Biyografi
Zuhal Akbayır, Lisans eğimini 2001 yılında İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü'nde, yüksek lisans eğitimini 2008 yılında Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler Bilim Dalı'nda,Doktora eğitimini ise 2014 yılında yine Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler Bilim Dalı'nda tamamlamıştır. 2007 yılında Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde Araştırma Görevlisi olarak çalışmalarını yürütmeye başlamıştır. Ağustos 2021 tarihinde Halkla İlişkiler alanında doçent ünvanını almıştır.
Eğitim Bilgileri
2008 - 2014
2008 - 2014Doktora
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler (Dr), Türkiye
2006 - 2008
2006 - 2008Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye
1997 - 2001
1997 - 2001Lisans
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2014
2014Doktora
Halkla ilişkilerde hipergerçeklik ve internet ilişkisi: Sosyal medya üzerine bir araştırma
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
2008
2008Yüksek Lisans
Yeni iletişim ortamı olarak kurumsal bloglar: Türkiye'deki şirketlerin blog kullanımları üzerine bir inceleme
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Araştırma Alanları
Halkla İlişkiler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
2007 - 2021
2007 - 2021Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü
Verdiği Dersler
Makaleler
2021
20211. Görsel Marka Kimliğinin Instagram'daki Yansıması
AKBAYIR Z., KILIÇ TARAN B.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi , cilt.17, sa.37, ss.4581-4618, 2021 (TRDizin)
2019
20192. Davranışsal İçgörü ve Halkla İlişkilerin Kesişim Noktası: Çocuk Gelin Sorununda Medyada Farkındalık ve Davranışsal Halkla İlişkiler
Peltekoğlu Z. F., Akbayır Z.
Erciyes İletişim Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.827-844, 2019 (TRDizin)
2019
20193. HALKLA İLİŞKİLER PERSPEKTİFİNDEN KURUMSAL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK İLETİŞİMİ VE BİR ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ
Akbayır Z.
Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.39-71, 2019 (Hakemli Dergi)
2016
20164. Bana Bir Hikâye Anlat: Marka İletişiminde Hikâyeleştirme ve İnternet
Akbayır Z.
E-Kiad İletişim Araştırmaları Dergisi, , cilt.3, sa.12, ss.67-84, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
20155. Sosyal Medyadan Krize Bakış Otomotiv Sektöründe Kriz Dönemlerinde Sosyal Medyanın Kullanımına İlişkin Bir Araştırma
AKBAYIR Z., KUŞAY Y.
International Journal of Social Sciences and Education Research , cilt.1, sa.3, ss.1177-1193, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
20156. Dijital Oyunlar ile Tüketime Yolculuk Öğrenme Yaklaşımı Açısından Çocuk Kullanıcılara Yönelik BirAraştırma
KUŞAY Y., AKBAYIR Z.
Akdeniz İletişim , sa.23, ss.135-157, 2015 (Hakemli Dergi)
2011
20117. İletişim Yaklaşımıyla Bir Değer Önermesi: İşveren Markalaması
Özgen E., Akbayır Z.
erciyes iletişim dergisi , cilt.2, sa.1, ss.76-86, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. An Investigation on the Ministry of Health's Public Service Ads on Covid-19 in Terms of Effective Communication Factors
AKBAYIR Z., KILIÇ TARAN B.
IV. International Conference on Covid-19 Studies, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Nisan 2021, ss.292-307, (Tam Metin Bildiri)
2020
20202. Kent Kimliği Algısının Oluşumunda Sloganlar
AKBAYIR Z.
Congress on Scientific Researches and Recent Trends-6, 18 - 20 Mayıs 2020, (Tam Metin Bildiri)
2016
20163. Reputation Problem of Public Relations in Turkey and a Critical View About the PublicRelations Professional Organisations of Turkey
ÖZGEN E., AKBAYIR Z.
XI. European Conference onSocial and Behavioral Sciences, 1 - 04 Eylül 2016, (Tam Metin Bildiri)
2017
20174. Role Of Two-Way Communication In Forming of Corporate Image And Example Of TripAdvisor
Akbayır Z.
3th International Multidisiplinary Congress of Eurasia, Barcelona, İspanya, 27 - 30 Nisan 2017, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2017
20175. Sosyal Medya Çalışanı Olarak Yeni Nesil Anneler ve Anne Blogları
Akbayır Z.
ESKAR 2. Kadın ve Toplumsal Cinsiyet Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Mart 2017, cilt.1, sa.1, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2016
20166. REDEFINING THE CONCEPTS OF PUBLIC RELATIONS AND CORPORATE COMMUNICATION AN EXAMINATION AND CRITICAL APPROACH OVER THE CORPORATE COMMUNICATION PROFESSIONALS ASSOCIATION OF TURKEY
ÖZGEN E., AKBAYIR Z.
2. International Conference On Social Science and Education Research, 4 - 06 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2015
20157. Sosyal Medyadan Krize Bakış Otomotiv Sektöründe Kriz Dönemlerinde Sosyal Medyanın Kullanımına İlişkin Bir Araştırma
Akbayır Z., Kuşay Y.
International Conference on Social Sciences and Education Research, Antalya, Türkiye, 29 - 31 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2010
20108. Kurumsal İletişimde Bloglar Türkiye deki Bilişim Şirketlerinin Kurumsal Blog Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme
PELTEKOĞLU Z. F., AKBAYIR Z.
yeni iletişim ortamları ve etkileşim uluslararası konferansı, 23 - 30 Nisan 2010, cilt.1, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. YAPAY ZEKÂNIN KARBON AYAK İZİ: ETİK VE SOSYAL SORUMLULUK PERSPEKTİFİNDEN HOLİSTİK BİR DEĞERLENDİRME
AKBAYIR Z.
Yapay Zeka ve İletişim, Necmi Emel Dilmen, Çiğdem Aytekin, Editör, Kriter Yayınevi, ss.261-278, 2023
2022
20222. Kamu-Sivil Toplum Kuruluşları İş Birliğinde Kamusal Halkla İlişkiler ve İŞlevleri
Akbayır Z.
Kamusal Halkla İlişkiler ve Uygulamaları, Dİlek Esenel Eyüboğlu, Editör, Eğitim yayınevi, İstanbul, ss.135-154, 2022
2021
20213. Halkla İlişkilerin Dijital Kodları Veri Odaklı ve Çevik İletişim
AKBAYIR Z.
Eğitim Yayınevi, İstanbul, 2021
2021
20214. Kamuoyu Mahkemesinde Stratejik Hukuki İletişim: Dava Halkla İlişkileri
AKBAYIR Z.
İnsan ve Toplum Bilimlerinde Akademik Çalışmalar, Erdoğan Türkan. Sansar Fatih, Editör, Livre Lyon, Lyon, ss.133-151, 2021
2021
20215. Sosyal Medyada Dijital Aktivizm ve Halkla İlişkiler
AKBAYIR Z.
Dijital Dünyada Halkla İlişkilerin Dönüşümü, Kuşay, Yeliz, Editör, Eğitim Yayınevi, İstanbul, ss.119-151, 2021
2021
20216. Halkla İlişkilerde Sessizlik Sanatı: Kurumsal Stratejik Sessizlik ve Sosyal Medya
AKBAYIR Z.
Dijital Dünyada Halkla İlişkilerin Dönüşümü-2, Güven, Deniz, Editör, Eğitim Yayınevi, İstanbul, ss.129-157, 2021
2020
20207. The Perception of Istanbul’s Chromatic Identity through UrbanFurniture: A Study on College of Communication Students
Peltekoğlu Z. F., Akbayır Z.
Local Governance and Regional Development:Current Perspectives, Fatih Ayhan, Editör, Peter Lang Publishing, Inc., Berlin, ss.45-60, 2020
2020
20208. PUBLIC RELATIONS BETWEEN REALITY AND HYPERREALITY
AKBAYIR Z., PELTEKOĞLU Z. F.
Academic Studies in Social, Human and Administrative Sciences, Babacan, Hasan, Editör, Gece Akademi, ss.233-239, 2020
2019
20199. Bir Karmaşayı Çözmek: Halkla İlişkiler ve Kurumsal İletişim Kavramlarını Yeniden Tanımlamak
Özgen E., Akbayır Z.
Halkla İlişkiler İdeali Alanın Keşfi, Ebru Özgen,Havva Palacı,Özgenur Reyhan Kurtuldı,Anıl Uğur Oğuzcan, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.132-152, 2019
2019
201910. Türkiye’de Halkla İlişkilerin İtibar Sorunu ve Halkla İlişkiler Meslek Örgütleri Üzerinden Eleştirel Bir Yaklaşım
Özgen E., Akbayır Z.
Halkla İlişkiler İdeali Alanın Keşfi, Ebru Özgen,Havva Palacı,Özgenur Reyhan Kurtuldı,Anıl Uğur Oğuzcan, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.132-152, 2019
2018
201811. Değişim İletişimi ve Halkla İlişkiler
Akbayır Z.
Kurumların Yeni İletişim Biçimleri, Gaye Aslı Sancar, Editör, Beta yay., İstanbul, ss.83-110, 2018
2018
201812. Transmedia Storytelling as a Corporate Communication Strategy and Its Effect on Corporate Culture
Akbayır Z.
Handbook of Research on Transmedia Storytelling and Narrative Strategies, Recep Yılmaz,Nur Erdem,Filiz Resuloğlu, Editör, IGI Global, New-York, ss.395-415, 2018
2017
201713. Reputation Problem Of Public Relations in Turkey and Critical View about tha Public Relations Proffesional Organisations of Turkey
ÖZGEN E., AKBAYIR Z.
Communication And Digital Media, Hasan ARslan/Mehmet Ali İçbay/ Madalina Tomescu, Editör, E-BWN Pub., ss.235-244, 2017
2015
201514. Sosyal Medyada Güven(Lik) Sorunu: İnanmak ya da İnanmamak, İşte Tüm Mesele Bu
Akbayır Z.
Ağdaki Şüphe, : Tolga Kara,Ebru Özgen, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.303-336, 2015
2010
201015. Sosyal Medya Ortamlarının Kurum İçi İletişimde Kullanımı
Akbayır Z.
Çalışanım Sen Çok Yaşa, Ebru Özgen, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.217-236, 2010
Jüri Üyelikleri
Haziran-2025
Haziran 2025