Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Okul öncesi öğretmen adaylari rehberlik yeterlilikleri ölçeğinin geliştirilmesi ve psikometrik özellikleri
Journal of Human Sciences, cilt.12, ss.278-292, 2015 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
5-6 yaş çocukları için öğrenme stilleri ölçek geliştirme çalışması
İlköğretim Online, cilt.11, ss.480-490, 2012 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Öğretmenlik Tutumlarının İncelenmesi
Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirileri. MU Atatürk Eğitim Fakültesi, ss.108-119, 1996 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Çocuklar için uygun yaşama ortamları
Eğitim Bilimleri Dergisi, ss.135-143, 1996 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Anksiyete Bozuklukları (Okul Korkusu/Ayrılık Korkusu)
1. Uluslararası Uzman Katılımlı Çocuk Gelişimi ve Psikopatolojisi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2019
PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDAKİ REHBERLİK ÇALIŞMALARI HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİNİN İNCELEMESİ
Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, 22 - 24 Kasım 2018
An Examination of The Relationship Between The Counselling Quafications and The Classroom Management Skills Of Preschool Teachers
Cyprus International University, Girne, Kıbrıs (Kktc), 2 - 04 Mayıs 2018
A Program Study For Development Of Guidance Qualifications Of Pre-School Teacher Candidates
5th International Curriculm and Instruction Congress, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017
Enhancing Guidance Competencies of Preschool Teachers
XI. European Confererence on Social and Behavioral Science, Roma, 1 - 04 Eylül 2016
Guidance Program to Develop Preschool Teacher Candidates Guidance Proficiencies
VIII: International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016
Okul Öncesi Öğretmenlerinin sınıf Yönetimleri ve Öğretmenlik Tutumlarının İncelenmesi
I. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014
Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Sınıf Yönetimi Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Psikometrik Özellikler
Okul Öncesi Kokngresi, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2011
Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Sınıf Yönetimi Ölçeği nin Geliştirilmesi ve Psikometrik Özellikleri
Ulusal Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Haziran 2011
5 6 Yaş Çocuklarının Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Ulusal Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Haziran 2011
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Eğitim Etkinliklerinde Kullandıkları Öğretim Yöntemlerinin İncelenmesi
II. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2007
Altı yaș çocukları için Marmara Sosyal Duygusal UyumÖlçeği’nin (MASDU) geçerlik ve güvenirlik çalıșması
1. Uluslar arası OkulÖncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2004
Okul Öncesi Eğitim Almış ve Almamış Olan İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Duygusal Uyum Düzeylerinin Karşılaştırılması
I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran - 03 Temmuz 2004
Marmara Gelişim Ölçeğinin Geliştirilmesi (3-6 yaş için)
Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitimi Sempozyumu-Geleceğe Bakış, Ankara, Türkiye, 17 - 18 Ekim 2002
Marmara Gelişim Ölçeğinin Geliştirilmesi (3-6 Yaş Dönemi Çocukları İçin)
Kök yayıncılık, Ankara, Türkiye, 18 Ekim 2002, ss.64-69
6-9 Yaş Çocuklarının Hareket Gelişimi İle Akıl Yürütme Yeteneği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
3. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, 12 Mayıs 2000
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öğretmenlik Tutumlarının İncelenmesi
II. Ulusal Eğitim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Eylül 1996
Çocuk Mekan İlişkisi
II. Uluslarası Habitat Kongresi-T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, İstanbul, Türkiye, 15 Mayıs 1996
Kitap & Kitap Bölümleri
Okul Öncesi Eğitimde Rehberlik
Nobel, Ankara, 2018
Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılımının Sınıf Yönetimine Etkisi
Erken Çocukluk Eğitiminde Sınıf Yönetimi, Gülden Uyanık Balat,Hülya Bilgin, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.225-240, 2018
Erken Çocukluk Eğitiminde Sınıf Ortamının Hazırlanması ve Fiziksel Mekan
Erken Çocukluk Eğitiminde Sınıf Yönetimi, Gülden Uyanık Balat, Hülya Bilgin, Editör, Anı, Ankara, ss.31-48, 2018
Okul Öncesi Eğitimde Aile ile İletişim ve Ailelere Rehberlik
Okul Öncesi Eğitime Giriş, Gülden Uyanık Balat, Editör, Nobel, Ankara, ss.223-234, 2015
Okul Öncesi Eğitimde Fiziksel Mekanın Düzenlenmesi
Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, Gülden Uyanık Balat, Hülya Bilgin, Editör, Eğiten Kitap, İstanbul, ss.151-166, 2011
Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımının Sınıf Yönetimine Etkisi
Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, Hülya Bilgin- Gülden Uyanık Balat, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.111-121, 2011
Okul Öncesi Eğitimde Aile ile İletişim ve Rehberlik
Okul Öncesi Eğitime Giriş, Gülden Uyanık Balat, Editör, PegemA, Ankara, ss.208-221, 2010
Çocuk Ruh Sağlığı
Morpa, İstanbul, 2003
Okul öncesi çocuğunun gelişim özellikleri
Marmara üniversitesi anaokulu/anasınıfı el kitabı, , Editör, YaPa, İstanbul, ss.11-18, 1999