Doç. Dr. GONCA UNCU


İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü

Görsel İletişim Tasarımı Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

34

Yayın (WoS)

1

Yayın (Scopus)

1

Atıf (Diğer Toplam)

1

Proje

1

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2012 - 2016

2012 - 2016

Doktora

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

2008 - 2010

2008 - 2010

Yüksek Lisans

The Savannali College of Art and Desing, Amerika Birleşik Devletleri

2000 - 2005

2000 - 2005

Lisans

Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Grafik Sanatlar Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2016

2016

Doktora

KURUMSAL FİLANTROPİNİN,GÖNÜLLÜLÜK & MARKA İTİBARI AÇISINDANDEĞERLENDİRİLMESİ:KOÇ, KIZILAY & İKSV ÖRNEKLERİ

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2012 - Devam Ediyor

2012 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü

Yönetimsel Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Web ve Tasarım Koordinatörü

Marmara Üniversitesi, Rektörlük, Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü

Akademi Dışı Deneyim

2012 - 2019

2012 - 2019

Tasarım & Reklam Koordinatörü

Özel Araştırma Merkezi, Marmara Üniversitesi, Radyo, Televizyon Ve Sinema Bölümü, Tasarım & Reklam Koordinatörü

2010 - 2012

2010 - 2012

Grafik Tasarımcı ve Art Director

Ogilvy Mather Reklam Ajansı, Grafik Tasarımcı ve Art Director

2005 - 2008

2005 - 2008

Grafik Tasarımcı ve Art Director

ADV Bena Reklam Ajansı, Grafik Tasarımcı ve Art Director

Verdiği Dersler

Ön Lisans

Ön Lisans

Sanat Tarihi

Grafik Tasarımın Temelleri

Makaleler

Tümü (12)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (8)

2019

2019

7. Paul Rand ve Grafik Dili

UNCU G.

Turkish Studies , cilt.14, ss.1847-1865, 2019 (SSCI)

2018

2018

9. Sanatta Çirkinin Temsili

UNCU G., ÇALIŞIR G.

The Journal of Academ , cilt.6, ss.455-480, 2018 (Hakemli Dergi)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2020

2020

1. ÖRGÜTSEL PSİKOLOJİNİN KURUM İÇİ İLETİŞİME KURUMKÜLTÜRÜNE ETKİLERİ

UNCU G.

ULUSLARARASI GÖBEKLİTEPE SOSYAL VE BEŞERİBİLİMLER KONGRESİ, Şanlıurfa, Türkiye, 5 - 07 Haziran 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

2. POPÜLER KÜLTÜRÜN, KÜRESELLEŞME İLE DÖNÜŞTÜRDÜĞÜ, YENİ NESİL SOSYAL MEDYA MÜZECİLİĞİ:TÜRKİYEDEN ÖRNEKLER

UNCU G.

4th INTERNATIONAL ZEUGMA CONFERENCEON SCIENTIFIC RESEARCHES, Gaziantep, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2020, (Özet Bildiri)

2018

2018

3. İLETİŞİM BAKIŞ AÇISIYLA HAMAM KÜLTÜRÜ

ÇALIŞIR G., UNCU G., Ünal A. M.

16th International SymposiumCommunication in the Millennium, Eskişehir, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2018, ss.1034-1035, (Özet Bildiri)

2018

2018

4. Sanatta Çi̇rki̇ni̇n Temsi̇li̇

UNCU G., ÇALIŞIR G.

2. Uluslararası Sanat ve Estetik Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 19 - 21 Nisan 2018, ss.160, (Özet Bildiri)

2018

2018

5. SÖZLÜ KÜLTÜRÜN SÖZLÜ İLETİŞİMLE HARMONİSİ: ŞAHMERAN

ÇALIŞIR G., UNCU G.

3. ULUSLARARASI KÜLTÜR VE MEDENİYET KONGRESİ, Mardin, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

6. MARDİN’DE ‘SÖZDEN ÖTE’ BİR SANAT ETKİNLİĞİ: ‘ULUSLARARASI MARDİN BİENALİ’

UNCU G., ÇALIŞIR G.

3. ULUSLARARASI KÜLTÜR VE MEDENİYET KONGRESİ, Mardin, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2018, ss.214, (Özet Bildiri)

2018

2018

7. Neden O’nun Gi̇bi̇ Görünmüyorum? Reklam Moda’da Kusursuzluğa Dayali Kadin İmgesi̇

UNCU G.

2. Uluslararası Sanat, Estetik Sempozyumu ve Sergisi, 19 - 21 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

8. SÖZSÜZ İLETİŞİMİN ODAĞINDA SUSAN GELİNLER

ÇALIŞIR G., KOTANLI Ş., UNCU ÇİMEN G.

1. Uluslararası Kadın Araştırmaları Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 13 - 14 Ekim 2017, ss.175-184, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

9. THE IMPORTANCE OF TALE AS A COMMUNICATION TOOL IN THE PROCESS OF CHILDREN’S SOCIALIZATION: LITTLE RED RIDING HOOD CASE

ÇALIŞIR G., UNCU ÇİMEN G.

1. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi USOS 17, Malaga, İspanya, 18 - 24 Eylül 2017, ss.379-380, (Özet Bildiri)

2017

2017

10. FROM THE PAST TO PRESENT, EVOLUATION OF LOGO: APPLE, SHELL COCA COLA CASES

UNCU ÇİMEN G., ÇALIŞIR G.

1. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi USOS 17, Malaga, İspanya, 18 - 24 Eylül 2017, ss.376-377, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. GRAFİK TASARIMIN SANAT VE İLETİŞİM BOYUTU ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

UNCU ÇİMEN G., ÇALIŞIR G.

II. INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON MULTIDISCIPLINARY STUDIES (ISMS), Roma, İtalya, 18 - 21 Mayıs 2017, cilt.1, ss.327-338, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

12. İNSANA DAİR BİR ÖZELLİK OLARAK DEDİKODU VE KİŞİLERARASI İLETİŞİMDEKİ YERİ

ÇALIŞIR G., UNCU ÇİMEN G.

II. ULUSLARARASIMULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALARI SEMPOZYUMU (ISMS), Roma, İtalya, 18 - 21 Mayıs 2017, cilt.1, ss.339-360, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

13. SOKAK SANATI VE ŞİDDETİN ELEŞTİRİSİ: BANKSY ÖRNEĞİ

UNCU G.

2. Uluslararası Farklı Şiddet Boyutları ve Toplumsal Algı Kongresi, 3 - 04 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2019

2019

1. The “Barbie” Doll as A Popular Culture Icon: A New Image of Women Created Within, the Context of Gender Roles

Uncu G.

Social Science I, Özlem AYDOĞMUŞ ÖRDEM, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.87-99, 2019 Creative Commons License

2019

2019

2. Çocukların Sosyalleşme Sürecinde Bir İletişim Aracı Olarak Kullanılan Masalın Önemi: Kırmızı Başlıklı Kız Örneği

Uncu G., Çalışır G.

İletişim Bilimleri Çalışmaları I, Melda Cinman, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.95-109, 2019 Creative Commons License

2019

2019

3. ÇOCUKLARIN CİNSİYET DEĞİŞKENİNE BAĞLI OLARAK ÇİZGİ FİLM İZLEME ALIŞKANLIKLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Çalışır G., Uncu G.

GELENEKSEL MEDYADA ÇOCUK VE İLETİŞİM, Ali Murat Kırık, Editör, Çizgi Kitabevi Yayınları, İstanbul, ss.241-285, 2019 Creative Commons License

2019

2019

4. Çocukların Cinsiyet Değişkenine Bağlı Olarak Çizgi Film İzleme Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma

Çalışır G., Uncu G.

Geleneksel Medyada Çocuk ve İletişim, Ali murat Kırık, Editör, Çizgi Kitabevi Yayınları, İstanbul, ss.241-285, 2019

2019

2019

5. Philanthropic Advertising: Creative Ways to Raise Awareness ofHumanitarian Issues

UNCU G.

Differing Outlook of Contemporary Advertising, , Editör, Peter Lang, Berlin, ss.191-204, 2019

2018

2018

6. MARDİN’DE BİR SANAT ETKİNLİĞİ : ‘ULUSLARARASI MARDİN BİENALİ’xx

UNCU G., ÇALIŞIR G.

Sosyal, Beşeri, İdari Bilimler Alanında Yenilikçi Yaklaşımlar, Cilt: 2, Kürşat ÖZDAŞLI, Murat Cem DEMİR, Olcay TİRE, İbrahim Sena ARVAS, Köksal Odabaş, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.201-217, 2018

2018

2018

7. Gender of Color: When Did Girls and BoysStart to Wear Pink and Blue?

UNCU G., ÇALIŞIR G.

Studies on Balkan and Near Eastern Social Sciences, Rasim Yilmaz / Günther Löschnigg, Editör, Peter Lang, Berlin, ss.281-287, 2018

2018

2018

8. Aşkın İletişim Halleri

ÇALIŞIR G., UNCU G.

Sosyal, Beşeri, İdari Bilimler Alanında Yenilikçi Yaklaşımlar, Kürşat Özdaşlı, Murat Cem Demir, Olcay Tire, İbrahim Sena Arvas, Köksal Odabaş, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.587-598, 2018

2017

2017

9. Şiddete Bir Karşı Tavır Olarak Sokak Sanatı: Filistin ve ‘Banksy Etkisi’

Uncu G.

MEDYA ÇAĞINDA İLETİŞİM “Sokaktan Ekrana, Sanaldan Gerçeğe”, Ali Murat Kırık, Editör, Çizgi Kitabevi Yayınları, İstanbul, ss.423-445, 2017 Creative Commons License

Tasarım

Mayıs 2019

Mayıs 2019

Marmara Üniversitesi Web Sitesi

Grafiksel Tasarım / Web Tasarım

Uncu G.

Nisan 2012

Nisan 2012

Marmara Üniversitesi İletişim Gazetesi

Grafiksel Tasarım / Pazarlama ve Reklam Tasarımı

Uncu G.