Doç. Dr. GÜLÇİN GÜVEN


Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

134

Yayın (Scopus)

2

Atıf (Scopus)

1

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

27

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

75

Tez Danışmanlığı

1

Açık Erişim

54
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

1989 yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Meslek Yüksek Okulu Ana Okulu Öğretmenliği’ nden mezun olduktan sonra 1989–1993 yılları arasında özel okullarda öğretmen ve yönetici olarak görev yaptı. 1993–1998 yılları arasında Marmara Üniversitesi Okul Öncesi Eğitim Merkezi’nde öğretmen olarak çalıştı. 1994–1996 yılları arasında Lisans Tamamlama programından mezun oldu. 1998 yılında Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Okul Öncesi Eğitim Yüksek Lisans Programını “Dramanın 5–6 Yaş Çocuklarının Sosyal-Duygusal Gelişimlerine Etkisinin İncelenmesi” isimli teziyle bitirdi. 1998–2001 yılları arasında Marmara Üniversitesi Okul Öncesi Eğitim Merkezi’nde program sorumlusu görevini yürüttü. 2009 yılında Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Okul Öncesi Eğitim Doktora Programını “Okul Öncesi Çocuklarının İnsan ve Aile Resmi Çizimlerinin Değerlendirilmesi” isimli teziyle bitirdi. 2001–2008 yılları arasında Marmara Üniversitesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği ABD’ da araştırma görevlisi olarak görev yaptı. Halen aynı anabilim dalında öğretim görevlisi olarak görev yapmaktadır. Okul Öncesi Eğitimi alanında çeşitli bilimsel dergilerde, uluslararası ve ulusal kongrelerde yayınlanmış araştırmaları bulunmaktadır. Çeşitli Avrupa Birliği projelerinde çalışmalar yürütmektedir.

Eğitim Bilgileri

2003 - 2009

2003 - 2009

Doktora

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Türkiye

1996 - 1999

1996 - 1999

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Türkiye

1994 - 1996

1994 - 1996

Lisans

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

1987 - 1989

1987 - 1989

Ön Lisans

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2009

2009

Doktora

Okul öncesi çocuklarının insan ve aile resmi çizimlerinin değerlendirilmesi Sürdürülebilir Kalkınma

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı

1999

1999

Yüksek Lisans

Dramanın 5-6 yaş çocuklarının sosyal-duygusal gelişimlerine etkisinin incelenmesi Sürdürülebilir Kalkınma

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2009 - 2021

2009 - 2021

Öğretim Görevlisi Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2000 - 2009

2000 - 2009

Araştırma Görevlisi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Yönetimsel Görevler

2015 - 2018

2015 - 2018

Bölüm Başkan Yardımcısı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

1996 - 2000

1996 - 2000

Program sorumlusu

Marmara Üniversitesi Okul Öncesi Eğitim Merkezi, Program sorumlusu

1993 - 1996

1993 - 1996

Öğretmen

Marmara Üniversitesi Okul Öncesi Eğitim Merkezi, Öğretmen

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Topluma Hizmet Uygulamaları

Erken Çocukluk Döneminde Gelişim

Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi

Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II

Eğitim Bilimine Giriş

Okul Öncesi Eğitimde Okul Deneyimi

Topluma Hizmet Uygulamaları

Okul Öncesi Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması II

Eğitime Giriş

Okul Öncesinde Araştırma Projesi II

Okul Öncesinde Araştırma Projesi

Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I

Okul Öncesi Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması I

Eğitime Giriş

Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi Sürdürülebilir Kalkınma

Makaleler

Tümü (5)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (3)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Okul Öncesi Eğitimde Çokkültürlülük: Öğretmen Görüşleri, Uygulamaları ve İhtiyaçlarına Yönelik Nitel Bir İnceleme

Gürkan S. N., GÜVEN G., KARAARSLAN T.

XII. International Eurasian Educational Research Congress, Ağrı, Türkiye, 25 Haziran 2025, (Özet Bildiri)

2025

2025

2. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Duygu Düzenleme ve Akran İlişkileri ile Psikolojik İyi Oluşları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Gürkan S. N., YILDIRIM Ö., GÜVEN G.

3rd International Congress on Positive Schools and Wellbeing, Girne, Kıbrıs (Kktc), 13 Mayıs 2025, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

3. Baba-Çocuk Etkileşim Dinamiklerine Yönelik Görüşlerin İncelenmesi

GÜVEN G., YILMAZ İLTER E., EFE AZKESKİN K., Yumugan S.

3.Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Karaman, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

4. Türkiye'de Erken Çocukluk Döneminde Dijital Teknolojilerin Rolü: Sistematik Derleme

SANCILI S., GÜVEN G., KARAARSLAN T.

3. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Karaman, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

5. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Çizimlerini ve Yaptıkları Resimleri İçeren Araştırmalar: Sistematik Bir Tarama

GÜVEN G., TUTUMLU R., KÖKSAL H.

3. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Karaman, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

6. Okul Öncesi Öğretmenlerinin En Çok Tercih Ettiği 3-6 Yaş Resimli Çocuk Kitaplarının Belirlenmesi

GÜVEN G., ALKAN B.

3. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Karaman, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

7. 2024 Okul Öncesi Eğitim Programı’nın (Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli) Değerler Açısından İncelenmesi

GÜVEN G., DERE F.

3. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Karaman, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

8. Okul Öncesi Eğitimde Yapay Zekâ: “Yapay Zekâ ile Kişiselleştirilmiş Ölçme ve Değerlendirme”

GÜVEN G., Yumugan S.

Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu, 04 Ekim 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

9. 48-72 Aylık Çocukların “Kendi” Çizimleri ile Psikolojik İyi oluş ve Benlik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

GÜVEN G., Askeroğlu S.

2nd International Positive Schools & Well-Being Congres, Girne, Kıbrıs (Kktc), 29 - 31 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

2016

2016

10. Education faculty student s preferences related to teaching methods and educational materials

ESMER E., GÜVEN G., AYDIN O., ÖZDEN B., AZKESKİN K., ŞENER N.

World Conference on Educational Sciences, Madrid, İspanya, 2 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. Gelişimsel Destek Programı Nedir?

ÖZER M., GÜVEN G.

Gelişimsel Destek ve Erken Müdahale, YILMAZ DEMİREL ÖZLEM, KÖROĞLU ALPER YUSUF, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.33-51, 2025

2025

2025

2. İNGİLTERE’DE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ

GÜVEN G., SANCILI S.

FARKLI ÜLKELERDE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ, GÜVEN GÜLÇİN, Editör, Eğiten Yayınevi, Ankara, ss.139-171, 2025

2024

2024

3. Eğitimin Tarihsel Gelişimi

GÜVEN G., SANCILI S.

Eğitime Giriş, GÜVEN GÜLÇİN, SANCILI SEMANUR, Editör, Eğiten Yayınevi, ss.21-60, 2024

2017

2017

4. Oyun Nedir?, Neden Önemlidir, Yararları Nelerdir?

Aydın A., Azkeskin K., Güven G., Derya K., Karaaslan Ö., Ergin G., et al.

Özel Eğitimde Oyun ve Müzik, Aydan AYDIN, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1-19, 2017