Doç. Dr. ZÜHAL AKBAYIR


İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

Halkla İlişkiler Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: İletişim


Avesis Araştırma Alanları: Halkla İlişkiler

Metrikler

Yayın

40

Atıf (Scholar)

80

H-İndeks (Scholar)

3

Atıf (Sobiad)

30

H-İndeks (Sobiad)

2

Atıf (Diğer Toplam)

39

Proje

1

Tez Danışmanlığı

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Zuhal Akbayır, Lisans eğimini 2001 yılında  İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü'nde, yüksek lisans eğitimini 2008 yılında Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler Bilim Dalı'nda,Doktora eğitimini ise 2014 yılında yine Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü  Halkla İlişkiler Bilim Dalı'nda tamamlamıştır. 2007 yılında Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde Araştırma Görevlisi olarak çalışmalarını yürütmeye başlamıştır. Ağustos 2021 tarihinde Halkla İlişkiler alanında doçent ünvanını almıştır. 

 

Eğitim Bilgileri

2008 - 2014

2008 - 2014

Doktora

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler (Dr), Türkiye

2006 - 2008

2006 - 2008

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

1997 - 2001

1997 - 2001

Lisans

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2014

2014

Doktora

Halkla ilişkilerde hipergerçeklik ve internet ilişkisi: Sosyal medya üzerine bir araştırma

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

2008

2008

Yüksek Lisans

Yeni iletişim ortamı olarak kurumsal bloglar: Türkiye'deki şirketlerin blog kullanımları üzerine bir inceleme

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

Araştırma Alanları

Halkla İlişkiler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

2007 - 2021

2007 - 2021

Araştırma Görevlisi

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Dijital Halkla İlişkiler Uygulamaları

Dijital Halkla İlişkiler Uygulamaları

Lisans

Lisans

İletişim Etiği

Dijital Kültür ve Halkla İlişkiler

Etik ve sosyal sorumluluk

Sunum ve Tartışma Teknikleri

Topluma Hizmet Uygulamaları

Halkla İlişkilerde Kuram ve Uygulama

Ön Lisans

Ön Lisans

Halkla İlişkiler

Makaleler

Tümü (7)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (5)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2021

2021

1. An Investigation on the Ministry of Health's Public Service Ads on Covid-19 in Terms of Effective Communication Factors

AKBAYIR Z., KILIÇ TARAN B.

IV. International Conference on Covid-19 Studies, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Nisan 2021, ss.292-307, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

2. Kent Kimliği Algısının Oluşumunda Sloganlar

AKBAYIR Z.

Congress on Scientific Researches and Recent Trends-6, 18 - 20 Mayıs 2020, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

3. Reputation Problem of Public Relations in Turkey and a Critical View About the PublicRelations Professional Organisations of Turkey

ÖZGEN E., AKBAYIR Z.

XI. European Conference onSocial and Behavioral Sciences, 1 - 04 Eylül 2016, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

4. Role Of Two-Way Communication In Forming of Corporate Image And Example Of TripAdvisor

Akbayır Z.

3th International Multidisiplinary Congress of Eurasia, Barcelona, İspanya, 27 - 30 Nisan 2017, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

5. Sosyal Medya Çalışanı Olarak Yeni Nesil Anneler ve Anne Blogları

Akbayır Z.

ESKAR 2. Kadın ve Toplumsal Cinsiyet Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Mart 2017, cilt.1, sa.1, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

7. Sosyal Medyadan Krize Bakış Otomotiv Sektöründe Kriz Dönemlerinde Sosyal Medyanın Kullanımına İlişkin Bir Araştırma

Akbayır Z., Kuşay Y.

International Conference on Social Sciences and Education Research, Antalya, Türkiye, 29 - 31 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2010

2010

8. Kurumsal İletişimde Bloglar Türkiye deki Bilişim Şirketlerinin Kurumsal Blog Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme

PELTEKOĞLU Z. F., AKBAYIR Z.

yeni iletişim ortamları ve etkileşim uluslararası konferansı, 23 - 30 Nisan 2010, cilt.1, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. YAPAY ZEKÂNIN KARBON AYAK İZİ: ETİK VE SOSYAL SORUMLULUK PERSPEKTİFİNDEN HOLİSTİK BİR DEĞERLENDİRME

AKBAYIR Z.

Yapay Zeka ve İletişim, Necmi Emel Dilmen, Çiğdem Aytekin, Editör, Kriter Yayınevi, ss.261-278, 2023

2022

2022

2. Kamu-Sivil Toplum Kuruluşları İş Birliğinde Kamusal Halkla İlişkiler ve İŞlevleri

Akbayır Z.

Kamusal Halkla İlişkiler ve Uygulamaları, Dİlek Esenel Eyüboğlu, Editör, Eğitim yayınevi, İstanbul, ss.135-154, 2022

2021

2021

4. Kamuoyu Mahkemesinde Stratejik Hukuki İletişim: Dava Halkla İlişkileri

AKBAYIR Z.

İnsan ve Toplum Bilimlerinde Akademik Çalışmalar, Erdoğan Türkan. Sansar Fatih, Editör, Livre Lyon, Lyon, ss.133-151, 2021

2021

2021

5. Sosyal Medyada Dijital Aktivizm ve Halkla İlişkiler

AKBAYIR Z.

Dijital Dünyada Halkla İlişkilerin Dönüşümü, Kuşay, Yeliz, Editör, Eğitim Yayınevi, İstanbul, ss.119-151, 2021

2021

2021

6. Halkla İlişkilerde Sessizlik Sanatı: Kurumsal Stratejik Sessizlik ve Sosyal Medya

AKBAYIR Z.

Dijital Dünyada Halkla İlişkilerin Dönüşümü-2, Güven, Deniz, Editör, Eğitim Yayınevi, İstanbul, ss.129-157, 2021

2020

2020

7. The Perception of Istanbul’s Chromatic Identity through UrbanFurniture: A Study on College of Communication Students

Peltekoğlu Z. F., Akbayır Z.

Local Governance and Regional Development:Current Perspectives, Fatih Ayhan, Editör, Peter Lang Publishing, Inc., Berlin, ss.45-60, 2020

2020

2020

8. PUBLIC RELATIONS BETWEEN REALITY AND HYPERREALITY

AKBAYIR Z., PELTEKOĞLU Z. F.

Academic Studies in Social, Human and Administrative Sciences, Babacan, Hasan, Editör, Gece Akademi, ss.233-239, 2020

2019

2019

9. Bir Karmaşayı Çözmek: Halkla İlişkiler ve Kurumsal İletişim Kavramlarını Yeniden Tanımlamak

Özgen E., Akbayır Z.

Halkla İlişkiler İdeali Alanın Keşfi, Ebru Özgen,Havva Palacı,Özgenur Reyhan Kurtuldı,Anıl Uğur Oğuzcan, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.132-152, 2019

2019

2019

10. Türkiye’de Halkla İlişkilerin İtibar Sorunu ve Halkla İlişkiler Meslek Örgütleri Üzerinden Eleştirel Bir Yaklaşım

Özgen E., Akbayır Z.

Halkla İlişkiler İdeali Alanın Keşfi, Ebru Özgen,Havva Palacı,Özgenur Reyhan Kurtuldı,Anıl Uğur Oğuzcan, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.132-152, 2019

2018

2018

11. Değişim İletişimi ve Halkla İlişkiler

Akbayır Z.

Kurumların Yeni İletişim Biçimleri, Gaye Aslı Sancar, Editör, Beta yay., İstanbul, ss.83-110, 2018

2018

2018

12. Transmedia Storytelling as a Corporate Communication Strategy and Its Effect on Corporate Culture

Akbayır Z.

Handbook of Research on Transmedia Storytelling and Narrative Strategies, Recep Yılmaz,Nur Erdem,Filiz Resuloğlu, Editör, IGI Global, New-York, ss.395-415, 2018

2017

2017

13. Reputation Problem Of Public Relations in Turkey and Critical View about tha Public Relations Proffesional Organisations of Turkey

ÖZGEN E., AKBAYIR Z.

Communication And Digital Media, Hasan ARslan/Mehmet Ali İçbay/ Madalina Tomescu, Editör, E-BWN Pub., ss.235-244, 2017

2015

2015

14. Sosyal Medyada Güven(Lik) Sorunu: İnanmak ya da İnanmamak, İşte Tüm Mesele Bu

Akbayır Z.

Ağdaki Şüphe, : Tolga Kara,Ebru Özgen, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.303-336, 2015

2010

2010

15. Sosyal Medya Ortamlarının Kurum İçi İletişimde Kullanımı

Akbayır Z.

Çalışanım Sen Çok Yaşa, Ebru Özgen, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.217-236, 2010


Jüri Üyelikleri

Haziran-2025

Haziran 2025

Tez Savunma (Doktora)

- İstanbul Üniversitesi