Biyografi
1985-1991 yılları arasında Orta Okul ve Lise eğitimini Fatih Kız Lisesi'nde tamamladı. 1995 yılında lisans eğitimini Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Fransızca Öğretmenliği Ana Bilim Dalında tamamladı.. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Fransız Dili Eğitiminde yüksek lisansımı tamamladı.
Yüksek lisansının başlığı "La Femme déçue dans le "Lys dans la Vallée"'dir. Akademik kariyerime 1999 yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Fransızca Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda Araştırma Görevlisi olarak başladı.
Marmara Üniversitesi’ndeki yüksek lisans eğitiminin ardından, 2012 yılında Marmara Üniversites Eğitim Bilimleri Enstitüsü Fransızca Öğretmenliği Ana Bilim Dalı'nda doktora eğitimime başladı. 2019 yılında " Sözlü İletişim Becerilerinde karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri: Marmara Üniversitesi Fransızca Öğretmenliği Örneği" başlıklı teziyle doktor ünvanını aldı. Akademik çalışmalarına ve görevine halen devam etmektedir.
Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Ders Dökümanları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2012 - 2019
2012 - 2019Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
1995 - 1999
1995 - 1999Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fransız Dili Eğitimi, Türkiye
1991 - 1995
1991 - 1995Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2019
2019Doktora
Sözlü İletişim Becerilerinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri: Marmara Üniversitesi Fransızca Öğretmenliği Örneği
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
1999
1999Yüksek Lisans
La Femme déçue dans le Lys dans la Vallee
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriFransızca
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2025
2025"Le français, une langue pleine d'avenir
Yabancı Dil
Francophonia
2025
2025Quelle politique pour la langue française au XXIe siècle ?
Yabancı Dil
Francophonia
2025
2025La Francophonie, enjeux et perspectives ",
Yabancı Dil
Francophonia
2025
2025Enseigner une grammaire dynamique, créative et sensible
Mesleki Eğitim
IFprofs
2025
2025"Promotion du français et défense du plurilinguisme : en même temps ? "
Yabancı Dil
Francophonia
2025
2025Grammaire et culture : deux clés pour l'autonomie
Mesleki Eğitim
Les Éditions Maison des Langues
2025
2025Evaluer, c'est motiver?
Mesleki Eğitim
Hachette FLE
2025
2025Réconcilier grammaire et plaisir : des techniques ludiques pour l'enseignement du FLE
Mesleki Eğitim
Groupe Hatier International
2025
2025"Ecrire en français" , l'exposition numérique et ses livrets pédagogiques
Mesleki Eğitim
IF profs
2025
2025Augmenter le taux de réussite au DELF de vos élèves !
Mesleki Eğitim
CLE International
2025
2025Répondre aux enjeux du B1 avec Mon alter ego 3 (2)
Mesleki Eğitim
Hachette
2025
2025Yayın Etiği ve intihal.net Kullanıcı Arayüzü Eğitimi
Diğer
intihal.net
2025
2025Des pratiques sociales aux pratiques de classe: apprendre et enseigner les langues avec l'IA
Mesleki Eğitim
CLE Formation
2025
2025Encore plus de ressources clés en main pour enrichir vos cours !
Mesleki Eğitim
Editions Maisons des Langues
2025
2025"La créativité pour enseigner et apprendre autrement"
Mesleki Eğitim
Francophania
2025
2025Le Kit d'accompagnement Mon alter ego : un nouvel outil pour accompagner les enseignants et les institutions
Mesleki Eğitim
Hachette FLE
2025
2025Le corps dans les activités de prononciation, avec Mon Alter Ego
Mesleki Eğitim
HACHETTE FLE
2025
2025Güvenilir Yapay Zekâ: Riskler, Etik Değerler ve İlkeler
Bilişim
DİJİTAL DÖNÜŞÜM OFİSİ BAŞKANLIĞI
2025
2025La revue Le français dans le monde, au cœur de votre métier et de votre profession
Mesleki Eğitim
BELC France
2025
2025Grammaire inductive / grammaire communicative - Choc des titans ou duo gagnant ?
Mesleki Eğitim
BELC Hiver
2025
2025Enseigner avec RFI : des ressources pour se former et s'informer
Mesleki Eğitim
BELC Hiver
2025
2025L’argumentation en FLE : un défi pour l’enseignement/apprentissage
Mesleki Eğitim
BELC Hiver
2025
2025Outils numériques essentiels pour un enseignement efficace en programme bilingue"
Bilişim
Francophonia
2025
2025Çalışma Hayatında Yapay Zekâ
Bilişim
ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI
2025
2025Scope of TÜBİTAK ULAKBİM + WILEY Free Open Access Article Publication Agreement (in Turkish)
Ar-Ge Yönetimi
WILEY Research Training
2025
2025Le rendez-vous des profs: Booster vos compétences avec les modules FEI+
Mesleki Eğitim
Formation en ligne :IF Turquie
2024
2024Premiers pas en ANL, approche neurolinguistique : notions essentielles pour l’enseignement du FLE
Yabancı Dil
IF Profs
2024
2024Le potentiel de l’intelligence artificielle (IA) en FLE : par où commencer ?
Yabancı Dil
IF Profs
2024
2024Découverte de la correction phonétique : stratégies pour le FLE
Yabancı Dil
Fonétix
2024
2024Potentiel pédagogique et limites des IA génératives en classe de FLE
Mesleki Eğitim
Hachette
2024
20243 ème Colloque International sur l’Enseignement du Français Parlé
Mesleki Eğitim
Université de Marmara
2024
2024Outils et Stratégies pour l'apprentissage du lexique
Kişisel Gelişim
Hachette FLE
2024
2024Fransızca öğretmenlerine yönelik eğitim/ Stage d'été Formation pour professeurs de français
Mesleki Eğitim
CAVILAM Alliance Française -Vichy
2023
2023Qu'est-ce qu'une rétroaction désirable?
Mesleki Eğitim
Francophonia
2023
2023FONETIX-CORRECTION PHONÉTIQUE DU FRANÇAIS (Fransızca Fonetik atölyesi)
Mesleki Eğitim
APFI-Association des Professeurs de Français d'Istanbul et 'Institut Français d'Istanbul
2023
2023Rendez-vous des profs: Initiation à la prosodie_quelle est la mélodie du français
Mesleki Eğitim
APFI
2023
2023Accompagnez vos élèves vers la réussite aux nouvelles épreuves du DELF junior / scolaire avec la collection Hachette FLE !
Mesleki Eğitim
Hachette
2023
2023Organiser un concours de lecture et d'écriture en classe de FLE
Mesleki Eğitim
Groupe Hatier International,
2023
2023Découvrez tout le numérique d'Hachette FLE
Mesleki Eğitim
Hachette
2023
2023Stratégies et outils pour consolider l’apprentissage de nos apprenants en FLE
Mesleki Eğitim
Hachette
2023
2023Enseigner le français à des apprenants "vrais débutants"
Mesleki Eğitim
Editions Hatier-Didier Foucher
2023
2023Impliquer ses apprenans pour être prêt-à-parler
Mesleki Eğitim
Les Editions Maison de Langues
2023
2023Intelligence artificielle et Chat GPT, amis ou ennemis des cours de FLE ?
Mesleki Eğitim
APFI-Association des professeurs de Français d'Istanbul et l'Institut Français d'Istanbul
2023
2023Apprendre à apprendre- les stratégies des collections Editions Maison des Langues
Mesleki Eğitim
Editions Maison des Langues
2023
2023"Dynamiser nos classes avec les nouvelles méthodes Hachette FLE
Mesleki Eğitim
Hachette FLE
2023
2023Faciliter l'apprentissage d'une langue étrangère pour les ados
Mesleki Eğitim
Editions Hatier Didier Foucher
2023
2023Focus sur la progression "en spirale": pour un apprentissage au service de la communication
Mesleki Eğitim
Hachette FLE
2023
2023Animer et participer à un atelier d'écriture créative en classe de FLE
Mesleki Eğitim
APFI
2022
2022Le Nouvel Espace virtuel et les Editions hybrides (Yeni Sanal alan ve Hibrit yayınlar)
Mesleki Eğitim
Maison des Langues
2022
2022Jeu sérieux
Mesleki Eğitim
Fransız Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
2022
2022InspiRé Lab
Mesleki Eğitim
HACHETTE FLE
2022
2022Le Jeu de Société en classe de FLE (Yabancı Dil Eğitim sınıfında oyun)
Mesleki Eğitim
Collection JADE
2022
2022“La Classe inversée dans un contexte de développement du distanciel”
Mesleki Eğitim
IF Profs
2022
2022La Classe inversée dans un contexte de développement du distanciel (uzaktan eğitimin gelişimi bağlamında ters-yüz sınıfı)
Mesleki Eğitim
IF (Institut Français))
2020
2020Tout pour le Lexique !
Mesleki Eğitim
Les Editions Maison des langues
2020
2020Toutes nos infos Rentrées: Présentation de nos nouveautés
Mesleki Eğitim
Editions Maison des Langues
2020
2020Confiné(e)s, ce que nous avons appris: Perspectives et avenir des cours de FLE
Mesleki Eğitim
Les Editions Maison des Langues
2020
2020Introduire l'écriture créative en classe de FLE?
Mesleki Eğitim
Université du Bosphore (Boğaziçi Üniversitesi)
2019
2019Comment aborder la phonétique en classe de FLE?
Mesleki Eğitim
Marmara Üniversitesi
2019
2019Formation pédagogique et interculturelle pour professeurs de français langue étrangère et seconde
Mesleki Eğitim
Francophonia
2018
2018CARREFOUR DES ATELIERS FLE
Mesleki Eğitim
Saint-Joseph Lisesi
2018
2018Méthodologie communicative et actionnelle dans l''enseignement du français langue étrangère
Mesleki Eğitim
Université Marmara
2017
2017Réaliser un film avec son smartphone
Mesleki Eğitim
CLEMI (Centre pour l'éducation aux médias et è l'éducation)
2017
2017Programme de formation pour professeurs de français
Mesleki Eğitim
La société Francophonia
2016
2016Fransızca öğretmenlerine yönelik eğitim/ Stage d'été Formation pour professeurs de français
Mesleki Eğitim
CAVILAM Alliance Française -Vichy
2016
2016FIPF- Bonjour du France
Mesleki Eğitim
FIPF
2016
2016Littérature, production écrite et production orale
Mesleki Eğitim
Lycée Saint-Benoit
2016
2016EbdNote Kaynakça Programı Eğitimi
Bilişim
Marmara Üniversitesi
2015
2015Pédagogie numérique productive
Mesleki Eğitim
Lycée Saint-Benoit
2015
2015EndNote Kaynakça Programı Eğitimi
Bilişim
Marmara Üniversitesi
2014
2014Yerinde Yangın Güvenlik Eğitimi
İş Sağlığı ve Güvenliği
İstanbul Büyükşehir Belediyesi
2014
2014Français sur Objectif Universitaire
Mesleki Eğitim
Université Galatasaray
2014
2014Interpréter une image en FLE
Mesleki Eğitim
Institut Français d'Istanbul
2014
2014IF Cinéma et la présentation des outils pédagogiques
Mesleki Eğitim
Institut Français d'Istanbul
2014
2014Conception de matériel pédagogique à partir de document authentique
Mesleki Eğitim
Institut Français d'Istanbul
2013
2013L'Innovation pédagogique en classe de FLE (Fransızca sınıfında eğitim yenilikleri)
Mesleki Eğitim
CAVILAM ALLIANCE FRANÇAISE
2013
2013Les Roms
Mesleki Eğitim
Marmara Üniversitesi Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı
2011
2011“L’Enseignement/apprentissage du français aux enfants”
Mesleki Eğitim
l’Université de Marmara.
2011
2011“Textes littéraires en classe de langues étrangeres aux lycées et Universités”
Mesleki Eğitim
Institut Français d'Istanbul
2011
2011“Les Nouvelles et les Contes en classe de langues étrangeres aux adolescents et aux adultes”
Mesleki Eğitim
Institut Français d'Istanbul
2011
2011Le 5 mai 2011 “Approche Actionnelle”
Mesleki Eğitim
Marmara Üniversitesi
2010
2010Le 7 décembre 2010 “Eveil aux langues, une nouvelle approche d’enseignement” ( “Yeni bir eğitim yaklaşımı olan Dillere uyanış” )
Mesleki Eğitim
Institut Français d'Istanbul
2010
2010Stage d'été pour professeurs de FLE
Mesleki Eğitim
Centre de Linguistique appliquée de l'Université de Franche-Comté
2010
2010l'Enseignement du français aux enfants et aux adolescents
Mesleki Eğitim
Université de Marmara Faculté de Pédagogie Atatürk Département de Didactique du français
2010
2010“L’Enseignement du français aux enfants et aux adolescents”
Mesleki Eğitim
Institut Français d'Istanbul
2009
2009Développer la compétence orale -Quels outils pour quels objectifs?
Mesleki Eğitim
Institut Français d'Istanbul
2009
2009Marmara Üniversitesi Dil kursu-İngilizce Başlangıç-orta ileri ve ÜDS -KPDS İngilizce Kursu
Yabancı Dil
Marmara Üniversitesi
2007
2007BELC Stage d'été
Mesleki Eğitim
Centre International d'études pédagogiques
2006
2006Expression, productions écrites et évaluation
Mesleki Eğitim
Marmara Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu
2005
2005Didactique de la Grammaire
Mesleki Eğitim
Université de Marmara
2004
2004Formation Doctorale Sciences du Langage, Didactique, Sémiotique. 2.ème Journée des Jeunes Chercheurs, Les Corpus: constitution, traitement
Mesleki Eğitim
Université de Franche-Comté
2002
2002Enseigner la Poésie
Mesleki Eğitim
Institut Français d'Istanbul
2001
2001Littérature et Internet
Mesleki Eğitim
Institut Français d'Istanbul
2001
2001Stage d'été de perfectionnement pour professeurs de FLE- CLA
Mesleki Eğitim
Université de Franche-Comté: Besançon
2001
2001Méthodologies du texte littéraire: approches plurielles et techniques de classe
Mesleki Eğitim
Institut Français d'Istanbul
2000
2000Comment enseigner la littérature?
Mesleki Eğitim
Institut Français d'Istanbul
2000
2000Nouvelles Approches en Litttérature
Mesleki Eğitim
Institut Français d'Istanbul
2000
2000Enseigner la Civilisation en cours de FLE: Quelles perspectives?
Mesleki Eğitim
Institut Français d'Istanbul
2000
2000Sessions Internationales : rencontres de jeunes à Pau. Festival d'art dramatique de Pau
Mesleki Eğitim
G.E.R.M.E.A
2000
2000Formation Grammaire
Mesleki Eğitim
Institut Français d'Istanbul
2000
2000Techniques théȃtrales et apprentissage du FLE
Mesleki Eğitim
Institut Français d'Istanbul
2000
2000Coopération de l'observation de classe de Faculté
Mesleki Eğitim
Marmara Üniversitesi
2000
2000Observation de Classe: Méthodologie et Outils
Mesleki Eğitim
Institut Français d'Istanbul
2000
2000Simulations Globales
Mesleki Eğitim
Institut Français d'Istanbul
1999
1999Enseignement /apprentissage du français aux enfants
Mesleki Eğitim
Institut Français d'Istanbul
1999
1999Apprendre à enseigner avec TV5
Mesleki Eğitim
Institut Français d'Istanbul
1998
1998İlköğretim Sınıf Öğretmenliği sertifikası
Mesleki Eğitim
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi
1995
1995Fransızca Kurslar
Yabancı Dil
Fransız Kültür Merkezi (IInstitut d'Etudes Françaises -Istanbul-Cours français)
Araştırma Alanları
Yabancı Diller Eğitimi
Fransızca Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2020 - 2024
2020 - 2024Araştırma Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
1999 - 2019
1999 - 2019Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Verdiği Dersler
Lisans
Öğretmenlik Uygulaması
Français sur objectif spécifique (FOS)
Stage en Responsabilité
Projets d'engagement social
Grammaire Française II
Grammaire contextuelle
Grammaire Française I
Stage en responsabilité I
Foreign Language II
Structure de la langue française III
Structure de la langue française I
Fransızca Bağlamsal Dilbilgisi
Projets d'Engagement Social
Structure de la langue française III
Fransızca III
Foreign Language I
İkinci Yabancı Dil III (Fransızca)
Fransızca I
Fransızca Dilbilgisi II
ikinci Yabancı Dil I (Fransızca)
Projets d'Engagement Social/Topluma Hizmet Uygulamaları
Structure de la langue française I
Topluma Hizmet Uygulamaları
Fransızca Dilbilgisi II
Fransızca Dilbilgisi I
Öğretmenlik Uygulaması
Öğretmenlik Uygulaması
Fransızca Dilbilgisi 1
YDFO112.1
Bağlamsal Dilbilgisi
Fransızca Dilbilgisi III
Fransızca Dilbilgisi III
Fransızca Dilbilgisi I
Fransızca Dilbilgisi II
Fransızca Dilbilgisi I
Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri
2024 yılı Kurum içi Değerlendirme Raporu(Kidr) Veri İhtiyacı Anabilim Dalı Kalite görevlendirme
Kurumsal Tanıtım, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi , Türkiye, İstanbul, 2024 - 2025
2023 yılı Kurum içi Değerlendirme Raporu (KİDR) Veri ihtiyacı Ana Bilim Dalı kalite görevlendirme
Kurumsal Tanıtım, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkiye, İstanbul, 2024 - 2024
Fakültemiz için hazırlanacak olan tanıtım rehberi komisyonunda görevlendirilme
Kurumsal Tanıtım, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi , Türkiye, İstanbul, 2022 - 2023
Üniversite Tercih Günleri, Fakültemiz tanıtımında görev yapmak üzere Görevlendirme
Kurumsal Tanıtım, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye, İstanbul, 2022 - 2022
Makaleler
2025
20251. LES DIFFICULTÉS DES ÉTUDIANTS EN COMMUNICATION ORALE EN CLASSE DE FLE
Toruç D.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY
, sa.55, ss.174-187, 2025 (Hakemli Dergi)
2022
20222. Influence de Molière sur Ahmet Vefik Paşa
Toruç D.
SYNERGIES TURQUIE
, cilt.15, ss.141-147, 2022 (Scopus)
2013
20133. COMMENT PEUT-ON FAIRE DÉVELOPPER L’AUTONOMIE DES ETUDIANTS EN CLASSE DE LANGUES ETRANGÈRES SURTOUT EN CLASSE DE FLE?*
Toruç D.
Turkish Studies
, cilt.8, ss.659-669, 2013 (SSCI)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Marmara Üniversitesi Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğrenen Öğrencilerin Sözlü İletişim Becerilerini Değerlendirmeye Yönelik Dereceli Puanlama Anahtarı
Toruç D., Saraç F.
XIV. ULUSAL FRANKOFONİ KONGRESİ Galatasaray Üniversitesi 2019 , İstanbul, Türkiye, 13 - 15 Mart 2019, ss.12-22, (Özet Bildiri)
2011
20112. Le Role de la Motivation sur l'enseignement/apprentissage du FLE
Toruç D.
XI. Uluslararası Dil-Yazın-Deyişbilim sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 13 - 14 Ekim 2011, ss.188-202, (Tam Metin Bildiri)
2010
20103. Comment créer des supports d‟enseignement à partir de documents authentiques?
Toruç D.
X. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu , Ankara, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2010, ss.30-40, (Tam Metin Bildiri)
2009
20094. PLACE DE LA GRAMMAIRE EN CLASSE DU FRANÇAIS LANGUE ETRANGERE
Toruç D.
IX. ULUSLARARASI DİL - YAZIN - DEYİŞBİLİM SEMPOZYUMU (Yaratıcılık ve Yenilik Yılında Yeni Yaklaşımlar), Sakarya, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2009, ss.50-59, (Tam Metin Bildiri)
2007
20075. Le Su jet Bi-Plurilingue et Altemance Codique (Ses Sujets)
Toruç D.
SELÇUK ÜNiVERSiTESi FEN-EDEBiYAT FAKÜLTESi ULUSLARARASI VII. DIL, YAZlN, DEYIŞBILIM SEMPOZVUMU, Konya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2007, ss.45-55, (Tam Metin Bildiri)
2006
20066. Evaluation en classe de langue
Toruç D., Taş Y. T., Gümüş H.
Uluslararası V. Dil, Yazın, Deyişbilim Sempozyumu / Dilbilim, Dil Öğretimi ve Çeviribilim Yazıları, İstanbul, Türkiye, 02 Mayıs 2006, cilt.1, ss.466-475, (Tam Metin Bildiri)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorSYNERGIES TURQUIE
Değerlendirme Kurul Üyesi
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorSYNERGIES TURQUIE
Değerlendirme Kurul Üyesi
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorAPFİ--Association des professeurs de Français d'Istanbul-İstanbul Fransızca Öğretmenleri derneği üyeliği
Üye
2001 - Devam Ediyor
2001 - Devam EdiyorTürk-Eğitim Sen
Üye
2010 - 2023
2010 - 2023APFİ--Association des professeurs de Français d'Istanbul-İstanbul Fransızca Öğretmenleri derneği üyeliği
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Haziran 2023
Haziran 2023TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES
SSCI Kapsamındaki Dergi
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Haziran 2022
Haziran 20223ème Journée d'Etudes
Çalıştay Organizasyonu
Taş Y. T., Saraç F., Toruç D.
İstanbul, Türkiye
Haziran 2021
Haziran 2021
2ème Journée d'Etudes : Recherche didactique pendant la pandémie Covid-19
Çalıştay Organizasyonu
Saraç F., Taş Y. T., TORUÇ D., BÜKER M.
İstanbul, Türkiye
Eylül 2012
Eylül 2012
21. Ulusal Eğitim Bilileri Kongresi .21.Yüzyılda Okuryazarlık ve Geleceği
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Akbağ M., Aykaç V., Çamlıbel Acar Z. C., Canel A. N., Erden Çınar S., Katılmış A., et al.
İstanbul, Türkiye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
24 Ekim 2024 - 25 Ekim 2024
24 Ekim 2024 - 25 Ekim 20243. Uluslararası Sözlü Fransızca Öğretimi
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
16 Haziran 2022 - 16 Haziran 2022
16 Haziran 2022 - 16 Haziran 2022Galatasaray Üniversitesi
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
14 Haziran 2022 - 14 Haziran 2022
14 Haziran 2022 - 14 Haziran 2022Galatasaray Üniversitesi
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
02 Haziran 2022 - 02 Haziran 2022
02 Haziran 2022 - 02 Haziran 2022"3ème Journée d'Etudes"(3.Eğitim Günleri)
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
22 Mart 2022 - 22 Mart 2022
22 Mart 2022 - 22 Mart 2022Frankofoni haftası kapsamında Prof.Dr. Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesi
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
11 Mart 2022 - 11 Mart 2022
11 Mart 2022 - 11 Mart 2022CLE Yayınevi
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
26 Şubat 2022 - 26 Şubat 2022
26 Şubat 2022 - 26 Şubat 2022e 8.ème Printemps Numérique international (8. Uluslararası Dijital Bahar) (UDB)
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
05 Haziran 2021 - 05 Haziran 2021
05 Haziran 2021 - 05 Haziran 2021
2. Uluslararası Eğitim Araştırma Günleri( 2.ème Journée d'Etudes internationale )
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
28 Mayıs 2021 - 29 Ağustos 2021
28 Mayıs 2021 - 29 Ağustos 20212. Uluslararassı Bilim, Dilbilim, Sanat, Teknoloji ve eğitimi sempozyumu(2 nd INTERNATIONAL SCIENCE, EDUCATION, ART & TECHNOLOGY SYMPOSIUM)
İzleyici / Dinleyici
İzmir-Türkiye
25 Mayıs 2021 - 25 Mayıs 2021
25 Mayıs 2021 - 25 Mayıs 2021Projet JADE
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
18 Mayıs 2021 - 18 Mayıs 2021
18 Mayıs 2021 - 18 Mayıs 2021Présentation des nouveautés CLE International
İzleyici / Dinleyici
Paris-Fransa
18 Mayıs 2021 - 18 Mayıs 2021
18 Mayıs 2021 - 18 Mayıs 2021CLE International
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
17 Nisan 2021 - 17 Nisan 2021
17 Nisan 2021 - 17 Nisan 2021Université CLE Formation
İzleyici / Dinleyici
Paris-Fransa
13 Nisan 2021 - 13 Nisan 2021
13 Nisan 2021 - 13 Nisan 2021CLE International
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
08 Nisan 2021 - 08 Nisan 2021
08 Nisan 2021 - 08 Nisan 2021Nisan ayı Eğitim ve Frankofoni Konferans serisi
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
21 Şubat 2020 - 22 Şubat 2020
21 Şubat 2020 - 22 Şubat 20206.Uluslararası Dijital Bahar (Printemps Numérique international)
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Aralık 2019 - 01 Aralık 2019
01 Aralık 2019 - 01 Aralık 2019Comment aborder la phonétique en classe de FLE ?
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
24 Ekim 2019 - 25 Ekim 2019
24 Ekim 2019 - 25 Ekim 20192. Colloque internationale du Français Parlé Université de Rouen
İzleyici / Dinleyici
Rouen-Fransa
10 Mayıs 2019 - 10 Mayıs 2019
10 Mayıs 2019 - 10 Mayıs 2019Les jounées CLE International
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Haziran 2018 - 01 Haziran 2018
01 Haziran 2018 - 01 Haziran 2018“Comment réaliser une recherche en didactique du FLE?”-1ère Journée d’Etudes
Çalışma Grubu
İstanbul-Türkiye
01 Haziran 2018 - 01 Haziran 2018
01 Haziran 2018 - 01 Haziran 2018« La méthodologie communicative et actionnelle dans l’enseignement du français langue étrangère”
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Şubat 2018 - 01 Şubat 2018
01 Şubat 2018 - 01 Şubat 20184..Uluslar arası bahar dijital (printemps numérique) konferansI
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Ekim 2017 - 01 Ekim 2017
01 Ekim 2017 - 01 Ekim 2017« Réaliser un film avec son smartphone »
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Haziran 2017 - 01 Haziran 2017
01 Haziran 2017 - 01 Haziran 2017Classe inversée (Ters-yüz eğitimi)
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017XII.Frankofoni Kongresi
İzleyici / Dinleyici
Denizli-Türkiye
08 Nisan 2017 - 08 Nisan 2017
08 Nisan 2017 - 08 Nisan 2017Les journées CLE International
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017"Médiation et classe inversée: motiver l'interaction orale
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Şubat 2017 - 01 Şubat 2017
01 Şubat 2017 - 01 Şubat 20173.Uluslar arası bahar dijital (printemps numérique) konferansI
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Ocak 2017 - 01 Ocak 2017
01 Ocak 2017 - 01 Ocak 2017Frankofoni ve Yabancı Dil Fransızca Eğitimi”
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Ocak 2017 - 01 Ocak 2017
01 Ocak 2017 - 01 Ocak 2017Initiation à la plate-forme Moodle 3.1
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Kasım 2016 - 01 Kasım 2016
01 Kasım 2016 - 01 Kasım 2016Introduction pour une exploitation pédagogique de la plateforme d'apprentissage Google Classroom”
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Kasım 2016 - 01 Kasım 2016
01 Kasım 2016 - 01 Kasım 2016Müfredat çalışması
Çalışma Grubu
İstanbul-Türkiye
01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 2016
01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 2016Animer un atelier d'écriture créative: littérature, production écrite et production orale”-yaratıcı bir yazı atölyesi sunmak: Edebiyat, yazılı ve sözlü üretim.
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 2016
01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 2016“ Yabancı Dil Fransızca eğitiminde hangi öncelikler söz konudur?: konuşulan Fransızca mı yoksa yazılı dil mi?
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Mart 2016 - 01 Mart 2016
01 Mart 2016 - 01 Mart 2016ProQuest Dissertations and Theses Global
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
26 Şubat 2016 - 27 Şubat 2016
26 Şubat 2016 - 27 Şubat 20162.uluslararası bahar dijital (printemps numérique) konferansI
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
09 Ocak 2016 - 09 Ocak 2016
09 Ocak 2016 - 09 Ocak 2016“Voie/x du FLE II-Les Mots? Je me souviens”
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
22 Haziran 2015 - 26 Haziran 2015
22 Haziran 2015 - 26 Haziran 2015Université d'été 3
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
29 Ocak 2015 - 29 Ocak 2015
29 Ocak 2015 - 29 Ocak 2015Marmara Üniversitesi
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
17 Ocak 2015 - 17 Ocak 2015
17 Ocak 2015 - 17 Ocak 2015Ayazağa Işık Lisesi
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
15 Ekim 2014 - 17 Ekim 2014
15 Ekim 2014 - 17 Ekim 2014X. Ulusal Frankofoni Kongresi
İzleyici / Dinleyici
Bursa-Türkiye
12 Eylül 2012 - 14 Eylül 2012
12 Eylül 2012 - 14 Eylül 2012
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Haziran 2012 - 01 Haziran 2012
01 Haziran 2012 - 01 Haziran 2012“Le Multiculturalisme au Canada et dans les Amériques”
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Haziran 2012 - 01 Haziran 2012
01 Haziran 2012 - 01 Haziran 2012“La Transculturalité et la Francophonie
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Nisan 2012 - 01 Nisan 2012
01 Nisan 2012 - 01 Nisan 2012“Erasmus değişim programı”
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Mayıs 2011 - 01 Mayıs 2011
01 Mayıs 2011 - 01 Mayıs 2011“Aksiyonel yaklaşım”
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Nisan 2011 - 01 Nisan 2011
01 Nisan 2011 - 01 Nisan 2011“Lise ve Üniversite’lerde Yabancı Dil sınıfında Edebi metinler”
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Nisan 2011 - 01 Nisan 2011
01 Nisan 2011 - 01 Nisan 2011“Küçük yaştaki çocuklara Fransızca Öğretimi”
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Mart 2011 - 01 Mart 2011
01 Mart 2011 - 01 Mart 2011“ le système de l’éducation au Québec”-Québec şehrinde uygulanan eğitim sistemi
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Mart 2011 - 01 Mart 2011
01 Mart 2011 - 01 Mart 2011“Ergen ve yetişkinlere yönelik Yabancı dil sınıfında Hikayeler –masallar”
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Şubat 2011 - 01 Şubat 2011
01 Şubat 2011 - 01 Şubat 2011“Dil sınıfında kanıtlama eklemleri”
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Aralık 2010 - 01 Aralık 2010
01 Aralık 2010 - 01 Aralık 2010“Sözlü dilin Öğretimi”
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Mayıs 2010 - 01 Mayıs 2010
01 Mayıs 2010 - 01 Mayıs 2010Yabancı Dil Sınıfında çizgi romanın kullanılması
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Nisan 2010 - 01 Nisan 2010
01 Nisan 2010 - 01 Nisan 2010“Avrupa Ortak dil referansı’na göre gramerde aktif keşif yöntemi”
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Nisan 2010 - 01 Nisan 2010
01 Nisan 2010 - 01 Nisan 2010“Her açıdan Fransızca"
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Mart 2010 - 01 Mart 2010
01 Mart 2010 - 01 Mart 2010“Yabancı Dil Fransızca sınıfında Tiyatro teknikleri”
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Mart 2010 - 01 Mart 2010
01 Mart 2010 - 01 Mart 2010“Genç gruba Fransızca Öğretimi”
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
02 Mayıs 2009 - 02 Mayıs 2009
02 Mayıs 2009 - 02 Mayıs 2009FMV/Erenköy Işık Okulları
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
07 Haziran 2008 - 07 Haziran 2008
07 Haziran 2008 - 07 Haziran 2008College Doğa
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
26 Nisan 2008 - 26 Nisan 2008
26 Nisan 2008 - 26 Nisan 2008
TED İstanbul Koleji Vakfı
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
22 Kasım 2007 - 23 Kasım 2007
22 Kasım 2007 - 23 Kasım 2007Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi
İzleyici / Dinleyici
Ankara-Türkiye
01 Haziran 2006 - 01 Haziran 2006
01 Haziran 2006 - 01 Haziran 2006Fransızca Dil Eğitimi ve Sınav değerlendirmesi
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Eylül 2005 - 01 Eylül 2005
01 Eylül 2005 - 01 Eylül 2005"Söylem İncelemesi ve Antropoloji"
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
03 Mart 2005 - 04 Mart 2005
03 Mart 2005 - 04 Mart 2005Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fransız Dili Eğitimi
İzleyici / Dinleyici
Eskişehir-Türkiye
02 Nisan 2004 - 02 Nisan 2004
02 Nisan 2004 - 02 Nisan 2004Journée d'Etudes de Benvéniste
İzleyici / Dinleyici
Besançon-Fransa
17 Eylül 2003 - 19 Eylül 2003
17 Eylül 2003 - 19 Eylül 2003I. International Symposium
İzleyici / Dinleyici
Bursa-Türkiye
17 Eylül 2003 - 19 Eylül 2003
17 Eylül 2003 - 19 Eylül 2003Uludağ Unıversity Faculty Of Educatıon
İzleyici / Dinleyici
Bursa-Türkiye
20 Mart 2003 - 21 Mart 2003
20 Mart 2003 - 21 Mart 2003Séminaire inter-universitaire
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
28 Kasım 2001 - 30 Kasım 2001
28 Kasım 2001 - 30 Kasım 2001İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
Burslar
2019 - 2019
2019 - 2019Programme de formation pour professeurs de français/ Fransızca Öğretmenlerine yönelik yapılan eğitim programı
Üniversite
2017 - 2017
2017 - 2017Programme de formation pour professeurs de français ""Universités Bonjour du Monde-FRANSIZCA öĞRETMENLERİNE YÖNELİK YAPILAN EĞİTİM
Yabancı Ülkelerin Resmi Kurumları
2016 - 2016
2016 - 2016FORMATION POUR PROFESSEURS DE FRANÇAIS (Fransızca Öğretmenlerine yönelik yaplılan eğitim stajı)
Yabancı Ülkelerin Resmi Kurumları
2010 - 2010
2010 - 2010Stage -formation au CLA de Besançon pédagogique -Fransızca Öğretmenlerine yönelik yapılan Eğitim stajı
Yabancı Ülkelerin Resmi Kurumları
2007 - 2007
2007 - 2007Stage de formation pédagogique -Caen
Yabancı Ülkelerin Resmi Kurumları
2001 - 2001
2001 - 2001Stage d'été de perfectionnement pour professeurs de FLE au CLA de Besançon
Yabancı Ülkelerin Resmi Kurumları
2000 - 2000
2000 - 2000Sessions internationales: Rencontres de jeunes à Pau
Yabancı Ülkelerin Resmi Kurumları
Jüri Üyelikleri
Haziran-2024
Haziran 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Aysun AYDIN Tez Savunması - Marmara Üniversitesi
Şubat-2016
Şubat 2016Yarışma
"ÜLKEMAKET" YARIŞMASI - Irmak Okulları
Nisan-2012
Nisan 2012Yarışma
Özel Fransız Liseler arası özel yetenek yarışmasında jüri üyeliği, Fransız Kültür Merkezi, Nisan 2012 - Fransız Kültür Merkezi
Mayıs-2009
Mayıs 2009