Doç. Dr. MERVE ÇERÇİ SEVGİ


İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

Reklamcılık ve Tanıtım Anabilim Dalı


Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

31

Atıf (WoS)

5

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

4

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

5

H-İndeks(Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

1

H-Index (TrDizin)

1

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Lisans eğitimini 2006-2011 yılları arasında İzmir Ekonomi Üniversitesi Reklamcılık ve Halkla İlişkiler alanında tamamladı. Aynı yıllar arasında Psikoloji Çap programından mezun oldu. Yüksek Lisans derecesini 2012-2014 yılları arasında  "Özel Alışveriş Sitelerinin Kompulsif Satın Alma Davranışına Yansımaları" adlı tezi, doktora derecesini ise 2014- 2019 yılları arasında tamamladığı "Tüketicilerin Planlı Eskitmeye Yönelik Tutumları : Akıllı Telefon Tüketicileri Üzerine Bir Araştırma" başlıklı tezi ile  almıştır. 2012 yılından bu yana Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Anabilim Dalında çalışmakta olup akademik ilgi alanları içerisinde; reklam, tüketici davranışları, sosyal psikoloji ve normal olmayan tüketim davranışları bulunmaktadır. Kendisi aynı zamanda aile danışmanıdır.


Eğitim Bilgileri

2014 - 2019

2014 - 2019

Doktora

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Türkiye

2012 - 2014

2012 - 2014

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler (Yl) (Tezli), Türkiye

2007 - 2011

2007 - 2011

Lisans Çift Anadal

İzmir Ekonomi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü, Türkiye

2006 - 2011

2006 - 2011

Lisans

İzmir Ekonomi Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2019

2019

Doktora

TÜKETİCİLERİN PLANLI ESKİTMEYE YÖNELİK TUTUMLARI: AKILLI TELEFON TÜKETİCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı

2014

2014

Yüksek Lisans

ÖZEL ALIŞVERİŞ SİTELERİNİN KOMPULSİF SATINALMA DAVRANIŞINA YANSIMALARI

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2020

2020

GESTALT BAKIŞAÇISINAGİRİŞ: TEMEL KAVRAMLAR VE METODOLOJİ KİŞİSEL GELİŞİM PROGRAMINI

Mesleki Eğitim

Hanna Scherler Prof. Dr. Hanna Scherler

2019

2019

Aile Danışmanlığı Eğitimi

Mesleki Eğitim

Marmara Üniversitesi

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Unvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü

2022 - 2022

2022 - 2022

Dr. Öğr. Üyesi

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü

2012 - 2022

2012 - 2022

Araştırma Görevlisi Dr.

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2008 - 2008

2008 - 2008

Kamp Yöneticisi

Sky High Rach Girl Scott Camp

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Medya Psikolojisi

Lisans

Lisans

Sosyal Psikoloji

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2022

2022

Kovid-19 Kamu Hizmeti Reklamlarının Korku Çekicilikleri Kapsamında İncelenmesi

ÇERÇİ M.

3. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi, Adana, Türkiye, 4 - 05 Ocak 2022, ss.706-707

2021

2021

Kovid-19 Aşi Karşitliği Infodemisi İle Mücadelede Kovid-19 Kamu Spotlari

ÇERÇİ M.

8. International Symposium on Social Scienses, Hamburg, Almanya, 20 Kasım 2021, ss.39

2021

2021

Kovid-19 Aşi Karşitliği Infodemisi Ile Mücadelede Kovid-19 Kamu Spotlari",

Çerçi M.

ASEAD 8. ULUSLARARASI SOSYAL B􏰟L􏰟MLER SEMPOZYUMU , 20 - 22 Kasım 2021, ss.39-40 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

Yeni Medyanın Kamusal Alanında Reklamlar

ÇERÇİ M.

Ssd Journal 2. International Conference on Social Science and Humanities Ankara, Ankara, Türkiye, 09 Şubat 2021, ss.219-220

2021

2021

YENİ MEDYANIN KAMUSAL ALANINDA REKLAMLAR

Çerçi M.

SSD Journal 2. International Conference on Social Science and Humanities , Ankara, Türkiye, 9 - 11 Temmuz 2021, ss.219

2021

2021

Kriz Durumlarında Tüketici Davranışlarının İncelenmesi

ÇERÇİ M., SEYFİ M.

Uluslararası Bilimsel Araştırmalar ve Yenilikçi Çalışmalar Sempozyumu, Bandırma, Türkiye, 22 - 25 Şubat 2021, ss.765-766

2018

2018

Turizm Seyahat Firmalarının Sosyal Medya Hesaplarının İçerik Analizi

SEYFİ M., ÇERÇİ M.

VII. ULUSALIII. ULUSLARARASIDOĞUAKDENİZ TURİZMSEMPOZYUMU, iskenderun, Türkiye, 20 - 21 Nisan 2018

2017

2017

Yeni Medya’xxda Ekonomi Basını

GÜVEN D., SEYFİ M., ÇERÇİ MUSTAFAZADE M.

European Congress on Economic Issues, Kocaeli, Türkiye, 31 Mart - 01 Nisan 2017

2017

2017

Dindarlık İle Tüketici Davranışı Arasındaki İlişki

ÇERÇİ MUSTAFAZADE M., GÜVEN D., SEYFİ M.

European Congress on Economic Issues-ECOEI 2017, Kocaeli, Türkiye, 30 Mart - 01 Nisan 2017 Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

The historical development of public relations in Turkey from women s perspective

SEYFİ M., GÜVEN D., ÇERÇİ MUSTAFAZADE M.

THE INTERNATIONAL HISTORY OF PUBLIC RELATIONS CONFERENCE, Bournemouth, Birleşik Krallık, 6 - 07 Temmuz 2016, ss.45 Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

Özel Alışveriş Sitelerinin Kompulsif Satın Alma Davranışına Yansımaları

Çerçi M., Özkaya B.

Digital Communication Impact International Academic Conference, İstanbul, Türkiye, 16 - 17 Ekim 2014, ss.361-375

2014

2014

Özel Alışveriş Sitelerinin Kompulsif Satın Alma Davranışına Yansımaları

ÇERÇİ M., ÖZKAYA B.

DİGİTAL İLETİŞİM ETKİSİ, İstanbul, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2014, cilt.1, ss.361-375

Kitap & Kitap Bölümleri

2022

2022

RİTUELİN İCADI TÜKETİM MALLARI İÇİN KUTLANAN ÖZEL GÜN VE HAFTALAR

ÇERÇİ M.

Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Yeni Trendler 4, Sinan Sönmez, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.575-586, 2022

2021

2021

Denetim Odağı Kuramı Kapsamında Tüketici Kararları,

ÇERÇİ M.

Tüketici Davranışları -3 Güncel Akademik Çalışmalar, Davut Karaman, Editör, Eğitim Yayınevi, İstanbul, ss.193-206, 2021

2021

2021

Bir Ürünün Satin Alınamadığı Durumlarda Tüketiciler Tarafindan Kullanılan Savunma Mekanizmaları

ÇERÇİ M.

Sosyal ve Beşerî Bilimlerde Araştırma ve Değerlendirmeler - II, Sema Sağlık, Editör, Gece Kitaplığı, İstanbul, ss.19-34, 2021

2021

2021

Dijital Ortamlarda Yıkan Geçen Yıkıcı Reklamlar

ÇERÇİ M.

Reklama Yeni'den Bakmak, Merve Gençyürek Erdoğan- Burçe Akcan,, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.13-31, 2021

2020

2020

Sosyal Ağlar Üzerinden Değişimi Yönetmek

Seyfi M., Çerçi M.

Dijital Reklamcılık, Derya Öcal,Hıdır Polat, Editör, Nobel, Ankara, ss.77-95, 2020

2018

2018

Reklam Yönetimi

Tosun N. Z., Tüzel Uraltaş K. N., Nas A., Özkaya B., Güdüm S., Ertürk B., et al.

Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

Halkla İlişkiler Disiplinini Tanımlamak

Tosun N. Z., Çerçi M.

Halkla İlişkiler Uygulaması , Prof. Dr. Seda Mengü, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-23, 2016

2015

2015

Sosyal Medyada Benlik Sunumu: Facebook Üzerine Bir Analiz

Karayel Bilbil E., Çerçi M.

Sosyal Medya Araştırmaları, Deniz Yengin, Editör, Paloma, Ankara, ss.281-293, 2015

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Marmara İletişim Dergisi

Yardımcı Editör/Bölüm Editörü



Burslar

2014 - 2018

2014 - 2018

2228-B Öncellikli Alanlara Yönelik Yurtiçi Doktora Burs Programı

TÜBİTAK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 5

h-indeksi (WOS): 1