Makaleler
34
Tümü (34)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (5)
TRDizin (19)
Diğer Yayınlar (13)
5. 6th Grade Students' Opinions on Social Studies Lesson Taught out of School
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.15, sa.3, ss.524-538, 2023 (Hakemli Dergi)
9. Analysis of Thinking Education Course in Terms of Values Education and Social Studies Skills
Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi
, cilt.3, sa.2, ss.412-431, 2020 (Hakemli Dergi)
10. Göç konusunun sözlü tarih yöntemiyle işlenmesine yönelik bir araştırma
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.52, sa.52, ss.400-419, 2020 (Hakemli Dergi)
11. The Effect Of Thinking Education Course On The Success Of Social Studies Course
International Journal of SocialScience Research
, cilt.8, sa.2, ss.161-185, 2019 (Hakemli Dergi)
14. ORTAOKUL 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN VATANDAŞLIK ÜZERİNE METAFORİK ALGILARI
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi
, sa.1, ss.70-89, 2018 (Hakemli Dergi)
16. Vatandaşlık Duygusu Ölçeği Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması
Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi
, cilt.3, ss.26-36, 2017 (Hakemli Dergi)
24. İlköğretim öğrencilerinin değerlere yönelik farkındalık düzeylerininbelirlenmesinde öykülerden yararlanma: misafirperverlik değeri.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.30, sa.30, ss.189-203, 2009 (Hakemli Dergi)
25. İlköğretim Öğrencilerinin Değerlere Yönelik Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesinde Öykülerden Yararlanma Misafirperverlik Değeri Determination of the Primary School Students Awareness Levels towards Values Case of Hospitality
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.30, ss.189-203, 2009 (Hakemli Dergi)
27. İlköğretim 6 7 Ve 8 Sınıf Öğrencilerinde Osmanlı Algısı
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.12, ss.245-261, 2008 (Hakemli Dergi)
28. Use of Primary Sources in the Sixth Grade Social Studies Course Books
World Applied Sciences Journal
, cilt.3, ss.956-962, 2008 (Hakemli Dergi)
29. Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Konularının Çoklu Zeka Kuramına Göre İşlenişi
Marmara Coğrafya Dergisi
, ss.238-252, 2008 (Hakemli Dergi)
30. Türkiye’de Harf İnkılâbından önce kullanılan ilkokul tarih programları ve ders kitapları
Kuram Ve Uygulamada Egitim Bilimleri
, cilt.1, sa.2, ss.412-426, 2001 (Scopus)
32. XVI Yüzyılda bir Güney Doğu Anadolu kasabası Rumkale Şehri
Türk Dünyası Araştırmaları Dergisi
, ss.197-208, 2000 (Hakemli Dergi)
33. XVI Yüzyılda bir Güney Doğu Anadolu Kasabası Olan Rumkale de Eğitim
Milli Eğitim
, ss.118-122, 1999 (Scopus)
34. XVI Yüzyılda Birecik Tersanesi
Tarih ve Medeniyet Dergisi
, ss.42-45, 1998 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
59
23. EFFICIENCY OF IMPLEMENTATION OF VISUAL INTELLIGENCE IN THEORY OF MULTIINTELLIGENCETO SOCIAL STUDIES COURSE 7TH CLASS SCİENCE IN TIME UNIT INFRAMEWORK OF TEACHING ( BOARDING PRIMARY SCHOOLS SAMPLE )ÇOKLU ZEKÂ KURAMINDAKİ GÖRSEL ZEKÂNIN SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF “ZAMANİÇİNDE BİLİM” ÜNİTESİNE UYGULANMASININ ÖĞRETİME ETKİLİLİĞİ ( YBO ÖRNEĞİ )
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES 6), Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.339-340, (Özet Bildiri)
24. Çoklu Zeka Kuramındaki Görsel Zekanın Sosyal Bilgiler 7.Sınıf Zamaniçinde Bilim Ünitesine Uygulanmasının Öğretime Etkililği (YBO) Örneği
VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
25. Göç Konusunun Sözlü Tarih Yöntemiyle İşlenmesine Yönelik Bir Araştırma
UluslaHalil İnalcık Tarih ve Tarihçilik Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 10 - 13 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
26. Ortaokul Öğrencilerinin Osmanlı Algısı
ISHE2016, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
30. Ortaokul 8 Sınıf Öğrencilerinin Metaforik VatandaşlıkAlgıları
IV. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitim Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
31. Fırat ta Nehir Taşımacılığı 16 17 Yüzyıl
Uluslararası Nehirler ve Göller Sempozyumu, 2-3 Mayıs 2013 Kayseri, Kayseri, Türkiye, 2 - 03 Mayıs 2013, (Tam Metin Bildiri)
32. SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARINDA SOSYAL BECERİLER
I. ULUSAL YÜKSEKÖĞRETİMDE EĞİTİM ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMALARI KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 30 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
33. VATANDAŞLIK VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ DERS KİTAPLARINDA ÇOCUK HAKLARI KONUSUNUN VERİLİŞ BİÇİMLERİNİN İNCELENMESİ: NİTEL BİR ARAŞTIRMA
I. ULUSAL YÜKSEKÖĞRETİMDE EĞİTİM ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMALARI KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 30 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
34. Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Ders Kitaplarında Çocuk Hakları Konusunun Veriliş Bİçimlerinin İncelenmesi
Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları 1. Ulusal Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 - 31 Mayıs 2014, ss.87-88, (Özet Bildiri)
35. Birecik te Gemi Yapımı
Uluslararası Piri Reis ve Türk Denizciliği Tarihi Sempozyumu 26-29 Eylül 2013 İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Nisan 2014, cilt.6, ss.103-122, (Tam Metin Bildiri)
36. Türkiye Mısır ve Suudi Arabistan 6 Sınıf SOsyal Bilgiler Ders Kitaplarında Vatandaşlık Algısı
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 20-22 Nisan 2012 İstanbul, 1 - 03 Nisan 2013, ss.353-373, (Tam Metin Bildiri)
37. Fatih Doğumu Çocukluğu Gençliği ve Eğitim Hayatı
I. Uluslararası Hünkâra Vefa Sempozyumu, 1-2 Mayıs 2013 Gebze, Gebze, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2013, ss.77-99, (Tam Metin Bildiri)
38. Türk Dünyası Tarihi Kültür Varlıklarının Eğitim Aracı Olarak Kullanılması
Uluslararası türk kültür coğrafyasında eğitim bilimleri araştırmaları sempozyumu, 1 - 03 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
41. Yeni Tarih anlayışı ve Kanıt Temelli Öğretimin Sosyal Bilgiler Ders Kitabına Yansıması
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi 12-14 Eylül 2012 İstanbul, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2012, ss.502, (Özet Bildiri)
42. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Tarih ve Türkçe Öğretmenliği Adaylarının Bilimsel Okur Yazarlık Seviyelerinin Tespiti
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi 12-14 Eylül 2012 İstanbul, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2012, ss.387, (Özet Bildiri)
43. Atatürk ün Sosyal Alanda Yaptığı Yeniliklerin İlköğretim 5 Sınıf Öğrencileriyle Kanıt Temelli Öğrenme Modeliyle İşlenmesi Süreci
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi 12-14 Eylül 2012 İstanbul, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2012, ss.482, (Özet Bildiri)
44. İlköğretim 6 Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabında Kullanılan Öğretim Stratejisi Yöntem ve Teknikleri
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi 12-14 Eylül 2012 İstanbul, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2012, ss.97, (Özet Bildiri)
46. The effect of the Use of Interactive Museums on 6th and 7th Grades Social Studies Students Academic Achievement
2nd Internaitonal Symposium on History Education 14-16 June 2012 Trabzon, Trabzon, Türkiye, 14 - 16 Haziran 2012, ss.73, (Özet Bildiri)
52. Üniversite Öğrencilerinin Tarih Algıları Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Öğrencileri Örneği
IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi 7-9 Ekim 2009, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2011, cilt.1, ss.827-732, (Tam Metin Bildiri)
53. Türkiye de Sosyal Bilgiler Alanında Yapılan Lisansüstü Tezler Üzerine Genel Bir Değerlendirme
I. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi Küresel Gelişmeler Işığında Lisansüstü Eğitimin Durumu ve Geleceği 13-14 Nisan 2011, Bishkek, Kırgızistan, 13 - 14 Nisan 2011, (Özet Bildiri)
54. Mısır ders kitaplarında Türk imajı
IV. Sosyal bilimler eğitimi kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, cilt.2, ss.46-53, (Tam Metin Bildiri)
55. Türk Dünyasında Ortak Tarih Öğretimine Doğru
II. Uluslararası Türk Dünyası Kültür Kongresi 19-25 Nisan 2010, Çeşme-İzmir, Türkiye, 19 - 25 Nisan 2010, (Özet Bildiri)
56. İlköğretim öğrencilerinin devlet vatandaş demokrasi ve insan hakları kavramlarına ilişkin algıları
I. Uluslararası Avrupa Birliği, Demokrasi, Vatandaşlık ve Vatandaşlık Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, Uşak, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2009, ss.77-84, (Tam Metin Bildiri)
57. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tarih Öğretimine İlişkin Yeterlilik Algıları
Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, ss.80-81, (Özet Bildiri)
Kitaplar
17
1. Ekolojik Okuryazarlık ve Eğitimi
21. Yüzyıl Okuryazarlıkları ve Eğitimi, YILDIRIM YUSUF, UYMAZ MEHMET, Editör, Nobel Bilimsel Eserler, İstanbul, ss.193-218, 2025
8. Etkileşimli Müzeve Tarihi ÇevreEğitimi: KuramsalTemeller veÖrnek Etkinlikler
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2018
9. Moğol İstilasından Sonra Kurulan Bazı Türk Devletleri
Türk Tarihi ve Kültürü, Cemil Öztürk, Editör, PegemA, Ankara, ss.81-105, 2018
11. Türklerde Ordu
Türk Tarihi ve Kültürü, Cemil Öztürk, Editör, PegemA, Ankara, ss.241-254, 2018
12. Birecik Sancağı Kanunnameleri
Osmanlı’da Fıkıh ve Hukuk, Süleyman Kaya, Haşim Şahin, Editör, Mahya Yayınları, İstanbul, ss.151-167, 2017
15. Orta Çağ’xxda İslam ve Türk Devlet ve Toplumlarında Eğitim
Eğitim Tarihi, Mehmet Şişman, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.62-107, 2014
16. Suruç ve Suruç Nahiyesi Kır Yerleşme Merkezleri
Prof Dr Mustafa Çetin Varlık Armağanı, Ahmet Şimşirgil, Murat Uluskan, Uğur Demir, Fatih Gürcan, Editör, KTB, ss.103-130, 2013
Metrikler
Yayın (WoS)
3
Yayın (Scopus)
5
Atıf (WoS)
5
H-İndeks (WoS)
1
Atıf (Scopus)
10
H-İndeks (Scopus)
2
Atıf (Scholar)
7
H-İndeks (Scholar)
1
Atıf (TrDizin)
22
H-İndeks (TrDizin)
2
Atıf (Sobiad)
8
H-İndeks (Sobiad)
1
Atıf (Diğer Toplam)
93
Tez Danışmanlığı
31