Publications & Works

Articles Published in Other Journals

Covid 19 Salgın Sürecinin Çocuklar Üzerindeki Etkileri

tead, vol.1, no.2, pp.163-195, 2021 (Other Refereed National Journals)

6-9 Yaş Çocuklarının Hareket Gelişimleri İle Akıl Yürütme Yeteneği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Beden Eğitimi ve Spor Araştırmaları Dergisi, vol.9, no.1, pp.24-34, 2017 (Refereed Journals of Other Institutions)

Perceptions of education faculty students on teaching methods and materials

Educational Research and Reviews, vol.11, pp.1093-1109, 2016 (Refereed Journals of Other Institutions) Creative Commons License

Perceptions of education faculty students on teaching methods and materials

Educational Research and Reviews (ERIC), vol.11, pp.1093-1109, 2016 (Refereed Journals of Other Institutions)

Perceptions of education faculty students on teaching methods and materials

Educational Research and Reviews, vol.11, pp.1093-1109, 2016 (Refereed Journals of Other Institutions)

MEB OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI’NIN NÖROGELİŞİMSEL AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.36, no.36, pp.69-93, 2012 (National Non-Refereed Journal) Sustainable Development

Çocuklar için uygun yaşama ortamları

Eğitim Bilimleri Dergisi, pp.135-143, 1996 (Other Refereed National Journals)

Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings

AN ANALYSIS OF THE RELATIONSHIP BETWEEN THE LIVES OF THE PRIMARY -SECONDARY SCHOOL STUDENTS REGARDING DOMESTIC VIOLENCE AT HOME AND THEIR ACADEMIC SUCCESS.

3rd International Conference on New Horizons in Education (INTE), Prague, Czech Republic, 5 - 07 June 2012, vol.55, pp.1233-1242 Sustainable Development identifier

Books & Book Chapters

Mutlu Çocuklar Mutlu Ailelerde Yetişir

İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Yayınları, İstanbul, 2021 Sustainable Development

Geleceğin Çocuklarına İlham Veren Projeler

İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Yayınları, İstanbul, 2021 Sustainable Development

Empatinin Nörobiyolojik Temelleri

in: Empatiyle Gelişmek Empatiyi Geliştirmek: Çocuk ve Empati, Prof. Dr. Yücel Kabapınar, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.20-40, 2015

Bölüm XIII : Öğrenme ve Bilgiyi İşleme Yaklaşımı

in: Eğitim Psikolojisi, Prof. Dr. Sırrı AKBABA,Yrd. Doç Dr. Şakire ALNIAK, Editor, Lisans Yayıncılık, İstanbul, pp.381-419, 2008

0-14 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri

in: Evin Okula Yakınlaşması ve Değişen Anne Baba Rolleri, Halis Ayhan, Yurdagül Mehmedoğlu, Hülya Bilgin, Editor, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, pp.139-149, 2003

Okul öncesi çocuğunun gelişim özellikleri

in: Marmara üniversitesi anaokulu/anasınıfı el kitabı, , Editor, YaPa, İstanbul, pp.11-18, 1999