’da Yeşil Markalama: İmkanlar ve Çelişkiler
Mekana ve İnsana Dair: Güncel yaklaşımlar, tartışmalar, Çalışmalar, Melis Oğuz, Editör, İdealkent, ss.172-182, 2022
8. Articulating Diversity, Decoding Polarization: Online Responses to Coca Cola’s Memleket Advertisement
Differing Outlook of Contemporary Advertising, Aydinlioglu, Omer, Editör, Peter Lang, Berlin, ss.11-41, 2019
12. Ulus Markalama: Dünyadan Örneklerle Kuram ve Uygulama
Kriter Yayınevi, İstanbul, 2017
15. Reklam Bağlamında İkna ve Retorik
İletişim Ve, Ruken Özgül Kılanç, Editör, Es Yayınları, İstanbul, ss.11-42, 2013
16. Beckett & Ionesco: The Absurd & Resistance
LE NÉANT DANS LA PENSÉE CONTEMPORAINE The Nothing in Contemporary Thought, Norbert-Bertrand Barbe, Editör, Bès Editions, ss.529-533, 2012