Eğitim Bilgileri
1986 - 1999
1986 - 1999Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık (Dr), Türkiye
1991 - 1993
1991 - 1993Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık (Yl) (Tezli), Türkiye
1986 - 1990
1986 - 1990Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1999
1999Doktora
Wj-Rcog`un ”analiz-sentez ve kavram oluşturma” alt testlerinin Türkiye`ye uyarlanması ve ilköğretim 1. kademe öğrencilerinin akıl yürütme yeteneklerinin incelenmesi
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık (Dr)
1993
1993Yüksek Lisans
Sınıf öğretmeni adaylarının psikolojik ihtiyaçları ile öğretmenlik tutumları arasındaki ilişki
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal Psikoloji
Gelişim Psikolojisi
Klinik Psikolojisi
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Eğitimin Psikolojik Temelleri
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Okul Öncesi Eğitim
Sınıf Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
1991 - Devam Ediyor
1991 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1991 - Devam Ediyor
1991 - Devam EdiyorÖĞRETİM ÜYESİ
MARMARA ÜNİVERSİTESİ, ÖĞRETİM ÜYESİ
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
3.-6. sınıf öğrencilerinin bilişim teknolojilerini kullanma alışkanlıkları ile sosyal-duygusal uyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Aydın O., Sakız G. (Eş Danışman)
D.ER(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Özel yetenekli ve normal gelişim gösteren ilkokul (2-4. sınıf) öğrencilerinin duygusal zekâ düzeylerinin karşılaştırılması
AYDIN O. (Danışman)
M.Şule(Öğrenci)
2018
2018Doktora
İlkokul 1. ve 2. sınıf öğrencilerinin matematik dersinde dört işlem ile ilgili yaptıkları hatalar ve çözüm önerileri
AYDIN O. (Danışman)
H.ÖNAL(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin akran zorbalığına maruz kalma düzeyleri ile kardeş ilişkilerinin incelenmesi
AYDIN O. (Danışman)
M.ÖZMAN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Son çocukluk döneminde (9-10 yaş) sorun çözme becerilerinin akran zorbalığına etkisinin incelenmesi
AYDIN O. (Danışman)
S.YAVAŞ(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin görüşlerine göre okul ortamında çoklu zeka modeline ilişkin uygulamaların değerlendirilmesi
AYDIN O. (Danışman)
C.ULUDERE(Öğrenci)
2014
2014Doktora
İlköğretim I. kademe öğretmenlerinin otantik ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile ilgili bilgi, tutum ve görüşlerinin değerlendirilmesi
AYDIN O. (Danışman)
R.KILIÇ(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Yönetici ve öğretmen görüşlerine göre ilköğretim okullarında çoklu zekâ modelinin uygulanma koşullarının incelenmesi
AYDIN O. (Danışman)
M.AYDIN(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Farklı tutumlara sahip öğretmenlerin sınıflarında öğrenim gören 4-5. sınıf öğrencilerinin öğrenme ve ders çalışma stratejilerinin karşılaştırılması
AYDIN O. (Danışman)
H.YILMAZ(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Öğretmen, anne-baba ve öğrenci görüşlerine göre bilim ve sanat merkezlerinin öğrencilerin okuldaki akademik ve sosyal-duygusal gelişimlerine etkisi
AYDIN O. (Danışman)
H.ER(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Fen ve Matematikte Büyük Buluşlar Programı (GEMS: Great Exploratıons in Math and Science)'nın etkililiğinin incelenmesi: Bir özel okul örneği
AYDIN O. (Danışman)
K.SAĞLAM(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Fen ve matematikte büyük buluşlar programı (GEMS : Great Explorations in Math and Science)’nın etkililiğinin incelenmesi: bir özel okul örneği
AYDIN O. (Danışman)
K.Sağlam(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ile ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYDIN O. (Danışman)
F.GÜNAYDIN(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Sınıf öğretmeni adaylarının mesleki öz-yeterlilik algıları ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYDIN O. (Danışman)
A.Yıldırım(Öğrenci)
2011
2011Doktora
2006 ilköğretim müzik programının uzman ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
AYDIN O. (Danışman)
İ.ARICI(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretim hayat bilgisi ders programında yer alan duyuşsal kavramların gelişim, program ve beceri açısından incelenmesi
AYDIN O. (Danışman)
B.NARMAN(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretimde uygulanmaya başlanan web destekli Mebvitamin eğitim yazılımının öğrenci ve öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
AYDIN O. (Danışman)
İ.HALİL(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Sınıf öğretmeni adaylarının mesleki öz-yeterlik algıları ile mesleki kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYDIN O. (Danışman)
A.YILDIRIM(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
İlköğretim birinci kademe öğrencilerinin empati becerileri ile anne-baba tutumları arasındaki ilşiki
AYDIN O. (Danışman)
K.BEYZA(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Ergenlerin farklı müzik türlerine ilişkin ilgileri ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYDIN O. (Danışman)
B.ARTEMİZ(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
İlköğretim okul yöneticilerinin etik liderlik özellikleri ile ilgili öğretmen görüşlerinin incelenmesi
AYDIN O. (Danışman)
T.AYDIN(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Avrupa Birliği'ne geçiş sürecinde ilköğretim kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin yabancı dil öğretimi ile ilgili tutum ve görüşlerinin incelenmesi
AYDIN O. (Danışman)
S.BİLGİNER(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Yönetici ve öğretmen görüşlerine göre MEGEP (Mesleki Eğitimi Güçlendirme Projesi)' in uygulanmasında yaşanan sorunların incelenmesi
AYDIN O. (Danışman)
H.AYDIN(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
İlköğretim birinci kademe öğrenci velilerinin yeni ilköğretim programına ilişkin algılarının incelenmesi
AYDIN O. (Danışman)
N.SELEN(Öğrenci)
2009
2009Doktora
İlköğretim öğretmenlerinin duygusal zekâ düzeyleriyle öğrencilerin istenmeyen davranışlarını algılamaları ve başa çıkma yöntemleri arasındaki ilişki
AYDIN O. (Danışman)
Z.KILIÇ(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Orta öğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimindeki yeterlikleri
AYDIN O. (Danışman)
E.KESKİN(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
İlköğretim okullarında öğretmenlerin, yöneticilerin karar alma sürecine ilişkin algı ve beklentileri
AYDIN O. (Danışman)
A.GÜZELCE(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Ortaöğretim öğrencilerinin matematik dersi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi
AYDIN O. (Danışman)
S.AYDIN(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Hizmetiçi eğitime katılımın eğitim öğretim sürecine etkisi ile ilgili yönetici ve öğretmen görüşleri
AYDIN O. (Danışman)
O.DOĞAN(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Lise öğrencilerinin mükemmeliyetçilik düzeyleri ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYDIN O. (Danışman)
L.NAZLI(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
İlköğretim 1,2, ve 3. sınıf öğrencilerinde kural kavramı gelişiminin incelenmesi
AYDIN O. (Danışman)
D.NADİRE(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
İlköğretim 4.-5. sınıf öğrencilerinin anne-babalarının duygusal zeka düzeyleri ile eğitimden beklentileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYDIN O. (Danışman)
B.KORKMAZ(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin anne-babalarının duygusal zeka düzeyleri ile eğitim beklentileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYDIN O. (Danışman)
B.Korkmaz(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
İlköğretim kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin yönetici-öğretmen ilişkileri ile ilgili algılarının incelenmesi
AYDIN O. (Danışman)
S.UĞURLU(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
İlköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin iş tatmin düzeyleri (Sultanbeyli örneği)
AYDIN O. (Danışman)
İ.KESKİN(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme becerileri ile öğrenci algılarına göre öğretmenlerin sınıf içi demokratik davranış düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYDIN O. (Danışman)
T.KAHRAMAN(Öğrenci)
2008
2008Doktora
Yeni ilköğretim programının öğrencilere kazandırmayı öngördüğü temel becerileri öğretmen, veli ve öğrenci algıları doğrultusunda değerlendirilmesi
AYDIN O. (Danışman)
D.HOTAMAN(Öğrenci)
2007
2007Doktora
Marmara öğrenme stilleri ölçeğinin geliştirilmesi ve 9-11 yaş çocuklarının öğrenme stillerinin incelenmesi
AYDIN O. (Danışman)
Ö.ŞİMŞEK(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin saldırganlık eğilimleri ile eğitim algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYDIN O. (Danışman)
N.YASANKUL(Öğrenci)
2007
2007Doktora
Yeni ilköğretim programı (2005) uygulamalarının ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin çalışma alışkanlıkları ile öz-yeterliliklerine etkisi ve öğrencilerin program hakkındaki görüşleri
AYDIN O. (Danışman)
B.ÇETİN(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
İlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıkları ve ortamlarının incelenmesi
AYDIN O. (Danışman)
G.ÖZCAN(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik tutumları ile öğrenme ve ders çalışma stratejileri arasındaki ilişki
AYDIN O. (Danışman)
B.ŞEN(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Okul büyüklüğünün kalite, verim ve öğrenci başarısına etkileri
AYDIN O. (Danışman)
Y.KALFA(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Özel eğitimde müzikten yararlanmada karşılaşılan sorunlarla ilgili öğretmen görüşlerinin incelenmesi
AYDIN O. (Danışman)
D.TURAN(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
İşbirlikli öğrenme yönteminin ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinin sosyal ve duygusal uyumlarına etkisi
AYDIN O. (Danışman)
E.SEVGİ(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenlerinin bilgisayar kullanımı ile ilgili tutumlarının incelenmesi
AYDIN O. (Danışman)
S.ERÇELİK(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
İlköğretim II. kademe öğrencilerinin sosyal becerilerini algılama düzeylerinin incelenmesi
AYDIN O. (Danışman)
İ.ÖZBEK(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
İlköğretim birinci kademedeki sınıf öğretmenlerinin rehberlik görevleriyle ilgili görüşleri ve uygulamalarının incelenmesi
AYDIN O. (Danışman)
S.BORAN(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
İlköğretim okullarında görev yapan yöneticilerin iletişim davranışları ile ilgili öğretmen ve yönetici algılarının incelenmesi
AYDIN O. (Danışman)
Ş.ÖZER(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (11)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (7)
2024
20241. İlkokul Öğrencilerinin İstenmeyen Davranışları Karşısında Öğretmen Tepkilerine İlişkin Öğrenci Görüşleri
Aydın O., Baştuğ İ.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.59, ss.373-393, 2024 (Hakemli Dergi)
2022
20222. İlkokul Öğrencilerinin Dört İşlem İşlemsel Hatalarının Belirlenmesi ve Çözüm Önerileri
Önal H., Aydın O.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.Özel Sayı, ss.177-210, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20213. Covid 19 Salgın Sürecinin Çocuklar Üzerindeki Etkileri
AYDIN O.
tead
, cilt.1, sa.2, ss.163-195, 2021 (Hakemli Dergi)
2017
20174. 6-9 Yaş Çocuklarının Hareket Gelişimleri İle Akıl Yürütme Yeteneği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
İnan M., Aydın O., Bilgin N. H.
Beden Eğitimi ve Spor Araştırmaları Dergisi , cilt.9, sa.1, ss.24-34, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
20165. Perceptions of Education Faculty Students on Teaching Methods and Materials
ESMER E., GÜVEN G., AYDIN O., ÖZDEN B., ŞENER N., EFE AZKESKİN K.
Educational Research and Reviews , cilt.11, sa.12, ss.1093-1109, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20166. Perceptions of education faculty students on teaching methods and materials
Esmer E., Güven G., Aydın O., Özden B., Azkeskin K., Şener N.
Educational Research and Reviews
, cilt.11, ss.1093-1109, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20167. Perceptions of education faculty students on teaching methods and materials
Esmer E., Güven G., Aydın O., Özden B., Azkeskin K., Şener N.
Educational Research and Reviews (ERIC) , cilt.11, ss.1093-1109, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20168. Perceptions of education faculty students on teaching methods and materials
Esmer E., Güven G., Aydın O., Özden B., Azkeskin K., Şener N.
Educational Research and Reviews , cilt.11, ss.1093-1109, 2016 (Hakemli Dergi)
2012
20129. MEB OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI’NIN NÖROGELİŞİMSEL AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
Aydın O.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.36, sa.36, ss.69-93, 2012 (Hakemsiz Dergi)
2009
200910. Yeni İlköğretim Programı İle İlgili Öğretmen Görüşleri
Aydın O., Özmen Z. K.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.30, sa.30, ss.47-63, 2009 (Hakemli Dergi)
1996
199611. Çocuklar için uygun yaşama ortamları
KULAKSIZOĞLU A., AYDIN O., BİLGİN N. H.
Eğitim Bilimleri Dergisi , ss.135-143, 1996 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2016
20161. Education faculty student s preferences related to teaching methods and educational materials
ESMER E., GÜVEN G., AYDIN O., ÖZDEN B., AZKESKİN K., ŞENER N.
World Conference on Educational Sciences, Madrid, İspanya, 2 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2012
20122. AN ANALYSIS OF THE RELATIONSHIP BETWEEN THE LIVES OF THE PRIMARY -SECONDARY SCHOOL STUDENTS REGARDING DOMESTIC VIOLENCE AT HOME AND THEIR ACADEMIC SUCCESS.
Mertoglu M., AYDIN O.
3rd International Conference on New Horizons in Education (INTE), Prague, Çek Cumhuriyeti, 5 - 07 Haziran 2012, cilt.55, ss.1233-1242, (Tam Metin Bildiri)
2006
20063. Altı Yaş Çocukları İçin Marmara Sosyal Duygusal Uyum Ölçeğinin (MASDU) Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması
ÖNDER A., GÜVEN Y., SEVİNÇ M., AYDIN O., UYANIK G., GÜZEL B., et al.
1. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 24 - 27 Ekim 2006, cilt.1, ss.303-317, (Tam Metin Bildiri)
2004
20044. Altı yaș çocukları için Marmara Sosyal Duygusal UyumÖlçeği’nin (MASDU) geçerlik ve güvenirlik çalıșması
ÖNDER A., SEVİNÇ M., AYDIN O., UYANIK G., BİLGİN N. H., ÇAĞLAK SARI S., et al.
1. Uluslar arası OkulÖncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2004, (Özet Bildiri)
2004
20045. Altı Yaş Çocukları İçin Marmara Sosyal Duygusal Uyum Ölçeği nin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması
ÖNDER A., GÜVEN Y., Sevinç M., AYDIN O., UYANIK BALAT G., Aydın H., et al.
I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran - 03 Temmuz 2004, (Tam Metin Bildiri)
2004
20046. Okul Öncesi Eğitim Alan ve Almayan İlköğretim birinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Duygusal Uyum Düzeylerinin KArşılaştırılması
ÖNDER A., GÜVEN Y., Sevinç M., AYDIN O., UYANIK BALAT G., GÜZEL B., et al.
I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 30 Haziran - 03 Temmuz 2004, (Tam Metin Bildiri)
2000
20007. 6-9 Yaş Çocuklarının Hareket Gelişimi İle Akıl Yürütme Yeteneği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
İNAN M., AYDIN O., BİLGİN N. H.
3. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, 12 Mayıs 2000, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Mutlu Çocuklar Mutlu Ailelerde Yetişir
Aydın O.
İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Yayınları, İstanbul, 2021
2021
20212. Duygularımı Aklımla Buluşturuyorum: Duygusal Zekası Yüksek Çocuklar Yetiştirmek
Aydın O.
İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Yayınları, İstanbul, 2021
2021
20213. Geleceğin Çocuklarına İlham Veren Projeler
Aydın O.
İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Yayınları, İstanbul, 2021
2015
20154. Empatinin Nörobiyolojik Temelleri
Aydın O.
Empatiyle Gelişmek Empatiyi Geliştirmek: Çocuk ve Empati, Prof. Dr. Yücel Kabapınar, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.20-40, 2015
2008
20085. Bölüm XIII : Öğrenme ve Bilgiyi İşleme Yaklaşımı
Aydın O.
Eğitim Psikolojisi, Prof. Dr. Sırrı AKBABA,Yrd. Doç Dr. Şakire ALNIAK, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.381-419, 2008
2004
20046. İlköğretim Okulları 4 ve 5. Sınıflarda Spor Kültürü ve Olimpik Eğitim Kılavuz Kitabı
KASAP H., İNAN M., AYDIN O., PEHLİVAN A., ÇOTUK M., ÇOKNAZ D., et al.
Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi, İstanbul, 2004
2003
20037. 0-14 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri
OKTAY A., BİLGİN KÖSE N. H., AYDIN O.
Evin Okula Yakınlaşması ve Değişen Anne Baba Rolleri, Halis Ayhan, Yurdagül Mehmedoğlu, Hülya Bilgin, Editör, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, ss.139-149, 2003
1999
19998. Okul öncesi çocuğunun gelişim özellikleri
AYDIN O., BİLGİN N. H.
Marmara üniversitesi anaokulu/anasınıfı el kitabı, , Editör, YaPa, İstanbul, ss.11-18, 1999
Desteklenen Projeler
2003 - 2005
2003 - 2005Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş
Diğer Uluslararası Fon Programları
Tıraş S., Küçükoğlu E., Ramazan M. O., Polat Ö., Sakin A., Aydın O., et al.
Bilimsel Danışmanlıklar
2020 - 2021
2020 - 2021Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
Q PSİKOLOJİ VE EĞİTİM DANIŞMANLIK
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Ödüller
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 7
h-indeksi (WOS): 2
Jüri Üyelikleri
Temmuz-2020
Temmuz 2020