Yayınlar & Eserler

Makaleler 34
Tümü (34)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (5)
TRDizin (19)
Diğer Yayınlar (13)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 59

2. Göbekli Tepe'den Yeni Bir Paradigmaya

International Pegem Conference on Education/Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi/16-19 Eylül 2020, Diyarbakır, Türkiye, 16 Eylül 2020, ss.704-705, (Özet Bildiri)

3. Tanzimat’tan Günümüze Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Değer Yargılarında Yaşanan Dönüşümle

3. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi (İTEAC), Ankara, Türkiye, 30 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

4. FRANSA YÜKSEKÖĞRETİM SİSTEMİ VE SOSYAL BİLGİLER (TARİH VE COĞRAFYA) ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME PROGRAMLARI

III. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi ITEAC 2019 III.International Teacher Education Accreditation Congress, Ankara, Türkiye, 30 Kasım - 01 Aralık 2019, ss.375-383, (Tam Metin Bildiri)

5. ÖĞRETMENLERE ALTERNATİF BİR YAKLAŞIM: ETKİLEŞİMLİ MÜZE EĞİTİMİ

ÖĞRETMENLERE ALTERNATİF BİR YAKLAŞIM: ETKİLEŞİMLİ MÜZE EĞİTİMİ, Ankara, Türkiye, 30 Kasım - 01 Aralık 2019, ss.361-374, (Tam Metin Bildiri)

6. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUK HAKLARINA İLİŞKİN ALGILARI

III. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi ITEAC 2019 III.International Teacher Education Accreditation Congres, Ankara, Türkiye, 30 Kasım - 01 Aralık 2019, ss.82-90, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

7. OKUL ÖNCESİ DÖNEMİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN VE VELİLERİNİN MEDYA ARAÇLARINA YAKLAŞIMLARI

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi 2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.380-384, (Özet Bildiri)

8. Maârif Salnâmelerine Göre İdlib Kazasında Müslüman Okulları’nda Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri (H.13161321/M.1898-1904)

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi 2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.519-522, (Özet Bildiri)

9. İmam Hatip Ortaokullarında Okutulan Seçmeli Derslere İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi 2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.147-149, (Özet Bildiri)

10. İRAN 4. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERS KİTABINDA YEREL TARİHUYGULAMALARI

Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu 24-25-26 Ekim 2019, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2019, ss.249-250, (Özet Bildiri)

11. FRANSA DERS KİTAPLARINDA 1. DÜNYA SAVAŞI VE OSMANLI ALGISI:TARİH VE COĞRAFYA DERSİ ORTAOKUL 4 ( SON SINIF) ÖRNEĞİ

Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu 24-25-26 Ekim 2019, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2019, ss.69-70, (Özet Bildiri)

12. AFGANİSTAN DERS-İ İÇTİMÂİ (SOSYAL BİLGİLER) KİTAPİNCELEMESİ

Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu 24-25-26 Ekim 2019, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2019, ss.19-20, (Özet Bildiri)

13. Öğretmen Eğitimi Üzerine Yaşanan Sorunların Farklı Kültürel Temellerle Tartışılması

II. ULUSLARARASI ÖĞRETMEN EĞİTİMİ VEAKREDİTASYON KONGRESİII. INTERNATIONAL TEACHER EDUCATION ANDACCREDITATION CONGRESS27-29 Ekim 2018 Rize/Türkiye27-29 October 2018 Rize / Turkey, 27 - 29 Ekim 2018, ss.18-28, (Tam Metin Bildiri)

14. İran 3. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemesi

INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON TEXTBOOKS 12-14 April 2018 Istanbul / TURKEY SYMPOSIUM PROCEEDINGS DERS KİTAPLARI ULUSLARARASI SEMPOZYUMU 12-14 Nisan 2018 İstanbul / TÜRKİYE, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2018, ss.130-145, (Tam Metin Bildiri)

15. Türkiye’de Sosyal Yardım ve Sosyal Yardım Kavramının Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarına Yansıması

INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON TEXTBOOKS 12-14 April 2018 Istanbul / TURKEY DERS KİTAPLARI ULUSLARARASI SEMPOZYUMU 12-14 Nisan 2018 İstanbul / TÜRKİYE, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2018, ss.146-161, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

16. ÖZBEKİSTAN/TÜRKİSTAN BİLGİNLERİNİN ANADOLU EĞİTİM DÜNYASINA ETKİLERİ/ETKİLEŞİMLERİ

ICCHT - 2018II. ULUSLARARASI KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM KONGRESİ(INTERNATIONAL CONGRESS ON CULTURAL HERITAGE AND TOURISM)TAŞKENT, ÖZBEKİSTAN 03-05 Mayıs, 2018, Taşkent, Özbekistan, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.222-231, (Tam Metin Bildiri)

17. Osmanlı’da Tıbbiye Eğitiminde Kullanılan Eğitim Dili ve Materyallerin Türkçeleştirilme Süreci

Uluslararası Alan Eğitiminde Materyal Sempozyumu (IFEMS 2018), 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

19. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Öğretmenlik Uygulaması Hakkındaki GörüşleriThe Opinions of Social Studies Teachers about Social Studies Teaching Practice

INTERNATIONALTEACHER EDUCATIONAND ACCREDITATIONCONGRESS, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2017, ss.61-68, (Tam Metin Bildiri)

22. USING OF THE SUBJECTS OF JOURNAL BILIM COCUK IN SOCIAL STUDIES LESSONBİLİM ÇOCUK DERGİSİNDEKİ KONULARIN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE KULLANILMASI

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES 6), Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.50-51, (Özet Bildiri)

25. Göç Konusunun Sözlü Tarih Yöntemiyle İşlenmesine Yönelik Bir Araştırma

UluslaHalil İnalcık Tarih ve Tarihçilik Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 10 - 13 Nisan 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

26. Ortaokul Öğrencilerinin Osmanlı Algısı

ISHE2016, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

27. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN SANAL MÜZE KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARI

Usbes2016, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.94-95, (Özet Bildiri)

29. YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SAVAŞ ve BARIŞ KAVRAMLARINA DAİR METAFORLARI WAR AND PEACE METAPHORS OF THE 7TH GRADE STUDENTS

8th World Conference on Educational Sciences (WCES-2016) 04-06 February 2016 Univesity of Alcala Madrid-Spain, Madrid, İspanya, 4 - 06 Ocak 2016, ss.1040-1041, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

30. Ortaokul 8 Sınıf Öğrencilerinin Metaforik VatandaşlıkAlgıları

IV. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitim Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

31. Fırat ta Nehir Taşımacılığı 16 17 Yüzyıl

Uluslararası Nehirler ve Göller Sempozyumu, 2-3 Mayıs 2013 Kayseri, Kayseri, Türkiye, 2 - 03 Mayıs 2013, (Tam Metin Bildiri)

32. SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARINDA SOSYAL BECERİLER

I. ULUSAL YÜKSEKÖĞRETİMDE EĞİTİM ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMALARI KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 30 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

33. VATANDAŞLIK VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ DERS KİTAPLARINDA ÇOCUK HAKLARI KONUSUNUN VERİLİŞ BİÇİMLERİNİN İNCELENMESİ: NİTEL BİR ARAŞTIRMA

I. ULUSAL YÜKSEKÖĞRETİMDE EĞİTİM ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMALARI KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 30 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

34. Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Ders Kitaplarında Çocuk Hakları Konusunun Veriliş Bİçimlerinin İncelenmesi

Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları 1. Ulusal Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 - 31 Mayıs 2014, ss.87-88, (Özet Bildiri)

35. Birecik te Gemi Yapımı

Uluslararası Piri Reis ve Türk Denizciliği Tarihi Sempozyumu 26-29 Eylül 2013 İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Nisan 2014, cilt.6, ss.103-122, (Tam Metin Bildiri)

36. Türkiye Mısır ve Suudi Arabistan 6 Sınıf SOsyal Bilgiler Ders Kitaplarında Vatandaşlık Algısı

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 20-22 Nisan 2012 İstanbul, 1 - 03 Nisan 2013, ss.353-373, (Tam Metin Bildiri)

37. Fatih Doğumu Çocukluğu Gençliği ve Eğitim Hayatı

I. Uluslararası Hünkâra Vefa Sempozyumu, 1-2 Mayıs 2013 Gebze, Gebze, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2013, ss.77-99, (Tam Metin Bildiri)

38. Türk Dünyası Tarihi Kültür Varlıklarının Eğitim Aracı Olarak Kullanılması

Uluslararası türk kültür coğrafyasında eğitim bilimleri araştırmaları sempozyumu, 1 - 03 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

39. Türk Kültür Coğrafyasındaki Kişilerin Bilim Fikir Düşünce ve Aksiyon Tarih Ders Kitablarında Anlatımı

Uluslararası türk kültür coğrafyasında eğitim bilimleri araştırmaları sempozyumu, 1 - 03 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

40. Türk kültür Coğrafyasındaki Kişilerin (Bilim-Fikir-Düşünce-Aksiyon) Tarih Ders Kitaplarında Anlatımı

Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim Bilimleri Araştırmaları Sempozyumu, Sinop, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

41. Yeni Tarih anlayışı ve Kanıt Temelli Öğretimin Sosyal Bilgiler Ders Kitabına Yansıması

21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi 12-14 Eylül 2012 İstanbul, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2012, ss.502, (Özet Bildiri)

42. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Tarih ve Türkçe Öğretmenliği Adaylarının Bilimsel Okur Yazarlık Seviyelerinin Tespiti

21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi 12-14 Eylül 2012 İstanbul, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2012, ss.387, (Özet Bildiri)

43. Atatürk ün Sosyal Alanda Yaptığı Yeniliklerin İlköğretim 5 Sınıf Öğrencileriyle Kanıt Temelli Öğrenme Modeliyle İşlenmesi Süreci

21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi 12-14 Eylül 2012 İstanbul, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2012, ss.482, (Özet Bildiri)

44. İlköğretim 6 Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabında Kullanılan Öğretim Stratejisi Yöntem ve Teknikleri

21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi 12-14 Eylül 2012 İstanbul, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2012, ss.97, (Özet Bildiri)

45. The Understanding of History education in Saudi Arabia During Intermediate Education

2nd Internaitonal Symposium on History Education 14-16 June 2012 Trabzon, 14 - 16 Haziran 2012, ss.76, (Özet Bildiri)

46. The effect of the Use of Interactive Museums on 6th and 7th Grades Social Studies Students Academic Achievement

2nd Internaitonal Symposium on History Education 14-16 June 2012 Trabzon, Trabzon, Türkiye, 14 - 16 Haziran 2012, ss.73, (Özet Bildiri)

47. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Vatandaşlık Kavramı ile İlgili Görüşleri

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu 20-22 Nisan 2012, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2012, ss.34, (Özet Bildiri)

48. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Farklı Kültürlere Bakış Açısı

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu 20-22 Nisan 2012, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2012, ss.63, (Özet Bildiri)

49. Mısır İran Suudi Arabistan ve Türkiye Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Vatandaşlık Algılarının Karşılaştırmalı İncelemesi

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu 20-22 Nisan 2012, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2012, ss.89, (Özet Bildiri)

51. Panorama 1453 Tarih Müzesin nin Eğitimsel Değeri ve Müze Hakkındaki Öğrenci Görüşleri

IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi 7-9 Ekim 2009, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2011, cilt.1, ss.727-735, (Tam Metin Bildiri)

52. Üniversite Öğrencilerinin Tarih Algıları Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Öğrencileri Örneği

IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi 7-9 Ekim 2009, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2011, cilt.1, ss.827-732, (Tam Metin Bildiri)

53. Türkiye de Sosyal Bilgiler Alanında Yapılan Lisansüstü Tezler Üzerine Genel Bir Değerlendirme

I. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi Küresel Gelişmeler Işığında Lisansüstü Eğitimin Durumu ve Geleceği 13-14 Nisan 2011, Bishkek, Kırgızistan, 13 - 14 Nisan 2011, (Özet Bildiri)

54. Mısır ders kitaplarında Türk imajı

IV. Sosyal bilimler eğitimi kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, cilt.2, ss.46-53, (Tam Metin Bildiri)

55. Türk Dünyasında Ortak Tarih Öğretimine Doğru

II. Uluslararası Türk Dünyası Kültür Kongresi 19-25 Nisan 2010, Çeşme-İzmir, Türkiye, 19 - 25 Nisan 2010, (Özet Bildiri)

56. İlköğretim öğrencilerinin devlet vatandaş demokrasi ve insan hakları kavramlarına ilişkin algıları

I. Uluslararası Avrupa Birliği, Demokrasi, Vatandaşlık ve Vatandaşlık Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, Uşak, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2009, ss.77-84, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

57. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tarih Öğretimine İlişkin Yeterlilik Algıları

Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, ss.80-81, (Özet Bildiri)

58. İLKÖĞRETİM OKULU 6. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ KAVRAMLARININ KAZANILMIŞLIK DÜZEYİ

II. ULUSLARASI SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ KONGRESİ, Van, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2005, (Tam Metin Bildiri)

59. Türkiye’de Harf İnkılâbından Önce Kullanılan İlkokul Tarih Programları ve Ders Ki-tapları

VIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Trabzon, Türkiye, 1 - 03 Eylül 1999, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 17

1. Ekolojik Okuryazarlık ve Eğitimi

21. Yüzyıl Okuryazarlıkları ve Eğitimi, YILDIRIM YUSUF, UYMAZ MEHMET, Editör, Nobel Bilimsel Eserler, İstanbul, ss.193-218, 2025

2. ARKEOLOJİK KAZI ALANI VE ÜSTÜN ZEKALI VE YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN GÖRÜŞLERİ: GÖBEKLİTEPE ÖRNEĞİ

SOSYAL BİLGİLER VE COĞRAFYA EĞİTİMİNDE PROJE TABANLIÖĞRENME UYGULAMALARI, Ünzüle Ulus Avcı, Hatice Zorlu Kana, Halil Bolat, Editör, Holistence publications, İstanbul, ss.53-84, 2023

3. İsviçre

Dünyada Sosyal Bilgiler Öğretimi, Cemil Öztürk, E. Özlem Yiğit, Editör, Pegema, Ankara, ss.262-276, 2023

4. İtalya

Dünyada Sosyal Bilgiler Öğretimi, Cemil Öztürk, E. Özlem Yiğit, Editör, Pegema, Ankara, ss.259-291, 2023

5. Türkiye’de Göçmenlere Yönelik Eğitim Politikaları

TÜRKİYE’DE GÖÇ YÖNETİMİ POLİTİKALARI, Vedat Yılmaz, Muzaffer Bimay, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.233-261, 2023

6. Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Hak ve Sorumluk Bilincinin Dijital Teknolojileri Kullanımları Bakımından İncelenmesi

Farklı Bakış Açıları ile Yenilikçi Eğitim Bilimleri Çalışmaları, Saadet Kuru Çetin, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.106-120, 2023

7. An Example of Entrepreneurship in Women's Education: Akhism-Baciyani Rum Training in Vocational Education From Past to Present

Overcoming Challenges and Barriers for Women in Business and Education: Socioeconomic Issues and Strategies for the Future, Alice S. Etim (Winston-Salem State University, USA) and James Etim (Winston-Salem State University, USA), Editör, IGI GLOBAL, ss.21-44, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

9. Moğol İstilasından Sonra Kurulan Bazı Türk Devletleri

Türk Tarihi ve Kültürü, Cemil Öztürk, Editör, PegemA, Ankara, ss.81-105, 2018

10. Ortaçağ’da İslam ve Türk Devlet ve Toplumlarında Eğitim

Eğitim Tarihi, Mehmet Şişman, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.62-107, 2018

11. Türklerde Ordu

Türk Tarihi ve Kültürü, Cemil Öztürk, Editör, PegemA, Ankara, ss.241-254, 2018

12. Birecik Sancağı Kanunnameleri

Osmanlı’da Fıkıh ve Hukuk, Süleyman Kaya, Haşim Şahin, Editör, Mahya Yayınları, İstanbul, ss.151-167, 2017

13. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Materyal Tasarımı

Sosyal Bilgiler Eğitimi, Dursun Dilek, Editör, PegemAkademi, Ankara, ss.545-575, 2016

14. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Materyal Tasarımı

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ, Dursun Dilek, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.545-570, 2016

15. Orta Çağ’xxda İslam ve Türk Devlet ve Toplumlarında Eğitim

Eğitim Tarihi, Mehmet Şişman, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.62-107, 2014

16. Suruç ve Suruç Nahiyesi Kır Yerleşme Merkezleri

Prof Dr Mustafa Çetin Varlık Armağanı, Ahmet Şimşirgil, Murat Uluskan, Uğur Demir, Fatih Gürcan, Editör, KTB, ss.103-130, 2013
Metrikler

Yayın

112

Yayın (WoS)

3

Yayın (Scopus)

5

Atıf (WoS)

5

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

10

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

7

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

22

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

8

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

93

Tez Danışmanlığı

31

Açık Erişim

25
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları