Biyografi
Lisans eğitimini 2006-2011 yılları arasında İzmir Ekonomi Üniversitesi Reklamcılık ve Halkla İlişkiler alanında tamamladı. Aynı yıllar arasında Psikoloji Çap programından mezun oldu. Yüksek Lisans derecesini 2012-2014 yılları arasında "Özel Alışveriş Sitelerinin Kompulsif Satın Alma Davranışına Yansımaları" adlı tezi, doktora derecesini ise 2014- 2019 yılları arasında tamamladığı "Tüketicilerin Planlı Eskitmeye Yönelik Tutumları : Akıllı Telefon Tüketicileri Üzerine Bir Araştırma" başlıklı tezi ile almıştır. 2012 yılından bu yana Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Anabilim Dalında çalışmakta olup akademik ilgi alanları içerisinde; reklam, tüketici davranışları, sosyal psikoloji ve normal olmayan tüketim davranışları bulunmaktadır. Kendisi aynı zamanda aile danışmanıdır.
Eğitim Bilgileri
2014 - 2019
2014 - 2019Doktora
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Türkiye
2012 - 2014
2012 - 2014Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler (Yl) (Tezli), Türkiye
2007 - 2011
2007 - 2011Lisans Çift Anadal
İzmir Ekonomi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü, Türkiye
2006 - 2011
2006 - 2011Lisans
İzmir Ekonomi Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2019
2019Doktora
TÜKETİCİLERİN PLANLI ESKİTMEYE YÖNELİK TUTUMLARI: AKILLI TELEFON TÜKETİCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
2014
2014Yüksek Lisans
ÖZEL ALIŞVERİŞ SİTELERİNİN KOMPULSİF SATINALMA DAVRANIŞINA YANSIMALARI
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2020
2020GESTALT BAKIŞAÇISINAGİRİŞ: TEMEL KAVRAMLAR VE METODOLOJİ KİŞİSEL GELİŞİM PROGRAMINI
Mesleki Eğitim
Hanna Scherler Prof. Dr. Hanna Scherler
2019
2019Aile Danışmanlığı Eğitimi
Mesleki Eğitim
Marmara Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Unvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü
2022 - 2022
2022 - 2022Dr. Öğr. Üyesi
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü
2012 - 2022
2012 - 2022Araştırma Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2008 - 2008
2008 - 2008Kamp Yöneticisi
Sky High Rach Girl Scott Camp
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2013
2013Relationship of the Gap Between Experience and Language With Mental Health in Adolescence: The Importance of Emotion Regulation
Simsek O. F., ÇERÇİ M.
JOURNAL OF PSYCHOLOGY
, cilt.147, sa.3, ss.293-309, 2013 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022SADAKAT TÜRLERİ KAPSAMINDA ÜRÜN EKOSİSTEMİ
ÇERÇİ M.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.26, sa.3, ss.577-588, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021İndirim Günü Reklamı Yapan Markalara Yönelik Sinik Tutumlar
ÇERÇİ M.
AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi
, cilt.12, sa.47, ss.32-47, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021OTONOM DUYUSAL MERİDYEN TEPKİ (ASMR) REKLAMLARININ DUYGU OLUŞTURMADAKİ ROLÜ
ÇERÇİ M.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DESIGN ART AND COMMUNICATION , cilt.11, sa.3, ss.932-942, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Nostalji Eğilimi & Benliğin Ayrımlaşması
ÇERÇİ M.
Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.13, sa.24, ss.479-491, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Planlı Eskitme Kavramı Bağlamında Tüketici Tutumları
ÇERÇİ M., TOSUN N. Z.
Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi
, cilt.37, sa.37, ss.1-19, 2021 (ESCI)
2021
2021COVİD-19 Sürecinde Hedonik ve Faydacı Tüketim
ÇERÇİ M., SEYFİ M.
Erciyes İletişim Dergisi
, cilt.8, sa.1, ss.23-36, 2021 (Hakemli Dergi)
2018
2018PUBLIC RELATIONS IN TURKEY FROM WOMEN'S PERSPECTIVE
SEYFİ M., GÜVEN D., ÇERÇİ M.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DESIGN ART AND COMMUNICATION
, cilt.8, sa.2, ss.232-244, 2018 (ESCI)
2017
2017Üniversite Öğrencilerinde Dinin Etkisi ileTüketici Karar Verme Tarzları Arasındaki İlişki
SEYFİ M., ÇERÇİ MUSTAFAZADE M.
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.185-200, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2022
2022Kovid-19 Kamu Hizmeti Reklamlarının Korku Çekicilikleri Kapsamında İncelenmesi
ÇERÇİ M.
3. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi, Adana, Türkiye, 4 - 05 Ocak 2022, ss.706-707
2021
2021Kovid-19 Aşi Karşitliği Infodemisi İle Mücadelede Kovid-19 Kamu Spotlari
ÇERÇİ M.
8. International Symposium on Social Scienses, Hamburg, Almanya, 20 Kasım 2021, ss.39
2021
2021Kovid-19 Aşi Karşitliği Infodemisi Ile Mücadelede Kovid-19 Kamu Spotlari",
Çerçi M.
ASEAD 8. ULUSLARARASI SOSYAL BLMLER SEMPOZYUMU , 20 - 22 Kasım 2021, ss.39-40
2021
2021Yeni Medyanın Kamusal Alanında Reklamlar
ÇERÇİ M.
Ssd Journal 2. International Conference on Social Science and Humanities Ankara, Ankara, Türkiye, 09 Şubat 2021, ss.219-220
2021
2021YENİ MEDYANIN KAMUSAL ALANINDA REKLAMLAR
Çerçi M.
SSD Journal 2. International Conference on Social Science and Humanities , Ankara, Türkiye, 9 - 11 Temmuz 2021, ss.219
2021
2021Kriz Durumlarında Tüketici Davranışlarının İncelenmesi
ÇERÇİ M., SEYFİ M.
Uluslararası Bilimsel Araştırmalar ve Yenilikçi Çalışmalar Sempozyumu, Bandırma, Türkiye, 22 - 25 Şubat 2021, ss.765-766
2018
2018Turizm Seyahat Firmalarının Sosyal Medya Hesaplarının İçerik Analizi
SEYFİ M., ÇERÇİ M.
VII. ULUSALIII. ULUSLARARASIDOĞUAKDENİZ TURİZMSEMPOZYUMU, iskenderun, Türkiye, 20 - 21 Nisan 2018
2017
2017Yeni Medya’xxda Ekonomi Basını
GÜVEN D., SEYFİ M., ÇERÇİ MUSTAFAZADE M.
European Congress on Economic Issues, Kocaeli, Türkiye, 31 Mart - 01 Nisan 2017
2017
2017Dindarlık İle Tüketici Davranışı Arasındaki İlişki
ÇERÇİ MUSTAFAZADE M., GÜVEN D., SEYFİ M.
European Congress on Economic Issues-ECOEI 2017, Kocaeli, Türkiye, 30 Mart - 01 Nisan 2017
2016
2016The historical development of public relations in Turkey from women s perspective
SEYFİ M., GÜVEN D., ÇERÇİ MUSTAFAZADE M.
THE INTERNATIONAL HISTORY OF PUBLIC RELATIONS CONFERENCE, Bournemouth, Birleşik Krallık, 6 - 07 Temmuz 2016, ss.45
2014
2014Özel Alışveriş Sitelerinin Kompulsif Satın Alma Davranışına Yansımaları
Çerçi M., Özkaya B.
Digital Communication Impact International Academic Conference, İstanbul, Türkiye, 16 - 17 Ekim 2014, ss.361-375
2014
2014Özel Alışveriş Sitelerinin Kompulsif Satın Alma Davranışına Yansımaları
ÇERÇİ M., ÖZKAYA B.
DİGİTAL İLETİŞİM ETKİSİ, İstanbul, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2014, cilt.1, ss.361-375
Kitap & Kitap Bölümleri
2022
2022RİTUELİN İCADI TÜKETİM MALLARI İÇİN KUTLANAN ÖZEL GÜN VE HAFTALAR
ÇERÇİ M.
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Yeni Trendler 4, Sinan Sönmez, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.575-586, 2022
2021
2021Normaldışı Tüketici Davranışları Reklam Yönlü Bir Yaklaşım
Çerçi M.
Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2021
2021
2021Denetim Odağı Kuramı Kapsamında Tüketici Kararları,
ÇERÇİ M.
Tüketici Davranışları -3 Güncel Akademik Çalışmalar, Davut Karaman, Editör, Eğitim Yayınevi, İstanbul, ss.193-206, 2021
2021
2021Bir Ürünün Satin Alınamadığı Durumlarda Tüketiciler Tarafindan Kullanılan Savunma Mekanizmaları
ÇERÇİ M.
Sosyal ve Beşerî Bilimlerde Araştırma ve Değerlendirmeler - II, Sema Sağlık, Editör, Gece Kitaplığı, İstanbul, ss.19-34, 2021
2021
2021Dijital Ortamlarda Yıkan Geçen Yıkıcı Reklamlar
ÇERÇİ M.
Reklama Yeni'den Bakmak, Merve Gençyürek Erdoğan- Burçe Akcan,, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.13-31, 2021
2020
2020Sosyal Ağlar Üzerinden Değişimi Yönetmek
Seyfi M., Çerçi M.
Dijital Reklamcılık, Derya Öcal,Hıdır Polat, Editör, Nobel, Ankara, ss.77-95, 2020
2018
2018Reklam Yönetimi
Tosun N. Z., Tüzel Uraltaş K. N., Nas A., Özkaya B., Güdüm S., Ertürk B., et al.
Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2018
2016
2016Halkla İlişkiler Disiplinini Tanımlamak
Tosun N. Z., Çerçi M.
Halkla İlişkiler Uygulaması , Prof. Dr. Seda Mengü, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-23, 2016
2015
2015Sosyal Medyada Benlik Sunumu: Facebook Üzerine Bir Analiz
Karayel Bilbil E., Çerçi M.
Sosyal Medya Araştırmaları, Deniz Yengin, Editör, Paloma, Ankara, ss.281-293, 2015
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorMarmara İletişim Dergisi
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Burslar
2014 - 2018
2014 - 2018