Biyografi
Prof. Dr. Seval ERDEN ÇINAR
Lisans eğitimini Marmara Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalı’nda tamamladıktan sonra, Boğaziçi Üniversitesi’nde Dil Hazırlık okulunun ardından Gelişim Psikolojisi yüksek lisansına başlayan Erden, Marmara Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalı’ndan 2003 yılında uzmanlık, 2008 yılında doktora, 2015 yılında doçent ve 2021 yılında da profesör unvanı almıştır.
Bilişsel davranışçı yaklaşımlar ve uygulamaların yanı
sıra gelişim dönemleri ve sorunları; bağlanma, öfke, stres, suçluluk, utanç,
yalnızlık gibi duygular; şemalar ve kişilerarası ilişkiler, cinsiyet ve
öğrenilmiş cinsiyet rollerini içeren kadın çalışmaları, istismar uzmanın ilgi
alanlarından bazılarını oluşturmaktadır. Bu
konularla ilgili uluslararası indekslerde taranan dergilerde ve ulusal hakemli
dergilerde yayınlanmış makaleleri, alanıyla ilgili muhtelif kitaplarda bölüm
yazarlığı ve bölüm çevirmenlikleri, uluslararası ve ulusal kongrelerde
bildirileri bulunmaktadır. Erden Çınar “Çocuk Psikolojisi”, “Bilişsel
Davranışçı Kuram Temelli Grupla Psikolojik Danışma Uygulamaları”, “Kişilerarası
İlişkiler”, Ana-Baba Rehberi- “Çocuk Gelişiminde Aile Ortamının Rolü” ve “Aile
İçi Sağlıklı İletişim” kitaplarının yazarıdır. Ayrıca, “Ergenlikten Yetişkinliğe Grupla Psikolojik Danışma”, “Rehberlik”, “Yaşam
Boyu Gelişim Dönemleri”, “Fizyolojik Psikoloji”, “Ruh Sağlığı”, “Eğitim Psikoloji”
ve “Eğitim Bilimleri” kitaplarında bölüm yazarlıkları bulunmaktadır. 2012 yılında
ERASMUS Öğretim Üyesi Değişim Programı çerçevesinde Münster Üniversitesi
(Almanya) Psikoloji Bölümü ve Psikolojik Danışma Merkezi’nde; 2024 yılında
da Portekiz / Fafe Üniversitesinde (Fafe University Instituto Europeu de
Estudos) misafir öğretim üyesi olarak bulunmuştur.
2000 yılından bu yana bireyle ve grupla psikolojik danışma faaliyetlerini sürdüren Seval Erden Çınar, evli ve bir çocuk annesidir.
Eğitim Bilgileri
2003 - 2008
2003 - 2008Doktora
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2001 - 2003
2001 - 2003Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık (Yl) (Tezli), Türkiye
1997 - 1998
1997 - 1998Yüksek Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Rektörlük, İngilizce Hazırlık Okulu, Türkiye
1993 - 1997
1993 - 1997Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
Genç yetişkinlikte kişilerarası ilişkilerin cinsiyet, cinsiyet rolleri ve yalnızlık algısı açısından incelenmesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2003
2003Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının öfke ve öfke ifade stilleri ile bağlanma stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2023
2023EMDR 2. Düzey Ergen ve Yetişkin Terapisi Uygulayıcılığı
Mesleki Eğitim
İstanbul- Enstitü Ay EMDR ve Psikoloji Enstitüsü & DBE Davranış Bilimleri Enstitülü
2022
2022EMDR 1. Düzey Ergen ve Yetişkin Terapisi Uygulayıcılığı
Mesleki Eğitim
İstanbul- Enstitü Ay EMDR ve Psikoloji Enstitüsü & DBE Davranış Bilimleri Enstitülü
2020
2020Qualitative and Mixed Methods Data Analyses with MAXQDA: Introduction to MAXQDA – MAXQDA 2020.
Veri Analizi
MAXQDA 2020
2012
2012Nitel Araştırma ve Nitel Veri Analizi
Veri Analizi
Ankara Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorProf. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2015 - 2021
2015 - 2021Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2012 - 2015
2012 - 2015Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2008 - 2012
2008 - 2012Öğretim Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1999 - 2008
1999 - 2008Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorEnstitü Danışma Kurulu
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorEnstitü Yönetim Kurulu Üyesi
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorTopluma Hizmet Uygulamaları Koordinatörlüğü
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam EdiyorFarabi Programı Kurum Koordinatörü
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam EdiyorFarabi Programı Kurum Koordinatörü
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2016 - 2016
2016 - 2016Bölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2012 - 2012
2012 - 2012Erasmus Personel Hareketliliği Eğitim Alma Faaliyeti- Amanya Munster Universitesi
Munster Üniversitesi - Almanya, Erasmus Personel Hareketliliği Eğitim Alma Faaliyeti- Amanya Munster Universitesi
Verdiği Dersler
Doktora
Bilişsel ve Davranışçı Psikolojik Danışma Uygulamaları
Bilişsel ve Davranışçı Psikolojik Danışma Uygulamaları
Lisans
Motivation and Emotion
Topluma Hizmet Uygulamaları
ALAN ÇALIŞMASI
Kurum Deneyimi
Grupla Psikolojik Danışma
Gelişim Psikolojisi I
Psikolojik Testler
Gelişim Psikolojisi II
Rehberlik
Grupla Psikolojik DAnışma
Kurum Deneyimi
Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Alan ÇAlışması
Topluma Hizmet Uygulamaları
Rehberlik ve Psikolojik Danışma
Gelişim Psikolojisi 1
Psikolojik Testler
Rehberlik
Topluma Hizmet Uygulamaları
Okullarda Gözlem
Gelişim Psikolojisi 2
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Kaygı Düzeyi Yüksek Kadınların Gözünden Kaygı: Nitel Bir Çalışma
Erden Çınar S. (Danışman)
K.ARDİTİ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
SURİYELİ EBEVEYNLERİN, ÇOCUKLARININ ALDIKLARI EĞİTİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Erden Çınar S. (Danışman)
E.ÇAKI(Öğrenci)
2023
2023Doktora
BAĞLANMA STİLLERİ İLE PSİKOLOJİK SAĞLAMLIK ARASINDAKİ İLİŞKİDE ÖZ-ANLAYIŞIN ARACILIK ROLÜ
Erden Çınar S. (Danışman)
E.AYDIN(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Bilişsel uyumsuzluk, düşünme stilleri ve sosyal destek kaynakları arasındaki ilişki: Ürdün üniversitesi öğrencileri üzerine bir inceleme
Erden Çınar S. (Danışman)
M.MAJDI(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Annelik Kimliğine Geçiş Sürecinin Narrative Yaklaşım Bağlamında İncelenmesi
Erden Çınar S. (Danışman)
S.DİNÇ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Genç yetişkinlerde ebeveynleştirilme ile affetme arasındaki ilişkide öz-şefkatin aracı rolü
Erden Çınar S. (Danışman)
H.SOYLU(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Ergenlerde pozitif risk alma ölçeği'nin Türkçe'ye uyarlanması: Dilsel eşdeğerlik, geçerlik ve güvenirlik çalışması
Erden Çınar S. (Danışman)
H.BAYSAL(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Pozitif öğretmen özelliklerinin mesleki benlik saygısı ve okul iklimi açısından incelenmesi
Erden Çınar S. (Danışman)
R.ÇETİNEL(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Üniversite öğrencilerinde bağlanma stilleri ve kendine saygı ile ilişki doyumu arasındaki ilişkide aldatılma algısının aracı rolü
Erden Çınar S. (Danışman)
Ç.ÇELİMLİ(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Genç yetişkinlerde büyüme korkusu ile öz şefkat arasındaki ilişkide bilişsel esneklik ve kendini saklamanın aracı rolü
Erden Çınar S. (Danışman)
G.DAŞÇI(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Genç yetişkinlerde sorumluluk duygusunun özgüven, suçluluk ve utanç bağlamında incelenmesi
Erden Çınar S. (Danışman)
M.KUMRU(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Öğrencilerin bireyselleşme ve toplumsallaşma süreçlerinde hayat bilgisi öğretim programları ve ders kitaplarına bir bakış
Erden Çınar S. (Eş Danışman), Kabapınar Y.
C.SUCUOĞLU(Öğrenci)
2021
2021Doktora
DUYGUSAL KAÇINMA: NEDENLERİ, YÖNTEMLERİ, İŞLEVLERİ VE SONUÇLARI ÜZERİNE GÖMÜLÜ BİR ÇALIŞMA
Erden Çınar S. (Danışman)
A.SUMMERMATTER(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Erken dönem uyumsuz şemaların oluşumunun incelenmesi: Bir fenomenoloji çalışması
Erden Çınar S. (Danışman)
N.FUNDA(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Psikolojik danışmanlarda tükenmişlik düzeyinin çok-yönlü eylemli kişilik özellikleri ve yaratıcı kişilik özellikleri açısından incelenmesi
Erden Çınar S. (Danışman)
H.TUZCU(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Obezitede erken dönem uyumsuz şemalar, uyum bozucu şema eylemleri ve psikolojik iyi oluş: Karma araştırma
Erden Çınar S. (Danışman)
U.ULUTÜRK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Annelik bekçiliği ve evlilik uyumunun, baba katılımı ve baba ergen ilişkilerindeki rolünün incelenmesi
Erden Çınar S. (Danışman)
T.Gazi(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Beliren yetişkinlerde romantik kıskançlığın narsistik kişilik özellikleri, reddedilme duyarlılığı ve sosyal yetkinlik beklentisi bağlamında incelenmesi
Erden Çınar S. (Danışman)
D.VAROL(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinde depresyonun çocukluk çağı travmaları, bağlanma ve üstbiliş çerçevesinde incelenmesi
Erden Çınar S. (Danışman)
S.KOÇ(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Genç yetişkinlerin ebeveyn yetkinliklerinin evlilik doyumu ve algıladıkları anne-baba davranışları açısından incelenmesi
Erden Çınar S. (Danışman)
M.DUMAN(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Ergenlerin duygusal şemalarının ve ebeveyn kontrollerinin yeme tutumlarıyla ilişkisinin incelenmesi
ERDEN ÇINAR S. (Danışman)
A.GÜREL(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Ergenlerin problemli internet kullanımının bağlanma stilleri ve bazı sosyo-değişkenler açısından incelenmesi
ERDEN ÇINAR S. (Danışman)
S.KAÇAR(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin akran ilişkilerinin, insani değerler ve öznel iyi oluş düzeyleri açısından incelenmesi
Erden Çınar S. (Danışman)
S.YILMAZ(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Üstün zekalı ergenlerin akran ilişkileri ile öznel iyi oluşları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Erden Çınar S. (Danışman)
F.EROL(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinin arkadaşlık ilişkilerinin ve arkadaş gruplarının incelenmesi
Erden Çınar S. (Danışman)
Ş.TOZLU(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin algıladıkları anne-baba tutumlarının, benlik saygısı ve öğrenilmiş çaresizlik ile ilişkisi
ERDEN ÇINAR S. (Danışman)
Y.YÜCEL(Öğrenci)
Verdiği Kurs ve Eğitimler
2020 - 2020
2020 - 2020Aile Danışmanlığı Sertifika Programı
Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı
Akbağ M., Ekşi H., Erden Çınar S., Şirin A., Canel A. N., Ümmet D., et al.
2019 - 2019
2019 - 2019Aile Danışmanlığı Sertifika Programı
Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı
Akbağ M., Erden Çınar S., Ağır M.
2019 - 2019
2019 - 2019Eğiticilerin Eğitimi
Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı
Erden Çınar S.
2018 - 2018
2018 - 2018Aile Danışmanlığı
Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı
Erden Çınar S., EKŞİ H.
2018 - 2018
2018 - 2018Arabuluculuk Sertifika Programı
Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı
Erden Çınar S.
Makaleler
2025
20251. The psychological burdens of obesity: A mixed-methods exploration of early maladaptive schemas and well-being.
ERDEN ÇINAR S., Ulutürk U.
Research on Education and Psychology (REP) , cilt.9, sa.1, ss.73-96, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. Satisfaction with Therapy and Therapist Scale-Revised: Adaptation to the Turkish Context
ERDEN ÇINAR S., ÜNVERDİ DEMİR B., GÜLCAN ÇAKMAK B.
Bilişsel Davranışçı Psikoterapi ve Araştırmalar Dergisi , cilt.14, sa.2, ss.89-98, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20243. ALDATILMA ALGISI ÖLÇEĞİ’NİN GELİŞTİRİLMESİ
ÇELİMLİ Ç., ERDEN ÇINAR S.
Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.229-243, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20234. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EŞ SEÇİM TUTUMLARINDA SINIRLANDIRICI İNANÇLARININ, ÖZ ANLAYIŞ VE FARKINDALIK BAĞLAMINDA İNCELENMESI: BİR YAPISAL EŞİTLİK MODELİ ÇALIŞMASI
ERDEN ÇINAR S., Akca Erol F., Kaplaner K.
Uluslararasi Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.7, sa.3, ss.827-837, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20235. Adaptation of The Positive Risk-Taking Scale in Adolescents to Turkish: A Study of Linguistic Equivalence, Validity, and Reliability
ERDEN ÇINAR S., BAYSAL H.
Humanistic Perspective , cilt.5, sa.2, ss.873-897, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20236. Understanding Early Maladaptive Schemas Formation with Traumatic Experiences in Childhood: A Qualitative Study
Baser Baykal N., ERDEN ÇINAR S.
JOURNAL OF AGGRESSION MALTREATMENT & TRAUMA
, cilt.32, sa.4, ss.555-573, 2023 (SSCI)
2022
20227. The Adaptation of the adult ınterpersonal acceptance-rejection scale into Turkish and the examination of its psychometric properties,
TURGUT T., ERDEN ÇINAR S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATIONAL STUDIES , cilt.9, sa.3, ss.677-690, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20228. The relationship between self-esteem and approval dependence in university students: The serial mediation of interaction anxiety and insight.
Saruhan V., Erden Çınar S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATIONAL STUDIES , cilt.9, sa.2, ss.126-137, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20229. Özgül öğrenme bozukluğu tanılı kaygılı ortaokul öğrencisine yönelik bilişsel davranışçı temelli danışmanlık uygulaması.
ERDURAN TEKİN Ö., ERDEN ÇINAR S.
Journal of Sustainable Educational Studies (JSES) , cilt.1, ss.281-294, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202210. Ergenlerde İnternette Oyun Bağımlılığı Düzeyi ve Algılanan Sosyal Destek Arasındaki İlişkide Oyun Süresinin ve İşlevsel Olmayan İnanışın Aracı Rolü
Yavuz O., ERDEN ÇINAR S.
Bağımlılık Dergisi
, cilt.23, sa.1, ss.52-60, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202211. The Mediating Role of Social Media Usage Habits in the Relationship Between FoMO and Nomophobia
Okur S., Acar Bulut Ö., Erden Çınar S.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.15, sa.1, ss.126-145, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202212. The Relationship Between Posttraumatic Growth and Psychological Resilience in the Covid-19 Pandemic: The Mediating Role of Cognitive Flexibility and Positive Schemas
ERDEN ÇINAR S., Boyalı C., Özkapu Y.
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi
, cilt.12, sa.64, ss.1-17, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202213. BELİREN YETİŞKİN İLİŞKİLERİNDEKİ MANİPÜLASYONLARDA AİDİYET HİSSİNİN GÜCÜ
ERDEN ÇINAR S., Yazıcı S., Tekiner B.
Toplum ve Sosyal Hizmet
, cilt.33, sa.1, ss.97-112, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202114. Düşük öz saygıya bağlı psikolojik sorunlarla başa çıkma ve öz saygıyı artırmaya yönelik psikolojik danışma süreci: Bir olgu sunumu
Turgut T., Erden Çınar S.
Humanistic Perspective , cilt.3, sa.2, ss.281-305, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202115. Ambivalent Sexism, Interpersonal Relationships and Attributional Complexity of School Counselors in Istanbul
Dinçer F., KENAN S., ERDEN S.
Anadolu Journal Of Educational Sciences International
, cilt.11, sa.1, ss.323-339, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202116. Ergenlerde Heyecan Arayışı, Yıkıcı Davranışlar ve Üst Bilişsel Farkındalığın Siber Zorbalığı Yordayıcılığı
ERDEN ÇINAR S., ERDURAN TEKİN Ö., Keçeci B., Çetin D.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.54, sa.54, ss.169-187, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202017. Çok Boyutlu Zorbalık Mağduriyeti Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Ime Y., Erden S., Keskinoğlu M. S., Kütük H.
e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.7, ss.137-152, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202018. Relationship between world assumptions and resilience in psychological counsellors: The mediating role of self-orientations. European Journal of Educational Research, 9 (3), 1211-1223. ISSN: 2165-8714
ERDEN S.
European Journal of Educational Research
, cilt.9, sa.9, ss.1211-1223, 2020 (Scopus)
2020
202019. Bilişsel davranışçı temelli psiko-eğitim programının psikolojik dayanıklılık ve duygu düzenleme üzerindeki etkisi
Erden S., Eminoğlu Z.
OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi , cilt.15, sa.21, ss.1401-1429, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201920. Bilişsel davranışçı yaklaşım temelli bir psikolojik danışma programının ergenlerin sosyal fobi ve mizah düzeylerine etkisi. Mersin , 15 (3), 831 – 844.
Kermen U., Erden S.
Mersin Üniversitesi (MEÜ) Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.15, sa.3, ss.831-844, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201921. Bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı grupla psikolojik danışma uygulamasının üniversite öğrencilerinin gelecek kaygıları ve yetkinlik inançları üzerine etkisi.
Erden Çınar S., Dinç S.
E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.10, sa.3, ss.15-28, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201822. The predictors of school refusal: Depression, anxiety, cognitive distortion and attachment
Tekin I., Erden S., Şirin A. A., Büyüköksüz E.
Journal of Human Sciences , cilt.15, sa.3, ss.1519-1529, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201823. Bilişsel davranışçı temelli grupla psikolojik danışma programının ergenlerin psikolojik dayanıklılığına ve mizah düzeyine etkisi
Akça Koca D., Erden Çınar S.
Yaşam Becerileri Psikoloji Dergisi , cilt.2, sa.3, ss.61-72, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201724. Enhancing hope, resilience, emotional and ınterpersonal skills in counsellor trainees: A controlled trial
Erden S.
New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences , cilt.4, ss.51-59, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201725. Social network and emotional management skills of pre-service teachers
Erden S.
The Journal of Academic Social Science- ASOS Journal , cilt.5, ss.1-14, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201626. Interaction Anxiety and Positive Negative Affect as the Predictorsof Emotions Management Skills in Emerging Adulthood
Erden S.
JOURNAL OF CURRENT RESEARCHES ON HEALTH SECTOR , cilt.6, ss.62-72, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201627. Anger control in adolescence effectiveness of the cognitivebehavioral approach based anger control program
Summermatter A., Erden S.
International Journal of Humanities and Social Science Invention , cilt.5, ss.20-27, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201628. İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin akran ilişkilerinin insanî değerler ve öznel iyi oluş düzeyleri açısından incelenmesi.
Erden Çınar S., Yılmaz S.
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.389-416, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201629. Matematik İnanç Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlanmasına Yönelik Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması.
Delice A., Erden Çınar S., Yılmaz K., Sevimli E.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.24, sa.2, ss.737-754, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201630. Bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı grupla psikolojikdanışma uygulamasının 8 sınıf öğrencilerinin sınavkaygısına etkisi
Demirci I., Erden S.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.43, ss.67-83, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201531. Okul reddinde bilişsel davranışçı terapinin kullanımı İlkokul ve ortaokul olgu sunumu
ERDEN S., Şİrin Ayva B., TEKİN I.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.41, ss.119-129, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201532. Awareness The effect of group counseling on awareness and acceptance of self and others
Erden S.
Procedia - Social and Behavioral Sciences , cilt.174, ss.1465-1473, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201533. How Does Group Counseling Work for Adolescents’ Mothers to Improve Healthy Relationships?
Erden Çınar S.
EGITIM VE BILIM
, cilt.40, sa.177, ss.127-139, 2015 (SSCI)
2015
201534. İnternet bağımlılığı ile başa çıkmada bilişsel davranışçı yaklaşımın kullanılması Bir olgu sunumu / The use of cognitive-behavioral therapy in coping with Internet addiction: A CaseStudy
Erden S., Hatun O.
Addicta: The Turkish Journal on Addictions , cilt.2, sa.1, ss.53-83, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201535. How Do Personality Traits Effect Shame and Guilt?: An Evaluation of the Turkish Culture
Erden Çınar S., Akbağ M.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, ss.113-131, 2015 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2014
201436. Examination of high school students learned resourcefulness A review of gender parental attitudes and values
Erden S., Ümmet D.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.6, ss.72-82, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201337. Gender role and social identifications The two major factors to shape Turkish women Education 134 1 82 93
Erden İmamoğlu S.
EDUCATION
, cilt.134, ss.82-93, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201338. The Effect of Negative Automatic Thoughts and Parental Attitudes on Problem Solving Skills of Adolescents: Where Gender Takes Place?
ERDEN İMAMOĞLU S.
The Online Journal of Counseling and Education (TOJCE) , cilt.2, ss.67-78, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201339. Öğretmen adaylarının kendini gerçekleştirme bağlamında kişisel yönelimlerinin incelenmesi
Erden S.
e-Journal of New world Sciences Academy , cilt.8, sa.1, ss.63-78, 2013 (Hakemli Dergi)
2010
201040. The Prediction of Gender and Attachment Styles on Shame, Guilt, and Loneliness
Akbag M., Imamoglu S.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.10, sa.2, ss.669-682, 2010 (SSCI)
2009
200941. A study on professional ethic perceptions of teachers and school principals
ASLAN A. E., ÇELEBİ N., Akdağ B., CANEL A. N., ERDEN S., Dündar S.
European Journal of Educational Studies A Peer Reviewed Online Journal. , cilt.1, sa.3, ss.145-167, 2009 (Hakemsiz Dergi)
2009
200942. Attachment styles in gifted children can creativity be correlated
ASLAN A. E., ERDEN S.
Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, ss.38-59, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200943. Kişilerarası İlişki Boyutları Ölçeği'nin Geliştirilmesi
Erden S., Aydın F. B.
STUDIES IN PSYCHOLOGY-PSIKOLOJI CALISMALARI DERGISI , cilt.29, ss.39-64, 2009 (ESCI)
2008
200844. Bilişsel yaşantısal benlik teorisi ve yapılandırmacı düşünce
ERDEN S.
M.Ü. Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.28, ss.57-67, 2008 (Hakemli Dergi)
2005
200545. Üniversite öğrencilerinin öfke ve öfke ifade stilleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
AYDIN F. B., ERDEN S., YUKAY M.
M.Ü. Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.21, ss.1-14, 2005 (Hakemli Dergi)
2001
200146. Stresle Başaçıkma Becerisi Geliştirmeye Yönelik Grup Çalışması
AYDIN F. B., ERDEN İMAMOĞLU S.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.14, ss.41-52, 2001 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Benlik belirginliğini belirleyen sosyal dinamikler: sosyal karşılaştırmalar ve kişilerarası kabul-reddin etkileşimli rolü.
ERDEN ÇINAR S., Çöpoğlu Z., Bulduk B.
International XI. TURKCESS Educationand Social Sciences Congress, Gaziantep, Türkiye, 18 Eylül 2025, (Özet Bildiri)
2024
20242. Özel eğitimde teknoloji kullanımı: Bir metaanaliz çalışması
ERDEN ÇINAR S., Ceyhan B.
Balkan 12th International Conference On Social Sciences, Skopje, Makedonya, 01 Kasım 2024, cilt.1, ss.322-333, (Tam Metin Bildiri)
2024
20243. Okul psikolojik danışmanlarının sağlıklı beslenmenin çocuğun dikkat eksikliği durumuna etkisine dair görüşlerinin incelenmesi: Nitel bir araştırma.
ERDEN ÇINAR S., Öntürk G.
European Conferences 6th International Conference on Humanity and Social Sciences, Belgrade, Sırbistan, 17 Ekim 2024, ss.466-481, (Tam Metin Bildiri)
2024
20244. Orta yaş kadınlarda yaşlanma kaygısının kişilerarası kabul red ve bilişsel üçlü bağlamında incelenmesi
YAĞCI AKGÜNDÜZ E., ERDEN ÇINAR S., ÇAVUŞ F. Z.
International X. TURKCESS Educationand Social Sciences Congress, Prizren, Sırbistan, 11 - 13 Temmuz 2024, (Özet Bildiri)
2023
20235. Beliren yetişkinlik döneminde eş seçimine yönelik tutumların karma yöntem araştırması ile incelenmesi (Examining attitudes towards partner selection in the emerging adulthood period through a mixed methods research).
ERDEN ÇINAR S., Akca Erol F.
24. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2023, cilt.1, ss.137-138, (Özet Bildiri)
2023
20236. Ergenlerde psikolojik sağlamlık ile sosyal medya görünüş algısı arasındaki ilişkide duygu düzenlemenin aracı rolü
ERDEN ÇINAR S., Seven M., Yüksel Z. E.
24. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2023, cilt.1, ss.445-446, (Özet Bildiri)
2023
20237. Kontrolü Kaybetmeye İlişkin İnançlar Envanteri’nin Türkçe’ye uyarlanması ve psikometrik özelliklerinin hesaplanması (Turkish adaptation of the Beliefs About Losing Control Inventory and its psychometric properties).
ERDEN ÇINAR S., Çavuş F. Z., YAĞCI AKGÜNDÜZ E.
24. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2023, cilt.1, ss.362-379, (Tam Metin Bildiri)
2023
20238. Üniversite öğrencilerinde bağlanma stilleri ve kendine saygı ile ilişki doyumu arasındaki ilişkide aldatılma algısının aracı rolü
ERDEN ÇINAR S., ÇELİMLİ Ç.
EGE 10th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Aralık 2023, cilt.1, ss.714-715, (Özet Bildiri)
2023
20239. Bilişsel uyumsuzluk, düşünme stilleri ve sosyal destek kaynakları arasındaki ilişki: Ürdün üniversitesi öğrencileri üzerine bir inceleme
ERDEN ÇINAR S., ABU ALHALAWA M.
EGE 10th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Aralık 2023, cilt.1, ss.329-344, (Tam Metin Bildiri)
2023
202310. Üniversite öğrencilerinin eş seçim tutumlarında sınırlandırıcı inançlarının incelenmesine yönelik model önerisi: bir yapısal eşitlik modeli çalışması.
ERDEN ÇINAR S., Akca Erol F., Kaplaner K.
Uluslararası IX. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 Mayıs 2023, cilt.1, ss.342-343, (Özet Bildiri)
2023
202311. Üniversitesi öğrencilerinin kumara ilişkin tutumların gizil sınıf analizi ile incelenmesi
Kalkan yeni G., ERDEN ÇINAR S.
IX. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 Mayıs 2023, cilt.1, ss.344-345, (Özet Bildiri)
2023
202312. THE MEDIATING ROLE OF SELF-COMPASSION IN THE RELATIONSHIP BETWEEN PARENTIFICATION AND FORGIVENESS AMONG YOUNG ADULTS
ERDEN ÇINAR S., SOYLU H.
V. INTERNATIONAL HALICH CONGRESS ON MULTIDISCIPLINARY SCIENTIFIC RESEARCH, İstanbul, Türkiye, 15 - 16 Ocak 2023, ss.358-360, (Özet Bildiri)
2022
202213. Annelik kimliğine geçiş sürecinin narrative yaklaşım temelli fenomenolojik analiz ile incelenmesi.
Dinç S., ERDEN ÇINAR S.
4. Avrasya Pozitif Psikoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye, 17 - 19 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
202214. Üniversite öğrencilerinde bağlanma stilleri ve kendine saygı ile ilişki doyumu arasındaki ilişkide aldatılma algısının aracı rolü. i 13-15 Haziran 2022- İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul.
ÇELİMLİ Ç., ERDEN ÇINAR S.
23. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresİ, İstanbul, Türkiye, 13 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2022
202215. Duygusal yalnızlık ve psikolojik sağlamlık ilişkisi: bilişsel esnekliğin aracı rolü.
SÜMEYYE ELİZ B., ERDEN ÇINAR S.
23. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, İstanbul, Türkiye, 13 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2021
202116. Pozitif öğretmen özelliklerinin mesleki benlik saygısı ve okul iklimi açısından incelenmesi.
Çetinel R., ERDEN ÇINAR S.
8. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2021
202117. Öğrenme güçlüğü tanılı kaygılı ortaokul öğrencisine yönelik bilişsel davranışçı temelli danışmanlık uygulaması.
ERDURAN TEKİN Ö., ERDEN ÇINAR S.
FSMVÜ Eğitimde Mükemmeliyet Araştırmaları Kongresi (EMAK 2021), İstanbul, Türkiye, 18 - 19 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2021
202118. Genç yetişkinlerde büyüme korkusu ile öz şefkat arasındaki ilişkide bilişsel esneklik ve kendini saklamanın aracı rolü.
Daşcı G., ERDEN ÇINAR S.
FSMVÜ Eğitimde Mükemmeliyet Araştırmaları Kongresi (EMAK 2021), İstanbul, Türkiye, 18 - 19 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2021
202119. Kişilerarası ilişkilerde özgüven, suçluluk ve utancın sorumluluk duygusu üzerindeki etkisi. FSMVÜ Eğitimde Mükemmeliyet Araştırmaları Kongresi (EMAK 2021)
Kumru M., ERDEN ÇINAR S.
FSMVÜ Eğitimde Mükemmeliyet Araştırmaları Kongresi (EMAK 2021), İstanbul, Türkiye, 18 - 19 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2021
202120. Turkish adaptation of the satisfaction with therapy and therapist scale-r (STTS-R).
ÜNVERDİ B., GÜLCAN ÇAKMAK B., ERDEN ÇINAR S.
3. Uluslararası İstanbul ACT Günleri Kongresi., İstanbul, Türkiye, 29 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
202121. Terapi ve Terapistten Memnuniyet Ölçeği’nin Türkçe adaptasyon çalışması.
ÜNVERDİ B., ÇAKMAK B. G., ERDEN ÇINAR S.
3. ACT Günleri, İstanbul, Türkiye, 29 - 31 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
202122. Yetişkin Kişilerarası Kabul-Red Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlanması ve Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi
TURGUT T., ERDEN ÇINAR S.
22. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Muş, Türkiye, 07 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
202123. ALDATILMA ALGISI ÖLÇEĞİ: ÖLÇEK GELİŞTİRME, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
ERDEN ÇINAR S., ÇELİMLİ Ç.
7. ULUSLARARASI TURKCESS EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Kıbrıs (Kktc), 01 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2021
202124. Beliren yetişkinlerde romantik kıskançlığın narsistik kişilik özellikleri, reddedilme duyarlılığı ve sosyal yetkinlik beklentisi bağlamında incelenmesi.
VAROL D., ERDEN ÇINAR S.
I. Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 29 Nisan - 01 Ocak 2021, cilt.1, ss.158, (Özet Bildiri)
2020
202025. Olumsuz duygularla başetme yöntemi olarak duyguların köreltilmesi: Karma araştırma deseni
Summermatter A., ERDEN ÇINAR S.
4th. International Congress of Academic Research. Online Kongre., 07 Aralık 2020, ss.39, (Özet Bildiri)
2020
202026. Özür Dileme Eğilimi Ölçeği’nin (ÖDE)Türkçe uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
ERDEN S., ÇETİNTAŞ Ş., Özen E.
Fatih Sultan Mehmet Üniversitesi, Eğitim Araştırmaları Kongresi 2020, Ankara, Türkiye, 9 - 10 Mayıs 2020, ss.519-524, (Tam Metin Bildiri)
2020
202027. Üniversite öğrencilerinde benlik saygısı ile onay bağımlılık ilişkisinde etkileşim kaygısı ve içgörünün sıralı aracılığı
ERDEN S., SARUHAN V.
. VIIth International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.1219-1222, (Özet Bildiri)
2020
202028. Beliren yetişkinlerde bilişsel çarpıtmaların kişilerarası problem çözme becerilerini yordayıcılığı
ERDEN S., Sayışman F., Gülgör F.
Fatih Sultan Mehmet Üniversitesi, Eğitim Ararştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 10 Mayıs 2020, (Özet Bildiri)
2019
201929. Üniversite öğrencilerinin iyi oluş ve yaşam becerilerinde bağlanmanın ve kimliğin yordayıcılığı.
ERDEN S., SÜRER R. N., ÖZ M. E.
21. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Antalya, Türkiye, 25 - 28 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
201930. Kişilerarası ilişkiler bağlamında affetme becerisi geliştirmeye yönelik bilişsel davranışçı temelli grupla psikolojik danışma uygulaması
ERDEN S., SAYIN M.
IX. Uluslararası Yükseköğretimde Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
201931. Üniversite öğrencilerinde depresyonun çocukluk çağı travmaları, bağlanma ve üstbiliş çerçevesinde incelenmesi.
ERDEN S., KOÇ S.
IX. Uluslararası Yükseköğretimde Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
201932. Çelişkili duygulu cinsiyetçilik, kişilerarası ilişkiler ve kişi algısı: İstanbul’daki okul psikolojik danışmanları üzerine bir yol analizi çalışması.
Dinçer F., Kenan S., Erden Çınar S.
21. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Antalya, Türkiye, 25 - 28 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201933. Obezitede iyi oluş, şema alanları ve şema eylemleri.
ERDEN S., ULUTÜRK U.
V. TURKCESS International Education and Social Sciences Congress., İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201934. Erken dönem uyumsuz şemaların oluşumunun incelenmesi: Bir fenomenoloji çalışması
BAŞER BAYKAL N. F., ERDEN S.
International Education and Social Congress, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201935. 3-6 yaş arası çocuğu olan annelerin çocuk cinsel istismarı algısı: Bir fenomenoloji araştırması.
BAŞER BAYKAL N. F., KILIÇMEMUR H., ÖKSÜZ N., ERDEN S.
V. TURKCESS International Education and Social Sciences Congress, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201936. Üniversite öğrencilerinin arkadaşlık ilişkilerinin ve arkadaş gruplarının incelenmesi üzerine nitel bir çalışma.
ERDEN S., Tozlu Güldal Ş.
VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201937. Aile danışmanlığı eğitiminin düşünce, duygu ve kişilerarası ilişkilere etkisi: Psikoloji, PDR mezunları ile diğer alan mezunlarının karşılaştırılması
ERDEN S.
6th Internatıonal Multıdıscıplınary Studıes Congress, Gaziantep, Türkiye, 26 - 27 Nisan 2019, ss.119-130, (Tam Metin Bildiri)
2018
201838. A Psycho-Educational Group for Parents of Gifted Children: A Qulitative Evaluation.
ERDEN S.
International Congress of Science, Education and Technology Research., Odesa, Ukrayna, 10 - 12 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)
2018
201839. Bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı grupla psikolojik danışma uygulamasının üniversite öğrencilerinin gelecek kaygıları ve yetkinlik inançları üzerine etkisi
Dinç S., ERDEN S.
1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201840. Üniversite öğrencilerinin ego durumlarının sosyal karşılaştırma düzeylerini yordacılığının cinsiyet bağlamında incelenmesi
ÜMMET D., ERDEN S.
. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi., İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201841. Cinsel istismara maruz kalmış kız ergenlerin geleceğe dair metaforları
ERDEN S., TÜRK T., Turğut B.
Vth International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201842. Üniversite öğrencilerinin psikolojik iyi oluş, güvengenlik ve problem çözme becerilerini arttırmaya yönelik bir grup çalışması
Kalay T., Kılıç H. N., BAYKAL N. F., ERDEN S.
Vth International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
201743. Enhancing hope, resilience, emotional and interpersonal skills in counsellor trainees: A controlled trial
ERDEN S.
6th International Conference on Education., Zagreb, Hırvatistan, 29 Haziran - 01 Temmuz 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
201744. Öz-yeterlilik inancını arttırmaya yönelik grupla psikolojik danışma programının etkililiğinin incelenmesi
ERDEN S., Yücel S., Sezer Z.
2. Avrasya Pozitif Psikoloji Kongresi, Üsküdar, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201745. Bilişsel davranışçı temelli grupla psikolojik danışma programının ergenlerin psikolojik dayanıklılığına ve mizah düzeyine etkisi.
Akça Koca D., ERDEN S.
2. Avrasya Pozitif Psikoloji Kongresi, Üsküdar, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201746. Öğrencilerin sosyal kaygılarının karar verme ve irade üzerindeki etkisini görmek amacıyla yapılan bilişsel temelli bir grup çalışması.
OKAN N., ERDEN S.
International Balkan and Near Eastern Social Sciences Congress Series-Edirne, Edirne, Türkiye, 4 - 05 Mart 2017, (Özet Bildiri)
2016
201647. Interaction anxiety and positive negative affect as the predictors of emotions management skills in emerging adulthood
Erden S.
International Conference of Strategic Research in Social Science and Education, Antalya, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201648. Bilişsel Davranışçı Terapi odaklı duyguları tanıma ve ifade etme grup çalışması
Kılıç H. N., Erden S.
19. Ulusal Psikoloji Kongresi, İzmir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2016, (Yayınlanmadı)
2016
201649. Üstün yetenekli çocuklarla olumsuz mükemmeliyetçiliği kontrol altına alma temalı bilişsel davranışçı kuram temelli grup çalışması
Türk T., Yavuz Birben F., Erden S.
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201650. The predictors of school refusal Depression anxiety cognitive distortion and attachment
TEKİN I., ERDEN S., ŞİRİN AYVA B., BÜYÜKÖKSÜZ E.
IX. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Paris, Fransa, 3 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2015
201551. Yardım Mesleklerinde Öznel İyi Oluşu Yordayan Değişkenlerin incelenmesi
Büyüköksüz E., Tekin I., Şirin Ayva B., Erden S., Aydın Sümbül Z.
XIII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Mersin, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201552. Üstün zekâlı ergenlerin akran ilişkileri ile öznel iyi oluşları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Erden S., Akça F.
XIII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Mersin, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2014
201453. Awareness The effect of group counseling on awareness andacceptance of self and others
Erden S.
5th INTERNATIONAL CONFERENCE ON NEW HORIZONS IN EDUCATION, Paris, Fransa, 25 - 27 Haziran 2014, cilt.174, ss.1465-1473, (Tam Metin Bildiri)
2015
201554. Social network and emotional management skills of pre service teachers
Erden S.
International Journal of Arts and Sciences (IJAS) International Conference for Teaching and Education., Vienna, Avusturya, 19 - 23 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
201455. Agorafobi de Bilişsel Davranışçı Yaklaşımın Kullanılması Bir Vaka Sunumu
Büyüköksüz E., Erden S.
V. Ulusal PDR Uygulamaları Kongresi, Antalya, Türkiye, 4 - 06 Aralık 2014, (Özet Bildiri)
2014
201456. Okul reddinde bilişsel davranışçı yaklaşımın kullanılması İlkokul ve ortaokul örneği
Erden S., Şirin Ayva B., Tekin I.
V. Ulusal PDR Uygulamaları Kongresi, Antalya, Türkiye, 4 - 06 Aralık 2014, (Özet Bildiri)
2014
201457. Awareness: The effect of group counseling on awareness and acceptance of self and others
ERDEN ÇINAR S.
5th International Conference on New Horizons in Education (INTE), Paris, Fransa, 25 - 27 Haziran 2014, cilt.174, ss.1465-1473, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20232. Çocuk ve Oyun
ERDEN ÇINAR S.
Çocuk Psikolojisi, Erden Çınar Seval, Editör, PEGEM, Ankara, ss.251-278, 2023
2020
20203. Yaşam Boyu Gelişim
ŞENER KILINÇ T., SAYIL F. M., UÇANOK Z., ARI M. M., ŞENDİL T. G., ERDEN S., et al.
Nobel Yayınevi., Ankara, 2020
2018
20184. Bilgi İşleme Yaklaşımı
Erden S.
Eğitim Psikolojisi., Siyez,Didem Müge, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.253-293, 2018
2017
20175. Bilişsel davranışçı temelli grupla psikolojik danışma.
Erden S. (Editör)
Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2017
2017
20176. Kaygı bozukluğu olan çocukların ebeveynlerine yönelik psiko-eğitim programı.
Erden S.
Bilişsel davranışçı kuram temelli grupla psikolojik danışma., SEVAL ERDEN, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.9-40, 2017
2017
20177. Bilişsel davranışçı yaklaşıma kısa bir bakış
Erden S.
Bilişsel davranışçı kuram temelli grupla psikolojik danışma., SEVAL ERDEN, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-9, 2017
2016
20168. BAĞLANMA VE BAĞLANMA BOZUKLUKLARI
Güngör Aytar F. A., Öğretir Özçelik A. D., Gültekin Akduman G., Erden S., Beşken Ergişi M., Kılıç Ş.
ÇOCUK RUH SAĞLIĞI, ABİDE GÜNGÖR AYTAR, Editör, Hedef Yayıncılık, Ankara, ss.66-85, 2016
2014
20149. Gelişim dönemleri ve görevleri
ERDEN S.
Eğitim psikolojisi, Ayşen Bakioğlu, Editör, Nobel Yayınları, Ankara, ss.138-154, 2014
2014
201410. Eğitimin psikolojik temelleri
ERDEN S.
Eğitim bilimine giriş, Ayşen Bakioğlu, Editör, Nobel Yayınları, Ankara, ss.149-173, 2014
2014
201411. bilişsel gelişim
KALI SOYER M., BAKİOĞLU A., EKŞİ H., AKINOĞLU O., AKBAĞ M., AVCI S., et al.
eğitim psikolojisi, ayşen bakioğlu, Editör, nobel, İstanbul, ss.35-65, 2014
2011
201112. Öğrenme ve Bellek
Erden S.
Fizyolojik psikoloji Davranışın nörolojik temelleri, Muzaffer Şahin, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.336-376, 2011
2007
200714. Rehberlik’te personel ve örgüt
ERDEN S., AYDIN F. B., YUKAY M.
Rehberlik, Betül Aydın, Editör, PegemA Yayıncılık, Ankara, ss.250-276, 2007
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorHumanistic Perspective
Baş Editör
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorTÜRK PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK DERNEĞİ
Asli Üye
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam EdiyorISIPAR (International Society for Parental Acceptance and Rejection)
Asli Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Şubat 2021
Şubat 2021PDR TÜRK PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2020
Aralık 2020Çocuk Ve Medeniyet Dergisi
Diğer Dergiler
Şubat 2020
Şubat 2020Spiritual Psychology and Counseling
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2020
Ocak 2020KALEM ULUSLARARASI EĞİTİM VE İNSAN BİLİMLERİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2020
Ocak 2020TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2019
Kasım 2019KALEM ULUSLARARASI EĞİTİM VE İNSAN BİLİMLERİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2019
Eylül 2019İNSAN & TOPLUM
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2019
Şubat 2019The Journal of Academic Social Science
Diğer Dergiler
Ekim 2018
Ekim 2018Spiritual Psychology and Counseling
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2018
Mayıs 2018KIRIKKALE üN. SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
Diğer Dergiler
Mayıs 2018
Mayıs 2018AFYON KOCATEPE SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2018
Mart 2018Child & Youth Services
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2018
Ocak 2018ASOS
Diğer Dergiler
Eylül 2017
Eylül 2017Journal Child & Youth Services
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2017
Mart 2017MARMARA ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2016
Ekim 2016International Online Journal of Educational Sciences
Diğer Dergiler
Şubat 2016
Şubat 2016MARMARA ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2016
Ocak 2016TRAKYA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2015
Nisan 2015UŞAK ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
Diğer Dergiler
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Ocak 2021
Ocak 2021TÜBİTAK Projesi
1002 - Hızlı Destek Programı, Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Ekim 2023
Ekim 2023Eğitim Araştırmaları Kongresi'nin (EAK2023)
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Erden Çınar S.
İstanbul, Türkiye
Haziran 2023
Haziran 2023International Eurasian Educational Research Congress
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Erden Çınar S.
Ankara, Türkiye
Ekim 2022
Ekim 2022FSM 3. Eğitim Araştırmaları Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Erden Çınar S.
İstanbul, Türkiye
Ekim 2021
Ekim 202122. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Ümmet D., ERDEN ÇINAR S.
Muş, Türkiye
Eylül 2020
Eylül 2020VIIth International Eurasian Educational Research Congress ONLINE
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Erden Çınar S.
Eskişehir, Türkiye
Ekim 2019
Ekim 201921th International Congress on Psychological Counseling and Guidance
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Erden Çınar S.
Antalya, Türkiye
Haziran 2019
Haziran 2019VI International Eurasian Educational Research Congress
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Erden Çınar S.
Ankara, Türkiye
Ekim 2018
Ekim 201820th International Congress on Psychological Counseling and Guidance
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Erden Çınar S.
Samsun, Türkiye
Mayıs 2018
Mayıs 20181. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Yaprakdal A. B., Doğan Ö. K., Kotan S., Berk Ş., SÜZÜK E., İREZ O. S., et al.
İstanbul, Türkiye
Mayıs 2018
Mayıs 2018Vth International Eurasian Educational Research Congress
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Eminoğlu Küçüktepe S., ERDEN ÇINAR S.
Antalya, Türkiye
Mayıs 2017
Mayıs 2017IV nd International Eurasian Educational Research Congress
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Erden Çınar S., Güven M.
Denizli, Türkiye
Eylül 2012
Eylül 2012
21. Ulusal Eğitim Bilileri Kongresi .21.Yüzyılda Okuryazarlık ve Geleceği
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Akbağ M., Aykaç V., Çamlıbel Acar Z. C., Canel A. N., Erden Çınar S., Katılmış A., et al.
İstanbul, Türkiye
Akademik Dolaşım Faaliyetleri
2012 - 2012
2012 - 2012Erasmus Programı
Eğitim Alma
Westfaelische Wilhelms-Universitaet Münster, Almanya
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
03 Haziran 2023 - 04 Haziran 2023
03 Haziran 2023 - 04 Haziran 2023V. PDR Zirvesi
Davetli Konuşmacı
İstanbul-Türkiye
03 Haziran 2023 - 04 Haziran 2023
03 Haziran 2023 - 04 Haziran 2023V. PDR Zirvesi
Çalışma Grubu
İstanbul-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 32
h-indeksi (WOS): 3
Jüri Üyelikleri
Şubat-2023
Şubat 2023Akademik Kadroya Atama-Doçentlik
S. İ - Marmara Üniversitesi
Şubat-2023
Şubat 2023Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
E.E.T - Milli Savunma Üniversitesi
Ocak-2023
Ocak 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Şule DEMİRCİ - Marmara Üniversitesi
Aralık-2022
Aralık 2022Tez Savunma (Doktora)
Zeynep Adiloğlu - Marmara Üniversitesi
Aralık-2022
Aralık 2022Tez Savunma (Doktora)
Fatma Erol - Marmara Üniversitesi
Aralık-2022
Aralık 2022Doçentlik Sınavı
M.G - Marmara Üniversitesi
Eylül-2022
Eylül 2022Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
D.A.K - İstanbul Esenyurt Üniversitesi
Temmuz-2022
Temmuz 2022Doçentlik Sınavı
H.D.G - Marmara Üniversitesi
Temmuz-2022
Temmuz 2022Doçentlik Sınavı
A.T. - Marmara Üniversitesi
Ocak-2022
Ocak 2022Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
R.B. - İstanbul Arel Üniversitesi
Ocak-2022
Ocak 2022Akademik Kadroya Atama-Doçentlik
O.O.K - Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi
Ocak-2022
Ocak 2022Doçentlik Sınavı
Ç.Y.G - Marmara Üniversitesi
Ocak-2021
Ocak 2021Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Yakup İme - Marmara Üniversitesi
Aralık-2020
Aralık 2020Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Fatma Erol - Marmara Üniversitesi
Aralık-2020
Aralık 2020Tez Savunma (Doktora)
Yunus Yücel - İstanbul Arel Üniversitesi
Aralık-2020
Aralık 2020Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Abdulkadir Fakirullahoğlu - İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa
Aralık-2020
Aralık 2020Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Zeynep Takmaz - Marmara Üniversitesi
Aralık-2020
Aralık 2020Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Roshanak Kamali - Marmara Üniversitesi
Kasım-2020
Kasım 2020Tez Savunma (Yüksek Lisans)
ÖZLEM ŞAFAK SOYASLAN - İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa
Ağustos-2020
Ağustos 2020Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Hatice Hilal Ilgaz - Yıldız Teknik Üniversitesi
Ağustos-2020
Ağustos 2020Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Havvane Şama - Yıldız Teknik Üniversitesi
Temmuz-2020
Temmuz 2020Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Yasin Gürkan - İstanbul Bilgi Üniversitesi
Ağustos-2019
Ağustos 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Ayşegül Özler - Üsküdar Üniversitesi
Mayıs-2018
Mayıs 2018Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Işıl Akçay - Yeditepe Üniversitesi
Mayıs-2018
Mayıs 2018Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Zeynep Emiroğlu - Yeditepe Üniversitesi
Mayıs-2018
Mayıs 2018Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Zeynep Pekin - Yeditepe Üniversitesi
Mayıs-2018
Mayıs 2018Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Beyza Yunusoğulları - Yeditepe Üniversitesi
Mayıs-2018
Mayıs 2018Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Burcu Dok - Yeditepe Üniversitesi
Mart-2018
Mart 2018Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Eren Kuçlu - İstanbul Üniversitesi
Temmuz-2017
Temmuz 2017Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Bilge Kurt - Marmara Üniversitesi
Temmuz-2017
Temmuz 2017Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Ayşe Gül - İstanbul Arel Üniversitesi
Haziran-2017
Haziran 2017