Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2009 - 2013
2009 - 2013Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tarih Öğretmenliği (Dr), Türkiye
2006 - 2009
2006 - 2009Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
2000 - 2005
2000 - 2005Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
Bireysel ve kolektif kimliklerin inşasında tarih algısının rolü
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tarih Öğretmenliği (Dr)
2009
2009Yüksek Lisans
Vatandaş yetiştirme aracı olarak tarih öğretimi: Orta öğretim düzeyinde öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri( Trabzon- Tunceli örneği)
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Tarih Eğitimi
Ortaöğretim Alan Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2016 - 2022
2016 - 2022Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorErasmus Programı Kurum Koordinatörü
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2017 - 2023
2017 - 2023İstanbul Genel Sınav Koordinatörü Yardımcısı
Kamu Kuruluşu, ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ BAŞKANLIĞI, İSTANBUL İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ, İstanbul Genel Sınav Koordinatörü Yardımcısı
2017 - 2018
2017 - 2018Danışman
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI, Danışman
2016 - 2017
2016 - 2017İstanbul-2 Sınav Koordinatörü
ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ BAŞKANLIĞI, İstanbul-2 Sınav Koordinatörü
Yönetilen Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
8. Sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Geçen Tarihsel Kavramların Öğretiminin Tarihsel Düşünme Becerilerine Etkisi
Pamuk A. (Danışman)
C.ONURER(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Tarih Öğretmenlerinin Barış Eğitimine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Pamuk A. (Danışman)
C.Kayış(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaöğretim Tarih Ders Kitaplarında Değer Aktarım Yaklaşımları Nelerdir?
Pamuk A. (Danışman)
K.Muç(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Tarih eğitiminde dijital oyunların kullanılması: Civilization VI örneği
Pamuk A. (Danışman)
S.ERDEM(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Bireyselleştirilmiş eğitim programı çerçevesinde kaynaştırma eğitimine devam eden zihinsel engelli öğrenciler ve tarih dersleri
PAMUK A. (Danışman)
A.Gizem(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Tarih dersinde Reggio Emilia yaklaşımı: Bir eylem araştırması
Pamuk A. (Danışman)
H.YAVUZ(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Türk denizcilik tarihinin öğretiminde tarihsel romanların kullanımının tarihsel düşünme becerisine etkisinin incelenmesi: bir eylem araştırması
PAMUK A. (Danışman)
Ş.Yasa(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (25)
Scopus (2)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (12)
2025
20251. The Use of ChatGPT in Qualitative Data Analysis: A Comparative Analysis on Contextual Fidelity and Thematic Consistency
ERDEM S., PAMUK A.
International Journal of Field Education , cilt.11, sa.2, ss.28-57, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. Ortaöğretim Öğrencilerinin Tarih Algıları ve Epistemik Yaklaşımları: Bir Gömülü Teori Araştırması
PAMUK A., ERDEM S.
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.16, sa.60, ss.856-888, 2025 (TRDizin)
2025
20253. The Collective Construction of Teacher Identity on X on November 24th, Teachers' Day, and the Meanings Attributed to Teaching
ERDEM S., PAMUK A.
International Journal of Field Education , cilt.11, sa.1, ss.98-102, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20244. Türkiye’de Yayınlanan Öğretmen Yeterlik Belgelerinin Değerlendirilmesi
YAVUZ Y., PAMUK A.
International Journal of Social Science Research , cilt.12, sa.3, ss.210-247, 2024 (Hakemli Dergi)
2022
20225. History teachers' experiences on peace education
KAYIŞ C., PAMUK A.
Turkish History Education Journal
, cilt.11, sa.2, ss.174-194, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20226. Tarih Öğretmenlerinin Eğitim Teknolojisi ile İlgili Özyeterliklerinin ve Tutumlarının İncelenmesi
ERGÜVEN İ. H., PAMUK A.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.56, sa.56, ss.253-272, 2022 (TRDizin)
2021
20217. Women's Gender Roles in History Textbooks in Turkey
PAMUK A., Muç K.
International Journal of Psychology and Education Studies , cilt.8, sa.2, ss.133-144, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. The Use of Geographical Space in History Textbooks
PAMUK A.
International Journal of Education Technology and Scientific Researches , sa.14, ss.90-136, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20219. Cumhuriyetin İlk Yıllarında Azınlık ve Yabancı Okullarında Tarih ve Coğrafya Dersinin Yeri
Vurgun A., Pamuk A.
International Journal of Geography and Geography Education , sa.43, ss.64-79, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202010. Tarih Ders Kitaplarında Kanıt Temelli Öğrenme Yaklaşımı: Ortaöğretim T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabı Örneği
KOLDAŞ M., PAMUK A.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi , cilt.16, ss.6413-6436, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202011. REGGIO EMILIA APPROACH IN HISTORY CLASS ACTION RESEARCH
YAVUZ Y., PAMUK A.
International Journal of Eurasian Education and Culture , cilt.5, sa.11, ss.1862-1915, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202012. Historical Strategy Games and Historical Thinking Skills: An Action Research on Civilization VI
ERDEM S., PAMUK A.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.15, sa.2, ss.144-163, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202013. Tarih Ders Kitaplarında Değerler ve Değer Aktarım Yaklaşımları
Muç K., PAMUK A.
Turkish History Education Journal , cilt.9, sa.2, ss.586-603, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201914. Türk Denizcilik Tarihinin Öğretiminde Tarihsel Romanların Kullanımının Tarihsel Düşünme Becerisine Etkisinin İncelenmesi: Bir Eylem Araştırması
PAMUK A.
Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.49, ss.203-222, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201815. Almanya’da Sachunterricht (Hayat Bilgisi) Ders Kitaplarında Bir Arada Yaşam Kültürünün Sunumu
PAMUK İ., PAMUK A.
Tarih Okulu Dergisi , cilt.11, ss.1081-1108, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201716. Rethinking Social Studies and Citizenship in Turkey: An Overview to the 6th International Symposium on Social Studies Education
PAMUK İ., PAMUK A.
Journal of Social Science Education , ss.70-73, 2017 (Scopus)
2016
201617. Tarih Eğitimcisi Olarak Salih Özbaran
PAMUK A., MUÇ K.
Turkish History Education Journal , cilt.5, ss.24-43, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201618. Almanya da Sachunterricht Ve Türkiye de Hayat Bilgisi Ders Kitaplarında OkuldaDemokrasi Uygulamalarına Örnek Olarak Sınıf Başkanı Seçimi
KAB İ., PAMUK A.
Cumhuriyet International Journal of Education , cilt.5, ss.67-83, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201619. TARİH ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK VE YURTSEVERLİK TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
Yazıcı F., Pamuk A., Yıldırım T.
TURKISH STUDIES , cilt.11, ss.947-964, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201520. Tarih Derslerinde Alternatif Ölçme
PAMUK A.
Cumhuriyet International Journal of Education , cilt.4, ss.29-46, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201521. Review of the Book Understanding the Constructions of Identities by Young New Europeans Kaleidoscopic selves
PAMUK A.
Journal of Social Science Education , cilt.14, ss.92-93, 2015 (Scopus)
2012
201223. Yayın Kritiği Tarih Hırsızlığı
PAMUK A.
Turkish History Education Journal , cilt.1, ss.143-152, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201124. Tarih Nasıl Yazılır Tarihyazımı İçin Çağdaş Bir Metodoloji
PAMUK A.
Tarih Okulu Dergisi - The Journal of History School , 2011 (Hakemli Dergi)
2007
200725. Karakter Eğitimi Programları ve Eleştirisi: İnsan Temelli Evrensel Ahlak Yasası Mümkün mü?
PAMUK A.
Değerler Eğitimi Merkezi Dergisi , sa.1, ss.42-48, 2007 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. ABD (Iowa) ve Türkiye’nin Okul Öncesi Özel Eğitim Programlarının Kapsayıcılık Bağlamında İncelenmesi
Egin A., Pamuk A., Arslantürk Egin C. T.
8. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2025), Eskişehir, Türkiye, 24 Nisan 2025, (Tam Metin Bildiri)
2024
20242. 2023 ve 2024 Yılları Tarih Öğretim Programlarının Kapsayıcı Eğitim Açısından İncelenmesi
PAMUK A., KAYIŞ C.
X. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Kars, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20243. Tarih Öğretimi Aracı Olarak Anadil Eğitimi Ders Kitapları: Avusturya Örneği
PAMUK İ., PAMUK A.
X. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Kars, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2023
20234. Alternatif Tarih Kurguları ve Tarihsel Düşünme Becerileri
ERDEM S., PAMUK A.
IX. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)
2021
20215. “Tarih Eğitimi İçin 3 Boyutlu Yazdırılabilir Eserler Müzesi” Projesi
KARADUMAN H., ATALAY KABASAKAL K., PAMUK A., ALAN Ü., YETİŞENSOY O., GÜNDEN U. O.
7. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Tokat, Türkiye, 17 Eylül 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
20216. Almanya’da Türk Kimliğinin İnşasına Dair Türkiye Kökenli Öğretmenlerin Görüşleri
PAMUK A.
7. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Tokat, Türkiye, 17 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2021
20217. Tarih Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlik Uygulaması Deneyimleri
PAMUK A.
5. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi, Muğla, Türkiye, 21 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2019
20198. TARİHSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DİJİTAL OYUNLAR
PAMUK A.
IV. Uluslarası Tarih Eğitimi Sempozyumu, 10 - 12 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20199. Alman Vatandaşlık Eğitimi Ders Kitaplarında Tarihin Kullanımı
PAMUK İ., PAMUK A.
Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu II, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201910. Tarih Ders Kitaplarında Tarihyazımı Yaklaşımları
PAMUK A., PAMUK İ.
Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu II, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2017
201711. Almanya’da Tarih, Coğrafya ve Vatandaşlık Dersleri Öğretmen Eğitiminde Yeterlilik ve Standartlar
PAMUK İ., PAMUK A.
Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, 19 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201712. Almanya’da Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Süreci ve Akreditasyon Kuruluşları
PAMUK İ., PAMUK A.
Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, 19 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201713. Almanya’da Sachunterricht (Hayat Bilgisi) Ders Kitaplarında Bir Arada Yaşam Kültürünün Sunumu
PAMUK İ., PAMUK A.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu VI, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2015
201514. Eğitim Araştırmalarında Gömülü Teori Nasıl Uygulanır Kimlik ve Tarih Örneği Üzerine Tartışmalar
PAMUK A.
III. Lisansüstü Tez Süreci Yansımaları, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201515. SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARINDA ÇANAKKALE SAVAŞI NIN SUNUMU EGEMEN SÖYLEM ÇANAKKALE SAVAŞLARI NI NASIL İNŞA EDİYOR
PAMUK A., KAB İ.
IV. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 23 - 25 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2015
201516. Sosyal Bilgiler Toplum Bilimleri Dersi Öğretim Programı Nasıl Geliştirilir Berlin Ve Brandenburg Eyaletleri Örneği
KAB İ., PAMUK A.
IV. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyum, 23 - 25 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2012
201217. Ortaöğretim Tarih Ders Kitapları ve Yapılandırmacı Yaklaşım Tarih Öğretmen Adayları Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası Ünitesi Hakkında Ne Düşünüyor
PAMUK A., OKUMUŞ O.
Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim Bilimleri Araştırmaları Sempozyumu, 1 - 03 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201218. Makro Tarihten Mikro Tarihe Tarih Öğrencileri Mikro Tarihi Nasıl Algılıyor
PAMUK A., VURGUN A.
Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim Bilimleri Araştırmaları Sempozyumu, 1 - 03 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201219. Makro Tarihten Mikro Tarihe: Tarih Öğretmenliği Öğrencileri Mikro Tarihi Nasıl Algılıyor?
PAMUK A., VURGUN A.
Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim Bilimleri Araştırmaları Sempozyumu, 1 - 03 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201220. Milli Eğitim Amaçları Üzerine Güncel Tartışmalar Tarih Öğretmenleri Ne Düşünüyor
PAMUK A.
Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu., 14 - 16 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2012
201221. Tarih Derslerinde Oluşturmacı Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımlarını Kullanmak Mümkün mü
PAMUK A., ALABAŞ R.
Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, 14 - 16 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2012
201222. Milli Eğitim Amaçları Üzerine Güncel Tartışmalar Milli Eğitim Temel Kanunu nda Yapılan Değişiklik Ne Anlama Geliyor
PAMUK A., AKSOY M.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2012, (Özet Bildiri)
2012
201223. Ulus Devlet Paradigması ve Sosyal Bilgiler Öğretimine Yansımalar
EKŞİ H., PAMUK A.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 20 - 22 Nisan 2012
2008
200824. İlköğretim Öğrencilerinin Tarihe Yükledikleri Anlamlar Nedir
PAMUK A., ALABAŞ R.
Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, (Özet Bildiri)
2008
200825. Kanıt Temelli Öğrenme Uygulamalarına Bir Örnek Tarih Derslerinde Karikatürlerin Kullanımı
ALABAŞ R., PAMUK A.
Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, (Özet Bildiri)
2007
200726. Karakter Eğitimi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi
PAMUK A.
1.Ulusal İlköğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Tam Metin Bildiri)
2007
200727. Teaching History and Sense of Citizenship Trabzon Model
PAMUK A., ALABAŞ R.
History Educators International Research Network Symposium, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2007, (Özet Bildiri)
2007
200728. Avrupa Vatandaşlığı ve Eğitim
PAMUK A.
Ulusal Teknik Eğitim, Mühendislik ve Eğitim Bilimleri Genç Araştırmacılar Sempozyumu, Kocaeli, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20232. Coğrafyada Tarih Okuryazarlığı
KOCALAR A. O., PAMUK A.
Eğitimde Coğrafya Okuryazarlığı-III, Ramazan Sever, Editör, Pegem Akademi, ss.203-217, 2023
2022
20223. Vatandaşlığın Kültürel Boyutu
ERDEM S., PAMUK A.
Vatandaşlık Bilgisi ve Eğitimi, Erkan Dinç, İlker Dere, Servet Üztemur, Editör, Pegem Akademi, ss.135-150, 2022
2022
20224. Yapısalcı, Post Yapısalcı ve Post Modern Tarih Anlayışları
ŞİMŞEK A., PAMUK A.
Tarih Felsefesi, İbrahim Şirin, Hüseyin Gazi Topdemir, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, ss.167-179, 2022
2021
20215. Kültür Aktarım Aracı Olarak Mizah
ERDEM S., PAMUK A.
Eğitimde Mizah, Oruç, Şahin. ve İlhan Genç Osman, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.95-104, 2021
2019
20196. Sosyal Bilgiler ve Felsefe
PAMUK A., PAMUK İ.
Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, Prof. Dr. İsmail Hakkı Demircioğlu, Prof. Dr. Selahattin Kaymakcı, Doç. Dr. Ebru Demircioğlu, Editör, Pegem Akademi, ss.265-268, 2019
2019
20197. Sosyal Bilgilerde Yerel Tarih
PAMUK A., PAMUK İ.
Yeni Program ve Ders İçeriklerine Göre Sosyal Bilgiler Öğretimi II, Tekin Çelikkaya, Çağrı Öztürk Demirbaş, Tercan Yıldırım, Hamza Yakar, Editör, Pegem Akademi, ss.433-454, 2019
2019
20198. Tarih Ders Kitaplarında Düvel-i Muazzama: Almanya, Fransa, İngiltere
PAMUK A., PAMUK İ.
Tarih Ders Kitaplarında İmajlar, Ahmet Şimşek, Editör, Pegem Akademi, ss.211-239, 2019
2018
20189. Almanya Lise Tarih Ders Kitaplarında Türk İmajı
PAMUK İ., PAMUK A.
Dünyada Türk İmajı. Tarih Ders Kitaplarındaki Durum, Ahmet Şimşek, Editör, Pegem Akademi, ss.1-18, 2018
2017
201710. Çok Yönlü Bir Bilim İnsanı: İlhan Tekeli ve Tarih Eğitimi
PAMUK A., PAMUK İ.
Türkiye’de Tarih Eğitimi, Ahmet Şimşek, Editör, Pegem Akademi, ss.358-368, 2017
2017
201711. Tarih Öğretimi ve Kimlik Çalışmaları
PAMUK A.
Türkiye’de Tarih Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, İsmail H. Demircioğlu Ebru Demircioğlu, Editör, Pegem A, Ankara, ss.259-272, 2017
2016
201613. Söylem Analizi.
PAMUK A.
Tarih İçin Metodoloji, Şimşek Ahmet, Editör, Pegem Akademi, ss.184-189, 2016
2016
201614. Vatandaşlık ve Sosyal Bilgiler
PAMUK A., ALABAŞ R.
Sosyal Bilgiler Eğitimi, Dursun Dilek, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.333-350, 2016
2016
201615. Saha Araştırmaları ve Etnografyanın Tarihte Kullanımı
PAMUK A.
Tarih İçin Metedoloji, Şimşek AHMET, Editör, Pegem Akademi, ss.175-178, 2016
2016
201616. Tarihsel Kuram Oluşturma ya da Gömülü Teori.
PAMUK A.
Tarih İçin Metodoloji, Şimşek Ahmet, Editör, Pegem Akademi, ss.178-181, 2016
2014
201417. Geçmişin Sesinden Arnavutköy Savaşın ve Göçün Çocukları
YILMAZ N., PAMUK A.
Arnavutköy Belediyesi Yayınları, 2014
2014
201418. Geçmişin Sesinden Arnavutköy Göçün ve Savaşın Çocukları
YILMAZ N., PAMUK A.
Arnavutköy Belediyesi Yayınları, 2014
2014
201419. Kimlik ve Tarih Kimliğin İnşasında Tarihin Kullanımı
PAMUK A.
Yeni İnsan Yayınevi, 2014
2011
201120. Tarih Yazıcılığının Dünü, Bugünü ve Yarını Üzerine Kısa Bir Bakış
ŞİMŞEK A., PAMUK A.
Tarih Nasıl Öğretilir, Mustafa Safran, Editör, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul, ss.23-28, 2011
2009
200921. Tarih ve Kimlik
PAMUK A., ALABAŞ R.
Tarih Öğretim Yöntemleri, Muammer Demirel, İbrahim Turan, Editör, Nobel, Ankara, ss.204-213, 2009
2008
200822. Tarih Eğitimi ve Vatandaşlık Algısı: Trabzon Örneği
PAMUK A., ALABAŞ R.
21 Yüzyılda Kimlik Vatandaşlık ve Tarih Eğitimi, Mustafa Safran, Dursun Dilek, Editör, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul, ss.23-37, 2008
Desteklenen Projeler
2021 - 2021
2021 - 2021
Türkiye’de Göç, Göçmen Kimliği ve Güvenlik
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Yılmaz N. (Yürütücü), Kanlı İ. B. (Yürütücü), Alkan H., Bayram A. K., Korkut H., Ihlamur Öner S. G., et al.
2014 - 2015
2014 - 2015Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I-II Uzaktan Eğitim Projesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Engin V. (Yürütücü), Pamuk A., Yazıcı F., Vurgun A.