Dr. Öğr. Üyesi OKTAY AYDIN


Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Davranış Bilimleri, Sinir Bilimi, Psikoloji, Sosyal Bilimler Genel


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal Psikoloji, Gelişim Psikolojisi, Klinik Psikolojisi, Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Eğitimin Psikolojik Temelleri, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Okul Öncesi Eğitim, Sınıf Öğretmenliği

Metrikler

Yayın

27

Yayın (WoS)

1

Atıf (WoS)

4

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (TrDizin)

2

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

8

Proje

2

Tez Danışmanlığı

49

Açık Erişim

31
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1986 - 1999

1986 - 1999

Doktora

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık (Dr), Türkiye

1991 - 1993

1991 - 1993

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık (Yl) (Tezli), Türkiye

1986 - 1990

1986 - 1990

Lisans

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

1999

1999

Doktora

Wj-Rcog`un ”analiz-sentez ve kavram oluşturma” alt testlerinin Türkiye`ye uyarlanması ve ilköğretim 1. kademe öğrencilerinin akıl yürütme yeteneklerinin incelenmesi

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık (Dr)

1993

1993

Yüksek Lisans

Sınıf öğretmeni adaylarının psikolojik ihtiyaçları ile öğretmenlik tutumları arasındaki ilişki

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

Sosyal Psikoloji

Gelişim Psikolojisi

Klinik Psikolojisi

Psikolojik Danışma ve Rehberlik

Eğitimin Psikolojik Temelleri

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Okul Öncesi Eğitim

Sınıf Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

1991 - Devam Ediyor

1991 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

1991 - Devam Ediyor

1991 - Devam Ediyor

ÖĞRETİM ÜYESİ

MARMARA ÜNİVERSİTESİ, ÖĞRETİM ÜYESİ

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

REHBERLİK

Yönetilen Tezler

2009

2009

Yüksek Lisans

Orta öğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimindeki yeterlikleri

AYDIN O. (Danışman)

E.KESKİN(Öğrenci)

Makaleler

Tümü (11)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (7)

2021

2021

3. Covid 19 Salgın Sürecinin Çocuklar Üzerindeki Etkileri

AYDIN O.

tead , cilt.1, sa.2, ss.163-195, 2021 (Hakemli Dergi) Sürdürülebilir Kalkınma

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2016

2016

1. Education faculty student s preferences related to teaching methods and educational materials

ESMER E., GÜVEN G., AYDIN O., ÖZDEN B., AZKESKİN K., ŞENER N.

World Conference on Educational Sciences, Madrid, İspanya, 2 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)

2012

2012

2. AN ANALYSIS OF THE RELATIONSHIP BETWEEN THE LIVES OF THE PRIMARY -SECONDARY SCHOOL STUDENTS REGARDING DOMESTIC VIOLENCE AT HOME AND THEIR ACADEMIC SUCCESS.

Mertoglu M., AYDIN O.

3rd International Conference on New Horizons in Education (INTE), Prague, Çek Cumhuriyeti, 5 - 07 Haziran 2012, cilt.55, ss.1233-1242, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2006

2006

3. Altı Yaş Çocukları İçin Marmara Sosyal Duygusal Uyum Ölçeğinin (MASDU) Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması

ÖNDER A., GÜVEN Y., SEVİNÇ M., AYDIN O., UYANIK G., GÜZEL B., et al.

1. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 24 - 27 Ekim 2006, cilt.1, ss.303-317, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

5. Altı Yaş Çocukları İçin Marmara Sosyal Duygusal Uyum Ölçeği nin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması

ÖNDER A., GÜVEN Y., Sevinç M., AYDIN O., UYANIK BALAT G., Aydın H., et al.

I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran - 03 Temmuz 2004, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2021

2021

1. Mutlu Çocuklar Mutlu Ailelerde Yetişir

Aydın O.

İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Yayınları, İstanbul, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

2. Duygularımı Aklımla Buluşturuyorum: Duygusal Zekası Yüksek Çocuklar Yetiştirmek

Aydın O.

İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Yayınları, İstanbul, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

3. Geleceğin Çocuklarına İlham Veren Projeler

Aydın O.

İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Yayınları, İstanbul, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

4. Empatinin Nörobiyolojik Temelleri

Aydın O.

Empatiyle Gelişmek Empatiyi Geliştirmek: Çocuk ve Empati, Prof. Dr. Yücel Kabapınar, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.20-40, 2015

2008

2008

5. Bölüm XIII : Öğrenme ve Bilgiyi İşleme Yaklaşımı

Aydın O.

Eğitim Psikolojisi, Prof. Dr. Sırrı AKBABA,Yrd. Doç Dr. Şakire ALNIAK, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.381-419, 2008

2003

2003

7. 0-14 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri

OKTAY A., BİLGİN KÖSE N. H., AYDIN O.

Evin Okula Yakınlaşması ve Değişen Anne Baba Rolleri, Halis Ayhan, Yurdagül Mehmedoğlu, Hülya Bilgin, Editör, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, ss.139-149, 2003

1999

1999

8. Okul öncesi çocuğunun gelişim özellikleri

AYDIN O., BİLGİN N. H.

Marmara üniversitesi anaokulu/anasınıfı el kitabı, , Editör, YaPa, İstanbul, ss.11-18, 1999

Desteklenen Projeler

Bilimsel Danışmanlıklar

2020 - 2021

2020 - 2021

Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık

Q PSİKOLOJİ VE EĞİTİM DANIŞMANLIK

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

Ödüller

Kasım 1999

Kasım 1999

En Başarılı Doktora Öğrencisi

Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 7

h-indeksi (WOS): 2

Jüri Üyelikleri

Temmuz-2020

Temmuz 2020

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Marmara Üniversitesi