Doç. Dr. AKİF PAMUK


Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

Tarih Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Tarih Eğitimi, Ortaöğretim Alan Öğretmenliği

Metrikler

Yayın

76

Yayın (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

374

H-İndeks (Scholar)

9

Atıf (TrDizin)

40

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

127

Proje

2

Tez Danışmanlığı

10

Açık Erişim

8
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2009 - 2013

2009 - 2013

Doktora

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tarih Öğretmenliği (Dr), Türkiye

2006 - 2009

2006 - 2009

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye

2000 - 2005

2000 - 2005

Lisans

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2013

2013

Doktora

Bireysel ve kolektif kimliklerin inşasında tarih algısının rolü

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tarih Öğretmenliği (Dr)

2009

2009

Yüksek Lisans

Vatandaş yetiştirme aracı olarak tarih öğretimi: Orta öğretim düzeyinde öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri( Trabzon- Tunceli örneği)

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Tarih Eğitimi

Ortaöğretim Alan Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

2016 - 2022

2016 - 2022

Yrd. Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

2011 - Devam Ediyor

2011 - Devam Ediyor

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2017 - 2023

2017 - 2023

İstanbul Genel Sınav Koordinatörü Yardımcısı

Kamu Kuruluşu, ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ BAŞKANLIĞI, İSTANBUL İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ, İstanbul Genel Sınav Koordinatörü Yardımcısı

2017 - 2018

2017 - 2018

Danışman

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI, Danışman

2016 - 2017

2016 - 2017

İstanbul-2 Sınav Koordinatörü

ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ BAŞKANLIĞI, İstanbul-2 Sınav Koordinatörü

Makaleler

Tümü (25)
Scopus (2)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (12)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. ABD (Iowa) ve Türkiye’nin Okul Öncesi Özel Eğitim Programlarının Kapsayıcılık Bağlamında İncelenmesi

Egin A., Pamuk A., Arslantürk Egin C. T.

8. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2025), Eskişehir, Türkiye, 24 Nisan 2025, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

2. 2023 ve 2024 Yılları Tarih Öğretim Programlarının Kapsayıcı Eğitim Açısından İncelenmesi

PAMUK A., KAYIŞ C.

X. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Kars, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

3. Tarih Öğretimi Aracı Olarak Anadil Eğitimi Ders Kitapları: Avusturya Örneği

PAMUK İ., PAMUK A.

X. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Kars, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2024, (Özet Bildiri)

2023

2023

4. Alternatif Tarih Kurguları ve Tarihsel Düşünme Becerileri

ERDEM S., PAMUK A.

IX. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

5. “Tarih Eğitimi İçin 3 Boyutlu Yazdırılabilir Eserler Müzesi” Projesi

KARADUMAN H., ATALAY KABASAKAL K., PAMUK A., ALAN Ü., YETİŞENSOY O., GÜNDEN U. O.

7. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Tokat, Türkiye, 17 Eylül 2021, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

6. Almanya’da Türk Kimliğinin İnşasına Dair Türkiye Kökenli Öğretmenlerin Görüşleri

PAMUK A.

7. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Tokat, Türkiye, 17 Eylül 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

7. Tarih Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlik Uygulaması Deneyimleri

PAMUK A.

5. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi, Muğla, Türkiye, 21 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

8. TARİHSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DİJİTAL OYUNLAR

PAMUK A.

IV. Uluslarası Tarih Eğitimi Sempozyumu, 10 - 12 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

9. Alman Vatandaşlık Eğitimi Ders Kitaplarında Tarihin Kullanımı

PAMUK İ., PAMUK A.

Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu II, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

10. Tarih Ders Kitaplarında Tarihyazımı Yaklaşımları

PAMUK A., PAMUK İ.

Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu II, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. Almanya’da Tarih, Coğrafya ve Vatandaşlık Dersleri Öğretmen Eğitiminde Yeterlilik ve Standartlar

PAMUK İ., PAMUK A.

Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, 19 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. Almanya’da Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Süreci ve Akreditasyon Kuruluşları

PAMUK İ., PAMUK A.

Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, 19 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. Almanya’da Sachunterricht (Hayat Bilgisi) Ders Kitaplarında Bir Arada Yaşam Kültürünün Sunumu

PAMUK İ., PAMUK A.

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu VI, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2015

2015

14. Eğitim Araştırmalarında Gömülü Teori Nasıl Uygulanır Kimlik ve Tarih Örneği Üzerine Tartışmalar

PAMUK A.

III. Lisansüstü Tez Süreci Yansımaları, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

15. SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARINDA ÇANAKKALE SAVAŞI NIN SUNUMU EGEMEN SÖYLEM ÇANAKKALE SAVAŞLARI NI NASIL İNŞA EDİYOR

PAMUK A., KAB İ.

IV. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 23 - 25 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

16. Sosyal Bilgiler Toplum Bilimleri Dersi Öğretim Programı Nasıl Geliştirilir Berlin Ve Brandenburg Eyaletleri Örneği

KAB İ., PAMUK A.

IV. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyum, 23 - 25 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2012

2012

18. Makro Tarihten Mikro Tarihe Tarih Öğrencileri Mikro Tarihi Nasıl Algılıyor

PAMUK A., VURGUN A.

Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim Bilimleri Araştırmaları Sempozyumu, 1 - 03 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

19. Makro Tarihten Mikro Tarihe: Tarih Öğretmenliği Öğrencileri Mikro Tarihi Nasıl Algılıyor?

PAMUK A., VURGUN A.

Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim Bilimleri Araştırmaları Sempozyumu, 1 - 03 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

20. Milli Eğitim Amaçları Üzerine Güncel Tartışmalar Tarih Öğretmenleri Ne Düşünüyor

PAMUK A.

Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu., 14 - 16 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

21. Tarih Derslerinde Oluşturmacı Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımlarını Kullanmak Mümkün mü

PAMUK A., ALABAŞ R.

Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, 14 - 16 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

22. Milli Eğitim Amaçları Üzerine Güncel Tartışmalar Milli Eğitim Temel Kanunu nda Yapılan Değişiklik Ne Anlama Geliyor

PAMUK A., AKSOY M.

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

23. Ulus Devlet Paradigması ve Sosyal Bilgiler Öğretimine Yansımalar

EKŞİ H., PAMUK A.

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 20 - 22 Nisan 2012

2008

2008

24. İlköğretim Öğrencilerinin Tarihe Yükledikleri Anlamlar Nedir

PAMUK A., ALABAŞ R.

Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

25. Kanıt Temelli Öğrenme Uygulamalarına Bir Örnek Tarih Derslerinde Karikatürlerin Kullanımı

ALABAŞ R., PAMUK A.

Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, (Özet Bildiri)

2007

2007

26. Karakter Eğitimi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi

PAMUK A.

1.Ulusal İlköğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

27. Teaching History and Sense of Citizenship Trabzon Model

PAMUK A., ALABAŞ R.

History Educators International Research Network Symposium, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2007, (Özet Bildiri)

2007

2007

28. Avrupa Vatandaşlığı ve Eğitim

PAMUK A.

Ulusal Teknik Eğitim, Mühendislik ve Eğitim Bilimleri Genç Araştırmacılar Sempozyumu, Kocaeli, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. El heviyye vet tarih

PAMUK A.

Amnah Publishing House, Umman, 2024

2023

2023

2. Coğrafyada Tarih Okuryazarlığı

KOCALAR A. O., PAMUK A.

Eğitimde Coğrafya Okuryazarlığı-III, Ramazan Sever, Editör, Pegem Akademi, ss.203-217, 2023

2022

2022

3. Vatandaşlığın Kültürel Boyutu

ERDEM S., PAMUK A.

Vatandaşlık Bilgisi ve Eğitimi, Erkan Dinç, İlker Dere, Servet Üztemur, Editör, Pegem Akademi, ss.135-150, 2022

2022

2022

4. Yapısalcı, Post Yapısalcı ve Post Modern Tarih Anlayışları

ŞİMŞEK A., PAMUK A.

Tarih Felsefesi, İbrahim Şirin, Hüseyin Gazi Topdemir, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, ss.167-179, 2022

2021

2021

5. Kültür Aktarım Aracı Olarak Mizah

ERDEM S., PAMUK A.

Eğitimde Mizah, Oruç, Şahin. ve İlhan Genç Osman, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.95-104, 2021

2019

2019

6. Sosyal Bilgiler ve Felsefe

PAMUK A., PAMUK İ.

Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, Prof. Dr. İsmail Hakkı Demircioğlu, Prof. Dr. Selahattin Kaymakcı, Doç. Dr. Ebru Demircioğlu, Editör, Pegem Akademi, ss.265-268, 2019

2019

2019

7. Sosyal Bilgilerde Yerel Tarih

PAMUK A., PAMUK İ.

Yeni Program ve Ders İçeriklerine Göre Sosyal Bilgiler Öğretimi II, Tekin Çelikkaya, Çağrı Öztürk Demirbaş, Tercan Yıldırım, Hamza Yakar, Editör, Pegem Akademi, ss.433-454, 2019

2019

2019

8. Tarih Ders Kitaplarında Düvel-i Muazzama: Almanya, Fransa, İngiltere

PAMUK A., PAMUK İ.

Tarih Ders Kitaplarında İmajlar, Ahmet Şimşek, Editör, Pegem Akademi, ss.211-239, 2019

2018

2018

9. Almanya Lise Tarih Ders Kitaplarında Türk İmajı

PAMUK İ., PAMUK A.

Dünyada Türk İmajı. Tarih Ders Kitaplarındaki Durum, Ahmet Şimşek, Editör, Pegem Akademi, ss.1-18, 2018

2017

2017

10. Çok Yönlü Bir Bilim İnsanı: İlhan Tekeli ve Tarih Eğitimi

PAMUK A., PAMUK İ.

Türkiye’de Tarih Eğitimi, Ahmet Şimşek, Editör, Pegem Akademi, ss.358-368, 2017

2017

2017

11. Tarih Öğretimi ve Kimlik Çalışmaları

PAMUK A.

Türkiye’de Tarih Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, İsmail H. Demircioğlu Ebru Demircioğlu, Editör, Pegem A, Ankara, ss.259-272, 2017

2016

2016

12. Çevre ve İnsan Hakları Araştırma Rehberi

PAMUK A.

Yeryüzü Derneği Yayınları, 2016 Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

13. Söylem Analizi.

PAMUK A.

Tarih İçin Metodoloji, Şimşek Ahmet, Editör, Pegem Akademi, ss.184-189, 2016

2016

2016

14. Vatandaşlık ve Sosyal Bilgiler

PAMUK A., ALABAŞ R.

Sosyal Bilgiler Eğitimi, Dursun Dilek, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.333-350, 2016

2016

2016

15. Saha Araştırmaları ve Etnografyanın Tarihte Kullanımı

PAMUK A.

Tarih İçin Metedoloji, Şimşek AHMET, Editör, Pegem Akademi, ss.175-178, 2016

2016

2016

16. Tarihsel Kuram Oluşturma ya da Gömülü Teori.

PAMUK A.

Tarih İçin Metodoloji, Şimşek Ahmet, Editör, Pegem Akademi, ss.178-181, 2016

2011

2011

20. Tarih Yazıcılığının Dünü, Bugünü ve Yarını Üzerine Kısa Bir Bakış

ŞİMŞEK A., PAMUK A.

Tarih Nasıl Öğretilir, Mustafa Safran, Editör, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul, ss.23-28, 2011

2009

2009

21. Tarih ve Kimlik

PAMUK A., ALABAŞ R.

Tarih Öğretim Yöntemleri, Muammer Demirel, İbrahim Turan, Editör, Nobel, Ankara, ss.204-213, 2009

2008

2008

22. Tarih Eğitimi ve Vatandaşlık Algısı: Trabzon Örneği

PAMUK A., ALABAŞ R.

21 Yüzyılda Kimlik Vatandaşlık ve Tarih Eğitimi, Mustafa Safran, Dursun Dilek, Editör, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul, ss.23-37, 2008

Desteklenen Projeler

2021 - 2021

2021 - 2021

Türkiye’de Göç, Göçmen Kimliği ve GüvenlikSürdürülebilir Kalkınma

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

Yılmaz N. (Yürütücü), Kanlı İ. B. (Yürütücü), Alkan H., Bayram A. K., Korkut H., Ihlamur Öner S. G., et al.

2014 - 2015

2014 - 2015

Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I-II Uzaktan Eğitim Projesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Engin V. (Yürütücü), Pamuk A., Yazıcı F., Vurgun A.