Ters yüz sınıf modeli ile tasarlanan matematik dersinin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarısı üzerine etkisinin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HÜSEYİN ZAFER KALAFAT

Danışman: Seyfi Kenan

Özet:

Teknolojik gelişmeler ve bu gelişmelerin toplum ve çocuklar üzerinde yarattığı yeni durumlar eski öğretim modellerinin işlevini her geçen gün yitirmesine neden olmuştur. Bu durum yeni öğretim modellerini geliştirmenin ve bunları öğrenciler üzerinde sınamanın önemini artırmıştır. Bu araştırmanın amacı, içinde teknolojik bileşenleri barındıran ve yapılandırmacı yaklaşım uygulamalarını destekleyen TYS öğretim modelinin öğrencilerin matematik başarıları üzerine etkisini incelemektir. Bu doğrultuda, nicel araştırma yöntemine uygun olarak ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu seçkisiz olmayan atama ile İstanbul Sarıyer ilçesinde yer alan İTO Yeniköy Mehmetçik Ortaokulu’nun 7. sınıf öğrencileri arasından oluşturulmuştur. Çalışma grubu deney ve kontrol gruplarından oluşmaktadır. Her bir grupta 27 kişi olmak üzere çalışmada toplamda 54 katılımcı yer almaktadır. Araştırmanın uygulama süreci 6 hafta boyunca “Cebirsel İfadeler ve Denklemler” konusunu kapsayacak şekilde sürdürülmüştür. Kontrol grubunda geleneksel öğretim modeli uygulanmıştır. Deney grubunda ise TYS öğretim modeli temel alınarak dersler işlenmiştir. Deney grubndaki ders işleyişine grup çalışması, tartışma, problem çözme, işbirlikli öğrenme ve akran öğretimi gibi farklı öğretim modelleri de dâhil edilmiştir. Deney grubu öğrencilerinin izleyebilmeleri için 9 adet ders videosu çekilip Youtube üzerinden paylaşılmıştır. Veriler araştırmacının hazırladığı açık uçlu sorulardan oluşan “Akademik Başarı Testi” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde, deney ve kontrol grubunun grup içi ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir fark olup olmadığına ilişkin ilişkili örneklemler için t-testi kullanılmıştır. Elde edilen verilere göre, deney ve kontrol grubunun her ikisinin de son test puanlarının ön test puanlarına göre anlamlı bir şekilde arttığı görülmüştür. Deney ve kontrol grubunun son test puanları arasında anlamlı bir farklılaşma olup olmadığının belirlenmesi için tek yönlü ANCOVA testi kullanılmıştır. Yapılan analizin sonucunda deney grubu ile kontrol grubunun son test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Bu sonuç TYS modelinin matematik öğretiminde doğru ve etkin şekilde kullanıldığında olumlu sonuçlar verebileceği şeklinde yorumlanabilir. -------------------- Technological developments and the new situations created by these developments on society and children have caused the old teaching models to lose their function day by day. This has increased the importance of developing new teaching models and testing them on students. The aim of this study is to investigate the effect of “Flipped Classroom” teaching model on the mathematical achievement of students, which includes technological components and supports constructivist approach applications. In this respect, a quasi-experimental, pretest - posttest control group model was used in accordance with the quantitative research method. The study group of the research was composed of a non-selective assignment and the seventh grade students of ITO Yenikoy Mehmetcik Secondary School located in Sarıyer district of Istanbul. The study group consisted of experimental and control groups. A total of 54 participants composed of 27 students in each group were included in the study. The implementation period of the research was continued for 6 weeks including “Algebraic Expressions and Equations” subjects. In the control group, the traditional teaching model was applied. In the experimental group, lessons were taken on the basis of “Flipped Classroom” teaching model. Different teaching techniques such as group work, discussion, problem solving, collaborative learning and peer teaching were included in the course. 9 course videos were taken and shared via Youtube to allow students of the experimental group to watch. The data were collected by “Academic Achievement Test” consisting of the classical questions prepared by the researcher. In the analysis of the data, t-test was used for the related samples to determine whether there was a significant difference between the in-group pre-test and post-test scores of the experimental and control groups. According to the data obtained, it was seen that the final test scores of both the experimental and control groups increased significantly compared to the pre-test scores. One-way ANCOVA test was used to determine whether there was a significant difference between the post-test scores of the experimental and control groups. As a result of the analysis, there was a significant difference between the experimental and control groups' posttest scores in favor of the experimental group. This result showed that “Flipped Classroom” model gives positive results when used correctly and effectively in mathematics teaching.