Biyografi
İlk, orta, lise ve üniversite eğitimini İstanbul’da tamamladı. Lisanüstü eğitim ve doktora için New York şehrine gitti (1994); eğitim felsefesi alanına yoğunlaşırken eğitim, felsefe ve tarih programlarında disiplinlerarası yöntemle çalıştı ve çalışmalarını Columbia Üniversitesi’nde tamamladı (2003). Bu üniversitede eğitim, kentleşme, program geliştirme ve kültürlenme konularında gerçekleştirilen farklı projelerde araştırmacı ve yürütücü olarak görev aldı (1996-2003). İstanbul’a döndü (2003) ve çeşitli araştırma, proje çalışmaları ve öğretim için Kahire, New York, Pekin, Kopenhag, Heidelberg ve Viyana’da bulundu.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi’nde dersler vermeye başladı (2007) ve hâlen aynı fakültenin Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı’nın yanı sıra Uluslararası ve Karşılaştırmalı Eğitim Anabilim Dalı’nın da öğretim üyesidir. İlgi alanları arasında modern eğitim felsefeleri, üniversite eğitimi ve uluslararasılaşma, karşılaştırmalı düşünce tarihi, Türk eğitim düşüncesi ve deneyiminin dönüm noktaları, eğitim programları ve öğretim, Türkler ve Avrupa arasında yaşanan sosyo-kültürel etkileşim yer almaktadır.
Eğitim Bilgileri
1995 - 2003
1995 - 2003Doktora
Columbia University, Teachers College, Amerika Birleşik Devletleri
1989 - 1991
1989 - 1991Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
1985 - 1989
1985 - 1989Lisans
Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2003
2003Doktora
Education Under the Impact of Mechanistic and Positivistic Worldviews
Columbia University İn The City Of New York, Teachers College
1991
1991Yüksek Lisans
Ebu Bekr Zekeriya er-Razi'nin et-Tıbbu`r-Ruhani'sinde davranış bozuklukları ve ıslahı
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri
Eğitim Programları ve Öğretim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorProf. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorEnstitü Müdürü
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorMevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1997 - 2003
1997 - 2003Araştırmacı
Columbia Üniversitesi (New York), Araştırmacı
Yönetilen Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
Beşinci sınıf matematik öğretim programı ile bütünleştirilmiş bilimsellik değeri eğitim programının etkililiğinin incelenmesi
Kenan S. (Danışman)
G.ÇELEBİ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ters yüz sınıf modeli ile tasarlanan matematik dersinin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarısı üzerine etkisinin incelenmesi
Kenan S. (Danışman)
H.ZAFER(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul ve Lise Öğrenci ile Öğretmenlerinin Z Kütüphaneler ve Eğitim-Öğretim Süreci Arasındaki İlişkiye Yönelik Algılarının İncelenmesi
KENAN S. (Danışman)
F.İLGÖRMÜŞ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Altıncı sınıf matematik öğretim programı ile sorumluluk değeri eğitim program tasarısının etkililiğinin incelenmesi
Kenan S. (Danışman)
H.AYDEMİR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Locke, Rousseau ve Dewey’e göre eğitim ve deneyim ilişkisi
KENAN S. (Danışman)
D.Savruk(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
OKUL MÜDÜRLERİNİN LİDERLİK STİLLERİ İLE OKUL ETKİLİLİĞİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ
Kenan S. (Danışman)
N.AYAZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
İLKOKULLARDA OKULLAR ARASI BAŞARI FARKI VE NEDENLERİNİN İNCELENMESİ
Kenan S. (Danışman)
A.SAMED(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Examining the role of education in the social inclusion of Syrian refugees in Turkish middle schools
Kenan S. (Danışman)
S.JUSUFBASIC(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Locke, Rousseau ve Dewey'e göre eğitim ve deneyim ilişkisi
Kenan S. (Danışman)
D.SAVRUK(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Osmanlıların modern döneminde kızların eğitimi: İnas rüştiyeleri ve eğitim programları (1859-1908)
KENAN S. (Danışman)
B.EREN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Altıncı sınıf matematik öğretim programı ile bütünleştirilmiş değerler eğitimi program tasarısının etkililiğinin incelenmesi
KENAN S. (Danışman)
S.İPEKÇİ(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Yükseköğretimde uluslararasılaşma: Türkiye örneği (1995-2014)
KENAN S. (Danışman)
G.TAŞÇI(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Matematik dersinde öğrenme merkezleri uygulamasının öğrenciler üzerine etkisi
KENAN S. (Danışman)
B.EŞİYOK(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Rehber öğretmenlerin kişilerarası ilişkilerinin yükleme karmaşıklığı ve cinsiyetçilik bağlamında incelenmesi: İstanbul ili örneği.
KENAN S. (Danışman)
F.DİNÇER(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
The examination of educational philosophy of Turkish national education councils between 1946 and 2014
KENAN S. (Danışman)
H.İŞLER(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Türk milli eğitim sistemi temel ilklerinin gerçekleşme düzeyi (1973-2012)
KENAN S. (Danışman)
N.Çelebi(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Türk millî eğitim sistemi temel ilkelerinin gerçekleşme düzeyi: 1973 - 2012
KENAN S. (Danışman)
N.ÇELEBİ(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. 2013'ten Günümüze Okul Öncesi Eğitim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi
Ündan Keser D., ÜNSAL AKSEBZECİ F. Ö., KENAN S.
Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.99-117, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. Öğretim Elemanlarının COVID-19 Dönemindeki Derslerine Yönelik Fenomenolojik Bir İnceleme
Güneş E. B., KENAN S.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.61, sa.61, ss.101-133, 2025 (Hakemli Dergi)
2022
20223. Internationalization Experiences of Universities in the United States and in Turkey
Taşçı G., Streitwieser B., KENAN S.
Journal of Comparative and International Higher Education , cilt.14, sa.4, ss.132-150, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20224. II. In the Educational Journals of the Constitutional Period Teacher Qualifications
Ozturk K., KENAN S.
INSAN & TOPLUM-THE JOURNAL OF HUMANITY & SOCIETY
, cilt.12, sa.2, ss.204-231, 2022 (ESCI)
2022
20225. Education for All: Teachers’ and School Counselors’ Experiences Educating Syrian Refugee Students in Turkish Public Schools
Jusufbasic S., KENAN S.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.55, sa.55, ss.408-430, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20216. The Issue of Transformation within the Ottoman Empire INTRODUCTION
Somel S. A., KENAN S.
DIMENSIONS OF TRANSFORMATION IN THE OTTOMAN EMPIRE FROM THE LATE MEDIEVAL AGE TO MODERNITY
, cilt.73, ss.1-36, 2021 (SSCI)
2021
20217. J. J. Rousseau’nun Bilim, Etik ve Değerlere Evrensel Bakışı Ekseninde Eğitimi Yeniden Düşünmek
SAVRUK D., KENAN S.
İnsan ve İnsan , sa.27, ss.157-177, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Ambivalent Sexism, Interpersonal Relationships and Attributional Complexity of School Counselors in Istanbul
Dinçer F., KENAN S., ERDEN S.
Anadolu Journal Of Educational Sciences International
, cilt.11, sa.1, ss.323-339, 2021 (TRDizin)
2021
20219. On Moral Development in Education through Experience: Natural and Free Human being in Rousseau
Savruk D., KENAN S.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.2021, sa.26, ss.126-154, 2021 (ESCI)
2021
202110. Metin Kunt: Life and Work
Somel S. A., KENAN S.
DIMENSIONS OF TRANSFORMATION IN THE OTTOMAN EMPIRE FROM THE LATE MEDIEVAL AGE TO MODERNITY
, cilt.73, 2021 (SSCI)
2020
202011. Two Ibrahims: Muteferrika and His Successor - Off The Founders of The Ottoman Printing Press
KENAN S.
OSMANLI ARASTIRMALARI-THE JOURNAL OF OTTOMAN STUDIES
, sa.56, ss.344-346, 2020 (AHCI)
2019
201912. Between men, time and the state: education of girls during the Late Ottoman Empire (1859–1908)
Aydınlık B. E., KENAN S.
Paedagogica Historica
, ss.1-19, 2019 (SSCI)
2019
201913. ANTALYA: Some Accounts, Notices, References and Reports of the City of Antalya, and its History Published in English during the 19th Century, Together with Some Earlier References to the City, its Name and its History Published in English from the 16th to the 19th century
KENAN S.
OSMANLI ARASTIRMALARI-THE JOURNAL OF OTTOMAN STUDIES
, sa.54, ss.367-370, 2019 (AHCI)
2018
201814. İsmail E. Erünsal,Orta Çağ İslam Dünyasında Kitap ve Kütüphâne,
KENAN S.
OSMANLI ARASTIRMALARI-THE JOURNAL OF OTTOMAN STUDIES , 2018 (AHCI, Scopus, TRDizin)
2018
201815. The Challenges of Internationalization in Higher Education: “Heed The Voice of Students!”
TAŞÇI G., KENAN S.
Anthropologist , cilt.32, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201816. From Paper to Practice: Heed the Voice of Students!
Taşçı G., KENAN S.
Anthropologist , 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201817. Teachers' Perspectives on Citizenship Education in England
Onal G., ÖZTÜRK C., KENAN S.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.43, sa.196, ss.243-256, 2018 (SSCI)
2018
201818. Analysis of Legal Actions on the Fundamental Principles of the Turkish NationalEducation1
KÜKEY N., KENAN S.
Anadolu University Journal of Education Faculty , 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201719. İngiltere Vatandaşlık Eğitimi Programı: Toplumsal Temelleri, Boyutları ve Temel Bileşenleri
ÖNAL G., ÖZTÜRK C., KENAN S.
Anadolu Journal of Educational Sciences , cilt.7, ss.373-395, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201720. Ahmed Hamdi Tanpınar, Beş Şehir
KENAN S.
OSMANLI ARASTIRMALARI-THE JOURNAL OF OTTOMAN STUDIES , cilt.49, ss.490-491, 2017 (AHCI)
2017
201721. Education, Administrative Discipline and the Rise of the Modern State in the Ottoman Empire
KENAN S.
MAYDAN Reviews , 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201622. Maurits van den Boogert Aleppo Observed Ottoman Syria Through the Eyes of Two Scottish Doctors Alexander and Patrick Russell
KENAN S.
OSMANLI ARASTIRMALARI-THE JOURNAL OF OTTOMAN STUDIES , cilt.48, ss.477-482, 2016 (AHCI, Scopus, TRDizin)
2016
201623. Aleppo Observed: Ottoman Syria Through the Eyes of Two Scottish Doctors, Alexander and Patrick Russell (Studies in the Arcadian Library)
KENAN S.
OSMANLI ARASTIRMALARI-THE JOURNAL OF OTTOMAN STUDIES
, sa.48, ss.477-482, 2016 (AHCI)
2015
201524. The Formative Period of the Modern University
KENAN S.
OSMANLI ARASTIRMALARI-THE JOURNAL OF OTTOMAN STUDIES
, sa.45, ss.333-367, 2015 (AHCI, Scopus, TRDizin)
2015
201525. Modern Üniversitenin Oluşum Süreci
KENAN S.
Osmanlı Araştırmaları/ The Journal of Ottoman Studies
, ss.333-367, 2015 (AHCI)
2014
201426. Confronting and integrating modernity Religious education and curriculum reforms in Turkey
KENAN S.
MUSLIM EDUCATION IN THE 21ST CENTURY: ASIAN PERSPECTIVES
, ss.162-179, 2014 (SSCI)
2013
201327. Reinhold Lubena the Seyahatnamesi: Osmanli the country, 1587-1589
KENAN S.
OSMANLI ARASTIRMALARI-THE JOURNAL OF OTTOMAN STUDIES
, sa.42, ss.447-448, 2013 (AHCI)
2013
201328. In the last Grand Vizier in the Ottoman Period
Kenan S.
OSMANLI ARASTIRMALARI-THE JOURNAL OF OTTOMAN STUDIES
, sa.42, ss.451, 2013 (AHCI)
2013
201329. The Guest Editor's Preface
Kenan S.
OSMANLI ARASTIRMALARI-THE JOURNAL OF OTTOMAN STUDIES
, sa.41, 2013 (AHCI)
2013
201330. Ottoman Empire and European Theatre I: The Age of Mozart and Selim III (1756-808)
KENAN S.
OSMANLI ARASTIRMALARI-THE JOURNAL OF OTTOMAN STUDIES
, sa.42, ss.449-450, 2013 (AHCI)
2013
201331. Türk Eğitimi ve Deneyiminin Dönüm Noktaları Üzerine bir Çözümleme
KENAN S.
OSMANLI ARASTIRMALARI-THE JOURNAL OF OTTOMAN STUDIES , cilt.41, ss.1-32, 2013 (AHCI)
2013
201332. An Analysis of the Turning Points in Turkish Educational Thought and Experience
Kenan S.
OSMANLI ARASTIRMALARI-THE JOURNAL OF OTTOMAN STUDIES
, sa.41, ss.1-31, 2013 (AHCI)
2013
201333. Crusading and The Ottoman Threat 1453-1505
Kenan S.
OSMANLI ARASTIRMALARI-THE JOURNAL OF OTTOMAN STUDIES
, sa.42, ss.443-447, 2013 (AHCI)
2013
201334. Hayallerdeki "Turk"
Kenan S.
OSMANLI ARASTIRMALARI-THE JOURNAL OF OTTOMAN STUDIES
, sa.42, ss.442-443, 2013 (AHCI, TRDizin)
2012
201235. Üniversite
KENAN S.
OSMANLI ARASTIRMALARI-THE JOURNAL OF OTTOMAN STUDIES
, cilt.42, ss.338-348, 2012 (TRDizin)
2011
201136. The Life and Works of a late Ottoman Bureaucrat, Ali Fuat Turkgeldi as seen through the eyes of his son, Ali Turkgeldi, a Republican Ambassador
KENAN S.
OSMANLI ARASTIRMALARI-THE JOURNAL OF OTTOMAN STUDIES
, sa.37, ss.139-164, 2011 (AHCI)
2011
201137. Abundance of my life, vol 1
Kenan S.
OSMANLI ARASTIRMALARI-THE JOURNAL OF OTTOMAN STUDIES
, sa.37, ss.214-221, 2011 (AHCI)
2009
200938. The Missing Dimension of Modern Education: Values Education
KENAN S.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.9, sa.1, ss.279-295, 2009 (SSCI)
2009
200939. Modern Eğitimde Kaybolan Nokta Değerler Eğitimi Missing Dimension of Modern Education Values Education
KENAN S.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri , 2009 (SSCI)
2005
200541. Reconsidering peace and multicultural education after 9/11: The case ofeducational outreach for Muslim sensitivity curriculum in New York City.
KENAN S.
Kuram Ve Uygulamada Egitim Bilimleri , cilt.5, ss.172-180, 2005 (SSCI)
2003
200342. İslam Dünyası’nın Duraklama Sebepleri Üzerine Ünlü İlimler Tarihçisi Fuat Sezgin’i Dinlemek
KENAN S.
Değerler Eğitimi Dergisi , cilt.1, sa.4, ss.73-98, 2003 (Hakemli Dergi)
2001
200143. Hekim Filozof Ebu Bekir er-Razi Bir Mülhid miydi?
KENAN S.
Divan: İlmi Araştırmalar Dergisi , cilt.6, sa.10, ss.187-197, 2001 (TRDizin)
1999
199944. Ebu Bekr Zekeriyya er Razi nin et Tıbbu r Ruhani sinde Davranış Bozuklukları ve Islahı
KENAN S.
Tıp Tarihi Araştırmaları , cilt.9, ss.73-184, 1999 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. The arm is broken, and cannot stay hidden in the sleeve: Tevfik Fikret’s open outcry for his sister’s agonizing death in 1902 while facing off the tradition
KENAN S.
Women and Education in the Public Eye in the 19th and 20th Centuries, Umea, İsveç, 31 Ekim - 01 Kasım 2024, (Özet Bildiri)
2024
20242. AI prompt rubric: Validity and reliability study
İnan N., KENAN S., CENGİZHAN S.
AI and Robotics in Education, 27 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2023
20233. Ortaöğretim Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Dijital Öğretim Becerileri (UZEDÖB)’ne Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Gürültü E., KENAN S., EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE S.
18. KENAN SEYFİ., EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE SEVAL., GÜRÜLTÜ ERCAN. "Ortaöğretim Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Dijital Öğretim Becerileri (UZEDÖB)’ne Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi". Aydın Adnan Menderes Üniversitesi 11. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 26-28 Ekim, 2023, Aydın, Türkiye, 26 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
20234. Türk Eğitim Sisteminin Felsefesi
KENAN S.
Cumhuriyetimizin 100. Yılında Eğitim Sistemimizin Durumu, İstanbul, Türkiye, 31 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
20235. Uzaktan Eğitim Dijital Öğretim Becerileri Ölçeği (UZEDÖB)’nin Geliştirilmesi
Gürültü E., KENAN S., EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE S.
19. KENAN SEYFİ., EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE SEVAL., GÜRÜLTÜ ERCAN. "Uzaktan Eğitim Dijital Öğretim Becerileri Ölçeği (UZEDÖB)’nin Geliştirilmesi". Aydın Adnan Menderes Üniversitesi 11. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 26-28 Ekim, 2023, Aydın, Türkiye, 26 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2019
20196. Tartışmalı Konuların Öğretimi: Sosyal Bilgiler Derslerinde Zorlukları ve Olanakları Ele Almak
BAKİ PALA Ç., ÖZTÜRK C., KENAN S.
8TH INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON SOCIAL STUDIES EDUCATION, 7 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
20197. Çelişkili duygulu cinsiyetçilik, kişilerarası ilişkiler ve kişi algısı: İstanbul’daki okul psikolojik danışmanları üzerine bir yol analizi çalışması.
Dinçer F., Kenan S., Erden Çınar S.
21. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Antalya, Türkiye, 25 - 28 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20198. Eğitim ve Deneyimin Kökenleri Üzerine: John Locke ve Tabula Rasa Kavramı
Savruk D., KENAN S.
EJERCongress2019 Bildiri Kitabı, 19 - 22 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20199. Çelişkili Duygulu Cinsiyetçilik, Kişilerarası İlişkiler Ve KişiAlgısı: İstanbul’daki Okul Psikolojik Danışmanları Üzerine BirYol Analizi Çalışması
DİNÇER F., KENAN S., ERDEN S.
21. ULUSLARARASI PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK KONGRESİ, Antalya, Türkiye, 24 Ekim - 27 Ocak 2019, (Özet Bildiri)
2018
201810. Amerika’da Üniversitelerin Uluslararasılaşmasını Çalışırken Yaşanılan Zorluklar ve Fırsatlar
TAŞÇI G., KENAN S.
EYFOR, Antalya, Türkiye, 1 - 04 Kasım 2018, ss.613, (Özet Bildiri)
2018
201811. The State of Citizenship Education in England: Pupils’ and Teachers’ Views
ÖNAL G., ÖZTÜRK C., KENAN S.
The 6th EARLI SIG 13 Conference 2nd InZentIM Conference: Migration, Social Transformation, and Education for Democratic Citizenship, Essen, Almanya, 27 - 29 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)
2018
201812. The Conceptualisation of Citizenship Education in England: Students, Teachers and Experts’ Views
ÖNAL G., ÖZTÜRK C., KENAN S.
The 5th International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201813. Stages of Conflict Resolution in Yahsh Treaty in the Late 18th Century
KENAN S.
Conflict Management in Modern Diplomacy, 8 - 10 Şubat 2018
2017
201714. Geleceğin Öğretmeni
KENAN S.
Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Konferansı, Sivas, Türkiye, 8 - 09 Aralık 2017
2017
201715. How Ottoman Envoys Conceptualized Their Encounters with Europe in the 18th Century
KENAN S.
International Summer School of Renmin University of China, Pekin, Çin, 1 - 21 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. Bireyin Estetik Eğitimi ve Okuryazarlığı Üzerine Düşünceler
KENAN S.
Güzel Sanatlar Eğitimi-Toplum Bilimleri Etkileşimi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. Varoluş Felsefeleri Bağlamında ve Eğitim-Öğretim Sürecine bir Bakış
KENAN S., DİNÇER D.
II.Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 3 - 07 Mayıs 2017
2017
201718. Varoluş felsefeleri bağlamında öğretmenliğe ve eğitim-öğretim sürecine bir bakış
KENAN S., DİNÇER D.
II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2017, ss.56-57, (Özet Bildiri)
2017
201719. How Ottoman Envoys Conceptualize Their Cultural Encounters with Europe in the 18th Century
KENAN S.
The Performance of Diplomacy in the Early Modern World, Viyana, Avusturya, 17 - 18 Mart 2017
2016
201620. Türkiye de Eğitimin Tanımını Yeniden Düşünmek
KENAN S.
Gelenekten Geleceğe Eğitim/ Education from Tradition to Future, 29 Eylül - 02 Ekim 2016
2016
201621. Holding the Truth in Balance Katib Çelebi s Conception of Knowledge and Education in the 17th Century Ottoman Empire
KENAN S.
RUC International Summer School, 17 - 18 Temmuz 2016
2016
201622. 1792 deki İstanbul Medrese Teftişi Defterinden Neler Öğrenebiliriz
KENAN S.
IV. Osmanlı İstanbulu Uluslararası Sempozyumu, 20 - 22 Mayıs 2016
2016
201623. Klasik Dönem Osmanlı Dünyasında Çocuk Algısı
KENAN S.
Osmanlı İmparatorluğu'nda Çocukluğun Tarihi Uluslararası Sempozyumu, 6 - 07 Mayıs 2016
2016
201624. Malumat Çağında Okuryazarlığı Tekrar Düşünmek
KENAN S.
Öğretmen Okullarının 168. Kuruluş Yıldönümü Anısı, Türkiye, 16 Mart 2016
2015
201525. İsmail Gaspıralı nın Eğitim Öğretim Maarif Felsefesi
KENAN S.
Kırım'da İslami Eğitim: Tarihi Geçmişi ve Gelişim Yolları, 10 - 13 Ekim 2015
2015
201526. New Approaches to Old Teachings Modernising Islamic Education in Ottoman Turkey
KENAN S.
Aufbruch zu neuen Ufern: Aufgaben, Problemlagen und Profile einer islamischen Religionpadagogik im europaischen Kontext, 18 - 19 Eylül 2015
2015
201527. How Muslim Scientists Examined the Book of Nature in the Classical Period
KENAN S.
Renmin University of China Monthly Conferences, 13 - 15 Temmuz 2015
2015
201528. Education Administrative Discipline and the Formation of Modern State during the Selim III Era Inspection of Medreses in 1792
KENAN S.
2015 RCAC Fellows' Symposium-Koç Üniversitesi, 29 - 31 Mayıs 2015
2015
201529. The Education of an Ottoman Envoy During the Early Modern Period
KENAN S.
Culture, Diplomacy and Peacemaking, 28 - 29 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Çok Disiplinlilik Bağlamında Eğitim Bilimleri Konuşmaları
KENAN S., CENGİZHAN S., Yücelsin Taş Y. T.
Marmara Üniversitesi, İstanbul, 2023
2022
20222. Dekanın Konuşması
KENAN S.
Bugünden Geleceğe İlkokulda Eğitim Çalıştayı, Bülent Özden, Editör, Marmara Üniversitesi Yayınları, İstanbul, ss.6-7, 2022
2021
20213. Yükseköğretimde Uluslararasılaşma: Teoriden Uygulamaya
Taşçı G., KENAN S.
Pegem Akademi, Ankara, 2021
2021
20214. Dimensions of Transformation in the Ottoman Empire from the Late Medieval Age to Modernity
KENAN S., SOMEL S. A.
Brill, Leiden, 2021
2021
20215. Introduction: The Issue of Transformation within the Ottoman Empire
SOMEL S. A., KENAN S.
Dimensions of Transformation in the Ottoman Empire from the Late Medieval Age to Modernity, Seyfi Kenan, Selçuk Akşin Somel, Editör, Brill, Leiden, ss.1-36, 2021
2019
20196. Holding the Truth in Balance
KENAN S.
Kitab-ı Hedaya, Sevgi Ağcagül - Henning Sievert, Editör, Bonn University Press, Bonn, ss.133-151, 2019
2019
20197. Phases of Internationalisation inHigher Education Policies in Turkey: 1981-2018
Taşçı G., KENAN S.
A New Perspective in Social Sciences, Doğa Yaşar Sarıipek, Bora Yenihan, Valentina Franca, Editör, Frontpage Publications, ss.323-328, 2019
2016
20168. Tevfik Fikret'in Eğitim Felsefesi: Fikri Hür, Vicdanı Hür Birey Yetiştirmek
KENAN S.
Ölümünün 100 Yılın Tevfik Fikret Sempozyumu, Ata Yersu, Editör, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kütüphane ve Müzeler Müdürlüğü, İstanbul, ss.49-76, 2016
2016
20169. Üniversite'nin Kısa Tarihi
KENAN S.
Dünya da ve Türkiye de Üniversite, Necmettin Tozlu, Vefa Taşdelen, Mehmet Önal, Editör, Bayburt Üniversitesi Yayınları, Ankara, ss.5-34, 2016
2016
201610. İsmail Gaspıralı'nın Eğitim-Öğretim Felsefesi
KENAN S.
Mejdunarodnoy nauchno prakticheskoy konferentsii Islamskoye obrazovaniye v Krımu Istoricheskiye vehi i puti vozrojdeniya Posvyaschyennoy 515 letiyu Zincirli medrese I pamyati ego osnovatelya Mengli Geray hana, A. İsmailov, E. Muratova, S. Eminova, Editör, Terdjiman, Sbornik materialov, Simferopol, ss.170-184, 2016
2013
201313. Deutsch türkische Begegnungen Alman Türk Tesadüfleri Kemal Beydilli ye Armağan
KENAN S.
EB-Verlag, Berlin, 2013
2013
201314. III. Selim Döneminde Medreselere Çekidüzen Verme: 1792’de İstanbul Medreseleri’nin Denetimi
KENAN S.
Deutsch-türkische Begegnungen. Alman Türk Tesadüfleri. Festschrift für Kemal Beydilli. Kemal Beydilli’ye Armağan, Kenan, Seyfi & Hedda Reindl-Kiel, Editör, EB Verlag, Bonn, ss.438-463, 2013
2010
201015. Nizam ı Kadim den Nizam ı Cedid e III Selim ve Dönemi Selim III and his Era from Ancien Regime to New Order
KENAN S.
İSAM Yayınları, İstanbul, 2010
2010
201016. Osmanlılar ve Avrupa Seyahat Karşılaşma ve Etkileşim Ottomans and Europe Travel Encounter and Interaction
KENAN S.
İSAM Yayınları, İstanbul, 2010
2010
201017. III.Selim Dönemi Eğitim Anlayışında Arayışlar
KENAN S.
Nizam ı Kadim den Nizam ı Cedid e III Selim ve Dönemi Selim III and His Period from Ancien Régime to New Order, Seyfi Kenan, Editör, İSAM Yayınları, İstanbul, ss.129-163, 2010
Ansiklopedide Bölümler
Desteklenen Projeler
2019 - 2020
2019 - 2020Bridging Sound and Culture
Diğer Ülkelerden Üniversiteler Tarafından Desteklenmiş Proje
Kenan S. (Yürütücü)
2017 - 2019
2017 - 2019Turning Words into Action
UFUK 2020 Projesi , H2020 Diğer Kariyer Geliştirme Projeleri
Kenan S. (Yürütücü)
2017 - 2018
2017 - 2018Osmanlı Elçileri 18. Yüzyılda Avrupa ile Kültürel Karşılaşmalarını Nasıl Kavramsallaştırdı?
Diğer Uluslararası Fon Programları
Kenan S. (Yürütücü)
2014 - 2015
2014 - 2015The Search for New Order in Education in the Late 18th Century The Inspection of Medreses in 1792
Diğer Uluslararası Fon Programları
Kenan S. (Yürütücü)
2014 - 2015
2014 - 2015Reconsidering the Idea of Educated Person in the Twenty First Century
Diğer Uluslararası Fon Programları
Kenan S. (Yürütücü)
2013 - 2014
2013 - 2014The Image of China in the Early Modern Ottoman Empire
Diğer Uluslararası Fon Programları
Kenan S. (Yürütücü)
2012 - 2013
2012 - 2013III.Selim Döneminde Eski Düzen`den Yeni Düzen`e Geçiş Sürecinde Behiç Efendi ve Lahiyası
Diğer Uluslararası Fon Programları
Kenan S. (Yürütücü)
2011 - 2012
2011 - 2012Countering Intolerance and Discrimination Against Muslims: Addressing Islamophobia through Education
UFUK 2020 Projesi , H2020 Diğer Kariyer Geliştirme Projeleri
Kenan S. (Yürütücü)
2011 - 2012
2011 - 2012History of Ottoman Thought - II
Diğer Ülkelerden Üniversiteler Tarafından Desteklenmiş Proje
(Proje Özeti)
Kenan S.
2009 - 2010
2009 - 2010History of Ottoman Thought - I
Diğer Ülkelerden Üniversiteler Tarafından Desteklenmiş Proje
Kenan S. (Yürütücü)
2008 - 2010
2008 - 2010Nizâm-ı Kadîm’den Nizâm-ı Cedîd’e III. Selim ve Dönemi/ Selim III and His Era from Ancien Regime to New Order
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
Kenan S. (Yürütücü)
2005 - 2008
2005 - 2008The Ottomans and Europe: Travel, Encounter and Interaction
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
Kenan S. (Yürütücü)
2001 - 2003
2001 - 2003Re-embracing Diversity in New York City Public Schools - Columbia University
Diğer Ülkelerden Üniversiteler Tarafından Desteklenmiş Proje
Kenan S. (Yürütücü)
1997 - 2000
1997 - 2000Muslim Communities in New York City Project - Columbia University
Diğer Ülkelerden Üniversiteler Tarafından Desteklenmiş Proje
Kenan S. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam Ediyor