Biyografi
1989
yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Meslek Yüksek Okulu Ana
Okulu Öğretmenliği’ nden mezun olduktan sonra 1989–1993 yılları arasında özel
okullarda öğretmen ve yönetici olarak görev yaptı. 1993–1998 yılları arasında
Marmara Üniversitesi Okul Öncesi Eğitim Merkezi’nde öğretmen olarak çalıştı.
1994–1996 yılları arasında Lisans Tamamlama programından mezun oldu. 1998
yılında Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Okul Öncesi Eğitim
Yüksek Lisans Programını “Dramanın 5–6 Yaş Çocuklarının Sosyal-Duygusal
Gelişimlerine Etkisinin İncelenmesi” isimli teziyle bitirdi. 1998–2001 yılları
arasında Marmara Üniversitesi Okul Öncesi Eğitim Merkezi’nde program sorumlusu
görevini yürüttü. 2009 yılında Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Okul Öncesi Eğitim Doktora Programını “Okul Öncesi Çocuklarının İnsan ve Aile
Resmi Çizimlerinin Değerlendirilmesi” isimli teziyle bitirdi. 2001–2008 yılları
arasında Marmara Üniversitesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği ABD’
da araştırma görevlisi olarak görev yaptı. Halen aynı anabilim dalında öğretim
görevlisi olarak görev yapmaktadır. Okul Öncesi Eğitimi alanında çeşitli
bilimsel dergilerde, uluslararası ve ulusal kongrelerde yayınlanmış
araştırmaları bulunmaktadır. Çeşitli Avrupa Birliği projelerinde çalışmalar
yürütmektedir.
Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2003 - 2009
2003 - 2009Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Türkiye
1996 - 1999
1996 - 1999Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Türkiye
1994 - 1996
1994 - 1996Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
1987 - 1989
1987 - 1989Ön Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
Okul öncesi çocuklarının insan ve aile resmi çizimlerinin değerlendirilmesi
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı
1999
1999Yüksek Lisans
Dramanın 5-6 yaş çocuklarının sosyal-duygusal gelişimlerine etkisinin incelenmesi
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2009 - 2021
2009 - 2021Öğretim Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2000 - 2009
2000 - 2009Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2015 - 2018
2015 - 2018Bölüm Başkan Yardımcısı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1996 - 2000
1996 - 2000Program sorumlusu
Marmara Üniversitesi Okul Öncesi Eğitim Merkezi, Program sorumlusu
1993 - 1996
1993 - 1996Öğretmen
Marmara Üniversitesi Okul Öncesi Eğitim Merkezi, Öğretmen
Verdiği Dersler
Lisans
Topluma Hizmet Uygulamaları
Erken Çocukluk Döneminde Gelişim
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II
Eğitim Bilimine Giriş
Okul Öncesi Eğitimde Okul Deneyimi
Topluma Hizmet Uygulamaları
Okul Öncesi Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması II
Eğitime Giriş
Okul Öncesinde Araştırma Projesi II
Okul Öncesinde Araştırma Projesi
Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I
Okul Öncesi Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması I
Eğitime Giriş
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
Yönetilen Tezler
2016
2016Doktora
48-72 aylık çocuklara yönelik sosyal problem çözme becerileri ölçeği'nin geliştirilmesi
Ural O., Güven G. (Eş Danışman)
E.YILMAZ(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Preschool Teachers’ Levels of Exposure to Parent-Based Bullying and Family Involvement Strategies
Dağoğlu E., GÜVEN G.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2025, sa.64, ss.1701-1728, 2025 (TRDizin)
2025
20252. Research on Drawings and Paintings by Preschool Children: A Systematic Review
GÜVEN G., TUTUMLU R., KÖKSAL H.
Hayef:journal of education (Online) , cilt.2025, sa.22, ss.1-5, 2025 (TRDizin)
2025
20253. Ebeveyn Perspektifiyle Geleneksel Oyun ve Oyuncakların Çocukların Kültürel Kimlik ve Sosyal Beceri Gelişimine Katkıları
GÜVEN G., EFE AZKESKİN K., Yumugan S., Karagöz S., Karakuş A. E., Durlanık D., et al.
Journal of Educational Research , cilt.1, sa.1, ss.60-77, 2025 (Hakemli Dergi)
2016
20164. Perceptions of education faculty students on teaching methods and materials
Esmer E., Güven G., Aydın O., Özden B., Azkeskin K., Şener N.
Educational Research and Reviews (ERIC) , cilt.11, ss.1093-1109, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20165. Perceptions of education faculty students on teaching methods and materials
Esmer E., Güven G., Aydın O., Özden B., Azkeskin K., Şener N.
Educational Research and Reviews , cilt.11, ss.1093-1109, 2016 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Okul Öncesi Eğitimde Çokkültürlülük: Öğretmen Görüşleri, Uygulamaları ve İhtiyaçlarına Yönelik Nitel Bir İnceleme
Gürkan S. N., GÜVEN G., KARAARSLAN T.
XII. International Eurasian Educational Research Congress, Ağrı, Türkiye, 25 Haziran 2025, (Özet Bildiri)
2025
20252. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Duygu Düzenleme ve Akran İlişkileri ile Psikolojik İyi Oluşları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Gürkan S. N., YILDIRIM Ö., GÜVEN G.
3rd International Congress on Positive Schools and Wellbeing, Girne, Kıbrıs (Kktc), 13 Mayıs 2025, (Tam Metin Bildiri)
2024
20243. Baba-Çocuk Etkileşim Dinamiklerine Yönelik Görüşlerin İncelenmesi
GÜVEN G., YILMAZ İLTER E., EFE AZKESKİN K., Yumugan S.
3.Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Karaman, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20244. Türkiye'de Erken Çocukluk Döneminde Dijital Teknolojilerin Rolü: Sistematik Derleme
SANCILI S., GÜVEN G., KARAARSLAN T.
3. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Karaman, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
20245. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Çizimlerini ve Yaptıkları Resimleri İçeren Araştırmalar: Sistematik Bir Tarama
GÜVEN G., TUTUMLU R., KÖKSAL H.
3. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Karaman, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
20246. Okul Öncesi Öğretmenlerinin En Çok Tercih Ettiği 3-6 Yaş Resimli Çocuk Kitaplarının Belirlenmesi
GÜVEN G., ALKAN B.
3. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Karaman, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
20247. 2024 Okul Öncesi Eğitim Programı’nın (Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli) Değerler Açısından İncelenmesi
GÜVEN G., DERE F.
3. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Karaman, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
20248. Okul Öncesi Eğitimde Yapay Zekâ: “Yapay Zekâ ile Kişiselleştirilmiş Ölçme ve Değerlendirme”
GÜVEN G., Yumugan S.
Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu, 04 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
20249. 48-72 Aylık Çocukların “Kendi” Çizimleri ile Psikolojik İyi oluş ve Benlik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
GÜVEN G., Askeroğlu S.
2nd International Positive Schools & Well-Being Congres, Girne, Kıbrıs (Kktc), 29 - 31 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2016
201610. Education faculty student s preferences related to teaching methods and educational materials
ESMER E., GÜVEN G., AYDIN O., ÖZDEN B., AZKESKİN K., ŞENER N.
World Conference on Educational Sciences, Madrid, İspanya, 2 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Gelişimsel Destek Programı Nedir?
ÖZER M., GÜVEN G.
Gelişimsel Destek ve Erken Müdahale, YILMAZ DEMİREL ÖZLEM, KÖROĞLU ALPER YUSUF, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.33-51, 2025
2025
20252. İNGİLTERE’DE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ
GÜVEN G., SANCILI S.
FARKLI ÜLKELERDE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ, GÜVEN GÜLÇİN, Editör, Eğiten Yayınevi, Ankara, ss.139-171, 2025
2024
20243. Eğitimin Tarihsel Gelişimi
GÜVEN G., SANCILI S.
Eğitime Giriş, GÜVEN GÜLÇİN, SANCILI SEMANUR, Editör, Eğiten Yayınevi, ss.21-60, 2024
2017
20174. Oyun Nedir?, Neden Önemlidir, Yararları Nelerdir?
Aydın A., Azkeskin K., Güven G., Derya K., Karaaslan Ö., Ergin G., et al.
Özel Eğitimde Oyun ve Müzik, Aydan AYDIN, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1-19, 2017
2010
2010