Eğitim Bilgileri
2007 - 2011
2007 - 2011Doktora
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2000 - 2002
2000 - 2002Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
1988 - 1992
1988 - 1992Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Fakültesi, Biyoloji Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2011
2011Doktora
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğretim stillerinin ve yapılandırmacı öğrenme ortamına ilişkin algılarının öğretim uygulamalarına etkileri
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2002
2002Yüksek Lisans
İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin beslenme kavramını öğrenmelerinde aktif öğrenme yöntemlerinin etkisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2000 - Devam Ediyor
2000 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1993 - 2000
1993 - 2000Öğretmen
Milli Eğitim, Öğretmen
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Sekizinci sınıf öğrencilerinin tımss fen sonuçlarının 21.yy beceri düzeyleri ve bazı değişkenler açısından incelenmesi
MERTOĞLU H. (Danışman)
E.Diker(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Fen bilimleri öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme ve kaynaştırmaya dair algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
MERTOĞLU H. (Danışman)
Y.Nehir(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (43)
Scopus (2)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (34)
2025
20251. Examining Prospective Teachers’ Scientific Literacy and STEM Efficacy Beliefs
Usta Z. B., MERTOĞLU H., AKGÜL E.
Science Insights Education Frontiers (SIEF) , cilt.30, sa.1, ss.4825-4840, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. The Effect of Simulative Observations in the POE Method on Academic Achievement and Problem Solving Skills of 8th Grade Students
Çavumirza E., MERTOĞLU H.
Science Insights Education Frontiers , cilt.28, sa.1, ss.4555-4575, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20253. University as Perceived by Neurodiverse Individuals: A Photovoice Study
KURŞUN ŞEN Z., AKGÜL E., BİNGÖL T., GÖÇEN ÖZDEMİREL G., MERTOĞLU H.
Journal of Individual Differences in Education , cilt.7, sa.1, ss.45-85, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20254. Montessori Yöntemi İle Okul Öncesi Eğitimde Deprem Bilincinin Kazandırılması
MERTOĞLU H., kale z. i.
Journal of Sustainable Education Studies (JSES) , sa.4, ss.92-106, 2025 (Hakemli Dergi)
2023
20235. The Relationship between Prospective Teachers’ Nutritional Literacy and Healthy Lifestyle Behaviors
Gürbey Z. B., Mertoğlu H.
Science Insights Education Frontiers
, cilt.19, sa.1, ss.3003-3016, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20236. THE EFFECT OF OUTSIDE-SCHOOL LEARNING COURSES ON PROSPECTIVE TEACHERS’ AIMS OF PERFORMING OUTSIDE-SCHOOL LEARNING ACTIVITIES
Mertoğlu H.
Malaysian Online Journal of Educational Sciences
, cilt.11, sa.4, ss.50-62, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20237. Türkiye’de 2018 – 2022 Yılları Arasında Müze Eğitimi ile ilgili Yapılan Tezlerin İncelenmesi
Mertoglu H., Usta Z. B.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.58, sa.58, ss.103-119, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20238. The Effect of Plickers Implementation on 6th Grade Students’ Locus of Control (LoC) and Misconceptions
Gürbey Z. B., Mertoğlu H.
International Journal of Academic Studies in Technology and Education
, cilt.1, sa.1, ss.17-30, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20229. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUL DIŞI ÖĞRENME ETKİNLİKLERİNE İLİŞKİN DAVRANIŞSAL HEDEFLERİNİN BELİRLENMESİ
Gürbey Z. B., MERTOĞLU H., SAYAN H., AKGÜL E.
İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi (İAD) , cilt.7, sa.1, ss.64-80, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202210. Investigation of teacher candidates’ skills for preparing the refutational text of biodiversity
ŞAHİN F., Gürbey Z. B., MERTOĞLU H.
Çağdaş Eğitim Araştırmaları Dergisi (CERJ) , cilt.12, sa.2, ss.106-130, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202211. WEB MACERASI (WEBQUEST) YÖNTEMİNİN CANLILARDA ÜREME BÜYÜME VE GELİŞME ÜNİTESİNDEKİ KAVRAM ÖĞRENMEYE OLAN ETKİSi
ece ç., MERTOĞLU H.
Journal of Sustainable Education Studies (JSES) , ss.157-168, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202212. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BESLENME OKURYAZARLIK DÜZEYLERİ İLE MEDYA OKURYAZARLIK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
Arslan D., MERTOĞLU H.
Journal of Sustainable Education Studies (JSES) , ss.271-280, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202213. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİKKAT EKSİKLİĞİ ve HİPERAKTİVİTEYE SAHİP ÖĞRENCİLERE YAKLAŞIMLARINDA SENARYO TEMELLİ ÖĞRETİMİN KATKISI
Gürbey Z. B., MERTOĞLU H., AKGÜL E.
Journal of Sustainable Education Studies (JSES) , ss.21-33, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202214. UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK LİDERLİK ÖZ YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ
Gürbey Z. B., Karataş Ç., MERTOĞLU H.
Journal of Sustainable Education Studies (JSES) , ss.34-44, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202115. Fen Eğitiminde Kaynaştırma Modülünün Öğretmenlik Uygulamasına Yansıması
MERTOĞLU H., AKGÜL E.
Kalem Uluslararasi Egitim ve Insan Bilimleri Dergisi
, cilt.11, ss.595-620, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202016. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Okul Dışı Öğrenme Kapsamında Müze Eğitimine İlişkin Görüşleri / The Opinions of Science Teachers on Museum Education in Out of School Learning
MERTOĞLU H., Efe H., Gürbey Z. B.
Journal of Sustainable Educational Studies (JSES) , cilt.1, sa.1, ss.13-25, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202017. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN MÜZE EĞİTİMİ HAKKINDAKİGÖRÜŞLERİ
MERTOĞLU H., kara b., sak m., balçın m. d.
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.8, sa.108, ss.318-346, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202018. Researching Eighth Grade Students’xx Science Achievement based on 21st Century Skill Levels and Some Variables
MERTOĞLU H., Akman E.
International Online Journal of Educational Sciences (IOJES) , cilt.12, sa.3, ss.256-267, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202019. Autism Awareness in Teacher Training Programs: Science TeachingExampleÖğretmen Yetiştirme Programlarında otizm farkındalığı fen eğitimi örneği
AKGÜL E., MERTOĞLU H.
journal of individual differences in education , cilt.2, sa.1, ss.31-41, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202020. Equipment Use in Biology Teaching
SAYAN H., MERTOĞLU H.
Journal of Educational Issues , cilt.6, sa.1, ss.357-371, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202021. Views of Preservice Primary School Teachers’ on Inclusion and Differentiated Science Experiments
MERTOĞLU H.
Journal of Education and Learning , cilt.9, sa.3, ss.47-56, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202022. THE EFFECT OF NUTRITION AND SEXUAL HEALTH EDUCATIONON HEALTHY LIFESTYLE BEHAVIORS OF PRESERVICE TEACHER
MERTOĞLU H., Şenöz A. B., bahar a.
European Journal of Alternative Education Studies
, cilt.5, sa.1, ss.54-70, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202023. THE EFFECT OF MICROTEACHING PRACTICESON PRESERVICE TEACHERS’xx SENTIMENTS,ATTITUDES AND CONCERNS
MERTOĞLU H., balçın m. d., sak m., kara b.
European Journal of Special Education Research , cilt.5, sa.4, ss.1-15, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202024. Investigation of the Opinions of Science Teachers About Homework
SAYAN H., MERTOĞLU H.
Journal of Education and Learning , cilt.9, sa.2, ss.232-241, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202025. PRESERVICE PRIMARY SCHOOL TEACHERS’xx SENTIMENTS,ATTITUDES AND CONCERNS ABOUT INCLUSIVE EDUCATION:DIFFERENTIATED SCIENCE EXPERIMENTS
MERTOĞLU H., TOPÇU M. S.
European Journal of Education Studies , cilt.6, sa.12, ss.162-180, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202026. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kaynaştırma Uygulamaları Yeterlikleri
Mertoğlu H., Sarı O., Pusmaz A., Balçın M. D.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.51, sa.51, ss.131-154, 2020 (TRDizin)
2019
201927. Effects of Interdisciplinery Nutrition Education on Prospective Science Teachers’ Development of Healthy Life Style Behaviours
MERTOĞLU H.
Journal of Education and Training Studies , cilt.7, ss.52-65, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201928. Bireyselleştirilmiş Öğretim Planı Hazırlama Becerisine Sahip Farklı Branşlardaki Öğretmen Adaylarının Kaynaştırma Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri
balçın M. D., coştu f., MERTOĞLU H.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.16, ss.1194-1217, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201929. Science Student Teachers’ Views and Conceptions of the Interdisciplinary Sexual Health Education
MERTOĞLU H.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.16, ss.379-393, 2019 (Scopus)
2019
201930. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM STİLLERİNE GÖRE ÖZYETERLİK İNANÇ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
MERTOĞLU H., bacak n.
Avrasya Bilimler Akademisi Sosyal Bilimler” dergisi , cilt.3, ss.17-34, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201931. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Farklı Öğrenme Ortamlarında Gerçekleştirdikleri Okul Dışı Etkinliklere İlişkin Görüşleri
MERTOĞLU H.
İNFORMAL ORTAMLARDA ARAŞTIRMALAR DERGİSİ , cilt.3, ss.101-124, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201932. ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSİNDE YAŞANAN SORUNLARADAİR FENOMENOLOJİK BİR ÇALIŞMA
abanalyan n., uslu m., MERTOĞLU H.
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi , 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201933. Teori ve Uygulamada Yapılandırmacı Yaklaşım
MERTOĞLU H., gürdal a., AKGÜL E.
Eurasian Academy of Sciences Social Sciences Journal , cilt.27, ss.138-158, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201834. OTANTİK BESLENME- SAĞLIK EĞİTİMİ DERSİ VE ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ
MERTOĞLU H.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.8, ss.85-102, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201835. ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAYNAŞTIRMAYA İLİŞKİN TUTUMLARININ ÖĞRETİM STİLLERİ VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
MERTOĞLU H.
KESİT AKADEMİ DERGİSİ , ss.127-152, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201836. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE İHTİYAÇLARI
MERTOĞLU H.
The Journal of Academic Social Science , cilt.6, ss.343-365, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201737. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM METOT-TEKNİKLERİ İLE İLGİLİ ÖZ DEĞERLENDİRMELERİ VE ÖĞRETİM UYGULAMALARI
MERTOĞLU H., gürdal a.
The Journal of Academic Social Science , cilt.5, ss.262-278, 2017 (Hakemli Dergi)
2013
201338. Prospective Elementary Science Teachers GDO Awareness
akgül h. c., AFACAN Ö., MERTOĞLU H.
Sakarya University Journal of Education , cilt.3, ss.194-227, 2013 (Hakemli Dergi)
2010
201039. Hizmet İçi Eğitimin Öğretmenlerin Proje ve Proje Tabanlı Öğrenmeye İlişkin Bilgilerine ve Proje Yapma Yeterliklerine Etkisi
ÖNEN F., MERTOĞLU H., SAKA M., gürdal a.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, sa.1, ss.137-158, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200940. Hizmet içi eğitimin öğretmenlerin öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin bilgilerine etkisi ÖPYEP örneği
Önen F., Mertoğlu H., Saka M., Gürdal A.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.10, ss.9-23, 2009 (TRDizin)
2009
200941. Hizmet İçi Eğitimin Öğretmenlerin Öğretim Yöntem Ve Tekniklerine İlişkin Bilgilerine Etkisi Öpyep Örneği
ÖNEN F., MERTOĞLU H., SAKA M., ayla g.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.10, sa.3, ss.9-23, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200942. Changing primary education programmes reflection in teacher training thinking interrogant searcher teacher candidates
AKGÜL E., MERTOĞLU H.
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES
, cilt.1, ss.2732-2733, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Yeni Maarif Modele göre Hazırlanan 5.sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabındaki Farklılaştırılmış Etkinliklerin Değerlendirilmesi
Gürbey Z. B., MERTOĞLU H.
XII. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 25 Eylül - 28 Haziran 2025, (Özet Bildiri)
2025
20252. Algodoo Simülasyon Destekli Etkinliklerin Öğrenme Kavramsal Anlama ve Problem Çözme Becerisine Etkisi
Çavumirza E., MERTOĞLU H.
XII. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER), Ankara, Türkiye, 25 - 28 Haziran 2025, (Özet Bildiri)
2025
20253. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Hakkındaki Görüşleri
MERTOĞLU H., çiftçi şahal ç., Gürbey Z. B.
İstanbul Eğitim Araştırmaları Kongresi: Türkiye Yüzyılı’nda Eğitim : Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, İstanbul, Türkiye, 11 Ocak 2025, (Özet Bildiri)
2025
20254. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne Örnek Bir Uygulama: Harezmi Eğitim Modeli
BABAYİĞİT DURAKCAN Ö., MERTOĞLU H.
İstanbul Eğitim Araştırmaları Kongresi, 11 - 12 Ocak 2025, (Özet Bildiri)
2025
20255. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin Staj Sürecinde Değerlendirilmesi: Öğretmen Adaylarının Görüşleri
MERTOĞLU H., Usta Z. B., Tekin Yiğit M.
İstanbul Eğitim Araştırmaları Kongresi, 11 Ocak 2025, (Özet Bildiri)
2023
20236. SENARYO TEMELLİ KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ ve ÖRNEKLER
MERTOĞLU H., Gürbey Z. B.
8th INTERNATIONAL EDUCATION AND INNOVATIVE SCIENCES CONGRESS, Ankara, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2023, ss.312-320, (Tam Metin Bildiri)
2023
20237. Türkiye'de 2019-2023 Yılları Arasında Kaynaştırma Eğitimi İle İlgili Yapılan Tezlerin İncelenmesi
MERTOĞLU H., Gürbey Z. B., Karataş Ç.
Eğitimde Mükemmelliyet Araştırmaları Kongresi – EMAK 2023, İstanbul, Türkiye, 22 Aralık 2023, (Özet Bildiri)
2023
20238. Değişen Sınav Yönetmeliği İle İlgili Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi
MERTOĞLU H., Gürbey Z. B., Çavumirza E., Hancı N., DİNÇER S., Er Ş.
Eğitimde Mükemmelliyet Araştırmaları Kongresi – EMAK 2023, 22 Aralık 2023, (Özet Bildiri)
2023
20239. Depreme Hazır Mıyız? Üniversite Öğrencilerinin Deprem Bilinci
MERTOĞLU H., USTA T. Y., DAĞLI K. C.
Uluslararası Katılımlı Eğitimde Mükemmeliyet Araştırmaları Kongresi, 22 Aralık 2023, (Özet Bildiri)
2023
202310. Fen Eğitiminde Sürdürülebilir Kalkınma
MERTOĞLU H., Gürbey Z. B.
Uluslararası Katılımlı Eğitimde Mükemmeliyet Araştırmaları Kongresi, 22 Aralık 2023, (Özet Bildiri)
2023
202311. Fen Edebiyat Fakültesi Yönetici, Öğretim Elemanı ve Öğrencilerinin Deprem Farkındalıkları ve Hazırlıkları
MERTOĞLU H., USTA T. Y., BİROL N.
Uluslararası Katılımlı Eğitimde Mükemmeliyet Araştırmaları Kongresi, 22 Aralık 2023, (Özet Bildiri)
2023
202312. FEN BİLİMLERİ DERSİNDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİM MODELİNİN UYGULANMASI: “IŞIĞIN YAYILMASI” ÜNİTESİ
MERTOĞLU H., Karataş Ç.
8th INTERNATIONAL EDUCATION AND INNOVATIVE SCIENCES CONGRESS, Ankara, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2023, ss.506-514, (Tam Metin Bildiri)
2023
202313. Ortaokul Öğrencilerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Dair Algılarının Çizdikleri Resimler Aracılığıyla İncelenmesi
MERTOĞLU H., Gürbey Z. B.
Xth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 08 Haziran 2023, (Özet Bildiri)
2023
202314. Investigation of Students’ Perceptions of Out-of-School Learning Environments Through Drawing Pictures
MERTOĞLU H., Gürbey Z. B.
X INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Temmuz 2023, ss.55-75, (Tam Metin Bildiri)
2023
202315. SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ PERCEPTIONS ABOUT SCIENCE: AN ARTBASED RESEARCH
Gürbey Z. B., MERTOĞLU H., AKGÜL E.
AHI EVRAN III. INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH, 03 Mayıs 2023, cilt.1, ss.315-326, (Tam Metin Bildiri)
2022
202216. İdeal Okul Ortamların Kapsayıcılık Anlayışı
Gürbey Z. B., MERTOĞLU H., AKGÜL E.
III. Türk Eğitim Kongresi (Eğitimde İdeal Okul Arayışları), İstanbul, Türkiye, 23 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
2022
202217. Plickers Uygulamasının 6. Sınıf Öğrencilerinin Denetim Odaklarına ve Kavram Yanılgılarına Etkisi
Gürbey Z. B., MERTOĞLU H.
Eğitimde Mükemmelliyet Araştırmaları Kongresi – EMAK 2022, İstanbul, Türkiye, 16 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
2022
202218. Son 5 Yılda Müze Eğitimi ile ilgili Yapılan Tezlerin İncelenmesi
Gürbey Z. B., MERTOĞLU H.
Eğitimde Mükemmelliyet Araştırmaları Kongresi – EMAK 2022, İstanbul, Türkiye, 16 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
2022
202219. Beslenme Eğitimi ile İlgili Yapılan Tezlerin İncelenmesi
Bozkurt M., MERTOĞLU H.
Eğitimde Mükemmelliyet Araştırmaları Kongresi – EMAK 2022, İstanbul, Türkiye, 16 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
2022
202220. Investigating The Effects of Scenario-Based Instruction on Prospective Science Teachers’ Perceptions about Students with Special Needs
Gürbey Z. B., MERTOĞLU H., AKGÜL E.
The European Conference on Educational Research, 01 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
202221. Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Fen Öğrenme Becerilerinin Öğrenme Stillerine Göre Değişiminin İncelenmesi
Çavumirza E., MERTOĞLU H., Gürbey Z. B.
IXth International Eurasian Educational Researh Congress, İzmir, Türkiye, 22 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2021
202122. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Dikkat Eksikliği ve Hiperaktiviteye Sahip Öğrencilere Yaklaşımlarında Senaryo Temelli Öğretimin Katkısı
MERTOĞLU H., AKGÜL E., Gürbey Z. B.
FSMVÜ Eğitimde Mükemmeliyet Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2021
202123. Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmen Adaylarının Teknolojik Liderlik Öz Yeterliklerinin İncelenmesi
MERTOĞLU H., Gürbey Z. B., Karataş Ç.
FSMVÜ Eğitimde Mükemmeliyet Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2021
202124. Web Macerası (Webquest) Yönteminin Canlılarda Üreme Büyüme ve Gelişme Ünitesindeki Kavram Öğrenmeye Olan Etkisi
ece ç., MERTOĞLU H.
FSMVÜ Eğitimde Mükemmeliyet Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2021
202125. 8.Sınıf Öğrencilerinin Canlılarda Üreme, Büyüme ve Gelişme Konusuna Yönelik Kavram Yanılgılarının Farklı Tekniklerle Belirlenmesi
MERTOĞLU H., Gürbey Z. B., Günsal M., Bozkurt M.
FSMVÜ Eğitimde Mükemmeliyet Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2021
202126. Zenginleştirilmiş Okul Dışı Öğrenme Dersinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öz Yeterliliklerine Etkisinin İncelenmesi
MERTOĞLU H., Şenel B.
FSMVÜ Eğitimde Mükemmeliyet Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2021
202127. Üniversite Öğrencilerinin Beslenme Okuryazarlık Düzeyleri İle Medya Okuryazarlık Düzeyleri Arasındaki İlişki
Arslan D., MERTOĞLU H.
FSMVÜ Eğitimde Mükemmeliyet Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2021
202128. Özel Yetenekli Öğrencilere Yönelik STEM ve Robotik Kodlama Eğitiminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Özyeterliklerine Etkisi
Şenel B., Mertoğlu H.
IGATE '21 Uluslararası Özel Yetenekliler Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 21 Ekim 2021, ss.173-188, (Tam Metin Bildiri)
2021
202129. "Pandemi Sürecinde Kaynaştırma Eğitiminin Öğretmen, Okul Yöneticisi Ve Öğrenci Gözüyle Değerlendirilmesi"
Çavumirza E., MERTOĞLU H.
International Congress on Open Learning and Distance Education 2021, 09 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
202130. Uzaktan Eğitim Sürecinde Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Teknolojik Liderliği Özyeterliklerinin ve Görüşlerinin İncelenmesi
MERTOĞLU H., Karataş Ç., Pulat K.
VIIIth International Eurasian Educational Research Congress, 07 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)
2020
202031. Investigating the Science Teacher Candidates’xx Ability to Prepare Misconceptions Refutational Text
ŞAHİN F., MERTOĞLU H., gürbey Z. B.
5th WORLD CONFERENCE ON SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION, 30 Ekim - 01 Kasım 2020, (Özet Bildiri)
2020
202032. Web Macerası (Web Quest) Yönteminin Canlılarda Üreme Büyüme ve Gelişme Ünitesindeki Başarı, Tutum ve Medyaokuryazarlıklarına Olan Etkisi
ece ç., MERTOĞLU H.
VIIth International EurasianEducational Research Congress ONLINE, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
202033. Pandemic and Me: College Students’ Meaning Making of Pandemic
AKGÜL E., MERTOĞLU H., SAYAN H.
6 th INTERNATIONAL CONFERENCE ON LIFELONG EDUCATION AND LEADERSHIP FOR ALL ICLEL 2020, 16 - 18 Temmuz 2020, (Özet Bildiri)
2020
202034. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Biyoçeşitliliğe Karşı Okuryazarlıklarınınİncelenmesi
MERTOĞLU H., ŞAHİN F., şenel b.
EğitimAraştırmalarıKongresi(FSMVU-EAK2020), Türkiye, 9 - 10 Mayıs 2020, (Özet Bildiri)
2019
201935. 8. Sınıf Öğrencilerinin Çevre Kavramına İlişkin AlgılarınınZihin Haritalama Tekniği İle Belirlenmesi
sak m., kara b., balçın m. d., MERTOĞLU H.
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.207-221, (Tam Metin Bildiri)
2019
201936. OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARINDA BİLİM ATÖLYELERİNİ HAZIRLARKEN ÖĞRETMENLERİNKARŞILAŞTIĞI SORUNLAR VE ATÖLYE ÖRNEKLERİ
kurt i., MERTOĞLU H.
I. Uluslararası İnformal Öğrenme KongresiThe1st International Congress on Informal Learning, 1 - 03 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
201937. Mikro Öğretim Uygulamalarının Fen Bilimleri ÖğretmenAdaylarının Kaynaştırma Uygulamalarında ÖğretmenYeterliklerine Etkisi
balçın m. d., MERTOĞLU H., coştu f.
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, 26 - 28 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201938. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Kaynaştırma UygulamalarınaDair Algılarının İncelenmesi
MERTOĞLU H., düz y. n.
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, 26 - 28 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201939. Örnek Olay Destekli Beslenme Eğitiminin Beslenme Ve Sağlık Okuryazarlığı İle İlişkisi
MERTOĞLU H., abanalyan n.
VIIth International EurasianEducational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201940. Mikroöğretim Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kaynaştırma Eğitimi İle İlgili Duygu, Tutum veKaygılarına Etkisi
balçın m. d., sak m., kara b., MERTOĞLU H.
VIIth International EurasianEducational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201941. Fen Bilgisi Öğretmenliği Ana Bilim Dalında Görev Yapan Öğretim Üyelerinin Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programlarını Özel Gereksinimliler Açısından Değerlendirmeleri
MERTOĞLU H., AKGÜL E., şenöz a. b., deliktaş s., bahar a. n.
VIth International EurasianEducational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2018
201842. Öğretmen Adaylarının Fen Öğretiminde Kaynaştırma Öğrencilerine Yönelik ÖğretimselUyarlama Örnekleri
MERTOĞLU H., AKGÜL E.
Cemil Meriç – 10. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Spor Kongresi, Hatay, Türkiye, 23 - 25 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
201843. Disiplinler Arası Beslenme Eğitiminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının SağlığıGeliştirme Davranışlarına Etkisi
MERTOĞLU H., Şenöz A. B., bahar a.
Cemil Meriç – 10. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Spor Kongresi, Hatay, Türkiye, 23 - 25 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
201844. Öğretmen Yetiştirmede Otizm Farkındalığı
AKGÜL E., MERTOĞLU H.
II.InternationalCongressonScienceandEducation, Afyon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201845. FEN BİLİMLERİ DERSİNDE KULLANILAN PLİCKERS UYGULAMASININ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİNFEN ÖĞRENMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ
MERTOĞLU H., babayiğit ö.
1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201846. ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSİNDE YAŞANAN SORUNLARA DAİR FENOMENOLOJİK BİRÇALIŞMA
uslu m., ABANALYAN n., MERTOĞLU H.
1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201847. 8. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİNDE UYGULANAN ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİN ÖĞRENCİLERİN DENETİM ODAKLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ
MERTOĞLU H., ersoy e.
. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi’xx, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
201748. 7. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİNDE UYGULANAN PORTFOLYO DEĞERLENDİRME ÇALIŞMASININ ÖĞRENCİLERİN DENETİM ODAKLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ
kaçar b., MERTOĞLU H.
Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, 19 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201749. İLKÖĞRETİM MATEMATİK VE FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARINDAKİ YETERLİK ALGILARI
ÇANAKÇI O., PUSMAZ A., MERTOĞLU H.
Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, 19 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201750. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FARKLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA GERÇEKLEŞTİRDİKLERİ OKUL DIŞI ETKİNLİKLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
MERTOĞLU H.
Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, 19 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201751. ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
diker akman e., MERTOĞLU H.
Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, 19 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201752. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖZÜYLE MİLLİ EĞİTİMDEKİ KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
MERTOĞLU H., AKGÜL E.
Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, 19 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201753. ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME STİLLERİNİN GENEL BİYOLOJİ DERSİNE YANSIMASI
MERTOĞLU H., AKGÜL E.
Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, 19 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201754. EĞİTİM FAKÜLTESİ YÖNETİCİ, ÖĞRETİM ELEMANI VE ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
vurucu c., MERTOĞLU H., bilgili g., kardaş s.
Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, 19 Mayıs - 20 Ocak 2017, (Özet Bildiri)
2016
201655. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kaynaştırmaya İlişkin Görüşleri ve İhtiyaçları
Mertoğlu H., Sarı O., Gürdal A.
VIII. Ulusal Öğretmenim Sempozyumu Açık ve Şeffaf Milli Eğitime Doğru Okul ve Öğretmen, İstanbul, Türkiye, 03 Aralık 2016, (Özet Bildiri)
2016
201656. Son Yıllarda Yapılan Fen Eğitimi Projelerinden Örnekler
gürdal a., MERTOĞLU H.
VIII. Ulusal Öğretmenim Sempozyumu, Türkiye, 03 Aralık 2016, (Özet Bildiri)
2015
201557. Student views about authentic dietary education İ
MERTOĞLU H., AKGÜL E.
İSER 2015World Conference on Education, 15 Haziran 2015
2015
201558. Science teachers views about an interdisciplinary sexual health education
MERTOĞLU H., AKGÜL E.
İSER 2015World Conference on Education, 15 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2014
201459. Teori ve Uygulamada Yapılandırmacılık
MERTOĞLU H., AKGÜL E.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201460. Fen Eğitiminde Otantik Cinsel Sağlık Eğitimi
MERTOĞLU H., AKGÜL E.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201461. Fen Bilgisi Öğretmenliği Öğrencilerinin Genel Biyoloji 1 Dersi Kapsamında Okul Dışı Öğrenme Ortamı Örneği Botanik Bahçesi Uygulamalarına İlişkin Görüşleri
MERTOĞLU H.
” Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, Türkiye, 30 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
201462. Öğretmen Adaylarının Çevreye Yönelik Duyuşsal Eğilimleri ile Çevre Eğitimine Yönelik Öz Yeterlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Tespiti
MERTOĞLU H., SAKA M.
ı ulusal yüksek öğretimde eğitim araştırmaları kongresi, Türkiye, 30 - 31 Mayıs 2014
2009
200963. Changing primary education programmes reflection in theacher training thinking interrogant searcher teacher candidates
MERTOĞLU H., AKGÜL E.
New Trends in Education al Sciences, Kıbrıs (Kktc), 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.2732-2733, (Özet Bildiri)
2009
200964. Changing primary education programmes' reflection in teacher training: thinking, interrogant, searcher teacher candidates
MERTOĞLU H., AKGÜL E.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.2732-2733, (Tam Metin Bildiri)
2007
200765. İlköğretim I kademe ve sınıf öğretmenliği öğrencilerinin enerji nükleer enerji konusundaki bilgileri ve kavram yanılgıları
MERTOĞLU H., SAKA M., ÖNEN ÖZTÜRK F., GÜRDAL A.
İstek Vakfı Okulları Fen ve Matematik Öğretmenleri 3. Sempozyumu, Türkiye, 14 Nisan 2007, (Özet Bildiri)
2006
200666. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Fen Öğretimi Metot Ve Tekniklerini Portfolyo Yoluyla Değerlendirmesi
MERTOĞLU H., ŞAHİN F.
Gazi Üniversitesi 7. Ulusal Fen ve Matematik Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006
2003
200367. İlköğretim 8 Sınıf öğrencilerinin beslenme kavramını öğrenmelerinde aktif öğrenme yöntemlerinin etkisi
MERTOĞLU H., ŞAHİN F.
IV. Uluslararası Beslenme ve Diyetetik Kongresi, 4 - 05 Nisan 2003, (Özet Bildiri)
2002
200268. Fen Bilgisi Öğretiminde Internet Kullanimi ve bir Web Sitesi Tasarimi
ÇÖMEK A., MERTOĞLU H., BAYRAM H., AKGÜL E.
2000'li yillarda 1. Öğrenme ve Öğretme sempozyumu., 29 - 31 Mayıs 2002
2002
200269. Fen Bilgisi Dersi Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretim Materyalleri Hazırlanması ve Örnek Öğrenci Çalışmaları
Bayram H., Macaroğlu E., Mertoğlu H., Çömek A.
Uluslar Arası Katılımlı 2000’li Yıllarda 1.Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2002, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Hakkındaki Görüşleri
MERTOĞLU H., çiftçi şahal ç., Usta Z. B.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE TEORİK VE UYGULAMALI PERSPEKTİFLER PERSPEKTİFLER, KAYALAR FETHİ, Editör, Duvar Yayınları, ss.110-127, 2025
2024
20242. HAREZMİ EĞİTİM MODELİ: FEN BİLİMLERİ DERS PLANI ÖRNEĞİ
MERTOĞLU H., BABAYİĞİT DURAKCAN Ö.
Eğitim Bilimleri Alanında Gelişmeler, DALKILIÇ MEHMET, SOSLU ÖZAY, Editör, Platanus Yayın Grubu, Ankara, ss.738-775, 2024
2024
20243. KAVRAM YANILGILARINA AÇIKLAYICI VE ÇÜRÜTÜCÜ METİNLER İLE MÜDAHALE EDİLEBİLİR Mİ?: GRİP AŞISI
MERTOĞLU H., ŞAHİN F., Gürbey Z. B.
TEORİ VE UYGULAMADA EĞİTİM BİLİMLERİ 1, BÜLBÜL HANDAN, KAYALAR FİLİZ, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.231-254, 2024
2024
20244. The Effect of Poe Method-Based Activities On The Academic Success and Problem Solving Skills Of 8th Grade Students in Science Classes
Çavumirza E., MERTOĞLU H.
INTERNATIONAL STUDIES ON LEARNING ENVIRONMENTS, ŞİMŞEK NİL DİDEM, Editör, BZT TURAN PUBLISHINGHOUSE, Baku, ss.50-77, 2024
2024
20245. FEN EĞİTİMİNDE KAPSAYICILIK VE OKUL DIŞI ÖĞRENME
MERTOĞLU H., Gürbey Z. B., GÜNGÖR K.
Eğitim Bilimleri Alanında Gelişmeler, DALKILIÇ MEHMET, SOSLU ÖZAY, Editör, Platanus Yayın Grubu, Ankara, ss.612-632, 2024
2015
20156. Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Öğretim Stilleri ve Uygulamaları
MERTOĞLU H.
Türkiye Alim Kitapları yayınevi, Saarbrücken, 2015