Eğitim Bilgileri
2011 - 2016
2011 - 2016Doktora
University of London-Kings College London, Department of Education and Professional Studies, PhD in Education, Birleşik Krallık
2008 - 2013
2008 - 2013Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Din Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
2010 - 2011
2010 - 2011Yüksek Lisans
University of London-Kings College London, Department of Education and Professional Studies, MA in Religious Education, Birleşik Krallık
2004 - 2008
2004 - 2008Lisans
Dicle Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Doktora
Improving teaching and learning in Islamic Religious Education via an Application of Critical Religious Education, Variation Theory and the Learning Study Model
University Of London-Kings College London
2013
2013Yüksek Lisans
Yazılı ve görsel medya ile internette Alevilik meselesinin din eğitimi açısından incelenmesi (2000 sonrası)
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Din Eğitimi (Yl) (Tezli)
2011
2011Yüksek Lisans
Muslim Schools in the UK: Motivations and Challenges
University Of London-Kings College London
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Araştırma Alanları
İlahiyat
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
Rehberlik
Rehberlik
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Rehberlik
Rehberlik
Öğretmenlik Uygulaması
Din Eğitimi
Eğtim Bilimine Giriş
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Rehberlik
Öğretmenlik Uygulaması
Eğitim Bilimlerine Giriş
Religious Education
Eğitim Bilimlerine Giriş
Eğitim Bilimlerine Giriş
Makaleler
Tümü (5)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (1)
2022
20221. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde Eleştirel Düşünme Becerisinin Geliştirilmesinde ‘Çocuklar için Felsefe’ Yaklaşımının Kullanılması
DEMİREL UÇAN A.
Yakın Doğu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi dergisi (Online)
, cilt.8, sa.2, ss.161-178, 2022 (Hakemli Dergi)
2019
20192. A Critical Review of the Compulsory Schooling Reform in England and its Lasting Implications for Today
Demirel Uçan A., Ucan S.
Education Reform Journal
, cilt.4, sa.1, ss.14-25, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20193. Improving the pedagogy of Islamic religious education through an application of critical religious education, variation theory and the learning study model
Ucan A., Wright A.
BRITISH JOURNAL OF RELIGIOUS EDUCATION
, cilt.41, ss.202-217, 2019 (SSCI)
2018
20184. İslam din eğitimi için alternatif bir model: eleştirel din eğitimi yaklaşımı
Demirel Uçan A.
Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
, cilt.59, sa.1, ss.275-295, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20175. Öğrenme ve Öğretimin Geliştirilmesinde “Öğrenme Çalışması” (Learning Study) Modeli: Bir Derleme Çalışması
Demirel Uçan A., Ucan S.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, cilt.7, sa.13, ss.89-110, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. RE teachers’ engagement in productive forms of dialogue during Twitter live chats
DEMİREL UÇAN A.
European Association for Research on Learning and Instruction SIG19: Religions and Worldviews in Education, Dortmund, Almanya, 13 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
20222. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde “Çocuklar için Felsefe” Yaklaşımının Uygulanması
DEMİREL UÇAN A.
3. Uluslararası Din Eğitimi Kongresi, Konya, Türkiye, 13 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2016
20163. Teaching of human rights in Islamic religious education (IRE): A case study on equality in Islam
DEMİREL UÇAN A.
ISREV (International Seminar on Religious Education and Values, CHICAGO, Amerika Birleşik Devletleri, 31 Temmuz - 05 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)
2013
20134. ‘Learning and teaching about Islam based on the framework of Critical Religious Education and Variation of Theory Learning: A case of Muslim Girls Secondary School in London’.
DEMİREL UÇAN A.
WALS (The World Association of Lesson Studies) International Conference, Gothenburg, İsveç, 6 - 09 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2014
20145. Developing teaching and learning about Islam in religious education lessons: The cases of two secondary girls’ schools in London
DEMİREL UÇAN A.
BERA (British Educational Research Association) Annual Conference, London, Birleşik Krallık, 23 - 25 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
20146. Improving teaching and learning about Islam in RE lessons through learning studies
DEMİREL UÇAN A.
EARLI-SIG 9 Phenomenography and VT Conference, Oxford, Birleşik Krallık, 1 - 03 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. İLKÖĞRETİM DİN DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE DERS KİTAPLARINDA İLAHİ KİTAP İNANCI
DEMİREL UÇAN A.
ÖRGÜN DİN EĞİTİMİNDE İNANÇ ESASLARI, EMİNE KESKİNER, Editör, ÇAMLICA, İstanbul - Anadolu, ss.111-147, 2022
2022
20222. Öğrenme Çalışması Modeli
DEMİREL UÇAN A.
Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları - V, Ekici, Gülay, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.314-345, 2022
2019
20193. Improving the Pedagogy of Islamic Religious Education in Secondary Schools: The Role of Critical Religious Education and Variation Theory
Demirel Uçan A.
Routledge, London/New York , New-York, 2019
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorHarran Education Journal
Editörler Kurulu Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mart 2019
Mart 2019Değerler Eğitimi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mayıs 2018
Mayıs 2018Harran Education Journal
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2018
Mart 2018Harran Education Journal
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mayıs 2017
Mayıs 2017Harran Education Journal
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2017
Nisan 2017Harran Education Journal
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2017
Mart 2017Harran Education Journal
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Burslar
2010 - 2016
2010 - 2016