Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
TRT Çocuk Kanalında Yayınlanan Çizgi Filmlerin Gelişim Alanlarına Göre Değerlendirilmesi
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.16, sa.2, ss.271-287, 2020 (Hakemli Dergi)
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Aile Katılımına Yönelik Tutumları ile Öz Yeterlilik İnançları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (An Examination of the Relationship Between the Attitudes of Pre-service Early Childhood Education Teachers Toward Family Involvement and Their Self Efficacy Perceptions)
Yıldız Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.1, ss.29-45, 2017 (Hakemli Dergi)
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUL DENEYİMİVE ÖĞRETMENLİK UYGULAMALARINA YÖNELİKGÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, ss.332-349, 2017 (Hakemli Dergi)
Okul öncesi öğretmen adaylarının okul deneyimi ve öğretmenlikuygulamalarına yönelik görüşlerinin incelenmesi
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, ss.332-349, 2017 (Hakemli Dergi)
Okul öncesi öğretmenlerinin oyuna ilişkin görüşleri
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
, cilt.3, ss.298-308, 2014 (Hakemli Dergi)
Oyuncağa çocuk anne ve öğretmen bakış açısı
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi
, cilt.2, ss.1-16, 2012 (Hakemli Dergi)
Okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 36 48 aylık çocukların bilişsel gelişim düzeyleri
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi
, cilt.1, ss.83-98, 2011 (Hakemli Dergi)
Attaintment of the number concept by children aged between 4 7
Gifted Education International
, cilt.26, ss.45-50, 2010 (Scopus)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
The Evaluation Of Cartoons In Trt Children’xxs Channel According To Development Areas In Preschool Education Program
6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 2-5 Ekim 2019, 2 - 05 Ekim 2019
Examining Gender Constancy In Preschoolers And Views Of Teachers On Gender Mainstreaming
6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 2 - 05 Ekim 2019
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Fen ile İlgili Merak Ettiği Konulara Okul Öncesi Öğretmenlerinin Programlarında Yer Verme Durumu
2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, 23 - 27 Ekim 2019
TRT Çocuk Kanalında Yayınlanan Çizgi FilmlerinOkul Öncesi Eğitim Programında Yer Alan GelişimAlanlarına Göre Değerlendirilmesi
6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019
Teknoloji Entegrasyonu: Okul Öncesi Öğretmenlerinin Eğitim Teknolojilerini Kullanımı
6. Uluslararsı Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 2 - 05 Eylül 2019
Erken ÇocuklukDönemindeki Çocukların, Annelerinin ve Öğretmenlerinin Oyuncaklara İlişkin Cinsiyet KAlıp Yargılarının İncelenmesi
6. Uluslarası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 2 - 05 Eylül 2019
Erken ÇocuklukDönemindeki Çocukların, Annelerinin ve Öğretmenlerinin Oyuncaklara İlişkin Cinsiyet KAlıp Yargılarının İncelenmesi
6. Uluslarası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 2 - 05 Eylül 2019
Okul öncesi dönemdeki çocuklarin oyun becerileri ile mizaç özellikleri arasindaki ilişkinin incelenmesi
Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2018
48-72 aylık çocukların doğum kavramını algılamalarının gelişimsel açıdan incelenmesi
Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2018
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çokkültürlüğe Yönelik Tutumları ile Mülteci Çocuklara Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi
III. Uluslararası Çocuk Gelişimi Kongresi, 30 Eylül - 03 Ekim 2018
TÜRKİYEDE YAŞAYAN SURİYELİ MÜLTECİ ÇOCUKLARIN MEVCUT DURUM ALGILARI VE GELECEK BEKLENTİLERİNİN BELİRLENMESİ
5. ULUSLARARASI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.291-292
Okul Öncesi Sınıflarındaki Öğrenme Merkezlerinin Durumunun Belirlenmesi ve Öğretmenlerin Öğrenme Merkezleri Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 18 - 21 Ekim 2017
Analyzing Gender and Age Differences in Preschool Children’s Gender Self-Concepts
XI. European Conference on Social and Behavioral Sciences, ROMA, İtalya, 1 - 04 Eylül 2016, ss.154
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı Hakkındaki Görüşleri
1st International High Education Studies Conference, İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2015
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
4. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Eylül 2015
İlkokula Başlama Yaşına Yönelik Öğretmen Görüşleri
VI. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Haziran 2014, cilt.1, ss.1281-1299
İlköğretime Geçiş Ölçeği nin Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması
International Conference on Educational Research and Social Studies (YICER), İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2014
Okul öncesi eğitim kurumuna devam eden çocukların annelerinin oyuna yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi
1st Eurasian Educational Research Congress, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Haziran 2014
Okul Öncesi Eğitim Kurumuna Devam Eden Çocukların Babalarının Oyuna Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi
VI. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Haziran 2014
An investigation of the knowledge level of the primary school first level managers, school guidance teachers, and class teachers about their own and each other’s guidance duties
5th World Conference on Educational Sciences, Roma, 5 - 08 Şubat 2013
Identifying the attitude of preschool and primary sachool 1st and 2nd year teachers towards cartoons
3rd International Congress on Early Childhood Education, 12 - 15 Eylül 2012
Is there a right to play in houses and schools according to opinions of children?
3rd International Congress on Early Childhood Education, 12 - 15 Eylül 2012
İlköğretim Birinci Kademe Yönetici Sınıf Rehber Öğretmeni ve Rehber Öğretmenin Sınıf Rehberlik Programının Yeterliliği Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Konngresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012
Evaluation of play from private and public preschool children’s point of view
4th World Conference on Educational Sciences, 2 - 05 Şubat 2012
Okul öncesi eğitimi almış ve almamış çocukların ilköğretime geçişle ilgili görüşlerinin incelenmesi
New Trends on Global Education Conference, 23 - 25 Kasım 2011
Japon ve Türk Annelerin Okul Öncesi Dönemdeki Çocuklarına Karşı Gösterdikleri Tutum ve Davranışların Karşılaştırılması
Women's Education in Turkey and Japan for Social Development, Çanakkale, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2010, ss.149-177
Oyunun okul öncesi dönem çocuklarının görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
Ulusal Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Haziran 2011
The comparison of Turkish and Japanese mothers views on the importance of preschool education
The Second International Congress of Educational Research, 29 Nisan - 02 Mayıs 2010, ss.960
Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı yüksek lisans tezlerinde sıklıkla rastlanan hataların incelenmesi
II. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2005, cilt.1, ss.24-34
68 78 aylık çocukların okula hazır bulunuşluklarının karşılaştırılması
Proceedings of International Conference on Educational Science ICES'08, MAGOSA, 23 - 25 Haziran 2008, ss.1592
Çeşitli üniversitelerde okul öncesi dönem ve eğitimi ile ilgili yapılmış olan yüksek lisans tezlerinin konu alanı açısından incelenmesi
III. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 17 - 20 Ekim 2007, ss.731-743
Attaintment of the number concept by children aged between 4-7
17th EECERA Annual Conference, 29 Ağustos - 01 Eylül 2007
3 11 Yaş Çocukları için Ahlaki Yargı Testinin Geliştirilmesi
II. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2007
3 11 yaş çocukları için Ahlaki Yargı Ölçeğinin geliştirilmesi
II.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 - 26 Ekim 2007
Çeşitli Üniversitelerde Okul Öncesi Dönem ve Eğitimle İlgili Yapılmış Olan Yüksek Lisans Tezlerinin Konu Alanı Açısından İncelenmesi
III. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 17 - 20 Ekim 2007
Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Ahlaki Yargı Düzeylerinin İncelenmesi
Uluslararası Katılımlı Avrupa Birliği Sürecinde Okul Öncesi Eğitimin Geleceği Sempozyumu, Girne, Kıbrıs (Kktc), 27 - 30 Haziran 2006, cilt.2, ss.189-200
Okul Öncesi Çocuklarının 3 6 Yaş Ahlaki Yargı Düzeylerinin Belirlenmesi
Uluslararası Katılımlı Avrupa Birliği Sürecinde Okul Öncesi Eğitimin Geleceği Sempozyumu, Girne, Kıbrıs (Kktc), 27 - 30 Haziran 2006, cilt.1, ss.208-216
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş Projesi
Uluslararası Katılımlı Avrupa Birliği Sürecinde Okul Öncesi Eğitimin Geleceği Sempozyumu, Girne, Kıbrıs (Kktc), 27 - 30 Haziran 2006, cilt.1, ss.75-95
Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalında Yapılmış Olan Yüksek Lisans Tezlerinin Konu Alanı ve Araştırma Modeli Açısından İncelenmesi
III. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 17 - 20 Ekim 2007, cilt.1, ss.721-730
Okul Öncesi Dönemde Öğretmenlerin Oyunla İlgili Görüşleri
I.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran - 03 Temmuz 2004, cilt.2, ss.221-230
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Oyunla İlgili Görüşleri
I.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 - 24 Haziran 2004, cilt.2, ss.221-230
Okul Öncesinden İlköğretime Geçişte Yaşanan Uyum Sorunları
I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 - 24 Haziran 2004, cilt.2, ss.173-177
Hikaye anlatımında kullanılan tekniklerin çocuğun kelime kazanımına etkisi
Katılımlı 2000’li Yıllarda 1. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, 29 - 31 Mayıs 2002
Hikaye Anlatımında Kullanılan Tekniklerin Altı Yaş Çocuğunun Kelime Dağarcığının Genişletilmesine Etkisi
2000'li Yıllarda I. Ulusal Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2002
Kitap & Kitap Bölümleri
Bölüm 2: Sosyal Becerilerin Tanımı, Kapsamı ve Önemi
Yaşamın İlk Yıllarında Sosyal Beceriler, Gülay Ogelman, Hülya, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.17-42, 2018
Gender self-concepts of Turkish 5-6-year-old preschool girls
Contemporary Approaches in Education, K. Norley, M. Icbay, H. Arslan, Editör, Peter Lang, Frankfurt, ss.451-460, 2015
Okul Öncesinde Eğitim Ortamları (Ünite 4)
Çocuk Gelişimi Uygulamaları, ZEMBAT, RENGİN, Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Erzurum, ss.1-25, 2015
Childrens’ opinions about their right to play at home and at school
Contemporary Perspectives and Research on Early Childhood Education, Mustafa Yasar, Ozkan Ozgun and Jeanne Galbraith, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle, ss.208-223, 2014
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve İşleyişi
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ayla Oktay, Editör, Kriter, İstanbul, ss.43-115, 2009
Eğitim Bilimlerinde Araştırma Yöntemi
Eğitim Bilimine Giriş, Ayla Oktay, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.333-354, 2007
Türkiye'de Okul Öncesi Eğitimin Dünü ve Bugünü
Türkiye de Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Sistemi Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Servet Özdemir, Hasan Bacanlı ve Murat Sözer, Editör, Türk Eğitim Derneği, Ankara, ss.11-61, 2007
Eğitim Biliminin Temelleri
Eğitim Bilimine Giriş, Ayla Oktay, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.25-66, 2007
Türkiye’de Okul Öncesi Eğitimin Dünü ve Bugünü
Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Sistemi Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri, ÖZDEMİR, SERVET; BACANLI, HASAN ve SÖZER, MURAT, Editör, Türk Eğitim Derneği, Ankara, ss.11-61, 2007
Eğitim Biliminin Temelleri
Eğitim Bilimine Giriş, OKTAY, AYLA, Editör, PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK, Ankara, ss.25-66, 2007
3 6 Yaş Çocukları İçin Gelişim Gözlem Dosyası
Morpa Kültür Yayınları, İstanbul, 2005
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Fiziksel Ortam
Okul Öncesi Eğitimde Güncel Konular, Ayla Oktay ve Özgül Polat Unutkan, Editör, Morpa, İstanbul, ss.45-60, 2005
Okul Öncesi Eğitimde Değerlendirme
Özel Öğretim Yöntemleri, Mustafa Sağlam, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.159-172, 2003