Yayınlar & Eserler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Göbekli Tepe'den Yeni Bir Paradigmaya

International Pegem Conference on Education/Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi/16-19 Eylül 2020, Diyarbakır, Türkiye, 16 Eylül 2020, ss.704-705

Tanzimat’tan Günümüze Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Değer Yargılarında Yaşanan Dönüşümle

3. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi (İTEAC), Ankara, Türkiye, 30 Kasım 2019

FRANSA YÜKSEKÖĞRETİM SİSTEMİ VE SOSYAL BİLGİLER (TARİH VE COĞRAFYA) ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME PROGRAMLARI

III. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi ITEAC 2019 III.International Teacher Education Accreditation Congress, Ankara, Türkiye, 30 Kasım - 01 Aralık 2019, ss.375-383

ÖĞRETMENLERE ALTERNATİF BİR YAKLAŞIM: ETKİLEŞİMLİ MÜZE EĞİTİMİ

ÖĞRETMENLERE ALTERNATİF BİR YAKLAŞIM: ETKİLEŞİMLİ MÜZE EĞİTİMİ, Ankara, Türkiye, 30 Kasım - 01 Aralık 2019, ss.361-374

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUK HAKLARINA İLİŞKİN ALGILARI

III. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi ITEAC 2019 III.International Teacher Education Accreditation Congres, Ankara, Türkiye, 30 Kasım - 01 Aralık 2019, ss.82-90 Sürdürülebilir Kalkınma

Maârif Salnâmelerine Göre İdlib Kazasında Müslüman Okulları’nda Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri (H.13161321/M.1898-1904)

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi 2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.519-522

OKUL ÖNCESİ DÖNEMİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN VE VELİLERİNİN MEDYA ARAÇLARINA YAKLAŞIMLARI

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi 2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.380-384

İmam Hatip Ortaokullarında Okutulan Seçmeli Derslere İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi 2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.147-149

FRANSA DERS KİTAPLARINDA 1. DÜNYA SAVAŞI VE OSMANLI ALGISI:TARİH VE COĞRAFYA DERSİ ORTAOKUL 4 ( SON SINIF) ÖRNEĞİ

Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu 24-25-26 Ekim 2019, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2019, ss.69-70

İRAN 4. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERS KİTABINDA YEREL TARİHUYGULAMALARI

Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu 24-25-26 Ekim 2019, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2019, ss.249-250

AFGANİSTAN DERS-İ İÇTİMÂİ (SOSYAL BİLGİLER) KİTAPİNCELEMESİ

Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu 24-25-26 Ekim 2019, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2019, ss.19-20

Öğretmen Eğitimi Üzerine Yaşanan Sorunların Farklı Kültürel Temellerle Tartışılması

II. ULUSLARARASI ÖĞRETMEN EĞİTİMİ VEAKREDİTASYON KONGRESİII. INTERNATIONAL TEACHER EDUCATION ANDACCREDITATION CONGRESS27-29 Ekim 2018 Rize/Türkiye27-29 October 2018 Rize / Turkey, 27 - 29 Ekim 2018, ss.18-28

İran 3. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemesi

INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON TEXTBOOKS 12-14 April 2018 Istanbul / TURKEY SYMPOSIUM PROCEEDINGS DERS KİTAPLARI ULUSLARARASI SEMPOZYUMU 12-14 Nisan 2018 İstanbul / TÜRKİYE, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2018, ss.130-145

Türkiye’de Sosyal Yardım ve Sosyal Yardım Kavramının Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarına Yansıması

INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON TEXTBOOKS 12-14 April 2018 Istanbul / TURKEY DERS KİTAPLARI ULUSLARARASI SEMPOZYUMU 12-14 Nisan 2018 İstanbul / TÜRKİYE, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2018, ss.146-161 Sürdürülebilir Kalkınma

ÖZBEKİSTAN/TÜRKİSTAN BİLGİNLERİNİN ANADOLU EĞİTİM DÜNYASINA ETKİLERİ/ETKİLEŞİMLERİ

ICCHT - 2018II. ULUSLARARASI KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM KONGRESİ(INTERNATIONAL CONGRESS ON CULTURAL HERITAGE AND TOURISM)TAŞKENT, ÖZBEKİSTAN 03-05 Mayıs, 2018, Taşkent, Özbekistan, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.222-231

Osmanlı’da Tıbbiye Eğitiminde Kullanılan Eğitim Dili ve Materyallerin Türkçeleştirilme Süreci

Uluslararası Alan Eğitiminde Materyal Sempozyumu (IFEMS 2018), 3 - 05 Mayıs 2018

Göç Konusunun Sözlü Tarih Yöntemiyle İşlenmesine Yönelik Bir Araştırma

UluslaHalil İnalcık Tarih ve Tarihçilik Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 10 - 13 Nisan 2017 Sürdürülebilir Kalkınma

Ortaokul Öğrencilerinin Osmanlı Algısı

ISHE2016, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016

YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SAVAŞ ve BARIŞ KAVRAMLARINA DAİR METAFORLARI WAR AND PEACE METAPHORS OF THE 7TH GRADE STUDENTS

8th World Conference on Educational Sciences (WCES-2016) 04-06 February 2016 Univesity of Alcala Madrid-Spain, Madrid, İspanya, 4 - 06 Ocak 2016, ss.1040-1041 Sürdürülebilir Kalkınma

Ortaokul 8 Sınıf Öğrencilerinin Metaforik VatandaşlıkAlgıları

IV. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitim Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015

Fırat ta Nehir Taşımacılığı 16 17 Yüzyıl

Uluslararası Nehirler ve Göller Sempozyumu, 2-3 Mayıs 2013 Kayseri, Kayseri, Türkiye, 2 - 03 Mayıs 2013

SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARINDA SOSYAL BECERİLER

I. ULUSAL YÜKSEKÖĞRETİMDE EĞİTİM ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMALARI KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 30 - 31 Mayıs 2014

Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Ders Kitaplarında Çocuk Hakları Konusunun Veriliş Bİçimlerinin İncelenmesi

Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları 1. Ulusal Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 - 31 Mayıs 2014, ss.87-88

Birecik te Gemi Yapımı

Uluslararası Piri Reis ve Türk Denizciliği Tarihi Sempozyumu 26-29 Eylül 2013 İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Nisan 2014, cilt.6, ss.103-122

Türkiye Mısır ve Suudi Arabistan 6 Sınıf SOsyal Bilgiler Ders Kitaplarında Vatandaşlık Algısı

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 20-22 Nisan 2012 İstanbul, 1 - 03 Nisan 2013, ss.353-373

Fatih Doğumu Çocukluğu Gençliği ve Eğitim Hayatı

I. Uluslararası Hünkâra Vefa Sempozyumu, 1-2 Mayıs 2013 Gebze, Gebze, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2013, ss.77-99

Türk Dünyası Tarihi Kültür Varlıklarının Eğitim Aracı Olarak Kullanılması

Uluslararası türk kültür coğrafyasında eğitim bilimleri araştırmaları sempozyumu, 1 - 03 Ekim 2012

Türk Kültür Coğrafyasındaki Kişilerin Bilim Fikir Düşünce ve Aksiyon Tarih Ders Kitablarında Anlatımı

Uluslararası türk kültür coğrafyasında eğitim bilimleri araştırmaları sempozyumu, 1 - 03 Ekim 2012

Türk kültür Coğrafyasındaki Kişilerin (Bilim-Fikir-Düşünce-Aksiyon) Tarih Ders Kitaplarında Anlatımı

Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim Bilimleri Araştırmaları Sempozyumu, Sinop, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2012

İlköğretim 6 Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabında Kullanılan Öğretim Stratejisi Yöntem ve Teknikleri

21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi 12-14 Eylül 2012 İstanbul, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2012, ss.97

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Tarih ve Türkçe Öğretmenliği Adaylarının Bilimsel Okur Yazarlık Seviyelerinin Tespiti

21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi 12-14 Eylül 2012 İstanbul, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2012, ss.387

Yeni Tarih anlayışı ve Kanıt Temelli Öğretimin Sosyal Bilgiler Ders Kitabına Yansıması

21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi 12-14 Eylül 2012 İstanbul, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2012, ss.502

The Understanding of History education in Saudi Arabia During Intermediate Education

2nd Internaitonal Symposium on History Education 14-16 June 2012 Trabzon, 14 - 16 Haziran 2012, ss.76

The effect of the Use of Interactive Museums on 6th and 7th Grades Social Studies Students Academic Achievement

2nd Internaitonal Symposium on History Education 14-16 June 2012 Trabzon, Trabzon, Türkiye, 14 - 16 Haziran 2012, ss.73

Mısır İran Suudi Arabistan ve Türkiye Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Vatandaşlık Algılarının Karşılaştırmalı İncelemesi

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu 20-22 Nisan 2012, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2012, ss.89

Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Vatandaşlık Kavramı ile İlgili Görüşleri

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu 20-22 Nisan 2012, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2012, ss.34

Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Farklı Kültürlere Bakış Açısı

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu 20-22 Nisan 2012, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2012, ss.63

Panorama 1453 Tarih Müzesin nin Eğitimsel Değeri ve Müze Hakkındaki Öğrenci Görüşleri

IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi 7-9 Ekim 2009, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2011, cilt.1, ss.727-735

Üniversite Öğrencilerinin Tarih Algıları Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Öğrencileri Örneği

IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi 7-9 Ekim 2009, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2011, cilt.1, ss.827-732

Türkiye de Sosyal Bilgiler Alanında Yapılan Lisansüstü Tezler Üzerine Genel Bir Değerlendirme

I. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi Küresel Gelişmeler Işığında Lisansüstü Eğitimin Durumu ve Geleceği 13-14 Nisan 2011, Bishkek, Kırgızistan, 13 - 14 Nisan 2011

Mısır ders kitaplarında Türk imajı

IV. Sosyal bilimler eğitimi kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, cilt.2, ss.46-53

Türk Dünyasında Ortak Tarih Öğretimine Doğru

II. Uluslararası Türk Dünyası Kültür Kongresi 19-25 Nisan 2010, Çeşme-İzmir, Türkiye, 19 - 25 Nisan 2010

İlköğretim öğrencilerinin devlet vatandaş demokrasi ve insan hakları kavramlarına ilişkin algıları

I. Uluslararası Avrupa Birliği, Demokrasi, Vatandaşlık ve Vatandaşlık Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, Uşak, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2009, ss.77-84 Sürdürülebilir Kalkınma

Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tarih Öğretimine İlişkin Yeterlilik Algıları

Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, ss.80-81

İLKÖĞRETİM OKULU 6. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ KAVRAMLARININ KAZANILMIŞLIK DÜZEYİ

II. ULUSLARASI SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ KONGRESİ, Van, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2005
Kitap & Kitap Bölümleri

İsviçre

Dünyada Sosyal Bilgiler Öğretimi, Cemil Öztürk, E. Özlem Yiğit, Editör, Pegema, Ankara, ss.262-276, 2023

Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Hak ve Sorumluk Bilincinin Dijital Teknolojileri Kullanımları Bakımından İncelenmesi

Farklı Bakış Açıları ile Yenilikçi Eğitim Bilimleri Çalışmaları, Saadet Kuru Çetin, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.106-120, 2023

İtalya

Dünyada Sosyal Bilgiler Öğretimi, Cemil Öztürk, E. Özlem Yiğit, Editör, Pegema, Ankara, ss.259-291, 2023

ARKEOLOJİK KAZI ALANI VE ÜSTÜN ZEKALI VE YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN GÖRÜŞLERİ: GÖBEKLİTEPE ÖRNEĞİ

SOSYAL BİLGİLER VE COĞRAFYA EĞİTİMİNDE PROJE TABANLIÖĞRENME UYGULAMALARI, Ünzüle Ulus Avcı, Hatice Zorlu Kana, Halil Bolat, Editör, Holistence publications, İstanbul, ss.53-84, 2023

Türkiye’de Göçmenlere Yönelik Eğitim Politikaları

TÜRKİYE’DE GÖÇ YÖNETİMİ POLİTİKALARI, Vedat Yılmaz, Muzaffer Bimay, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.233-261, 2023

An Example of Entrepreneurship in Women's Education: Akhism-Baciyani Rum Training in Vocational Education From Past to Present

Overcoming Challenges and Barriers for Women in Business and Education: Socioeconomic Issues and Strategies for the Future, Alice S. Etim (Winston-Salem State University, USA) and James Etim (Winston-Salem State University, USA), Editör, IGI GLOBAL, ss.21-44, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

Türklerde Ordu

Türk Tarihi ve Kültürü, Cemil Öztürk, Editör, PegemA, Ankara, ss.241-254, 2018

Ortaçağ’da İslam ve Türk Devlet ve Toplumlarında Eğitim

Eğitim Tarihi, Mehmet Şişman, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.62-107, 2018

Moğol İstilasından Sonra Kurulan Bazı Türk Devletleri

Türk Tarihi ve Kültürü, Cemil Öztürk, Editör, PegemA, Ankara, ss.81-105, 2018

Birecik Sancağı Kanunnameleri

Osmanlı’da Fıkıh ve Hukuk, Süleyman Kaya, Haşim Şahin, Editör, Mahya Yayınları, İstanbul, ss.151-167, 2017

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Materyal Tasarımı

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ, Dursun Dilek, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.545-570, 2016

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Materyal Tasarımı

Sosyal Bilgiler Eğitimi, Dursun Dilek, Editör, PegemAkademi, Ankara, ss.545-575, 2016

Orta Çağ’xxda İslam ve Türk Devlet ve Toplumlarında Eğitim

Eğitim Tarihi, Mehmet Şişman, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.62-107, 2014

Suruç ve Suruç Nahiyesi Kır Yerleşme Merkezleri

Prof Dr Mustafa Çetin Varlık Armağanı, Ahmet Şimşirgil, Murat Uluskan, Uğur Demir, Fatih Gürcan, Editör, KTB, ss.103-130, 2013
Metrikler

Yayın

111

Atıf (WoS)

4

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

10

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

7

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

22

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

93

Tez Danışmanlığı

31

Açık Erişim

25
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları