Makaleler
17
Tümü (17)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (12)
6. ÇOCUK CİNSEL İSTİSMARI EBEVEYN KAYGI ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ
The Journal of Academic Social Sciences
, cilt.111, sa.111, ss.417-432, 2020 (Hakemli Dergi)
8. 6-9 Yaş Çocuklarının Hareket Gelişimleri İle Akıl Yürütme Yeteneği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Beden Eğitimi ve Spor Araştırmaları Dergisi
, cilt.9, sa.1, ss.24-34, 2017 (Hakemli Dergi)
11. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öğretmenlik Tutumları ve Sınıf Yönetimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.4, ss.114-126, 2017 (Hakemli Dergi)
13. Okul öncesi öğretmen adaylari rehberlik yeterlilikleri ölçeğinin geliştirilmesi ve psikometrik özellikleri
Journal of Human Sciences
, cilt.12, ss.278-292, 2015 (Hakemli Dergi)
14. A study on the development of the learning styles scale for 5 6 year old children
Elementary Education Online
, cilt.11, ss.480-490, 2012 (Hakemli Dergi)
15. 5-6 yaş çocukları için öğrenme stilleri ölçek geliştirme çalışması
İlköğretim Online
, cilt.11, ss.480-490, 2012 (Hakemli Dergi)
17. Çocuklar için uygun yaşama ortamları
Eğitim Bilimleri Dergisi
, ss.135-143, 1996 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
21
2. 5 YAŞ ÇOCUKLARI VE ANNELERİNİN PAYLAŞIMLI OKUMA TEKNİKLERİYLE GERÇEKLEŞTİRDİKLERİ EV MERKEZLİ KİTAP OKUMA UYGULAMALARININ İNCELENMESİ
ULUSLARARASI MARMARA SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Kocaeli, Türkiye, 09 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
3. Anksiyete Bozuklukları (Okul Korkusu/Ayrılık Korkusu)
1. Uluslararası Uzman Katılımlı Çocuk Gelişimi ve Psikopatolojisi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2019
4. PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDAKİ REHBERLİK ÇALIŞMALARI HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİNİN İNCELEMESİ
Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, 22 - 24 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
5. An Examination of The Relationship Between The Counselling Quafications and The Classroom Management Skills Of Preschool Teachers
Cyprus International University, Girne, Kıbrıs (Kktc), 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
6. A Program Study For Development Of Guidance Qualifications Of Pre-School Teacher Candidates
5th International Curriculm and Instruction Congress, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
7. Enhancing Guidance Competencies of Preschool Teachers
XI. European Confererence on Social and Behavioral Science, Roma, 1 - 04 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
8. Guidance Program to Develop Preschool Teacher Candidates Guidance Proficiencies
VIII: International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
9. Okul Öncesi Öğretmenlerinin sınıf Yönetimleri ve Öğretmenlik Tutumlarının İncelenmesi
I. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
10. Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Sınıf Yönetimi Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Psikometrik Özellikler
Okul Öncesi Kokngresi, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2011, (Tam Metin Bildiri)
11. Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Sınıf Yönetimi Ölçeği nin Geliştirilmesi ve Psikometrik Özellikleri
Ulusal Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Haziran 2011, (Tam Metin Bildiri)
12. 5 6 Yaş Çocuklarının Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Ulusal Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Haziran 2011, (Tam Metin Bildiri)
13. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Eğitim Etkinliklerinde Kullandıkları Öğretim Yöntemlerinin İncelenmesi
II. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2007, (Özet Bildiri)
14. Altı yaș çocukları için Marmara Sosyal Duygusal UyumÖlçeği’nin (MASDU) geçerlik ve güvenirlik çalıșması
1. Uluslar arası OkulÖncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2004, (Özet Bildiri)
15. Okul Öncesi Eğitim Almış ve Almamış Olan İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Duygusal Uyum Düzeylerinin Karşılaştırılması
I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran - 03 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)
16. Marmara Gelişim Ölçeğinin Geliştirilmesi (3-6 yaş için)
Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitimi Sempozyumu-Geleceğe Bakış, Ankara, Türkiye, 17 - 18 Ekim 2002, (Tam Metin Bildiri)
17. Marmara Gelişim Ölçeğinin Geliştirilmesi (3-6 Yaş Dönemi Çocukları İçin)
Kök yayıncılık, Ankara, Türkiye, 18 Ekim 2002, ss.64-69, (Tam Metin Bildiri)
18. 6-9 Yaş Çocuklarının Hareket Gelişimi İle Akıl Yürütme Yeteneği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
3. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, 12 Mayıs 2000, (Özet Bildiri)
19. 6-9 Yaş Çocuklarının Hareket Gelişimleri ile Akıl Yürütme Yeteneği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
3. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2000, ss.29, (Özet Bildiri)
20. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öğretmenlik Tutumlarının İncelenmesi
II. Ulusal Eğitim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Eylül 1996, (Özet Bildiri)
21. Çocuk Mekan İlişkisi
II. Uluslarası Habitat Kongresi-T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, İstanbul, Türkiye, 15 Mayıs 1996, (Özet Bildiri)
Kitaplar
17
2. MABEP: Marmara Aile Becerileri Eğitim Programı Gelişim Paketi-3 / 13-24 Ay
El Ele İlk Adım Yayınları, İstanbul, 2022
3. Marmara Aile Becerileri Eğitim Programı Gelişim Takvimi / Gelişim Paketi
El Ele İlk Adım, İstanbul, 2022
5. Davranış Gelişiminde Ailenin Rolü
Erken Çocukluk Döneminde Çocuğun Davranışını Anlama ve Yönlendirme, Dilan Bayındır, Fatma Özge Ünsal, İbrahim Hakkı Acar, Editör, Hedef, Ankara, ss.59-73, 2022
6. Okul Öncesi Eğitimde Rehberlik Çalışmaları
Okul Öncesi Eğitimde Program Temel Bileşenler ve Uygulamalar, Mehmet Toran, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.157-176, 2021
7. Okul Öncesi Eğitimde Rehberlik
Nobel, Ankara, 2018
8. Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılımının Sınıf Yönetimine Etkisi
Erken Çocukluk Eğitiminde Sınıf Yönetimi, Gülden Uyanık Balat,Hülya Bilgin, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.225-240, 2018
9. Erken Çocukluk Eğitiminde Sınıf Ortamının Hazırlanması ve Fiziksel Mekan
Erken Çocukluk Eğitiminde Sınıf Yönetimi, Gülden Uyanık Balat, Hülya Bilgin, Editör, Anı, Ankara, ss.31-48, 2018
11. Okul Öncesi Eğitimde Aile ile İletişim ve Ailelere Rehberlik
Okul Öncesi Eğitime Giriş, Gülden Uyanık Balat, Editör, Nobel, Ankara, ss.223-234, 2015
12. Okul Öncesi Eğitimde Fiziksel Mekanın Düzenlenmesi
Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, Gülden Uyanık Balat, Hülya Bilgin, Editör, Eğiten Kitap, İstanbul, ss.151-166, 2011
13. Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımının Sınıf Yönetimine Etkisi
Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, Hülya Bilgin- Gülden Uyanık Balat, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.111-121, 2011
14. Okul Öncesi Eğitimde Aile ile İletişim ve Rehberlik
Okul Öncesi Eğitime Giriş, Gülden Uyanık Balat, Editör, PegemA, Ankara, ss.208-221, 2010
15. Çocuk Ruh Sağlığı
Morpa, İstanbul, 2003
16. 0-14 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri
Evin Okula Yakınlaşması ve Değişen Anne Baba Rolleri, Halis Ayhan, Yurdagül Mehmedoğlu, Hülya Bilgin, Editör, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, ss.139-149, 2003
17. Okul öncesi çocuğunun gelişim özellikleri
Marmara üniversitesi anaokulu/anasınıfı el kitabı, , Editör, YaPa, İstanbul, ss.11-18, 1999