Prof. Dr. SEYFİ KENAN


Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sanat Ve Beşeri Bilimler (Ahci), Sanat Ve Beşeri Bilimler, Etik, Kültürel Çalışmalar, Felsefe


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri, Eğitim Programları ve Öğretim

Metrikler

Yayın

93

Yayın (WoS)

30

Yayın (Scopus)

13

Atıf (WoS)

68

H-İndeks (WoS)

6

Atıf (Scopus)

36

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Scholar)

640

H-İndeks (Scholar)

14

Atıf (TrDizin)

18

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

2

H-İndeks (Sobiad)

1

Proje

15

Tez Danışmanlığı

18

Açık Erişim

10
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

İlk, orta, lise ve üniversite eğitimini İstanbul’da tamamladı. Lisanüstü eğitim ve doktora için New York şehrine gitti (1994); eğitim felsefesi alanına yoğunlaşırken eğitim, felsefe ve tarih programlarında disiplinlerarası yöntemle çalıştı ve çalışmalarını Columbia Üniversitesi’nde tamamladı (2003). Bu üniversitede eğitim, kentleşme, program geliştirme ve kültürlenme konularında gerçekleştirilen farklı projelerde araştırmacı ve yürütücü olarak görev aldı (1996-2003).  İstanbul’a döndü (2003) ve çeşitli araştırma, proje çalışmaları ve öğretim için Kahire, New York, Pekin, Kopenhag, Heidelberg ve Viyana’da bulundu.

 

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi’nde dersler vermeye başladı (2007) ve hâlen aynı fakültenin Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı’nın yanı sıra Uluslararası ve Karşılaştırmalı Eğitim Anabilim Dalı’nın da öğretim üyesidir. İlgi alanları arasında modern eğitim felsefeleri, üniversite eğitimi ve uluslararasılaşma, karşılaştırmalı düşünce tarihi, Türk eğitim düşüncesi ve deneyiminin dönüm noktaları, eğitim programları ve öğretim, Türkler ve Avrupa arasında yaşanan sosyo-kültürel etkileşim yer almaktadır.

Eğitim Bilgileri

1995 - 2003

1995 - 2003

Doktora

Columbia University, Teachers College, Amerika Birleşik Devletleri

1989 - 1991

1989 - 1991

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

1985 - 1989

1985 - 1989

Lisans

Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2003

2003

Doktora

Education Under the Impact of Mechanistic and Positivistic Worldviews

Columbia University İn The City Of New York, Teachers College

1991

1991

Yüksek Lisans

Ebu Bekr Zekeriya er-Razi'nin et-Tıbbu`r-Ruhani'sinde davranış bozuklukları ve ıslahı

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri

Eğitim Programları ve Öğretim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Yönetimsel Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Enstitü Müdürü

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2013 - Devam Ediyor

2013 - Devam Ediyor

Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

1997 - 2003

1997 - 2003

Araştırmacı

Columbia Üniversitesi (New York), Araştırmacı

Yönetilen Tezler

2019

2019

Yüksek Lisans

Locke, Rousseau ve Dewey’e göre eğitim ve deneyim ilişkisi

KENAN S. (Danışman)

D.Savruk(Öğrenci) Creative Commons License

2019

2019

Yüksek Lisans

Locke, Rousseau ve Dewey'e göre eğitim ve deneyim ilişkisi

Kenan S. (Danışman)

D.SAVRUK(Öğrenci) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Makaleler

Tümü (44)
SCI-E, SSCI, AHCI (26)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (29)
ESCI (2)
Scopus (12)
TRDizin (26)
Diğer Yayınlar (9)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. The arm is broken, and cannot stay hidden in the sleeve: Tevfik Fikret’s open outcry for his sister’s agonizing death in 1902 while facing off the tradition

KENAN S.

Women and Education in the Public Eye in the 19th and 20th Centuries, Umea, İsveç, 31 Ekim - 01 Kasım 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. AI prompt rubric: Validity and reliability study

İnan N., KENAN S., CENGİZHAN S.

AI and Robotics in Education, 27 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2023

2023

3. Ortaöğretim Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Dijital Öğretim Becerileri (UZEDÖB)’ne Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi

Gürültü E., KENAN S., EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE S.

18. KENAN SEYFİ., EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE SEVAL., GÜRÜLTÜ ERCAN. "Ortaöğretim Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Dijital Öğretim Becerileri (UZEDÖB)’ne Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi". Aydın Adnan Menderes Üniversitesi 11. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 26-28 Ekim, 2023, Aydın, Türkiye, 26 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

4. Türk Eğitim Sisteminin Felsefesi

KENAN S.

Cumhuriyetimizin 100. Yılında Eğitim Sistemimizin Durumu, İstanbul, Türkiye, 31 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

5. Uzaktan Eğitim Dijital Öğretim Becerileri Ölçeği (UZEDÖB)’nin Geliştirilmesi

Gürültü E., KENAN S., EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE S.

19. KENAN SEYFİ., EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE SEVAL., GÜRÜLTÜ ERCAN. "Uzaktan Eğitim Dijital Öğretim Becerileri Ölçeği (UZEDÖB)’nin Geliştirilmesi". Aydın Adnan Menderes Üniversitesi 11. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 26-28 Ekim, 2023, Aydın, Türkiye, 26 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2019

2019

6. Tartışmalı Konuların Öğretimi: Sosyal Bilgiler Derslerinde Zorlukları ve Olanakları Ele Almak

BAKİ PALA Ç., ÖZTÜRK C., KENAN S.

8TH INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON SOCIAL STUDIES EDUCATION, 7 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

8. Eğitim ve Deneyimin Kökenleri Üzerine: John Locke ve Tabula Rasa Kavramı

Savruk D., KENAN S.

EJERCongress2019 Bildiri Kitabı, 19 - 22 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

9. Çelişkili Duygulu Cinsiyetçilik, Kişilerarası İlişkiler Ve KişiAlgısı: İstanbul’daki Okul Psikolojik Danışmanları Üzerine BirYol Analizi Çalışması

DİNÇER F., KENAN S., ERDEN S.

21. ULUSLARARASI PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK KONGRESİ, Antalya, Türkiye, 24 Ekim - 27 Ocak 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. The State of Citizenship Education in England: Pupils’ and Teachers’ Views

ÖNAL G., ÖZTÜRK C., KENAN S.

The 6th EARLI SIG 13 Conference 2nd InZentIM Conference: Migration, Social Transformation, and Education for Democratic Citizenship, Essen, Almanya, 27 - 29 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

12. The Conceptualisation of Citizenship Education in England: Students, Teachers and Experts’ Views

ÖNAL G., ÖZTÜRK C., KENAN S.

The 5th International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

13. Stages of Conflict Resolution in Yahsh Treaty in the Late 18th Century

KENAN S.

Conflict Management in Modern Diplomacy, 8 - 10 Şubat 2018

2017

2017

14. Geleceğin Öğretmeni

KENAN S.

Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Konferansı, Sivas, Türkiye, 8 - 09 Aralık 2017

2017

2017

15. How Ottoman Envoys Conceptualized Their Encounters with Europe in the 18th Century

KENAN S.

International Summer School of Renmin University of China, Pekin, Çin, 1 - 21 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. Bireyin Estetik Eğitimi ve Okuryazarlığı Üzerine Düşünceler

KENAN S.

Güzel Sanatlar Eğitimi-Toplum Bilimleri Etkileşimi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. Varoluş Felsefeleri Bağlamında ve Eğitim-Öğretim Sürecine bir Bakış

KENAN S., DİNÇER D.

II.Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 3 - 07 Mayıs 2017

2017

2017

18. Varoluş felsefeleri bağlamında öğretmenliğe ve eğitim-öğretim sürecine bir bakış

KENAN S., DİNÇER D.

II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2017, ss.56-57, (Özet Bildiri)

2017

2017

19. How Ottoman Envoys Conceptualize Their Cultural Encounters with Europe in the 18th Century

KENAN S.

The Performance of Diplomacy in the Early Modern World, Viyana, Avusturya, 17 - 18 Mart 2017

2016

2016

20. Türkiye de Eğitimin Tanımını Yeniden Düşünmek

KENAN S.

Gelenekten Geleceğe Eğitim/ Education from Tradition to Future, 29 Eylül - 02 Ekim 2016

2016

2016

22. 1792 deki İstanbul Medrese Teftişi Defterinden Neler Öğrenebiliriz

KENAN S.

IV. Osmanlı İstanbulu Uluslararası Sempozyumu, 20 - 22 Mayıs 2016

2016

2016

23. Klasik Dönem Osmanlı Dünyasında Çocuk Algısı

KENAN S.

Osmanlı İmparatorluğu'nda Çocukluğun Tarihi Uluslararası Sempozyumu, 6 - 07 Mayıs 2016

2016

2016

24. Malumat Çağında Okuryazarlığı Tekrar Düşünmek

KENAN S.

Öğretmen Okullarının 168. Kuruluş Yıldönümü Anısı, Türkiye, 16 Mart 2016

2015

2015

25. İsmail Gaspıralı nın Eğitim Öğretim Maarif Felsefesi

KENAN S.

Kırım'da İslami Eğitim: Tarihi Geçmişi ve Gelişim Yolları, 10 - 13 Ekim 2015

2015

2015

26. New Approaches to Old Teachings Modernising Islamic Education in Ottoman Turkey

KENAN S.

Aufbruch zu neuen Ufern: Aufgaben, Problemlagen und Profile einer islamischen Religionpadagogik im europaischen Kontext, 18 - 19 Eylül 2015

2015

2015

27. How Muslim Scientists Examined the Book of Nature in the Classical Period

KENAN S.

Renmin University of China Monthly Conferences, 13 - 15 Temmuz 2015

2015

2015

29. The Education of an Ottoman Envoy During the Early Modern Period

KENAN S.

Culture, Diplomacy and Peacemaking, 28 - 29 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

2. Dekanın Konuşması

KENAN S.

Bugünden Geleceğe İlkokulda Eğitim Çalıştayı, Bülent Özden, Editör, Marmara Üniversitesi Yayınları, İstanbul, ss.6-7, 2022

2021

2021

5. Introduction: The Issue of Transformation within the Ottoman Empire

SOMEL S. A., KENAN S.

Dimensions of Transformation in the Ottoman Empire from the Late Medieval Age to Modernity, Seyfi Kenan, Selçuk Akşin Somel, Editör, Brill, Leiden, ss.1-36, 2021

2019

2019

6. Holding the Truth in Balance

KENAN S.

Kitab-ı Hedaya, Sevgi Ağcagül - Henning Sievert, Editör, Bonn University Press, Bonn, ss.133-151, 2019

2019

2019

7. Phases of Internationalisation inHigher Education Policies in Turkey: 1981-2018

Taşçı G., KENAN S.

A New Perspective in Social Sciences, Doğa Yaşar Sarıipek, Bora Yenihan, Valentina Franca, Editör, Frontpage Publications, ss.323-328, 2019

2016

2016

8. Tevfik Fikret'in Eğitim Felsefesi: Fikri Hür, Vicdanı Hür Birey Yetiştirmek

KENAN S.

Ölümünün 100 Yılın Tevfik Fikret Sempozyumu, Ata Yersu, Editör, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kütüphane ve Müzeler Müdürlüğü, İstanbul, ss.49-76, 2016

2016

2016

9. Üniversite'nin Kısa Tarihi

KENAN S.

Dünya da ve Türkiye de Üniversite, Necmettin Tozlu, Vefa Taşdelen, Mehmet Önal, Editör, Bayburt Üniversitesi Yayınları, Ankara, ss.5-34, 2016

2016

2016

10. İsmail Gaspıralı'nın Eğitim-Öğretim Felsefesi

KENAN S.

Mejdunarodnoy nauchno prakticheskoy konferentsii Islamskoye obrazovaniye v Krımu Istoricheskiye vehi i puti vozrojdeniya Posvyaschyennoy 515 letiyu Zincirli medrese I pamyati ego osnovatelya Mengli Geray hana, A. İsmailov, E. Muratova, S. Eminova, Editör, Terdjiman, Sbornik materialov, Simferopol, ss.170-184, 2016

2013

2013

12. Değerler ve Eğitimi

KENAN S.

DEM Yayınları, İstanbul, 2013

2013

2013

14. III. Selim Döneminde Medreselere Çekidüzen Verme: 1792’de İstanbul Medreseleri’nin Denetimi

KENAN S.

Deutsch-türkische Begegnungen. Alman Türk Tesadüfleri. Festschrift für Kemal Beydilli. Kemal Beydilli’ye Armağan, Kenan, Seyfi & Hedda Reindl-Kiel, Editör, EB Verlag, Bonn, ss.438-463, 2013

2010

2010

17. III.Selim Dönemi Eğitim Anlayışında Arayışlar

KENAN S.

Nizam ı Kadim den Nizam ı Cedid e III Selim ve Dönemi Selim III and His Period from Ancien Régime to New Order, Seyfi Kenan, Editör, İSAM Yayınları, İstanbul, ss.129-163, 2010

Ansiklopedide Bölümler

2012

2012

1. TDV İslam Ansiklopedisi

KENAN S.

TDV Yayınları, ss., 2012

Desteklenen Projeler

2019 - 2020

2019 - 2020

Bridging Sound and Culture

Diğer Ülkelerden Üniversiteler Tarafından Desteklenmiş Proje

Creative Commons License
Kenan S. (Yürütücü)

2017 - 2019

2017 - 2019

Turning Words into Action

UFUK 2020 Projesi , H2020 Diğer Kariyer Geliştirme Projeleri

Kenan S. (Yürütücü)

2014 - 2015

2014 - 2015

The Search for New Order in Education in the Late 18th Century The Inspection of Medreses in 1792

Diğer Uluslararası Fon Programları

Kenan S. (Yürütücü)

2014 - 2015

2014 - 2015

Reconsidering the Idea of Educated Person in the Twenty First Century

Diğer Uluslararası Fon Programları

Kenan S. (Yürütücü)

2013 - 2014

2013 - 2014

The Image of China in the Early Modern Ottoman Empire

Diğer Uluslararası Fon Programları

Kenan S. (Yürütücü)

2012 - 2013

2012 - 2013

III.Selim Döneminde Eski Düzen`den Yeni Düzen`e Geçiş Sürecinde Behiç Efendi ve Lahiyası

Diğer Uluslararası Fon Programları

Kenan S. (Yürütücü)

2011 - 2012

2011 - 2012

Countering Intolerance and Discrimination Against Muslims: Addressing Islamophobia through Education

UFUK 2020 Projesi , H2020 Diğer Kariyer Geliştirme Projeleri

Kenan S. (Yürütücü)

2011 - 2012

2011 - 2012

History of Ottoman Thought - II

Diğer Ülkelerden Üniversiteler Tarafından Desteklenmiş Proje

(Proje Özeti)
Kenan S.

2009 - 2010

2009 - 2010

History of Ottoman Thought - I

Diğer Ülkelerden Üniversiteler Tarafından Desteklenmiş Proje

Kenan S. (Yürütücü)

2005 - 2008

2005 - 2008

The Ottomans and Europe: Travel, Encounter and Interaction

Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje

Kenan S. (Yürütücü)

2001 - 2003

2001 - 2003

Re-embracing Diversity in New York City Public Schools - Columbia University

Diğer Ülkelerden Üniversiteler Tarafından Desteklenmiş Proje

Kenan S. (Yürütücü)

1997 - 2000

1997 - 2000

Muslim Communities in New York City Project - Columbia University

Diğer Ülkelerden Üniversiteler Tarafından Desteklenmiş Proje

Kenan S. (Yürütücü)

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2010 - Devam Ediyor

2010 - Devam Ediyor

OSMANLI ARASTIRMALARI-THE JOURNAL OF OTTOMAN STUDIES

Editörler Kurulu Üyesi



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 13

h-indeksi (WOS): 3