Biography
Zuhal Akbayır, Lisans eğimini 2001 yılında İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü'nde, yüksek lisans eğitimini 2008 yılında Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler Bilim Dalı'nda,Doktora eğitimini ise 2014 yılında yine Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler Bilim Dalı'nda tamamlamıştır. 2007 yılında Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde Araştırma Görevlisi olarak çalışmalarını yürütmeye başlamıştır. Ağustos 2021 tarihinde Halkla İlişkiler alanında doçent ünvanını almıştır.
Education Information
Doctorate, Marmara University, Institute of Social Sciences, Halkla İlişkiler (Dr), Turkey 2008 - 2014
Postgraduate, Marmara University, Faculty of Communication, Public Relations and Publicity, Turkey 2006 - 2008
Undergraduate, Istanbul University, Communication Faculty, Public Relations And Publicity Department, Turkey 1997 - 2001
Dissertations
Doctorate, Halkla ilişkilerde hipergerçeklik ve internet ilişkisi: Sosyal medya üzerine bir araştırma, Marmara University, Institute of Social Sciences, 2014
Postgraduate, Yeni iletişim ortamı olarak kurumsal bloglar: Türkiye'deki şirketlerin blog kullanımları üzerine bir inceleme, Marmara Üniversitesi, Faculty of Communication, Public Relations and Publicity, 2008
Research Areas
Public Relations
Academic Titles / Tasks
Associate Professor, Marmara University, Faculty of Communication, Public Relations and Publicity, 2021 - Continues
Research Assistant, Marmara University, Faculty of Communication, Public Relations and Publicity, 2007 - Continues
Courses
Topluma Hizmet Uygulamaları , Undergraduate, 2021 - 2022
Dijital Kültür ve Halkla İlişkiler, Undergraduate, 2020 - 2021
Halkla İlişkiler, Associate Degree, 2020 - 2021
Etik ve sosyal sorumluluk, Undergraduate, 2020 - 2021
Halkla İlişkilerde Kuram ve Uygulama, Undergraduate, 2020 - 2021
Articles Published in Other Journals
-
Görsel Marka Kimliğinin Instagram'daki YansımasıAKBAYIR Z., KILIÇ TARAN B.OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, vol.17, no.37, pp.4581-4618, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
-
Davranışsal İçgörü ve Halkla İlişkilerin Kesişim Noktası: Çocuk Gelin Sorununda Medyada Farkındalık ve Davranışsal Halkla İlişkilerPeltekoğlu Z. F., Akbayır Z.Erciyes İletişim Dergisi, vol.6, no.2, pp.827-844, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
-
HALKLA İLİŞKİLER PERSPEKTİFİNDEN KURUMSAL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK İLETİŞİMİ VE BİR ÖRNEK OLAY İNCELEMESİAkbayır Z.Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi, vol.2, no.1, pp.39-71, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
-
Bana Bir Hikâye Anlat: Marka İletişiminde Hikâyeleştirme ve İnternetAkbayır Z.E-Kiad İletişim Araştırmaları Dergisi,, vol.3, no.12, pp.67-84, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
-
Sosyal Medyadan Krize Bakış Otomotiv Sektöründe Kriz Dönemlerinde Sosyal Medyanın Kullanımına İlişkin Bir AraştırmaAKBAYIR Z., KUŞAY Y.International Journal of Social Sciences and Education Research, vol.1, no.3, pp.1177-1193, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
-
Dijital Oyunlar ile Tüketime Yolculuk Öğrenme Yaklaşımı Açısından Çocuk Kullanıcılara Yönelik BirAraştırmaKUŞAY Y., AKBAYIR Z.Akdeniz İletişim, no.23, pp.135-157, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
-
İletişim Yaklaşımıyla Bir Değer Önermesi: İşveren MarkalamasıÖzgen E., Akbayır Z.erciyes iletişim dergisi, vol.2, no.1, pp.76-86, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Books & Book Chapters
-
Halkla İlişkilerin Dijital Kodları Veri Odaklı ve Çevik İletişimAKBAYIR Z.Eğitim Yayınevi, İstanbul, 2021
-
Halkla İlişkilerde Sessizlik Sanatı: Kurumsal Stratejik Sessizlik ve Sosyal MedyaAKBAYIR Z.in: Dijital Dünyada Halkla İlişkilerin Dönüşümü-2, Güven, Deniz, Editor, Eğitim Yayınevi, İstanbul, pp.129-157, 2021
-
Kamuoyu Mahkemesinde Stratejik Hukuki İletişim: Dava Halkla İlişkileriAKBAYIR Z.in: İnsan ve Toplum Bilimlerinde Akademik Çalışmalar, Erdoğan Türkan. Sansar Fatih, Editor, Livre Lyon, Lyon, pp.133-151, 2021
-
Sosyal Medyada Dijital Aktivizm ve Halkla İlişkilerAKBAYIR Z.in: Dijital Dünyada Halkla İlişkilerin Dönüşümü, Kuşay, Yeliz, Editor, Eğitim Yayınevi, İstanbul, pp.119-151, 2021
-
PUBLIC RELATIONS BETWEEN REALITY AND HYPERREALITYAKBAYIR Z., PELTEKOĞLU Z. F.in: Academic Studies in Social, Human and Administrative Sciences, Babacan, Hasan, Editor, Gece Akademi, pp.233-239, 2020
-
The Perception of Istanbul’s Chromatic Identity through Urban Furniture: A Study on College of Communication StudentsPeltekoğlu Z. F., Akbayır Z.in: Local Governance and Regional Development:Current Perspectives, Fatih Ayhan, Editor, Peter Lang Publishing, Inc., Berlin, pp.45-60, 2020
-
Bir Karmaşayı Çözmek: Halkla İlişkiler ve Kurumsal İletişim Kavramlarını Yeniden TanımlamakÖzgen E., Akbayır Z.in: Halkla İlişkiler İdeali Alanın Keşfi, Ebru Özgen,Havva Palacı,Özgenur Reyhan Kurtuldı,Anıl Uğur Oğuzcan, Editor, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, pp.132-152, 2019
-
Türkiye’de Halkla İlişkilerin İtibar Sorunu ve Halkla İlişkiler Meslek Örgütleri Üzerinden Eleştirel Bir YaklaşımÖzgen E., Akbayır Z.in: Halkla İlişkiler İdeali Alanın Keşfi, Ebru Özgen,Havva Palacı,Özgenur Reyhan Kurtuldı,Anıl Uğur Oğuzcan, Editor, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, pp.132-152, 2019
-
Bir Karmaşayı Çözmek: Halkla İlişkiler ve Kurumsal İletişim Kavramlarını Yeniden TanımlamakÖZGEN E., AKBAYIR Z.in: Halkla İlişkiler İdeali Alanın Keşfi, , Editor, Pozitif Yayınları, İstanbul, pp.132-152, 2019
-
Türkiye’de Halkla İlişkilerin İtibar Sorunu ve Halkla İlişkiler Meslek Örgütleri Üzerinden Eleştirel Bir YaklaşımÖZGEN E., AKBAYIR Z.in: Halkla İlişkiler İdeali Alanın Keşfi, , Editor, Pozitif Yayınları, pp.110-131, 2019
-
Değişim İletişimi ve Halkla İlişkilerAkbayır Z.in: Kurumların Yeni İletişim Biçimleri, Gaye Aslı Sancar, Editor, Beta yay., İstanbul, pp.83-110, 2018
-
Transmedia Storytelling as a Corporate Communication Strategy and Its Effect on Corporate CultureAkbayır Z.in: Handbook of Research on Transmedia Storytelling and Narrative Strategies, Recep Yılmaz,Nur Erdem,Filiz Resuloğlu, Editor, IGI Global, New-York, pp.395-415, 2018
-
Transmedia Storytelling as a Corporate Communication Strategy and Its Effect on Corporate CultureAKBAYIR Z.in: Handbook of Research on Transmedia Storytelling and Narrative Strategies, Yılmaz, Recep; Erdem, Nur; Resuloğlu, Filiz, Editor, IGI-Global, pp.395-415, 2018
-
Reputation Problem Of Public Relations in Turkey and Critical View about tha Public Relations Proffesional Organisations of TurkeyÖZGEN E., AKBAYIR Z.in: Communication And Digital Media, Hasan ARslan/Mehmet Ali İçbay/ Madalina Tomescu, Editor, E-BWN Pub., pp.235-244, 2017
-
Reputation Problem Of Public Relations in Turkey And a Critical View About The Public Relations Professional Organisations Of TurkeyÖZGEN E., AKBAYIR Z.in: Communication and Digital Media, Hasan Arslan/ Mehmet Ali İçbay/ Madalina Tomescu, Editor, E-BWN Pub, pp.235-244, 2017
-
Sosyal Medyada Güven(Lik) Sorunu: İnanmak ya da İnanmamak, İşte Tüm Mesele BuAkbayır Z.in: Ağdaki Şüphe, : Tolga Kara,Ebru Özgen, Editor, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, pp.303-336, 2015
-
Sosyal Medya Ortamlarının Kurum İçi İletişimde KullanımıAkbayır Z.in: Çalışanım Sen Çok Yaşa, Ebru Özgen, Editor, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, pp.217-236, 2010
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
-
An Investigation on the Ministry of Health's Public Service Ads on Covid-19 in Terms of Effective Communication FactorsAKBAYIR Z., KILIÇ TARAN B.IV. International Conference on Covid-19 Studies, Ankara, Turkey, 17 - 19 April 2021, pp.292-307
-
Kent Kimliği Algısının Oluşumunda SloganlarAKBAYIR Z.Congress on Scientific Researches and Recent Trends-6, 18 - 20 May 2020
-
Reputation Problem of Public Relations in Turkey and a Critical View About the PublicRelations Professional Organisations of TurkeyÖZGEN E., AKBAYIR Z.XI. European Conference onSocial and Behavioral Sciences, 1 - 04 September 2016
-
Role Of Two-Way Communication In Forming of Corporate Image And Example Of TripAdvisorAkbayır Z.3th International Multidisiplinary Congress of Eurasia, Barcelona, Spain, 27 - 30 April 2017, pp.1
-
Sosyal Medya Çalışanı Olarak Yeni Nesil Anneler ve Anne BloglarıAkbayır Z.ESKAR 2. Kadın ve Toplumsal Cinsiyet Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 7 - 08 March 2017, vol.1, no.1, pp.1
-
REDEFINING THE CONCEPTS OF PUBLIC RELATIONS AND CORPORATE COMMUNICATION AN EXAMINATION AND CRITICAL APPROACH OVER THE CORPORATE COMMUNICATION PROFESSIONALS ASSOCIATION OF TURKEYÖZGEN E., AKBAYIR Z.2. International Conference On Social Science and Education Research, 4 - 06 November 2016
-
Sosyal Medyadan Krize Bakış Otomotiv Sektöründe Kriz Dönemlerinde Sosyal Medyanın Kullanımına İlişkin Bir AraştırmaAkbayır Z., Kuşay Y.International Conference on Social Sciences and Education Research, Antalya, Turkey, 29 - 31 October 2015
-
Kurumsal İletişimde Bloglar Türkiye deki Bilişim Şirketlerinin Kurumsal Blog Uygulamaları Üzerine Bir İncelemePELTEKOĞLU Z. F., AKBAYIR Z.yeni iletişim ortamları ve etkileşim uluslararası konferansı, 23 - 30 April 2010, vol.1
Metrics
Non Academic Experience
Garanti Bankası
Optima İletişim ve Halkla İlişkiler Ajansı